Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos saat tietää, että mies on harrastanut jatkuvaa pettämistä, valehtelua ja kieroilua aikaisempien kumppaneiden kanssa (siis useamman kuin yhden kanssa), ja lisäksi käyttänyt fyysistä väkivaltaa, niin uskotko siihen että juuri sinun rakkautesi voima riittää parantamaan hänet?

Entä jos mies on kaltoinkohdellut omia lapsiaan, niin uskotko että teidän yhteisiä lapsia mies kuitenkin kohtelee hyvin?

Vai pidätkö luultavana, että tiikeri ei pääse raidoistaan?

Kommentit (10)

Mutta siihen tarvitaan Jumalan voima.

Kun ihminen tulee uskoon, pyytää Jeesusta elämäänsä , Jumalan voima alkaa muuttaa häntä.

Usein ihminen vapautuu tuhoavista riippuvuuksista, jotka ovat aiemmin kahlinneet häntä alkoholista, huumeista, peliriippuvuudesta, seksiriippuvuudesta.

Itse en ole juonut alkoholia uskoontuloni jälkeen, myös kiroilu jäi kokonaan pois. Myös kaikenlaiset rahapelit alkoivat inhottaa minua.

Jos kuvittelet itse voivasi muuttaa miestä, niin en usko, että onnistut, mutta jos olet uskossa ja alat rukoilemaan miehen puolesta, on mahdollista, että hän joku päivää herää.

Eli tänään selvisi että mies on jatkanut samaa peliä mun kanssa kuin ex vaimonsa ja tyttöystävänsä kanssa...

luulin kans että on muuttunut mutta ei, vauva on tulossa ja näyttää pahasti että yksinhuoltajaksi tässä joudun.

mies hoitanut uuden työpaikan asioita assarinsa kanssa myös öisin ja varsinkin baari iltoina kun olen ollut kotona. Valehtelua ja henkistä väkivaltaa jatkuvasti...

pitäisi uskoa sanontaan että parempi ilman miestä ku huonon kanssa =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos mies ei ole oikeasti rakastanut entisiään ja ei ole edes tiennyt mitä rakkaus on. Ja nyt kohtaisi ihmisen johon ei pelkästään ihastu tai halua vain seksin takia olla hänen kanssaan eli löytäisi sen elämänsä rakkauden ja tajuaisi mitä rakkaus on, ehkä siinä tapauksessa. Tosin parisuhdeterapiaa tuo mies tarvitsisi.

Sitä kun se ensi ihastuminen haihtuu, niin saattaa alkaa pettäminen ja väkivaltaisuus.

Jos toimivaa terapiaa saisi ja todella rakastaisi niin ehkä sitten.

Oikeasti en kyllä alkaisi suhteeseen, jos tietäisin miehen olevan tuollainen. En ottaisi sitä riskiä.

Paitsi jossain erityistapauksessa näin on tutkimuksissa todettu. Pitkäkestoisen terapian tai uskoontulon on todennettu vaikuttavan näin voimallisesti, mutta muistaakseni muuten ihmisen persoona ei pysty kokonaisvaltaiseen muutokseen, tahdon voimalla siis. SIihen tarvitaan prosessi, joka muuttaa ihmistä totaalisesti. VAin terapia tai usko voi sen tehdä.

En ole itse uskovainen tai uskossa, joten omaa kokemusta asiasta minulla ei ole uskon voimasta. Mutta tieteellisissä tutkimuksissa tämä kuitenkin on todettu.

Paitsi ehkä, jos mies on läpikäynyt pitkän, intensiivisen psykoterapian ja on jotain selviä osoituksia siitä, että mies on muuttunut. Puhetta en usko, teot puhukoot puolestaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat