Seuraa 

Hei!

aattelin aloittaa jo uuden ku edellinen käynyt jo niin pitkäksi.

Täällä jonkin verran vielä huonoa oloa.tulee huono olo jos nälkä kerkee pääsemään jo liian kovaksi.Onko muilla samaa ?

Rinnat on kans vielä tosi arat ja väsymistä jonkin verran.

Ensi viikolla olisi mulla np-ultra keskiviikkona.

Kesälomakin alkaa lauantaina.Ihanaa ku saa huilia kuukauden.

Nyt täytyy lähtee poika herättään hoitoon.

anna_liisa 11+5

Sivut

Kommentit (64)

Eli mukavasti jo täällä pömpöttää! Muuten niin olematon masu haluaa jo esitellä itseään...=) Mullakin, kuten jo muutamalla muulla, alkaa pahimmat oireet helpottaa. Kuvotusta on vielä iltaisin havaittavissa jos en syö tarpeeksi. Mutta väsymys on muuttumassa kai pirteydeksi kun en enään meinaa öisinkään saada sikeesti nukutuksi! Onko muilla uniongelmia öisin? Myös öiset vessareissut ovat harventuneet. Taitaa olla kohtu jo sen verran noussut että pahin paine rakkoon helpottaa.

Sellaista mun piti kysellä asian kokeneilta, että millä viikoilla olette käyneet rakenneultrassa ja onko sukupuoli näkynyt? Mä tosiaan varasin tuohon hemoon rakenneultran ja silloin olisi viikkoja 17+1, mietin onko varmaa että paikat noilla viikoilla näkyy JOS pikkuinen siis suostuu näyttämään!? Esikoisen kanssa ei käyty mutta nyt tuntuisi mukavalta tietää kumpi sieltä tulee tytölle seuraksi!

Ja toinen asiani koskee noita lapsivakuutuksia. Voitteko suositella mitään vakuutusyhtiötä kokemusten ja hintojen perusteella? Meillä esikoisella vakuutus Fenniasta, otettiin kaksi kk ennen syntymää. Ihan hyvä vakuutus on mutta ymmärtääkseni pienemmällä maksullakin vakuutus irtoisi!

Nyt vaipan vaihtoon!

suko81 12+3

Lopetin nyt kun sain tietää raskaudestani. Olen siis ollut jo useamman viikon polttamatta eikä ole juuri mieli tehnyt. Se vain jotenkin vaan jäi pois kun mieli ei tosiaankaan yhtään tehnyt. Välillä on ollut vaikeaa olla polttamatta mutta noista harvoista tilanteista on aika helposti tahdonvoimalla päässyt yli. Tosin tupakointia mulla onkin takana " vain" reilu viisi vuotta. Mutta kuitenkin. Mieskin on vähentänyt huimasti raskauteni takia ja se on helpottanut myös omaa lopettamistani. :D

Ja toivon todella etten enää sitä aloitakaan, ei siitä ole mitään hyötyä. =)

Suan

11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei vaan uudet ja vanhat Helmet!

Ja pahoittelut joukosta poistuville!!!

Pohjanmaa on paikallaan ja siellä suunnassa kai kaikki hyvin... Nyt vaan on niin, et 550km autossa yhden pysähdyksen taktiikalla on aika raskas mammalle tänä päivänä. Esikko kyllä jaksais istua ja kikatella, mut ko äiti nukahtelee viihdyttäjän paikalle ni hermothan siinä menee sit vauvallaki... :P

Eka neuvola ja verikokeet oli viime viikolla, nyt sit reissun aikana oli posti kuljettanu kotiin kaks ultra-aikaa nkl:aan...

Kämppä on täynnä (2+4henkee) vieraita maanantaihin saakka, joten ei oo oikein jaksanu sit tutustua niihin lappuihinkaa vielä...

Väsyttää ja kuvottelee... Se on muuten hassua, ko ekalta ei ollu mitäääään vaivoja, ni nythän niitä sit piisaa kyllä... Huimaus on ehkä kuiten näistä vaivoista se paras...

Eipä pysy ajatus oikein sormien matkassa... Palataan asialle siskot !!!

Luuk@ rv+

Tämän nuoremman kanssa juttelin tuolla joulukuisissa ja sieltä tuli vinkkinä yli 2v sisaruksen laittaminen pulkkaan/rattikelkkaan. Monet pitivät tätä kaikkein toimivimpana ratkaisuna talviaikaan.

Meillähän tulee ikäeroa tämän kakkosen ja kolmosen välille 1v3kk, joten sisaristuin on jo ennestään, mutta katsotaan sitten lähempänä laskettua aikaa tarvitaanko muita vaihtoehtoja... Nyt tämä 8kk ikäinen vauva kävelee puita pitkin.

Heltu ja masu 9+6

sarandiina: mulla tuntuu myös että pahaolo on helpottanu. Ihana kun ei enää oo niin jatkuvan pahanolon uuvuttama. Väsymyskään ei enää ole niin valtava. Pahaolo voi vielä joskus yllättää, jos nälkä pääsee äitymään liian pahaksi. Väsymys vielä tuplaa sen. Eli jos päivällä ei ole syönyt niin hyvin ja illalla on kovin väsynyt on pahaolo kamala.

Ultraus on mulla ens viikolla. Mielenkiinnolla odotan... Odotan myöskin sen takia, että sit vois kertoa töissä. Nyt olen vähän peitellyt itseäni vaatteilla, mutta muutaman epäilevän katseen on mahani saanut. Mutta hitsi vie... en kerro vielä. Luulkoon sit vaan mun lihoneeni. :) Jos sattuisikin niin, että kohdussa ei oo elämää, niin en jaksaisi sitä töissä vatvoa.

Semmoista tänne! Mukavaa viikonalkua kaikille!

Iines@nkka 11+3

vaikkakin vähän pelottaa tällaisia ääneen edes mainita, mutta nyt on kolmatta päivää ihan hyvä olo. Jopa väsymys on väistymässä, juuri tein koko kodin suursiivouksen, ja kellokin on vasta 11...:) Enää ei tarvitse koko ajan olla vessaa lähistöllä oksun takia, eikä illalla väsy enää paina seitsemän aikoihin. Ja tosiaan kolmas päivä tällaista auvoa menossa, olen suorastaan riehakas kun voi syödä jopa lämpimän lounaan, kyllä on ilot pieniä mutta ah niin ihania...:D

Täällä oli muillakin (olen toivoton nimimerkkien muistamisen suhteen) jo olo vähän helpottanut, tuntuu niinkuin aurinko alkaisi vihdoinkin paistaa tähänkin risukasaan, eikö juuri siltä tunnu? Voi vähän lähteä nauttimaan ulkoilmastakin ilman että tarvitsee koko ajan kytätä sopivaa pusikkoa...:)

Ainoa ikävä puoli tässä hyvässä olossa on se, että minä lopetin raskauden alussa tupakoinnin, ja nyt kun olo on kohentunut, olen alkanut katsella polttavia ihmisiä, tai pikemminkin heidän syöpäkääryleitään sillä silmällä. Hyi hyi, en kyllä ole sitä uudelleen aloittamassa, oli sen verran ihme että sen ylipäätään onnistuin lopettamaan, nimmerk. 10v polttanut, 10v yrittänyt lopettaa... Ja sitten vaan yhtenä aamuna päätin että eihän tässä ole mitään järkeä, heitin loput röökit roskiin ja sinne ovat jääneet. Toivottavasti jäävät myös synnytyksen ja imetyksen jälkeenkin...:)

Mites te muut, onko joukossamme ex-käryttelijöitä, miten onnistuitte lopettamaan? Vai vieläkö käryää?

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa. Siis tosiaan, ihanaa, lämmintä lounasta. Sweet...<3<3

eli tänään kävin ultrassa ja niinkun epäilin niin LA painui maaliskuun alkuun, joten meikäläinen vaihtaa tässä vaiheessa pinoo ja toivottaa helmikuisille hyviä odotteluja!! eli jos joku osaava poistaa mut helmikuisten pinosta! Kiitos...

ninnutar 8+1

Ja Nelli-75:lle pahoittelut keskenmenosta!

Täällä on pahoinvointi hieman hellittänyt ja olenkin taas aloittanut kunnon lenkit koiran ja esikoisen kanssa (rattaissa tietty). Päikkäreitä en ole tarvinnut, mutta illalla kyllä nukuttaa makeasti. Onneksi on vielä lomaa jäljellä tämä viikko. Ruoka minulle on maistunut koko ajan oikein hyvin, joten vastapainoksi nuo kunnon kävelylenkit kyllä tekevät hyvää ettei paino pääse vielä ihan tässä vaiheessa kipuamaan.

Np-ultraa odottelen ja se on vasta parin viikon päästä, joten odoteltavaa on... jotenkin on aika epäuskoinen fiilis tästä raskaudesta ja paljon enemmän toivon nyt tästä toisesta asioita, kuten terveyttä yms. kun osasin esikoisen kohdalla edes ajatella. No päivä kerrallaan mennään ja katsotaan mitä tuleman pitää! Olen muuten nyt huomannut tuon pahoinvoinnin kanssa, että kun on liikenteessä niin se eipääse yllättämään. Nyt olenkin viimeisen viikon touhunnut aika tehokkaasti, sitten illalla se pahoinvointi tulee ainakin pienenä etomisena, mutta yön aikana onneksi helpottaa.

Kaikille hyvää viikon alkua ja toivotaan hyviä ultrakuulumisia myös jatkossa.

lehvä 11.viikko

kylläpä on asiat muuttunu parissa vuodessa. Ihan ekana ultralla katsottiin että siellä on elävä sikiö, ja iloisesti sydän siellä tikitteli. Sai se terkkari äänet kuulumaan dopplerillakin, mikä on kuulemma harvinaista näillä viikoilla. (9+3) Ens viikolla veriseula ja niskapoimu-ultraan aikaa varailemaan.

Osanottoni nellille, voimia teidän perheelle

VÄSYTTÄÄ!!!

Aamulla oli neuvola, tavattiin lääkäri ekaa kertaa, tutki kohdunkaulan ja kohdun ja kaikki ok! Ja kuultiin sydänäänet, ihanaa! Syke oli 160. Eli pienokainen on hengissä ja voi hyvin. =)

Väsymys ja kuvotus jatkuvat edelleen, tosin ehkä vähän lievempinä. Kaipa tämä tästä...

täysikuu 10+1

Eli oli äsken eka neuvolalääkäri, kaikki oli muuten ok mutta hemppa oli humahtanut todella alas ja sain rautatabut mukaan. ei ihme että heikottaa ja väsyttää, normaalisti hemoglobiini ollut mulla n 145, nyt 115.

Ihmeellistä kyllä, dopplerilla kuului sydänäänet, vaikka viikkoja vasta 11+0. Kaamea tykytys kuului, lääkärillä oli laite vielä kamalan kovalla, niin odotushuoneessakin varmaan kaikki kuuli.:)

Lääkäri pelotteli että pahoinvointi voi kestää vielä viikolle 16, en millään jaksaisi enää kuukautta venata hyvää oloa...:( Oksettaa ja huipattaa niin maan pe****leesti... Onneksi en muuten saanut kuulla ikäviä kommentteja painosta, oli noussut kilon, ja kuulemma ihan ok nousu. Näin yöllä painajaistakin tuosta aiheesta, kun lähtöpainoakin on ihan omasta takaa (BMI 26) niin ei sitä kait ihan kamalasti sais koko aikana tullakaan. Ja vielä kun ei ole vaakaa itsellä kotona, niin olin ihan vakuuttunut mahan pullistumisen takia että painoa on jotain +5kg...:o

Ihanaa että monet muutkin ovat jo päässeet kurkkaamaan pikkualieniaan! Eikö ole aikalailla vastasyntyneen koiranpennun näköinen? Mies rupesi vähän ultrakuvaa tutkimaan eikä siinä mitään ihmismäistä löytänyt, hänen mielestään vaavi näyttää marsulta. Kiitos kulta.:/

Nyt töitä...

[b]Nelli:[/b] pahoittelut keskenmenosta ja *lohtuhalaus* toivottavasti saatte pian uuden tärpin ja sitten sen toivotun vauvan.

Uusille tervetuloa pinoon!

Ja kaikille np-ultrassa hyviä uutisia saaneille oikein isot onnittelut! :)

Mrs. MArple: Meillä ei toistaiseksi ole kuivausrumpua, mutta sellainen on suunntelmissa hankkia kun ei meillä ole kunnolla tilaa kuivattaa vaatteita.

Tää jatkuva sadesää saa ainakin meikäläisen varsin vetämättömään fiilikseen. : /

Viime viikolla huomasin, että kun tuli toi rv 12 viikon rajapyykki ylitettyä niin se kaikenkaatava ylimaallinen väsymys on mennyt ohi :)

Tokikaan se aamulla töihin herääminen ei ole helppoa vieläkään. Mutta ei se olis helppoa ilman raskauttakaan.

Saapa nähdä olinko ihan pähkähullu, tilasin netistä aidakangasta ja nelisenkymmentä dokkaa lankaa ja tavoitteena on tehdä kaverille tasavuosi syntymäpäivälahjaksi kissa taulu. Tykkää kissoista ja kerää kissakortteja jne.

[ii] Alkuraskauden ultra julkisella puolella?

Olen tässä ihmetellyt useammassakin viestissä, että missä päin Suomea tarjotaan julkisella puolella neuvolassa alkuraskauden ultraa? Jonkun verran näköjään vaihtelee kunnittain nämä hoidot/hoitoajat.

[/quote]

[b] Iines@nkka[/b] Kuntien hyvin vaihtelevista resursseista johtuen eri kunnissa on hyvinkin eri tavalla tarjolla esim noita ultria. Monessa kunnassa on tarjolla vain yksi esim np-ultra (tai rakenneultra) jos ei raskaudessa ole mitään poikkeavaa.

Esim omassa kunnassani on normisti tarjolla vain np-ultra jossa todetaan että on niin ja niin monta elävää sikiötä ja tarkastetaan raskauden kesto. Ja rakenneultran saa sitten jos on syytä jotain erityistä epäillä. Itse kävin np-ultrassa yksityisellä koska kotikunnassa ei ultrassa mitata lainkaan niskapoimua. Ja vaihdoin sen kunnan tarjoaman np-ultran sitten kunnan tarjoamaksi rakenneultraksi.

Mauii: Olitkin sen ekan esittelysi laittanut aikaisempaan helmisten esittelypinoon, ja siksi en sitä ollut ensin löytää, mutta nyt sinäkin sitten löydyt sieltä pinosta. :)

Jaahas, nyt mies tuli töistä, täytyy lopetella tältä erää, tänään on suunnitelmissa käydä katsomassa anoppia ja kertoa vauvauutisia.

Ja näyttää niitä alien kuviakin samalla... ;)

mantelipulla

Ensin *halaus* Nellille. Elämä on niin epäreilua! Paljon voimia ja jaksamista teille.

Niin siitä pesukoneesta, hankin ihan tavallisen, ei-kuivaavan. Koska meillä on kuitenkin tilaa kuivata, saunassa on narut ja oskarinoksa, sitten on pyykkiteline ja ulkona meillä on terassilla narut ja jos ei vielä riitä niin aina on taloyhtiön! Mutta se kuivausrumpu tekisi niin ihanan pehmoisia meidän velour-vaipoista, siksi siitä haaveilen. Mutta sen hankin vasta kun on siihen tilaa. (ette muuten usko miten ihana on sellainen kone joka näyttää kauanko kone vielä pyörii!)

Eilen oli neuvola, ei mitään ihmeellistä auringon alla. Sydänääniä ei kuultu vielä, mikä ei yllättänyt, verenpaine oli normaaleissa lukemissa, hemoglobiini oli kyllä yllättävän korkea, 131. Aiemmin mulla on ollut todella alhainen, eli vain parin viikon rautakuurilla olen saanut sen 125 (verenluovutusraja).. Neuvolantäti sanoi, että kun mulla synnytyksen jälkeen tipahti arvot huimasti ja sitten taas nousi, niin sen jälkeen kuulemma pysyy korkealla. Kumma juttu. No, ei ainakaan tarvitse ruveta heti rautaa syömään.

Paino oli tippunut kilon, tai en voi olla varma kun ei oo ollu sama vaaka missä olen käynyt aiemmin. Mutta kuitenkin, näin vähän ajattelinkin, oon syöny niin huonosti. Riittävästi painoa kuitenkin että sokerirasitus on taas edessä, viimeksikin pistivät ja mulla oli täydelliset arvot. Silti joka ainoa kerta valistivat ruuasta ja oikein syömisestä. V*ttu kun ne ei tuijota muuta kun sitä lukua, edellisen raskauden alkaessa olin käynyt salilla kerran-pari viikossa, ja oli pikkaisen enemmän lihaksia, mutta sillähän ei ole merkitystä, vaan sillä helkkarin LUVULLA.

Äh..

Sellaista tänne.

Mrs.Marple rv 9+1

Äkkiä siis tuohon asiaan kommentti, sitten alettava tekemään töitä. Eli meillä myös mietitty tuota asiaa. Meillä esikoinen vauvan syntyessä 2v3kk. Olin jo vakaasti yhdessä vaiheessa päättänyt, että ei hankita tuplarattaita, mutta nyt olen sitä alkanut pohdiskelemaan uudestaan.

Meillä ei esikko kauheasti enää viihdy rattaissa, saatikka niissä nuku, joten sinänsä ostos voisi olla turha, mutta ajatus kaupungille lähdöstä ja neiti mukaan ilman rattaita ei miellytä =/. Siispä luulen, että meille hankitaan sellaiset matkarattaat, joissa myös vauva voi matkustaa (en ole vielä sen koommin tarjontaan tutustunut). Tosin mieli tässä ehtii vielä muuttua moneen kertaan asian suhteen =)

postanu ja pikku Paavo rv 12+2

Nellille halauksia ja voimia!

Ihanaa, kun sataa vetta ja on pilvistä! (ainakin pk-seudulla).. Yleensä rakastan kesän helteitä, mutta nyt tämän kesän osalta olen ollut niin herkkä lämmölle, että kaikki paahde ja suora auringonpaiste on tuntunut kamalalta. OIkein odotan syksyä ja pimeää, viileyttä! Raikasta ilmaa..

Iines: toivotaan nyt parasta, olisi kyllä hyvä kun saisi taas edes normaalia lähentelevän olon.. Toisaalta, onhan sitä hyvän vuoksi vähän kärsittäväkin ;)

Eilen illalla sain jopa käytyä kevyellä lenkillä, ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen, eli toiveet tosiaan pahoinvoinnin hiipumisesta nousee. Toivottavasti muutkin pahoinvoivat-Helmet saavat helpotusta näinä lähiviikkoina.

Samat ajatukset Lumileopardi, meille kakkonen on niin toivottu ja niin ihana lahja, että sen voimin jaksaa vaikka sitten kovi nuivankin asiaan suhtautumisen työssä.

Lumileopardi kirjoitti myös nimijuhlista ja meillä tilanne on jokseenkin samanlainen, toinen kuuluu kirkkoon ja toinen ei. Lastamme emme kastaneet, vaan järjestimme myös iloiset nimijuhlat (" elämän kummeineen" ) ja kynttiläseremoniat lapsen kunniaksi. Nimijuhlat olivat muistorikkaat.

Tunnelmallista tiistaita ja hyviä vointeja,

Sartsu :)

Nellille: Voi surkeuksien surkeus!! :( Enpä muuta osaa tuohon sanoa..

Tuosta ratasasiasta seuraavaksi. Eli täällä sama mietityttää. Ikäeroa tulee 2 vuotta aikalailla tasan ja nyt on uusien vaunujen osto sillä nuo yhdistelmät mitkä meillä nyt on niin ovat jo siinä kunnossa, että ei tosiaan voi kuvitellakkaan, että vielä yhdellä menisi eli mietinnässä on, että ne tuplarattaat vai sisaristuin ja uudet yhdistelmät. Minä kyllä paljon lenkkeilen ja ulkoilen joten saattaisi nuo tuplat meidän käyttöön olla kaikkein viisaimmat mutta pitää vielä miettiä. No, jokatapauksessa ostetaan todennäköisesti käytettynä mihin sitten päädytäänkin. Meilläkin on farmari joten mahtuu vähän isommatkin taakse vaan saa nähdä miten saadaan mahtumaan kaikki lapset sitten autoon istuimineen ja korokkeineen.

Omaa napaa: Olo on ihan ok. Iltaisin ällöttää ja just ruoka-aikana aina sopivasti. Eli lämpimät ruuat tökkii ja pahasti vielä vaan jospa se tästä. Nyt on täälläkin havaittavissa mahan turvotusta mutta paino ei vielä ole noussut.. Verikokeissa pitäisi muistaa käydä vaan jospa sitä huomenna saisi sen verran aikaiseksi kuten pitäisi muistaa se NP-ultra varailla sitten. Eli sekin jää huomiselle.. Täällä muuten on tullut uutena juttuna, että kunta tarjoaa NP-ultran lisäksi rakenneultankin. Eli tämän edeltävän aikana ei ollut kuin jompikumpi ja sitten eka lääkärissä ultra. Nyt siis oli tuo lääkärissä ultra ja sitten se Np ja rakenneultra. Ekan aikana ei tainnut olla kuin yksi ultra mutta siitä onkin aikaa jo sellaiset 7 vuotta :)

Mutta tämä tällä kertaa!

Vimpula ja rv 10+2

Tervetuloa uusille helmimammoille minunkin puolestani!!

Ja voimahalit joukostamme poistuneille!!

Kesälomareissut on reissattu mallikkaasti, pihahommat loppusuoralla ja mikä parasta pahoinvointi on alkanut pääsääntöisesti helpottamaan=)

Väsymys kyllä on kiusana lähes jokainen päivä mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa hellitä. Kahvi ei kyllä edelleenkään laske mutta tähänkin on jo oppinut=)

Ratasasiaa olitte pohtineet kuten minäkin. Olen ajatellut hankkia tuplat koska ikäeroa tulee noin 1v9kk ja tahdon päästä joskus lenkillekkin ilman ukkoa=) Matkarattaat menisi pieneen tilaan mutta kun asumme täällä hiekkatien varressa ja pitkien talvienkin vuoksi täytyy varmaan hankkia isompi pyöräiset. Onko kellään vinkkejä???

Tänä iltana meille olisi tulossa kaksi tuttavapariskuntaa iltaa istumaan jotka eivät tiedä raskaana olostani. Olen kuitenkin ajatellut kertoa koska tätä pömppää ei peitellä enää muuta kuin isolla teepaidalla=D Juomattomuuteen olisi kyllä keksinyt vaikka minkä tekosyyn mutta en halua yrittää piilotella masua koko iltaa varsinkin mikäli jonnekkin riennoille vielä lähdetään niin eipä nuo minun paremmat asusteet kovin väljiä ole vaan tyköistuvia. Eli kiinnijääminen on taattu=D

Kurjan näköinen sää ulkona, toivottavasti selkenee illaksi niin grillailukin onnistuisi paremmin. Oikein hyvää viikonloppua kaikille mammoille!!!

Niskapoimuun pariosen viikkoa vielä aikaa ja olen ajatellut mittauttaa turvotuksen vaikka kahden vaiheilla olen ollutkin. Neuvola laskee raskausviikkoja menkkojen mukaan, heitoa alkuraskaudenultrasta saatuun pari päivää mutta nä en nyt tiedä kumman mukaan itse laskisin=D Katotaan np-ultraan saakka näillä tiedoilla ja vaihdetaan sitten la neuvolan mukaan mikäli he siellä eivät sitä muuksi muuta.

p02p06 ja pikkuinen 10+5 tai neuvolan mukaan 11+0

Oli siis tuossa heti aamuiselta np-ultra. Pienellä oli kaikki hyvin!=) Helpottavaa vaikka en osannutkaan pelätä että jotain olisi vinossa... En osaa elää peläten aina pahinta! Mutta siis 3 pv otti raskaus takapakkia, eli nyt viikkoja 11+6. Pieni oli melkein 5 cm pitkä ja liikkui aivan uskomattoman paljon! Kätilökin ihan nauroi kun ei meinannut saada sitä kääntymään oikeaan asentoon mittauksia varten. Pieni jukuripää...=) Sain kuvan mukaan, sitä ihaillaan nyt yhdessä!

Varasin sitten rakenneultrankin, sain sen viikolle 35, jolloin mulla viikkoja 17. Odotan sitä jännityksellä, ihan uusi kokemus!

Joku kyseli millä viikoilla on kuulunut sydänäänet, mulla ei ekalla neuvolakäynnillä kuulunut, tuolloin viikkoja 9+2, mutta lääkärissä 10+4 kuului hienosti!

Nyt touhuilemaan tytsyn kanssa!

suko81 11+6

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta muiden jutuista olen kuullut, että on maailman turhin kapistus talviaikaan, ellei satu asumaan jossain Hesan kantakaupungin alueella, jossa lunta ei ole kuin joskus näön vuoksi...

Eli ei tahdo toimia tuolla hangessa, sohjossa eikä kuulemma kovin kehuttavasti edes hiekkatiellä (kesäaikaan). Mutta jokainen tekee itse omat päätökset...

Olen tässä ihmetellyt useammassakin viestissä, että missä päin Suomea tarjotaan julkisella puolella neuvolassa alkuraskauden ultraa? Jonkun verran näköjään vaihtelee kunnittain nämä hoidot/hoitoajat.

Ainakaan kokemukseni mukaan Lahdessa, Vantaalla eikä Helsingissä sitä tarjota. Jos haluat ultrauksen alkuraskaudessa, se on yksityisesti ostettava itse...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat