Seuraa 

Sivut

Kommentit (61)

Sinilila se olit siis sinä! Mua jäi niin vaivaamaan, että kenet siellä Ideaparkissa näin, mutta nythän se selvisi sitten. Miehellekin sanoin, että näin jonkun joka minun pitäisi tuntea, mutta en saa mieleeni kuka se oli. Siinä ihmisvilinässä ehti nähdä niin pienen hetken. Olen ajatellut, että meidän Joona on villi, mutta teidän juniorilla vasta näyttääkin vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaavan!

Meillä Joona myös kiipaää koko ajan sohvan tai rahin päälle ja huutelee " kukkuuta" kun on kiivennyt rattaisiin istumaan. Alastulo ei valitettavasti aina suju yhtä hyvin kuin ylöspäin kiipeäminen. Mustelmia ja kuhmuja riittää siis meilläkin, mutta haavoilta ja tikkauksilta olemme ainakin toistaiseksi välttyneet.

Meillä kävi perjantaina tuttavaperhe kylässä ja heillä on viiden kuukauden ikäinen tyttövauva. Voi että kun se on pieni ja suloinen. Nauroimme tytön äidin kanssa vauvojen kokoeroa, kun se vauva oli nyt 5900g ja 60cm, meidän Joona oli saman ikäisenä 10280g ja 69cm. Syntyessään noilla muksuilla ei hirveästi ollut kokoeroa. Ei se vierailu ainakaan vähentänyt vauvakuumetta...

Ja lukemaan...

nonnu78 ja mukelot

niin piti kysymäni teiltä kenen mukelot ovat kovin äitin perään... Ja muiltakin! Lähdettekö " salaa" kotoa pois???

Mä olen nyt " joutunut" tekemään tuota, ihan jos olen mennyt käymään kaupassa tai muutavastaavaa... En itse halua jättää huutavaa poitsua kotiin ja poistua... onkohan tässä syy miksi on nyt niin äidin poikaa????

mut NYT mä meen

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ulkona ei taida olla kyllä kovinkaan lämmin mutta mulla on oma lämpöpatteri joten hikeä riittää :)

verenpaineet näyttää pysyvän kuitenkin ihan kondiksessa,kun niitä olen nyt seuraillut. Turvotusta on kyllä ihan riittämiin.

Kuumetta kyseli vauvan sukupuolta. Ei ole tiedossa,koska ei oo haluttu tietää :)

No,se on Niiskulla sitten pian oma nyytti kainalossa.

Eilen meillä kävi meidän kummityttö 2.5kk kylässä.Oli tosi sulonen. Sitä,kun sylissä piti niin tuntui hassulta että meillekin tulee pian vauva. Jotenkin se on välillä vieläkin ihmeellistä vaikka näin lopussa raskautta ollaan.

Ei nyt kyllä ajatus juokse yhtään.

Pitänee jatkaa netissä surffailua.

Kun isukki nousi päikkäreiltä tuon taaperon kanssa leikkimään. Nukuttiin Aleksin kanssa jo päikkärit,un poika heräs poikkeuksellisesti jo klo5.30. Nyt sitten valvoo iltaan asti va mahtaa hieman aikasemmin tänään alkaa iltamarinat kun normaalisti.

-Mirjami rv 37+5 ja Aleksi-

Ihana juttu!

Minullekin alkaa pikku hiljaa hiipimään vauva-kuume... Miehen serkku käväisi pienen poika vaavinsa kanssa meillä ja voi kuinka pieniä ne vauvat ovatkaan:) Ja niiin ihania... Ja se tuoksu...

Tuntuu ettei meidän Heppu ole koskaan ollut niin pieni...? ;) Vaikka vieläkin on niin pienen pieni äidin vauva.

Me ollaan nyt kesä flunssassa. Plääh. Räkä roikaa ja ihan höntti olo. Eino tuli ensimmäiseksi räkäiseksi ja luulinkin että 4. poskihammas on pukkaamassa, mutta tauti iski meihin vanhuksiin myös. Ja kaikki hampaat pitäisi olla meillä suussa:) Vaikka olin muutama kk sitten hammaslääkärissä ja lekuri tokaisi ettei mulla ole viisaudenhampaita ylhäällä(alhaalta poistettu leikkurissa:(). viisaus ei asu mussa... :)

Ja uni rytmit on ihan -sanonko jostain- . Tänään olemme heränneet klo 04. Eikä Eino nukahtanut enää millään. Sitten olikin jo klo7.30 ihan väskä ja nukuttiin klo10... nyt nukkuu päikkyjä ja kamala äitee menee kohta herättelemään, että saan illalla ennen puolta yötä yö unille. Nyt tietenkin uniin vaikuttaa, kun Heppu on kipeä. mutta ehkä nämä rytmit sitten taasen tasaantuu.

Ihana kuulla teidän reissaajien onnistuneista matkoista... Kaihoisasti ajattelee että ehkä mekin sit joskus... (oon lentopelkoinen)

Me tosiaan oltiin risteilyllä (juhuu!=) ja Eino näki muumin, se oli reissun kohokohta! Oli ihan ihmeissään ja rohkaistui sitten valokuvaankin muumin+Myyn kera:) täytyykin vielä katsoa Muumimaailman sivut, kuinkas pitkälle syksyyn se on auki, jos siellä vielä päästäisiin käymään. Käytiin jazzeilla ja Ziggy Marley oli aikas ihana:) Siinä sitten olikin meidän yhteinen loma vko:) Mutta kesä jatkuu vaikka ukko palasikin töihin.

Nyt kutittelemaan Einoa hereille!

Miehellä loma loppui ja meillä arki alkoi. On tällä viikolla kaiken lisäksi aika monta iltaa pois, joten saamme täällä keskenämme viihtyä. Mies ei ihan ehtinyt lomallaan repiä kaikkia vanhoja tapetteja pois lastenhuoneesta, mutta aika hyvässä vauhdissa sekin homma. Vanhan kirjahyllyn ym. laittoi huuto.netiin myyntiin ja vaatekaapit menevät jonnekin. Uudet kaapit ajattelin Ikeasta ostaa, kun siellä oli kivannäköisiä suht' edullisesti. Tykkäisin Laulumaan kaapeista, mutta kovin ovat hintavia. Koen lastenvaatekaapeissa aika turhaksi sen tangon, pärjättäisiin vallan hyllyillä.

Ai niin, kellariremontti siirtyi ensi vuoteen.

Mulla on kasa vaatteita, joita en itse enää käytä, ajattelin nekin myydä joko kirpparilla tai huuto.netissä. Jos seuraavassa ultrassa varmistuu että toi potkunyrkkeilevä silakka on poika niin lajittelen tyttövaatteet erikseen ja pikkuhiljaa myyn tai lahjoitan pois. Olen aivan varma että käy klassiset ja meille syntyykin tyttö ;).

Tämä sade syö naista, liian paljon on kökitty sisällä kun ulkona tulee kaatamalla vettä. Onneksi Silppuri viihtyy sisäleikeissäkin, mutta mun tarttis päästä välillä repimään rikkaruohoja kasvimaalta. Emmää siitä työstä niin tykkää, vaan pitäis satoakin saada. Toissapäivänä viimeksi nyhdin samalla kun katsoin Silpun perään -ehdin nyppiä yhtä kohtaa noin 4 sek. kunnes piti taas siirtyä pukelon perässä jonnekin toisaalle. No meiltä niitä rikkiksiä löytyy menit minne tahansa, muttei yhtähään penkkiä tai maata saanut kerralla valmiiksi :).

Niin ja mun vuosien varrella keräämät hienot säilykelasipurkit olivat joutuneet roskalavalle kellarin tyhjennyksen yhteydessä. Asiantila selvisi kun kyselin mieheltä että missäs purkkisäkki on (niitä oli vajaa jätesäkillinen säästössä), kun tarttis avomaankurkkuja kohta säilöä. Hitusen kiehahdin koska olin nimenomaan tänä vuonna laittanut kurkkuja säilöntämielessä kasvamaan. Mies itsekin pyysi mansikkahilloa -jostain löytyi hikiset kaksi lasitölkkiä, joista toiseen tein oman maan mansikoista hilloa.

Mirjami-80, hyviä vointeja vaan sinne, kohta on sulla vauva kainalossa :). Minäkin mittaan verenpaineita, ekassa raskaudessa kun oli se lievä toksemia. Toistaiseksi paineet olleet kotona ok, neuvolassa mitataan jonkin verran korkeampia.

Meidän verenpainemittarihan saatiin niin, että mies osallistui apteekissa tietokilpailuun jonka oikeat vastaukset minä kerroin ja mies voitti mittarin.

Pukelo haisee tiedätte-kyllä-mille, vaipanvaihtoon siis ->

KL.

Sateista päivää Tampereelta, pitkästä aikaa. Miehen kesäloma vetelee viimeisiään, reissut on heitetty ja paluu arkeen edessä. Tai ei me sen kummemmin reissattu, käytiin molemmissa mummoloissa ja tehtiin parin päivän matka miehen vanhempien asuntoautolla. Se on aika epätodellinen matkustusmuoto, koko perhe pienessä muovihäkkyrässä syömässä retkimuonaa kyynerpäät toistensa suussa. Reetta oli innoissaan, kun sai meidän jakamattoman huomion ja äiti ja isi oli koko ajan lähellä. Käytiin Tammisaaressa ja se on varmasti kaunein paikka Suomessa, jossa olen vieraillut. Ihana! Olisipa ihana asua siellä!

Ketkäs ovat lähdössä syksyllä töihin? Kertokaa minne olette laittamassa lapsenne hoitoon ja miten aiotte valmistautua hoitoon menoon ja koko hommaan? Mä olisin menossa, noin niin kuin periaatteessa, valmistuin vihdoinkin toukokuussa ja hain Reetalle päiväkotipaikkaa elokuun alusta. Eipä sieltä ole mitään kuulunut, mutta eipä mulla kyllä ole töitäkään, kun olen niin laiskasti niitä hakenut. Pitäisi itse aktivoitua soittamaan siitä hoitopaikasta ja alkaa hakemaan töitä, mutta kun en millään viitsisi. Reetta on todella tarrautuvassa iässä tällä hetkellä, ei suostu olemaan muuta kuin mun tai isänsä sylissä. Aina ei edes isi kelpaa. Mun valmistuneiden juhlassa vietiin Reetta tunniksi hoitoon lastentarhaopettajien järjestämään hoitopisteeseen, Reettahan oli huutanut siellä suoraa huutoa koko tunnin. Samoin huusi heti täyttä kurkkua, kun jäi mummin ja ukin kanssa kymmeneksi minuutiksi kun käytiin miehen kanssa kaupassa. Ei kauhean lupaavalta kuulosta, että sitten päiväkotiinkaan meno sujuisi ongelmitta. Entä muilla? Onko samoja ongelmia? Jostain luin, että tämä ikä olisi huonoin mahdollinen ajankohta aloittaa päivähoito, mutta minkäs teet. Pakko olisi alkaa tienaamaankin jossain välissä..

Paljon onnea Kuumetta pienen pojan johdosta! Ihanaa! Ja kaikille muille raskautuneille. Minä itseasiassa tein positiivisen testin eilen illalla, nyt täällä sulatellaan uutista. Mitään oireita ei vielä ole, mutta pitää malttaa odottaa josko niitäkin sitten tulisi. Mutta netin mukaan laskettu aika onkin vasta maaliskuussa, jotenka ihan alussa mennään.

Olisikos Pirkanmaalaisilla (ja miksei muillakin) kiinnostusta tapaamiseen? Elokuun alussa? Jos lomat alkaa olla vietetty, niin olisi kiva lieventää arkeen paluuta yhdessä. Meille ainakin sopii tulla, tänne Hämeenpuistoon. Kiinnostaisiko? Ehdotuksia päivistä?

Hauskaa heinäkuun loppua kaikille!

Austen ja Reetta

Onni on vielä päikkäreillä, kohta varmaan pitäis käydä herra herättämässä...

Ompa kyllä kurja ilma tuolla ulkona! Nyt hieman aurinko pilkistelee pilvien välistä mutta tuulee kovasti. Saa nähdä pitääkö meidän raahautua pihalle vielä tänään... Mulla on sama ongelma ettei ole oikein kunnollisia vedenpitäviä vaatteita. Me ollaankin nyt ihan jumissa täällä kotona, kun mies meni autolla töihin. Ei viitsi tuohon säähän lähteä rattaillakaan mihinkään kauemmas.

Olis kai tässä vaikka mitä hommaa, kun vaan jaksais alkaa tekemään. Lattiat pitäis pestä ja jääkaapissa on puoli sankollista mustikoita siivottavana. Eilen siivottiin jo 1½ sankollista. Ensi viikolla saa varmaan alkaa poimimaan mustaherukoita pensaista ja mehustamaan. Entisiäkin on monta muovikassillista pakastimessa...

Mihinkäs muuten Viljaa on kadonnut? :)

Juu, eipä mulla nyt ajatus kulje yhtään. Taidan käydä herättämässä tuon pojan niin ei mene yöunet kamalan myöhäisiksi. Jaahas, sepä ehtikin herätä jo...

kumppari&Onni

Ja paranemis aaltoja pikkuisille kiipeilijöille... Meillä myös muksahdellaan milloin mistäkin. onneksi (*koputtaa puuta*) ei ole vakavammin käynyt! KL, mites oliko miehesi Silpun synnytyksessä? Heikkottaako häntä synnytys? Mä itse olen piikkikammoinen (ja olen myös ammatiltani hoitaja) ja mä pyörryn helposti kun multa esim otetaan verikoe. Ja jännitinkin synnytystä miten siellä pysyn tajuissani... Mut kyllä vain pysyinkin, vaix verikin lensi... Onneksi työssäni en joudu juurikaan kovinkaan hoidollisiin tehtäviin, joskus vain jotain haavahoitoja.

Olen muuten nyt sitten ollut töissä tällä vko:lla ja olen kyllä nauttinut. Vaikkakin tuota pikku kiitäjää on ollut ihan kaamea iksu...

Nyt mua kaivataan, oten palaan paremmalla ajalla...

Eipä ole tullut viime aikoina kirjoiteltua eikä oikein luettuakaan, töissä yritän välttää kun humpsahtaa äkkiä kumman paljon työaikaa, eikä kotona sitten paljon viitsi tietokonetta avata kun saa sitä koko päivän töissä tuijottaa.

Onnea minunkin puolestani raskautuneille ja jo vauvansa saaneille. Meille ei näillä näkymin ole vauveleita ainakaan heti tulossa, vaikka ajatuksena vielä yksi ei ole mahdoton. Let´s see.

Eveliina ei ole moksiskaan lähdin sitten töihin tai lenkille, heiluttelee iloisesti. Tuntuu muutenkin pärjäävän hoidossa mainiosti, niinkuin veljensäkin kyllä aikoinaan. Kotiin tultua roikkuu kyllä sitten sylissä, mutta iltaisin onkin ihan kiva leikkiä lasten kanssa kun on päivät saanut tehdä " aikuisten" juttuja. Mun mielenterveydelle on kyllä varmaankin parempi käydä töissä kuin olla kotiäitinä.

Meillä ei noita pottailuja ole vielä juurikaan aloitettu, Emppu tykkää kyllä istuskella potalla vaatteet päällä mutta ilman housuja ei. Mutta en pidä mitään kiirettä, esikoinenkin oppi melkein itsekseen tuon pottailun jalon taidon kun oli siihen valmis reilu kaks vuotiaana.

Birdy kysyi sisarussuhteista... meillä Eveliina jaksaa naureskella Niklaksen touhuille vaikka kuinka, ja toinen tietysti innostuu yleisöstä. Varsinaisesti eivät vielä kuitenkaan leiki keskenään. Onpa sitä kuultu jo sekin, että " äiti laita Eveliina takaisin mahaan, mä en tykkää siitä" . =)

Nyt sitten pitäis varmaan taas niitä töitä tehdä =( Yritän palailla asiaan!

Manna, Eveliina 1v4kk ja Niklas 3v9kk

Lähtö Espanjan reissulle on edessä, Silppu juuri söi matkaevääksi kolme annosta grillimakkaraa (näin terveellisesti meillä syödään...). Voikka hyvin ja toivottavasti säät suosivat koto-Suomessa!

KL ja muu poppoo (karvakaveri vietiin jo eilen koirahoitolaan).

Täällä kans sataa ja sataa... Ja remontti hommat seisoo. Mies ihan tuskissaan, kun ei pääse naulaamaan lautaa seinään. (" kun kesäkin loppuu just" ) Toivotaan että elokuu olisi aurinkoinen ja syyskuu kans:)

Eino myös viihtyy melko hyvin sisällä. Mä olen niin laiska pukemaan kura tamineita ja inhoan itse olla sadevaatteet päällä " hikoilemassa" ulkona. Täytys ostaa kunnon ulkoilupuku, täysin vedenpitävä! Merkki suosituksia kellään????

Jännityksellä odotamme kumpi kerkee ennemmin Niisku vai Mirjami ;))) Paljon voimisia loppu viikoille!!!

Mulla olisi täällä lasi purkkeja vaix kuinka... Mä oon kans säilönyt kurkkuja aikaisempina vuosina, mutta enpä tiiä nyt jaksanko (sitäkään) säilöä. Marjat ollaan säilötty (minä) suoraan puskista vatsaan. Eino ei enää suostu syömään marjoja!!? Ajattelin antaa suurtakin herkkua Hepulle, mut irvistää vain ja sylkee pois... Ennen oli suurinta herkkua nuo marjat ja pakastimesta varsinkin.

Olikos Sasuliinin Eetulla huomenna " puolitoistavuotis-synttäripäivä" ? Muistelisin vain että nämä meidän pikku ukot olisi synt samana päivänä;) Onnea siis.

Mut nyt tuolla heräillään päikyiltä, mut palailen ;)

Silppu kaatui eilen niin, että ylähuuli halkesi ja nenästäkin tuli hieman verta. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa, hampaille ei näyttänyt tulleen mitään vahinkoa. Huutelin isäntää apuun ja lapsi isän sylissä tyrehdytin verenvuotoa, joka loppuikin nopeasti. Seuraavaksi huollettiinkin isukkia, joka naama valkoisena ja koivet oikosenaan vaikeroi sohvalla kun tuli niin huono olo.

Tänään kummankin vointi lienee hyvä, Silvanderi tosin näyttää turpiinsa ottaneelta nyrkkeilijältä.

Kunhan isi nousee sängystä lähden tapettikaupoille, taas. Mallit on päätetty, mutta tarttee kattella mistä saisi edullisimpaan hintaan. Lastenhuoneen vaatekaapit menevät nekin uusiksi, entiset ovat niin kamalan näköiset eikä niitä voi helposti siirrellä kun ovat niin isot rohjot. Vanhoille löytynee meiltä vielä käyttöä ja jollei, laitetaan huuto.netiin myyntiin.

Lämmintä ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

KL, Silppu ja silakka rv 20+5

Mulla ei ole mitään sadetta vastaan (paitsi kesällä, jos sataa usein), mutta tuulta inhoan. Ja nyt on ihan syysmyrskykeli. Meidän on pakko ulkoilla ainakin kerran päivässä, mieluiten aamupäivällä sekä illalla. Helmin kanssa varmaan meniskin joskus yksi päivä kokonaan sisällä (siis kotona, kylässä tms. on eri juttu), mutta esikoisen kanssa ei. Tänään käytiin aamupäivällä kävellen kirjastossa (no, Helmi oli kyllä rattaissa), joten siinä tuli aamupäiväulkoilu, mutta Pikku Kakkosen jälkeen pitää vielä lähteä jonnekin. Mies ehdotti, että lähdettäis pyöräilemään, mutta mun pyörä ei kyllä kulje tässä tuulessa mihinkään. Mulla on ollut duuniajoista lähtien kunnon sadevarusteet, kun pk:ssa tietenkin ulkoillaan säällä kuin säällä. Nyt ostin just uuden vedenpitävän ulkoiluasun tai takki on eri kaupasta/merkkiä kuin housut. Edelliset oli jotenkin liian isot. Ja kumpparit on tietty myös, vaikka tekisi mieli ostaa jotkut Goretex-kengät, kun noilla kumppareilla ei ole kiva kävellä (=lompsia) pidempiä matkoja.

FannyK: Meillä on myös esikoisella (4 v) yövaippa käytössä, vaikka on ollut yli 2 vuotta päiväkuiva. Kokeiltiin miehen loman alkuun, miten yö menisi pojalla ilman vaippaa, mutta 6 yön jälkeen luovutettiin, kun poika kasteli sänkynsä 1-2 krt/yö, vaikka käytettiin 2 krt/yö vessassakin... Ei edes herää pissahätään. Mutta eipä asialle voi mitään tehdä, joten jatketaan sitten yövaipan käyttöä. Esikoinen oli jo alle 1,5 v iässä kotona hereillä ollessaan yleensä aina ilman vaippaa, mutta Helmi ei ole varmaan puoleen vuoteen tehnyt pissaa pottaan. Istuu potalla kyllä nykyään oikein mielellään, mutta ei KOSKAAN tee sinne mitään. Voi, kun tekisi edes ne löysät " puuromaiset" kakat pottaan, niin ei tarttis joka päivä montaa kertaa pestä kakkapyllyä ja (kesto-) vaippaa, mutta ei niin ei.

Hitsi, mä olen vieläkin ihan poikki siitä meidän pe-la 4. hääpäivän vietosta. Mentiin puol 4 aikaan nukkumaan ja klo 9 piti herätä aamupalalle. Aamupalan jälkeen nukuttiin vielä pienet tirsat, mutta nyt kun on tottunut nukkumaan 7-8 h putkeen, aiheuttaa pari tuntia vähemmän unta mulle heti jonkun kestoväsymyksen. Mies oli vielä silloin seuraavana iltana ulkona juhlimassa veljensä synttäreitä ja tuli kotiin 04.30. Mä en ois pystynyt. Mutta kivaa oli!

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 5 kk)

ja kiitos onnitteluista kaikille. Vaikka en nyt tiedä mitä ajatella, kun ei mulla ole mitään oireita. En vielä viitsi kuitenkaan alkaa tekemään uusia testejä, kun ne ovat niin kalliita, eikä kuukautisia näy. Eiköhän se ajan kanssa selviä, että ollaanko sitä oikeasti vai ei..

Kaalilaatikko, kuulostaa hurjalle! Mä kyllä repesin kanssa sun pyyherevittelyille. Mutta nuo suonikohjut alapäässä on kai aika yleinenkin ongelma? Kaikkea kamalaa raskaus teettääkin naisen vartalolle, aina sanotaan että nainen hehkuu raskaana, mutta en minä ainakaan. Iho menee hirveään kuntoon, tulee luomia, tulee läskiä, tukka rasvoittuu ennätysvauhtia ja karvan kasvun voi nähdä silmissä. Että hehkuu mitä hehkuu..

Meillä tosiaan on kanssa tuollainen äititakiainen, niin kuin muutamalla muullakin. Minäkin lähden kauppaan salaa, turha sitä on huudattaa jos jää vilkuttelemaan ja suukottelemaan kun lähtee. Isi ei kelpaa ollenkaan, puhumattakaan nyt muista. Reetta kirjaimellisesti roikkuu mun hameen helmassa tai housun puntissa kiinni, tai sitten seisoo edessä kädet harallaa pyytäen syliin.

Katsoiko kukaan eilen Punaista lankaa (siis tv-ohjelma) jossa puhuttiin ujoudesta? Mun mies on ihan sikaujo, ja näyttää siltä että niin myös Reetta. Oli kyllä tosi mielenkiintoinen ohjelma, tuo psykologian professori Liisa Keltinkangas-Järvinen on muutenkin mun guruni, puhuu niin asiaa eri temperamenttityypeistä, kehoittaen vanhempia kunnioittamaan ja tukemaan lapsen yksilöllistä persoonaa ja kehitystä. Tuo ohjelma sai mut taas miettimään, että onko päiväkoti sittenkään paras paikka Reetalle vielä, koska on sellainen ujo piimä. Siellä kun kasvatetaan reippaita ja tehokkaita lapsia suurissa ryhmissä, eikä tuo mun tyttöni ole sellainen. Kamala jaakobin paini päässä, että jos lähden töihin, uhraan lapseni rahan puolesta, jos taas en, on tiedossa äitiysloma minimi äitiyspäivärahalla. Ja se on vähän se. Ääh, miksei meillä voi olla isovanhempia jotka hoitaisivat lasta, mielipiteitä ja ohjeita kyllä jaetaan, mutta ei aikaa. Meilläkään ei ole mitään mahdollisuutta että mun mies jäisi kotiin, en tienaisi niin hyvin vaikka olisin ollut töissä useita vuosia. Puhumattakaan nyt näin uran alussa.

Mitähän muuta mun piti? Niin, Janskulle onnea uuden yrityksen johdosta! Kuulostaa tosi hienolle, yrittäjyys kiinnostaisi minuakin, mutta en tiedä että mitä sitä tekisi. Mielellään vielä helppo ja rahakas ala olla pitäisi ;-)

Ja tapaamisesta Tamperelaisille, illallistreffit sopii kyllä mullekin ja töihin lähtiätkin pääsisivät myös mukaan. Tai meille sopii tulla, ihan miten vaan. Mulla ainakin oli muidenkin sähköpostiosoitteita, täytyy katsoa olenko ne säilyttänyt.

Mutta nyt on tsekattava olisiko tuolla edes mitään töitä tarjolla missään. Mies ja Reetta lähtivät puistoon sitä varten että saan hakea töitä rauhassa, mutta täällä mä luuhaan nettipalstoille. Hyi minua...

Voikaahan hyvin!

Austen ja Reetu-Peetu

Tai siis miehellä alkoi loma, mutta onhan mullakin tavallaan loma, kun mies on päivisin kotona osallistumassa arkeen. Tämä viikko ollaan kotosalla, mutta ensi viikolla mennää anoppilaan 4-5 päiväksi. Tosi kiva, kun he asuvat järven rannalla ja on oma ranta, niin lapset saavat sitten pulikoida kaikki päivät. Helmi on ihan uskomaton vesipeto! Mikään määrä vedessä olemista ei riittäisi. Kun ollaan oltu uimarannalla, Kumpulan maauimalassa, anoppilan rannassa tms. Helmi välillä itkee huulet sinisenä ja iho ihan kananlihalla ja palelee, mutta haluaa silti olla koko ajan vedessä. Pakko ottaa aina välillä sitten väkisin lämmittelemään. Sitä vaan toivoisin, että Helmi pysyisi välillä myös siinä matalassa päässä vaikka hiekka+vesileikkejä leikkien, mutta ei. Koko ajan pitää vaan päästä niin syvälle, että hyvä, että pää on edes näkyvissä. Siksi hieman rasittavaa, kun aikuisen pitää sitten olla Helmin vieressä koko se aika, kun lapset ovat uimassa. Tietenkään en edes tota 4-veetä jättäisi sekunniksikaan vahtimatta, mutta se voi sentään touhuta omiaan jo parin metrin päässä.

Huomenna ois tarkoitus mennä Pihlajasaareen, vaikka Helmin päiväunista ei sitten tule oikein mitään. Tyttö ei meinaa millään nukahtaa ulkona rattaisiin ja sitten kun viimein joskus tunnin yrittämisen jälkeen nukahtaa, nukkuu 45 min ja herää kesken unien huutamaan, muttei nukahda enää uudestaan. Mutta täytyy nyt uhrata yhden päivän päiväunet ja lähteä kokopäiväretkelle. Muuten me pääasiassa kesäretkeillään lähinnä iltapäivisin ja iltaisin Helmin päiväunien jälkeen, kun ei aamupäivällä minnekään kauemmas ehditä.

Helmi on nyt innostunut toistelemaan sanoja, mutta ei kyllä kovin usein taitojaan esittele. Äitiä ei sano edelleenkään (äitää itkee aina välillä), mutta on nyt pari päivää kutsunut mua nimeltä! Outoa... Tänään sanoi ekan kerran " isi" , mutta ei sitten isille voinut sitä sanoa. Osaa sanoa myös nenä, napa ja vaippa. Lisäksi ovat sitten nämä nam nam, tööt tööt, pöö (=" töö" ) ja jotain muita erittäin tärkeitä sanoja. Luulee sanovansa mm. piimä ja juusto, mutta siitä ei erkkikään saa mitään selvää.

Helmi on ihastunut kahteen lauluun. Toinen on " Bussilaulu" ja toinen on " Pikkuiset kultakalat" . Aina kun vaihdetaan vaippaa (joka tehdään taas selällään n. vuoden tauon jälkeen), Helmi alkaa leikkimään niitä pikkuisia kultakaloja (eli tekee käsillään sitä liikettä) ja se on merkkinä, että nyt pitää äidin laulaa. Osaa hienosti taputukset ja käsien nostot ylös. Jos haluaa " Bussilaulun" , alkaa tööttäillä omaa nenäänsä. Siinä laulussa osaa näyttää myös miten pyörät pyörii, pyyhkijät pyyhkii ja ihmiset hytkyttelee. Vaikka esikoinen alkoi puhua tässä iässä lauseita, en muista, että hä olisi osannut noita laululeikkejä silloin.

Täällä myös edelleen kiivetään koko ajan joka paikkaanja siirretään keittiöjakkaraa sinne, minne pitää ylettyä. Meno ei kyllä ole niin hurjaa kuin Sinililan nassikalla. Ja tosi harvoin on Helmillä tullut edes verta. Itse asiassa tippuu enää aika harvoin mistään. Ei ole siis kovinkaan kova koheltaja, vaikka paljon kiipeileekin.

Voi kökkö! Mies lähti pyöräilemään ja mä täällä odottelen, milloin pääsen suihkuun (olin illalla puistojumpassa). En viitsi mennä silloin, kun mies ei ole kotona, kun olen ihan varma, että just sillä kertaa jompi kumpi lapsista sitten heräisi kesken unien ja mun pitäisi mennä shampoot tukassa katsomaan, mikä on hätänä. Tyhmää vaan mennä sitten märällä tukalla nukkumaan, jos pääsen sitä pesemään joskus klo 23 aikaan. Nyt alan joka tapauksessa syömään iltapalaa, että pääsisin puolen yön aikaan nukkumaan.

T:Fassiloora ja Helmi (huomenna 1 v 5 kk)

Tulin juuri neuvolasta ja hauska huomata miten samaan tahtiin näyttävät nämä kaksi raskautta menevän :). Painoa tullut suurinpiirtein yhtä paljon (~4 kg), sf-mitta senttimetrin vähemmän, paineet lähes samat. Hb huonompi, mutta valmiste vaihtuu joten ehkä nämä toiset purevat paremmin.

Kävin myös labrassa antamassa verinäytteen, josta katotaan mm. veren hyytymistekijöitä tms. Mulle on tullut vasempaan nivuseen paitsi suonikohjuja (ah miten ihanaa) myös kipeä, laajeneva mustelma, joka näyttäis vuotavan pikkuhiljaa. Eilenillalla ehdin jo pelästyä suihkusta tullessani -olin ripustamassa pyyhettä kuivumaan kun huomasin että vaalea pyyhe oli aivan veressä. Jummijammi, katoin äkkiä kädet ja jalat, ei mitään, verta vaan vuotaa jostain... No alapäästähän se, oikea reisi ihan punaisena. Katoin tarkemmin vuotokohtaa ja huh, toiseen häpyhuuleen oli tullut reikä. Ei kertakaikkiaan mitään hajua mitä oli tapahtunut, mutta niin vaan verta tuli oikein pulppuamalla enkä tahtonut saada vuotoa tyrehtymään millään. Hetkisen jouduin konkkaamaan tuppo kourassa ja käsi haaroissa mutta loppui se onneksi kuitenkin. Ilmeisesti pyyhe oli hangannut ihon? luomen? jonkun näpyn? rikki tai irti. Ei sillä että olisin aikaisemmin huomannut luomea -sen voin sanoa että varmuudella sitä ei ainakaan muutama viikko sitten ollut :}. Eikä ole tapana kauheasti revitellä pyyhkeenkään kanssa...

Mut joo. Kumppari, onneksi on tämä palsta, jonne voi aina tulla vuodattamaan kun siltä tuntuu eikä kukaan pahastu ;).

Kuumetta, olipa sopiva nimi pojalle! Mä olen Silpulla käyttänyt jo pitkään niitä Lidlin sinisiä vaippoja, vaikka kilot nyt on mitä on. Tolle ne on sopinu hyvin, ei tule läpi.

Jansku82, onnea omalle yritykselle! Saadaanks me perustamiskakkukahvit tms. ;).

Lähden ahtamaan mustikkamuffinia tähän napaan ->

KL.

Kuumetta kyseli,että kelle on seuraavana tulossa vauva :) Luulen,että meille. Nyt on rv 37+3,joten montaa viikkoa ei välttämättä jäljellä oo. vaikka supistuksia ei oo kyllä ollut joten yli tämäkin varmaan menee :)

Kohtalaisen hyvin olen voinut. Maksa-arvoja on seurattu useaan kertaan.Kutinaa on ollut oireena. Arvot on viiterajojen sisällä mutta koko ajan noussut kylläkin va en usko että niiden kanssa mitään ongelmia tulee. Viime neuvolassa eilen,verenpaine oli koholla joten sain verenpainemittarin kotiin,että pitää aamua iltaa nyt paineita seurata ja alkuviikosta soitella Th:lle,että millä mallilla ne on. Jos kaikki on ok niin ens pe seuraava neuvola. Turvotusta on tullut nyt parin viikon sisään ja häpyliitoskivut+nivuskivut on vaivana. Oksentelen myös silloin tällöin ja migreeniäkin on va kyllä tässä silti ihan ok vointi on ja ihan kohtalaisesti jaksaa tuon pojan kanssa touhuta.

Vauva kasva hyvin ja potkii kovasti..

Aleksi on edelleenkin yhtä touhukas ja menevä kuin ennenkin. Joka paikkaan kiivetään ja juostaan. Ei ole verta kyllä tullut kuin kerran pari ja mustelmiakaan ei ole ollut kuin muutama. Kiipeily ja kaikki muut temput sujuu niin hyvin,ettei itteään oo paljoa loukannut.

Hampaita pojalla on 16 kpl. Joten suu alkaa olemaan aika täynnä.

Pottailtu on 1v1kk iästä ja pottaan kaikki kakat kakattu.Ehkä kerran pari kuukaudessa sattuu vahinko. Pitäis varmaan koittaa pian vaipoista päästä kokonaan,kun niin hyvin tuo kakkaaminenkin jo onnistuu ja välillä jos ei kakata niin pissaa pottaan.

Va nyt pitää lopettaa,kun poika heräs päikkäreiltä ja lähteä lämmittämään ruokaa tuolle suloselle naperolle.

Viikko oltiin mummolassa ja isi on toista viikkoa kesälomalla. Vielä pari viikkoa jäljellä+mahdollinen isyysloma perään jos hyvin käy :)

-Mirjami 37+3 ja Aleksi n.1v5kk 2vkoa

Ja Austenille myös onnittelut plussasta.

Tamperelaisethan on hyvin edustettuina noissa plussanneissa, puuttuisko enää Nonnulta ja Marcelilta plussat, niin kaikki olis uusintakierroksella. Niin ja tietty Siniliilalta, mutta sullahan oli jo niin monta pienellä välillä:)

Mä oon jo kahden viikonpäästä taysissä vauva kainalossa, kun tehdään sektio, niin se on jo tiedossa. Kaikki on muuten mennyt hyvin, mutta nyt on paineet ollut pilvissä 170/105 ja silleen. Pitäis levätä, mutta milläs lepäät ton termiitin kanssa:) Yleensä koitan kyllä päikkärit ottaa, mutta tänään jäi niin johan oli paineet 175/111. Kunhan ei vaan tulis raskausmyrkytystä.

Jaksamista kaikille ja toivottavasti pääsen joskus myös tapaamiseen vaikka uuden nyytin kera.

-niisku

Moro taas pitkästä aikaa, lueskeltua on tullut kyllä mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Meilläkin meni Pärnun reissu tosi hyvin, siellä on kyllä upea ranta! Siirikin voi siellä kahlailla ja leikkiä vaikka kuinka. Ilmatkin oli ihan hyvät, jonain päivänä vähän satoi mutta silloin oltiinkin hotellin kylpylässä, joten ei haitannut.

TIssin syöntikin loppui reissulla, nukuin Siirin kanssa samassa sängyssä eikä vaan tullut iltaisin edes pyytäneeksi. Nukkumaanmeno sujuu siis entistä helpommin, luen iltasadun ja vien sänkyynsä : )

Siiri on kyllä nykyään melko vahvatahtoinen, komentelisi mielellään muita... Sitä saa välillä komentaa ihan kunnolla! Vauvat on sille tärkeitä, aina on nukke kainalossa, ja vauvoja tuijottaa kaupassa ja lehdissä yms ihan innoissaan ja hokee ' vävvä, vävvä' . Saa nähdä kuinka se riemastuu kun semmoinen tulee meille kotiin : )

Neuvolaan asti en ole vielä vaivautunut, mutta kai sitä pian tarvis mennä, eikös sitä äitiysavustusta varten ollut joku aikaraja. Käyttekö muuten muut tuolla odotuspuolella? Olikos ensi tammikuisia joku muukin? Tai siis toistaiseksi mä vaan oletan, että joskus tammikuussa olisi meikäläisen vuoro : )

FannyK

eli huomenia vaan.

Meillä kans Dunsku huutaa äitiä vähän väliä, illalla otin mukaan koiraa pissittämään, päästiin roskiksen kulmalle ku alko vätystely. Mä sit hilasin tytön takas kotiin ni huuto kuulu pihalle saakka,sit katteli iskän kaa parvekkeelta ja huuteli äitiä perään. Mut pakko on päästä yksin(tai vauva liinassa) johonkin. Mut tuskin mitään traumoja muut tässä saa ku naapurit ;)))

Vaippoja vaihdettaessa yöllä tyttö ei edes herää, nyt viime yönä en vaihtanut ni vaippa riippu nilkoissa litimärkänä, mut ei ollut vielä tullut läpi. Mä menen tänään ostamaan niitä sinisiä lidlin vaippoja, katotaan huomenna miten kävi. Toinen paskansi vaipan täyteen yöllän niin et kauluksesta tuli ulos...joo narina jo kuuluu sängystä.

Kl, ole tarkkana suonikohjun kanssa ettei tuu tukosta, raskaus kun altistaa niihin. Sit ku se on vielä nivusessa..en haluu pelotella mut jos tunnet siinä pattia tai se on punanen tai kuuma ni heti lekuriin. Nimimerkillä kokemusta on.

Nyt tissiä kehiin et saa kattoo ton serranon..jaha sterkat on saatu päälle ja volyymit on kaakossa. ja kello on vasta 8.53, naapurit kiittää!!!!!!!!!!!!!

kuumetta hullujen huoneelta

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat