Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10820304&p=&mpage=1&tmode=...

Tässä ollaan laiteltu toisiks vanhimman tyttösemme 10 v synttäreitä koko viikonloppu ja on tullut tehtyä jos vaikka mitä sekä ulkona että sisällä.... Ja olo on sen mukainen, kuin olis jyrän alle jääny... Kun vielä huomisen jaksas jalkojen päällä seista :o/

Lääkärikäynneistä : miulla ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä neuvolassa. Äitipoliseurannassa olen ollut ja siellä katottiin kohdunsuu vasta viime kerralla rv 37+2 sitten alun rv 11.

Nimiasiaa : nimi on jo tälle valmiina. Isoille siskoillekin on ollut jo ennen syntymää ja hyvin nuo nimeään muistuttavat :o) Mie olen saanu päättää kaikkien kohdalla nimen ja ukko on sitten " hyväksynyt" sen. Eipä niissä mitään hyväksymistä oo ollut kun ovat niin hyviä ja eipä tuota ukkoa kiinnosta nimiasiat, paitsi etten mitään Huugoa tai Tyyneä aio antaa ;o) Ei noissakaan mitään vikaa, mutta eivät käy tyttöjen nimiin !

Tosiaan olo on karmea : alapäätä vihloo, supistaa, selkää särkee, jalat on turpeena jne. Nyt alkaa olla mitta niin täys et hyvä etten itke tätä tilaani ! Tää on takuulla viimonen lapsukainen meidän perheessä ja 6 saa meille riittää ! Tuossa äsken puhuttiinkin ukon kanssa et mie voin aloittaa syksymmällä kans jonkun harrastuksen (eipä oo tätä ennen oikeen ollu mitään.....) ja he sitten hoitelevat kotijutut sillä välin. Mie siis aion aloittaa oman elämän ;o)

Ja sit GALLUPpia.

Mitä meinaatte tehä ekaks (tai ainakin melkeen) kun vauva on maailmassa ? Keksikää jotain sellasta mitä ei oo voinu raskaana tehä !

Mie aion ottaa saunasiiderin. Sellasen mansikkaisen jäillä ja hyvin jäähdytettynä ! Voi nam ! Mie oon ollu aina raskausajat täys absolutisti, mutta muutoin tulee se saunasiideri silloin tällöin otettua kun istutaan iltaa tuossa pihassa keinussa / parvekkeella ja mukelot on nukkumassa. Eipä tuota ole kaivannu, mutta nyt alkaa tuntua et sen olen ansainnut :o)

Ja josko sitä pitäs kohta saada unenpäästä kii jos aikoo jaksaa laitella huomenna ne synttärit.... Ukolla kuitenkin työpäivä ja tässä pyörii nuo 5 + koirat + kissat.... leivottavaakin jäi aamuseksi.

Leppoista alkuviikkoa

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+6

Sivut

Kommentit (64)

Tervetuloa uudet kirjoittajat! Itsekin olen lähinnä lueskellut pinoja mutta myös silloin tällöin jokusen rivin laittanut.

Tänään kävin synnytystapa-arviossa esikoisen sektion vuoksi. Vauva voi kuulemma hyvin ja painoarvio huiteli siinä 2700-2800g tienoilla. Mitään estettä alatiesynnytykselle ei ole ja siitä lähdetään, että sitä yritetään. (Lopputulos voi sitten olla toinen, mutta sen näkee sitten kun sinne asti eletään.)

Nimet on jo valittu kumpaakin sukupuolta varten, anoppi jo herkesi pojan nimen haukkumaan, mutta periaate on, että sukulaisilta ei ruveta kyselemään, että " sattuisiko nyt tämä nimi sopimaan teille?" . Vanhemmat valitsevat sen nimen, joka sillä hetkellä heidän mielestään on kaunein, eikä siihen ole muilla nokan koputtamista!

Synnytykseen jälkeisiä mielitekoja on ehdottomasti erilaiset homejuustot ja lasi jotain ihanaa kuivaa kuoharia! Kun tultiin esikoisen kanssa kotiin laitokselta niin syötiin miehen kanssa oikein herkutteluiltapala kaikkea raskausajan " kiellettyä" , sama olisi nytkin tilauksessa.

Hermo on toistaiseksi kestänyt ihmeen hyvin, tosin mies aloitti tänään työt loman jälkeen, että eiköhän tuo pinna kerkiä vielä palaa monen monituista kertaa. Pientä puuhakkuutta on jo ilmassa, mikä onkin tervetullutta pitkän saamattoman kauden jälkeen...

Jaksamisia kaikille toivottelee

Savon taivas + Töpö rv 36+2

valmiina tytölle ja pojalle,vaikka tulokas onkin suurella varmuudella tyttö(4-d ultrassa kerrottu)Nimi on harvinainen kuten muillakin lapsilla.Tilasin nimikoidut kahviliinat jo ristiäisiinkin, tällä kertaa vauva kastetaan syyskuun puolella(muut elokuiset kastettu vasta lokakuussa)ja six aloitan valmistelut jo hyvissä ajoin....

Eilen nukkumaan mennessä tuli muutama kunnon supistus...nyt lähdettävä kaupoille ja samalla reissulla käydään mummolassa.

Lumina ja Lahja rv 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekaksi tervetuloa mukaan KlaraMaria ja MarsuMama...olikohan vielä muitakin, mutta tervetuloa!!

Nyt on lonkat ihan löysänä...kiva kävellä ku tuntuu että jalat menee omia menojaan...tänään olen joutunu tekeen työpäivää ja kylläpäs nuo istumalihakset on kipeenä!! Kyllä on ollut muuten vaikea keskittyä mihinkään, väsyttääki ihan sairaasti..Voi ku tietäis millon vaavi syntyy...Ens viikon tiistaille sain lähetteen eli ajan synnytystapa-arviointiin aamu kaheksaksi siis kääk! miten ihmeessä pääsen niin aikasin ylös?

Galluppi mitä synnytyksen jälkeen...alkoholia en käytä juuri lainkaan..eli sitä ei kyllä tee mieli, mahallaan en ruukaa nukkua, sellasia ruokia ei ruukaa syödä mitä ois pitäny jättää pois...hmmm...nyt tiedän..mää haluun sitä ihanaa seksiä mitä meillä oli ennen raskautta, mutta siihe taitaa mennä vielä jonkin aikaa synnytyksestäki :(

Nimet on Vilperille mietitty valmiiksi, vaihto tulee jos ne ei passaa pojalle ollenkaan...samaa sarjaa jatketaan mitä ollaan alotettukki

HermoGalluppi: itekseen menee kyllä hermot, toistaiseksi olen saanu ne nielettyä ennen ku ne ovat päässeet ulos..hermot menee lähinnä siksi ettei jaksa tehdä mitään, on niin saamaton olo koko ajan ja nyt menee hermot tän meidän laajakaistan kans ku katkeaa koko ajan...eli pakko lopettaa ku ei tästä tuu mitään...Palaillaan!!

Illan jatkoja!

Nani76 ja Vilperi 36+2 (la 18.8)

Onpa pitkä pino. Mitenkös näitä ehtiikään lukea. Tässä vielä linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10816867&p=2&tmo...

Päivittelen tietoja kyllä, mutta nyt oma kone vähän aikaa käyttökatkoksessa. Uudetkin siis, jos haluatte tietonne pinoon, niin vastatkaan pinoon omat tietonne (älkää kopioiko koko listaa) ja lisäilen ne sitten myöhemmin listaan. Tervetuloa kirjoittamaan, vaikka nimiä ei olisikaan missään listoissa.

Galluppiin: Tiedän, että mahallaan nukkuminen ei heti onnistu vuotavien rintojen vuoksi, mutta haavelein joka tapauksessa useammasta nukkuma-asennosta sekä mahallaan että selällään ja siten, että voi kääntää kylkeä, eikä tarvitse työntää mahaa mukanaan kädellä. Alkaa olla painoa mahassa ja vauvakin varmasti kasvaa hyvin. Alkoholia en himoitse. Nollalinjalla minäkin olen raskauden ja aika vähillä imetyksenkin ajan. Tulee vain niin paha olo imetyksenkin alkuvaiheissa pienestäkin määrästä alkoholia. Olen jo kauan haaveillut kävelemisestä ilman irvistelyjä, ilman ankkamaista vaapuntaa ja puukoniskuista alapäähän. Tekisi mieli päästä jo mummoista ohi kävellen, mutta kohta ne mummot ohittavat minut. Myös tuorejuuustoja olisi kiva syödä ihan urakalla.

Varpajaisia mies ei pitänyt esikoisen syntymän jälkeen eikä suunnittele niitä nytkään. Viimeeksi oli mieskin ihan raato valvomisesta ja huolesta, kun neiti oli lastenosastolla ja minä masennuksen ja murheen murtamana, kun ei tiedetty, mikä lasta vaivaa. Meni ihan suosiolla vain nukkumaan noin 40 tunnin valvomisen jälkeen. Nyt sitten esikoinen tarvitsee isiä, kun vauva syntyy ja äiti on sairaalassa. Toivottavasti ensi hetket synnytyksen jälkeen olisivat hieman iloisempia kuin viimeeksi.

Cola-himosta: Juon mieluiten limuista colaa, mutta en ole sitä kotiin ostanut pitkään aikaan. Ja tänään kuolaten kaupungilla katsoin, kun ohi käveli kylmä colapullo (jonkun muun kädessä). Taitaa himo siis iskeä pian tännekin.

Käytiin tänään tytön kanssa kaupungilla ilman autoa. Reissu meni ihmeen hyvin, mutta en kyllä paljon enempää olisi voinut mitään ilman autoa kotiin tuodakaan. Tuntui, että 3litraa herneitä ja pari litraa mansikoita painoivat kuin tiiliskivet. (toki ostettiin mm. pinnasängyn pehmusteet ym.) Oli pakko ostaa noita terveellisempiä vaihtoehtoja, ettei illat mene vain jäätelön parissa. Vielä hammaskin lohkesi vanhan paikkauksen kohdalta, joten tämän mamman tie vie vielä paikattavaksi hammaslääkäriin tässä vaiheessa. Ärsyä.

Pinna on yleensä itsellä suhteellisen pitkäkin, koska nyt kaikki on vähän hitaampaa. Paitsi ihan kaikkea lapsen juttuja ei meinaa jaksaa, jos ne vaativat minulta pitkään seisomista tai huonossa asennossa istumista ja kiukkupussin odottelua. Jos taas oma asento on ok, niin jaksan suhteellisen hyvin. Vaikka onhan tuo perhe nähnyt jo pari kertaa melko dramaattista kohtausta jostain hyvinkin tärkeästä.. ;) Itse olenkin varautunut kantamaan mahaani vielä 4 viikkoa. Kuuteen viikkoon en ole varautunut. KAtsoo miten käy.

Pikku kakkonen taitaa olla lopuillaan, joten jätän tilaa muillekin.

Västis ja Taimi 36+3

Ihana aurinko paistaa:)

Just kävin varaamassa itselleni hiustenleikkuuseen ajan, jos jotain mallia näihin keksis. Meillä on ne häät lauantaina ja olen päättänyt sinne sit mennä jos en vaan synnyttämään lähde.

Ikimba: sama täällä, nälkä on koko ajan ja voisin vain syödä ja syödä. Illalla mietin kun just olin syönyt ja maha vain kurnii nälkää.

Täällä ollaan kans hermot kireellä ja ukko kulta jäi lomalle ni sotkevat vain pojan kans kilpaa täällä argh...

G: Mullakaan ei silleen mitään erityistä oo mitä haluaisin tehdä, paitsi makuuhuoneen puolella ärsyttää tää kömpelyys mahan kanssa ja sit lonkka jumittuu ja nyt supistaa jne. Tulee niin turhautunut olo välillä. Ni Kyl mie sit pyörähtelen ku vauva syntynyt :)

Ja odotan kans että pääsen kuntoilee salille tai jumppaan.

Masu on kyl laskeutunu huomattavasti, yö nukuttu jotenkin, vessassa oon saanut juosta. Vois ruveta päiväunille, mut on nälkä ja pitäis laittaa astiat jne. Pitänee jossain välissä torkahtaa.

Aurinkoista päivänjatkoa:)

Iivokki 38+3 la 3.8

mitä pinoja olettekaan saaneet aikaiseksi. Kivaa lukemista on ollut, mutta itse olen ollut todella hiljainen, sillä mustat pilvet ovat taas tulleet varjostamaan loppuodotusta :`(

Alkuun Gallupit...

Ensimmäiseksi synnytyksen jälkeen... kokeilen suoliluun päitä. Aika nopeasti sitä tämän vatsan alta unohtaa, että lonkan kohdalla normaalisti törröttää pari luuta :-D Jaksan aina ihmetellä " mahan kadotuksen jälkeen" , että mitäs kummia nuo ovatkaan. No asiaan, mitä oikeasti kaipaan: liikuntaa, vähemmä möhköfanttista oloa, OMIA VAATTEITANI (ei siis mallia mamma). Siinä kait ne suuremmat haaveni.

Ärsytyskynnys: ON/OFF, liian herkästi räjähdän ja kärsin huonosta omasta tunnosta, kun pojallekin tulee liian paljon tiuskittua. Sanon kerran nätisti ja seuraava onkin sitten se vähemmän nätisti ja sen teen ilman mitään varoitusta. Loppupeleissä taas äiti itkee, kun sattuu tämä oma matala suuttumis-/ärsyyntymiskynnys.

Mieliteko: Kylmä cokis kieltämättä on aika nannaa (ei siis aiempi herkkuni). Itseasiassa minäkin olen sitä kaupasta himoinnut, mutta vielä malttanut mieleni sen suhteen... vedellä koitan selviytyä. Köyhät juomat!!!

Pitkästyminen odotukseen: poika meni reippaasti yli, joten olen asennoitunut siihen, että tämäkin menee reilusti yli. Olenkin kaikille sanonut, että lapsi syntyy viimeistään 10.9. La:ta ei tiedä miehen lisäkseni muut (ja te). Nyt vaan nämä vastaan tulleet murheet ovat saanet ajattelemaan, että lapsi saisi syntyä jo nyt, kun varmasti on elossa...huomenna onnekseni on aika keskusteluun, jos häätöä suunnitellaan.

Västis(kö) kirjoitti kivasti ja totuuden mukaisesti imetyksestä. Oli tosi mukava lukea, kun kerrottiin ihan oikeastikin niitä nurjia puolia, jotka tulivat ainakin itselleni yllätyksenä, kuten alkuun kipu, rintojen pakkaantuminen. Itselläni maidonnousu ilmiantoi yhden ylimääräisen rintarauhasen, joka oli kainalossa ja se ei ollut kivuton.

Nimistä: meillä on jonkinlaiset nimet jo valmiina, mutta kaiken aikaa makustellaan muitakin nimiä. Lopullisen sinetin nimi saa, kun lapsi on " nähty" . Suomalainen, perinteinen vanhempi nimi on meilläkin etsinnässä, joka sopii enkelimme ja poikamme nimeen.

Hoitopaikka synnytyksen aikana: onneksi otitte asian puheeksi. Me emme olleet sitä lainkaan ajatelleetkaan, hups! Läheiset asuvat kaikki lähellä, mutta kaikilla on epämääräiset työajat (yrittäjää, vuorotyöläistä jne.). Appiukko saapi olla pekkasella, kun on ainoa joka pystyy sellaisen pitäämään, jos muuta konstia ei ole.

Wintergirl:lle onnea pikkuisesta! Nopeasti tilanteesi menikin huonoksi. Onneksi olit ajantasalla.

Maakulin kuulumisia olen kaipaillut samoin Gekkokolmosen.

Kiitoksia taas teille viihdyttävistä pinoista! Poistun taas takavasemmalle lukemaan niitä päivittäin, kommentoin sitten joskus ja jouluna, kun mieli on valoisampi.

Möykky ja himpula 35+

koitahan jaksaa, kyllä se elämä siitä alkaa vielä hymyilemään, pidän ainakin peukkuja sen suhteen sinulle! bdbdbbd

Pakko korjata, minun mielestä Helgalla on aika sectioon 26.7. torstaina eli ylihuomenna eikä huomenna. Onnea ja jaksamista hänelle myös siihen, mikäli hän ei ennen sitä käy palstailemassa.

vauva2006 rv38+3

ihanaa et en olekaan ainut omituinen ja hermot kireellä oleva mamma.

just tommosia ihme siivous vimmoja,järjestelyvimmoja. viimeyönäki valvoin 04-07. mietin jo alanko jynssimään seinistä tahroja vai järjestään vaatekaappia? en sit vittiny alottaa kumpaakaan ettei muksut olis herännyt. popsin vaan muroja ja ramppasin veskis. levotonta touhua.

aamul sit taas nukuttu 10.00:een ja lapset alko jo hermostua kun ei aamupalaa kuulunut.

mullakin on kaamea nälkä ,varsinkin öisin. mitä sitä söis illal et pysyis olo täytenä.

tämä masuasukaskin jaksaa aina öisin veivata.

päivisin sit turhauttaa ja kiukuttaa ja tuntuu et lapset vie hermot eikä tottele mitään vaan käyttää siekailemati hyväksi tän mun olotilan ja liikkumisen hitauden.

vastaus galluppiin: et mitä tekis pian vauvan syntymän jälkeen tai sit kun olo kevenee. joku harrastus olis tarkoitus alottaa. lenkillä myös kiva käydä kun käynti kevenee taas.

täytyy myöntää et tuo saunasiideri kuulostaa hyvältä vaik en muuten juokaan alkoholia, tosi tosi harvoin jos jossain ulkona on tullu käytyä.

myös toivon taas voivani käyttää ns. tavallisia vaatteitani lempparifarkkujani ynms.

mahal on kyl kans kiva nukkua.

nyt on pakko alkaa rauhottamaan totaa 2,5 v käy ihan ylikieroksila.

hyvät voinnit kaikille.

sain muuten vihdoin eilen varattua nuo vaunut ja ens viikol haetaan ne.

yksi huoli vähempi taas.

äippä ja masuasukas 37+1

Heräiltiin tässä lasten kanssa vasta, mies jo töissä..

Täällä on myös toisinaan hermot tiukalla, luinkin jostain, että elimistö erittää loppu viikoilla jotain hormonia (oli sillä nimikin, mutten muista), joka vaikuttaa tuohon mielialaan kovasti.. Sitten mua kiukuttaa tämä oma saamattomuus, kun tekis mieli tehdä vaikka mitä, muttei pysty, josta mies taas eilen pitikin " sinä olet raskaana" -esitelmän.. Olenkin nyt pyrkinyt lepäilemään.. Vauva painaa tuonne alas.. Kävelykin välillä hankalaa...

Sitten oli kirjoitusta tuosta colan juonnista.. Ihmeellistä! En ole pystynyt juomaan colaa vuosiin, kun joskus taisin saada " yli annostuksen bacardicolaa" , mutta nyt muutamana kuukautena siihen on ollut lähes himo.. Eilen pitkästä aikaa kävin ostamassa ison pullon, jota nautiskelin saunajuomana.. Mikähän siinä colassa sitten meitä raskaana olevia vetää puoleensa? =)

Mutta nyt päivän puuhiin..

P ja vauva rv 35+3 la 24.8

Vanne päässä kiristää täälläkin vaikkei viikkoja olekaan niin paljoa kuin täällä joillain...millähän sitä kestää vielä nämä loppuajat.

No, mutta eilen tuli käytyä neuvolassa (jossa edelleen kesätyttösijainen) ja tässä jotain mitä sieltä jäi mieleen.

Paino: yhteensä nyt tullut 18kg (huijui...)

Hemo: 127 (rauta on vaikuttanut)

Sf: 32

Pissa ok

RR: 106/64

Ei kait muuta. Ensi viikoksi lääkärille aika ja siinä se käynti taas oli ;)

Gallup: Kyllä taidan varata jääkaappiin valmiiksi jonkin hyvän valkkaripullon josta sitten voi lasillisen nautiskella miehen kanssa rauhassa. Ja homejuusto ja graavilohi ovat kanssa hankittavien listalla. Joku mainitsi myös seksin niin myönnetään että kyllä itsekin olisi jo kiva päästä hommiin ilman mahaa...

Viime viikolla tuli käväistyä asuntomessuilla ja Linnanmäellä ja enää en kyllä lähtisi. Varsinkin asuntomessujen jälkeen on mahaa kivistänyt niin kovasti että tahtoi tänään kauppareissukin jäädä tekemättä kun mies ei päässyt mukaan. Supistellut on ja maha painaa muutenkin niin alas että kävely tahtoo olla hankalaa. Ja tosiaan, viikkoja on hyvässä lykyssä jäljellä vielä vaikka kuinka monta.

Vihdoin olen saanut pestyä vauvan vaatteita ja etsiskellyt varastoista tarvittavia tavaroita (esim. pinnasänky ;) ja tulipa kaupasta ostettua sitten jo ensimmäinen vaippapakettikin...Kuitenkin hommaa olisi vielä vaikka kuinka mutta energiat on kaikki jossain muualla. Ensi viikolla menee esikoinen taas pariksi päiväksi hoitoon, jos sitten vaikka ehtisi (kun ei tarvitse jatkuvasti olla barbeilla leikkimässä....)

Sellaista, nyt menen vielä hetkeksi sohvalle pitkäksi kun tyttö nukkuu päikkäreitä. Illalla pitäisi raahautua kesäteatteriin ja vettä tulee taivaan täydeltä.

Jav@ 35+1 (la 27.8.)

No nyt meni kyllä viimeyö ihan plörinäks. Meilläkin himan kohisee toi suhde miehen kanssa.... musta on tullu superherkkä ja eilenkin itkua tihrustin pariinkin otteeseen, joihin ainakin toisesta oli ihan hyvä syy (ainakin mun mielestä). Illalla sitten en osannu yhtään nukkua, kun vaan ärsytti ja vauvakin päätti järjestää sellaset tanssiaiset masussa, että sai potkimisellaan muutaman supparinkin aikaseks. Yön pikkutunneilla sit menin nukkuun ja heräilin milloin ihmeellisiin uniin ja milloin pienen potkuihin. Niin ja perus wc-käynnit päälle tietty.

Se hormoni, joka tätä hermoilua aiheuttaa on endorfiini. Lainaus yhdestä opuksesta: " viikoilla 36/37 äidin elimistö alkaa tuottaa endorfiineja, eräänlaista luonnon omaa amfetamiinia, jonka sivuvaikutuksena seuraa usein ärtyneisyyttä, nukkumisvaikeuksia ja mielialanmuutoksia." Kai tälläkin hormonilla oma vaikutuksensa synnytyksen alkamiseen, mutta sivuvaikutuksen ei kivoja!

Gallup: minä ikimban tavoin suosin enemmän tuota viiniä. Keväällä käytiin reissulla Roomassa ja edelleen odottaa yksi pullo avaamistaan ja sitä haluan maistella hyvän aterian kanssa. Ja kunnon lenkille aion lähteä heti, kun kroppa sallii. Ja homejuustoa..... näitähän löytyis useampikin.

Mutta nyt aion ottaa kaikki irti tästä ärsytyksestä... aion nimittäin kanavoida kaiken hermoilun ja kiukun siivoamiseen. Katotaan saisinko itteni rauhottumaan ennen miehen töistä paluuta ;)

MamaAfrica ja masu rv 37

Täällä Savossa paistaa vielä aurinko, mutta ei varmaan kovin kauaa.

Ärtyisyyttä on täälläkin ollut ilmassa, esikoiselle tulee kiukustuttua, kun ei suostu tekemään ihan perusjuttuja (onko pakko pissata niin, että tulee lattialle renkaan alta, vaikka minä seison vieressä ja pyydän istumaan taempana pöntöllä!?). Ja sitten harmittaa, kun ei pystynyt olemaan asiallinen.

Muutenkin tuntuu, että äippäloman myötä vaivoja napsahti heti monta. Maha painaa ja vauva kaivaa kipeästi kylkiluiden alta, häpyluuta vihloo ja jopa turvotusta on havaittavissa varsinkin käsissä. Ja närästää. Mutta ei pitäisi valittaa, kun alkoivat vasta nyt eikä mitenkään voimakkaina.

Meillä ei onneksi tarvitse huolehtia tuosta tarjonnasta, pää on tiukasti lahaalla ja vielä oikein päin. Peppu kyllä pyörii puolelta toiselle ja sekös tuntuu navassa inhottavalle... Mutta ainakin liikkuu selvästi. Ja nukkuu pitkiä pätkiä, toivottavasti jatkaa samaa synnyttyäänkin.

Huomenna olisi lääkäri, rv 36 tulee torstaina täyteen. EI supistele, tuntuu, että ne harjoitussupparitkin on vähentyneet. Painoa on nyt jo enemmän kuin esikoisella lopussa, toivottavasti ei tule enempää ainakaan läskin muodossa. Sinänsä hassua, kun olen mielestäni syönyt ihan järkevästi ja näin kesällä tulee liikuttuakin aika lailla.

samoin herkut maistuis. karkit, jätskit jopa pullatkin mitä ei normaalisti kyllä tee mieli. no iltajätskillä olen itseäni hemmotellut, mutta himo on ihan hirvee kaikkeen herkkuun. ja jos olis varmasti porsastelisin, eli aion olla ostamatta.

Tässä aikaani kulutan ja odotan hiustenleikkuuseen lähtöä.

Limatulppaa ei ole kuulunut, muisteleln että esikoisen aikaan se tuli viikkoa ennen synnytystä. Saa nähdä miten nyt.

Supistellu on, eilen illalla, mut meni onneks ohi.....rupes jo ihan jännittää, että ei vielä, en uskalla lähtee.

Helgalle onnea huomiseen, muistelen että aika tais olla huomenna.

Jokohan toivottelin uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon, vielä kerkiää hyvin mukaan:) Tervetuloa!

Ois kiva kuulla mitä gekkolle kuuluu, on jo varmaan nyytti kainalossa:)

Mulle alussa kokis teki pahoinvointia, enkä sitä nytkään niin hingu. Kivennäisvettä olen kyllä siitäkin edestä juonut ja minäkin yks päivä kaupassa himoitsin jääteetä. Kaikki herkut kyllä uppoaa.

Nimi on tytölle mietitty, pojalle ei niinkään, mut saa nähdä onko vaavi nimensä näköinen. En ole hirveästi tressannut nimen kanssa. Jotain mitä ei hirveästi muilla ole, mutta ei liian erikoistakaan, jotain vanhaa. Poika meillä on Iivo, joten en halua I:kirjaimella alkavaa. Mut joku tuommoinen lyhyt.

Ristiäisiä olen vähän miettinyt, kun sit illalla vähän juhlistetaan niitä meidän häitä perheen kesken. Kun maistraatissa mentiin vihille, ni lähisuku haluaa jotenkin juhlia niitä, kun ei maistraattiin päässeet. Joten ajattelin sit kun ristiäiset on juhlittu, ni illalla juhlitaan sit niitä häitä, ihan pienesti vaan....katellaan mitä keksitään.

Mutta taidan ruveta autoa starttailee ja lähteä kaunistumaan, toivottavasti, ettei tarvitse säkki päässä häihin lähteä viikonloppuna.

Palailen huomenna neuvolakuulumiset kertoilee:)

Iivokki 38+4

Hauskaa päästä toisten uniin!!!!! hih..

Täällä siis vaivaa edelleen väsymys.. Eilenkin kävin pienelle levolle tossa 4-5 aikaan, heräsin sitten kasilta kun ystäväni soitteli ja kyseli kuulumisia. No tuon puhelun jälkeen söin sitten vähän iltapalaa, kävin suihkussa ja jatkoin unia aamuun asti (yöllisiä vessa reissuja lukuun ottamatta..). Nyt alkaisin olla taas ihan valmis pienille päiväunille, mutta täytyy kai varttua että tuo mies saapuu töistä kotiin. Ties mitä nuo meidän vilpertit sillä aikaa muutoin keksisivät..!!!!

Itselläni ei mitään suurempia ruoka himoja ole, ei edes sitä cokista kohtaan.. Ennemminkin tuntuu että tässä ollaan oltu enemmin ja vähemmin puuro-/kasvislinjalla. Tuntuu että kaikesta lihasta, kalasta, suolasesta, rasvasesta.. sipulista, pippurista..jne. seuraa vain kamalaa närästystä.

Sitten tohon mitä aion tehdä synnytyksen jälkeen. Itsellä aika suurena haaveena on tuo vatsallaan nukkuminen!!! Nyt pystyn nukkumaan vain kyljelläni ja siinä asennossa tuppaavat nuo lonkat puutumaan ja ovat välillä niin sairaan kipeät. Tosin edellisten synnytysten jälkeen ovat olleet sitten rinnat niin valtavan kokoiset ja kipeä, että eipä siitä vatsallaan nukkumisesta ole heti mitään tullut.. Muutoinkin odotan sitä ihanaa tunnetta kun voi taas reippaasti kävellä/liikkua ilman että mistään nipistää, kolottaa, supistaa..

Nimi asiaan: Meillä nimet alustavasti miettittynä sekä pojalle että tytölle, mutta sen näkee sitten tuntuuko nimi sopivalta vai vieläkö vaihtuu ihan joksikin muuksi.

Joku kyseli myös vieraiden vastaanottamisesta. Meillä ainakin näistä kahdesta ekasta käyneet isovanhemmat ja muutamat muutkin heti vauvaa katsomassa. Niin varmasti nytkin, ellen tai ellemme sitten ole jotenkin erityisen väsyneitä sairaalasta kotiuduttuamme. Mitään erityisiä kestitsemisiä en ole kuitenkaan kenellekään järjestänyt, enkä aio nytkään. Ennemminkin meillä vieraat ovat tuoneet pullat yms. tullessaan. Ja onhan noista isovanhemmista varsinkin, varmasti taas apuakin. Kuopuksen synnyttyä (kyllä tekevät sitä muutoinkin) ainakin kävivät usein hakemassa esikoista kanssaa ulkoilemaan yms. Niin siinä sain sitten kaikessa rauhassa vauvaa imetellä ja sellaista.

Ei kai tässä sitten muuta, pitäisi pyykkejä lähteä ripustamaan..

pönttö-örvelö rv 36+2 la 18.8

Huomenna 35 viikkoa täynnä ja n. kolmen viikon päästä saan sitten viimeistään pikkunyytin syliini. Sektioaika sovitaan viikon päästä. Väsyttää, turvottaa ja aika matelee. Nytkin tekis mieli päikkäreille. Onneksi huomenna saan levätä vaikka koko päivän, sillä vanhempani vievät esikoisen (4 v) kesäretkelle.

Gallupiin: tekisi mieli pujahtaa vanhoihin ihaniin lantiomallisiin farkkuihin, toivottavasti vielä syksyn aikana olisi mahdollista kutistua vanhoihin mittoihin. Niin ja punaviiniä ja Aura-juustoa olisi ihana jälleen nauttia.

Olo on nyt kuin lehmällä. Vatsa on valtava (+15 kg) ja mielestäni roikkuu jo aika alhaalla. Kävin tänään ostamassa liiviliikkeestä sellaisen tukivyön ja nyt istunkin se päällä täällä koneen ääressä. Tuntuu oikein hyvältä ostokselta. Mulla on ollut melko rajua viiltelyä tuolla nivusissa aina kun nousen tai vaihdan asentoa, joten liivin olisi tarkoitus pitää maha tukevasti paikoillaan. Ostin myös mukavat imetysliivit, kauhea tsäkä liiviliikkeessä oli loppuunmyynti ja sain Patrician liivit puoleen hintaan 25 eurolla.

Varpajaisista: mieheni pitää varpajaiset, olen siitä sata varma. Kaverit ovat jo nyt kyselleet kovin kiinnostuneina koska vauva syntyy. Odottavat jo kovasti kunnon bileitä. Joku kommentoi, että ei oo ihan reilua, että mies juhlii, kun vaimo on vielä toipumassa sairaalassa. Olen ihan samaa mieltä, mutta minkäs teet. Ei noihin miesten traditioihin ole ainakaan meidän kaveripiirissä ollut naisilla mitään sanottavaa. No, juhlikoon, jos haluaa. Arki on edessä hänelläkin.

Vauvauutisia elokuisilta odotellen,

Omppumamma

Cola maistuu muuten täälläkin vaikka en normaalisti sitä juo! Pinna ei vielä ole alkanut kiristämään mutta kaipa se jossain vaiheessa sekin koittaa. Tosin sen verran meinaa välillä ärtymys nostaa päätään että kun ei kaikkeen enää pysty se harmittaa ja jos vielä lapset narisevat asiasta kuten eilen kun niiden piti siivota huoneensa ja olisivat tahtoneet että autan niin meinasi hermo mennä kun yritin selittää että en vaan enää kykene siellä lattialla istumaan niiden kanssa vaikka haluaisin.

Meillä mies ollut reissussa koko viikonlopun ja tänään illalla vissiin on kotiin tulossa. On ollut tosi rauhallista kun lapsetkin leikkineet ihan itsekseen. Tosin sotku on kaamea joten pitänee vähän tänään siivoilla.

Viime yönä mietin että pitäisikö sittenkin katso jotain sairaalaan mukaan otettavia asioita varuilta valmiiksi jos tulee pikainen lähtö keskellä yötä. Aiemmin en ole sairaalakassia valmiiksi pakkaillut. Vaan kun noita neuvoloitakin on noin harvakseen niin joutaisi sen kortinkin sitten kaivamaan kassista jos sinne vielä tarvii mennä. Vauvalle on kotona periaatteessa kaikki valmiina.

G. Enpä oikein keksi mitä haluaisin tehdä ensitöikseni kun vauva on syntynyt kun alkoholia en käytä ja mahallani olen nukkunut tähänkin asti. Eniten tekee mieli ratsastamaan ja sen aionkin tehdä heti kun alapää kestää hevosen selässä istua.

Lapset lähti juuri naapuriin leikkimään joten lienee parasta ruveta imuroimaan kun saa rauhassa tehdä.

aliisa ja ylläri rv 36 tasan tänään

Hei vaan. Minäkin ajattelin liittyä mukaan vielä kun kerkee :)

Täällä menee hermot ihan pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Mies on ollut kovilla tän raskauden aikana. Raukka saa kuulla kunniansa tämän tästä. Mitenhän sitä vois hyvittää? Nyt loppuaikana musta on tullut vielä entistä herkempi. Saas nähdä miten sit synnytyksen jälkeen hormoonimyrskyissä.. ;)

Fyysisesti olen voinut hyvin koko ajan. Tosi paljon on tullut harrastettua liikuntaa. Lähinnä pyöräilyä ja pitkiä kävelylenkkejä. Alussa oli vähän pahoinvointia, mutta ei sen kummempaa. Nyt vaivaa supparit iltaisin ja vessakäynnit öisin. Viime yönä taisin rampata viisi kertaa.

Kun tämä pötsi on poissa lähden kunnon juosulenkille. Voi että sitä on kaivattu. Ja sen jälkeen korkkaan kylmän siiderin :)

Eipä tässä muuta. Hyvää odotusta kanssasisarille :)

MarsuMama (35+1)

Meillä kaikilla on pitkät hiukset :o) Myös miehellä ja minulla ! Tuolla ukolla onkin ollut joskus pepun päälle, mutta nyt ovat vain puoleen selkään... Myö ei käydä ollenkaan parturissa mikä tietty säästää rahaa ;o) Jännää et joku näkee meistä unta ! Toivottavasti ei ollut mikään painajainen.

Varpajaisista : ei ukko niitä pidä kun kaverit ovat 500 km:n päässä ja tuo kuopus vaatii hoitoa.

Ärtymyksestä : juu, ollaan ärtyneitä ja kireitä ja suuttuneita jne. Vai endorfiineista se johtuu. Ei meinaan ukolle tainnut mennä päähän kun hänelle tuon luin tästä pinosta.

Vauvan pää painaa alhaalla ja tänään tuli taas sellasta silikonilimaa. Liekkö se limatulppaa ? En ole bongannut yhdeltäkään mitään tulppia vaan nyt sitten on viikon ajan harvakseltaan tullut veskireissulla sellasta kirkkaan sameaa (kirkasta ja vähän valkoista) limaa joka on aivan silikonimaista. Sellaisia kynnen kokoisia palasia tulee.

Nyt ei tällä viikolla ehtis synnyttää, mutta vauva tulee kun on tullakseen ja miekin odottelen jo kovasti eloisten vauvauutisia :o) Kohta niitä alkaa tulla urakalla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat