Seuraa 

Sivut

Kommentit (27)

Viimeinen lomaviikko miehellä alkamassa ja jotenkin sellainen " tässäkö tämä nyt oli?" - fiilis hiipimässä päälle... :/

No, joka tapauksessa. Kivaa on ollut ja pidemminkin olisi voinut koko perheen voimin lomailla.

Eilen täyttelin Kelaan hoitovapaahakemuksen ja olen ihan tyytyväinen omaan päätökseeni, vaikka tottahan se taloutta horjuttaa aika lailla. Hain hoitovapaata nyt ensi vuoden elokuun loppuun saakka :). Puristava vanne pään ympärillä loppui siihen. Jotenkin tuo töihin paluu tai edes mahdollisuus siitä on ahdistanut ja kovasti. Tuli tosi hyvä olo kun sain mustaa valkoisella paperille, että ensi kesänäkin saan olla kotona lasten kanssa :) Toivottavasti meillä on jo siinä vaiheessa se neljäs muksukin ;) Kolmivuorotyö ei ole herkkua lasten kanssa.

Tiitiäinen: testiä en ole vielä tehnyt. Eiköhän se paha olo sieltä tule jos tärppi on tullut ;) Eipä se ole minua vielä koskaan unohtanut...

Turvaistuimista: Ei olla ostettu vieläkään :/ alkaa pikkuhiljaa mennä hermot. Kaukalon kantaminen on yhtä tuskaa tuon meidän tättähäärän kanssa.

Aino on oppinut ihan hirveästi viimeisen viikon aikana. Onneksi nukkuu taas öisin. Osaa mennä jo kontilleen lattialla ja pyrkimys päästä eteenpäin on kovaa, sen näkee kasvoista. Kierimällä silti vielä liikkuu. Hampaat tulivat viime viikolla ulos alaikenistä ja sen myötä rauhoittuivat yötkin.

Puremisesta: Puree rintaa ja nauraa päälle. Ärsyttävää. Itkuksihan se sitten menee kun kiljaisen ja kiellän. Pelästyy ressu kun ei hänelle ole koskaan kukaan huutanut. Nyt on oppinut vielä kaiken lisäksi ärsyttävän naaman repimisvimman. Hyvä, että silmät pysyvät päässä kun oikein nappaa kiinni. Tekee sitä vielä aamuisin kun otan viereen nukkumaan. Minulla on hiusrajakin ihan kipeänä kun neiti eilen aamulla paremman tekemisen puutteessa riuhtoi nukkuessani tukkaani. Parempi sekin kuin repisi kasvoja. En jaksanut herätä kuudelta kun olin mennyt kahdelta yöllä nukkumaan...

Aino imee vielä ihan kaikkea mitä käsiinsä saa, oli se sitten minun käsivarteni tai omansa... :) En ole sitten raatsinut vieroittaa vielä tissistä kun tuo imemisen tarve tuntuu vielä niin voimakkaalta. Yhdellä tissillä mennään siis vielä, eikä korviketta mene tipan tippaa. Ensi kuussa aloitellaan hapanmaitotuotteet kun ikää on 9kk mittarissa.

Nyt pitää lopettaa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Kanelisokeri

Oltii tänään ekaa kertaa pyöräilemässä. Ihan hauskaa oli vaikka vähän kastuttiinkin. Poika alkoi loppumatkasta väsymään ja meinas tulla kiukku, mut muuten ihan ok.

Kun päästiin kotiin, niin konttasi omaan huoneeseen ja kun nostin hänet sänkyyn, niin sammui kuin saunalyhty =o)

Vili seisoi eilen muutamia sekunteja ilman tukea! (vai kerroinkohan jo?)

Huomenna " vietetään" sitten 8kk päivää, meneepä aika vauhdilla.

Ei ole vieläkään menkat alkanut, joten edelleen odottavalla ja toivovalla kannalla ollaan.

TalviSalama: mukaan vaan kuumeilemaan, kerätään taas remmi kokoon ;o)

mam80

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tervehdys taas täältäkin,

tultiin taas reissusta pojan kanssa, oltiin sukuloimassa ja kesäjuhlilla ja jälleen meni kaikki loistavasti, Joel oli hyvällä tuulella ja nautti huomion keskipisteenä olemisesta :-)

Tosta syömisestä: oon miettinyt myös, että mitä voisi antaa. Olen ollut varmaan ihan liian arka antamaan mitään, kun tuntuu että jos saa mitään paloja irti niin kaikki rupeaa yskittämään ja pelkään että ressu tukehtuu... on vasta kaksi hammasta niin ei oikein ole edes millä pureskella. Kurkkua oon antanu mutta siitäkin kun saa nirhittyä palan irti niin heti yskittää kovasti. Tietty valvon siinä koko ajan vieressä, mutta silti...

Aurinkoista päivää, toivottavasti ilmat ei huonone niin kovasti kuin ennusteet väittää!

Anyara & Joel

Niin sitä reilu viikko mennä hurahti mökillä! Helteitä ei ollut, mutta eipä satanutkaan ihan liian usein. Lapsilla oli hauskaa, mutta äipän univelka ei vajennut yhtään. Nyt sitten puretaan pyykkikasseja!

Täällä kuumeillaan kovasti. Tai siis minä kuumeilen... Mies meinasi, että " et kai sinä vielä niitä enempää aijo tehdä!?!" ...joo... ja heti perään " Sitten kyllä pitää se ' lestadiolaismalli' hommata, kun on tuo auto jo täysi eikä siihen enää mahduta" . Eli tiedä sitten miten oikeasti ajattelee. Jokatapauksessa, kunhan kuukautiset alkaisivat, niin voisi jotain tapahtuakin. Ihmettelen kyllä teitä, jotka olette niin hedelmällisiä, että on vain nippanappa se vuosi eroa lapsilla. Täällä ei tosiaan kuukautisista vielä tietoakaan... Toisaalta en niitä kaipaakaan riesakseni, mutta... ;-D Töitä pitäisi vaan nyt heti löytyä, jotta se neljäs lapsi taloudellisestikin olisi " luvallista" . Siinäpä siis jo vastaus siihen töihinmenoon... mennään heti, kun löytyy!

Tiiti on nyt sitten alkanut peppukiitämään! Vallan veikeä näky :-) Ja mökillä päätti urakalla ruveta taputtamaan kaikelle mahdolliselle. Neiti on nykyisin melko aurinkoinen. Mahtaa elämä maistua taas mukavalle sen tosi rajun vesirokon jälkeen. Hiukan olen huolissani, jääkö neidille ikuiset arvet, sillä jälkiä on aivan valtavasti edelleen... Niin, ja hiukan jopa viikon aikana " opittu" syömään. Siis ' hiukan' . Yöllä nukutaan about 21-07 ja herätään usein tisulle. Päivällä nukutaan periaatteessa parit unet. Tarvittaessa kolmannet minitirsat.

Mitäs muuta... Joo, olen aika vakuuttunut, että neitimme osaa puhua ;-P Sellaista tekstiä vaihdellen tulee. Ja yksi hehkutettava " taito" on potalla käynti. Pisut tulee lähes aina, kun potalle laitan. Eli jos hätä on, niin näyttää Tiiti tietävän, mikä idea potalla käynnissä on. Lirauttaa meinaan heti pisut ja sen tehdessään " ilmoittaa" siitä kuuluvalla pulinalla ja itseensä tyytyväisellä ilmeellä ;-P

Nyt painun pyykkirumbaan takaisin! Palailen taas, kun kerkiän ja jatkelen sitten muita kuulumisia :-)

Ihanaa viikonvaihdetta Muruset!

TalviSalama kera nukkuvan trion (kyllä tähän aikaan pitääkin...)

Tää lomailu on kyllä rankkaa! Viime viikolla oltiin keskiviikkoaamusta lauantai-iltaan tien päällä, eilinen levättiin ja taas tänään piti lähteä huvittelemaan. Käytiin tänään tossa Power Parkissa, kun on ihan sopivan ajomatkan päässä. Kovasti oli parissa vuodessa kasvanut paikka.

toivoovauvaa-kyselyyn vastauksia :)

Kasvimaa: ei oo. Ensi kesänä aattelin laittaa pienen yrttitarhan, jos jaksan.

Vierastetaanko muilla?

Jep, vierastamista kestänyt noin kuukauden nyt, alkaa jo vähän helpottaa. Tytöllä ikää nyt aika tasan 9kk.

Kuinka muilla viihdytään automatkoilla?

Kiitettävän hyvin. Just tosiaan tehtiin 1000km pyrähdys etelä-Suomeen ja takas... Aika vähällä itkulla selvittiin, vaikkei kaikki ajomatkat sattuneetkaan päiväuniaikaan. Mutta kyllä sitä kitinääkin toki mahtui noihin kilometreihin jonkin verran. Pääsääntöisesti ajoitetaan aina pidemmät matkat uniaikaan, lyhyet kauppareissut jne menee ihan hyvin aina.

Sitten mieluisimmat pahanteot?

Tuossapa tuo tyttö taas vetää tavaraa tv-tason laatikosta pois. Eli siinäpä se ;)

Ja joku kyseli niistä sormisyömisistä... Meillä Aino syö itse keitettynä porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia, sitten banaania, leivänpalaa, tomaattia, kurkkua... Ja niitä maissinaksuja! Mä itsekin tykkään niistä, samoin esikoinen 3,5v. joten saa Ainokin niitä mussuttaa :) Helppo lyödä muutama naksu eteen kun odotellaan vaikka iltapuuron jäähtymistä. Aika menee niitä mutustellessa ja paloitellessa joutuisaan.

Mutta eipä nyt muuta.

Marrastoive

Enpä lisää testejä ole tehnyt, ei tosin menkatkaan ole alkaneet.

Täytyy ensi viikon loppupuolella tehdä, jos ei mensuja sitä ennen kuulu.

Oletteko lukeneet sitä polemiikkia, kuinka birgit2 läpsii vauvaansa? Voi luoja, miten yhdestä väärästä sanasta voi saada ison keiton.

Olin jo päättänyt, etten siihen lusikkaani sotke, mutta pisi jo niin vihaksi tuo muiden syyttely, että oli ihan pakko käysä kommentoimassa. Onneksi täällä ei kukaan syyttele/arvostele toista siitä, kuinka toiset hoitaa/kasvattaa lapsiaan. Raivostuttavaa tuollainen saivartelu, tai sitte minä olen vaan niin vanhanaikainen ja suurpiirteinen äiti =o)

No ei siitä enempää..

Syömisistä: meillä on myös ajoittain sallaine sihtikurkku, ettei paremmasta väliä. Varmaan viikon verran on ollut taas hyvinkin tiheä sihti.. Eilenkin sain syötettyä ehka 4 lusikallista ruokaa, jokainen meni yökkien alas ja koko episodi päättyi kaiken syödyn ruoan oksentamiseen. Kuitenkin esim näkkäri ei tee tiukkaa ollenkaa =o) Tänään taas söi ihan ilman mitään yökkimisiä.

Mitähän muuta oli mielessä...

Ainii.. Minkä kokoisia vaatteitä teillä on lapsilla käytössä? Mua taas harmitti, kun niin paljon on ihania vaatteita jäänyt pieneksi. Nyt menee enää osa 74 senttisistä (tietysti vaatteessa ja vaatteessa on eroa) ja joitakin 80 senttisiäkin on jo käytössä.

Nyt tiskikoneen täyttöön ja keittiön siivoukseen

mam80

Kiitos kaikille tsempityksistä, olette kyllä tosi ihania kaikki tyyni :) Onneksi tuo häränkurkkuvuoto alkaa olla lopuillaan jo. Alkoi jo siinä määrin huimaamaankin, ettei paremmasta väliä. Rautakuuri lienee paikallaan.

Mam80: oletkos tehnyt lisää testejä. Nuo haamut ovat kyllä ihan plussia, jos se haamu siihen testiin siinä muutaman minuutin kuluessa tulee...niin, että tsemppiä nyt vain ja kovasti toivon, että viivat vahvistuisivat.

Tiitiäinen: hyvä, että saitte sentään koneen kuntoon. Minullekin tuli joku palomuuri-ilmoitus Troijan hevosesta tässä yhtenä päivänä, mutta onneksi virusten torjuntaohjelma esti pöpön pääsyn koneeseen. Inhottavia nuo virukset.

" Pahanteosta" piti vielä kirjoittaa: Meillä Aino syö sähköjohtoja, roikkuu verhoissa ja repii kaikki lehdet silpuksi. Siinä kaikki " paha" mitä neiti tekee. Olen antanut hänelle yhden lehden ihan omaksi iloksi ja noita sähköjohtoja joudun koko ajan ottamaan pois käsistä ja suusta. Verhoja olen antanut " tomuttaa" ihan vapaasti.

Kun sanon EI niin neiti vain hekottelee...(taidan olla varsinainen " auktoriteetti" :)). Hän onnistuu myös saamaan itsensä kaiken maailman hantaakeihin kiinni. Yhtenä päivänä poistin muovikassin ( en tajua, mistä hän senkin oli löytänyt) sangan kainalosta ja toisena irrotin sitterin kangaskahvan nilkan ympäriltä. Ihme megamagneetti noihin hantaakeihin tuolla meidän tytsyllä on. Enkä kyllä hetkeksikään voi häntä silmistäni jättää.

Aino on oppinut nipistämään. On tosi kivaa kun hän yhtäkkiä oikein voimiensa takaa nippaisee käsivarren " Alleista" kiinni...nipistely on lempipuuhaa ja hän nauttii aiheuttamastaan kiljaisusta, oikein tarkistaa, tuliko nipistys perille. Katsoo samalla veikeästi silmiin... Millähän tuonkin tavan kitkisi pois? Kai se on tätä pinsettiotteen harjoittelua, mutta oikeasti, voisi tehdä sitä esineille, eikä toisten iholle...olen ihan mustelmilla. Raapii myös inhottavasti kaikki kohoumat iholla ihan verille.

Tiitiäinen: sihtikurkku meilläkin on...itse kyllä vetelee jos minkäkinlaisia kokkareita suuhunsa leipää, kurkkua, maissinaksuja jne. mutta auta armias kun laitan lusikallisen suuhun 8kk ikäisille tarkoitettua rakeisempaa ruokaa. Hyvä, ettei vielä ole tarvinnut soittaa ambulanssia paikalle, mutta mielessä on monesti kyllä sekin käynyt...

Eilen oli taas kiva vierastuskohtaus kaupassa kun vanhempi naisihminen tuli kutittelemaan paljaita varpaita ja toi nenunsa muutenkin liian lähellä sekä kehtasi jopa puhua meidän " Kleopatralle" ...jestas mikä huuto tuli, neiti ihan loukkaantui. Noh, ehkä minäkin olisin, jos joku ventovieras ihminen olisi tullut ihmettelemään varpaitani ja vieläpä koskenut niihin...tosin tiedän, ettei niin vain tule koskaan käymään kauppareissuilla :p

Tuli nähtyä eilen myös akrobatian huippusuoritus. Kokeilkaapa itse: raapikaa isolla varpaalla korvaa ;) Aino teki eilen niin imiessään rintaa...vailla parempaa tekemistä ilmeisesti :)

Nyt pitää lopetella. Esikoisella on tänään kaverinsa synttärikemut ja niihin pitäisi pukeutua Milla Magiaksi...lahjakin on vielä paketoimatta...

Kanelisokeri

Mitäs tänne kuuluu? Olen kirjoitellut olen tuoll avauvakuume puolella.. Huomasin Kanelisokerinkin siellä olevan =o) (minä kirjoittelen siellä huhtikuisissa)

Meidän poika on alkanut nukkumaan tosi huonosti öisin. Varmaan tuo liikkuminen tulee uniin. Nyt ihan vähän vajaa 8kk iässä poika seisoo muutaman sekunnin ilman tukea! Kävellyt pari viikkoa tukea vasten.

Muuten päivärytmi on ihan ok. Aamulla herää joskus 6.30 ekoille päikkäreille menee 8 ja puol ysin välillä, nukkuu 1,5-2h toisille unille mennään joskus puoli yhden jälkeen (1h) ja sitte nukkuu vielä ehkä puoli viideltä lyhyemmät unet. Yöunille menee 19-20.

Nyt kyllä huomaa, että jos päivärytmi kauhesti menee erilailla, niin sitte yö on tosi rauhaton.

Vieläkö muut murut nukkuvat kolmet unet?? Meillä terkka on sitä mieltä, että pitäis siirtyä kaksiin, mutta kuinka se käytännössä onnistuu, jos lapsi nukahtaa vaikka seisaalleen, jos väsyttää??

mam80 (annitanni80)

Menkat alkoivat eilen ja tänään jo tulvii... :(

No, uutta yritystä putkeen sitten vain. Uusi toivottu la olisi 1.5.

Eipä meille mitään ihmeitä kuulu. Aino nukkui viime yön unipussissa ja ihan jopa tuntui, että yö oli rauhallisempi. Heräsi tosin kahdelta syömään, mutta nukkuin sitten puoli yhdeksään saakka.

Meillä kyllä vierastetaan vielä. Ei niin paljon kuin silloin alussa. Ainohan vierasti jo 5kk ikäisenä tosi voimakkaasti ja vierastaa kyllä vieläkin, nyt tosin hyväksyy vieraan ihmisen vähän ajan kuluttua ystäväkseen.

Päiväunet ovat ihan pätkiä...hädin tuskin malttaa puolisen tuntia kerrallaan nukkua :( Toisinaan nukkuu pikku pätkissä max 2h sekin niin, että puolilta päivin eka tunti ja toinen ilta seitsemältä. Nukkumaan neiti menee vasta 10-11 maissa illalla. Mielestäni Aino nukkuu aivan liian vähän ja se varmasti heijastuu kasvuunkin. Nythän oli tullut notkahdus neuvolassa ja menemme uudestaan lääkärintarkastukseen 10.8.

Mam80: onpas ihanaa kun muutkin alkavat kuumeilla...en ole ainoa pähkähullu täällä marrasmuruissa ;) Aino on kuitenkin " jo" liki 1v 5kk kun neljäs syntyy, mikäli nyt tulee siis tärppi. Meillähän on kaksi ensimmäistä 1v2kk ikäerolla, joten tiedän mitä se on :) Mutta sitten onkin meidän lapset saatu. Viidettä villahousua ei kyllä enää tule ;)

Nyt pitää lopettaa. Ihanan aurinkoinen päivä tulossa.

Kanelisokeri

Niin hiljaista on pinossa...

Me olemme myös nyt tänään tuossa klo:13.30 lähdössä mökki lomalle:)

Joten lomailemassa varmaan kaikki muutkin...

Viime yö meni muuten hyvin paitsi että Joel heräsi huutamaan aivan hysteeisenä,mahaansa ilmeisesti.

Nimittäin kun aikamme kannetiin ja hytkytettiin niin röyhtäsi oikein kovaa ja sitten rauhoittui.

Unissaan myös paukutteli paljon.

Nukahti onneksi heti maitopullolla takaisin,sitten heräsikin vasta aamulla seuraavan kerran klo.6.15.

Nyt tänään on sitten pakkailtu noita mökki kamoja,on siinä puuhaa...

Kuin muuttoa tekisi :)

Meilläkin kun 6 hengelle pakkaa kaiken mukaan niin aikaa menee,nytkin ukko parhaillaan pakkaa kamoja kun olen täälä,joten menen auttamaan...

toivoovauvaa kera villien matkalaisten...

Kiitos Silvain vastauksesta.

Ihmettelin vaan sitä neuvolan tätiä, kun oli niin tiukasti sitä mieltä, että ei pitäis nukkua enää 3 päikkäreitä.

Mä vähän ajattelin, että meill " johtuu" siit' kun tuo yöuni on välillä tosi katkonaista, niin on sitte jo heti aamupuuron syötyä ihan väsy.

Kuulostaa tosi hienolle tuo Silvainin kirjoitus teidän nukkumisrytmistä.

Nyt pitää mennä hämmentämään hernekeittoa, ettei ihan pohjaan pala =o)

annitanni

Toivoovauvaa tossa viikonlopun aikana laitteli uusia kysymyksiä, joihin taidan tässä nyt vastailla :)

kuinkas monella oli kasvimaa ja miten on kasvimaalla kasvattaminen sujuu?

Meillä ei oo kasvimaata, kun kerrostalossa asustellaan...

Vierastetaanko muilla?

Meillä poika ei ole kovasti vierastanut missään vaiheessa, mutta nyt tuntuu että lähiaikoina vierastaminen on taas kuitenkin vähän nostanut päätään. Eli varsinkin vanhoja ihmisiä vierastaa ja alahuuli alkaa väpättämään helposti. Mutta sitte taas ihan vieraistakin poika löytää välillä omasta mielestään niin kivan ihmisen, että hymyilee heti vaikka näkis ensimmäistä kertaa.

Kuinka muilla viihdytään automatkoilla?

Meillä poika on välillä vähän kärsimätön autossa, jos ei väsytä niin sitten kitistään ja riisutaan sukkia jalasta jne. Mutta aika pitkälti tähän auttaa se, että laitan lähtiessä muutaman lelun turvaistuimen hihnaan kiinni nauhalla, että poika voi leikkiä ja ne eivät pääse putoamaan. Ja muutenkin tuntuu,että nyt kun turvaistuimessa eikä kaukalossa, niin istuu sen verran korkeammalla jotenkin, että näkee ikkunastakin ja viihtyy jo paremmin hereillä autossa kun aiemmin.

Sitten mieluisimmat pahanteot?

Meillä on ihan selkeesti vastaus tähän pistorasiat, heti vauhdilla niiden luo kun lattialle pääsee. Ja sitten alalaatikoiden avaaminen.

Että tällasia vastauksia meillä :) Uusia hampaita nyt taas pojalle tullut, niitä on yhteensä nyt 5 kpl.

*Piparminttu*

Eli mitä kaikkea ootte antaneet murusillenne ite käsin syötäväksi? Mä olen antanut kurkkua, ruisleipää, banaania, vähän omenaa ja vesimelonia. Ja aattelin, että mitä muuta vielä olis sellasta sopivaa :) Kovasti innoissaan poika on, kun saa syötävää omaan käteen.

Niitä maissinaksuja en oo antanu, eikä ne jotenki oikein innosta kun omasta mielestäni ne on aika kauhean makuisia joten tykkään, että on kivempi antaa tollasta " oikeeta syötävää" , mikä maistuukin joltain.

Piparminttu

Meillä on kahden päivän projekti saatu päätökseen, terassi sai kaiteet ja lattia hiottiin plus öljyttiin. Minä lähinnä heilutin sutia ja ojentelin ruuveja :) Hieno tuli, ainakin jos vertaa entiseen. Vielä ois tälle kesää tuo keittiön maalaus... Tapetteja on jo revitty, joten eiköhän jossain vaiheessa sekin homma saada tehtyä.

Aino aika nätisti on könöttänyt rattaissa ja katsonut kun muut tekee hommia. Nyt oli sitten aivan töpinässä kun saatiin pelit ja vehkeet pois ja pääsi konttaamaan pitkin terassia ja pihaa.

Päiväunia meillä nukutaan yhdet tai kahdet, yhteensä reilut pari tuntia. Yöunet noin 20.30-8.00 monella heräyksellä.

mam80, mäkin suosittelen tuota apteekin omaa. Mulla muut testit näyttäneet aina vähän mitä sattuu, mutta apteekin omalla jopa roskishaamu oli ihan oikea plussa.

Kanelisokerille tärppionnea seuraavaan kiertoon :) Hauska seurata teitä kuumeisia, on se vaan kavala tauti kun se iskee ;)

Mutta nyt porukka saunaan!

Marrastoive

Perjantaita kaikille!

Täällä panikoidaan kesän päättymistä ja töiden alkamista - enää reilu viikko armonaikaa... Olin jo töihinpaluupäätökseni kanssa ihan sinut, kunnes nyt, kun tilanne alkaa olla käsillä, paniikki kasvaa taas.

Kuten oon josku kirjoittanutkin, Joel saa onneksi olla kotona isän & mummun hoidossa, joten hoitoon ei tartte ainakaan vuoteen vielä mennä. Mutta silti - minä en ole itse paikalla :-((( Teen täyttä päivää, mutta onneksi ylitöitä / viikonloppuja ei tarvitse tehdä.

Oliko täällä ketään muuta, joka on menossa töihin jo syksyllä?

Anyara & Joel

mam80 elikkäs siis täällä pinossa Annitanni80 kyseli nukkuuko muruset 3 päikkärit...

Meillä poika pitkään nukkui, mutta tuossa juhannuksen aikoihin siirryttiin kaksiin kun alkoi olla muuten kaikki niin lyhyitä.

Eli nukkuu nyt niin, että yöt 19.45(tai 20.00)-06.45 (tai 07.00) yhtäpäätä ja sitten päikkärit alkaa 11.45-12.00 ja nukkuu tonne 14-14.15 asti.

Sitten nukkuu toiset klo 17-18 välillä sellasen tunnin verran.

Onks toi teidän muiden mielestä hirveän vähän? Kun mun mielestä ei ole... Mutta jotenkin kun luin tota varsinaista pinoa aiheesta (siis kun joku on kysynyt paljonko 8-9kk ikäiset nukkuvat), niin tuli sellanen olo että poika nukkuis jotenkin tosi vähän.

Mutta hän on kyllä ihan pirteä ja reipas sekä nukkuu hyvin nuo mitä nukkuu. Ei todellakaan tunnu kaipaavan enempää unta. Joten eiköhän tässä vaan pidä luottaa omaan lapseen, yksilöitähän he ovat :) Kyllä hän varmastikin osoittaisi olevansa väsynyt jos sitä olisi.

Ja toisaalta, varmaanhan tuossa vuoden iän paikkeilla siirrytään yksiin päiväuniin ja nyt kun jo pidempään nukkuu kahdet unet, niin yksiin siirtyminen ei ole sitten niin radikaali muutos.

Onkos sulle mam80 nyt siis toinen pikkuinen tulossa jo vai kuumeiletko vasta? :)

Piparminttu

Vähempi tullut kirjoiteltua, mulla on kovat pahoinvoinnit ja pahenee vain jos kovin kauan koneella istuu putkeen, välillä pakko nousta pois.

Meillä ei vierasteta, eikä purra, ellei nyt sormia suuhun lykkää niit sitte kyllä :)

Kahet tai kolmet, useimmiten ne kolmet päikkärit nukutaan.

Automatkat sujuu hyvin, useimmiten nukkuu ja jos ei nuku niin seuraa siskon ja veljen kinastelua :)

Hassua miten noin pieni jo menee muiden lasten mukaan, ihan innoissaan vieraista ja kovaa kyytiä konttii perässä kun isommat juoksee.

Autot on in, hupaisan näköstä ku tosi kauanki viihtyy autonsa kanssa ja pörrää niin et kuola lentää :) täytynee hommata joku muukin ku ei ole ku yks, jonka sai joululahjaksi. Isoveljen isommat autot on hiekkaleluiksi menny ja pikkuautoja ei viiti antaa ettei syö renkaita.

Nonii nyt on taas mentävä....

Nopea pyrähdys pinoon, tultiin pikaisesti käymään kotona kesken loman, huomenna olisi tarkoitus lähteä takaisin. Tulimme kaupunkiin isöäitini syntymäpäivien vuoksi jonne huomenna menemme.

Samalla pesen nyt vähän pyykkiä (toinen kone pyörimässä) ja pakkaan nyt mukaan hieman enemmän lämmintä vaatetta, hellevatteet tulivatkin takaisin lähes tarpeettomina : ) Kylpyläreissu meillä meni upeasti, Veetikin nautti sydämensä kyllyydestä pulikoinnista. Puuhamaassa käyty (hirvee ryysis siellä oli) ym. Loppulomaksi ei sitten ihmeempiä " menoja" olekkaan enää, asuntomessuilla käydään muuten " mökkielämää" vietetään. On kuulkaa mielenkiintoista kolmen lapsen kanssa matkailuvaunussa kun koko ajan sataa...

Minulla on myös luisunut lähes yhdestä rinnasta imetykseksi, alunperinkin se oli se suosikki rinta mutta toinenkin sentään kelpasi, nyt toinen kelpaa enää yöllä.

Ryömiminen sujuu meillä nyt tosi vauhdikkaasti, pystyyn yrittää tukea vasten mutta vielä ei ihan pääse, kontta asentoon menee mutta ei osaa siitä lähteä liikkelle. Pahanteossa taitaa olla nytkin, johdot ja imuri kiinnostaa (lattialle jääneen imurin kimpussa näyttäisi olevan nytkin) Äsken joutui isäntä huutamaan minut apuun kun ei saannut pojalle uutta vaippaa kun möyryää niin kovin karkuun.

Kanelisokerille tärppionnea! Sitäpä tänne oikeastaan vähän lähdin katsomaankin että joko siellä on viivat tikkuun läjäytetty.

Hauskaa viikkoa kaikille muruille!

toivoovauvaa, hauskaa mökkireissua teille! Tuli mieleen et millanen auto teillä on, et kaikki mahutte? Meillä jossain vaihees ensvuotta auton vaihto edessä, siks utelen..

Kanelisokerille pahoittelut täälläkin, laitoin sulle viestin sinne maaliskuisiinki ku sitä pinoa vieläkin olen selaillut.

mam80 mikäs sun tilanne on nytten ;) juuh, vilkaisin huhtikuistenkin pinoa...

Kokeiles tehä sillä apteekin omalla testillä, musta ainaki tosi luotettava, jos siihen se haamukin tulee niin plussa on eikä viivanpaikka.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat