Seuraa 

Kävimme juuri ensimmäisellä käynnillä lapsettomuushoitoihin liittyen ja sanoivat että miehen sperma pitää tutkia. Mies on asian kanssa ihan ok, mutta papereita lueskeltuamme kotona papereissa lukee että Helsingin labra (Bulevardin androloginen lab) joka tutkii sperman on kiinni koko kesän :(

Voi itku....

Juuri kun ajattelin, että pitkän odotuksen/jonotuksen jälkeen nyt päästään vihdoin asiassa eteenpäin...

Voi kun mua harmittaa ja itkettää...

Sofia

Kommentit (7)

No johan tuota aikaa venähti edellisestä käynnistäni tänne...

No mutta, kesä on ihanaa aikaa ;)

Mamabear: Olit aivan oikeassa, yksit. lääk. aseman tulokset ei ole sellaisia joita toivotaan. Soitin lapsettomuusklinikalle ja kysyin voiko näytteen tutkia muuallakin ja vastaus oli että joka tapauksessa pitää sieltä Bulevardin kautta käydä jotta saadaan laajat vastaukset.

Näin sitä hätiköiden tulee omissa ajatuksissa jätettyä paljon oleellista pois..

Mutta häilyvät ajatukset on taas positiivisella mielellä, kierto noin puolessa välissä ja minun osalta tutkimukset jatkuu heinäkuusta huolimatta. Ja miehen spermavastaukset tulee kun tulee.

Kaikille tasapuolisesti aurinkoa ja positiivista mieltä!

Josko sittenkin tässä kuussa? :)

Sofia yk19

Missäspäin Sofia-75 olette hoidoissa?

En tiedä missä yksityisella meinaatte sperman tutkituttaa, mutta normi yksityisillä lääkäriasemilla tulokset eivät sitten välttämättä ole yhtä laajat kuin Bulevardin andrologisen labran.. Eri asia tietenkin yksityiset lapsettomuusklinikat.

Saitteko luvan käydä jossain muualla sen tutkituttamassa?

Meillä nimittäin terv.keskuslääkäri lähetti paikalliselle normi yksityiselle spermatutkimukseen, mutta tulokset olivat hyvin suppeat. Lapsettomuusklinikalla mies taas käskettiin nimenomaan tuonne helsinkiin lähettämään näyte ja tuloksia olikin sitten a4 sivullisen verran..

Näissä hoidoissa vaan valitettavasti odotukseen ja jonotukseen joutuu vaan tottumaan.

Tsemppiä ja onnea matkaan, että hyvät tulokset tulisi takaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voittehan te tarkistuttaa sperman yksityisellä, missä vaan. Ei kestä kauan tulla tulokset ja maksaa jotakin väliltä 60-80 euroa. Me ei edes harkittu julkista puolta noissa alkututkimuksissa, koska ne ei niin paljon maksa ja pääsee nopeammin eteenpäin.

T: Dove

Vähä sama juttu meilläkin. Tampereella sekä Biolääketieteen laitos että Väestöliitto kiinni elokuun puolivälin tienoille. Kyllä ketuttaa, varsinkin kun Väestöliitolla on nettisivuillaan vielä väärät tiedot kesäsulusta.

me olemme käyttäneet yhtä ison lääkäriketjun lapsettomuuspolia (enpä nyt mainitse nimeä, etten syyllisty mainontaan), jossa sekä mua että miestäni on tutkittu.

Sperma-analyysin teetätimme, eikä hinta ollut montaakaan kymmentä euroa, ja tulokset saimme n. viikon kuluttua näytteen toimittamisesta.

Tämä keväällä, joten en tiedä kesän aukioloajoista, mutta kannattanee kysellä.

Ko. klinikalla ainakin hoitaja antaa puhelinaikanaan neuvoja kuinka toimia, mistä aloittaa jne.

kiva et, oot löytäny paikan jossa testejä tehdään kesälläkin. Sattusko joku tietään tekeekö mikään paikka tampereella sperma-analyysejä kesällä? Kaikki paikat, jotka itelle on tullu mieleen on lomalla = kiinni heinäkuun.

kaikille kommenteista ja vinkeistä. Minä kerkesin jo hieman rauhoittua, kun meille ilmoitettiin, että minun osaltani tutkimukset jatkuukin aika vauhdilla. Yhteinen " minun tulosten kertomiskäynti" on sitten se mihin mennessä miehen tavarat pitää olla tutkittuna, eli kerkiämme hyvin kun hoidamme sperma-näytteen tuolla yksityisellä puolella tässä ensi viikon aikana (löysin paikan joka on auki ja ottavat näytteen vastaan) .

Kylläpä tämä onkin kovaa ja henkisesti raskasta hommaa...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat