Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen kasaamassa 40 kassia lahjoitettavaksi vähävaraisille lapsiperheille asunnottomien yö-tapahtumassa. Minulla on käytössäni 200€

Sivut

Kommentit (42)

mutta jos liian pieni lahjoitukseni aiheuttaa saajissaan vain nurinaa, niin voihan minä ostaa tuolla 200€ itselleni vaikka lisää vaatteita komeroon pölyyntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muita lahjoittajia. Ajattelin ostaa lauantaipussin, keksipaketin ja ehkä sämpyläpussin tai pienet värikynät, tarroja, yms

Ehdotelkaa hyviä lapsia ilahduttavia pikkujuttua, mahdollisimman halpoja.

- lauantaipussin 1 e

- kaurahiutaleita 0,7 e

- sämpyläpussin 1 e

- keksipaketin 1 e

- makaroonia 0,5 e

- ja sitten sen jonkun lelun mahdollisesti

(mielummin "pakollisen roskan sijaan" ottaisin kaiken ruokana - lapsihan saa kuitenkin jo karkkia..

eli jos ei leluja ostaisin varmaan vielä

- toisen keksipaketin tai karkkia tai pillimehua tai litramehua tai jotain muuta kuivamuonaa.. 0,8 e

Jättäisin tarrat pois - mielummin värit / & paperia... ja jos aikaa olisi pyöriä kirppiksillä seiltä saa todella edullisesti kivojakin leluja!!

Tai voisit laittaa nettiin ilmoituksen, otetaan vastaan leluja :)

Sama juttu vaatteiden kanssa..

Ei tarvitsisi olla edes mikään merkki haalari ja kulunutkin varmaan kelpaisi, kunhan on lämmin. Villapuku ja ylipäätänsä villavaatteet.

Talvisaappaat tai muut lämpimät kengät lapselle.

siksi jätin ne pois kassistani.

Haluan lahjoittaa lapselle nimenomaan jotakin extraherkkua, johon ei välttämättä vanhemmilla ole aina varaa. Ja lahjoituksen pitäisi sopia kaikenikäisille, siinä on vähän ongelmaa

on vaikeaa keksiä jotakin mukavaa ja useamman tuotteen verran jotka saisi viidellä eurolla. Vaatteet eivät mahdu tuohon budjettiin mutta tosin lapset taitavat itse ilahtua enemmän noista värikynistä.

Karkki on hieman sellainen juttu että voipi olla joukossa sellaisia jotka eivät voi karkkia syödä esim. suklaata ja pettyvät sitten.

Ideasi on hyvä ja toivon että saat siihen lisää lahjoittajia.

T. köyhän perheen äiti

oma perheeni mukaan luettuna. En oleta että rahat aina menevät kaljaan tai tupakkiin, mutta haluan varmistaa että niin ei käy, siksi en anna puhdasta rahaa vaan lapsille sopivia tuotteita.

sillä se on arkipäivää köyhissä perheissä.

Varmaan tuo on hyvä idea, että laitat jonkun kauniin vihon ja kyniä kassiin. VINKKI: Kirjakaupoista saa hienoja vihkoja edullisesti kun ostaa _alennusaikaan_!:) Esim. Suomalaisessa kirjakaupassa ainakin viime viikolla oli tarjouksessa kivoja vihkoja ja myös kyniä.

muumi-keksejä, rusina-aski, pieni lehtiö + värikynät.

Sitten jos rahaa vielä on, ostaisin ison paketin tarroja tai jotain lasten leluja esim. muovieläimiä ja jakaisin paketteihin.

Hitto, osallistuisin itsekin, mutta rahat ihan lopussa ja jouduin juuri lainaamaan siskoltani. Mutta hyvä idea! Ehkä saan itse tehtyä vastaavia joulupatoihin.

ja suklaata vältän kasseihin laittamasta, koska niin moni on sille allerginen. Ainakin oman lapseni vanhat vaatteet vien sinne tapahtumaan, harmi vaan että ne tuskin riittää kaikille tarvitseville. En haluaisi nähdä pettyneitä ilmeitä kun joku jää ilman kun kassit tai muut tavarat loppuvat. Pitää keksiä joku ratkaisu

Sopii kaiken ikäisille ja menevät kaikilla varmasti käyttöön. Mitähän maksaa sellaiset paksummat tussit? Niillä voi värittää kaiken ikäiset. Tai sitten vahakynät mutta usein niiden kanssa on kyllä laadun kanssa hieman enemmän ongelmia kuin noiden tussien kanssa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat