Seuraa 

Viime viikon ketju http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10785142&p=1&tmod...

Viime viikon ketju päättyi haikeisiin tunnelmiin,toivottavasti tulevalla viikolla on enemmän onnea matkassa meillä jokaisella.

Ja vielä kerran onnea Kenguruu!

Viola

Sivut

Kommentit (22)

Viola71: bd sinulle plussaa!!! En tiedä milloin testaisin =/ Perjantaina pitäs lähtee sjoelle vauhtiajoihin ja tarkotus oli ottaa muutama olut, mutten tiedä tohdinko, vielä en haluais testailla vaikka testi polttelee kaapissa.....

Vuma: Testaa vaan ennen juhlimista ja jos nega voit huoletta juhlia vaikka kunnollakin =) Mutta eikös olis kivaa jos plussa pärähtäs kuitenkin....

2pojanäiti-74 ja Defeis: Jaksuja teille kovasti!!!

Äiti0305: Kyllä kierrot voi seota täysin, mutta palautuu kyllä. Mä söin hormonipillereitä 12v ja kierrot sekos täysin ja oli kovat kivut alussa. Kierrot heitteli kp22-64.

Eppu2: Varovaiset onnittelut.... Voi vitsit kun saisit kunnon plussan, kiertojahan sullakin on jo riittävästi! bd

).( Ei mitään oikeestaan, eilen oli alavatsa kipeä menkkamaisesti mutta nyt ei mitään. Rinnat on vähän oudosti arat vaikken ole sen kummemmin itseäni tarkkaillut. Ei jaksa tarkkailla kun on niin monta yk:a jo takana...

mp73, yk8, kp 25/30

Plussa muuttui negatiiviseksi.

Pakkailin eilenä vähän tavaroitani vaikkei asuntoakaan vielä ole. Pakko saada jostain asunto ja vauhdilla, yksiöt vaan on kiven takana... ja siis lapsethan jää miehelle. Hirvittää jso en saakaan asuntoa kun kohtahan opiskelijat paukkaa Hesaan... Mä tulen hulluksi jos mun pitää olla täällä kuukaustolkulla.

Väsyttää ihan vitusti, sain nukahdettua viideltä aamulla. Huomenna on pakko syöksyä lääkäriin hakemaan apua nukkumiseen, muuten mä kuolen unenpuutteeseen!!!

Tälle päivälle sentään on yksi piristys: Harry Potter ja Feeniksin Kilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..ole menkkoja näkynyt! Voi olla, että joudun testaamaan varmuuden vuoksi uudelleen, ennen kuin lähden juhlimaan. Tosi kivaa, kesälomatkin on lusittu, ja täällä töissä aamua aloittelen. Olishan tuota ainakin pari viikkoa vielä voinut jatkaa..

Onnea mp73 työpaikasta!

Ja violalle tsemppiä jännitykseen: oliskohan NYT se kerta, että tärppäis..?

2pojanäiti-74: mitä kuuluu nyt? Kävitkö katsomassa asuntoja?

vuma

Minä täällä hengailin silloinkin kun toista toivoin, mutta silloin oli pillerin jo heitetty nurkkaan. Nyt miehelle puhuin kolmannesta ja hän ei ollut ollenkaan vastaan ;) että ehkä mekin joskus.

Joo, onhan se kaikkien tarvikkeiden ostaminen kivaa, mutta se vaatii myös rahaa :( Töissä toki molemmat käydään, mutta silti... aina tuntuu, että nyt jo on tiukkaa, saati sitten jo meitä olisi viisi, huih.

Silti perheessä on yhden vauvan kokoinen kolo, onko se ihan hirveää kun tahdon sen yhden lapsen, sen jälkeen tahtoo neljännen, viidennen jne. Aina sanotaan, että nainen jää yhtä lasta vaille. Voinko olla epäileväinen? Kun kuitenkin tänne eksyin? Minä tahdon vauvan, se on suuri haaveeni ja toiveeni, minä kaipaan taas sitä ihanaa masua ja vauvan tuoksua, mutta samalla on pelko. Molemmat synnytykseni ovat menneet pieleen, toisessa vauva oli lähellä kuolemaa, minulla on 2 tervettä lasta, haluanko riskeerata kolmatta? Kumpikaan synnytyksistä ei ole mennyt hyvin ja pelko kaivaa mieltäni, seuraavalla kerralla joko minä tai vauva kuollaan, ehkä turha pelko, mutta se on sitä, mitä todella pelkään. Saanko ilmaista pelkoni? Tiedän, että se on naurettavaa! Miksi kaikki toistuisi kolmannen kerran... ei toista ilman kolmatta, onko vanhoihin sananlaskuihin luottamista?

Minä tahdon sen kolmannen ja myös mieheni tahtoo, miksi se pelottaa ja epäilyttää niin paljon? Pitäisikö vain sulkea se tahdon ääni ja luottaa siihen, mitä välillä pelkää vai antaa vain mennä virran mukana ja toivoa parasta... samalla peläten pahinta...

Ja siis, nämä kaikki pelot kohdistuu vain kolmanteen lapseen, aiemmissa raskauksissa jne. ei ole ollut mitään tietoakaan tällaisesta pelosta, tunteeko joku muu sitä, vai olenko ainoa laatuani?

DeFeis: Onpa kurjia uutisia. Näin se elämä näköjään arvaamatta heittelee. Voimia joka tapauksessa!

Viola: Minkä ikäiset lapset teillä on? Meillä on lapsilla ikäeroa 1 v. 10 kk ja kuopuksen vauva-aikana meillä oli käytössä Emmaljungan kuomurattaat + lämpöpussi + sisaristuin. Oli tosi näppärät käytössä. Tosin meillä esikoinen ei enää nukahtanut rattaisiin koskaan, enkä tiedä, onko sisaristuimia enää myynnissäkään. Silloinkin v. 2003 oli vain Emmaljungalla käsittääkseni. Oli kyllä tosi paljon kätevämmät kuin tuplarattaat.

).( Mulla on nyt menossa kp 28 ja koska olin tulla hulluksi tän odottamisen takia, tein tänään testin... Ja sain elämäni ensimmäisen haamun!!!??? Mitäs testasin liian aikaisin, tiedän.... No jos tätiä ei näy, täytyy testailla muutaman päivän päästä uudestaan. Oireet on kyllä lupaavat, tai siis samat kuin aiemmissa raskauksissa. Sillon testasin vasta jotain kp 35-37 ja tokihan sillon pärähti puhtaat plussat. Oon aika täpinöissäni, mut koitan pitää jalat maassa, koska eihän tästä nyt vielä tiedä, mitä tulee. Ja yk 8 siis jo menossa. Miten sitä voi ollakin näin vouhkana, vaikka 30 v. jo täynnä ja kaksi lastakin saanut?? ;)

Eppu2

DeFeis: Voimia sinulle

2pojanäiti-74: Toivottavasti saatte asiat järjestykseen sovussa.

äiti0305: Mulla hormoonikierukan jälkeen kierto palasi heti entisiin uomiin. Voisiko riippua siitäkin miten pitkään kierukka on ollut. Esim. jos on ollut yli 3 v, silloin hormooneja ei ehkä erity niin paljon kuin alkuvuosina ja silloin vaikutus ei enää niin iso yleiseen hormoonitasoon.

Eppu2 Meillä ikäero 8 v, eli poika 9 ja tyttö täyttää ens perjantaina 1 v.

Ihan kiva ikäero kyllä toi 8v on. 9-vuotias jo osaa vähän vahtia pikkusiskoa ja raivata siskon leluja lattialta.

Vuma: pidän sulle vielä peukkuja kuitenkin!

ON: taidan testailla jo viikonloppuna ekan kerran, ei vaan jaksa enää odottaa. Mites MP73?

Viola kp 24/30 yk 5

Kyllä mä täällä varmaan jatkossakin pyörin kaikesta huolimatta.

Menen kohta kattomaan asuntoa Kalliosta. Jos se ei natsaa niin maanantaina on 99% varma kämppä Finlandiataloa vastapäätä. Sen esittely piti olla tänään, mutta välittäjä soitti aamulla että siirretään maanantaille kun asunto ei olekaan tyhjä. Samalla sano että mun kannattaa varautua siihen, että jos asunto on OK niin tehdään soppari samantien. =) Tosin Kallion kämppä olis vähän isompi ja halvempi, joten jos sen saan niin JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

...ollaan päästy siihen pisteeseen että mun pitäis käydä hakemassa tehdyt paperit postista... vai onko se ilmotus että paperit on tehty? En tiedä... Lauantaina menen kattomaan kämppää.

Muuten: jos joku teistä kuumeilijoista (tai jo raskautuneista) halua ostaa halvalla todella hyväkuntoisia (osa uusia) vauvanvaatteita tai äitiysvaatteita niin laittakaa sähköpostia osoon:

sarita.defeis@flamesoftheblackstar.org

Mun pitää nyt päästä niistä eroon, on kerättävä kaikki mahdollinen raha että saa maksettua sitten sen vuokratakuun tai ostettua vaikka sängyn....

Voi 2pojanäiti-74, toivottavasti saatte elämänne järjestykseen! Haleja ja voimia!

Kaksi päivää on oman navan ympärillä nipistellyt ilkeästi. Tein aamulla testin, ja selkeä nega (oletetusta oviksesta 15 pv), ei ollut edes haamua edellisestä raskaudesta! Eli menkat tulee. No, toisaalta ei harmita yhtään, ihan kiva lähteä juhlimaan viikonloppuna kavereiden kanssa, kun ei tarvitse selitellä alkoholittomuutta.. Eipä täällä kummempia.

Plussatuulia kaikille!

vuma

Voi harmitus 2pojanäiti-74! Kylläpä teillä on tukala tilanne! Hali ja rutistus! Kyllä kuulostaa pahalta toi teidän tilanne... ei oikein osaa sanoa mitään järkevää... Jaksuja ja voimia kovasti toivon sinulle!

On: Ei ihmeellistä sanottavaa. Ei ainakaan vielä mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Eilen hieman vasemmalta alavatsasta vihloi, mutta siinä kaikki. Täytyy taas vaan odotella... Ensi viikolla menen tekemään työsopimuksen uuteen työhön, vähän jänskättää. Työt alkaa sit seuraavalla viikolla =)

mp73, yk8, kp 23/30

Eilen tapahtui jonkinlainen käänne tässä meidän jutussa... Mies ol iihan rauhallinen kuu tuli töistä ja isommat lapset olivat sopivasti mummon luona, joten saimme olla lähes kahdestaan. No, tein aloitteen ja halasin mies tä ja sanoin, että tehdäänkö välirauha? Ei sanonut mitään, mutta tarjosi poskensa, että voin muiskauttaa siihen. Josko tämä sitten tästä vähitellen... Minun kaverini amerikasta kyllä ihmetteli ja ol ihuolsisaan tästä meidän tilanteesta ja kysyi,e ttä mieti mitä haluat,e ttä halautko elää loppuelämäsi noin? Mutta hänellä onkni vasta yksi lapsi ja mitä hän voi tietää uusperheen elämästä. Hän kehuskeli, että mies hoitaa lasta ja kotitöistä puolet... No, helppohan se on, kun on vaan yksi lapsi. No, se siitä.

Mutta.. Mies vielä sanoi kun tultiin kaupasta (katsoi yhtä taloa), että me voitaisiin muuttaa tuohon ja sulle hakitaan keskustasta oma kämppä. Jaahas, kauan se sitten kestikin.... :-/

Tänä aamuna hermostuin miehelle ja sanoin, että haluatko OIKEASTI jatkaa näin vuodesta toiseen?!? Ei vastannut mitään. En teidä mitä tässä sitten tapahtuu.

DeFeis: Jaksamista sinulle! Ja haleja!

Mami0305 (oliko se tuo nikki?): toivotaan ,e ttä plussa vahvistuu.

Ja kaikille muillekin tsemppiä!

Pitää laittaa pienemmän päikkäreille.

Joukkoon mahtuu hyvin!

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Täti nimittäin kurvasi tänne eilen iltapäivällä, tosin ollut vielä tiputtelua, mutta kuitenkin. Niin ja tänään on kulunut tasan vuosi, kun kierukka poistettiin. Mutta niinpä on aika mennyt äkkiä, ja kolmatta ei erinäisistä syistä ole meille vielä tullut.

Plussasäteitä testaajille!

vuma yk 1, kp 2/24-25 ( oli ennen km:ää)

Toivottavasti plussa vahvistuisi! Eipä se innostuminen taida laantua sen kolmannenkaan kohdalla, ja miksi pitäisi? Itse olen pian 33v. ja hyrisin ja tanssahtelin itsekseni onnesta kolmannen kohdalla (joka tosin meni myöhemmin kesken). Nyt voi olla etten repeä yhtä riemusta, koska edellinen pudotti aika rajusti maan pinnalle.

Voi DeFeis! Siihen tilanteeseenko on nyt tultu? Paljon voimia ja haleja sinulle ja lapsillesi. Toivottavasti pääsette uuden elämänvaiheen alkuun mahdollisimman kivuttomasti.

2pojanäiti-74: Jutustasi päätellen kuulostaa siltä, että miehesi yrittää jutuillaan selkeästi ärsyttää sinua, että saisi sinun pinnan katkeamaan. Haleja teillekin!

äiti0305: Milloin sinulta otettiin kierukka pois? Mulla kesti noin vajaa puoli vuotta, ennen kuin kierto tasaantui nykyiseen (tai, no, nythän se on mulla taas sekaisin, mutta eri syystä). Kierrot vaihteli 22-33 pv:n välillä.

Täällä ei mitään uutta. Täti ei ole kurvannut ja mutta toivon, että Eppu2 lähettäisi sen tänne pikimmiten..

vuma, joka ei voi vielä laskea edes ensimmäistä yrityskertaa...

vuma: tilanen edelleen lähes sama. Tosin eilen mies ei enää tyrkyttänyt asutoa, vaan pottuili sitten muulla tavoin. Sanoi,e ttä soittaa turvakotiin, että miten musta pääsee eroon.. :( V.tuili siis. Mutta ei ollut kivaa... Ei tämä mun pää kovin kauan tällaista kestä. :-/

Kävin tänään aamulla kävelyllä kun meillä oli kodinhoitaja ja kylläpä pyörrytti. :-/ Kun tulin takaisin, niin piti käydä sohvalle maate, kun tuntui että silmissä pyörii. Ei taida minunkaan terveyteni niin hyvässä kunnossa olla.

Defeis: Te nyt siis eroatte miehesi kanssa? Sori en ole oiekin seurannut nyt tätä palstailua. Entäs se plussa? Vaihtuiko negaksi?

Mutta heipä hei *vilkuttelee kaikille* olen kahden lapsen äiti, 03 ja 04 syntyneitä ovat he.

Vauvakuume on joka ikinen kevät, mutta nyt se ei ole mennyt ohi! Joka päivä vaan mietin, että haluan kolmannen lapsen, oi miksi tarvitsee olla vauvakuume? Syön siis vielä pillereitä, joten raskautuminen on kaikkea muuta kuin todennäköistä. Silti katselen raskauslaskurista, että koska olisi la jos nyt raskautuisin jne.

Toisaalta mietin, että onko tässä enää mitään järkeä, kaikki vauvan tarvikkeet on myyty pois (kaukalot, pinnasänky, syöttötuoli, vaunut homeessa jne.) joten kaikki pitäisi taas ostaa, kuinka fiksua se sitten on? Ja suurin osa vaatteistakin on jo luovutettu eteenpäin, mutta silti se vauvakuume vaan painaa mieltä, koko ajan enemmän ja enemmän. Nyt siis roikun täällä, vaikkei ole edes yritystä päällä... no, vauvakuumehan tämän palstan nimi on :)

Onnea kaikille plussanneille :) Ehkä minäkin vielä joskus, ehkä ;)

No tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!

Vuma: älä menetä toivoasi vielä, voihan sieltä vielä se plussa tulla

mp73; milloin meinasit testata?

ON mulla on nyt 11 pv oviksesta, koko ajan tekis mieli testailla. Ovis oli aika aikaisin tässä kierrossa. Rinnat on hieman kipeänä ja maha on turvoksissa tai jotain.

Kävin huuto.netistä ja nettikaupoista jo katselemassa tuplarattaita/vaunuja. Täytyy varmaan ostaa jos ikäeroksi tulee alle 2v. Mites te muut, onko muilla pienellä ikäerolla lapsia ja onko käytössä olleet tuplat, vai miten olette selvinneet?

Viola yk 5 kp 22?

Tronadalle tervetulotoivotukset joukkoomme! Täällä on mukavaa porukkaa ja vaihtuvuus on suurta, me jotkut onnettomat vaan jumitetaan täällä tukkeena kuukausi toisensa jälkeen. No jospa sitä itsekin pääsis pikkuhiljaa siirtymään odotuspuolelle (uskaltaako toivoa)...?

Kiitokset kaikille tsempityksistä! Oma tilanne on pysynyt samana, teen aikaisintaan lauantaina uuden testin. Täti ei ole siis kurvannut paikalle eikä totisesti ole ikäväkään ollut, toivotan hänet yhtä kauas kuin pippuri kasvaa tai sitten kyläilyä odottaville (vuma ainakin tais odotella :)

Terveisiä ja plussalykkyä myös mp73 ja Viola71!! Eiks siirryttäis plussajunaan yhdessä kaikki?

Eppu2, yk8, kp 29/26-30

Täällä odotellaan edelleenkin tätiä jota ei näy ei kuulu. Tarvii varmaan testata taas kun viimeksi testasin perjantaina. Silloin päätin että seuraavan kerran vasta 2 viikon päästä mut ei malttais odottaa! Ei ole mitään oireita kyllä ollut kumpaankaan suuntaan. Miten muilla on hormonikierukka vaikuttanut kiertoon? Mulla nähtävästi on pidentänyt kiertoa vaikka ennen oli kork. 28 yleensä alle. Onkohan pysyvää toi kierron pidentyminen?

äiti0305 kierto nyt 33/?

Olin eilenä siis baarissa ja tilasin baarimikolta sen tavallisen ja asunnon. Vieressä seisova tyyppi sitten alko tenttaamaan että minkä kokonen pitäis olla ja missä? Kerroin koko stoorin ja lopputulos on se, että menen huomenna leffan jälkeen tekemään vuokrasopimuksen. =)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat