Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (20)

alkaa kyllä jo ahdistaa tuo ainainen sade, vaikka en nyt varsinaisesti kaipaa hirveitä helteitäkään :/

Naanuli: aika kurja tilanne sulla... toisaalta ei ole kyllä leikkimistä flunssan kanssa siitä voi koitua oikeasti vakavia seurauksia jos ei parantele itseään. vaikka mulla myös oli se kurrku tosi kipeä ja lääkekuurin jälkeen alkoi tämä flunssa ja se tuntuu jatkuvan ja jatkuvan :( siitä värihommasta vielä, juuri tuota minäkin ajattelin että ihmiset kyllä vetää heti sen johtopäätöksen väristä että on poika. Minä kyllä kovasti toivon tyttöä :D ja mies tietty poikaa:) siksi mietinkin vielä että olisiko se vihreä parempi. Ne on aika nätit myös, sellaista kahta eri vihreetä ja aika luonnon vihreet.

TUITU: missäs luuraat?! tule nyt äkkiä kertomaan tarkempia tietoja sun vaavista, me täällä kielipitkänä odotetaan :D

entäs muut, paaru, anessa...?!

en edes muista koska olisin odottanut menkkoja näin kovasti :) saisivat jo tulla... vaan ei. missä ihmeessä nekin luuraa?! *kärsimätön* nyt on jo 28päivä ilman pillereitä... ei jaksaisi enää oottaa.... :/

No heipä hei!

Anteeks, katosin muutamaksi päiväksi yhtäkkiä mitään ilmoittamatta. Oltiin siis (miehen) sukuloimassa Tampereen ympäristössä. Joku ehkä muistaakin, että siitä puhuin, mutta olisihan se ollut kohteliasta tulla sanomaan heippa tännekin.. :/ Ja oli mulla tarkoituskin, mutta aina se lähteminen ja sitä edeltävä päivä on sellaista, että ei ole hetkeäkään aikaa. Seliseli. Mutta nyt täällä ja se on parasta!

Tuitu !!!!! Voi!!!!! Ihanaa!!!!!!!!! Voi että, miten mahtavaa, että pääsit uudestaan kuulostelemaan ja pikkuinen siellä päätti vihdoin päästää äidin piinasta! Ihanaa ihanaa ihanaa!!! Oon niin iloinen, että melkein itkettää!!!!! Oih ja voih! Ja matkakin teillä lähestyy, voi onnea ja autuutta! :)

Naanulille oli taas se ikävämpi vieras tullut.. On kyllä superkurjaa, että aina se jaksaa tulla. Pahoitteluni. Mutta teillä oli ollut kiva Porin reissu ja se on kyllä hyvä. Joku muukin kehui tuttavapiirissäni sitä Pikku Kakkosen puistoa. Hyvä, että teillekin kelpasi! Kiva idea myös tuo itsensä palkitseminen. Mä oon tällainen läskimooses, että en tiedä auttaisiko tuokaan.. Uusi peruna VOILLA vai pitäisikö sanoa VOI uudella perunalla on aika hyvää... :/ Jumppa-asia on kyllä ajankohtainen täälläkin. Täällä uudella paikkakunnalla pitäisi nyt löytää uusi jumppapaikka. Entisessä oli kiva paikka jossa tykkäsin käydä. Siellä ei todellakaan valittu päivän tsempparia.. :))) Kyllähän tuo voisi jotakuta innostaa parempaan suoritukseen, mutta kyllä muakin lähinnä kammoksuttaa tuollainen koululiikuntatuntimainen suhtautuminen. Kun en ole niitä kilpailuhenkisimpiä ihmisiä... Mutta ehdottomasti syksyllä jumppaan, se on elinehto! Toivottavasti löydämme itsellemme sopivimmat. Kannattaa ehkä valita mesta, jossa on erilaisia tunteja, joita voi sit vaihdella mielialan mukaan. On vain ärsyttävää, että niin monissa paikoissa vaaditaan se kuukausijäsenyys. Ei siihen riitä rahkeet, kun joka kuukausi menee 1vk hukkaan menkkojen takia. En voi silloin yhtään urheilla, kun tulee migreeni. Muuten en siitä kärsi, mutta urheilu verenvuotopäivinä aiheuttaa monipäiväisen päänsäryn.

Nanne - Anteeks, nyt mä unohdin kaiken mitä olit kirjoittanut. Mä niin ajattelin, että tälllä kertaa muistan kyllä varmasti mitä kaikki kirjoittivat, enkä tehnyt muistiinpanoja. Noh, näin sitä saa nenilleen. Ainakin teillä oli tyttö ollut vähäuninen päivällä. Toivottavasti äiti on nyt jo saanut enemmän omaa aikaa.. :) Jokos pihahommat on tältä kesältä tehty? Hei, nyt mä muistan! Oliskos sullekin tullut se ei-toivottu vieras? Pahoitteluni. Voi itkujen itku. Sitä aina niin jo toivoo...... Ens kerralla sit! Sovitaan niin! :)

Susalle suosittelisin kipeisiin nenänpieliin Bebanthenea. Se auttaa vaivaan kuin vaivaan. Ainakin nenän saa kuin uudeksi! :) Menkatkin olivat tulleet. Hyvä, kai.. :/ Ainakin tiedät nyt missä mennään. Mun eka pilleritön kierto oli 29pv, että ihan hyvälle kuulostaa tuo sinunkin kiertosi. Toivotaan, että se jäisi viimeiseksi kierroksi, josta päiviä loppuun asti lasket! ;)

Täällä oli vellonut valtava vaunukeskustelu. Olenkos minä huono kuumeilija, kun en ole vielä vaunuja valinnut..? :) En edes ole käynyt vaunusivuilla paitsi kerran, kun kävin kaverille katsomassa että millaiset vaunut oli tarjolla meidän intranetin osto-myynti -palstalla. Siis että kertoisinko sille niistä vai enkö, kun se etsi tuplia vastasyntyneelle ja isoveljelle. Noh, kaipa noita ehtii sitten katsella kun on pulla uunissa.. ;) Ja ainakin te olette jo valveutuneita, niin voin tulla vain teiltä kysymään, että mitkäs ostan ja mitkä on parhaat ja pahimmat puolet missäkin mallissa! ;) Että kiitos teille! :D

Flunssaakin oli jos vaikka kenellä. Tämä minunkin flunssani on nyt kestänyt koko kesän. Söin sen yhden penisiliinikuurin ja siitä 5pv kuluttua oli taas kurkku kipeä. Pari viikkoa odottelin sen laantumista ja sitten menin uuteen nieluviljelyyn. Sain uuden kuurin ja sitä syön nyt. Ei ollu streptokokit lannistuneet ekasta. Ja nyt on takana 5pv toista kuuria ja eilen heräsin TAAS kipeään kurkkuun. Nyt tuntuu muutenkin kipeälle olo, että nuhakin taitaa tulla. TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Oon nyt ollu koko kesän kipeä ja ottaa kyllä aivoon todella paljon. Alkaa kyllästyttää ikuinen kurkkukipu. ÄR JA MUR!!

Tosin on kyllä ollut tosi paska kesä. Siis noin säiden puolesta. Tänään jo miehelle sanoin, että tulis jo syksy, niin saisikin sataa, eikä odottaisi edes lämmintä ja aurinkosta päivää. Noh, se oli vain hetken lipsahdus, en ehkä oikeasti niin toivo. Mutta sateet sais loppua ja vihdoin tulla se kesä!!!!

Remontti... Älkää kysykö. Kerron sit kun on kaikki valmista! :) Asiat ehkä VÄHÄN edistyy...

Mites sit nuo navanaluset.... En oikein tiedä. Pelottaa, että nuo ikuiset antibioottikuurit sotkevat solunikin, eivätkä ne osaa puhjeta kukkaansa. Elellään kyllä oletettuja ovisaikoja. Tikkuja en ole vieläkään hankkinut. Katsotaan nyt vielä. Ahkerasti kyllä peittoa pöllytetään, että ..... En ole kyllä tuntenut mitään ovistuntemuksia, että taitaa jäädä ovuloimattomaksi tämä kierto. Saas nähdä. En uskalla enää edes toivoa, ettei pahalle tunnu sitten. Mutta toivotaan silti vähän, itseltä salaa.... :)

Laihari, just joo. Katotaan sit kun makkarakausi loppuu. Ovat nyt juuri niin parhaimmillaan nuo makkarat tähän aikaan vuodesta, että ei malta olla popsimatta.. ;) Kohta pistetään pihagrilli tulille ja paistetaan taas vähän.. Wilhelmin tuore chili -makkara on mahtava tuttavuus! :) Kyllä liha on heikko - ja sitä on paljon! Vaa' assa en ole käynyt sen jälkeen, kun olin jo enää vain kilon päässä alkuperäispainosta. :/

Jeps, nyt on tullut pitkät jorinat. Oho, ja on mennytkin yli puoli tuntia! :) Nyt siivoamaan, että saa laittaa uudet lakanat ja pääsee niiden väliin katsomaan Ilman johtolankaa. Mun suosikkipoliisisarja! :)

- Paaru kp... hetko... lasken taas... 13. Toivottavasti onnenpäivä! Yk se kamala 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse ainakin tyystin unohdin, mikä harmittaa suunnattomasti! Olisi saanut tosin roimasti plussaa siihen (no, ihan kivaa saada sitä plussaa edes jonnekin..), mutta siitä olisi sitten ollut hyvä lähteä alaspäin. No, ensi viikolla sitten. Tosin täytyykin muistaa käydä jo torstaina, kun pe olen mummilassa.

Kävin eilen lääkärissä, silmätulehdus, johon viime keskiviikkona sain tipat, ei hellittänyt niillä, vaan oikea silmä alkoi turvota. Sain sitten kunno tropit, antibioottia tippoina ja rasvana silmiin ja suun kautta taplettina. Nyt jo tosin helpottaa selkeästi oireita. Tsekkasi samalla myös kurkun ja korvat, kun niistä kipuili, mutta terveet olivat, kurkussa enää pientä punoitusta.

SUSA, miten sun tauti jaksaa? Onko menkoista kuulunut?

NANNE, tuo on ihan kamalaa, jos esikko jättää unet väliin! Menee kyllä koko päivä ihan pipariksi, selvästi äitikin tarvitsee ne rutiinit.. ;)

Missäs meidän PAARU ON? Huhuu? Nyt kipin kapin koneelle, tässä alkaa huoli tulla!! Eikai pessismistipeikko ole sua kokonaan syönyt?!

Entäs ANESSA, onko vaakaan tullut miinuslukuja?

TAVOITEPUDOTUKSEEN vielä sen verran, että ehdottaisin nyt syyskuun loppua. Tarkoitus kun on kuitenkin raskautua, niin sinne jouluun on turhan pitkä aika. TUITU (ja sitten muut raskautuneet, jahka siihen tilaan pääsee) voi määritellä sen painon, minkä yli ei saisi mennä ennen tavoite päivää.

Oma tavoite on 2.5kiloa syyskuun loppuun mennessä, ja palkintona on hotelliloma Tallinnassa kaverin kanssa. Lisäksi, jos tuon tavoite alittuu, jokainen 100g=10¿ hemmottelurahaa " kauneushoitoihin" . Tarkemman kilomäärän ilmoitan sitten ensi to, kun vaa' alle ehdin. Nyt vain muutkin miettimään tavoitteet kuntoon!! :)

Naanuli 2/29-31, ehkä

nyt olisi sitten paremmin aikaa:)

Naanuli: ihan möllöä kun taas se täti sut löysi, vaikka kuinka yrität mennä piiloon :( epistä! pahoitteluni siitä, mutta häntä pystyyn rakas naanuli. me kaikki pidämme taas kaikki peukut pystyssä ja sormet ristissä että nyt se ei enää sun luo löydä!

Paaru: hyvinkö sujui sukuloinnit? :) sinä aina niin pitkästi kirjoitat, vielä kaiken ahkeran touhuamisen lisäksi.... meillä muilla on vähän tavoitetta tuohon :) äläkä välitä, niin on täälläkin ruoka maittanut vähän liiankin hyvin:) en ole vaakaan edes vilkaissut. ja täytyy ihan tunnustaa etten ole juhannuksen jälkeen käynyt kertaakaan salilla, enkä oikeastaan muutenkaan tehnyt muuta kuin töitä ja niitä onkin riittänyt:) mutta ensi viikolla ryhdistäydyn!

Nanne: Jokos se esikko on antanut äidille vähän hengähdys taukoa? :) vai vieläkö kaikki on kurjaa pienen elämässä:) vaan totta sekin että kahden kanssa ei varmaan hirveesti kerkee lepäilemään...

huh, en edes muistanut että menkat voi tehdä vatsan näin kipeeksi :) olen vähän surkeena kun mies aloittaa maanantaina uudessa työssä (tai perusti toiminimen, minkä myöhemmin meinaa muuttaa oy:ksi) ja tekee hurjan pitkää päivää 07-21 ja perjantaisin 18:sta :( ei kivaa mutta ei sitä voi toisten haaveiden edessäkään seistä... mutta täytyy vain jaksaa. eniten olen huolissani koirista, kun en se minäkään ihan lyhyttä päivää tee. tälläkin viikolla neljässä päivässä 55h. mutta nyt täytyy lähtee katsoo ilman johtolankaa :D

Huoh.. mulla on vaikea tilanne. Jokin ikävä loppukesänflunssa on iskenyt ja koitan nyt pähkäillä, mitä teen. Toisaalta kun täällä töissä on rauhallista ja voi ottaa helposti lunkisti, niin tekisi mieli olla täällä tehdä töitä " vasemmalla kädellä" , mutta toisaalta tekisi mieli omaan kotiin. Kotona kuitenkin joudun rasittamaan ääntäni, josta sitten kurkku ei taas tykkää.. hmm..

Oma esimies on lomalla, ja pitääkin ilmoittaa ihan pääjehulle asti, että lähtisin lätkimään ja jotenkin, ah niin ahdistaa. Ei muuten, mutta kun multa ei tule ääntä! On inhottavaa pihistä puhelimeen. Hyvä puoli on toki se, ettei ainakaan epäile, ettenkö olisi kipeä.. ;) Ja äänestä päätellen oisin paljon kipeämpi, kuin todellisuus on.

SUSA, mulla on sellainen kuva, että valkkaa vain sellaiset vaunut, kuin hyvältä tuntuu, kaikki, keskihintaiset, vaunut ovat varmasti hintanse väärtit. Ainakin omassa kaveripiirissä kukaan ei ole vain haukkunut valintaansa, toki kaikissa on jotain pientä vikaa..

Toi väriasia on sitten muuten hauska. :) Usko vain, että jos tyttö tulee ja kuskaatte toista sinissä vaunuissa, niin kaikki tulee uskomaan, että kyseessä on poika. Mun yhden kaverin tyttövauvalla oli Marimekon sininen tutti ja siitä eräs vanhempi rouva oli päätellyt, että kyseessä on poika, vaikka muuten vauva oli puettu " tytöhtävästi" . :) Ja siskon tytöllä oli vaaleanpunainen paita + farkut, niin farkuista eräs virkailija päätteli, että lapsi on poika. :D :D :D

Mutta siis mä kanssa lasken noin päin, että tytölle voi ajatella vaaleansinistä, mutta pojalle ei vaaleanpunaista. Vaikka paljonhan sitä väriä miehet nykyään käyttää.

NANNE, ompa ollut kurja aamu.. :( Toivottavasti molempien mieli on jo parantunut! Ne hampaat on kyllä vihuliaat, että niiden teko onkin rankkaa puuhaa.. :/

( . ) Ei mitään maata mullistavaa. Täksi illaksi odotan tuhrua, viimeistään huomiselle. Jos ei kuulu, loppu viikosta testaan. Jostain syystä on pitkästä aikaa tosi toiveikas olo, vaikkakin järjellä ajatellen, plussan todennäköisyys on häviävän pieni.. Oireita ei oikein ole kumpaankaan suuntaan, toki tää sairastelukin niitä lieventänee,..

Missäs muut on? Huhuu??

Naanuli 29/29-30

Anteeksi viime aikainen omanapaisuuteni! Yritän nyt parantaa tapani :)

Naanuli, ikävää että olet kipeänä, vähän vaikea kyllä sanoa missä olisi parempi olla.. Tuo on kurjaa kun ääni menee, meinaan sitten kun kerran saa sen kunnolla menemään, niin menee uudelleen helpommin.. Vai on sun vauva jo 2 vuotta :) Mä oon tavallaan tosta vaiheesta jo yli kun toi neiti jo kahdeksan vuotta, nyt vaan sitä ajattelee kuinka nopeasti aika menee.

Nanne, mä aina vitsailen kavereille, että hankkikaa lisää lapsia enne ensimmäisen uhmaa/tms ettei jää hankkimatta ;) Tosin hampaitten tulo ja uhma vähän eri asioita..

Susalle- ja muillekin kiitos vielä kerran kannustavista sanoistanne. Uskomatonta miten hyvä mieli siitä tulee kun " ventovieraat" noin elää mukana.. Iso halaus teille kaikille!

Paaru, mitäs sulle, hiljainen oot ollu hetken? Mä yritin jostain ettiä että olisit puhunut ovistikuista kun Naanuli (?) niin tais sulle jotain kommentoida, mutta en löytänyt. . Mä uskon ihan vakaasti, että kyllä se pian tärppää sullakin! Ja teillä kaikilla bdbdb!

Vaunuista: Mä haluaisin noi Emmaljungan Duo Edget, mutta vähän kutkuttelisi noi Brion Happytkin (niissä kun on se kompaktisysteemi, mikä vie vähemmän tilaa autossa kun renkaat lähenee toisiaan kun ne kasaa) Sitä piti Nannelta kysyä, että onko se thermobase pohja oikeasti hyvä? siis onko siitä hyötyä?

Ja sitten niitä omia kuulumisia :) Menin siis eilen aamupäivällä äippäpolille käymään, ja itku kurkussa selitin tilanteen kätilölle joka siellä ultraa. Ja se oli heti että no kurkataan. Ja heti hän löysi sieltä sykkeen <3 Ja pituuttakin oli tullut lisää, vaikka tuo kätilö sanoikin että hän ei ole tuon alkuraskauden ultran ekspertti kun normaalisti tuolla tehdään vain nt- ja rakenneultraa.. Mutta voitte uskoa, kuinka kiitollinen olin tuolle kätilölle :) Mutta kyllä häntäkin hymyilytti, sanoi, että mukava antaa tällaisia uutisia :D Pituutta oli siis perjantaina 5.5 mm ja eilen huimat 8.9 mm :D Ja sydän tosiaan sykki..

Mutta nyt olen siltikin tosi varovaisella mielellä, tuntuu että vasta nt-ultran jälkeen uskaltaa huoahtaa.. Se on varattuna 24.8. Onneksi on tuo loma tulossa, niin pääsee lämpöiseen rentoutumaan :)!

Tuitu rv 7 + jotain

täällä se flunssa vain jatkuu, olo on kyllä todella kurja ja nenä tosi kipee jatkuvasta niistämisestä:/ toivottavasti alkaa helpottaa pian.

Tuitu: ensi viikollako lähdette sinne lomalle? taisi kyllä osua se loma parhaaseen mahdolliseen saumaan:) on se kyllä ihanaa kun kaikki näyttää olevan kunnossa:)

Naanuli: sulla on taas jännät ajat menossa:) pidän sulle peukkuja että tätiä ei näkyisi ja saisit vihdoin tärpin :D mitenkäs sun flunssa?

eilen huomasin että saan ihmeellisiä herkkyys kohtauksia. aloin vollottamaan heti kun miehen kanssa tuli pikkaisen kinaa ja siitäkin tuli tippasilmään kun ajoin autolla siilin päälle, että ehkä ne menkat tekee tuloaan. muutenkin on ollut jotenkin todella turhautunut ja väsynyt olo. ei vaan ole mitään menkka oireita... kaipa se täytyy ruveta lakanoiden vaihto hommiin....

Tuitu: siis aivan ihania uutisia sinulla! voi, olen niin onnellinen sun puolesta! :) nyt vain lepäät, rentoudut ja nautit. tuo edellinen uutinen söi varmasti voimia. vaikka tuosta uutisesta sai varmasti energiaa ja iloa tonneittain lisää!

Naanuli: paluu arkeenkin voi toisinaan olla ihan mukavaa ja sullahan on ollut mahtava loma :) ja ensi kesänähän sinä jäät sitten vähän pidemmälle lomalle ;)

Mulla taas hirveä hoppu, juuri kotiuduin aamuvuorosta ja klo 17 pitäisi mennä takas tekemään vielä yövuoro. :/

me tai minä ( koska miehille tai ainakin minun miehelle yleensä kaikki käy ja kaikki on yhtä hyviä) olen katsellut emmaljungan yhdistelmiä. ööö en nyt muista sitä mallia jotkut klassiset ne oli olisiko ollut edge duo?! ei muista mutta sillain että se aisan sääntö on sellaisella taitolla.ei niin että pyöritetään ja se nousee. Mun mielestä se oli hankala käyttää. väreistä olen ajatellut sitä missä on vaalean sinistä ja tummaa tai sitten ne kahden eri vihreän sävyt´. ajattelin että tyttöä voi kärrätä vaaleansinisissä vaunuissa mutta póikaa ei óikein vaaleanpunaisissa. vai mitä mieltä te olette? ihan ku olisin jo plussannut, voihan niinkin olla ettei me ikinä sitä vauvaa saada. Mutta en halua ajatella niin tulee niin kurja olo. nyt täytyy ruveta kiireesti toimimaan että kerkiää vielä takas töihin.

Mähän arvasin, että siellä se pikkuinen vain säikytteli äitiään. :) Kattoivatko silloin ekalla kerralla alakautta vai vatsan päältä? Tosi hieno homma, isosti onnea! Vastaako nyt pituudeltaan kumpaa? Siis menkoista laskien vai oviksesta? Mitkäs sun viikot nyt on? Meetkö vielä siihen toiseen uusinta ultraan?

NANNE, noista Herguleksista on kyllä tosi paljon negatiivista kommenttia, ite en oo niitä tosiaan ollenkaan hiplannut livenä, ihan vain kuvista näyttävät tosi hyviltä.. ;) Unohdin edelliseen viestiin laittaa, että ne näyttävät siis hyviltä, muuta kokemusta ei ole. Eli en ehkä näillä perusteilla lähtisi ostamaan.. :)

Mä tarviisiin jonkun jumppakaverin, jonka kanssa parantaa sitä maailmaa jumpan jälkeen, yleensä kun käyn jumpissa yksin, ja vaikka muuten oonkin aika sosiaalinen, niin jotenkin en osaa sosialisoitua noissa paikoissa. Ehkä siksi, etten kaipaa elämääni " hyvän päivän tuttuja" vaan ihka oikeita ystäviä. :)

Tää menee taas..

Naanuli *ihan vielä kesäterässä*

SUSA, voit laskea ne peukut, tai sitten pidä niitä, jotta alkavat kunnolla vielä tänään. :/ Tuhrua ilmassa, ei vielä siteeseen asti, mutta on vain ajan kysymys, milloin sinne asti. Toivottavasti ennen iltaa, jotta tulisi taas se 29 kierto. Mutta kiitos kuitenkin peukoista, ehkä ensi kerralla ne tuottavat tulosta.

Olo on kyllä aika itkuinen, jotenkin mun sisällä ääni uskoi vakaasti plussaan, vaikka oireet kertoi muuta.. Pitkään aikaan en oo sitä enää kokenut, joten oli olo, että josko sittenkin.. Mutta ei. Pessismistiminä tanssi ripaskaa ja huutelee, että siitäs sait! Miksi ihmeessä edes kuvittelit, että nyt, kun ei tähän mennessäkään. Olisin niin vain halunnut antaa miehelle synttärilahjaksi sen, mitä eniten haluaisi, mutta ei. Kotiinkin jäin, ehkä hyvä niin, onhan tässä kaksi syytä nyt sairastella..

No, nyt parturiin, muihin aiheisiin seuraavalla kerralla.

Naanuli, toivottavasti tänään kp1/29 yk. kohta 1milj.

.. nimittäin SYKSY, loma on lusittu ja työt aloitettu. :/ Loma oli kyllä mukava ja tuntui pitkältä, no, olihan sitä lähes 4½ viikkoa. :)

Viime viestiän jälkeen tosiaan käytiin kierteleen länsisuomea ja mun sydän jäi Poriin, tahtoo sinne pian uudestaan!

Oltiin Kirjurin luodolla ja siellä sijaitsevassa Pelle Hermannin leikkipuistossa ja esikko tykkäsi ihan hurjasti. Katsasteltiin myös aasit, kilit ja linnut, mitä puistossa oli. Ainut harmi vain, että tultiin pojan kanssa molemmat kipeiksi, poikaan iski kai jokin rokko ja itselleni lunssa ja silmätulehdus. :( Täytyy katsoa, soittelenko tuonne työterveyslääkärille, kun tuo kurkku on niin inhottavan kipeä..

Viikonloppuna vietettiin pojan 2v syndejä ja sniisk, mun vauva on jo noin iso.. :( Ihastuttavan vähän tosin suretti, ettei ole vielä päässyt isoveljeksi, vaikka sitä pelkäsin kovin. No, ehkä jonain päivänä..

Ja hei iso kiitos kaikille kauniista sanoista mun ahdistukseen. :) Tuokin taitaa jo kuulua " taudin kuvaan" tuossa vaiheessa kiertoa, nyt on taas jo ihan hyvä mieli, vaikka kaikki viittaa siihen, ettei vieläkään..

TUITU, mikäs on fiilis? Vieläkö masu kipuilee?

Joko olet päässyt uudelleen kurkkimaan masuun? Nyt ihan kalenterin kanssa täällä lasken, että mikäs se rv sulla olikaan? Eihän se syke välttis vielä pe oo näkynytkään! Sykehän näkyy varmasti vasta 7+viikoilla. Eli ehkä se pikkuinen vain säikyttelee? Sanoiko gyne mitään, vastasi pikkuinen kooltaan viikkoja?

Huoh, jos niin ikävästi käy, ettei kaikki ole hyvin, niin mun usko vauvan saamiseen kokee taas kovia, miksi edes annetaan, kun samantien otetaan pois.. :' (

PAARU, tuo kuulostaa juurikin lomaressiltä, otahan nyt rennosti! Vaikkakin tunnistan tuon tunteen niin hyvin. Oma ressini oli toisen viikon puolessa välissä, itkeä tuhrutin, kuinka loma on jo ohi ja ihan kohta pitää palata takaisin.. ;) Seuraava iski viime viikon alussa, mutta jo loppu viikosta töihin paluu ja sitä kautta arki alkoi tuntua jo ihan hyvältä. :) Minne pöin Suomea olette menossa?

SUSA, millaisiin vaunuhin ootte päätyneet? Tässä kakkosen toivomisessa on se kurjuus, ettei pääse juuri mitään hankintoja tekemään.. tupliakaan kun ei tarvii ostella. Mutta muistan kyllä, kuinka itsekin pyörin noilla vaunusivuilla ja haaveilin jo valmiiksi ennen plussaakaan. :) Jos nyt ostaisin rattaat, niin haluaisin Herquleksen 4-puöräiset, mitkä ne nimeltään onkaan. Käytössä nyt on Brion Novat.

Mun heikkous oli raskausaikana myös noi kantoliinat, mutta päädyin sitten ostamaan itsetehdyn trikoisen ja tekemään itse kudotun..

NANNE, oon kanssa miettinyt noita Raceja, kun nuo yhdistelmät alkaa olla jo aika raskaat. Poika tosin nukkuu edelleen hyvin, jos lähtee päikkäriaikaan vaunutteleen, joten siihen nuo ei ole kovin hyvät ja kaupoilla käydään matkiksilla (Jovin halppikset, mutta vallan hintansa väärtit). Mutta kyllä vain, ne vaunut ja rattaat on ihania. Missäs oli tarjous? Ja millä hinnalla lähti?

Me koettiin mun äidin kanssa kahden lapsen arkea, kun mun isosiskon puoli vuotta vanhempi tyttö oli myös mummolassa kaksi yötä. Totesinkin äidille, että kyllä mä nyt ymmärrän, miksi raskaus kestää 9kk, eikä yhtään vähemmän.. Sen verran oli hulinaa. :D Mutta hatunnosto sulle, kun yksin olit kahden kanssa! Joko tuo 10kuinen liikkui?

PAARU, mä kanssa puollan kyllä niitä ovistikkuja, yhtään enempää ainakaan ei mulle oo ressiä tullut, vaikka niitä olen pissaan dipannut. Seuraavaan kiertoon odottaa neljä tikkua, joilla ajattelin pärjätä, ajatus ois tikuttaa vain kp 13-16, siihen väliin kun oviksen ois pakkoa osua nykyisellä kierrolla. Toivottavasti nyt kuitenkin olis se viimeinen kierto, eikä sun tarviis noihin tutustua. Eihän ne meilläkään kovin suurta apua tosin ole tuoneet..

Mikäs on ANESSA meininki?

Ai niin, joku kyseli joskus sivilisäätyä, täällä on rouva, kolme vuotta vanha.

Nyt vielä painavaa sanaa laiharista: Tytöt, jotain on tehtävä!!! Lomakiloja kertyi varmaan 100, no ainakin kaksi tai kolme, vaa' alle en uskaltautunut ahdistumaan. Tulevana perjantaina totuus sitten lävähtää silmille ja vielä turvotusten kera.. :O

Olenkin miettinyt, että jokin jumppa pitää syksyksi löytää ja se voi myös olla sinä aikana, kun poika on hereillä, vaikka töissä käynkin. Mutta mistä löydän sellaisen jumpan, että tykkään? Hydrobicissä kävin ja tykkäsin, kunnes ohjaaja alkoi tunnin lopussa ilmoittamaan päivän tsempparin, eli sen henkilön, joka HÄNEN mielestään on tehnyt parhaiten. Joten lopetin käynnit, minähän en mene ohjaajan silmien alle tarkattavaksi, teenkö hänestä tarpeeksi hyvin ja ahkerasti. Minä haluan tykätä ja tehdä omasta mielestäni täysillä.

Mietin, että tsemppaisko teitä muita, jos otettaisiin joku tavoite tulos, vaikka syyskyyn loppuun, tai jouluun? Jokainen määrittelisi sen itse, ja lisäksi jonkun " palkkion" , jos tavoite toteutuu. Mun on pakko alkaa keksimään jotain vippaskonsteja tähän mun laiskuuteen..

Jaa, jos vaikka töitäkin tekisi.. ;D

Naanuli öö, oiskohan se 28/30

Tuitu: Kyllä tuo vaunukoppa ainakin hirmu lämpöinen on! Esimerkkinä kerrottakoon, että viime syksynä oli ihan hirveen kylmä tuuli ja tosi kolee sää, kun olin leiponu pullaa ja ajattelin iso-mummoa ilahduttaa lämpimillä pullilla, tosin epäilin, että näinkö ovat jäässä kun perille päästään, nakkasin likan ja pullapussin vaunukoppaan ja ei muuta kuin puoleksi tunniksi tuiskuun tarpomaan, perille ku päästiin, ni oli pullat edelleen lämpimiä=) Ja kyllä kait se sitten vuorostaan kesä helteellä viilentää tai ainakin ilmakiertää kun avaa ne pohjan tuuletusreiät... Ja silleen minusta tuo koppa hyvä, kun meillä siinä mahduttiin nukkumaan oikein hyvin 9kk ikäiseksi, olisi varmaan mennyt vielä pidempäänkin... Ainoo, ehkä miinus tulee siitä, että vaunukopan joutuu irrottaa kun laittaa kasaan, on kylläkin tositosi helppo irrottaa, tosin en mä tiiä joutuuko kaikissa merkeissä?! Yhdessä vaiheessa mä teinkin silleen kun neiti jo osasi istua, mutta siinä kopassa on huono istua, niin mä aina vaihdoin sen mukaan ratasosaa ja koppaa, et ollaanko menos hereillä lenkille vai unille, on niin nopee ja helppo vaihtaa, kuomunhan joutu kans siirtää, mut sekin nopee homma... Että suosittelen =)

Eilen sain kaupattua ne meidän matkarattaat eteenpäin, hyvä niin!! Kolmet kärryt on kuitenkin yhtä lasta kohden jo liikaa??!! Ainakin miehen mielestä =)

Täällä taitanee olla ovis, tai ainaskin maha kipeenä...

Jaahas, mistähän hommasta sitä sitten jatkais, mukula nukahti päiväunille... Liekö mentävä taas kiviä siirtelee, kun ei sadakaan...

Nanne kp 16/28-30 yk 3 (verrattuna esikoisen odotuksen odotukseen oon huomannut, että mä joudun aina kaivaa kalenterin esiin, jotta osaisin laittaa tähän nuo kiertopäivät, silloin sitä muisti tarkalleen mikä päivä on menossa ja aina oli laskurilla katsottuna tuo mahdollinen laskettuaika, nyt ei hajuakaan... No taitaa olla hyvä vaan, stressitaso ehkä toistaiseksi matalampi =))

Jihuu elikkä vihdoinkin menkat alkoi... eli 31 päivän kohdalla pillereiden jälkeen !! ja nyt jos sitten kertoisitte mulle rakkaat ellit että mihin päiville voin laskea sitä ovista? tällainen ensikertalainen ku olen niin en oikein tiedä näistä jutuista. :)

missäs muut? nyt vähän hoppu, joten palailen myöhemmin:)

Susa: Meillä on juuri nuo emmaljungan duo edget ja juuri tummansini- vaaleensiniset =) Ja loistavat ovat!!

Ohhoijaa, esikoinen on aivan karmeella tuulella, vissiin noi viimeset poskihampaat tulollaan, pelkkää rutinaa ja puntissa roikkumista... Ulkonakin sataa kaatamalla ei päästä edes pihalle... Joten jää tällä kertaa viestit lyhyeen...

Nanne *hermot riekaleina heti aamusta*

Naanuli: Kyllä nuo race-rattaat on ollut hirmu hyvät! Lahdesta ostettiin, 199¿ maksoi. Oli oranssi-mustia ja kelta-mustia, muut värit oli sen normaali 265¿... Oranssi-mustat otettiin. Tuo selkänojakin menee aika alas, joten kyllä noissa voi reissussa ollessa nukkua. Meilläkin neiti nukkuu edelleen ulkona, joten yhdistelmät on täällä kotosalla edelleen käytössä. Meillä on gracon matkarattaat, mutta ne on kyllä jäänyt täysin käyttämättä, joten oon ne ajatellut hävittää, saa vaan nähdä saako niitä kellekään kaupaksi, vai vienkö ne vaik ensi- ja turvakodille, josko siellä tarvittais... Kaverilla on muutes nuo Herquleksen yhdistelmät, tosin kolmipyöräiset, ja katuu kovasti että ne osti... Ne on tosi raskaat työntää, ei päänsuojaa (eikä putoomissuojaa), jarrut rikki ollu jo useemman kerran... Mutta makuja on monia ja voihan se olla, että nuo on maanantai kappaleet =) Tosin meidän Emmaljungiinkin vaihdettiin takuun piikkiin kaikki muu, paitsi runko, niin kopassa kuin ratasosassakin oli tapahtunut jotain niille neppareille, joihin jalkapeitot kiinnitetään, ne oli aivan länässä, eikä siis pysynyt ollenkaan kiinni... Niin ja vielä siitä 10kk joka oli meillä hoidossa, että kyllä tuo kovasti jo liikkui, konttasi ja nousi seisomaan ja kiipeili sohville, joten kiirusta piti =)

Tuitu: Kovasti haleja täältä! Jokos oot päässyt uusinta ultraan? Itse kävin esikoisesta ultrassa 6+3 ja syke näkyi (ultrattiin alakautta), neuvolan ekassa ultrassa 8+3 ei meinannut millään löytyä sykettä (ultrattiin mahan päältä)... No, toivotaan että asiaan tulis mahdollisimman pian se varmuus, tuollainen epävarmuudessa olo on tosi inhottavaa!

Ai niin Naanulihan ehdotti jotain sellaista tavoite painonpudotusta. Kannatetaan! Tuntuu tosissaan, että paino vaan junnaa ja junnaa... No, ilman teitä tuo paino kuitenkin olis varmaan noususuunnassa, nyt sentään pysynyt aika samoissa! Itse tykkään vesijumpasta, ja ehkä parasta siinä vielä se, että jumpan päälle voi mennä istuu rauhassa saunaan ja mikä parasta, parantaa maailmaa ihan naisten kesken=)

Mutta nyt tarttee lähteä vaipan vaihtopuuhiin ja esikoinen unille, pääsee latomaan taas kiviä itse pariks tunniks =)

Nanne kp 14/28-30 yk 3

oli sitten nopea entersormi.. ;)

No niin, mukava kuulla Paarustakin jotain, mulla oli täysin menny toi teidän reissu ohi, sorry.. Tosin on tosiaan ollut tässä paljon ajateltavaakin viime aikoina.. Mä oon täällä peukut ja varpaat pystyssä että sulla tärppäis tästä kierrosta. Ja sama kyllä koskee kaikkia muitakin :)!!

Naanulille kans tsemppiä, voin kuvitella vaan kuinka turhauttavalta toi pitkä yritys tuntuu, ihan hävettää kuinka helposti se meillä kävi.. Mutta siis ajatukset myös sun luona..

Susa, ovis on yleensä 14 vrk ennen menkkoja, tosin mulla oli aika myöhään, koska tikutin ovisplussan kp 20 ja ovis tulee siitä 24-48 h sisällä, eli mulla saattoi olla ovis vasta kp 23 (illalla siis tikutin ton plussan) ja toi alkion pieni koko viittais siihen. Mutta jos siis ootte ahkeria sun tapauksessa kp 16-20 niin olis vissiin aika hyvä.. :)

Nanne, kiitos vaunukommenteista :) Eli taidan kallistua noihin Duo Edgeihin..

Anessa taitaa olla lomalla, joten ei taida päästä koneelle...?

Omaa napaa: Väsymys on edelleen megalomaaninen, pahoinvointi vaihtelevaa, yleinsä kestää iltaan asti. Hyvä puoli on, että ruokahalu ja annoskoot on pienentyny, stoppi saattaa tulla kesken leivän ja sitten ei saa enää muruakaan alas.. Paino on nyt suurinpiirtein lähtölukemissa, kun en oo liikkunut oikeastaan ollenkaan nyt pariin viikkoon kun ei vaan jaksa.. Heti kun tästä piristyn niin alkaa taas kunnon kävelylenkit. Mulla on ollu aika kovia vatsa- ja selkäkipuja, mutta nekin nyt pikkuhiljaa alkavat toivottavasti helpottaa.. Viikon päästä olisi eka neuvola ja 24.8 nt-ultra. No mutta siinä tälle illalle, kohta takaisin nukkumaan (nukuin jo 2 h päikkärit).. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuitu rv 7 jotain..

Moi! Tänään oli tosi hermoja riistävä päivä, neiti sitten nukkuin vain 20 min päiväunet!!! Ai että mua otti päähän, kun sitä aina niin oottaa sitä päikkäri aikaa, ja on kauheet suunnitelmat, et mitä sitä sitä sillä aikaa tekee, niin tänään en ehtinyt kuin voileivän syödä... Huokaus... No, toisaalta jos tässä nyt sitten toisesta mukulasta haaveilee, niin eiköhän nuo kotiäidin luksushetket ole sitten kahden mukulan kanssa aika vähissä, joten paras alkaa totuttelee =) Eilen otin Ellikseltä kokonaan tuttipullon pois, ei se meillä enää muuten ole ollutkaan kuin iltamaidolla... Eilen oli pientä protestia, tänään hörppäsi vähän maitoa mukista ja jäi jo ihan hyvin omaan sänkyyn (tosin ne minipäiväunet saattoi hieman avittaa asiaa). Tutti meillä vielä on nukkuessa käytössä niin päivä kuin yöunilla, sitä en ihan vielä oo ajatellut pois ottaa.

Missäs muut luuraa??!! Jaahas, se taitaa kohta teho-osasto alkaa, teeveen ääreen siis =)

Nanne kp 17/28-30 yk 3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat