Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin kahveilla tuttavani luona, jossa oli muitakin kotiäitejä lapsineen. Naiset alkoivat kaikki kertoilla menneisyydestään, entisistä huippu-uristaan, design vaatteistaan ja kalliista lomistaan. Jostain syystä tunsin niin karmeaa myötähäpeää sellaista pröystäilyä kuunnellessani, että olisin halunnut paeta paikalta.

Mistä tällainen voi johtua?? Vielä kotiin tullessanikin mulla oli sellainen oli, että melkein nolottaisi tavata kyseisiä ihmisiä uudestaan. Ei siis kyse mistään kateudesta, vaan tosiaan myötähäpeästä. Mitä hittoa minä siis häpeän heidän puolestaan? Mistä tämä niin valtavan vahva tunne?

Kommentit (12)

Vierailija:

Lainaus:

Tämä on taas tätä. Jos avoimesti kertoo massasta poikkeavasta elämäntyylistään tms. pröystäilee. Suomessa ei saa erottua muista millään tavalla eikä ainakaan tuoda sitä julki. Tasapäistämiskulttuuri jyllää ja kateus vie kalatkin.

t. 3

...ja nimenomaan nämä " todella korkeissa asemissa" olevat ovat hyvin vähäeleisiä, kokevat lähinnä noloksi jos joku rupeaa luettelemaan asioita, etuja, elämäntyyliä jotka ovat " pröystäilijälle" jotain aivan ihmeellistä. Nämä todella fiksut ovat oikeasti todella fiksua, mukavaa porukkaa, itsensä kanssa sinut.

Onko itselläsi mitään menneisyyttä?

t. eräs ei kerro menneisyydestään mielellään uusille tuttavuuksille ainakaan, kun on niin värikästä menoa ollut. Nykyhetki ja tulevat riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Tämä on taas tätä. Jos avoimesti kertoo massasta poikkeavasta elämäntyylistään tms. pröystäilee. Suomessa ei saa erottua muista millään tavalla eikä ainakaan tuoda sitä julki. Tasapäistämiskulttuuri jyllää ja kateus vie kalatkin.

t. 3

...ja nimenomaan nämä " todella korkeissa asemissa" olevat ovat hyvin vähäeleisiä, kokevat lähinnä noloksi jos joku rupeaa luettelemaan asioita, etuja, elämäntyyliä jotka ovat " pröystäilijälle" jotain aivan ihmeellistä. Nämä todella fiksut ovat oikeasti todella fiksua, mukavaa porukkaa, itsensä kanssa sinut.

T. tietoa on

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

t. 3

T. tietoa on

mua hävettää kun muilla on hyvät vaatteet, mua hävettää koska lapset pärjää koulussa, mua hävettää koska naapurilla on parempi auto, mua hävettää koska kavereiden miehet on niin komeita, mua hävetää.. tää listä on loputon.

Häpee ihan rauhassa, se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.

t. 3

Jos ei jaksa kuunnella, vaihtaa seuraa.

Mua vituttaa ne jotka jaksaa höpistä jostain kuukupeista, vesisynnytyksistä ja taaperoidensa yöimetyksistä.

Jos kaikki muut paitsi ap ovat samalla aaltopituudella design-kamojensa ja kalliiden matkojensa kanssa, siitä vaan. Sitten ap voi vaan nieleskellä vitutustaan kun ei ole ollut missään eikä tunne merkkijuttuja.

Huomaan kyllä että sä olet ulkopuolinen. Mä olen syntynyt menestyvien vanhempien lapseksi, ja voin sanoa että ihan samanlaisia ja samoista asioista " kilpailevat" menestyneen ihmiset. Kyse ehkä vähän eriasioista kuin vaatteista, mutta kyllä sitä kilpailua ja brassailua löytyy. Tosin mä en pidä sitä pahana, niin kauan kuin se on " tervettä" .

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat