Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli minulla alakerta on hyvin tiukka ja hommailutkin olivat etenkin aluksi kivuliaita liukkaudesta huolimatta. Tarkoittaako tämä, että myös synnyttäminen on minulle kivuliaampaa kuin jollekin toiselle, jolla alakerta on löysempää mallia?

Sivut

Kommentit (28)

synnytys on lyhyt aika, senjälkeinen elämä paljon pidempi. Toivo ettei tule pahoja repeämiä niin kuin minulla, se tiukkuus lienee lantionpohjalihaksista jotka minulla ainakaan ei tule koskaan siihen entiseen kuntoon. Luulisin että alapää muuttuu aina vähän, mutta jumpalla jälkeenpäin saat sen ihan käypään malliin. Älä järkyty että se ei ole enää ihan samanlainen.

episiotomia sen takia että kudokset ei antanu tarpeeks periksi. Mulla ollu kans aina tosi tiukat paikat. Ja kyllä se synnytys niin helvetin paljon sattu et ikinä en enää siihen hommaan lähe. Mut eiköhän tääkin oo aika yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

raskaushormonit löysyttävät myös. Joka tapauksessa kaikkien kohdalla se emättimen venyminen on valtaisaa ponnistusvaiheessa. Jotkut eivät silti koe sitä kivuliaana. Kivuliaampaa synnytyksessä on kohtulihaksen supistelu jolla ei ole mitää tekemistä värkin tiukkuuden kanssa.

voi jopa auttaa synnytyksessä. Paikat aukeavat nopeammin, kun puudutetut lihakset ovat rennot. Näin kävi minulle, kun ensiksi en auennut en sitten millään, mutta heti kun sain puudutteen niin johan... Synnytyksen kesto 27 tuntia, josta helppo ponnistusvaihe 7 min.

Ponnistamaan aloin vasta, kun tuli tarve. Puudutus oli laimennut ja olin ollut jo aikaa sitten 10 cm auki. En aloittanut siis ponnistaa heti silloin, kun kätilöt antoivat siihen luvan (ensisynnyttäjien virhe?). Jos ottaa epiduraalin on vaara, että ponnistaa liian aikaisin, olin lukenut, ja siksi odotin uskossa, että keho antaa merkin milloin aloittaa.

Odotin tarvetta ponnistaa ja olihan se helppoa, kun keho sitten työnsi mukana, eikä tarvinnut vain itse ponnistella. Täysiponnistus ja samalla hengityksen pidättäminen lisää myös repeämisen riskiä ( kätilö neuvoi tekemään juuri näin), joten aloitin ponnistamisen rauhallisesti tunnustellen (olin lukenut), että liikkuuko vauva ja lisäsin tehoja hiljalleen. En pidättänyt hengitystä vaan haukkasin aina välillä lisää happea ponnistaen silti samalla. Ei tullut repeämiä ja vauva kuin liukui ulos.

Hänellä on TODELLA kapea lantio ja ikänsä harrastanut ratsastusta, joten uskallan veikata, että alapää on aika tiukka. Kaksi synnytystä sujunut hyvin ja nopeasti, ilman repeämiä.

gynekologiset tutkimukset teki aina tiukkaa, samoin seksi joka kerta kuin eka. Pahojen repeämien jälkeen kykenen nykyään siihen mihin Kama Sutra, ennen ihmettelin että tuo ei ole inhimillisesti mahdollista. Ettei se pelkästään negatiivista kai sitten ole, mutta räjähtäville sarjaorgasmeille sai kyllä sanoa hyvästit.

Siinä mielessä olisi parempi saada eka lapsensa 15-vuotiaana ettei edes ehtisi tietää mitä menetti.

Mulla ainakin niin tiukka, ettei muuten meinannut tulla. Noh, ei satu enää yhdyntä, että jotain hyvää tuossa löystymisessä kuitenkin :)

Kiitos lapseni, repesin III-asteelle ja sen jälkeen ei ole kyllä tiukkuudesta ollut ongelmia.

Minä olen oikeasti kiitollinen venymisestä synnytyksessä! =)

lämpökääreellä jokaisen supistuksen välillä ponnistusvaiheen aikana (jos et näinmenetellen tarvitsisikaan välilihanleikkausta). Jälkiviisaana olisin itsekin pyytänyt samaa, mutten ensimmäisen lapseni kohdalla tiennyt tästä. Synnytykseni menivät kyllä aika kivasti, eikä repeämisen tunnetta ollut. Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin harmikseni siis episiotomia, joka kyllä parani kivuttomaksi, mutta oli aluksi KIPEÄ ja saattoi jättää alapääni erilaiseksi kuin ilman leikkausta - en tiedä varmasti. Synnytyskipu taas oli aivan erilaista kuin etukäteen olin kuvitellut ja kyllähän siitä selviää, vaikka voi ollakin uuvuttavaa.

Vierailija:

Lainaus:

gynekologiset tutkimukset teki aina tiukkaa, samoin seksi joka kerta kuin eka. Pahojen repeämien jälkeen kykenen nykyään siihen mihin Kama Sutra, ennen ihmettelin että tuo ei ole inhimillisesti mahdollista. Ettei se pelkästään negatiivista kai sitten ole, mutta räjähtäville sarjaorgasmeille sai kyllä sanoa hyvästit.

Siinä mielessä olisi parempi saada eka lapsensa 15-vuotiaana ettei edes ehtisi tietää mitä menetti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat