Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=#8B008B]Nyt kun kello on jo maanantain puolella niin avaanpa valmiiksi pinon.. ;) Tuossa linkki viikonlopun pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10812105&p=&mpage=1&tmode=...

Mammis [/color]

Sivut

Kommentit (29)

Sateista päivää vaan Helsingin ytimestä!

SEREN Mimosa on sitten suloinen tyttö!! Ja soma pieni sirpakka;=) Purnasinkin noista ruoka-asioista ja meidän tyttö ei kuitenkaan taida kovin pullukka olla, 2kk-nlassa mitat 58 cm ja 5,2kg. Tiedä häntä nyt sitten, jospa tulee noottia sitten ensi viikolla.

Ja JENNIN D kävelee ¿ mieletöntä! Ja kyllä usein tuo sama pätee pakkausasioissa ¿ mies laittaa kyllä tavaransa kassiin, mutta mun pitää aina katsoa, mitä ottaa mukaan, ts. kysyy ¿tarviinko tätä jne.¿ ¿ hyvähän se on, kerran kun vuosia sitten lähdettiin Lappiin, ei ottanut yhtään villapaitaa tai fleeceä mukaan (talvella siis)...nyt olen yrittänyt vihjailla, että toivoisin hänen pakkaavan omansa ennen viime minuutteja ¿ lapsen kanssa kun saatan tarvita apua ihan lähtöhetkellä, ei silloin enää keritä pähkäilemään miehen vaatetusta...

I-L:lle vilkutuksia ja kiitos tervetulotoivotuksista! Kiva, että unirytmi on reissussa ollut hyvä ¿ meilläkin tuntuu uni maittavan reissussa paremmin kuin kotosalla....tosin nyt nukkuu jo kolmatta tuntia;=) Mulla muuten on kanssa alkanut tuntumaan, ettei yösyötölläkään oma maito enää riitä...ei jaksais alkaa pulata pullojen kanssa...

NINCALLA ihana toi rakennus- ja ennen kaikkea sisustusprojekti! Mäkin kovasti odotan, että päästään syksymmällä johonkin ¿vakituisempaan¿ asuntoon ja saa miettiä sisustusta ¿ meillä on ollut samat tekstiilit ym. ¿jo¿ yli 5 vuotta ja haluaisin pian vaihtaa...Ja kiva kuulla, että Joonakin on herkkä ilmoittelemaan tuntemuksistaan, tuo lohtua tähän omaan meininkiin! Meillä kanssa rokotus ensi viikolla. Ihanaa, että olitte saaneet miehen kanssa viettää vapaailtaa!!

Toivottavasti vesisade ei kastele MAMMISTA ja Oonaa...

PI-KILLE kiitos pukemis- ja syömiskommenteista. Joo, ollaan kokeiltu reloja, muttei meillä oikein mikään tunnu auttavan...*huokaus*...uskaltaisko tosiaan kokeilla tuota maissivelliä jo ihan tällä viikolla...?:=) Huh, sulle on tulossa nettipimento...mutta ihanaa, että pääsette reissuun ¿ toivottavasti tulee kivat mökki-ilmat, eikös elokuusta lupailtu heinäkuuta parempaa. Niin ja tosiaan, on noi bodyt ja potkarit kaikista käytännöllisempiä ¿ aattelin vaan, että me ollaan ainoita, jotka aina noissa trikoissa on ¿ tosin itsekin olisin niissä mieluiten;=) Ja sulle vielä, kun en nyt muista, milloin sä lopetitkaan imetyksen, kun muistan vaan, että siitä kirjoittelit jo tovi sitten?

JUSHKALLE paljon onnea pojan syntymän johdosta ja perheelle kanssa! On se ihmeellistä tuo pienen ihmisen elämä seurailla!

HAN oli käynyt Sampon kanssa nlassa ¿ kiva, että olitte saaneet kehuja! Ja että Sampo niin hienosti istui ja kaikkea! Ah, sä olet mitä ilmeisemmin Potter-fani? Mä en ole kyennyt ensimmäistäkään lukemaan, olisi varmaan syytä, niin tietäisi mistä puhutaan edes;=)

PAMPULALLE kiitokset kans ruokakommenteista. Upealta kuulostaa teidän kesäloman vietto ¿ purjehtimista jne... ¿ mukavaa, että Ada on ollut kiltti tyttö:=)

Tässä pohdiskelin, että pitäisikö tällaisen miltei 3-kuukautisen jo tarttua miten ja kuinka verran esineisiin ¿ meillä tyttö tarttuu mun mielestä ¿vahingossa¿ uniliinaansa ym. ¿rätteihin¿ ja vie ne suuhun, mutta jos näyttelen leluja ym. (joita meillä ihan kokonaiset 3 kpl), eipä paljon kiinnosta...kiinnostavinta katseltavaa yleismaailman lisäksi on esim. hoitopöydällä (=pesukoneen päällä) maatessa harmaa pesukoneen piuha. Ja olen tuputtanut leivinpaperiakin rapisteltavaksi, ei kiinnosta. Entä onko teillä kaikilla sängyn päällä, vaunuissa jne. kaikenlaisia härpättimiä? Puuhamatto jne.? Mä olen ollut vähän huono kaikkien härpättimien kanssa ja ¿kantoliinaäitinä¿ ajattelen, että maailma olkoon hänen mobilensa:=) Ei vaiskaan, ohjeistakaa nyt viisaampina moolia, joohan?

Piti vielä marista, että musta on tulossa kalju. Kuvittelin, että ei multa tukkaa ala lähtemään, mutta niin vaan on 2 viikkoa lähtenyt ihan tukottain. Muistan, kun oli koira, että karvoja sai imuroida harva se päivä ¿ nyt oman sama oman kuontalon takia...näinkö se vähäinenkin kauneus katoaa??!!??

Mukavaa iltaa enskoille!

-mooli ja tyttö 2kk + 3 vkoa

SYVIMMÄT OSANOTTONI SEKÄ POPPIKSEN ETTÄ MIAMIKIN PERHEILLE SUURESSA SURUSSANNE. EI VOI PIENI IHMINEN YMMÄRTÄÄ, EI..

*LOHTUHALIT*

----------------

Huoh, eipäs ole tullut taas kirjoiteltua aikoihin.. Vaihtelevalla menestyksellä olen pinoja lukenut, suurinpiirtein oon siis perillä mitä kukainenkin elämässään hommaa ;) Yhden viikon olin taas totaalisessa Enska-pimennossa, kun tämä koneenkakkiainen ei suostunut näitä sivuja taaskaan lataamaan.. ETTÄ YLLÄPITO HOI; KORJATKAA TÄMÄ ONGELMA!!

:D

Mammis, meillä on Mimosalla just sama puuhamatto kuin teidän Oonalla :) Mulla alkaa vaan tulla korvista jo se Beethovenin masterpiece, joka itse asiassa parhaillaankin soi taustalla.. Kivoja kuvia olit Oona-neidistä laittanut :)

Aurora, voiskos Oliveria pönkätä jotenkin vaikka pyyherullien avulla niin, että tuo yöllinen masulleenkääntyminen estyisi? Mutta kiva että kapalointi näyttäisi auttavan :) Ja mitä kysymykseesi tulee, juurikin parhaillaan Mimosa istuu kuin aikuiset ihmiset mun sylissä...

Voi mooli kuinka ihana reissu teillä on ollut!! Oon kyllä ihan kade! Me ollaan suunniteltu vuoden päähän jotain basic Kanarian rantalöhöilyä, joka kyllä hieman kalpenee teidän reissun rinnalla :)

Elovena ja Leenis, onpas teillä kurja tilanne :( On se vaan väärin, että yhteisen lapsen hoito on pääsääntöisesti äidin harteilla! Meillä on välillä ilmassa vähän samaa, mutta yleensä kyllä isi osallistuu Mimsun hoitoon oikein mukavasti ja oma-aloitteisesti. (Muutaman kerran on kyllä pitänyt asiasta huomauttaa vähemmän ystävällisesti..)

I-Ln tyttönenkin hienosti kasvaa.. Painoahan on tullut oikein mukavasti!

Meillä Mimosa voi oikein hyvin. Kasvaa (paino edelleen silti alle 5kg, pituutta n. 60cm) hyvin ja on iloinen ja hymyileväinen ja touhuavainen. Omat nyrkit on pop, ne on suussa 80% valveillaoloajasta. Myös oma mekko tai harso tai mikä tahansa käteen sattuva on tuota pikaa suussa :)

Mahallaan olo ei edelleenkään onnistu. Mimsu viihtyy siinä asennossa tasan 1min 25s ja alkaa itkeä. Enää ei kuitenkaan kiepsahda samantien kyljelleen, joten pientä kehitystä on havaittavissa..

Mää itte oon nyt yrittänyt tosissaan polttaa näitä raskauskiloja, mutta aika kehnolla menestyksellä :( Käyn joka päivä 45-60min vaunulenkillä (reippaalla) ja usean kerran viikossa vielä jumppaan illalla (stepperiä, punnerruksia ym.) Lisäksi ruokavalio on kohdillaan, kyllä tällä kuurilla pitäisi jo tuloksia tulla! Mutta ei, paino ei laske ollenkaan eikä mahasäkki hievahdakaan :(((( Oon miettinyt, että jos elimistö pitää kynsin hampain kiinni " imetysvararavinnosta" (imetän yhä pari, kolme kertaa vuorokaudessa) ja on jotenkin säästöliekillä tms. Syön kyllä hyviä rasvoja sen verran, että luulis elimistö saavan tarvitsemansa. No, ehkä joku päivä mää taas mahun entisen elämäni vaatteisiin....

Nyt pörisi neidillä housuissa sen verran äkäisesti että lähtekäämme pyllyn pesuun!

Hyvää alkavaa viikkoa ja voikaa hyvin!!

Serenity ja Mimosa 3++kk.

ps. opin tässä päivänä eräänä että Serenity-niminen, kröhöm, aikuisviihdetaiteilija on olemassa.. Itse en ole kyseisen näyttelijän tuotoksia nähnyt, eikä nickini siis tule kyseiseltä ihmiseltä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=#8B008B]Oltiin kaverin ja hänen 2,5v pikkumiehen luona kylässä tänään eikä ihme kyllä kastuttu kovin pahasti. Oonakin käyttäytyi ihan mallikkaasti. Nukkui mennen tullen pienet unoset. Illalla sitten harmittikin vähän enemmän.. Huomenna ollaan vaan kotosalla ja yritän pyykätä kamat valmiiksi TO mökille lähtöä varten. Illalla sitten mies tulee päästämään mut jumppaan! Odotan taas innolla. Nyt kun menen ¿asiakkaaksi¿, uskaltaa ehkä vähän laittaa lisää painoja pumpissa tankoon.. ;) hih!

PI-KI ¿ eilinen ilta + nukkumaanmeno meni ihan ok, neiti jopa nukkui 23-06, söi n. 20min ja nukahti uudelleen.. Jokelsi mut hereille joskus klo 8.15. :) Tänään oli kyllä illalla kovin väsynyt ja itkuinen. Alkoi jopa kylvyn jälkeen itkemään mitä ei normaalisti tee. No, on nyt nukkunut jostain klo 22.30 asti. Toivottavasti nukkuu taas hyvin.

JUSHKA ¿ TOOOOSI ISOT ONNENTOIVOTUKSET POTRASTA POJASTA!!! :))) Tervetuloa joukkoon mukaan turisemaan!

HAN ahkerasti valvoo ja lukee Potteria.. ;) Yritä kuitenkin levätä ettet missaa unenpöpperössä mitään hyviä juonenkäänteitä! Ihana oli Sampon salakoodi.. ;)

PAMPULA kävi morjenstamassa reissun päältä.. Huiskutukset sinne! Ja mukavaa loppureissua.. Pidämme peukkuja ettei Ada reagoi rokotteeseen! :)

PAJUSKA ¿ en olisi huolissaan vaikka Eemeli ei vielä käänny eikä ole löytänyt varpaitaan, se tulee varmasti ajallaan. Kyllä mäkin välillä ihmettelen kun kuulen samanikäisistä vauveleista kuin Oona kaiken sortin edistystä, mutta olen päättänyt olla välittämättä. Oona tekee temppunsa sitten kun on siihen valmis. ;)

MOOLI ¿ meillä on kyllä kaiken maailman jutskia, vinkuleluja jotka roikkuu hoitotason yläpuolella, puuhamatto, mobile sängyssä jne. Nykyään Oonan suosikkileikki on ihan harson kans touhuilu. Eli heitän sen ilmaan josta se leijailee Oonan kasvojen päälle ja vedän sen sitten pois kasvojen päältä ja hihkaisen kukkuu! ;) Huippuhauskaa Oonan mielestä! Eli pärjää varmasti vähemmälläkin tavaramäärällä..

IIDA-LINNEA ¿ meillä käytetään pulloja aika vähän kun kerran imetän, mutta kyllä Oona vähintään sen 2-3 krt/vko syö pullosta ja kyllä mä ne putelit melkein joka käyttökerran jälkeen oon keittänyt.. Vähempikin kyllä varmaan riittäis kun kuumalla huuhtelis.

Vai oli NINCA löytänyt Joonalle arskat! ;) Oona ei ole oikein tykännyt niitä vielä pitää päässä. Ollaan kyllä totuteltu hiljalleen. Tosin nää vesisateet ei paljon arskoja vaadi..

Nyt on mentävä vaakatasoon että taas jaksaa huomenna.. Oona jätti tavoistaan poiketen klo 22 tisun imemättä, joten voi olla että herää jo ennen klo 6 syömään.. Öitä vielä kukkujille ja huomiseen!

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Kotona taasen. Päivä vierähtikin pitkälti kotoa poissa ollessa. Käytiin siellä sisustussuunnittelijalla kertoilemassa väriajatuksiamme ja Joona oli koko ajan todella kiltisti. Ei kitissyt kertaakaan, toisin oli eilen illalla sähkösuunnittelijan luona käydessä..

Ja ihmeekseni sain päivystysajan hammaslääkärille ja ikäväkseni sieltä löytyi juurihoidettava hammas, auts. Onneksi kipu on nyt selkeästi vähempänä ja erilaista kuin nämä pari päivää takautuvasti.

Sain vielä miehen houkuteltua lähtemään kaupoille hampilääkärin jälkeen, mutta vain pikakäyntejä olivat ettei Joona hermostu. Poitsun ilmeet oli koko ajan sellaisia, että äkkiä pois täältä. Tuli sitten hommattua poitsulle aurinkolasit ja lippalakki :-)

Pi-ki olit reissuun lähdössä ja tänne Pohjois-Savoon aluksi olit suuntaamassa. En tiedä millainen aikataulu teillä lie ja missä päin Pohjois-Savoa oleskelette. Mutta jos yhteistä paikkaa ja aikaa löytyisi niin täällä olisi yksi äiti-lapsi pari vapaana vaikka kahvitteluseuraksi. Täältä " pohjoisesta" kun ei tule lähdettyä noille enskatreffeille sinne etelään vaikka kiva tavatakin olisi..

Hmm..vettä tulee kuin saavista kaatamalla ja pitäisi lähteä koirat käyttämään iltapisulla. Taitaa siirtyä hetkisen, kun meidän vanhempi hienohelma ei tällä kelillä tassujaan ulos laita.

Huomiseen.

Ninca +nukkumassa oleva Joona

Ilmoittautumaan tulin...

ONNEA JUSKALLE POJASTA! ♥ :)

SERE, ihania kuvia Mimosasta! Hyvä, että jollakin on selkeät tavoitteet tuossa painonpudotusasiassa. Minä voisin PI-KIn tavoin ottaa osan siitä sun energiasta ja yrittää suunnata sen näihin omiin röllyköihin... :) Mammikselta voisin myös varastaa osan jumppaenergiasta :D

MOOLI, mukava kuulla että reissu sujui ongelmitta :) Rohkaisee meitä muitakin uskaltautumaan matkustelemaan :)

Plääh, en nyt osaa oikein kommentoida mitään. Vähän oon väsynyt, kun illat on venyneet vähän turhan pitkiksi Harry Potterin parissa :D Ainoa aika lukea on iltaisin ja öisin, kun Sampo taas ei oo turhan paljoa päikkyjä nukkunut :) Ja sitten oon ihan silmät sirrillänsä pitkin päivää, ku yöllä on valvonut :p :D

Neuvolassakin käytiin, eli

~6kk, 66cm, 7780g, 44cm.

Ei paljon oo tuota kasvua tapahtunut verrattuna edelliseen kertaan, mutta kai se on ymmärrettävää, kun poitsu on niin kova liikkumaan ja touhumaan, menee kaikki energia siihen :D Mutta siis kehuja sai taas vaihteeksi, kuulemma hyvin kasvaa, sopusuhtainen, touhukas poika. Myös istuttaa saa niin pitkään kuin poika jaksaa istua.

Tänään muuten ekan kerran mentiin kärryillä neuvolaan siten, että Sampo oli kokonaan istuvassa asennossa. Rattaita ei oo siis varmaan yli kuukauteen käytetty, kun Sampo ei oo niissä viihtynyt, mutta tänään kokeiltiin taas. Sampo siis istui rattaissa ja hyvin kuulkaa istuikin! :) Vaikka kärryt heiluukin yms. niin poika pysyi ihan suorassa. Voi se näytti niin isolta pojalta! ♥ bvb bxv

^Sampon salakoodi muille vauvoille tuo loppu :D vbfcv5x4 c tyih

Joops, pitää kai yrittää saada Sampo unille....

Han ja Sampo 5,5kk++

Moolille ja tytölle tervetulotoivotukset koti-Suomeen. Mukava kuulla, että matka oli onnistunut. Ikävää vain, että tytöllä edelleen runsaasti mahavaivoja. Meillä ne on vähenemään päin, tosin aika ajoin itketyttää kovastikin. Ja tuo lääkärin kommentti herkkyydestä ¿paukkuihin¿ :-) , täältä löytyy samanlainen poika. Suurimmaksi osaksi täytyy ilmoittaa etukäteen kitinällä paukun tulosta tai sitten siitä isommasta hädästä.

Mammiksen Oona kasvaa hyvin äidinmaidolla. Hieno homma. Ja mittojakin on kertynyt komeasti. Aiheuttiko rokotus sitten mitään oireita? Meillä on ensimmäinen rokotuskerta ensi viikolla, saa nähdä kuinka äijän käy :-)

Serenityllä ihania kuvia Mimosasta.

I-L piti kommentoimani sen verran, että meilläkin Joona tuntui nukkuvan mummola-reissulla todella hyvin. Nukahti kitinöittä ja nukkui pitkät pätkät sekä päivällä että varsinkin öisin. Mutta nyt kotona ollessa eka yönä nukkui hyvin ja nyt ollaan palattu samaan kitinäitkuun ennen nukahtamista ja unille meno on siirtynyt pidemmälle. Tosin onneksi edelleen on pärjätty parilla yösyötöllä. Tai no viime yö yhdellä, kun toiselle heräsi puol seitsemän aikaan mutta itselle se on vielä yötä ;-)

Harvinaista, että olen jo jaksanut raahautua tähän aikaan ylös. Itse asiassa nousin jalkeille heti Joonan syötön jälkeen miehen lähtiessä raksalle hommiin. Tänään ollaan menossa sisustussuunnittelijan luokse vähän miettimään taloon tulevaa sisustusta. Saa nähdä miten yksiin käy ajatukset. Tällä kertaa otan miehenkin mukaan, lähinnä tosin Joonaa vahtimaan ja hyssyttelemään. Mies taisikin työkaverilleen mainita, että turhaanpa hän sinne muutoin varsinaisesti lähteekään, kun vaimo päättää kuitenkin :-) No, ei nyt sentään. Paitsi keittiön ja kodinhoitohuoneen kaapistot kyllä suunnittelin itsenäisesti, koska loppujen lopuksi minun käytössänihän ne kuitenkin tulee pääasiassa olemaan.

Viikonloppuna käytiin miehen kanssa kahdestaan viettämässä vapaa iltaa. Joona jäi ensimmäistä kertaa hiukan pidemmäksi aikaa mummon luokse hoitoon. Oli kylläkin nukahtanut saman tien kun lähdimme ja nukkui vieläkin tullessamme pois. Matkatessamme mietittiin miehen kanssa, että milloin viimeksi oikein olemme olleet kahdestaan autolla liikenteessä. Totesimme sitten yhteistuumin sen olleen Joona syntymäpäivänä aamulla sairaalalle mentäessä, joten olihan tuo aikakin jossakin käydä.

Jahas nyt taidan soittaa aikaa hammaslääkärille vaikkei kyllä innostaisi mutta pakotuksen vuoksi on kait pakko. Harmittaa vielä vietävästi, kun hammaslääkärillä, jonka luona olen käynyt on lomalla. Nyt pitää mennä sitten jonkun ¿oudon¿ luo.

-Ninca ja Joona 2+kk -

Kävin jo kirjotteleen isojen pinoon, kun taaperopino on niin hiljanen. D nukkuu ja sinä aikana mä en kotitöihin koske, joten netissä on roikuttava ;).

D lähti kävelemään viime torstaina ja nyt kävelee jo enemmän kuin konttaa. Jos pitää päästä kovaa niin sit konttaa.

Poppikselle voimia!

Mooli: Eipä meilläkään mies pakkaa koskaan kuin omat kamansa (jos niitäkään..). Aika vähän muutenkin tekee D' n kanssa " pakollisia" (syöttää, vaihtaa vaippaa, laittaa nukkumaan, herää aamulla jne.). Leikittää ja hauskuuttaa kyllä (vähän vaihdellen). Kylvyt on ollut synnäriltä isän ja pojan juttu. Nyt en oo enää mennyt edes kuivaamaan D' a vaan ukko joutuu tekeen senkin ;). Meillä miehen on jotenkin vaikea välillä ymmärtää, miks D kiukkuaa tai miks pitää pitää kiinni ruoka- tai uniajoista tms. Mut onpahan mies luvannut valvoa öitä sit D' n ollessa teini ja roikkuessa jossain ulkona yökaudet ;).

Meillä käytetään tosi vähän hienosteluvaatteita D' lla. Varsinkin pienenä puolipotkarit & bodyt oli parhaat. Verkka- tai collegepuvut myös. Nyt D' lla on jotain farkkuja, mut en tykännyt niitäkään käyttää ennen ku joskus ehkä 8kk vanhana. H&M ja Lindexillä on hyviä perusvaatteita. Meillä vaunuissa oli pehmeä koppa (vähän topattu ja aika tiivis). Olisin pukenut D' lle 2-3kk vanhana vaunuihin tolla säällä sisä vaatteiden päälle jonkun college-puvun (ehkä ne potkarit alta pois ja jonkun myssyn. Tuuli ei meillä ainakaan pahemmin vaunuihin päässyt.

Aurora: Meillä D ei unissaan paljoa kääntyillyt, joten ei apuja, sorry.. Nykyään nukkuu miten sattuu ja pyöriikin ihan hirveesti unissaan. Jos meillä ois odotettu, et D menee ite istumaan, niin oltais saatu kyllä odottaa.. Herra suvaitsi sen tempun tehdä vasta joskus 10 kk vanhana (kertoo jotain luonteesta.. mitä sitä turhia paikalla nököttämistaitoja opettelemaan ;) ). 6 kk vanhana ostettiin ja otettiin syöttis käyttöön.

Jenni ja D 1 v.

Heippa kaikille!

Luin teidän kuulumiset ja jotain kommentteja mitä päällimmäisenä on mielessä.

MiaMikin perheelle lämmin osanotto ja voimia surutyöhön.

Sere oli laittanut kuvia. Söötti tyttönen teidän Mimosa! =) Meidän neiti ei myöskään oikein viihdy masullaan. Paitsi silloin, kun kantaa sylissä. Sängyllä tai lattialla alkaa hetimiten surullinen vikinä, joka yltyy hetkessä kovaksi huudoksi... Täytyy aina silloin tällöin kuitenkin kokeilla, jotta tyttö saa vähän uusia ulottuvuuksia elämäänsä. :)

Mammiksen Oona on myös suloinen neitokainen. Ehkäpä joskus onnistuisi treffaaminen niin ihan livenä näkisin teidän tytön. Ja tosi kivat neuvolakuulumiset teillä. Tosi upeaa, että äidinmaito teillä riittää! Mulla kun surullinen olo toisinaan edelleen oman maidon riittämättömyyden vuoksi.

Moolille tervetuloa takaisin koti-Suomeen! Rohkeita olitte miehesi kanssa kun noin pienen kanssa lähditte kaukomaille reissaamaan. =) Kiva juttu, että sinäkin pääsit itsekseen altaalle pulikoimaan. =)

UUSILLE enska-äideille tasapuolisesti ONNEA ja ihania hetkiä pikkuisten kanssa. =)

Sitten omia kuulumisia. Niin mukavaa kuin reissaaminen onkin, niin kotona on vaan hyvä olla. Oltiin siis minun vanhempien luona ja mökillä vajaan viikon verran. Isovanhemmat olivat ihan onnessaan kun tyttönen vierailulla. Reissussa vauvan unirytmikin oli ihan loistava: nukkumaan viimeistään 22, klo 4 syömään ja kahdeksan maissa hereille. Viime yönä ei sitten kotona mennytkään ihan niin hyvin... Nukkumaan meno kyllä onnistui kymmenen maissa, mutta yhden aikaan yöllä alkoi sellainen kitinä että otin tytön viereen ja tissille. Neljän jälkeen tyttä aloitti hirmuisen karjunnan ja kun tissiä yritin tarjota niin huuto vain yltyi. =( Pullomaito maistui ja uni jatkui viiden jälkeen.

Ehkä reissun jälkeen totuttelemista kotioloihin, mutta harmitti vietävästi kun piti lisämaitoa lämmitellä. Tähän asti yösyötöillä on äidinmaito riittänyt. Katsellaan siis mitä tulevat yöt tuovat tullessaan.

Imetän aina kun vaan rinta tytölle kelpaa mutta viime päivinä neiti on muutamat kerrat kieltäytynyt syömästä tissiä... Korviketta menee noin 500-600 ml/pvä. Pääasia kuitenkin se, että tyttö suostuu syömään korviketta.

Päädyttiin miehen kanssa ottamaan Rotarix-rokote tytölle. Tänään sai ensimmäisen annoksen. Miten teidän muiden pienet on reagoineet tuohon rokotteeseen? Onko tullut sivuvaikutuksia?

Tyttönen jatkaa uniaan tuhinoista huolimatta, joten siirryn mieheni seuraan olohuoneen puolelle. Leppoisaa viikkoa kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen ~2,5 kk

Nopeasti lukaisin pari viime pinoa läpi ja haluan ensiksi lähettää POPPIKSELLE ja MIAMIKille virtuaalihalauksen ja yhtyä muiden enskojen kauniisiin runoihin ja myötätunnon sanoihin - kovasti teille voimia surun keskellä, itku karahti kurkkuun, kun luin suru-uutiset. Lämpöä ja jaksamista nyt kovasti teille!

Mieleen jäi pinoista, että MAMMIS oli laittanut aivan ihania kuvia Oonasta! Suloinen nauravainen tyttönen! I-L:n vaavi kasvaa hienosti, vaikka aluksi oli painonnousun kanssa huolia. AURORAlla Oliverin kanssa " nesteytysongelmia" , hyvä, että kävitte lekurissa ja Oliverilla kaikki hyvin!

LEENIKSEN kuulumiset jäivät erityisesti mieleeni - kun meillä näitä samanmoisia " ongelmia" . Näin muuten silloin sun komentin disflatylistä heinäkuun alkupuolella, mutten tainnut keretä vastailla, kun oli matkallelähtöhässäkkää. Oiskohan pojalla sitten tosiaan jotain muuta kränäilyä, kun ei tipoista hyötyä? Mut pääsempä nyt sun kuulumisista sopivasti omaan napaani ja samalla ehkä tulen kommentoineeksi;=)

Tultiin eilen pariviikkoiselta Thaimaan-turneelta, oltiin viikko Hua Hinissa ja viikko Phuketissa. Matkat meni hyvin, yli 10h Bankkarin-lento tytön kanssa varsin mallikelpoisesti - onneksi lentokoneessa on se humina koko ajan, ei kränäily kuulu koko koneeseen! Mutta varsinkin paluulennolla tyttö nukkui mallikkaasti 3+3h setit. Perillä oli tosi hiksaista - kosteata ja noin 36 astetta. Ostettiin matkarattaat mukaan ennen lähtöä, mutta eihän tuo tyttö niissä viihdy lainkaan kun ei vaunuissakaan ole koskaan viihtynyt. Hiksailtiin sitten yhdessä kantoliinassa, siinä viihtyi tuttuun tapaan hyvin ja päivät täyttyi rannallakävelystä, pitkistä puolenpäivänunista viileässä ja pimeässä hotlahuoneessa ja illallisista rantaravintoloissa. SIUNATTU kantoliina!!!!!!!!! Olisin muuten ollut TÄYSIN kahlittu hotellihuoneeseen. Vilkkaan Patong beachin yöelämässäkin oltiin pariin otteeseen (ennen puoltayötä siis) - ei kuuluneet tytölle melu ja melske liinan sisään, kun pääkin peitossa eikä päässeet vieraat hiplaamaan (josta olinkin tosi tarkka;=). Ennen puoltayötä tultiin aina kotiin ja tyttö nukkui yönsä samaan tapaan kuin kotona, yhdellä syötöllä mentiin, kun meillä yöunet yleensä 3,5h + 3,5 h. Uima-altaallekin pääsin pari kertaa noin tunniksi, kun mies vahti tytön unta huoneessa. ja siellä olikin niii-iiin kuuma, etten kauempaa viihtynyt. Thaimaalaiset kuvitteli, että meillä on superrauhallinen vauva eikä hennottu kertoa, että kantoliina on ainoa paikka, jossa viihtyy...eipä siis tullut hienosteltua niissä muutamassa uudessa t-paidassa ja mekossa, jotka vartavasten matkalle hankin. Liinassa pidin superohuita trikoopotkareita ja bodya, kun musta oli parempi, ettei tytön iholla ole pelkkä liina, kun se siinä matkan aikana likastui vaikka pesetinkin sen kolmisen kertaa (piti ostaa toinen mukaan matkalle, mutta mieleinen väri oli kaupasta loppu). Suihkussa käytiin yhdessä monta kertaa päivässä ja raikasta vettä meni sellainen 100 ml päivässä. Kaiken kaikkiaan onnistunut matka - mutta olihan se samperin raskas kaikkine automatkoineen ja Thaimaan sisäisine lentoineen! Että olen aikas väsy;=)

Meillä siis " masuvaivoja" ihan samaan tapaan edellleen. LEENIS, kokeiltiin välillä sitä disflatyliä, mutta siirryttiin takaisin cuplatoniin, vaikkei siitä mitään merkittävää apua ole. Ehkä suurin muutos arjessamme on, että tyttö on kova seurustelemaan ja jos seurustella jaksaa, niin ei huomaa masuaan niin itkeä. Meillähän lekurikin sanoi, että tyttö on varsin herkkä ja itkee jokaista paukkua ennen ja jälkeen - joku toinen tyytyisi vaan ähisemään. Ja kun omat seurusteluvoimat loppuu, siirrytään kanniskeluun ja hytkyttämiseen.

ja nyt seuraa varsinainen valitusosuus. Olen saanut huomata, että äidin tehtäviin kuuluu k a i k e n organisointi, siis meillä. Kun lähdemme matkalle, retkelle, syömään ts. mitä tahansa, mies huolehtii itsestään ja omista tavaroistaan, jos niistäkään. Miehelle loma oli LOMA, golfia joka toinen päivä, uimista ja hyviä yöunia. Meillä ei miehen yösyöttövuoro toimi, koska toinen ei yksinkertaisesti herää lapsen ääniin. Lisäksi miehillä on ilmiömäinen kyky olla stressaamatta mistään ja ottaa se paljon puhuttu oma aika mistä vaan. Minusta on taas tullut marttyyrien martyyri ja tuo äitini piirre ärsyttää!!! Toki mies on kultainen ja hoitaa tyttöä tosi hyvin (vaikka salaa ajattelen, että lässyttää sille aivan liikaa) ja huolehtii minunkin tarpeista...mutta kun tuntuu, että mulle ei mikään riitä? Olen tainnut syntyä niin negatiivisella elämänasenteella...voiko mitään laittaa väsyn piikkiin...? muttamutta, tänään olen vapaapäivällä (=oma loma!), mies meni golffaamaan ja vei tytön päiväksi mummolaan - ihanaaaaaaa!!!! Shoppaamaan ja ulos puistoon lukemaan!

Että LEENIS, ihan olen sun fiiliksissä mukana 100%;=)

ja sitten kaiken omanapaisuuden päätteeksi kyssäreitä konkareille;

- - - miten ihmeessä löydätte lapsukaisille sopivia vaatteita, kun mun mielestä tytölle ei istu mikään vaate päälle? Esim. tänään laitoin mummolaan t-paidassa, jossa liian tiukka kaula-aukko (PO.P), mutta onneksi neppareita voi jättää auki - ja kaikki muukin " hienosteluvaate" jotenkin rönköttää päällä ja näyttää epämukavalta - siksi meillä aina ollaankin trikoobodyissa ja puolipotkareissa!! Mietin tätä siksikin, kun täytyy noita isompia vaatteita taas pian hankkia.

- - - mitä rattaisiin puetaan päälle, jos Hgissä vajaa 20 astetta ja tuulista??

- - - tyttö on ensi viikolla jo 3kk, uskallanko kokeilla velliä tms., vaikka noita masuvaivoja on? tai jotain muuta? neuvolassa varmaan sanoisivat " ei" ...

ja LEENIKSELLE ja muillekin vielä, saitko tietoa siitä suoraan kiinteisiin siirtymisestä?

Suokaa anteeksi vuodatus; olen ollut ilman palstaa ja teidän rohkaisevia kuulumisia yli 2 viikkoa! Yritän keretä kommentoimaan useammin, mutta takuuvarmasti lueskelen ja elän hengessä mukana!

Vilkutuksia moolilta!

-mooli ja tyttö 2kk + 3 vkoa

P.S. JUSKAlle superonnittelut vaavin syntymästä!!!

Pääsinpä sitten minäkin tälle puolelle enskoihin. =)

Torstaina 190707 klo 21:49 putkahti maailmaan NaksuPOIKA. 51cm, 4255g ja pipo 38cm.

Täydellinen pieni mies. Vaikka mitat on isot, poika on sutjakka vauva eikä mikään kamala pyllerö kuten äitinsä aikoinaan (54cm 4300g...)

Tuolla se nyt nukkuu meidän sängyssä ensimmäisen kotona vietetyn yön jälkeen. Eilen illalla tultiin kotiin ja yö meni mukavasti.

Tässä vaan oikein tiedä mitä pitäis tehdä.. Muutakun ihmetellä tuota täydellistä pientä miestä.

Jushka ja Aksu 5pv

v.loppu taas takana päin ja mies taas reissussa¿ eemeli on ollut kovin kitiseväinen koko v.lopun, ilmeisesti hampaita tulossa, alahuulta imeskelee usein ja jos ei imeskele huulta niin on nyrkit tai lelu suussa..

Olen lukenut teidän taitavista pikkuisista ja olenkin jo vähän huolissaan, kun meidän pikku mies ei vielä käänny eikä ole löytänyt varpaitaan, vaikka 5kk on jo ylitetty¿ osasi kyllä yhtenä päivänä kääntyä mahalta selälleen ja selältä mahalleenkin, mutta siihen se taito jäi¿ mahalta selälleen vieläkin kääntyy vahingossa, kun kovasti harjoittelee konttausasentoa ja sit kiepsahtaakin selälleen, mutta nekin on vahinkoja¿lähipäivinä ei kyllä ole lattialla ollutkaan, kun viihtyy vaan sylissä¿sellainen vilkastus on, että luulisi kääntyvän, mutta ei¿ no eipä kai ihan vielä kovasti syytä huoleen¿

PI-KI: sä olit malttanut siirtää artun omaan huoneeseen, mä en sitä eemeliä malttanut siirtää kun to-pe ja pe-la yöt meni suht hyvin, mutta la-su yönä palattiin taas hulinaan, tunnin välein heräsi, vaikka sai illalla kaurapuuroa banaanilla ja luumulla ja sitten vielä 2dl maito-velliä päälle ja silti jo kahden jälkeen ei rauhoittunut ilman maitopulloa ja söi maitoa ehkä 40 ml eli nälkä ei ollut¿ no jos sitten kun miehen työt siellä kuopiossa loppuu ensi viikkoon niin sitten eemeli muuttais omaan huoneeseen..perjantaina käytiin jo pimennysverho ostamassa¿onko teillä koska viimeksi nukuttu noin hyvin, kun arttu vielä nukkui teidän huoneessa? eli teillä varmaan muutos oli ainakin onnistunut..

Ja noista miehistä vielä¿ymmärrän täysin sua.. meillä yöheräämiset hoidan aina minä ja aamullakin mies jäi nukkumaan ja heräsi 1.5h sen jälkeen kun me oltiin Eemelin kanssa herätty, kyllä pistää välillä kiukuttamaan oikein kunnolla..

SARA: mä olen miettinyt juuri sitä ett miks vaunujen kuomut sisältä päin no niin tylsän värisiä, miks ei ne vois olla jotain kirjavaa lasten kangasta¿ onko se sit sen takia ett jotkut lapset häiriintyis siitä niin paljon, ettei sen takia sit nukkuis? mä ainakin haluisin meille vaunut, joissa sisäkangas olisi oikein pirtsakkaa lasten kangasta niin vois niitä sit aikansa kuluksi vaunuissa ollessa poitsu katsella¿

MOOLIN perhe oli ollut thaimaassa saakka, tosi ihanaa! itse en ole ikinä missään lämpimässä lomakohteessa ollut, haaveillut vain ja te vielä pikkuinen mukana, kade kyllä olen :o) tosi hienoa, kun matka oli onnistunut ja sujui ilman ongelmitta¿

Meillä kanssa eemelillä yleensä aina body päällä, kun ne tavalliset paitamallit on aina selästä rytyssä ja aina selkä ja napa paljaana, vaikka tavallisia paitoja kyllä olisi vaikka mitä hienouksia, mutta onhan niitä bodyjakin¿

JUSHKA: sydämelliset onnittelut pienestä prinssistä ja kaikkea hyvää teille alkavaan vauva-arkeen!

Varmasti oli taas paljon muutakin, mutta eilinen päivä oltiin taas kokonaan kotoa pois, tultiin vasta illalla ja nyt on kaikki kotihommat rästissä eli niiden pariin..

Pajuska+eemeli 5kk+

Ja Miamikille myös jaksamista sinne suruun!

Heh, tämä äippä oli viisas. Jo tokat päiväunet meillä menossa ja ekoille jo kokeilin laittaa Oliverin kapaloon kainaloista alaspäin, ja Voila!! Ainakin nyt kaksi kertaa nukahdettu tyytyväisenä ilman sataa kertaa masulleeen kääntymistä ennen nukahtamista=)) Eli laitoin peiton kainaloista alaspäin tiukasti ympärille, vaan kädet saa heilumaan;)

Käytiin äsken kaveria moikkaamassa ja hakemassa mulle kanasalaatti tuolta " kyliltä" . Sit tuli Oliverille väsy ja pikapikaa kaasu pohjassa kotiin nukkumaan. Kun edelleenkään meidän Poitsu EI nuku vaunuissa!=( Tuolla taas tyytyväisenä tuhisee omassa sängyssä kapaloituna.

Meidän pitäis loppuviikosta lähteä Tallinnaan päiväksi, mut miten ihmeessä se onnistuu, kun jää luultavasti päikyt kokonaan väliin, tai siis yliväsyneenä huutaa varmaan vaunuissa ja muutaman kerran torkahtaa puoleksi tunniksi, mut kuitenkin?! Pitää varmaan perua koko reissu... Ei olla vielä lauttoja varattu mut tarkoitus oli to tai pe kavereiden kanssa mennä. *pöh*

Mooli, tervetuloa suomeen! Meidän ois tarkoitus lähteä marraskuun lopussa (kun mies pitää ne mun kakasi vikaa viikkoa isyyslomaa) jonnekin kauas. Dominikaanista olen miettinyt. Vaan nuo pitkät lennot mietityttää. Kiva kuulla että teillä onnistui reissu. Meillä siiinä vaiheessa jo aika iso Poika, joten saattaisi onnistuakin reissaus. Onko hotelleissa matkasänkyä tms vai miten teillä nukuttiin yöt?

Taidanpa hetkeksi mennä selälleen kun oli niiiiin aikainen aamuherätys. Kun mies kotiutuu, pitäis lähteä syöttötuolia Vepsäläiseltä ostamaan... Josko alettais harjoitella siinä istumista!=) Mites muuten, oletteko alkaneet harjoitella istumista vai odottaneet sinnikkäästi kunnes lapsi itse nousee lattialta istumaan itsekseen? Kun kaveri jonka luona tänään kävin, ei ollut pitänyt edes sylissä istuvassa asennossa kunnes lapsi itse lattialla alkoi istuvaan asentoon itseään laittamaan. Kun meillä istuttu sylissä tuettuna jo monta kuukautta..

A & O

[color=green]Pikaisesti kirjoittelen, Arttu nukkuu toisia aamupäikkyjä ja herää varmasti kohta nälkäänsä¿ Heräsi aamulla jo puol 7, kun mies lähti töihin :( Täytyykin sanoa sille, että menee tästä lähin takaovesta, kun Artun huone on tuossa eteisen vieressä¿

Kommentitkin on nyt pikaiset¿mitäs nyt jäi päälimmäisenä mieleen¿ hmm¿

MAMMIKSEN Oona oli ainakin saanut kuulla hienot uudet mitat, ja oli ollut reippaana rokotettaessakin =D Miten ilta ja nukkumaanmeno meni eilen? Tuliko mitään oireita?

JENNIN D:kin niin iso poika, että kävelee jo!!! =) Siinä onkin sitten äipälle siellä tekemistä, että pysyt perässä :) Kiva, kun kävit meitä moikkaamassa!

Ja samoin AMY, kiva kuulla teistäkin! =) Sielläkin liikkeelle lähdetty! No, ei käy aika pitkäksi ainakaan, kun saa perässä juosta, hih!

SERE oli laittanut Mimosasta suloisia kuvia :) Ja voi kun saisis edes puolet tuosta sun energiasta¿tai sanotaan, että päättäväisyydestä painonpudotuksen suhteen ;) Kyllä ne kilot sieltä lähtee, usko pois! Minä se odottelen sitä P.vartijoiden pakettia¿

MOOLILLE tervetulotoivotukset takaisin koto-Suomeen! Hyvä, että kantoliinan avulla oli noin onnistunut reissu =)

Mä aloitin vellit Artulle tosiaan jo 5-vkosena, koska söi iltaisin järjettömät määrät maitoa, ja sitten oli maha kipeä, kun oli niin täynnä. Velli täytti vähemmällä määrällä helpommin, ja itkut loppui siihen. Aloita tosiaan ihan pienillä määrillä, ja maissivelli varmaan paras aloitusvelli ¿ Nutrician m.velliin on lisätty probioottejakin. (Ootko muuten esim. rela-tippoja tytölle kokeillut? Jos niistä olisi apua mahakipuihin?) Ja muuten ¿ mullekin th sanoi Artun 4kk nlassa ensin, että ¿ei ihan noin paljon tarviis tulla painoa kuukaudessa¿¿ Kuitenkin, kun kerroin, mitä A syö, niin se oli sitten kuitenkin hyvä määrä :O Että ota näistä selvää¿ Mutta pääasia, että poika voi hyvin, millään muulla ei ole väliä. :) Tällä hetkellä Arttu syö/juo korviketta vaihtelevasti 800-1000ml/päivä, päälle soseita, n. purkki päivässä.

Ja vaatteina pidän Artulla yleensä aina bodya ja housuja. Kaikkia ihania paitoja aina löytyis kaupasta, mutten kauheasti viitti niitä vielä ostaa, kun ovat niin epäkäytännöllisiä¿siis kun pitää vielä toista nostella koko ajan paikasta toiseen, niin aina paita kainaloissa. Ehkä sitten kivempi pukea muutakin, kun vähän jo ite liikkuu..en tiedä¿ x)

AURORA, miten Oliverin ¿juoma-tilanne¿? Onko alkanut vieläkään nestemäiset upota? Meillä muuten alkanut parina viime yönä olemaan tuo sama kääntymis-ongelma¿ Kiepsahtaa mahalleen, ja sitten pitää huutaa, kun ei pääsekään takaisin selälleen :( Ja mä en varmaan pysty tuota kapalointia kokeilemaan, kun Arttu tykkää nukkua pelkässä vaipassa ilman peittoa (yritin kokeilla unipukua välillä, mutta hikosi taas kuin pieni sika¿), joten varmaan tulee kiukku sitten kuumuudesta¿ Ehkä koitan sitä ¿pinniksen pienennystä¿ jollain keinolla¿

Jep¿sitten syömään aamupalaa¿ Kamala nälkä, kun on tosiaan pitänyt Arttu viihdyttää koko aamu, kun on ollut niin väsy liian aikaisen heräämisen takia, ettei viihdy sekuntiakaan yksin. Ja ekat päikät menikin taas tiskatessa pulloja ja pyykätessä ym. Jospa nyt sais sitten murua rinnan alle :)

Lähdetään muuten la-aamuna ensin mun kotiin P-Savoon, ja sieltä ajetaan mökille. Eli en ennen 9. päivää varmaan ole linjoilla¿ *vieroitusoireita jo nyt :)* Mutta viim. silloin 8.pv illalla tullaan, koska Artulla 5kk-nla 9.päivä ¿ ja toinen rokotus, jaiks! Kyllä aika on muuten nyt mennyt äkkiä ¿ Arttu tosiaan kohta jo 5kk!!! Huh¿

Pi-Ki ja Arttu 4,5+kk

Aurora, mä olen istuttanut Emmiä ihan rohkeasti siitä saakka, kun neiti alkoi itse pysyä istumassa eli jostain 7kk iästä saakka. Sitä ennen istumista treenattiin sylissä ja syöttiksessä. Emmi tykkäs kauheesti istua, eikä viihtynyt juurikaan vaakatasossa lattialla. Itse oppi menemään istuma-asentoon vasta nyt viikonloppuna, samalla kun oppi konttaamaan. Jo ennen istumaan menoa likka oppi tulemaan kohtuullisen hallitusti alas istuma-asennosta. Aluksihan siitä kumahdettiin naamalleen tai selälleen suoraan. Toki niin saattaa käydä edelleen, jos on oikein väsy.

Kiva kuulla, että Moolin ja perheen reissu meni hienosti! =) Kyllä tuo vaan rohkaisee reissaamaan itsekin ipanan kanssa.

Tosiaan konttaus on nyt keksitty ja sehän tarkoittaa, ettei juurikaan äippä voi olla koneella, kun neiti on hereillä. Nyt nostin tuo tähän viereeni, kun olkkarissa on niiiin kiva kiivetä takanreunusta vasten polviseisontaan... ;o) Jottei nytkään tule pahempia haavereita, poistun täämän pikaisen viestin jälkeen.

Kaikille vilkutuksia tasapuolisesti!

-Amy ja Emmi, tänään 9kk-

[color=#8B008B]MIAMIK ¿ kiva oli lukaista että teidän Ida on ollut samankokoinen kuin meidän Oona! :) Toivossa eletään että mammanmaidolla pötkitään mahdollisimman pitkälle!

AURORA ¿ toivottavasti voitte lähteä reissuun! Nukkuuko Oliver repussa tai liinassa, voisko sellaista harkita jos ei tykkää vaunuissa nukkua? Vai on teillä jo syöttötuoli hankinnassa! :) Kivaa! Meillä ei vielä.. ;)

MOOLI ¿ noita neuvolantätejä on sitten monenlaisia.. Toiset moittii ja toiset ei. En osaa sanoa paljonko Oona aina kerrallaan syö kun imetän, mutta silloin kun olen ollut jossain ja hän on saanut mammanmaidon pullosta, on mennyt yhdellä kerralla vaihtelevasti 80-170ml.. Ja toi jälkimmäinen lukema oli kyllä niin paljon että äiti oli ihan ihmeissään.. Toivottavasti salilla oli mukavaa!

Kiitti SERE, äidinkin mielestä kuvat on kivoja. ;) Joo, Oonakin on kyllästynyt jo siihen Beethoveniin, alkaa nykyään itkemään kun sen laittaa päälle.. heh. En muista, mutta imetätkö sä vielä Mimosaa? Nimittäin mulla on jämähtänyt kilot samaan paikkaan ja hirmu moni on sanonut että sitten kun imetys loppuu ja jatkaa liikuntaa + vahtii vähän mitä suuhunsa pistää, alkaa kilot karista!!! :) Kuulostaa hyvälle!

Joku muukin ¿ en muista kuka ¿ oli kaivanut esiin odotusajan kirjoituksia palstalta ja sitä minäkin olen alkanut tehdä. Kiva lukea vanhoja juttuja! :)

[color=green]Pakko tulla heti tänne " nauramaan" tuolle HANIN Sampon salakoodille. Oon niin väsy, että tavasin pitkään niitä kuutta kirjainta (mitä bvb tai mitä nyt oli...) ja mietin, että onks tää nyt joku uusi lyhenne jostain sanonnasta, niinkuin LOL tai joku... =D Ai luoja...mahaan sattuu, kun naurattaa tämä oma tyhmyys... :)

Mutta kiva kuulla, että Sampo on jo niin iso ja reipas poika, että jaksoi istua hienosti koko matkan! =)

Ja kovasti onnea JUSHKALLE pojasta!!! Voi oi voi... Antakaa Pikku-Juska ja Jushka jo valmiiksi anteeksi, tulen varmasti sekoittamaan teidät moneen kertaan, kun vielä noin lähekkäin saitte lapset... x) Ja oliko molemmilla vielä poika? Iiks... Sekoitan jo VIIPERON ja VIIPULINKIN niin helposti, vaikka heidän pojillaan on isompi ikäero =)

Väsynyt ja muistihäiriöinen/dementoitunut Pi-Ki, joka suuntaa kyllä nyt Artun viereen päikyille... :)

[color=#8B008B]Nyt kun olen kaivellut esiin vanhoja odotusajan kirjoituksiani on siellä pompannut esiin muutamia nickejä.. Missä luuraa AMMIMAMMA, JOUHI & RH83 (Riikka)? Olisi kiva kuulla teistä!

SERE ¿ Mimosan kuvat oli TOOOOSI SÖPÖJÄ!!! :))))

AMYN Emmi konttaa!!! WOW! :) Taitaa äiteellä olla tiedossa sitten kiireitä kun vipellät neidin perässä!

Kiva oli kuulla JENNIN & D:n kuulumisia! Teilläkin jo kävellään!!! :))) Mahtavaa!

IIDA-LINNEA ¿ olisi kiva nähdä sinua & tyttöstä. Jos joskus haluatte tulla Helsinkiin päin niin kysele ihmeessä, tulisimme mielellämme jonnekin treffeille. Eiköhän elokuussa järjestetä taas Enskatreffit, josko sinne pääsisitte! :) Älä ole surullinen siitä maidon riittävyydestä, sorry kun itse sitä ¿hehkutin¿, joskus se vaan ei riitä ja korvike on ihan yhtä ehtaa tavaraa.. Kylläpä se imetys meilläkin joskus tyssää..

Nyt lähden viemään Oona-neitiä suihkuun! Huiskutukset taas!

[color=#8B008B]IIDA-LINNEA :) Nou hätä. Tiedänhän minä että toisilla onnistuu ja toisilla ei. Siis voihan se olla että jos meille joskus siunaantuu toinen lapsi niin sitten ei imetys onnistu lainkaan.. Nythän me vielä värkätään sen rintakumin kanssa, sinänsä ihan sama koska se vielä onnistuu, mutta helpompihan se ois ilmankin. Oona vaan yksinkertaisesti saa niin kovat raivarit jos ei saa HETI maitoa.. ;)

NINCA ¿ ei ainakaan vielä ollut mitään erityisempiä oireita. Paitsi että eilen neiti viihtyi sylissä ja rinnalla tosi ahkerasti. Piti halia ja tissitellä melkein koko päivä. ;) Oli varmasti ihanaa päästä miehen kanssa vapaalle kahdestaan! Kyllä se on tärkeää sekin.. Jaksaa sitten taas arjen rutiineja pyöritellä.

Kunhan Oona herää, syötän sen ja lähdetään sitten ystävän luokse kyläilemään. Kurja vesisade! Toivottavasti ei kastuta pahasti. Turvakaukaloa kun roudaa ei oikein kädet riitä sateenvarjoihin ja kasseihin.. ;) Heh! Mukavaa päivää kaikille!

[color=#8B008B]Voidaan sitten tehdä uusi pino kun alkaa täyttyä turinoista.. On se sitten KE tai TO tai joku muu päivä..

Mukavaa maanantai-aamua kaikille![/color]

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat