Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta aloitin uuden pinon tälle viikolle, voisko joku fiksumpi liittää sen viime viikon?! Mä en osaa tehdä sitä.

Kommentit (20)

Ja tässä linkki uusimpaan kasvupinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10833194&p=1&tmod...

Nyt alkaa vasta kunnolla taas toimia nämä sivut meidän koneella. Oottepahan saanut olla rauhassa minulta.

Meillä alkaa ens kuussa kattoremontti. Mahtaa tulla aamuisin aikainen herätys. Nyt kun on saanut nukkua tänne yhdeksän tai kymmenen kieppeille. Neiti huitelee jo yhdeksän tai kymmenen tuntia putkeen yöunta.

Meillä kanssa nyrkit on kokoajan suussa ja kuola valuu jo niin että kastelee paidan etumukset. Eiköhän noita ala jo kohta ilmestymään hampaita. Tissillä ollessaan neiti onkin nyt keksinyt " purra" nännin ikenien väliin ja venyttää niin pitkään että pääsee irti. Ottaa vielä aina tietyn ilmeen ja katsoo silmiin, että varmasti huomaan.

Soseista meillä upoaa kaikki hedelmä- ja marjasoseet, mutta peruna-porkkanat ja muut ei vissiin vielä sovi. Nostattaa melkein kaiken pois kun syö noita peruna juttuja. Hedelmissä ei tuota ole. Ajattelin nyt jos pitää muutaman viikon tauon ja kokeilee sitten uudestaan. Meillä syödään kaksi- kolme purkillista päivässä, purkillinen kerrallaan. Riippuu aina vähän tuosta ruokahalusta.

Meillä kääntyillään kovasti, muttei vielä mennä eteen päin. Ja onnistuu yölläkin ja kun menee mahalleen niin ei olekaan kivaa. Yritän sitten saada sylissä tarpeeksi syvään uneen. Sänkyyn kun laitaa niin tykkää nukkua kylellään ja kääntyy mahalleen jos on tulossa röyhtäsy tai välillä pierukin. Selällään ollessaan kiertää ympyrää. Jalkoja ei vielä ole löytänyt. Oikealla kädellä on kiva läpsytellä kaikkea mahdollista omasta jalasta isin poskeen.

Menkoista oli kanssa teillä ollut puhetta. Mulla tuli tasan 28 päivää jälkivuodon jälkeen ensimmäiset ja nyt toiset vasta 11 viikkoa edellisten jälkeen. Ei näyttäs vielä olevan säännölliset, joten saas nyt nähdä miten sen toisen lapsosen saakaan alulle laitettua sitten vuodenvaihteessa. Varsinkin jos ei tule siihen mennessä säännöllisenä niin sitten on varmaan edes turha haaveilla. Muuten ei haittaa vaikkei vuodakaan niin tiheästi.

M@mmalle: Siskon molemmat lapset on ruokittu korvikkeella eikä kyllä oo paljoa sairastelleet. Että enpä usko sillä olevan väliä millä lapsensa ruokkii. Tosi törkeä täti kyllä sattunut teille.

Nyt tilaa muillekin....

Dumle ja Kata 4 1/2 kk

Vettä sataa, pitäis lähtee kaupalle, ei huvita...

Täälläkin vaivaa ainainen väsymys, pitäis tosiaan jotain vitamiineja alkaa popsimaan ja kun sais itsensä liikkeelle, mutta kun ei jaksa!

Hampaita meillä ei ole vielä näkynyt ja jos tulee veljeensä, niin ei näy vielä pitkään aikaan ja sitten tuleekin useampi kerralla.

Eipä ole mitään järkevää kirjoiteltavaa, ajatuskaan ei juokse, joten taidan lähteä kahvin keittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä olisin kyllä loukkaantunut tosi pahasti jos joku olisi tuollaisessa tilanteessa ruvennut vastikkeenkäyttöä arvostelemaan. ja tuollaisessa tilanteessa kun vie lasta lääkärille, on jo takuulla itse väsynyt. minä olisin varmaan purskahtanut siinä vielä itkuunkin.. kaikkea sitä joutuukin kokemaan! toivottavasti palaute käsitellään sen ansaitsemalla tärkeydellä.

meidän arkeen ei kuulu mitään uutta. huomenna ollaan menossa neuvolaan ja saadaan taas tietää uudet mitat. pieneksi jääneitä vaatteita pistin taas tänään melkoisen määrän sivuun.

poika voi siis hyvin. kasvaa ja syö. ja vaunukopan ansiosta nukkuu yönsäkin ilman herätyksiä. kuolaaminen on hurjaa. kaikki tavarat menevät suuhun. hymyilee paljon ja jokeltelee ja kiljahtelee kimeällä ja kovalla äänellä.

jostain syystä itse olen viime päivinä ollut väsynyt. vaikka siis yöt saan nukuttua. mutta eiköhän tämä tästä. jos vaikka aurinko näyttäytyisi taas jonain päivänä ja piristäisi...

Kiitos myötätunnosta! Kiva kuulla etten teidän mielestä ylireagoinu, itse sitä jää välillä miettimään teinkö niin sittenkin. No jos mulle vastataan siihen sähköpostiin minkä lähetin, niin aion vielä lisätä siihen että tuommoisesta voisi kyllä ohjeistaa henkilökuntaa paremmin, siis potilaita ei kuulu mun mielestä ahdistella yksityiselämän asiolla ilmottautumis luukulla!

Möhkis oli ihanaa että sun mies muisti lahjalla! Varsinkin eka hääpäivä on syytä muistaa, ei niin paljon riso jos niitä seuraavia unohtelee sitten joskus... ;)

Saan vielä odotella tonne joulukuuhun meidän ekaa hääpäivää, katotaan sit muistaako se mun mies sitten!

On Milalla varmaan korvassa jotain, mutta käytän sen kyllä oikealla korvalääkärillä huomenna. Onneksi on vaakuutus! Mä olen ihan poikki jo nyt, neiti heräs taas tasan k.6 ja nukkui 30min. sen jälkeen päikkäreitä nyt tais nukahtaa äsken uudestaan. Koko aamun viihdytys vie vähän voimia, kun ei mikään ole hyvä ja ihan kaikkea on kokeiltu mut ei vaan nuku enempää! Taitaa olla tosi vähäuninen lapsi! Kolmonen lakkasi alle kaksi vuotiaana nukkumasta päiväunia, kai tästä neiditä tulee samanlainen, voi apua....

Piti viel sanoo, että mäkään en voi sietää mitään fanaatikkoja mitkä syyllistää heti kaikesta! Mun mutsi on just semmonen, syyllistää ihan kaikesta kun en imetä! Arvatkaa vaan kerronko sille ikinä mitään, hirveet palopuheet heti kaikesta. Esikoisen syntymästä alkoi ja kestänyt kohta jo 16:sta vuotta. Onneksi osaa jo antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Ihan kuin ei muka voisi olla hyvä äiti muuten, ei se imetys ole mikään hyvän äitiyden mittari. Jokainenhan on just se paras äiti lapselleen ja ihan sama millä/miten ruokitaan se lapsi. Kauheen vaikee vaan joidenkin ymmärtää, että joku uskaltaa sanoa ääneen ettei halua imettää että se ei ole mun juttu. Musta pulloruokinta on vaan niin paljon helpompaa.

Pitäis taas lähteä kauppaan kun vaan sais tän oman takamuksen liikkeelle, väsyttää niin hemmetisti taas. Palailen myöhemmin!

prkl, kun tuolla lailla käyttäytyvät.

Mulle yks viime viikolla sanoi, että miks annan pulllosta ruokaa jos maitoa tulee luovutukseen asti. No vaikka näin a. etten ole täysin kiinni vavissa vaan pääsen kauppaan salille tms. b. jos mulle sattuu jotain, on kurssia tai joudun sairaalaan tms. niin vavi osaa juoda pullostakin c. onpahan isälläkin ja muilla sukulaisilla jotain tekemistä kun syöttävät d. ihan huvikseni annan vaihteeksi myös korviketta tai vellimaitoo tms. e. vellimaidolla nukkuu pidempään yöllä jos mä olen poikki ja vaikken olisikaan f. välistä maitoa rinnassa niin paljon että suihkuaa ja silloin tulee vaan kiukku vaville eikä syö ja vetelee ilmaa ja kipristää sit mahaa g. kun minä olen kuitenkin vavin äet niin voin päättää asiasta itsenäisesti ja itsepäisesti, koska kyseessä ei o kuitenkaan elämän ja kuoleman kysymys h. kokemusta on 5 lapsesta ja kaikkien kanssa olen toiminut samalla kaavalla.

Fanaattinen olen siis vain siihen , että jokaisella on oikeus tehdä tavallaan.

MEillä on kaikki muut tykänny olla vaunuissa ja kierrelty kaupat ja putiikit, paitsi edellinen. Ei ole kauppatyyppiä. No nyt se äläjää...moe.

Hääpäivä meni kivasti ja mieskin muisti ja oli jopa ostanut lahjan!

Mäpä olen tänä aamuna jo syönyt aamupalan ja maksanut laskut, yleensä olen silmät ristissä koneella tai sohvalla ja kahvit saan keitettyä vasta yhdeksän korvilla :).

M@mma: Olipa kurjaa käytöstä vastaanottoapulaiselta, imettäminen on jokaisen oma asia, eikä siitä tarvitse alkaa päätään aukomaan, varmasti jokainen tietää ne edut ym. ei niitä tarvii alkaa julistamaan, terveitä lapsia sitä tulee korvikkeellakin! Ärsyttää tuollaiset imetys fanaatikot, esikoisen kanssa olin osaimetyksellä, kun maito ei riittänyt ja silloin mun veli aloitti mulle, että meidän lapsi on siksi itkuinen ja siitä tulee varmasti allerginen jne. kun annan korviketta, kyllä korpesi tuollainen syyttely kun muutenkin oli vähän epävarma itsestään ensimmäisen lapsen kanssa.

Lauantaina Emilia ryömi ympäri olohuonetta, mutta nyt on pysynyt paikallaan ja välillä mennyt pakilla, toki välillä hieman ryöminyt, mutta ihan kuin olisi unohtanut miten se tapahtuu kunnolla... Ihan hyvä niin, en vielä haluakaan perässä juosta :).

Kannattaa hypätä yli jos ei halua lukea marinaa.. Meillä hajos auto, käytettiin vian selvityksessä ja maksoi 150 euroa kun tutkivat mikä vikana ja vika löytyi ja korjaus arvio 1200 euroo!! PRKL! Esikoisella on sitkeä ihottuma, joten sekin pitäis viedä yksityiselle allergialääkärille... Pitäisköhän lähteä ryöstämään pankki?

Ja pinoutunuthan en ole kun kone ei oikein aina toimi, joten täällä ei oikein men hommat putkeen..

Nyt Emilia raivostui, pitää mennä

Pikainen moi!

Mammalle: No et ylireagoinut, minäkin olisin valittanut ja oikein puhelinsoitolla aivan takuulla!! Itse imetin esikoista 8kk ja sairasti korvat ja infektioastmat yms.yms.. Toista imetin 4-5kk ja samalla tavalla sairastanut nuo korvat..Nyt imetys oli alkuun jo ihan takkuavaa eikä maitoa tullut ja poitsulla ollut korvatulehdus kerran kun sama pöpö oli meillä kaikilla muillakin eikä lastenlääkärin mukaan sillä imetyksellä siinä sinänsä ollut merkitystä, tosin siihen aikaan vielä yritin kovinkin tuota poitsua vielä imettää.. TOivotaan Milan korville paranemisia :)

Tappi: Esikoinen ei meillä nukkunut vaunuissa, ehkä liikkeellä ollessa mutta jos pitkä lenkki oli niin ehti tympääntyä.. eikä oppinutkaan koskaan nukkumaan. Toinen nukkuikin sitten aina vaunuissa ja monta tuntia kerrallaan..

M@mmalle on sattunu todella törkee täti..mä varmaan ottasin yhteyttä jo jonneki korkeemmalle taholle ja tekisin valituksen moisesta - rajansa kaikella!

Meillä sujuu ihan mallikkaasti, Leevi kasvaa ja oppii joka pvä jotain uutta. Syödään kahdesti päivässä sosetta, perunaa ja porkkanaa lähinnä, joskus maissia ja bataattia ja hedelmäsoseita. Kaalit (parsakaali ja kukkakaali) ei meille sovi vaan aiheuttaa valtavat ilmavaivat, kaikki muu tähän asti on sopinu. Iltasella hörpätään perunavelliä..ja muuten imetän edelleen, öisin syödään about 3 kertaa, ja päivälläkin saan imettää vielä soseiden lisäks ainakin 4-5kertaa.

Kiirettä on pidelly kun ollaan pesty navettaa ja mattoja ja kävästy meripäivillä Kotkassa katsomassa purjelaivoja ja nyt kalkitaan navetan seiniä ja...suunnitellaan muuttoa anoppilaan (paritalo luojalle kiitos), ja...asuntomessuilla meinattiin vielä ehtiä käymään katselemassa sisustusjuttuja ja...

KYSYY HÄN;

Nukkuuko kaikkien muiden lapsoset kiltisti ja tyytyväisinä vaunuissa?? Leevi ei nuku..nukahtaa joskus 5km:n työntämisen jälkeen - ehkä, jos huutamiseltaan joutaa - ja herää hetikohta kun vaunut pysähtyy. Ei auta vaikka kuinka väsyneenä vaunuun laittas, joskus siirrän nukkuvana vaunuun ja vien ulos, mutta poika herää siellä kesken unien :( Mä kun niin ajattelin että ulkona olis mukavampi ja raikkaampi nukkua mutta ei...viiemaikoina olen yrittäny totuttaa niin että nukutan aina yhdet unet ulkona oli miten oli..jos siihen vaikka tottuis?? Tottuuko?

Jaahas..tarttee mennä..tissejä kutsutaan..

Tappert ja Leevi

Leo nukkuu nokosiaan, joten nyt ehdin jopa kirjautua tänne...

täällä on tavaroiden pakkaus menossa. ensi viikoksi on tarkoitus lähteä reissuun. kyllä tulee taas tavaraa mukaan... säiden vaihteluiden takia pitää pakata koko porukalle kaikenlaista. hankalaa, olisipa kunnon kesä.

torstaina oltiin siis neuvolassa. täti alkoi jo puhua lihan syönnin aloittamisesta. ettei paino rupeasi käyrillä putoamaan. no, ensi viikolla tulee jo viisi kuukautta täyteen. joten eiköhän me sitten reissun jälkeen aloiteta vähitellen uusi vaihe tuossa syömisessä. rokotuskin saatiin, siitä ei onneksi tullut mitään oireita. paitsi pistettäessä kamala huuto.

onko teidän vauvoilla silmien väri muuttunut? Leolla oli syntyessään siniset silmät ( mikä käsittääkseni on hyvin yleistä). nyt ne alkavat olla jo aika ruskeat, ulkokehällä on vielä sininen reunus. eli eiköhän ne vielä kokonaan ruskeiksi muutu. hiusten väriin en vielä ota kantaa.

nyt alkoi herääminen pinnasängyssä.

mukavaa sunnuntain jatkoa ja ensi viikkoa!

ruusunpiikki + Leo

Ihan ekaks, saa valittaa! Meil hajos viime kesänä auto kans. Korjausarvio oli 3300 euroa! Siis meni jakopään hihna poikki. Onneksi yx tuttu teki sen sitten pimeesti (merkkiliikkeessä, ilman leimaa) 1500 euroon! Kyllä v****ti kans ja rajusti, siin olikin sit koko kesä pilalla!

Kyllä teki mieli kans ryöstää pankki tai jotain. Kun ees lotossa ois voittanu :))

Onneksi tänä kesänä ei ole vielä mikään hajonnut. Mitä nyt muuten rahaa tarttis kaikkeen kivaan, niinku vois vähän kotia uusia ja ittelleen ois kiva ostella vaatteita kans! Kauheen vaikee vaan löytää ittelleen mitään kivaa vaattetta, mä taidan olla vaan väärän kokonen tänä kesänä, jos ens kesänä sit ois kilot pudonnu jo.

Mila on ollu kiukkunen kuin ampiainen, taitaa kohta puhjeta toinenkin hammas. Täytyis käydä ostaan sille hyppykiikku, keksi toissa päivänä hyppimisen ja nyt hyppis sylissä kokoajan, ei ollenkaan halua istua enään.

Tänään pitäis reipastua vihdoinkin ja siivota kunnolla kotona, vielä kun saa tehdä sen rauhassa. Isot penskat tulee huomenna isältään ja sit onkin rauha ja hiljaisuus mennyttä :)

No nyt se pikku neiti heräs, täytyy mennä ruokkimaan!

Täähän tuntuu ihan yksin puhelulta jo. Tulkaa moikkailemaan!

Milalle puhkesi eka hammas! Huomasin tänään kun tultiin kaupasta, parkkihallista kumarruin pyyhkimään puklua ja sit huomasin sen, ihana pikku hampaan reuna sieltä pilkisti! Nyt ei ole koht enään pikkuvauva, nyyh! Kolmee päivää vaille 4kk, uus ennätys mun lapsilla. Esikoinen tais olla just sen 4kk kun eka hampi tuli. Tokalla ja kolmosella tuli 5kk.

Mut eipä muuta , nyt nukkumattia moikkailemaan!

Toviin ei ole taas tullut kirjoiteltua tänne, lukemassa olen kyllä aika aktiivisesti käynyt toisten juttuja.

Meillä saatiin remontti valmiiksi, IHANAA! Ja mies lomaillut 3 viikkoa, huomenna alkaa hänellä taas arki ja työt.

Korkeasaaressa käytiin ja tykkimäessä. Kummipoika saatiin ja hänen ristiäisissä oltiin helsingin suunnalla viikko sitten. Että ollaan keretty vähän reissatakkin tässä isin lomien aikaan rempan ohessa :)

Poika kasvaa ja kehittyy... kääntyilee ja vähän jo mahallaan " pyörii" - siis käsillä vähän tamppaa ja pyörii akselinsa ympäri.

Istumaan punkee kokoajan sylissä ja saatiinkin pojan riemuksi bumbo ystävältä lainaan. Ihan ykkös kapine! Auttaa myös mahan toimintaan meillä ;) Kaiken laittaa suuhun, nyrkkejä syö alituiseen. Kovasti kuolaa ja kai niitä hampaita alkaa meilläkin kohta pilkottaa.

Kova poika on nauramaan ja jokeltaa mahdottoman paljon.

Meillä mennään vielä ihan rintamaidolla, onkos täällä muita jotka ei vielä kiinteitä saa?!

Jos sinne 6kk saakka tissillä pärjätään niin mikäs siinä... mutta tilanteen mukaan katsellaan.

Rattaissa nukkumisesta, Meillä ei rattaissa juuri nukuta. Siis hyvin harvoin sinne nukahtaa ja herää aivan varmasti vartin kuluttua jos työnnän tuonne pihalle nukkumaan. Rattaissa ei oikeen viihdy muutenkaan. Rintareppu saatiin myös lainaan ja siinä töröttäisi vaikka koko päivän ;) ... ei vaan äiti jaksa siinä paria tuntia pidempään raahata!

Silmien väristä, meillä kaikilla pojilla siniset silmät. Sellaiset siniharmaat. Kovin näyttäisi pienimmällekkin sellaiset silmät tulevan. Hiukset meillä joka pojalla olleet ruskeat syntyessään, esikoisella vaaleimmat, keskimmäisellä vähän tummemmat ja tällä pienimällä oikein tumman ruskeat. Ja samoin lapsi lapselta enemmin sitä hiusta ollut. Mutta eiköhän tuolle samanlaiset vaaleat kikkarat tule kuin isoveljilleenkin. Tällähetkellä niitä hiuksia on aika vähän ja sellaiset hyvin vaalean ruskeat ovat... Meidän pojan ihana vauvatukka kului ja harveni :(

Mutta nyt vielä iltapalalle ja sitten nukkumaan.

t. K@tju ja poikakolmikko

pakko kertoa eilisestä päivästä, olen vieläkin ihan hiilenä. Kävin Milan kanssa illalla päivystyksessä tarkistuttaan korvat, kun oli niin outo koko päivän. Heräs aamulla k.6 ja nukkui koko päivän aikana päikkäreitä 3x45min ja muuten oli yhtä huutoa vaan. Sain sen yö unille vasta illalla k.22. Huus varmaan ihan väsymystä tai hampaita, en tiedä mikä oli hätänä. Mutta ajattelin sitten fiksuna että käväsempä päivystyksessä niin ei tarvitse sitten miettiä onko korvissa jotain ettei sitä huuda. Milalla kestonuha syntymästä asti ja parit silmätulehdukset jo niin epäilyttää noi korvat kokoajan. Lääkäri ei sitten nähnyt kunnolla korviin, että tänään uudestaan pitää mennä kun ensin liotetaan vaikkua removaxilla jos sitten näkis paremmin sinne tärykalvolle.

Mutta musta oli aika uskomatonta, että kun mä ilmottauduin vastaanotossa niin siinä alkaa eukko tiukkaamaan multa SYYTÄ miksi minä en imetä! Ymmärrän että kysytään vauvasta onko rintamaidolla vai korvikkeella, mutta mitäs hittoa se syy miksi näin on kuuluu jollekkin vastaanottohenkilölle. Musta se on jokaisen oma asia miten ja millä maidolla lapsensa ruokkii. Sain sitten aivan älyttömän palopuheen siltä eukolta koskien imetyksen tärkeyttä ja sitten vielä heitti mulle että siksi varmaan Milakin sairastaa nyt (yritti syyllistää). Mun mielestä noi asiat käydään neuvolassa läpi eikä päivystyksen jonossa muiden kuullen! Mua oikeesti kyllä suututti tommonen tivaaminen, varsinkin kun ajattelen niitä äitejä ketkä oikeasti haluaisivat imettää mutta jostain syystä eivät ole vaikka pystyneet niin sitten joku tommonen alkaa vielä syyllistämään. Varmaan pahoittaa mielensä siinä aika herkästi! Ei musta vaan tommosia kuulu kysellä, suututti vielä kotiin tullessakin niin paljon että lähetin sähköpostia tosta episodista meidän kunnan terveyspuolelle.

Voi olla että mä vähän ylireagoin, mutta pikkusen väsyneenä ja vähän nukkuneena ei oikein jaksa kuunnella tollaista keneltäkään. Varsinkin kun synnärillä ja neuvolassa ei kukaan moralisoinut mun päätöstä olla imettämättä, tietysti kertoivat edut yms. mutta ymmärsivät että se on mun päätös!

No tulipa vuodatus heti viikon alkuun! Jos keksis jotain positiivista sitten seuraavaksi

+ aurinko paistaa

+ Mila nukkui yön hyvin

+ mulla on hirvee siivous inspiraatio, nyt muuten siivoon koko kämpän!

Palailen myöhemmin nyt aamukahvi ja suihku ennen kuin päivänsäde herää uniltaan!

Käyn välillä tuolta enska-puolelta teidänkin kuulumisia kurkkimassa, kun omasta pojasta tuli myös maaliskuinen (synt. 05.03, LA oli 19.02). Ja nyt oli jo pakko tulla kommentoimaan...

Siis kauhistus, mitä m@mma oli joutunut kokemaan!!! Mun mielestä et todellakaan ylireagoinut lähettäessäsi sähköpostia kyseisen henkilön toiminnasta - eihän se TODELLA kuuluu vähimmissäkään määrin tk:n vastaanottohenkilölle, mikset imetä, saati että alkaa siinä moralisoimaan!!! Mulla meinas mennä aamukahvit täällä väärään kurkkuun, kun tuon luin... Ja vielä kehtas " vihjailla" , että lapsesi varmaan siksi sairastaa!!! Voi luoja! Toivottavasti saa jotain rangaisusta, edes huomautuksen, kunnalta. *murr...puhisee kiukusta..*

Mutta toivottavasti Mila (muistinko oikein..?) tervehtyy, olipa korvatulehdus tai muu! =D

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!

Pi-Ki ja Arttu 4,5kk

Pikkunahkavekkari herätti taas mut k.6 ja vieläkin olen silmät ristissä. Onneksi kahvi alkaa tehomaan (*yrittää kovasti piristyä*) pikkuhiljaa.

Tulipas oikein kiva kesäinen sää taas tänne eteläiseen Suomeenkin, kylmää ja märkää, yöks!

Pitäis iltapäivällä lähteen ajeleen anopin kesäpaikalle Milan kanssa.Täytyy virittää joku lelu arsenaali takapenkille, että neiti viihtyy koko matkan siellä 100 km yhteen suuntaan, herää heti jos nopeus tippuu alle 80:in. Selitä siinä sit poliisille että mä en voinut ajaa hiljempaa kun muuten mun vauva alkaa huutaan, ei varmaan mene läpi! :))

Tappert: Kerro sitten kun olet käynyt asuntomessuilla, et mitäs tykkäsit?! Me käytiin viime kesänä kun ne oli Espoossa, aikas lähellä meitä. Oli ne ihan makeet silloinkin, mut kaikki oli hirveet hintasta! Ja oli semmonen ihanan kuuma päivä ja miljoona ihmistä yhtäaikaa liikkeellä, eli mulla meni hermot kun ei oikeen mahtunut missään katselemaan rauhassa, ahdasta oli! Ne hienot talot oli jotenkin liian hienoja (ja sika kalliita), ainakin meidän porukalle. Paras asunto siellä mun mielestä oli muuten sisustettu minimi budjetilla, huuto.netistä yms. ostettu tavaraa (ihan uusiakin) ja oli semmosen kodikkaan näköinen, mä tykkäsin. Tänä kesä jää välistä, voin ostaa jonkun sisustus lehden, siitä näkee parhaat palat!

Eipä muuta tällä kertaa tule mieleen, moikka!

odottelen että Mila herää, pääsis sinne kauppaan! Kaapit ihan tyhjät ja kauhee nälkä (lue: ei mitään herkkua siis kotona) ja tarviin jaffa keksejä, viinirypäileitä, jugurttia, baania ja vähän karkkia. Ihme mielitekoja, mut pakko saada pian! Oikeestaan mä voisin syödä vaikka yhden mansikka kermakakun nyt on niin nälkä!

Voi olla että teen vielä kirjallisen valituksen siitä vastaanotto eukosta, miksi mun pitäis olla aina kiltti. Se muuten epäili vielä että Milalla ois nestehukka kun se juo pullosta maitonsa. Ja näin pienet ei sitten osaa haroa korviansa vaikka ne ois kuinka kipeet tai tukossa yms... Kysyi multa vielä silleen alentuvasti, tää on varmaan sun ensimmäinen lapsi. Turpa meni kiinni sillä sitten vasta kun sanoin, että eikun neljäs jo! Ois pitänyt vaan haistattaa sille hyvät illan jatkot ja lähtee muualle lääkäriin!

Mulla ei kukaan isommista suostunu nukkumaan rattaissa ulkona, vaikka mitä tein! Ne nukkui aina sisällä. Mila nukkuu rattaissa vaan jos ne on liikkeellä, herää heti jos pysähtyy. Eli sisällä päikkärit nukutaan täällä ainakin! Lisäksi meidän parvekkeelle paistaa melkein koko päivän aurinko, niin ei siinä voi edes olla kesä kuumalla. Ulkoillaan sit muuten, ois ihan kiva kyllä jos vois nukuttaa ulkona!

Hauska seurata kuinka monta päivää siihen mun reklamaatio sähköpostiin kunnalta kestää vastata. Eilen oli mennyt kirjaamoon ja tänään oli mennyt jo terveydenhuolto yksikköön. Mielenkiinnolla odotan vastausta sieltä!

Mä poden väsymystä kans, vaikka Mila nukkuukin yöt läpi mut silti vaan väsyttää. Pitäis varmaan alkaa syödä jotain moni vitamiinia jos auttais. No kun koulut alkaa niin sitä pakostakin pirystyy, aamuisin kolme kouluun lähtijää ja hirveä häslinki!

Mä olen jo alkanut miettimään seuraavaa turvaistuinta, siis kun toi kaukalo vaihe on ohi niin minkä ostais. Meillä on koko nahka penkit autossa ja kaukolon asentaminen on must hankalaa, penkit niin liukkaat jotenki. Eli jos jollain kokemusta turvaistuimista ja nahkapenkeistä niin kertokaa. Ja muutenkin tietty kertokaa kokemuksia, valikoima kasvanut sitten viime näkemän :)

Eli millasia istuimia (9kg ->ylöspäin) teillä on ollut käytössä ja mitä ootte tykänny???

Mutta nyt nukkumaan, kerrankin ennen puoltayötä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat