Vierailija

Itse olen pohdiskellut monesti, pitäisikö vaikkapa säätää jokin laki (tai jotain) siitä, että pettäjät tulisi käräyttää?

Olen itse nuorempana pettänyt (onneksi viisastunut nyttemmin), olen tullut petetyksi, ja tiedän tällä hetkelläkin muutaman, joita törkeästi ja jatkuvasti petetään selkänsä takana. Kokemusta siis jokaisesta näkökulmasta.

Monesti kuulee sanottavan, että " älä sotkeennu asiaan, pettäminen on jokaisen oma asia, viestintuoja ammutaan"

jne.

Mutta taas toisaalta, jos samoilta ihmisiltä kysyy, mitä he tuumaisivat jos heitä petettäisiin ja " kaikki" muut sen jo tietäisivät, monet sanovat että tahtoisivat ilman muuta myös tietää asiasta eikä olla se jota viilataan linssiin ja muut " tietävät ja säälivät" .

Itse olen vähän sitä mieltä, että mikäli petoksista ei kerro petetylle, asettuu ikäänkuin puolustamaan pettäjää. Antaa hiljaisen hyväksynnän?

Ehkä paras olisi jos pystyisi puhumaan pettäjän kanssa. Antaisi mahdollisuuden, että mikäli tämä lopettaa pettämisen, asia pysyy salassa.

Vanhoja, aikoja sitten tapahtuneita pettämisiä ei mielestäni kuitenkaan kannattaisi kaivaa enää esiin, mikäli asia ei tule paljastumaan ja pettäjä on parantanut tapansa. Mutta mikäli pettäminen jatkuu ja toistuu useasti, niin silloin asia tulisi kertoa petetylle tai vaatia pettäjää itseään kertomaan asiasta puolisolleen.

Tällaisia mietin minä. Muita mietteitä ja mielipiteitä?

Kommentit (7)

Kiitos sille ystävälle, joka pisti mieheni kertomaan. Mies sai viikon aikaa kertoa mulle itse tai sitten ystävä olisi kertonut. Kunnon selkärankaa tuollaisella ystävällä! Miten te voitte hyväksyä ystäviksenne pettäviä tyyppejä? Minua oksettaisi moiset, koska on omakohtaista kokemusta, miltä petetystä tuntuu.

Itse olen kyllä petetty mutta niin kovasti toivoisin että joku olisi kertonut suoraan mieheni toimista, jatkui liian kauan.

Käräyttäminen täytyisi siis olla niin että asiasta sanottaisiin suoraan petetylle, joka sitten voi tehdä omat päätöksensä.

Minä ainakin haluaisin tietää jos mieheni pettäisi. Enkä takuulla " ampuisi" viestintuojaa, vaan arvostaisin häntä. Sellaisiin ihmisiin, jotka tietäisivät pettämisestä, mutta eivät kertoisi minulle, en voisi ikinä luottaa enää.

Hupaisaa

Lapseni luokkakaverin isä ehdotti seksiä. Hänellä vaimo,mutta pyörii Suomi 24 treffeissä. Itse olen eronnut. Huvittaa,kyseinen mies punastelee koulun juhlissa jne. 😂 Käräyttääkö vaimolle vai en . Itse en seksiä halua hänen kanssa. Vaihdetut viestit on tallessa. Voisi tulostaa ja lähettää vaimolle. Miehen omalla s postilla ne lähetetty eli faktaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat