Seuraa 

En nyt kauheesit jaksa kirjoittaa, mutta avasinpas uuden pinon kumminkin.

Viime yönä tuli nukuttua yli 10h eli väsy on siis valtava.

En nyt muista nimimerkkiä, mutta kirjoitit kuitenkin Enskoissa =) Mä olen sieltä kans " lähtösin" , mutta nykyään kirjotan vain suljetussa msn-yhteisössä.

Neuvolaan 1,5 vkoa ja alkuraskauden ultraan reilu vko. Ei malttais sitä ultraa odottaa, neuvolassa nyt mitään niin ihmeellistä.

Iglu rv5+1

Sivut

Kommentit (108)

täälläkin väsy vaivaa. Vaikka kuinka nukkuu niin herää väsyneenä :o/

Olen myös ihan kamalan herkkä,itken joka välissä. Yleensä olen selainen itku vuodessa tyyppi ja nyt eilenki tuli itkettyä vissiin kolme kertaa... mies on kummissaan... eikä jaksa oikein hyvällä suhtautua mikä minusta on omituista....

Hautasimme eilen äitini 14 vuotiaan kissan :o( silläkin oli osansa tuossa itkemisessäni ja mieheni kommentoi vaan jotain ilkeää joka itketti lisää... En ymmärrä mikä mieheeni on menny kun se yleensä ei ole ilkeä tai muutenkaan inhottava tyyppi...

niiloakseli rv7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään saan olla ihan itsekseni kun poika lähtee ti-ti nallea katsomaan:)sisko ottaa mukaan sen ja minä kun en kyytiin mahu niin jään kotiin sitten viettämään omaa aikaa:Dkultakin kun on töissä:DAjattelin lähteä kiertelemään kauppoihin ihan rauhassa ja käydä ystäväni kanssa kahvilla:)sitten pitäisi pyykätä taas:D

Tänään on ollu tosi napakoita vippailuja alamasussa ihan kun kuukautiset alkaisi mutta eipä ala...turvotus on tajuton tosissaan kuin rantapallo:Dminäkin sain juuri 20 kg pudotettua ja olen tosi hyvässä kunnossa mutta masu on kummasti pompannut:Dehkä silläkin tekemistä että toinen lapsi tulossa<3

Menier!

Pelkään mahdottomasti keskenmenoa,koettiin semmoinen marraskuussa, ja nyt musta koko ajan tuntuu että alkaa vatsaan koskemaan ja kuvittelen myös tuntevani että alan vuotamaan....todella raskasta henkisesti :(

Voimia sinulle ja kaikille muillekin pelkotiloista kärsiville,toivotaan että pelot osoittautuu aiheettomiksi.

Voisko meidän maaliskuisten määrästä ennustaa ruuhkaa maaliskuulle synnäreille? ;) Meitä on komea määrä! :)

Mulla meinas nyt illalla iskeä ekaa kerta äklö olo! Sohvalla vain uuvuksissa makasin ja mahassa pyöri. Sitten muistin, että syömisestä oli jo ikuisuus. Parin leivän jälkeen olen taas oma itseni. Huh.

Nyt saunaan ja sänkyyn. Uni, nam! :)

Snowflakelle kiitos vastauksesta. Soitinkin jo neuvolaan ja sain ajan 7.8. mikä oli kyllä minulle yllätys koska asun " keskellä ei mitään" eli pohjois-Lapissa ja pienessä kylässä - näin ainakin minun mittakaavan mukaan.

kivut jatkuvat kyllä todella terävinä ja en muista näitä näin voimakkaina edellisestä raskaudesta.

Paljon onnea myös muille plussanneille!

PauliNea: Heipä hei, tottakai sut muistan - taisit olla ihan ekoja plussaajia mun kuumeiluaikanani! :) Kivaa, nyt sitten saadaan pinoutua jälleen samassa kasassa!! Ajattele, miten aika menee, teille tulossa jo toinen pieni - suuren suuret onnittelut sinne!!!!!! Sultahan mä sitten muuten kyselen kaikki ansiodottajan uuvatit kysymykset, saat sitten niitä naureskella! :D Milloinkas siellä muuten alkoi tuo oksentelu - sitä kun täällä odottelen (joo, tiedän, ihan sekopää oon! :D )?

Pineaple: Onnittelut pahoinvoinnin voittamisesta!! Täällähän ne tisut kasvoi ja kipuili (oliko Niiloakselilla samaa..?), mutta pahoinvointi ei ole tänne ainakaan vaihtarina siirtynyt - tai tissikipu lähtenyt! Mieluummin näin päin! ;)

Ninnutar: Tervetuloa vaan mun puolesta tähän jo valtavan suureen joukkoon!! Hyvän kuun on teidänkin pieni valinnut! :D

Täällä on neuvola varattu, 14.8. päästään miehen kanssa ekaa kertaa sinne juttusille. Tai oikeastaan jo huomenna, kun menen mittauttamaan verenpaineen ja hg:n varmuuden vuoksi, huimaus kun vaivaa... Huomenna saan sitten samalla kaikki paperiprujut jo, kivaa päästä niitä selailemaan!!

naksu 5+3

Tänään herättiin jo hyvissä ajoin, kun esikoinen tuli sänkyyn herättämään. Huoh... jotenkin olisin mielelläni nukkunut pidempään tai vaan lokoillut sängyssä.

Nyt on tainnut tännekin tulla enemmän niitä raskausoireita. Koko ajan kauhean etova olo, ei okseta, mutta tuntuu, että olisi pala kurkussa. Aamukahvia ei tehnyt yhtään mieli, vaikka aikaiemmin päivä ei ole lähtenyt käyntiin ilman aamukahvia. Saa nähdä, että kestääkö tämä kahvin inho vielä pidempään. Mitään mielihaluja ei oikeastaan ole.

Ajattelin tänään lähteä käymään keskustassa, kun on vapaata. Voisin käydä katsomassa, että löytyykö jotain äitiysvaatteita alesta, sillä omat farkut kiristää jo uhkaavasti.

Taikkuli, rv 6 + jotain

Niin kovasti tulee juttua, ettei kyllä mitenkäänpäin kerkiä kaikkia ajatuksella lukemaan.

Siis mulla ei niin kauheesti ole mitään oireita paitsi että kahvi etoo ja väsymys on aivan mahdotonta. Mikään uni ei riitä.

Takasin töiden pariin.

Iglu rv5+4

Äitykkä: Oli pakko tulla ihailemaan sun pyöräreissua, wow!!! Miten kummassa tuo on mahdollista, itse kun en pääse edes normaalia kävelyvauhtia etenemään muutamaa sataa metriä!!!??? Eli täällä voisi yhdeksi oireeksi sanoa aivan valtavan " kunnon romahtamisen" , ihan etanavauhtia etenen vaikka yrittäisinkin reippaasti kävellä. Ei vaan onnistu!! Alkaa heikottamaan, hengästyn jo pienestä ponnistelusta jne. Tänään käveltiin muutama kilometri miehen kanssa ja voi miten kävin tuon ukkokullan hermoille! Se jaksoi kyllä päivitellä miten pystyn kävelemään niiiin hitaasti - normaalisti siis vipellän eteenpäin niin etten sivuille ehdi katsoa! :) Niin ja vatsaa alkoi repiä ikävästi... No, mitäköhän se on sitten sen ison pallomahan kanssa?! ;)

Tänään pahoinvoinnin kanssa huomattavasti eilistä paremmin pärjätty, koko ajan vaan pitäisi syödä. Ei oikein sovi tuon refluksitaudin kanssa yhteen se, että illalla viimeiseksi pitää ahtaa masu täyteen, jottei aamulla olisi aivan kaamea olo - meinaa nuo ruoat sitten tulla tuon takaisinvirtauksen voimalla heti ylös kun makuulle pääsen! No, ehkä siihenkin jokin tasapaino löytyy ajan kanssa, valita toki en! :)

Mitenkä muuten tuo keskenmenon riski oikein menee.. Siellä neuvolassa kun täti sanoi, että ensi viikon yli kun pääsen, niin sitten ollaan voiton puolella, km:n riski on sitten kuulemma huomattavasti pienempi? Mä en oo tuollaisesta etapista tiennyt, siitä 12 vkon etapista kyllä...

Naksu rv5+6 (Jee, huomenna vaihtuu viikko!!)

Olin sitten tosiaan ekaa päivää töissä tänään. Hiukka pelkäsin, että kuinkahan tän pahan olon kans selviää, mutta selviäähän sitä kun on pakko ;). Onneksi meillä on tää kesäaika tällasta leppoisaa, syksyllä pukkaa kiire.

Äitykkäx3 (olikohan oikein) kirjoitteli, että synttärilahja on tulossa. Mulla sama juttu. Vauvalaskurin mukainen la on täsmälleen sama kuin oma synttärini, mutta neuvolasta saivat päivää aiemman eli kai sitä sen neuvolan mukaan mennään. Ja toisaalta jos mennään samalla kaavalla kuin esikoisen kanssa, ei vauva malta ihan la masussa pysyä.

Meillä meinaa miehellä mennä hermo mun sängyssä syömiseen, kun ei kertakaikkiaan voi aamulla nousta ilman että jotain syö ja sit saattaa vähän niitä muruja jäädä sänkyyn... Tunteenpurkauksiin se on tottunu ihan normaalissa elämässäkin ;).

Nyt pitää mennä taas syömään (söin ennen kuin alotin kirjottamisen...)

Sadekivi rv 6+

on tänään harjoiteltu töihin menoa eli jätin päiväunet väliin ja nyt ihan nuukahtanu olo :(

Kahviakin yrittäny vähentää himosta huolimatta ja itkuja tullu tänään entistä enemmän,melkee joka asiasta *huokaa*

Muita raskausoireita ei oikeestaan nyt ole kun turvonneet rinnat ja pömppömasu....olo epätodellinen ja epäuskoinen kun edellisessä raskaudessa (tuli keskenmeno marraskuussa) paha olo oli niin häijy ja voimakas että jouduin sairaslomalle ja syömään pystyin vaan vadelma mehujäätä.....nyt siis miettii että onkohan tuolla masussa oikeasti ketää...

Ja vielä menee aikaa ennekun pääsen ultraan ja neuvolantätikin on kesälomalla ja palailee vasta 6.8 joten ennen sitä en saa edes aikaa tilattua :/

rv 4+6

Töissä naputtelen. Ei juuri normi hommat kiinnosta. Ostin aamulla uuden Odotus lehden ja se polttelee autossa.

Vointi ollut eilisillan jätti-super-iso-kamala väsyn jälkeen ihan hyvä. Illalla isku minigolffin jälkeen n 1800. Toivottavasti ei tänään iske kun on just silloin menoa. Pahoinvointikin ihan vaan vähäisenä. Jääkaappi kylmäkurkku masituu tosi hyvälle.

-Naksu-

Juu,tuo pyöräily tuli tupakin tilalle.Lopetin polttamisen 17.4.07 ja jotain tekemistä piti keksiä ettei tuu syötyä :)

Mies sitten ku ollu jo aktiiviliikkuja niin osti mulle pyörän ja pojalle istuimen taakse ja avot,sitten vaan polkemaan.

On muuten aivan eri asia ihailla maisemia pyörän selästä ku auton ikkunasta ja nyt ku lopettamisen ansiosta jopa haistan luonnon kesätuoksuja niin olen aivan ekstaasissa sen pyörän selässä :)

Yhtenä päivänä pyöräiltiin 21,6km uimarannalla :)

Kunto on noussu aivan huimasti ja tuollainen 17km menee ihan helposti,vielä ;)

Mua pelottaa niin paljon! Kun jää yksin niin ajatukset alkaa kiertää rinkiä ja äsken piti käydä puolikas tupakka polttamassa! Pelkään niin pahinta! Ja pelkään että aiheutan vielä keskenmenon tällä... stressamalla ja hermosavuilla. Huomenna siis selviää paljon kun ultra.

Ensimmäiseksi tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea odotukseen jokaikiselle!

[b]Muistakaahan, kun haette tuonne meidän msn.yhteisöön, että kirjoitatte muutaman rivin itsestänne siihen hakemukseen. Ihan tyhjiä hakemuksia, kun ei hyväksytä.[/b]

Onko täällä ketään jolla ois ongelmia liian matalan verenpaineen kanssa nyt tai aiemmin?

Mä olen hiukan huolissani, kun luin tutkimuksesta jonka mukaan liian matala verenpaine lisää lapsikuolleisuuden riskiä. Ja mulla on jostain ihme syystä ollu paineet viimiset pari vuotta 90/60 luokkaa miltei koko ajan. Mittasin viimeks eilen ja samaa näyttivät eli ei ainakaan raskaus ole vielä niitä nostanut. Mä kun juon vielä kahvia, käytän liikaa suolaa ja salmiakki, en tiedä mitä muuta voisin vielä tehdä. Ärsyttää, kun huimaa muutenkin paljon niin nyt se yhdistettynä väsymykseen ja pahaan oloon alkaa olla kestokyvyn rajoilla. Viikko pitää vielä odottaa ennenkun meidän neuvola aukee, vaikka tuskinpa sieltä tähän mitään apua saa. sanovat vaan, että hyvä vaan kun on matalat paineet niinkuin kaikki lääkäritkin tähän mennessä. =(

Jaaps, piti ehtiä muutakin, mutta nyt joku haisee vieressä kakalle.. Jostaan syystä tuo hajuherkkyys on aivan järkyttävää ja laatta meinaa lentää oman lapsen pyllyn pesussakin..! =)

piipaa ja villevee 7+0

Kiva kun on taas uusia plussanneita! Tervetuloa masunkasvatus joukkoon! Toivotaan, että kaikkien masuvaavit jaksaa maaliskuulle asti! :)

Mulla on suorastaan liian hyvä olo. Luen teidän pahoinvointi juttuja ja ihan nolottaa sanoa ettei tunnu missään.. :/ Tai no nälkä on ja turvottaa, ummetustakin on, mutta olossa ei valittamista. Jaksakaa kaikki alun huono olo. Varmasti pian helpottaa!!

Nyt unia, kauniita sellaisia, vauvoista, mistäpä muustakaan.. :))

Omppis (viides pikkuomppu masussa) :)

Töistä taas pikaseen...

Oli ollut himoista puhe. Mä juon vissyä, hiilihapotettua lähdevettä tms. vähintään pullon päivässä. Myös salmiakki houkuttelee aivan sikana. Kahvi on ruvennut etomaan. Aamulla juon " pakolla" mukillisen, et lähden käyntiin.

Oireita ei kauheesti oo sitä pientä etomista lukuunottamatta. Jos pyöräilen töihin oikeen urheilusuorituksella, niin paikat rupee sattumaan =( Mulla kun on tuota painoa kertyny niin liikunta ois oivaa ja iltasin ei meinaa millään jaksaa/keretä, niin tuo hyötyliikunta ois parasta.

Iglu rv5+3

Ilmoittaudun mukaan. Viikolla 7 kait mennään. Ystäväni joskus sanoi, että ekasta muistaa päivät, toisesta viikot ja kolmannesta lasketun ajan... Kutakuinkin niin se menee myös minulla, eli kolmatta odotellaan. Tyttö on 3v4kk ja poika 1v6kk.

Pahaa oloa piisaa täälläkin, toisaalta hyvä niin. Viime viikolla meinasi epäusko iskeä kun ei tuntunut missään. Tosin itkeskelin jo ennen plussaamista ja naamaa ei ole tarvinnut rasvata kuukauteen. Näistä tiesin olevani raskaana vaikka eka testi näyttikin miinusta. Mutta nyt siis etoo jatkuvasti, ei tee mieli syödä mitään ja sitten on vielä pahempi olo. Tosin sitten kun aloitan niin ei meinaa loppua tullakaan...

Alhaisesta verenpaineesta olen kärsinyt aiemmissakin raskauksissa ja huippauksesta päätellen samaa on luvassa. Ekaan neuvolaan varaan ajan ensi viikolla, kun soittelen pojalle neuvola-aikaa. On onneksi vielä niin pieni että ei ymmärrä ja siten voi molemmat hoidella samalla käynnillä.

Maalismussukoissa olin tytöstäkin, mutta epäilen vahvasti että huhtikuun puolelle mennään. Eka meni yli 10 päivää ja toinen melkein 3 viikkoa. Nyt la on 17.3., joten helposti päästään huhtikuulle. Oli pojasta aika kamalat ne viimeiset viikot, joten se hirvittää nyt etukäteen. Mutta tulikin sitten 3 tunnissa ulos, joten hyvissä esivalmisteluissa on puolensa:)

Aika harvakseltaan ehdin kirjoittelemaan, mutta toivottavasti pääsen usein lukemaan kuulumisianne!

Onnea meille kaikille :)

Eevamaaria 6+3 (piti oikein tarkistaa)

äitykkäx3: mulle määräsivät buventol easyhealerin pahimpaan hätään. Pakkohan se jotain on ottaa kun meinaa mailma aina välillä mustua kun ei happi kulje :o( nyt kyllä on jo helpompaa jo. Toivottavasti eivät mitään löydä niistä verikokeistakaan sitten.Mulla vielä huolestuttaa kun mulla on rh- veret niin pelkään että sekin nyt alkaa tehdä temppuja...

huolia on äidin elämä täynnä :o)

Tänään pääsin kuin pääsinki kauppaan lasten kans eka kertaa sitten plussa testin! JEE!!! eikä tarttenut edes puskia etsiä :o) kÄytiin esikolle vähän koulu juttuja ostamassa ja 6v pojalle kyniä ja vihko eskaria varten.

Täällä on kauhean kuuma ja tukala ilma ja jostain syystä ei nuo kesä vaatteet oikein mee nätisti päälle :o) maha tursuaa vaikka mistä välistä... kiloja tullut se 2kg mutta suurin osa on turvotusta. Minäkin lahdutin ennen tätä raskautta 22kiloa ja nyt pelottaa hurjasti että lihon kaikki takaisin vaikka pieni huolihan se on kun niistä työllä pääsee eroon. Uimisen ajattelin aloittaa ensi viikolla voinnin mukaan. Ostin alku kesästä uuden pari kokoa pienemmän uikkarin :o) saa nähä miten sen kans käy,onneksi on sellainen tankini jossa housut ja toppi erikseen niin ehkä siihen massukin mahtuu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat