Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei vaan!

Ilmoittauduin aikoinani muutamia kertoja eloisten listoille nimimerkillä Umamma, mutta sen kummempi kirjoitteleminen jäi.

Olen käynyt kuitenkin silloin tällöin lukemassa elokuisten viestejä, ja sainkin selityksiä monille omalla vauvalla ilmenneille uusille kehitysvaiheille, ongelmille jne. Monia hyviä vinkkejäkin löytyi!

Koska olen pääasiassa taustaillut, en koe olevani kelpoinen tuonne eloisten suljetulle osastolle. Harmi sinänsä, sillä minua kiinnostaisivat oman lapseni ikätoverien kuulumiset. Äitien jutuista tapaamishärdelleineen en niinkään jaksaisi lukea.

Niinpä kysynkin, onko täällä muita elokuussa 2006 syntyneiden lasten äitejä, jotka haluaisivat silloin tällöin pinoutua?

Sivut

Kommentit (40)

Varsinkin piirakka-79 (?),meillä on aivan samanlaista.Ylös puhkesi 4 hammasta suurinpiirtein parin päivän sisällä ja yöt on todellista hulinaa.Sängyssä on pakko kammeta istumaan ja konttaamaan.Kait se kuuluu tähän ikään.Olen lopettamassa imetystä,joten ehkä sit yöt rauhottuu. Tämä on ihan uutta,sillä esikoinen 2.5v ei ole koskaan reagoinut öisin mihinkään kehityksiin,vaan nukkua tuhistanut läpi yöt..

Mitenkäs teillä on imetyksen lopetus mennyt??

Kylläpä on mukavasti tullu taustailijoita! Ja eiköhän ne " aidot eloisat" oo ihan tervetulleita tänne meitä vakoilemaan, AIR sitä taisi kyselläkkin!

Nimiehdotusta en ainakaan vielä ole keksinyt...imetys harventaa aivosoluja :)

Imetyksestä sen verran että kuinkahan tällaisen maitohirmun saisi vierotettua?? Sisko vieroittui aikanaan helposti (n.1v imetin) mutta tämä ei kyllä hevillä eikä rokillakaan maidoistaan luovu. Piimää olen antanut mutta ei maistu. Yöllä saa aikaisintaan klo 6.00 ekan maidon, sen voimalla nukkuu suunnilleen ysiin. Kokonaisia öitä on ollu ehkä...3kpl koko 11kk aikana... Muuten syö kyllä hyvin ja isoja annoksia!

Päiväunia nukkuu vain kerran n.1h ja yöllä 12h. Neiti on aina nukkunut unipussissa ja nukahtaa illalla yksin tutin kera joskus nopeasti ja joskus vähemmän nopeasti.

Jaahas, nyt tyttönen kiusaa siskoa, täytyy mennä! :)

Sääppäri+toukat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tyttö nousee ja kävelee tukea vasten. Konttaa kovasti. Rauhallinen ja iloinen tyttö. Hiljaisempi selvästi kuin siskonsa. Osaa myös tanssia (nytkyttää itseään =)), vilkuttaa ym.

Imetyksen lopetin n.10kk iässä, kun meinasi tyttö vain viihtyä tissillä. Painoakin on aikas vähänlaisesti, joten päätin että nyt loppuu ja alkaa oikea syöminen. Muutaman päivän oli aikas kiukkuinen ja halusi rintaa, mutta loppujen lopuksi hyvin meni lopetus. Tosin ei nytkään tuo ruoka tahdo kelvata. =( Sormiruokaa kyllä menee, mutta pöperöille suu laitetaan visusti kiinni. Kaikki hapanmaitotuotteet on hyi. Hampaita on jo 8kpl, joten kaikki kiinteä ja kökköinen menee, jos halua löytyy.

Yöt meillä nukutaan putkeen. N. puol kasi nukkumaan ja seiskaan vedellään sikeitä. Rinnan lopetuksen jälkeen ei yöhulinoita ole ollut. *koputtaa puuta* Päivällä sitten 2 x 1h unet.

Kiva että meitä takaloita ja entisiä(?) eloisia on näin mukavasti!! Ihanaa, kun siis voi jatkaa vauvapalstailua. =)

Kiva, että tämä ketju aloitettiin. Olen myös taustaillut epäsäännöllisesti raskausajoista lähtien, mutta ajapuutteen ja alussa tietokoneen puuttumisen takia kirjoittelu vain jäi.

Esikoistyttömme syntyi 21.8. ja tunnen eläväni elämäni onnellisinta aikaa. Meilläkin kävellään tukea vasten ja kärryjen kanssa ihan mukavasti. Muutama askel saattaa tulla ilman tukea ja silloin onnistumisen riemua on ihana nähdä! Nukkuminen on periaatteessa ok eli 21.30-7, mutta nyt taas taitaa pukata hampaita. Meidän neidille hampaiden puhkeaminen (nyt 4 kpl) on ollut kovin vaikeaa ja yöllä heräillään itkuun. Ruokailuhommista sen verran, että karkeakin ruoka menee, mutta en ole tajunnut vielä tarjota sormiruokaa. No, ruisleipää ja omenaa kuitenkin järsitään isommasta palasesta.

Olettekos nauttineet tästä kesästä?? Viime kesän helteet (isomahaisena) ovat hyvässä muistissa ja nyt on helppo iloita tästä kesästä vauvan kanssa!

Taas uusi taustailija ilmoittautuu! Meidän tyttömme syntyi elokuun 11. ja on oikein touhukas ja seurallinen tyttönen ja tietysti maailman ihanin! Kävelemään lähdettiin yhtäkkiä tuosta vain äitin nenän edestä,vesipullo kädessä viime keskiviikkona. Sitä nyt sitten kävellään koko ajan pitempiä matkoja ja suunnanvaihtokin jo onnistuu. Ihanaa seurata tuota kehitystä, vaikka välillä tuntuu, että aika kuluu liian nopeasti. Tytöllämme on enkeli-pikkuveli, jonka menetimme kohtuun rv41+ kesäkuulla 2005. se on asia, josta en koskaan toivu. Nyt, jos kaikki hyvin menee, saa tyttö pikkuveljen tai -siskon joulukuulla.. ajatus karkaa omaan napaan, joten jatkan toisella kerralla. Illan jatkoja kaikille eloisille!

myy07 ja tyttö11.08.06

Jospa sitä ennen saunaa hieman ehtisi kirjoitella. Kivasti on tosiaan taustaeloisia aktivoitunut ja hauska tietty kuulla vanhoista konkareistakin

Ensimmäisenä tuosta pinon nimestä, kun vielä muistan. Minusta myös taustaelot-06 on hyvä.

Angie taisi kysellä imetyksestä. Minä vielä imetän ja tarkoitus olisi vielä jonkun aikaa jatkaakin, poitsu niin tykkää. Tosin kesän aikana täytyy hieman vähennellä, kun syksylla tarttis töihin palata. Yöimetyksistä pääasiassa päästiin jo eroon, mutta nyt olen kyllä noihin yöhulinoihin maitoa tarjonnut, kun se on ollut ehdottomasti paras keino tainnuttaa poika takasin uneen. Ehkä sitä sitten joskus taas rauhottuu tämäkin homma.

Meillä on kanssa hyvin lyhyellä ajalla opittu useampi uusi taito. Parin viikon aikana poika oppi nousemaan istumaan, konttaamaan sekä nousemaan ja kävelemään tukia vasten, ei ihme, että on pitänyt yölläkin hieman harjoitella...

Pantsenmutsi, meidän pojilla näyttääkin olevan sama syntymäpäivä :)

t. Ascella ja poitsu 220806

Minä myös seuraillut jo raskausajoista lähtien eloisten kuulumisia enemmän ja vähemmän säännöllisesti.

Meillä esikoispoika kyllä putkahti maailmaan vasta syyskuun 13. päivä, mutta la oli siis elokuun puolella. Meidän poikanen on myös kova liikkumaan ja jatkuvasti saa vahtailla hänen menemisiään ja päähänpistojaan ;) Yöt meillä on nukuttu jo pidemmän aikaa hyvin (kop,kop). Nyt vihdoinkin alkaa pikkuhiljaa sujua myös klönttisemmän kiinteän ruuan syöminen. Aluksi oli todella hankalaa ja kakominen vedet silmissä tavallista.

Minä olen tällä hetkellä kotiäitinä enkä vielä hetkeen ajatellut työelämään palatakaan. Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Täällä myös aktiivisesti taka-alalla Eloisia seuraillut " Taustaelo06" .

Esikoispoika syntyi 24.8.06 ja konttailee ja liikkuu seiniä vasten minkä kerkiää. Puhetta ja jokeltelua tuottaa vähemmän, mutta " äi" sanan voipi kyllä erottaa.

Onko kenelläkään eroahdistusta potevaa vauvaa? Nyt on vajaan viikon ollut sellaista meininkiä että nukkumaan mennessä pitäisi jäädä äidin kanssa nukkumaan, vauva " vahtii" että en livahda pois.

Jos käyn alennusmyynneissä tms. ja poistun kotoa, niin itkien etsii iskän kanssa mua joka puolelta. Kumma juttu, kauankohan vaihe kestää.. hmm..

Hyvää kesää!

Minäkin olen ollut taustalla pyörimässä :)

Meillä on 14.8.06 syntynyt vilkas poika. Tällä hetkellä on menossa jonkinsortin yöhulinakausi, eli heräilee toisinaan tunninkin välein. En tiedä johtuuko siitä, että ylös on tulossa hampaita vai siitä että äijä oppii koko ajan vauhdilla uusia juttuja :) Kuitenkin äippää hieman väsyttää, kun töissä pitäisi kuitenkin jaksaa.

Olisi kiva kuulla, mitä teidän lapsukaiset syö tässä iässä? Meillä kun ei meinaa kökkäreiset ruuat vielä oikein upota :D Tai no, menee jos ne kökkäreet on makarooneja tai leipää tms. mitä saa itse laittaa suuhunsa, mutta jos joku muu yrittää syöttää lusikalla esim. perunanpalasia niin suu napsahtaa tiukasti kiinni. No, eipä sillä kiire olekaan.

-piirakka

Elopojan äiti ilmottautuu mukaan. Minäkin seurailin melko aktiivisesti muiden eloisten vauvojen kuulumisia, mutta enpä saanut koskaan aikaiseksi itse kirjoitella. Jospa sitä nyt aktivoituisi.

Syömisestä oli puhetta. Meillä meni tuossa joku aika sitten vielä kaikenlaiset " kökötkin" , mutta nyt jostain syystä kaikki vähänkin jauhelihaa isommat möykyt täytyy kaivaa suusta ja perata pois. Aika sottasta toi pojan syöminen siis nykyään, mutta eiköhän se taas jossain vaiheessa ala sujua.

Nukkumaan meno on myös mennyt hulinaksi, kun täytyy nousta koko ajan harjoittelemaan seisomista tai kävelemistä tms. Ennen niin hyvin yksin nukahtanut poika on tällä hetkellä ihan mahdoton nukutettava, huokaus.

Hauska kuulla muidenkin elovauvojen kuulumisia

t Ascella ja poitsu 220806

Minulla on 26.8 syntynyt tyttö ja ylpeä 12/04 syntynyt isosisko. Mukavaa, että ollaan aktivoiduttu. Oikein harmitti, kun meinasi eloisten kuulumiset loppua. Itse en ole kertaakaan saanut kirjoitettua, mutta taustaillut kyllä ahkerasti.

Meillä myös heräillään pitkin yötä ja tissillä sitten yritän tainnuttaa. Lisäksi hampaiden tulo tuntuu herättävän tytön ennen kukon laulua. Välillä tuntuu, että meillä ei nukuta juuri ollenkaan. Unikoulun aloittaminen olisi suunnitelmissa, mutta jotenkin ajatus on niin vaikea...

Joko jollakin kävellään? Meillä ei vielä, mutta lähellä se alkaa jo olla.

Monet asiat on tuttuja täällä meilläkin.

Takaelot 06 kuulostaa hyvältä!

Ruokailusta vielä; täällä on Annu kohtalotoveri, tytöllä todettiin maitoallergia tässä alkukesästä. Iho reagoi voimakkaasti sitkeällä ihottumalla ja syyn selvittelemiseen meni aikansa. Ruokavalio karsittiin kovin niukaksi ja nyt sitten vähitellen lisäillään uutta. Meillä myös tyttö kovin iloinen ja touhukas, että ei varmaankaan juuri muuten allergiaan reagoinut kuin tuolla iholla.

Niin, ja vauvakuumetta liikkeellä täälläkin. Vaikka välillä kyllä väsymyksen kanssa tuskastellessa se häviääkin...

Mukavaa lauantaita!

Onpa todellakin hauskaa, että meitä taustailijoita on kertynyt jo näin iso joukko! Mukavaa lukea edelleenkin eloisten kehittymisestä.

Meidän poika oppi konttaamaan kolmisen kuukautta sitten ja sen jälkeen onkin vaan mennyt ja mennyt. Paikallaan ei malttaisi millään pysyä. Oikeastaan meillä imetyskin loppui siihen, kun poitsu ei malttanut enää pysyä paikallaan vaan hötkyili sinne sun tänne ja alkoi harjoittaa ihanan teräviä hampaita äitiinsä joten siirryttiin hyvässä yhteisymmärryksessä pulloon :)

Meillä pullo siis edelleen käytössä. Nokkamukia ollaan kokeiltu muutaman kerran, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Mutta eiköhän tuo ajallaan opi.

Poika on nyt muutaman viikon noussut seisomaan ilman tukea ja vaikuttaa kovin ylpeältä uudesta taidostaan. Aloittaa välillä villin kiljunta ja taputus session ;) Muutaman kerran olen nähnyt pari haparoivaa askelta. Kärryjen kanssa mennäänkin sitten kuin vanha tekijä.

Yöt meillä on sujunut jo useamman kuukauden ajan rauhallisesti. Ei edes mitään pahempia hulinoita ole uudet taidot aiheuttaneet.

Hampaita on ylhäällä neljä ja alhaalla kolme. Kokkareisempaan ruokaan olemme silti siirtyneet kunnolla vasta vähän aikaa sitten, kun pisti niin kovasti yökkimään.

Nyt täytyy alkaa laittamaan poitsua pikkuhiljaa untenmaille.

Hopsu06 ja poika 130906

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat