Seuraa 

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 27-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36, lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA 2.11.[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2008[/color][/b]

[b][color=limegreen]Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.[color=violet]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Emunainen [/color][/b] 20.5 [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 52 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Sani [/color][/b] 14.6 [color=purple]tyttö[/color], 4090 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Koala-72 [/color][/b] 23.6 [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Juuliar74 [/color][/b] 24.6 [color=purple]tyttö[/color], 4190 g ja 51 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Sivut

Kommentit (43)

DreamOne: Ihanaa, olette jo päässeet kotiin. Ikävää, että sulla jäi hieman paha maku synnytyksestä, toivon, että se hälvenee ajan kanssa. Melko hurjaahan meno teidän kohdalla välillä oli, mutta loppu hyvin kaikki hyvin, kuten sanotaan. Jos sua yhtään lohduttaa, mullakin oli esikoisen saamisen jälkeen ainakin n. kuukauden verran sellainen olo, etten varmasti enää yhtään lasta synnytä, ainakaan alakautta. Sen verran helvetilliset oli tuntemukset ponnistusvaiheessa, että ajattelin, ettei kukaan järkevä tai itsestään vähääkään välittävä ihminen ryhdy moiseen rääkkin toista kertaa. Ja sitten vielä se, kun poika meinasi menehtyä siihen verenmyrkytykseen. Ajattelin, etten kestä enää sellaista henkistä tuskaa, jos toisenkin vauvan kohdalla tulisi sama juttu. Vaan kuinkas kävikään. Tässä maha pystyssä istutaan, eikä tuleva synnytys edes hirvitä... Kai se luonto hoitaa hommat. Tai lobotomia...

Ei kukaan muu ole tainnut ilmottautua halukkaaksi listaemohommiin? No, minä voin emoilla oman nyytin saamiseen asti, jospa huomenna aloitan sitten...

Oma napa: Oon ollu viikonlopun töissä, yäh. Ei jaksaisi kiinnostaa. Ajatukset pyörii vaan äippäloman alussa ja tulevassa vauvassa. Hyvin huomaa, että alkaa pian olla loppuajat käsillä, kun on kovin seesteinen ja " kakat kaikesta muusta" -olo.

Tuutis ja Masumies rv 32+5

Ollaan oltu viikko mökillä ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä!

Tuhannesti onnea Helgalle ja DreamOnelle!! DreamOne: Ikävää, että sulle jäi synnytyksestä kammo. Juttele siitä jonkun kanssa, jospa se helpottaisi. Itsekin päätin kakkosen synnytyksessä, että tänne en kyllä enää koskaan tule... vaan on tullut käytyä...

Kaikkea hyvää teille molemmille ja ihanaa vauva-arkea toivottelen. Ja turvallista ja tervettä elämää teidän pikkuisille.

Menier: Paljon onnea sinulle!! Muistan sinut hyvin! Itse käyn täällä harvakseltaan, mutta silloin tällöin vierailemassa.

Kaikille muillekin hyvää jatkoa. Ja kiitos viikkojeni ihailusta, kyllähän niitä jo on ihanasti kertynytkin. Enää pari viikkoa siihen " henkiseen" määränpäähäni. Kunhan pääsen yli tuon 20+5 viikon jolloin synnytin enkelityttöni, niin varmasti uskallan hengittää jo lähes normaalisti.

wemppa rv18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli vuotoa ei tule juuri nimeksikään enää enkä ole enää varma oliko se lapsivettä vai verevää vuotoa kohdunsuulta. Olen alkanut epäillä tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa. Lisäksi suppailee about 15 minuutin välein kivuliaasti, joten kotona kärvistellään. Synnärille soittelin taas iltapäivällä ja kerroin tilanteen. Sieltä sanottiin, että käynnistellä ei ja ainoa mitä voivat tehdä on ottaa minut sisälle ja antaa unilääkettä jotta saan nukuttua. Eli yhtä tyhjän kanssa.

Mies lähtee kohta hakemaan kaupasta jotain herkkuja kun aiotaan katsoa leffaa tänään. Saa vähän muuta ajateltavaa, kiva :)

D.O.

Tää lähtee nyytin haku reisulle ihan justiinsa....

Takana yllättäenkin hyvin nukuttu yö, ajatus joka tuntuu ihan käsittämättömältä, että miten mä pystyin nukkuun noin hyvin?

Olin varma että hiippailen koko yön läpeensä kiertäen kehää kilpaa kellon kanssa.

Jännittää niin et mahaan oikein sattuu, mutta silti olo on jotenkin rento? Tai siis tyyni?

Tosi outoo!!!

Koitan saada viestiä tänne jotain kautta, että tiedätte sitten kumpi tuli... Senhän pitäis olla poika...Mikäli silmäni silloin ultrassa näkivät ihan oikein.... Mutta tyttöhän sen täytyy olla kun on noin itepäisesti peffa eellä tulossa maailmaan... =)

T Helga viime hetkillä mahan kanssa....

Minäkin mietin aika usein Sofiaa, hän jossain vaiheessa (alkukesästä?) onnitteli minua ja kertoili omista huonoista kokemuksistaan. Kummallista, miten sitä kaipailee " tuntemattomia" ihmisiä... mutta meillä keskenmenon kokeneilla kun on niin paljon enemmän yhteistä kuin monilla ihan " oikeilla" tutuilla. Tiedämme mitä on todellinen menettämisen pelko ja tuska.

Anteeksi, mutta oliko sinullakin useampi keskenmeno takana? Itselläni niitä siis kolme (03/2006, 11/2006 ja 03/2007). Muistelisin lukeneeni kuulumisiasi jossain pinossa ja ajattelin, että hienoa, kun olet raskaana...

Paljon suojelusta ja varjelusta matkalle Menier!!

wemppa

Olipa täsmällinen tyttönen, niin lähellä laskettua. Ei mennyt viikot 40:n puolelle, kuten D.O. ounastelitkin.

Helga: Ihan mielettömästi tsemppiä tähän päivään! Voih, ihanaa, pian teilläkin on oma vauveli sylissä!

Niin se vaan menee, että lista oman nimen edessä vaan harvenee, ei ole omaan laskettuun kuin vajaa 2 kk aikaa. Jaiks!

No mutta, nyt takaisin töiden ääreen.

Tuutupii ja Masumies rv 32+2

Lapsi polvellani, taivas päällä maan.

Häntä katsellessa arki katoaa.

Riemun tunnen suuren, hiljaa sydän soi.

Mitä koen, kuulen, kertoa en voi.

- Hilja Aaltonen -

Näin siinä sitten kävi, että listaykkösen paikkaa kerkeän hallinnoida 2pv!

Kukas se seuraavana olikaan sitten vuorossa on the road......?

Tuntuu jotenkin pöljältä aatella, että nyt te ihanat immeiset oottelette mun kuulumisia ja jännitätte mun mukana huomista.

Yöllä jopa iski haikeus vessa reissulla, et enää tätäkään rumbaa ei kohta ole ja voin nukkua yöni rauhassa... Ja tässä kohtaa blondin logiikka ei laske lainkaan sitä mahista mukaan, et vauva saattais vaikka haluta syödä öisinkin/ kiljua kuin sumutorvi/muuten vaan pitää seuraa yöt läpeensä.... =)

Sitten toinen mitä taivastelin ja haikeilin, et tää on ollu ehkä mun elämäni isoin " projekti" , et mitä mä sitten teen?? Miten mä osaan olla kuumeilematta vauvaa, vaikka se vauva sitten on siinä ihan ilmielävänä?

Että pystyykö se ihka elävä vauva täyttämään sen suuren suuren odotuksen aiheuttamat jännitykset/surut/ilot?

Kuten huomaatte mieli myllertää tuhatta ja sataa..... Samaa tahtia mahan kanssa... Yöllä piti muutamaan otteeseen istuksia vessassa jo pidempään ja nyttenkin maha on ihan krampissa, hyvä että sain yhden banaanin syötyä väkisin.

Tänään sitten siivoillaan miehen kanssa kämppä kondikseen, asennetaan kaukalon jalusta autoon valmiiks. sekä mä ommella surautan viimeset harsot, sekä leikkaan ton muovitetun froteen oikeen kokoisiks kappaleiks. Ja tietty laitan hoitoalustan paikkaansa ja keitän tutit!

Oih, on tää jännää..... Vähemmänkin jännää vois ihan vähä olla...mahalla ja mulla ois sit helpompi elämä!

T Helga jännityksestä soikeana rv 38+2

Iiiiik, nyt se D.O meni ja teki sen...... Ihan varmasti!!

Jos noilla oireilla vielä passittavat kotiin nii jo on ihme. Mutta ei.. siellä se varmaan nyytti kainalossa nyt pötköttelee sairaalan sängyssä. =)

Voi elämä, ja mun tarttee oottaa vielä pari yötä... Eli Tuutupii, jep jep torstaina se meidän vaavi ponkasee maailmaan!

Tänään tai huomenna kyllä pakkaan sen sairaalakassin, tarttis miettiä vauvallekkin sopiva vaatekerta kotiin tuloa varten.. Ja nyt kun kelit meni tämmöseks, et vettä sataa ja tuulee niin taitaa joutua kaivamaan kaapista sellasen kevytvanu puvun jo valkatun lyhytlahkeisen bodyn päälle.

Aamulla tuijottelin taas Mariksen sänkyä omasta sängystä ja mua alko häiritseen, etten nää sinne sisälle lainkaan sen suojuksen takia.

Siis sehän on sellanen vanha korisänky, johon oli pakko tehä sisäpuolelle pehmuste/suoja että kaikki ruuminjäsenet pysyvät sisäpuolella...

No ehkä siihen tottuu sitten kuitenkin, eikä oo kauhia vimma nähä sitä pientä joka ikinen sekunti.. Heh...ai ei oo vai.... =D

Nyt aamu askareille ja ulkona keli on mitä kamalin, vettä on tullu aivan järjettömästi koko yön ajan ja sama tahti jatkuu edelleen. =/

T Helga & Maris oisko rv 38+1?

viikkoja hurjat 4+4. Mut niin kauan kun tätä kestää niin nautin! Mieluusti sais mennä noin 30 viikkoa vielä. Te muut onneksi tiedätte mistä puhun! En ole koko vauva-sivustolla käynyt moneen kuukauteen kovinkaan intensiivisesti, mutta nyt taidan palailla. Perjantaina menossa ultraan ja verikokeeseen, että tää olis varmasti totta. Jänskättää ihan hurjasti!!! Onko täällä muita vanhoja?

Linkki edellisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10781046&p=2&tmo...

Huomenta!

Käyn avaamassa tämän viikon pinon kun en taas tiedä miten tässä käy. Olen valvonut napakoiden supistusten kanssa viime yönä kahteen asti ja nukkunut pari tuntia. Heräsin vessaan ja minulta tulee vaaleanpunaista vuotoa. Ei mitenkään runsaasti, mutta pyyhittäessä paperi värjääntyy. Sen jälkeen alkoivat kipeät supistukset ja niitä on jatkunut nyt tunnin verran ajalla 8-14 minuuttia. Toivotaan että tästä vielä napakoituvat ja tiheentyvät niin päästään tositoimiin! Ilmoittelen miten käy.

Levinia: Kiitos kannustavista sanoistasi! Mikäli neuvolaan tänään menen, niin otan kaikki nämä asiat puheeksi ja toivon/vaadin että jotain tehtäisiin. Alan olla ihan puhki näiden suppareiden ja 2-3 tunnin yöunien kanssa.

D.O. ja nappula rv 39+5

Välitän tässä Helgan uutiset:

Meille syntyi tänään suunnitellulla sektiolla klo 9.31 TYTTÖ

49,5 cm ja 3400g.

Oikein paljon onnea koko perheelle!!!

katri72

muistelin, että DreamOnella ja Helgalla alkaa olla aika käsillä ja niinhän olikin onnea molemmille sylin täydeltä pienokaisista!

Voi DO, kurjaa että jäi tuollainen pelko synnytystä kohtaan, voin kyllä vähän lohdutella että vauvakuume on sellainen kumma joka saa nuo pelot tuntumaan pienemmiltä.

Täällä meidän vauva ei ole enää ollenkaan pikkuinen, vaan komea pötkylä kaksoisleukoineen ja jalkamakkaroineen. Eikä ole ollenkaan tajunnut rueta hankalaksi vauvaksi *koputtaa puuta*. Siis tosi tyytyväinen lapsi, syö hyvin ja nukkuu pitkiä päikkäreitä ja yölläkin niin ettei pahaksi ole univaje käynyt. Kumman erilaista tämä toisen lapsen kohdalla on. Kaikki tuntuu helpommalta ja sitä ihmettelee miten sitä silloin oli niin väsyksissä yhden kanssa, kun meneehän nää vauva ja taaperokin tässä. Nyt jo tuntuu että tää vauva aika menee liian nopeasti, kun ei sitä tiedä vieläkö vauvalla tätä perhettä siunataan, että onko tämä sitten meille viimeinen kerta näitä vauva tuoksuja haistella, ja pikkuhymyjä ihastella...

Onnea kaikille paljon odotukseen ja tsemppiä vaivoihin

-Limetti ja vauva vajaa 3kk

Menier: Onnea raskaudesta! Ja kovasti vauvaliimaa matkaan! Pistähän esittelyä, niin laitetaan sinut tuohon listalle. Kiva saada uusia ex-haahuja mukaan!

Tuutupii kera Masulin rv 32+3

Ja muutakin kuin pelkkää vettä - vauvoja nimittäin!

D.O. pääsi selkeästi vihdoin tositoimiin ja Helgallakin on ylihuomenna eräpäivä! :) :)

Omaan napaan ei ihmeempiä. Viikot poksahteli taas tänään. Selkä perhana alkoi vihotella töissä, sellainen jumiolo keskiselän lihaksissa. Pitää kai napsia parit Panadolit, että saan yön nukuttua.

Tuutis kera Masumiehen rv 32+0

Hirmuisesti onnea D.O pikkuisesta prinsessasta!!!!!!!!!!

Vitsi, te ette kyl sit kauaa kerenny sairaalassa kärvistellä, mikäli muistan oikein et yhden aikaan vielä tänne pistit viestiä.... Hui, mahtoko mennä vähä liiankin nopeeta?

ja video mua alkaa jännittään taas himpun enemmän......

Tänään unohduin raksallakin vaan mietiskeleen, et kohta meillä on vauva ja seisoin tumput suorina muitten kattelessa alta kulmien.

Huominen on vauvaan valmistautumiseen! Okei aamulla käyn tontilla sen verran, et kaupungin setä tulee ja sanoo et saanko kaataa muutamat puut vai en, mutta sitten vaan pelkkää vauvaa loppuilta.

Niin ja huomenna meen sinne sairaalaankin pyörähtään taas käyrälle ja jutteleen leikkaavan lääkärin kaa, ainakin toivon mukaan! No jos ei muuta niin saan ainakin enemmän infoo ite leikkauksesta sitten, ainakin oletan niin?

Hirvee nälkä.... koko päivänä en oo syöny ku pari leipää ja jäätelön. Ei ruokakaan maistu, jännityksen piikkiin menköön! Mutta cokis vaan maistuu taas ihan sikana, tää on joku ihme elokuisten himo tää cokis.

Meinaan tosi moni ihmettelee tuolla meiän kuun nipussa cokiksen juontiaan, et mistä moinen on tullu. Mäkään en nimittäin normaalisti juo ikinä colaa! Mutta nyt maistuu... mutta vasta vajaan viikon verran oon sitä lipitelly, ja n.1,5l päivässä. hampaat tykkää ainakin kyttyrää. =/

Nyt kääntään makkaroita....

Kivaa kun olette kaipailleet ja odotatte uutisia! Odotin että pääsen soittamaan neuvolaan ennenkuin tulen kertomaan teille miten tässä edetään.

Soittelin siis yöllä sairaalaan ja kysyin tuosta vuodosta, joka minusta on selkeästi lapsivettä. Käskivät laittaa siteen pöksyyn ja tarkkailla vuodon määrää. Vuotoa tulee välillä lirahtaen ja side kyllä värjääntyy myös. Neuvolaan kun soittelin tämän päivän ajan peruakseni (olen liian väsynyt ja kipeä lähteäkseni mihinkään) terkka ihmetteli kovasti sairaalan ohjeistusta. Terkka sanoi, että mikäli edes epäillään lapsiveden tulemista, täytyy minun lähteä näytille. Sairaalassa taas sanottiin, että minun tulee odotella säännöllisiä, kivuliaita ja alle 5 minuutin välein tulevia supistuksia. Terkka sanoi, että kalvoihin on voinut tulla yläosaan reikä, jolloin vettä tihuttelee hiljalleen. Mutta tämäkin kuulemma tarkoittaa sitä että vedet ovat menneet. Ei sen aina tarvitse lorisemalla mennä.

Kysyin myös, että onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä sisään vaikka synnytys ei olisikaan vielä käynnistynyt, mutta tämä väsymys ja uupumus on näin suurta. Terkka oli sitä mieltä, että toki minulla on oikeus vaatia sitä, vaikka kuulemma eivät kovin hanakasti sitä tee jos paikat eivät ole vielä kypsät. Tämäkin riippuu kuulemma kätilöstä.

Mua vaan tällä hetkellä itkettää. Kipeitä supistuksia tulee jaksoissa, välillä saattaa olla puolenkin tunnin väli. Mutta niitä on tullut nyt kuitenkin taas eilisillasta lähtien. Vauva painaa alas niin paljon, että lyhytkin kävely täällä kotona on tosi hankalaa.

Miten tää voi olla näin vaikeaa?! En yhtään tiedä mitä mun pitäisi tehdä. Terkka sanoi, että kuulostaa siltä että mulla olisi voinut synnytys jo käynnistyäkin. En vaan tajua miksi tämä tapahtuu näin hitaasti ja nuo supistukset ei kovene! Onko mulla sitten korkea kipukynnys vai mistä tää johtuu?

Vaihdoin nyt uuden siteen pöksyyn ja annan olla siellä useamman tunnin. Odottelen siihen asti kun mies tulee kolmelta töistä ja sitten kyllä lähdetään näytille. Mikäli tilanne ei siis radikaalisti muutu siihen mennessä kun mies kotiutuu. Ilman muuta hälytän hänet hätiin jos lähtö tulee aiemmin.

Kiitos teille ihanille myötäelämisestä ja haleista! Se on mittaamattoman arvokasta juuri tällä hetkellä minulle!

D.O.

D.O: Nyt sinulle peukut pystyyn että pääset tänään synnyttämään!

Ultsi75: Töissä pärjään paremmin, ehkä tukiliiveistä on sen verran apua mutta kyllä kivut on lisääntyny. Yölläkin kun vaihtaa asentoa niin liitoksista kuuluu vaan naksetta, välillä paukahtaa ihan kunnolla. Mulla on varsinkin vas. puoli joka on tosi kipee. Välillä vihloo niin ettei tiedä kuinka olis.

Eillen oltiin lasten kanssa powerparkissa. Oli mukava päivä ja aurinkokin paistoi koko päivän. Tuli edes jossain käytyä tänä kesänä.

Pian taas ruuan kimppuun. Ja sit illaksi töihin.

Mukavaa maanantaita kaikille!

72oinas

Kirjoteltiin yhtä aikaa.

Ompas nyt hankalaa. Molemmat antaa eri neuvoja.

Jos ei ennemmin mitään ratkaisevaa tapahdu ennen kun miehesi tulee töistä niin sit vaan synnärille näytille. Pidät pintasi ja sanot ettet jaksa enää kun moneen yöhön et ole saanut nukkua kunnolla. Pakkohan niiden on ottaa sinut sisään jos kerran lapsivettäkin jo lorahtelee.

Ikävä kyllä noi supistuset on tuollasia pitkäpiimäsiä kun pikkuhiljaa tekevät työtään. Niihinkin voisivat sairaalassa antaa tipalla vauhtia että synnytys edistyisi. Toivotaan että kun ne pääsee kunnolla vauhtiin niin sit homma edistyy nopeesti.

Oikein paljon lämpimiä halauksia ja voimia sinulle että jaksat!

72oinas

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat