Vierailija

Meillä sijoitusnarttu, jolle on tarkoitus tehdä pennut seuraavasta juoksusta. Viimeisimmät juoksut oli tammi-helmikuun vaihteessa ja odotimme seuraavia kesäkuussa. Niitä ei kuitenkaan ole vieläkään näkynyt, mutta ajattelin, että puolen vuoden väli on vielä ihan ok, joten voin rauhassa odotella heinäkuunkin vielä.

No tänään oltiin trimmauksessa kasvattajan luona. Hän sitten alkoi syyttämään minua siitä, että en ole kertonut hänelle juoksuista ja miksi tein sen hänelle ja tiedänkö mitä sijoutussopimuksen rikkominen tarkoittaa.

Olin aivan ällikällä lyöty, koska en tosiaan ole huomannut, että koiralla olisi ollut juoksut. Sanoin myös sen kasvattajalle ja kerroin, että olen aina ennenkin ne huomannut, joten miten ne olisi voinut mennä ohi silmieni varsinkin nyt kun niitä on oikein odotettu. Kasvattaja oli kanssani samaa mieltä siinä asiassa, ettei juoksut voikaan mennä ohi silmien.

Hänen mielestään olen siis tahallani pimittänyt ne häneltä. Hän myös kysyi, että miten hän voi luottaa siihen, että huomaan sitten ne seuraavat juoksut, jotka tulevat syyskuussa. Vastasin vain, ettet voikaan luottaa siihen, koska en luota siihen itsekään, jos kerran nytkään en muka niitä ole huomannut.

Jäi todella paha mieli hänen sanoistaan ja syyttelystään.

Hän myös kielsi viemästä koiraa mökille, koska sen turkki menee siellä helposti takkuun eikä punkkipantaa saa ostaa, koska siitäkin kärsii turkki.

Voi, että kun saataisiin vain ne pennut tehtyä, niin saisin pitää koiran ihan omanani.

Kommentit (6)

Pyydät tätä tuttua toteamaan, että koiralla on märkäkohtu ja kohtu pitää poistaa kiireellisesti. Kasvattajalle kerrot heti leikkauksesta tultuanne, järkyttyneenä luonnollisesti. Siinä on sitten kasvattajalla ihmettelemistä...

Eipä tuohon paljon voi sanoa, idiootti kasvattaja. Juoksukierto vaihtelee koirilla huomattavasti, se 2 kertaa vuodessa on vain keskiarvo. Meidän koirallamme oli viimeksi lähes vuosi juoksujen välissä, vaikka yleensä tulee 3xvuodessa!

Varmasti eläinlääkäri voi tarkistaa tuon juoksuasian koiraltanne, jos kasvattaja on valmis tutkimuksen maksamaan. Sopimuksen rikkomisesta teitä ei voi syyttää, millä ihmeellä hän sen edes todistaisi??

Ja tosiaan saatte ihan vapaasti kulkea mökillä ja pitää punkkipantaa koiralla, en ole koskaan kuullut sijoitussopimuksesta joka ko. asiat kieltäisi ja jos niitä ei paperilla lue, niin se on sitten kasvattajan moka. Eläkää siis ihan normaalisti ja ottakaa koira mukaan mihin menettekin. Ja jos oikein kovasti rupeaa kettuilemaan niin voitte kysyä ensin kennelliitosta ja sitten vaikka poliisilta, että miten tuon häiriköinnin saa loppumaan. Tsemppiä, toivottavasti juoksut alkavat pian, että saatte tuon pentuasian selväksi ja koiran omaksi!

Vierailija:

Lainaus:

Meillä sijoitusnarttu, jolle on tarkoitus tehdä pennut seuraavasta juoksusta. Viimeisimmät juoksut oli tammi-helmikuun vaihteessa ja odotimme seuraavia kesäkuussa. Niitä ei kuitenkaan ole vieläkään näkynyt, mutta ajattelin, että puolen vuoden väli on vielä ihan ok, joten voin rauhassa odotella heinäkuunkin vielä.

No tänään oltiin trimmauksessa kasvattajan luona. Hän sitten alkoi syyttämään minua siitä, että en ole kertonut hänelle juoksuista ja miksi tein sen hänelle ja tiedänkö mitä sijoutussopimuksen rikkominen tarkoittaa.

Olin aivan ällikällä lyöty, koska en tosiaan ole huomannut, että koiralla olisi ollut juoksut. Sanoin myös sen kasvattajalle ja kerroin, että olen aina ennenkin ne huomannut, joten miten ne olisi voinut mennä ohi silmieni varsinkin nyt kun niitä on oikein odotettu. Kasvattaja oli kanssani samaa mieltä siinä asiassa, ettei juoksut voikaan mennä ohi silmien.

Hänen mielestään olen siis tahallani pimittänyt ne häneltä. Hän myös kysyi, että miten hän voi luottaa siihen, että huomaan sitten ne seuraavat juoksut, jotka tulevat syyskuussa. Vastasin vain, ettet voikaan luottaa siihen, koska en luota siihen itsekään, jos kerran nytkään en muka niitä ole huomannut.

Jäi todella paha mieli hänen sanoistaan ja syyttelystään.

Hän myös kielsi viemästä koiraa mökille, koska sen turkki menee siellä helposti takkuun eikä punkkipantaa saa ostaa, koska siitäkin kärsii turkki.

Voi, että kun saataisiin vain ne pennut tehtyä, niin saisin pitää koiran ihan omanani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hänellä on kiire sen vuoksi, että saisi sitten yhden koiramme pennuista itselleen. Pennun pitäisi sitten vielä olla tyttö. Aivan kuin ne olisi jotain tilaustavaraa. Olenkin sanonut koirallamme, että tekee viisi poikaa =)

ap

Se noissa sijoitussopimuksissa voi olla huonoa, on että kasvattaja on juuri tuollainen nihilisti (etkä tiedä sitä ennakolta) ja sitten olet naimisissa sen ja sen sääntöjen kanssa kunnes saat koiran omaksesi.

Olen kuullut ongelmista kasvattajien kanssa melko usein, ja itse en ikinä ottaisi tuon takia sijoituskoiraa (ellei kasvattaja olisi tuttu). Pahin mitä olen kuullut että koira on otettu ties millä verukkeella pois kodistaan takaisin kasvattajalle.

Hän sanoi ottavansa koiran ensi viikolla luokseen ja pitävänsä sitä niin kauan, kunnes juoksut on tullut, ettei ne taas mene ohi.

Ei mitään kysymysmerkkiä, että sopiiko tämä menettely meille. Ei edes vaivautunut soittamaan vain tekstiviesti. Harmittaa :(

Sijoitussopimuksessa kyllä lukee, että astutukseen saa kulua aikaa maksimissaan kaksi viikkoa, eli enkö periaatteessa voisi vaatia koiraa takaisin kahden viikon kuluttua, vaikkei juoksuja olisi tullutkaan?

Soitin myös eläinlääkärille ja hän oli sitä mieltä, että pienellä koiralla juoksujen väli voi vaihdella ja joskus juoksujen väli voi olla jopa vuosi. Meinaako kasvattajamme, että voi pitää koiraamme itsellään loputtomiin...

Ihanaa, jos juoksut nyt pian tulisivat ja saisin sen jälkeen koiran kokonaan itselleni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat