Vierailija

Minne laittaisin lapsen silloin kun mulla olis ilta- tai yövuoro? Ei kai sellaisia päiväkoteja ole, minne lapsen saisi ihan mihin aikaan vaan?

Ja kun lapsi on kouluikäinen, niin ei kai sitä voi yksin jättää? Siis enhän mä näkis sitä ollenkaan, jos menisin vaikka iltavuoroon...

Kommentit (7)

Ja onko kallista?

Mulla on tasan kaksi tuttavaperhettä, joihin voisin lapsen laittaa sitten kouluikäisenä, mut kai mä sit keksisin jotain muuta.

Kiitos! Ehkä tää ei ole tuhoon tuomittu ajatus. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kuvaamasi tilanne. Olen kätilönä kolmivuorotyössä ja mies reissaa melkein joka viikko. Lapset (2kpl) ovat kunnan vuorotarhassa, joka siis samanhintainen kuin muutkin kunnan pk-ryhmät. Lasten hoitoajat ovat epäsäännöllisiä ja unirytmit välillä vähän sekaisin. Rankkaa on, mut kätilönä vaikee saada päivätyötä.

kouluikäisille sitten joudut vaan keksimään jotain seuraa illoiksi ja öiksi...

Jos miehesi siis on myös vuorotyössä tai muuten pakko olla pois kotoa viikot

On päivähoitopaikkoja, joissa lapset voi olla mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Hakuajat hoidosta ovat vähän rajoitetuja, koska lapsia ei voi hakea yleensä 22 22.30 jälkeen kuin vasta aamulla, mutta siihen aikaan lapset yleensä ovat jo unten mailla.

Tutuilla perheitä, joissa mies pois esim. 5 päivää peräkkäin, mutta ei alle kouluikäisten kanssa ongelma. Koululaisten kohdalla pitää vähän sumplia, et miten hoituu, mut ei ole mahdotonta, voihan lapsi olla esim. tuttavaperheessä yökylässä yövuoron aikana jne.

Loppujen lopuksi kaikki on omasta asenteesta pitkälti kiinni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat