Sivut

Kommentit (33)

Lomilta palanneena istun täällä ekaa viikkoa töissä :). Tosi vilkasta täällä jo keskustelu :) - hienoa! Kesäloma meni hienosti mummoloissa ja maalla pääasiassa, osittain myös esikoisen huonetta maalaillen: seinät uusiksi ja ihana safarisabluunamaalaus melkein jo valmis - oli kyllä melkoisen työläs mutta hieno siitä tulee :). Nyt olisi seuraava operaatio siirtää esikoisen sänky meidän makkarista sinne (huokaus.. ei tule olemaan helppoa sinne nukuttaminen kun on muutenkin tottunut nukahtamaan aina meidän keskelle ja siitä nostettu omaan sänkyyn). Toinen projekti on sitten esikoisen kuivaksi opettaminen joka on kyllä jo aika hyvällä mallilla, joten toivossa elämme ettei ainakaan yövaippoja kummempia enää marraskuussa tarvitsisi.

Mulla loman aikana maha muuttui oikein kunnon vauvamahaksi, nyt alkaa jo painaakin siihen malliin, että ihmettelen että mitä se on loppuraskaudessa.. Koko päivän toimistossa istuminen ei selvästikään tee hyvää, kun varsinkin illalla tuntuu maha tosi painavalta. Meinasinkin taas ottaa paikalliseen terveysasemaan yhteyttä, sieltä nimittäin lainasin viime raskaudessa tukiliivin joka toimi hyvin sekä selkää että mahaa tukien eikä tullut yhtään raskausarpiakaan **kop kop** (ok, vähän sellainen raskas ja paksu ehkä vanhanaikainen malli mutta tosi hyvin toimiva, eikä se ainakaan syys- ja talvivaatteiden alta erotu ollenkaan).

Aiheisiin mistä viimeksi juteltu täällä: Lapsivakuutuksen otimme ennakkoon esikoiselle Tapiolasta ja ekan korvien putkituksen ja viimeistään toisen aikana maksoi itsensä reippaasti takaisin. Nyt olisi tarkoitus myös varata tälle kakkoselle ja ehkä saman tien perua esikoisen ja toivoa sormet ristissä ettei sitä enää juuri tarvitsisi (ei oikein olisi varaa kahdelle pitää sitä yhtäaikaa). Olen värjäillyt hiuksia harvakseltaan sekä itse että kampaajalla värjäyttänyt raskaudenkin aikana. Eipä ainakaan esikoisella ole mitään värjäilystä aiheutuneita ongelmia ainakaan vielä ilmennyt ;).Kestovaippailusta en ole innostunut, liian laiska olen siihen. Tietty kirpaiseehan se kun haluaisi säästää luontoa, mutta... Mä olen pitkähkö n. 174 cm ja pitkäselkäinen joten maha mahtuu hyvin kasvamaan, siksi näkynytkin vasta nyt keskiraskaudessa selvästi. Nyt vasta ihmisten katse selvästi hakeutuu sinne mahan suunnalle.

Miten te muut ratkaisette takkiongelman? En oikein tiedä minkälaista syystakkia katselisi kun nyt tuntuu kaikki olevan niin tyköistuvia trenssejä ja muita... Ei kuitenkaan mitään ihan tätimäistä haluaisi..

t. Mauku rv 24+0

Sanle: Minäkin olen käynyt tenavatarvikeliikkeessä. Varasin ja tilasin yhdistelmävaunut. Toivottavasti saan vielä puna-harmaat emmaljunga olikohan se duo edge, mut jotain sinnepäin. Ehdotti sporttirunkoa, mut otin ilman sitä. Pitää vielä käydä ostamassa turvakaukalo. Eikö olekin mukavat lyhyet hiukset? Mulla on ollut jo monta vuotta tosi tosi lyhyet. Ei tarvii miettiä miten laittaa.

Tänä päivänä on ollut väsymys. Eilen oli tosi pirteä päivä ja nyt sitten kostautuu. Huomenna on sitten lattioiden luutuamispäivä.

Vielä 1cm niin navankohdalta ympärys on 100cm. Miten teillä muilla on mahakasvanut?

Nyt pitää mennä päikkäreille, väsyttää niin vietävästi....

-tulppa ja hiplaaja-

rv 24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pannaria tein miehille iltakahville ja poika katselee pikkukakkosta, niin kerkeää koneellekin. Olen yrittänyt olla huomaamaton ja pois jaloista pojan kanssa. Miehen veli on perheineen käymässä, enkä tule ollenkaan toimeen hänen vaimonsa kanssa. Mehenikään ei pidä veljensä vaimosta, joten hän ymmärtää. Olemme siis kaikki anoppilassa. Onneksi meillä on mökki tässä aivan lähellä jossa saan tehdä rauhassa ruokaa ja olla " piilossa" . Poika vaan haluaisi leikkiä serkkujen kanssa, joten täytyy ravata tätä väliä. ...

Muuten menee mukavasti. Nyt tosin tuntuu, että kunto loppuu. Olen kävellyt ja puuhastellut tänään mm. pessyt pyykkiä ja siivonnut.

Joku kyseli mittoja. Itse olen lyhyt, vain 153 cm. En tiedä vaikuttaako pituus kummemin raskauteen, mutta voisi kuvitella että pitkillä olisi enemmän tilaa häpyluun ja rintalastan välissä. No, kyllä sinne pätkänkin kohtuu vauva mahtuu, kun kerran sinne on laitettukin. :)

En malttaisi odottaa paria viikkoa, että pääsisin keskiraskauden lääkärintarkistukseen. Kai ne silloinkin ultraa? Olisi mukava saada varmistus vauvan sukupuoleen. Vahva epäily oli tytöstä. Tämä raskaus onkin ollut erilainen kuin ensimmäinen. Enemmän pahoinvointia ja väsymystä... Eikös ne tiedä tyttöä?! :)

Tässä tärkeimmät.

Germit ja perhonen 25+1

Hitsi kun työt painaa päälle eikä meinaa ehtiä tänne kirjoittelemaan. Tänään saadaan toivottavasti se netti-yhteys kotiin niin voi iltasella käydä lukemassa teidän kuulumisia.

Eilen olin neuvolassa ja Hg oli vain 114, joten sain rautatabletteja mukaani. Se tuli vähän yllätyksenä, kun esikoista odotellessa hemppa ei laskenut alle 124. Painoa tulee koko ajan n. 1kg viikossa lisää, joten lopussa pääsen varmaan ennätyslukemiin! Turvotustakin selvästi on jo ihmeen paljon, kun silmien alla on aamuisin hirveät pussit ja jalat alkaa tuntumaan tönköiltä. Vielä pitäisi 2kk kehdata töihin lyllertää:(

Pituudesta oli ollut keskustelua. Mulla on mittaa 166,5cm ja se on riittänyt ihan hyvin:) Mulla on vielä pitkä selkä ja lyhyehköt jalat, joten vauva mahtuu kasvamaan oikein hyvin. Ainoastaan housujen ostossa on aina ongelmia, ku joutuu aina lyhentämään.

Reilu viikon päästä saadaan viettää esikoisen 2-v syntymäpäiviä:) Hitsi, miten se aika rientää!!! Käytiin jo 2 vuoden kunniaksi ensimmäistä kertaa kampaajalla tasottamassa hiuksia. Tyttöä jännitti selvästi uusi tilanne, mutta hienosti meni:)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Hömme ja pikku-i 24+4

ja nyt haaveilen korvapuustien tekemisestä. Ei vaan jotenkin jaksais mitään tehä kuitenkaan. Mä oon hamstrannu itelleni lomaksi jokapäivälle jotain tekemistä, koti alkaa jo näyttää siltä, että täällä ei oo kohta kuukauteen siivottu. Kaikista inhointa on, että meiltä on taas löytyny turkiskuoriaisen toukkia. Mä pelkään kaikkia ötököitä ihan hulluna. Eihän ne ihmiselle mitään tee, mutta inhaa kun rupee vaatteista löytymään reikiä ja ei ne oikeen myrkyilläkään lähe pois. Pitäis myrkyttää kaikki viereiset korttelit, että ne sais oikeesti pois. Ihanaa asua kalliossa...

Meillä tää kämppä on oma, mutta kaks huonetta avokeittiöllä ei ihan oo perheasumisen yläpäässä. Ollaan mietitty että heti kun verot vähenee myydessä, niin lähtee vaihtoon, mutta siihen on vielä yli vuos aikaa. Ois ihana asua jossain omakotitalossa tai rivarissa. Täällä hesassa ne tuppaa vaan olemaan aivan per**leen kalliita. Tän meijän kämpän hinnalla oltais jostain muualta saatu joku luksus-omakotitalo, mutta ei mistään läheltä kuitenkaan.

Mun pitäis pikkuhiljaa ruveta ettimään jostain kaupoista jotain juhlamekkoa, kun mun veli menee syyskuussa naimisiin. Sillon maha on jo aika isona. Oisko jollain jotain hyviä kauppa ehdotuksia pääkaupunkiseudulta tai netistä, kun mistään henkkamaukan mekoista en niin hirveesti juuri nyt oo perustanu... Ja kirppariehdotuksia täällä myös otetaan vastaan.

Ei kummempia varmaankaan.

Miizuli ja toukka 24+5

Tänään olin siis siellä TAYS:issa äitiyspolilla ultraäänitutkimuksessa. Beibin munuaisaltaat oli edelleen laajahkot, mutta lääkäri sanoi sen olevan normaalia!!! On kuulemma tavallista, että sikiöllä on tällaisia hetkellisiä " kehityshäiriöitä" , jotka sitten korjaantuvat itsestään.

Lääkäri sattui olemaan sama, joka oli mukana esikoisen synnytyksessä reilut 3 vuotta sitten. Tuossa synnytyksessä sain tosi pahat repeämät (II/III asteen) ja lääkäri sattui minut vielä muistamaan sen tapauksen johdista. Oli kovin ystävällinen ja kyseli toipumisestani ja voinnistani. Kaiken lisäksi saneli vielä " sectiopäätöksenkin" =) Että kyllä on olo nyt helpottunut!!!

Viikolla 36 sitten mennään synnytystapa-arvioon ja siellä nuo munuaisaltaat vielä sitten kontrolloidaan. Ihana kun pitävät huolta ja tutkivat tarkkaan!

Kiitos muuten noista rautavalmistevinkeistä! Täytyypi käydä vaihtamassa tuo Retafer johonkin toiseen.

Nyt uinumaan. Lähetään huomenna perheen kanssa loppuviikoksi Ruotsiin =) Ihanaa vähän nähdä muitakin kuvioita välillä. Tässä se niin pyörii kodin ja kaupan ympärillä tämä kotiäidin arki.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille.

Terkuin kiitollinen ja huojentunut Yazmin (rv 22+6)

kera beibin 600gr =)

Oli taas ihanaa mökkeillä ja varsinki ku ilmatki oli mahtavat! Tytöille on rakennettu sinne oma leikkimökki ja siellä riittää touhuttavaa. Mun vanhemmat teki taas mahtavia ruokia ja mun mummiki oli mukana. Mummi oli leiponu niiiin ihanaa sinihomejuustopiirakkaa et söin eilen itteni ihan ähkyks. Mustikkapiirakkaa saatiin kotiinki ku sitä oli niin paljon. Mul on ihan kaamee himo täl hetkel piirakoihin.

Lauantaina ennen mökille menoo jouduin käymään lääkärissä ku mul on ollu ikävää kutiivaa näppylää jaloissa. Samanlaista mulla oli kuopusta oottaessa ja myöski teini-iässä. Sain kortisonirasvaa ja antibioottikuurin ku olin raapinu osan aika pahasti rikki. Lääkäri sano et otetaan kuuri varmuuden vuoks ettei tulehdus mee verenkiertoon jollon ois vaaraks vauvalleki.

Hiusten värjäyksestä oli puhetta: Mä värjäsin just pari viikkoo sit punertavaks. En alkuraskaudesta viittiny enkä jaksanu mut nyt sain ittestän sen irti ku alko olla juurikasvu jo jonkinmoinen. Ennen värjäsin monta vuotta mustaks (tosin kaikki muukin oli sillon mustaa näin metallimusiikki-ihmisenä) mut vuos sit innostuin punasesta ja nyt saa pää olla punertava. Ihan pirtsakkaa :)

Pituudestaki oli puhetta: Meitä on siis aika monta lyhyttä täällä. Mä oon 156cm ja lastenosaston housuja koolta 158 ei tarvi lyhentää ja sieltä on monet housut tarttunu. Nykyään synnytysten jälkeen ei vaan normaali mitotus mee mut onneks on noita d-mitotuksia väljemmällä vyötäröllä.

Tarald ja tiitiäinen 23+2

Terve vaan kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa. :)

tuosta kampaamohommelista tuli mieleen, kun muakin haluttaa ihan oikeesti tehdä jotain näille mun hiuksille, niin kannattaako raskaana ollessa värjätä hiuksia? Leikata ainakin meinaan, mutta olis mukava myös jotenkin värjätä...en tiiä värjäiskö serkku vaan pitäskö värjätä ihan kampaajalla. Siitä on jo aikaa kun jotain on näille hiuksille tehty ;)

Onko tänne mahdollista liittää kuvia? Olis mukava nähdä kuviakin sitten uusista vauveleista kun ne marraskuussa alkaa tupsahtelemaan ;)

Omaan napaan ei kuulu kummempia...on ollu semmonen tasainen ok olo, lukuunottamatta yhtä migreenikohtausta tuossa perjantaina...mutta muuten on vaavi potkiskellut aina tiettyihin aikoihin tuolla massussa ja ihanalta ne vielä tuntuu...onneksi ei kauheen kovina vielä ;) Neuvola on vasta elokuussa seuraavan kerran, joten sinne on vielä aikaa melkeen kuukausi ;)

Nyt näyttää täällä Tukholman sää olevan tänään melko kymähkö ja sateinen, joten enpä taida hirveesti ulkona liikuskella, jos keksis jotain tekemistä täällä sisällä ;) Nyt kattelen teeveetä ja löhöilen :)

Kuinka pohjosesta se sinä sanle oot? :)

Rv 24+1 (jos oikein laskut menee)

Onpas taas ikävän harmaa ja ilmeisesti myös sateinen päivä tulossa. Vähän tylsää,kun ei oikeestaan voi touhuta mitään ihmeellistä lasten kanssa. No aateltiin sentään kirjastossa kävästä.

Eilen tein vauvalle ekan hankinnan, alennusmyynnistä pikkuruiset sukat.:) Mutta olivat niin suloiset, että oli pakko ostaa. Muuten taitaa kaikki taas jäädä viimetinkaan...Miehen siskolta saatiin sentään kasa kestoja ja lupailivat meille vielä vauvanvaatteita.

Mulla on aamut ollu nyt toosi vaikeita, siis heräämisen suhteen..Ei meinaa millään saada itteensä ylös. Lapsetkin herää jo kuuden-seittemän välillä. Onneksi mies on kuuliaisesti noussut ylös lasten kanssa ja mä oon saanut nukkua vielä sen pari tuntia.

Mulla ois kanssa kampaajareissu edessä. Viimeksi oon käynyt kampaajalla helmikuussa ja tukka on just sen näkönenkin. Kunhan tuo taloudellinen tilanne tästä kohenee...eli ei koskaan.:)

Pääkaupunkiseudun kirppareista kyselijöille. Täällä Espoossa, Leppävaarassa on viikonloppuisin(la, su?) tuolla Vermon parkkipaikalla ainaskin ollut kirppari. En tiedä toimiiko se vain kesäisin vai jatkuuko vielä syksyllä. Itse olen syksyllä ja talvella käynyt Vantaan Varistossa sunnuntaisin kirpparilla myös myymässä. Ja ilmeisesti Myyrmäessäkin on toiminut joku suurkirppis...Ja sitten on tietysti se Valtteri, onkos se tuolla Vallilassa? Siellä en ole koskaan käynyt. Onhan noita paljon, mutta tässä siis muutamia. Tuolta Varistosta olen itse tehnyt lapsille melko edullisia löytöjä, mutta sehän riippuu sitten ihan myyjien määrästä jne.Vermossa en ole vielä käynyt, pitäisi sinnekin joku viikonloppu raahautua.

RvaRuljanssi: Täällä toinen innokas sienestäjä. En tosin viimeaikoina ole päässyt kun tuohon lähimetsään, mutta on sieltäkin jotain jo löytynyt. Ainaskin kanttarelleja, haperoita, rouskuja ja tatteja. Muutama lampaankääpäkin tarttui mukaan. Ja mustikoita tottakai.:)Noihin oikeastaan mun sienituntemus rajoittuu,mutta tarkoitus olisi laajentaa repertuaaria pikkuhiljaa.

Mitäs muuta...pituudesta oli kanssa puhetta. Itse ole melko pitkä(177cm), joten maha uppoaa aika hyvin tohon varteen. Eli maha ei näytä niin isolta, vaikka olisin viimeisilläni. Melkeen on kyselijöille tarttenu ruveta neuvolakorttia näyttelemään, että näillä viikoilla tosiaan mennään(siis aikaisemmissa raskauksissa yli la:n)Kateellisena kattelenkin aina muiden muhkeita masuja...:)

Ohops, onpas tuo kello jo paljon. Nyt täytyy jatkaa näitä aamupuuhia..

Mukavaa tiistaita kaikille!

kk81 ja kaiffari rv 25+0

Niinpä on taas pilvinen päivä, mutta hiostava ilma silti. Tänä aamuna sain nukuttua peräti puol 10 ja nyt tuntuukin että päivä on menny tosi nopeesti. Pitäsköhän ruveta laittaan aina herätyskello soimaan viiemistään 8lta, niin kerkeis aina jotain tekemäänkin.

Kävin ostamassa tuossa 5kg laatikon mansikoita. Niitä pitäs varmaan lähteä laittamaan pakastimeen. Maksoivat kyllä mansikoita, mutta pakko saada talveksi pakastimeen. Lisääkin pitäs ostaa, että sais sillotettua ja muutenkin. Taitaa olla turha toivoa että hinta enää putoais.

Tulppa: Mihin hintaan sait tilattua ne Duo Edget tenavatarvikkeesta? Mä kattelin niitä, mut ei siellä ollu jäljellä yhtään tuolla sport rungolla. Minä haluaisin ne Jungle- väriset. Paljollakohan se möisi ne jos mies onnistuisi tinkaamaan. Ajateltiin kyllä lähteä haaparannassa käymään miehen kans Ikealla ja muutekin. Siellä ois emmaljungan jälleenmyyjä ja laitoin tässä sähköpostia sinne että mihin hintaan ne myy niitä. Niin sport rungolliset edget maksaa siellä 738e (ovh.), eli ei hirveän paljon halvemmat ku täälläkään, mutta jos sielläkin sattus jotku hyvät tarjoukset olemaan, niin vois käydä kattomassa.

Pikkukuuttilo: Kannattaa tosiaa käydä tuolla kestovaippainfo sivustolla tutustumassa kestoiluun. Minäkin olin joku aika sitten vielä täysin ulalla koko asiasta, mut nyt alkaa tietoa olla. Siellä on keskustelupalstojakin jossa kestoilijat kertoo omia kokemuksiaan erilaisista ratkaisuista, joten sieltä saa hyviä vinkkejä.

Jeps, nyt syömään ja mansikoiden laittoon...

Sanle ja Dj 24+1

HIUKSET: Mä en oo värjänny nyt ollenkaan, kun jotenkin tuntuu että väri ei pysy päässä ollenkaan. Äitini sanoi, että aikanaan hänellä on ollut sama homma. Syksymmällä on pakko värjätä, kun on veljen häät, samaan syssyyn se varmaan sit menee leikkauskin.

VAKUUTUS: Mä just tänään soitin pohjolaan, että saanhan sen vielä? Sanoivat, että kunhan ei ole vielä 27 viikkoa täynnä, niin onnistuu. Postissa paperit huomenna tai ylihuomenna ja sit sen saa hoitoon. Vuosimaksu oli jotain 200-250e ja siinä on alet mukana, kun on muutkin vakuutukset sieltä.

KESTOT: Mä en kanssa oikeen tajua. Mä tarttisin jonkun kestoilija tuki-ihmisen, joka opettais mulle kädestä pitän, kuinka pitää toimia. Vapaaehtosia? Samaan syssyyn kantoliinaopetus pitkällä sidottavalla liinalla?

ON: Sain kun sainkin ne korvapuustit leivottua. Oli hyviä. Käytiin serkun kanssa kattomassa uusin Hsrry Potter eilen ja oli kyllä hyvä. Ilostuin siitä kovin. Sain myös ostettua parit rintsikat ja mekon sinne tuleviin veljen häihin. On muuten aika kiva kun on sitten oikeen hinkit, kuppikoko on kasvanu sellaset 5 kokoa. Maha ei näytä ollenkaan niin isolta, kun tissit on niin turpeet.

MITTAA: Mä oon sellaset 165 pitkä. Eli tämmönen vähän vajaa keskimittanen. Mahan ympärys vetää yli 100. Uusinta mittausta ei oo. Edellisessä neuvolassa sf oli 17cm, mutta siitä on jo muutama viikko.

Mä en enää muista mitä muutaq oli, mutta huomenna sitä kerkee taas laitteleen. Mut jos jollain oikeesti ois niistä kestoista ja kantoliinoista joku hyvä nettiosote tai joku ihminen ite, niin ilmotelkaa mulle!!!

Miizuli ja toukka 24+6 tai 25+0 En enää väsymykseltäni muista onko nyt tiistai vai keskiviikko....

Nyt on sitten tukka lyhyempi, oikeastaan alkaa olla kunnon poikatukka. Sen verran lyhyeksi lähti. Mut nyt on kivan keveä, pirteä ja helppo laittoinen. Mitäs enempää vois vaatia?

Tänään sain miehen mukaan houkuteltua lastentarvikkeeseen. Mukaan lähti Gracon Logico turvakaukalo ja Graco Spree matkarattaat. Noi matkarattaat ei kyllä ollu vielä hankintalistalla, mutta ostettiin jo nyt ku halvalla saatiin ;) Ostettiin tuosta kaukalosta semmoinen väri joka on poistumassa valikoimista ja saatiin se 30e ovh edullisemmin. Eli noi uudet värit maksaa tuossa istuimessa 189e, niin me maksettiin 160e. Sillä nuo rattaatkin ostettiin ku saatiin vielä samaa väriä, ja sekin oli siis poistuva väri ja ovh149 sijaan maksettiin 120e. Minä oisin kyllä jättänyt noi rattaat vielä ostamatta, kun ei niitä mahda enne ensi kesää tarvita, mutta mies sanoi että sama ostaa nyt kun ne kerta kuitenkin joskus pitää ostaa ja saatiinpahan nyt samaa väriä molemmat, jos sitä travel systeeminä käyttää yhdessä. (Ei yhtään turhamaista ;)) Tuo matkaratas oli kyllä ihan laadukkaan oloinen verrattuna siihen gracon halvimpaan malliin. Tuossa on kumiset pyörät, säädettävä aisa ja jalkapeitto mukana ja kasaan taitto systeemikin oli paljon parempi. No eipähän tarvii sit ensi keväänä miettiä enää tuota matkarattaiden ostoa. Nuo on tuommoset musta-t.sinisen väriset ja oikeestaan minusta se oli paras värivaihtoehto mitä siellä oli. Muut istuimet oli jotain oranssia, ruskeaa ja metallin hohtoja, joten mulle passas oikein hyvin että just tuo oli se mikä oli tarjouksessa.

Vaunut jäi sitten vielä ostamatta, kun ei tuolla liikkeessä ollut nyt noita emmaljungan duo edgejä sport rungolla. Siellä ollut heinäkuu tarjouskuukausi ja tavara tehnyt kauppansa. Myyjä sanoi kyllä että syksyn myötä tarjouksia tule lisää, joten ei paniikkia. Monet on valitelleet että lastentarvike-ketjun liikkeissä sais huonoa palvelua, mut ainakin Kajaanin liikkeessä oli asiallista toimintaa. Myyjä kävi asentamassa istuimen autoon ja näytti miten se tapahtuu. Ja kun oltiin miehen kans 2 autolla liikenteessä niin kokeili sen sit toiseenkin autoon, että varmasti passaa molempiin ja ei tarvinnut kauaa tingata kun hinnat laski kohdilleen :)

Joo mutta nyt suihkuun ja sitten nukkumaan

Sanle ja Dj 23+6 (huomenna poksuu taas viikot :) )

Hb surkea 105, jatkan lisärautaa mutta vaihdan valmistetta. Edellinen eli Duroferon loppui, uusi valmiste Obsidan. Duroferon on sopinut mulle oikein hyvin, söin sitä koko edellisen raskausajan eikä ole vatsavaivoja tullut. Mies nyt sattui ostamaan toista merkkiä viime apteekkireissulla. Ehkä tehossa on jotain eroa?

Paineet 123/68, nousua, tarttee seurata kotimittarilla (ed. raskaudessa lievä toksemia).

Painoa tullut nyt yhteensä 4,8 kg. Viimeisin painonlisäys n. 200 g/vko.

Sf-mitta 21 cm.

Siinäpä niitä :). Labrassa kävin, koska vasempaan reiteen on tullut laajeneva, kipeä mustelma, ilmeisesti vuotava suonikohju taijotain. Katsovat hyytymistekijät. Kun muistaisin huomenna soittaa tuloksista!

KL, rv 24 sharp.

Poika katselee telkkaria ja mina siis paasin rauhassa koneelle. Pojua aina vahan vasyttaa hoidosta kotiinpaastya ja katselee vahan aikaa telkkaria " heratakseen" , sitten sita virtaa taas riittaakin... :) Masussakin vaikuttaa tuota virtaa riittavan ja on jotenkin uskomatonta ajatella, etta kohta meilla on kaksi duracellia taalla.

Meilla oli lauantaina Pictionary-kekkerit ja oli tosi mukavaa. Ihmiset ovat taalla jotenkin tosi nihkeasti kutsumassa kotiinsa ja jarjestamaan juttuja, joten taas kerran keksimme jotain puuhaa. Aina kaikki tulevat tosi mielellaan ja koska tiedossa on jotain yhteista tekemista, niinkuin peli, on varmasti jutunjuurta tiedossa. Meilla yksi ystava aina valilla jarjestelee korttipeliturnauksia ja Alphabet-iltoja, joten ei ollut ihan originelli idea, mutta hyva kuitenkin.

Noh, muisti pettaa, mistas taalla on keskusteltukaan? Ai niin:

GERMIT mietti tyton mahdollisuutta. Meilla on poika ja tama raskaus on kanssa ollut ihan erilainen kuin ensimmainen. Pahoinvointia tosi paljon enemman ja vasymysta myos. Ultran mukaan olisi tytto tulossa, eli mahiksia tietenkin on :)

HIUSTEN varjayksesta: Ensimmaisen kolmanneksen aikana en kaynyt, mutta nyt olen kylla kaynyt kampaajalla hieman kohentamassa ulkonakoa. Olen luonnostaan vaalea, mutta vari on sellainen hiirenharmaa ja olenkin yleensa hieman vaalentanut hiukset. Nyt viimeksi valitsimme hiusten juurien varin, eli tummahkon, ja on ollut tosi kiva. Mies kylla jarkyttyi, kun on aina tykannyt sellaisesta ihan blondista :)

PITUUDESTAkin joku kysyi. Minulla sita riittaa ihan tarpeeksi, eli 173cm. Jos on korot jalassa, jaa mies lyhyemmaksi.

Selva, muuta uutta ei tanne taida kuuluakkaan. Masussa on kaikki hyvin ja ennallaan. Mukavaa viikkoa sinne!

Skusku 23+2

Bussipysäkillä yks nainen veikkaili et meille tulee poika. Niin veikkaili mun mummiki mut se veikkas myös tyttöjen odotusaikana samaa ja 2 tyttöö on tullu. Ihan hauska kuulla mitä ihmiset veikkailee mut ite uskon vasta ku saan vauvan syliin :)

Oltiin tänään serkulla kylässä ja oli ihana huomata miten sen cp-vammanen poika oli oppinu vajaassa puolessa vuodessa paljon. Tää poika täyttää parin kuukauden kuluttuu 2 vuotta ja on tosi sulonen! Tytötki pääs pitkästä aikaa leikkii pikkuserkkujensa kaa. Mukana oli myös mun veli vaimonsa ja vauvansa kaa. Kuukaus jo tosiaan menny vauvan syntymästä...näin se aika menee.

-Yazmin: Toivottavasti oli pikkusella kaikki hyvin tänään ultrassa! Mäkin oon muuten alkanu hengästymään entistä helpommin vaikken ees kaameesti rehki mm. kovalla vauhdilla kävely tuntuu jo. Mä syön rautalääkkeenä Obsidania joka on kapseli joten ei ärsytä masua silleen ku Retafer. Nyt tosin mul on ihan lopussa ja taidan syödä loppuun Retaferit jotka on kuopuksen odotusajalta jäänyl.

_Miizuli_: Tekis mieli iteki lähtee kattomaan Harry Potteria. Leffassa ei oo tullu taas kuukausiin käytyy...

Malaika_vaavi: Mulla on tukivyö kulunu sen verran käytössä et yks tuki lähti jo ulos siitä kiskoltaan. Jouduin vähän ompelee ja eiköhän toi vyö nyt kestä loppuraskauden. Mul on mamalin -merkkinen toi tukivyö ja tätä ennen oli mulla kuopuksella ja ostin ite ton käytettynä joten ei ihme et alkaa kohta hajoomaan. Silti on ihan ehdoton eikä muuten oo painanu. Tosin kohta masu on jo niin iso et otan jatkopalan käyttöön :)

Tarald ja tiitiäinen 23+4

Näyttää täällä Tukholmassakin olevan melko pilvinen sää taas vaihteeksi. Ehkä tulee sadettakin. Toivottavasti ei kuitenkaan.

täällä on ollut puhetta pituudesta...minä kuulun myös nuihin lyhkäsiin tytsyihin..pituutta jotain 155cm ja maha tosiaan kasvaa sen mukaan ja kasvaa kokoa vähän muuallekin..ainakin tuntuu siltä ;)

taidanpa mennä tänään varaamaan aikoja kampaajalle...pitäs vaan keksiä, mitä sitä haluais näille pitkille hiuksille tehdä ;) ihan lyhkäseks en kuitenkaan halua leikkauttaa, mutta ajattelin, että jos otsatukan leikkauttaisi :) Miehellekin sitten ylläriä, kun ens tiistaina tulee reissusta ;) hehe.

Monella on jo hankinnat tehtynä, mutta minä en oo vielä alkanut niitä edes tutkailemaan. Pitäs ainakin viimestään tässä syksyn mittaan alkaa niitä hankintoja tekemään. :) Pitäs miehen pojallekin samalla hankkia kaikenlaista, nyt kun tulee sitten tänne Suomeen meille asumaan. Stressaa vähän, kun on tuo rahatilanne niin huono tällä hetkellä...millähän sitä kaiken hankkii. Jos olis sukulaisia paljon, joilla olis vanhoja tavaroita, niin mikäs siinä, mutta kun ei niitäkään oikeen oo...siis joilla olis just sopivia...:( ....valivali...noh, ei auta valittaa. :)

Nyt alan vähän imuroimaan ja sitten vois tässä pikkuhiljaa vaikka ulkoistua..käydä kävelyllä tai jotain :)

Oikein hyvää tiistaita kaikille. :)

Rv 23+2 :D

...Mä en syö tabletteja, vaan juon mehua, joku Blukraut saft tai krauersaft se oli, apteekista ja luontaistuotekaupoista löytyy. Neuvolassa sen kerto, ettei maha oo ihan sekasin tableteista...

Miizuli

Tarald: toi mun tukivyö ostettiin ihan tässä n. 3 vkoa sitten ja se on semmonen tarralla kiinnittyvä...luulis, että se nyt jotain kestäis tai siis se tuntu olevan niin napakka ekoja kertoja kun käytin, mutta pyh...kyllä noistakin rahat revitään ja sitten ne ei edes tue kunnolla...:P

minkähähn merkkinen se mulla nyt olikaan...Anita-merkkinen se oli tai siis on. Äippä tilas sitte tänään jonku toisenlaisen jostain...täältä Ruotsista siis...saapa nähdä mimmonen se sitten on..minä kyllä olisin vielä kelpuuttanu tonkin, kun ei sitä kuitenkaan tuu pidettyä kun aina sillon jos pitää pitemmän aikaa jossain kaupungilla tai jossain olla.

Onko muuten mitään vinkkejä, mistä kantsis äippävaatteita hankkia?? Minä ostin Lindexiltä parit housut ja ne on kyllä olleet ihan kauheet..löystyneet niin äkkiä, että ei niitä enään pysty pitämään...vaikka masu on kasvanu niin vaatteet on löystyneet ihan kauheesti ;) heh...enään en Lindexiltä kyllä osta mitään. :)

Onko kellään ollut sellasia omituisia sydämentykytyksiä...siis sellasia, että sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja on vähän hankala olo?? Mulla tuli tänään aamulla kun istuin ja katoin teeveetä...yhtäkkiä kauhee tunne ja piti ihan levolle mennä ja yrittää vetää syvään henkeä. :P mikähän lie oli??

hmm...huomenna olis sitten kampaajalle aika....värjäykseen ja leikkaukseen. saapas nähdä mitä tulee ;)

Nyt nukkumaan. Hyvät yöt kaikille!!

Rv 24+3

keskiviikko ja enään viikko odotusta, kunnes mies tulee kotiin. wuhuu :) Onneksi aika on melko äkkiä mennyt.:)

tekis mieli jo päästä neuvolassakin käymään, että sais vähän enemmän tietoa, millaset on arvot tällä hetkellä. siitä on jo aikaa kun kävin :) Noh, vielä parisen viikkoa ja sitte pääsee.

onko teillä muuten tukivyöstä ollu mitään hankaluuksia...siis sillä tavalla, että se ns. kuminauha on mennyt ihan sykkyrälle ja se sitten alkaakin painamaan selkää eikä sitä saa pahemmin suoraksi muuten kuin pesemällä, mutta jos se joka käyttökerran jälkeen menee, niin onko siitäkään sitte mitään hyötyä??

harmaalta näyttää ulkona ilma taas...pläh, mutta onneksi on ihan lämmintä kuites. Nyt suihkuun ja sitten kiertelemään kauppoja. :)

pitäs löytää yhet mammafarkut tai jotain, kun ei oo tällä hetkellä muita kuin kesäkamppeita ;)

oikein hyvää keskiviikkoa kaikille. :)

Rv 24+3

Tänä aamuna heräsin sitten jo kuudelta enkä enää unta saanut. Vissiin sitä alkaa pikkuhiljaa jo sopeutumaan näihin katkonaisiin yöuniin ja aikaisiin heräämisiin. Koirakin katsoi aamulla ihmeissään puolella silmällä että mitäs tämä on ku emäntä jo nyt hereillä. Sitten se vaan kömpi vaatekaappiin jatkamaan uniaan. Me naureskelleenkin aina, että meidän koira on umpihomo, kun se joka aamu tulee kaapista ulos :) Niin ja sitä kiinnostaa poikakoirat paljon tyttöjä enemmän.

Tänään ois meno kampaajalle. Ajattelin leikata semmosen reippaan lyhyen tukan. Oon niin kyllästynyt tähän ainaiseen niskassa ponnarilla keikkuvaan luirakkeeseen, että saa lähteä. Monta vuotta jo ollut ja ei tätä ikinä jaksa mitenkään laittaa. Vaikka mulla ei mitenkään äyttömän ohut tukka olekaan, niin tämä hiuslaatu on niin liukas ja luiru että jos ei puolta pulloa muotovaahtoa tuhlaa ja tuntia föönaukseen niin ei saa mitenkään ja silti on hetken päästä samannäköinen ku lähtötilanne. Ja varmaankin sitä hiusta alkaa lähteä sit synnytyksen jälkeen niinku aika monelle käy, niin onpahan vähempänä, eikä joka paikka oo sit pitkiä hiuksia täynnä.

Siskokin tulee etelästä tänään viikon lomalle tänne pohjoiseen niin pitää samalla reissulla sekin hakea junalta. Valitettavasti tänne on ilmeisesti taas pilvinen ja sateinen viikko luvassa, että ei vieläkään päästä helteistä nauttimaan. Mahtaakohan noita tälle kesää enää tullakaan. No mutta jospa se elokuu viimeistää tois kunnon intiaanikesän.

No mutta nyt aamupalalle ja laittautumaan ihmisten ilmoille.

Sanle ja Dj 23+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat