Seuraa 

Laitan nyt uuden pinon pystyyn jos Kotiloista joku ehtii koneelle...

Taisi tuo entinen pino olla jo parin viikon takaa..

Tässä linkki edelliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10685878&p=5&mpage=2&tmode...

Kommentit (15)

Meidän poika päätti yllättää vanhempansa ja tulla ilman pahempia ennakkovaroituksia...

ma oli menkkajomotusta, ilman supparinsupparia! illalla manailinkin että ei tule vieläkään siis meidän vauveli. yöllä heräsin klo2 vessahätään, jotain lirahti housuun. luulin et jee nyt tuli limatulppa. enää en unta saanut vaan tulin koneelle, lirahti taas housuun jotain, ja samaten alkoikin supparit tuli heti 5min välein. vaille3herätin miehen, ja soitettiin mummi lapsenvahdiksi(saapui 10min). 3.20 oltiin synnärillä ja poika syntyi 3.45 =) kokoinaiskesto 1h50min =)

eli POIKA 17.07.2007 klo 3.45 3680g ja 51cm py 36cm <3<3<3<3<3

torstaina kotiuduttiin.

ONNEA myös kisulille vaavista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Piti tulla tännekkin kertomaan, että meille syntyi perjantaina 13.7. kolmas poika kovalla kiireellä. Synnytyksen kokonaiskesto oli vajaa 3 tuntia, heräsin supistuksiin 4:30, sairaalaan lähdettiin vähän yli kuusi, salissa oltiin seitsemältä ja poika syntyi 7:16.

Mittaa miehenalulla oli 50cm, painoa 4060g ja pipolla kokoa 37cm.

Kaikki meni tosi hyvin, yhtään tikkiäkään ei tarvittu. Lauantaina jo kotiuduttiin sitten pikkuisen kanssa.

Kisu ja kolmen kopla

Kaks viikkoa vierähti mökillä nopeesti ja nukuttua tuli. Lepäilin ihan tarkotuksella aina kun vaan mahdollista, kun lapsenvahteja oli tarjolla. Viime yönä en sitten oikein saanutkaan kotona nukutuksi.

Olo alkaa olla jo aikas tukala, mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei ole ilmassa. Pientä vatsan kovettumista vaan. Toivottavasti ei ihan kahta viikkoa mene yli, kun vanhemmat olis lomalla vielä ens viikon ja mies kaks viikkoa. On sitten taas tosi vaikea saada miestä synnytykseen ja kotiavuksi kun työt alkaa.

Täytyy siis pistää kaikki keinot käyttöön, vaikka ei ne ennenkään ole mitään vauhdittaneet. Toivossa on hyvä elää. No, tänään pitää kaikki kamat purkaa ja siivoilla. Pihahommiakin näkyy olevan runsain mitoin. Osa salaateista on päässyt nuutumaan, pitää heitellä pois. Ja meillä on nurmikko!!! Ihanaa!!! Kiitos sateista, mökilläkin muut kaipas helteitä ja minä vain myhäilin tyytyväisenä ilmoja. Yksikin kuuma päivä tuotti tuskaa ja turvotusta.

Helpa ja Sissi 39+3 ja entistä lähempänä

Nopeaa toimintaa! Ja hienon kokoinen poika! Katsotaan tulemmeko me todellakin perässä " trio poikakolmikon " kanssa...pitääkö uä ennuste paikkaansa....

MR +sintti rv26 ja risat

Ihana lukea vielä koossa olevien kuulumisia,vielä äskenhän itekkin oltiin samassa jamassa=)Aika kuluu nopeeta,poika kohta jo 4kk.

Mä meen ens viikolla tekemään yhden työvuoron jo,ja jännittää miten isukki pärjää pojan kaa.Poika kyllä saanu tisumaitoa pullosta,ja bataattia syöty nyt viikon verran.Oon huolesta soikeena,kun poika on selvästi allerginen,perunasta sai ihottuman suun ympärille=(Bataatti tuntuu sopivan,ja yritän nyt löytää muita sopivia.Tisumaidolla menty tähän asti,ja kun sai korviketta tuli naama ihan hirveen näköseksi=(Poika on iso,ja kaipaa lisäruokaa,rintamaito ei meinaa enää riittää.Poika myös reagoi mun maidon kautta kaikkeen,ja oon eläny jatkuvassa stressissä mitä voin syödä=(

Mennään kyllä allergiatesteihin.Jalkojen iho tosi kuiva,luulen että atooppinen iho tulossa=(Rasvaan kyllä 2 kertaa päivä.Olipas valitusta,mutta pakko purkaa johonkin allergia stressiä=)

Toivotaan,että kaikkien synnytykset sujuisi hyvin!!

Tartuin tohon huiskuttimen lauseeseen, että " katsoo liikaa oikealle sivulle" , meillä kanssa on selvästi jotain vastaavaa ilmassa. Pää on useimmiten kääntyneenä vasempaan. Tosin aavistelen että se johtuu siitä, että vasemmassa silmässä on jotain häikkää jota nyt aletaan tutkia. Että jos on alentunut näkö siinä niin kuvittelisin että just sit mielellään pitääkin näkevän silmä päällä vapaana.

Vauva on tyytyväinen tapaus. Pahimmillaan huutaa joskus yksittäistä ilmakuplaa tai silloin, kun en pojilta ehdi häntä ajoissa auttamaan. Mutta on tosi rauhallinen ja kärsivällinen tyttö. Nukkumisetkin sujuu kuin unelma tuon kakkosen jälkeen (jonka vasta taannoin poimin keskellä yötä roikkumasta sängyn reunalta kuin märän rätin. Umpiunessa, mutta meuhkaa jopa silloin kovaäänisesti.) Että vauva nukahtaa iltasella joskus puolikymmenen, kahdentoista välillä ja sitten nukkuu huutelematta aamuun puoli yheksään, yhteentoista asti. Ei ehdi huutaa kun tossa kainalossa on, puoliunessa havahdun heräilypihinäänsä, tuikkaan tissin suuhun ja usein nukahdan saman tien ite uudelleen. ja syömiskertoja tulee jotain pari kolme yössä. Musta se on ihan luksusta, rennoiten ollaan saatu oltua öitä just tämän vauvan kanssa. Esikoinen nukutettiin omassa sängyssä, mistä syystä sit piti hyppiä syötöillä, kakkonen taas perhepetissä mutta luonteeltaan sellanen että meuhkaili ja heräili öisin vielä taannoin alle 2v, tämä vauva siis on myös perhepetissä ja siis helppo tapaus.

Luonteeltaan on siis samanlainen kuin esikoinen, samaa näköäkin on. Mutta tuo silmäjuttu on saanut mut sitten olemaan tästä tyttösestä huolissani vähän väliä. Ei kai hällä oikeasti ole mitään ongelmia, mutta mua kalvaa tämä epätietoisuus ja nuo pienet huomautukset lääkärikäynneiltä. Eikä neuvola tietenkään tee muuta kuin kuuntelee myötätuntoisesti, mitään konkreettista hyötyä niistä ei ole.

Mutta siis tyttö kasvaa hyvin, vasta eilen silmäkontrollissa oli 6,7 kg ja 61 cm pitkä, on koittanut jo kääntyä, yrittää istua pönöttämään ja hiuksiaan saan jo kohta ryhtyä leikkaamaan, kun alkavat roikkua silmillä. Liukuvärjätty sävy, alkuun tumma, juurista vaalenevaa.

Nyt pihaan kun päivä paistaa eikä ole tukalaa niinkuin eilen. Yöllä jyrisi ukkonen niin että ikkunat ja patterit helisivät, alkoi jo melkein pelottamaan. Muksut vaan ei havahtuneet siihenkään.

myö ja mein tyttö 2,5 kk

Mä oon kirjotellu huhtikuisissa,mutta pistän nyt tähänkin pari riviä=)

Meillä poika on 3,5kk ja rupesin eilen tarjoomaan perunaa.Tissillä menty tähän asti.Poika painaa jo n.7kg ja 0n 60cm pitkä eli iso on=)Siitä johtuukin,että on koko ajan tisillä,kun maito ei riitä/pidä nälkää kunnolla.Säännöllistä rytmiä ei oo vieläkään..kyl noilla isommilla oli tähän mennessä=/Poika jaksaa olla jo pari tuntia hyvin hereillä ja seurustella kaikkien kanssa.Meillähän oli aluksi koliikki ja poika karju joka ilta,se loppunut,mutta poika osaa kyllä karjua vieläkin jos sille päälle sattuu=)

Rotarokotus ja pikki otettiin,ja tuosta piikistä poika oli kipeenä pari päivää,annettii sitten lääkettä.Rotasta ei tullut mitään.Poika kattoo liikaa oikeelle,ja saatiin fysioterapeutilta ohjeet miten harjotella vasenta puolta.Nyt ruvennukkin enenpi kattoo vasempaan=)Mullakin on krooninen vauva kuume=)Onneksi lupa 4:teenon olemassa,mutta eiköhän ooteta taas joku 4-vuotta=)Nyt on ihanaa kun pikku-ukko kasvaa,niin saa enenpi aikaa miehen kanssa=)Mun pikkuveli tulossa huomenna meille,ja pistän ite pojan nukkuu ja lähetään juhlii vähän 2-vuotis päivää miehen kanssa.Mullahan noi isommat lapset edellisestä suhteesta.Pakko sanoa,että nykyisellä miehellä on ihan eri otteet vauvan hoitoon,ja mitään ei tarvii käskeä,kun mies hoitaa poikaa mielellään=)Ja muutenkin tekee kotihommia.Reissattu ollaan muumimaat yms.lasten kanssa.Poika nukkuu hyvin vaunuissa,niin reissut menny hyvin ja autossakin nukkuu=)

Nyt ulos koko porukan kanssa,kun kerrankin aurinko paistaa..on pojan kesä-asut ihan käyttämättöminä..jos nyt pistäs kun 25 astetta luvattu!!

Päivät ja viikot vaan vilisee...Täällä voidaan hyvin, tyttö nukkuu yöt 22-8-9 parilla syötöllä 3-4 ja 6-7 aikaan. Päivällä ei juurikaan nuku, muutamat 30-60min päikkärit. Tyytyväinen ja iloinen on ja hyvin viihtyy lattialla lelujensa kanssa.Tissimaidolla ollaan pärjätty, pulloa en ole edes tarjonnut. Kiinteitä ruokia en ajatellut vielä aloitella vähään aikaan, kun yötkin menee noin mukavasti. 3KK neuvolassa mitat oli paino 6200 ja pituutta 61cm, hyvin kasvaa. Vauvakuumetta ei ole yhtään ja kierukka on tukevasti paikallaan... Alennusmyynneistä olen kahminut kasapäin vaatteita tytölle talveksi ja ensi kesäksi. Poikien vanhat vaatteet laitoin kirpparille, muutamat kengät jätin mut saa nähdä tuleeko käytettyä. Mukavaa kesää kaikille kotiloille!

Naksu ja tyty 3½kk

Kisulille onnea pojasta. Oli varsin nopea synnytys.

Itse pääsimme kotiin lapin reissulta maanantaina ja tulipahan ajettua 2200km vajaassa viikossa. Mies siis ei aja autoa.

Ekana yönä kotona vetikin pohkeesta suonta niin että pohje on vieläkin niin kipeä että hädin tuskin pystyn kävelemään.

Tänään oli pelkopoli käynti lääkärin luona ja pelkäsin jo yksin omaan tuota käyntiä niin että valvoin melkein koko yön.

Nyt mulla pelottaa alatiesynnytys sekä sektio ja kolmatta tapaahan ei ole synnyttää. Mitenhän ikinä saan vauvan maailmaan kun kaikki pelottaa.

Ultrankin teki ja vauvalla oli kokoa jo 1212g elikkä taitaa tulla melkoisen potra poika. Apua.

Kolmen viikon kuluttua on aika vielä kätilölle juttelemaan ja sitten ennen synnytystä kaksi käyntiä lääkärille. Toivottavasti saavat minut uskaltamaan synnyttämään edes jotenkin tämän muksun.

Aika menee niin nopeasti että kohtahan se synnytys on jo edessä kun päivät menee silmän räpäyksessä.

Tsirppana rv 28+4

Eipä mitään kummempia kuulu. Viikonloppu on töistä vapaata. Tänä iltana pitäis mennä appiukon syntymäpäiville, pitäis vaan eka keksiä mitä sille ostais!

Masuasukki on kova touhaamaan. Maha on kasvanu hurjaa vauhtia. Mittasin tos pari päivää ihan kuriittani mahan ympäryksen ja huimat 100cm sitä tuli.

Ensviikolla on neuvola, kuinkahan paljon sf-mitta nyt on ku viimmeksi oli 22+4 viikolla jo 21cm. kuukaudessa venähti 6cm.

Kävin eillen eläinlääkärillä leikkuuttamassa 2kissaa. olihan urakka. Nyt sitten meneekin aika niitä vahties. Varsinkin natukissa pitäis saada pysymään sisällä. Viikko olis kuulemma hyvä mutta oon tyytyväinen jos saisin pysymään edes pari päivää. Kissa ryntää heti ovelle kun kuulee jonkun tulevan tai menevän.

Nyt pitäis ruveta miettimään mitähän sitä tänään keittäis, aina sama pulma.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

72oinas 25+1

Ja mukavaa kesäpäivää kaikille!! juu, kyllä on hiljaista ollut. Monet varmasti lomailevat. Meillä miehellä lomat jo takana, joten nyt olen taas lasten kanssa kotona " yksin" , mutta ei sinänsä haittaa, kun mieskin tulee kuitenkin kotiin aina 15-17 aikaan.

Itelläni oli eilen neuvolalääkäri. kaikki oli ok, paineet hyvät, pissa puhdas, vauvan syke hyvä jne. Kohdunkaula oli lyhentynyt 3:sta cm:stä 2:een ja vähän pehmentynyt tai pehmeähkö. Mutta sanoi, ettei tarvii mitenkään olle " varovainen" jos ei supistele. Vähän kyllä mietityttää, että oli jo lyhentynyt, kun ei ole juurikaan nyt viimeaikoina edes supistellut. Onko kellään koemusta moisesta??? Ja mitä on sanottu? Edellisesssä raskaudessa oli jo tässä vaiheessa supisteluita ja olikin lyhentynyt 1.5cm ja pehmentynyt tässä vaiheessa ja sain rehkimis kiellon. No, täytyy toivoa ettei hirveesti ala supistelee vielä. Tosin nyt kun asiaa miettiin on muutamana päivänä vähän välillä supistellut kipeesti, mutta ei sillai kovin kipeesti. No, ei murehtiminen ainakaan auta...

Mitäs muilla?? Mitä kuuluu????

MR ja Sintti rv 26+3

Mä en oo aikoihin jaksanu käydä täällä, kun meiän vauvalla oli niitä masuvaivoja. Mut nyt kun mä oon maidottomalla JA munattomalla dieetillä niin hyvin on menny. Mitä nyt sit ekaks lapset sairastu ja nyt sit mä oon viikon kunnon flunssassa. :(

Kisulille onnea nyytistä! :D

Meillä on vaihteeks vissiin tiheän imun kausi, kun pari päivää poika ois ollu koko ajan imemässä. JA nää pari päivää mä oon vielä ollu pahiten kipeenä, joten... Soseita meillä ei varmaan aloitella ennen 6kk:n ikään.

Joku oli huolissaan siit kohdunkaulan lyhenemisestä? Mulla rv 33 lääkäri huomas ultralla, että pituutta enää 1,8cm ja se joutu konsultoimaan vanhempaa lääkäriä, että voiko mua päästää kotiin. Joten tosi oudolta kuulostaa, ettei mitään lepopuheita pitäny...

Hulda *hetken jo mietti mitkä viikot olikaan, mut eihän mulla oo...* ja Nuutti 5,5vkoa

Mä pelkäsin synnytystä loppuun asti. Olin ihan vakuuttunu, että kuolen ja elin sen mukaan. Nyt oonkin edelleen tosi ihmeissäni joka päivä ja synnärilläkin hämmästyin että mistäs toi vauva tupsahti, kun en kauheesti ollu kyennyt ajattelemaan vauvaa kun olin NIIN varma etten sitä näe.

Loppuvaihees oli muutama paremp hetki, kun sain itseäni kasattua. Mut siis kyllä ne syntyy ja kokemus oli tosi hyvä vaikka pelkäsinkin kaikkea. Olin naikkarilla ja siellä synnärillä huomioivat tosi hyvin mun pelon.

Hulda ja poika 5,5vkoa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat