Seuraa 

En löytänyt aloitusta joten uuteen viikkoon ja uusiin uutisiin!

Sivut

Kommentit (41)

Kylläpä Niiloakselia koitellaan, toivottavasti olo nopeasti kohenee

ja saat vähän voimia takaisin.

Loma siis alkoi ja piti lähteä 5 päivän kierrokselle Helsinki-Porvoo

akselille. Sain tänään tiedon sairaalasta, että menen tutkimuksiin

tiistaina ja keskiviikkona, jonka jälkeen tehdään hoitosuunnitelma.

Toivon vaan, että tämä olisi joku yksittäinen tulehdus, eikä mitään

vakavampaa. Viikon päästä pitäis lähteä ulkomaanreissulle, mutta

jos sairaalaan joudun taitaa se reissu jäädä. En tiedä yhtään miten

raskaus vaikuttaa tähystyksen tekoon, mutta herkkua se ei ole.

Luminalla alkaa sit toisenlaiset " piinaviikot" ! Jännityksellä eletään

ja odotellaan kuulumisia pienestä akrobaatista!

Huomenna siis lähdetään jonkin sortin minireissulle, mutta

maanantai-iltana olis sitten palattava takaisin.

Hyviä vointja kaikille!

Pearl

Nyt se sitten iski- NÄLKÄ! Tuntuu, että voisin syödä koko ajan jotain!! Edellisissä raskauksissa kiloja on tullut kaksospojilta 20 kg, vanhemmalta tytöltä 16 kg ja kuopustytöltä 15 kg. Jotain samantapaista ounastelen tälläkin kertaa. Vaikkakin edessä pitkä pimeä talvi... Maha pullottaa jo mullakin, mutta liekö syy syömisessä. Mukavasti kyllä nipistelee. Kasvaa se pikkuinen miehen-tai naisenalku jo masussa! :))

Tekis jo mieli huutaa koko maailmalle, että meillepäs tulee keväällä taas vauva!! :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vai niin se meni Niiloakseli. Eipähän tarvi enää salailla. :) Mulle yks hyvä kaveri laittoi iltapäivällä viestiä, etä tule meille huomenna saunomaan ja ottamaan sidukkaa..! APUA! Mitä minä sille sanon? Tietysti totuus ois paras... Eikä se varmaan tätä mun salaisuuttani kenellekään kertoisi. Jotenkin vain tuntuu, että pitäisin tämän vielä mieluimmin itselläni.. :0/ Mutta hyvät neuvot kalliit!

Meillä isukki jää huomenna lomalle. Mahtavaa! Ei tarvitse joka päivä yksin tehdä kaikkea. Lupasi jo viedä isommat lapset kalareissullekin yöksi ja ehkä tehdään kahdestaankin jotain. Suunnitellut terassikierrokset nyt jää, mutta hällä väliä! :))

Kirjoitellaan suurperheelliset!

:)) Omppis

PS:Varmasti sun tilanne Niiloakseli pian rauhoittuu kun saat sopivat lääkkeet. Älä murehdi.. :)

on kaksi poikaa,sykkeet olleet 130-140

ja 2 tyttöä,sykkeet olleet 140-150

ja viidettä odotetaan(rv 38+4)sykkeet olleet 140-155 ja tytöksi tiedetään jo etukäteen.

Lumina

Ihania uutisia vaikka hieman kyllä kauhistelin Wintergirlin kokemusta. Uskomatonta, että niin äkkiä kaikki sit voi käydä.

Jää vaan miettimään, kun itsellä oli neuvola ennen juhannusta ja seuraava vasta elokuun puolivälissä, että mitä kaikkea siinä ajassa ehtiikään tapahtua.

Niiloakseli kyseli, että kuinka saisi nukkua pienet unet päivällä...

Mun vastaus, että tällä komppanialla ei mitenkään. Mä en ainakaan ole saanut nukkua minuuttiakaan päivällä. Toiveissa on, että saisi nukkua edes muutaman tunnin putkeen yöllä. Juniori valvottaa yhä öisin, sitten pissattaa itsellä, sitten ei tule uni mutta nälkä kyllä yllättää. Ja juuri kun saan jalat rauhoittumaan ja olen vaipumassa uneen, alkaa se rumba taas alusta.

Nyt se heräs kesken päiväunien-- kökkö--

Minä olen ihan loppu. En ymmärrä miten selviän sinne asti että tämä loppuu...koko ajan oksettaa kaikki ruoka yököttää ja väsyttää kamalasti :o( henki ei kulje,nenä on tukossa,aivastuttaa ja yskittää ja joka kerta kun yskin tai aivastan niin mahaa viiltää ja oksennus nousee kurkkuun :o(

Yritän ajatella kuinka ihanasti tämä sitten lopulta palkitaan mutta aika maaliskuuhun tuntuu niin loputtoman pitkältä... kaikki tuntuu niin vaikealta juuri nyt. Toivottavasti loppuu ennen kuin kerhot ja koulut alkaa niin minusta on kuskaamaan noita lapsia paikasta toiseen nyt ei jaksa sohvaa pidemmälle....

Niiloakseli

Tultiin jo pari päivää sitten takaisin Suomeen kun mulla oli se ultra aika. Jotenkin väsyin taas niin henkisesti kun sain siellä ultrassa tiedon että toinen kohtuvaltimoista vai onko se istukkavaltimoista on virtauksellisesti huonompi. No sitä olen nyt tässä itkeskellyt, mahdollisuus sairastua raskausmyrkytykseen näin ollen on, mutta sairastunko en ainakaan itse sitä haluais. Musta tuntuu niin äärettömän pahalta tämä, eikä paljoa auta kun ihmiset kyselee että koska se laskettu aika on, kun vauva voi jopa syntyä tän vuoden puolella. Mä olen aivan loppu ja se ultra lääkäri oli vielä aivan idiootti joten onneksi ensi viikolla mulla on hyvä ultra lääkäri aika ja siellä varmistuu että mitä on ja miten pahana. Olen aloittanut aspiriinin syönnin joten eipä tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa.

Mä en ole jaksanut lukea noita teidän juttuja ja olen pihalla kuin lumiukko, mutta olkaa armollisia mulle.

Annlinn

haleja...Todennäköisesti saat nyt loppuraskauden ajaksi verenohennukseen piikit(klexane tai fragmin)joka ehkäisee tehokkaasti veritulppien syntymistä(pistetään itse päivittäin mahaan)...Itselläni menee klexane 40mg 1 krt/vrk(rv 34- ja vielä 3 vkoa synnytyksen jälk.) aiemmin sairastamani tulpan takia(johtui e-pillereistä).

Viime raskauskin meni loppuaikana klexanea pistellessä,ja ihan ongelmaton raskausaika oli...

Oma napa:Heräsin järkkyyn nälkään ja oli pakko nousta syömään kinkkupiirakkaa...

Vauvalla alkaa selvästi tila vähenemään,liikkeet on nyt hallittuja liukuja ja tönäisyjä...Kunpa hän nyt jäisi viimein tähän rt:aan.Viimeksi ti tyttö oli perätilassa.

Tänään onkin jo rv 39+0,enää viikko laskettuunaikaan...

Tänään kävin hierojalla ja sovimme samalla,että vauvan synnyttyä hän käy pariin kertaan hieromassa minua ja miestä kotona.

Nyt on mentävä takaisin nukkumaan...

Lumina ja Lahja

Täällä vaan sivuilla lojun, vaikka pitäs tehdä yhtä ja toista, yhtäkintoista! ;) Mutta kysyn vain pikaisesti yhtä juttua! ;) Te, jotka tiedätte tulokkaan sukupuolen tai muistatte aiemmista raskauksista, kertokaapa erosiko tytön ja pojan sykkeet? Mitä luokkaa tytöllänne on/oli? Entä pojalla?

Kiitos!

Omppis (palaa imurinvarteen ja lieden ääreen)... ;)

et ole omppis yksin pelkojen kanssa.Itse olen ajatellut että murehdin sitten kun on aihetta mutta vaikeaa se on. Kun turvallista raskaus viikkoa ei olekkaan. Anoppini on synnyttänyt kuolleen vauvan rv 34 ja on sen takia hiukan nihkeästi suhtautunut meidän odotuksiin koska pelkää että jotain sattuu. Mullakin alkoi raskaus oireilla vetämättömyyden tunteella,mitään en saanut aikaiseksi eikä mikään huvittanut.

Nyt menen potemaan tätä kauheaa flunssaa ja yritän syödä jotain.

niiloakseli rv 7+2 (jo)

Kesävieraat viimein lähtivät ja hyvällä omallatunnolla pääsee surffailemaan..

Niiloakselille nyt paljon voimia ja toivon, että edes sinä saisit ne päiväunet ottaa.

(.) napa on pullollaan, ruoka sulaa hitaasti eikä vatsa oikein toimi. Hieman on turvotusta ja paino nousee oikeasti ihan älyttömiä määriä. En ymmärrä mistä se johtuu. Normaalisti olen hoikkarakenteinen ja voin syödä mielin määrin herkkuja ja vaikka mitä.. nyt kun katson pullaa tai jäätelöä, vaakan numerot nousee jo varalta. Hmmphh..

Illat yritän elää vesimelonilla ja suolattomalla vichy-vedellä, pissalla saa ravata ihan koko ajan.

Alakerrassa on sellainen suonikohju, että olis isompikin mies kateellinen sellaisesta pullottelusta pöksyissä. ja sit mies on kyllä tyytyväinen kun äiteellä taas hormonit hyrrää.. tekis mieli koko ajan ;)

Nyt täytyy taas mennä mut nautitaan viikonlopusta,

moi moi

Mulla on ollut ihana mini toipumis loma kun äitini otti kaksi nuorinta lasta yöksi eilen jotta saan nukkua ja levätä kunnolla. Tänäänki heräsin vasta klo9! ja yleensä nuorin tökkii hereille jo klo 6. Isommat osaa jo hoitaa itse aamupalansa niin saan vaan olla ja aivastella :o)

omppis: mullakin on käynyt tuo synnytys jo mielessä koska viimeksi oli niin hurjaa menoa etä heikompia hirvitti :o)

mulla esikko syntyi rv 40+4 kesto 9h

toinen rv42 kesto 4h

kolmas rv41 kesto 13h

neljäs rv37+1 kesto 2,5h

Taidan varautua kaikkeen rv 35 alkaen :o) Kunhan ehtisi ajoissa sairaalaan eikä joutuisi maraton synnytykseen. Vaikka olen jo neljästä synnytyksestää selvinnyt niin aina jännittää. Mulla kauhun paikka on se ponnistus vaihe. Olen ain amennyt paniikkiin kun se alkaa... :o/

Minusta tuntuu nyt että on paljon enemmän huolen aiheita kuin aiemmissa odotuksissa. Taitaa tieto lisätä tuskaa. Sitäkin miettii kun on jo 4 tervettä lasta että voiko vielä viideskin olla terve.

Kävin eilen tosiaan siellä lääkärissä ja ottavat varmaan seurantakokeita tukos asiassa. Verenpaine oli kuulemma alhainen mutta niin se aina mulla on ollut (100/60) lepo pulssi oli korkea mutta se johtuu varmaan tästä flunssasta.

nyt mene lepäämään kun vielä ehdin nuorimmat tulee joskus puolenpäivän aikaan takaisin.

Niiloakseli rv 7+5

Sulla on jo h-hetki ihan lähellä! Tsemppiä loppurutistukseen! Pian pikkuinen on sylissäsi.. Kumpa hän pysyttelisi nyt oikein päin masussa! :)

Mulla edelleen vetämätön olo... ei vihtis millään tehdä mitään... Toisaalta olo on taas oireeton, ellei tätä vetämättömyyttä lasketa... Aamulla kun kuopus köllötteli mun masun päällä, hoksasin, että mullahan on kaks pikkuista sylissäni! :))

Nämä alkuviikot on aina semmoista ajankulutusta. Ei uskalla vielä toivoa liikoja eikä oikein kenellekään puhua koko raskaudesta. Ihanaa sitten kun saa vain nauttia! Tuolla maaliskuisissa, jonne itsekin silloin tällöin kirjoittelen, tuntuu olevan tosi paljon keskenmenoja... Jollakin oli poika kuollut heti synnytyksen jälkeenkin... voi kuinka tuollainen surettaa! Meille odottajille nuo pelot on aina niin läsnä, että kauhukertomukset pelottaa tosissaan. Kyllä minäkin pelkään, miten tässä käy vaikken ole koskaan keskenmenoa kokenutkaan. Joskus mietin kun aloin odottaa uudelleen ennen kuin kuopus täytti vuoden, että onkohan mulla elimistökään vielä palautunut... Kaikki raskaudet on kyllä menneet hyvin, joten yritän olla myös nyt luottavaisin mielin. :)

Nyt ulos aurinkoon! :))

Omppis (viikko 7 aluillaan..)

onnea omppikselle oireesta! :o) mulla on oireita armeijan tarpeiden verran... olo on ihan hirveä kertakaikkisen voimaton ja p*s*a. Poden huonoa omaatuntoa kun en jaksa lasten kans en miehen kans,en jaksa edes kirjaa lukea... voisin vaan maata paikallani ja tuijottaa kattoon...

mulla kans on maha sen näköinen ettei kauheasti tartte ihmisten tuijotella kun jo arvaavat mistä on kyse. Pidän samoja vaatteita kuin aiemmin niin tiukat topit paljastaa pömsähtäneen mahan. Jos oireista pitäisi tai voisi jotain päätellä niin masuasukki on kyllä tyttö vaikka mulla päässä onkin poika olo. Aika näyttää senkin sitten. Vaikka kyllä luulen että kysymme etukäteen sukupuolen koska minusta on silloin helpompi suhtautua tulevaan lapseen kun sen voi paremmin jäsentää sukupuoleen. Sillä onko se lopulta tyttö taikka poika ei ole mitään merkitystä kummallekkaan meistä kunhan on vauva! :o)

Nyt syömään! yllätys,yllätys...

Niiloakseli rv 7+0

Oletteko te kuinka itkuisia raskausaikana?

Itse en ole koskaan ollut itkevää tyyppiä mutta nyt itken milloin mistäkin ja yllätyksekseni mies hermostui eilen kun itkin taas jälleen kerran jotain hänen kommenttia.....

Ei ne edes mitenkään loukkaavia ole ne kommentit ne vaan itkettää. Jotenki tuntuu että kaiken ottaa niin raskaasti :o/

Eilen hautasimme äitini 14 vuotiaan kissan ja sitäkin sitten itkeskelin ja surullinen kun olin niin kaikki asiat itketti vielä enempi :o(

Mun mies ei osaa jotenki ollenkaan suhtauta tähän etten jaksa/pysty tekemään mitään kodin järjestyksen eteen. Olen aina ollut kova tekemään kotitöitä ja koti on aina ollut siisti ja astiat puhtaana mutta eilen sillä paloi pinna kun kaikki astiat oli likaisena ja jääkaapissa vain kananmuna...

totesi vaan että " kyllä näkyy ettet tee mitään" " jatkuuko tämä nyt 9kk?"

no eilen sitten yökin,söin ja siivosin.... ja väsyin niin että olin lopulta oksentaa ja maha oli todella kipeä illalla..... Mikä ihme siihen on mennyt?

Niiloakseli rv7 tasan

Luin just tänään tulleesta Plussauutiset lehdestä keskosvauvasta, joka painoi syntyissään 376 grammaa!!! Siis kuvitelkaa, kuinka pieni! Itku pääsi kun luin pienen Esa-pojan tarinaa ja samein silmin sain luettua jutun loppuun. Voi hurjaa... Kovin on pienestä elämä alkanut... Saadaan kyllä olla paljosta kiitollisia Suomen kehittyneille oloille ja hyville lääkäreille! :) Minun pienempi kaksospoika painoi syntyissään 2185 grammaa ja jo hän tuntui ihan pikkuruiselta. Isompi pojista 2665 grammaa näytti veljensä rinnalla jopa pikkuisen pyöreältä! ;) Tyttömme ovat olleet molemmat yli kolmikiloisia eli ns. normaali vauvoja. Mutta kuvitelkaa miltä näyttää vauva joka painaa 376 grammaa! Barbinvaatteetkin ovat hänelle pieniä!

Täytyy myöntää, että olen herkistynyt... Tosin tällaiset lapsia koskevat tarinat koskettaa aina, mutta nyt vielä tuplasti...

Hyvä Niiloakseli, kun selätit pahan olon, jippii!!! Mua jäi vaivaamaan, että miten ne teidän isovanhemmat kuulikaan tulokkaasta? Taisi mennä multa se ohi... :/ Entä mitä lapset kommentoivat? :))

Love from, Omppis (7. viikko mennään...)

Tervetuloa uusille odottajille!

Annlinnille ja Niiloakselille jaksuja.

Täällä vietetään su leipoen,enää 5 päivää laskettuunaikaan,tää odotusaika on mennyt ihan kiitämällä!!!

Minä tai mies tuun ilmoittamaan,kun neiti syntyy,sit vetäydyn täydelliseen nettipimentoon nauttimaan vauva-arjesta....

Lumina ja Lahja rv 39+2

Päätin että nyt kun mummolta päästiin viimein kotiin niin on alettava laittaa kotia vauva kuntoon. Eteisestä pesasin yhden maton ja pari koneellista tuli kun otin kaikki irtoavat osat rattaista, vaunuista, sitteristä ja turvakaukalosta pyykättäväksi. Vielä on vauvan vaatteet pesemättä ja tutin ajattelin ostaa valmiiksi jos satutaan tarviimaan. Kuopus on meidän lapsista ainoa joka ei ole tuttia huolinut. Meillä on vain puolet lapsista kotona keskiviikkoon asti ja mieskin on vielä umpisuolenleikkauksen takia sairaslomalla niin nyt on hyvä hetki touhuta kun vielä jotenkin jaksaa =).

Tähän väliin onnittelut vauvan saaneille teitä olikin aika joukko. Alkaa vähitellen itteäkin jännittämään että näinköhän sitä meilläkin voisi edessä olla nopea synnytys.

Minulla on kyllä ollut tapana mennä ajoissa synnyttämään että varmasti ehtii. Nyt ei vielä ole tietoakaan siitä ketä pyydän kotiin lapsia vahtimaan synnytyksen ajaksi joten lähtö voi venyä. Äidilläni loppuu loma koulujen alkaessa joten se on pois suljettu. Muutkin sukulaiset on töissä joten eivät " virkaaikaan" pääse. Pari äitiyslomalaista löytyis mutta jotenkin hankalaa viedä lapsia vaikka kehteen paikkaan. Jos joku jaksaisi ottaa nuo kaikki kerralla hoitoon niin helpottaisi hirmuisesti. Siitä vaan tulee aika lauma lapsia kun meillä on neljä ja sitten hoitajan omat pari lasta. Ei kai se auta kun rohkeasti vaan pyytää. Tuskin kukaan vapaaehtoisesti tänne meille ilmottautuu =).

Ajattelin tehdä homman mahdollisimman helpoksi varaan pakkaseen valmiit ruuat ja jätskiä lahjontaan kun videot ei enää riitä viihdykkeeksi. Isot tietty leikki pihalla jos ei vettä tule kaatamalla. Mielusti kuitenkin ottaisin tuon miehen mukaan vahdiksi jos jotain ikäviä käänteitä tulee niin on sitten heti ajan tasalla. Muuten en tukea synnyttäessä ole tarvinnut miehen rooli on istua keinutuolissa/säkkituolissa, pysyä poissa tieltä ja olla hiljaa puhua saa vain puhuteltaessa. Minä haluan rauhassa keskittyä kipuun ja supistuksiin niin kestän ne paremmin. Toki siten h-hetkellä saapi tulla ketsomaan itse syntymää ihan läheltä aitiopaikalta. Hyvin on edelliset synnytykset menneet mutta ainahan voi sattua mitä vaan.

Joku kyseli painon noususta. Minulla nuo ovat menneet näin.

esikoisesta tuli 20kg mutta varaakin oli lähtöpainoa silloin oli vain 51kg.

kakkosesta tuli 10 kg molemmat tyttöjä siis eka ja toka.

kolmosesta tuli vain 6kg hän on poika ja

nelosesta myös 6kg hän on tyttö.

Nyt painoa on tullut jo reipas 10 kg varmaan alkaa lähennellä jo 15kg. Rajana olen pitänyt että yli 80kg ei saisi painaa edes raskaana katostaan nyt kuinka käy tähän mennessä tuo on pitänyt vaikka monta kertaa on lähellä käyty =).

Nyt pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas siivoilla huomenna. Kaupungillakin pitäisi vielä ehtiä käymään mutta ehkä sinne voisi mennä sitten kun on koti siivottu loppuun. Mies saanee lisää sairaslomaa torstaina kun ensin käy työpaikalla kääntymässä.

nuttu rv 35

Voi kauhistus, tänään lähdin ruokapöydästä kauppaan ja silti tuli ostettua vaikka ja mitä. Ja kuvitelkaa, hain ison kebabannoksen ja hotkin sormin sitä autossa matkalla kotiin!! ;)) Olen ihan suursyömäri! Ja kaiken lisäksi ummetusta pukkaa..! :// Uuh ja puuh! Mutta en toki valita kun olo on muuten loistava. Ei tee huonoa ei sitten yhtään. Puhallan pahaaoloa pois teiltä muiltakin tässä samalla! Koita Niilo sinnitellä vielä jokunen viikko!! Halaus!

Hyviä unia kaikille! Ja onnea uusille plussanneille!! :)

Omppuäippä

Taitaa olla kiirusta kaikilla kun on niin hiljasta. Minä täällä yksinänäni roikun kun ei oo parempaa tekemistä.

Olen nyt muutamana yönä nukkunut tosi huonosti ja lyhyitä yöunia. Vain noin 5 tuntia. Iltasin uni ei meinaa tulla millään ja sitten kun tulee niin herään jo ennen kuutta. No väliäkös tuolla. Yritän vaan kehitellä itelleni jotain järkevää tekemistä. ( helpommin sanottu kuin tehty).

Lauantaina lähdemme koko perheen voimin Tallinnaan. Kivaa vaihtelua kotinurkkien luuttuamisen ja pyykinpesun jälkeen. Hehe.

Risella rv 32+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat