Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=DC143C][b]

Erittäin aurinkoista vkon 30 alkua ![/b]

Viikonlopun jutskia:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10812011&p=1&tmod...

Sekä Tammiksien kasvulista:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10788396&p=3&tmod...

Sivut

Kommentit (37)

Yritänpä nyt kirjottaa virkeemmillä aivoilla. Jospa muistasin paremmin, mitä pitää kirjottaa. Ihme kesä muuten ollut; sataa lähes joka päivä, eikä voi kuumasta valittaa. Vain muutamia lämpimiä kauniita päiviä on sitten välissä ollut. yöt alkavat jo pimenemään, ja sieltä se pitkä ja pimeä syys- ja talviaika sitten saapuu, nyyh..

Mutta mutta MARY ja ÄITYLI JA MUUT RANNEKANAVAONGELMISTA kärsivät. Minulla on kumpikin ranne leikattu ko. vaivan vuoksi. Oireena oli siis juuri tuo puutuminen nukkuesssa, lähinnä peukalo, etusormi ja keskisormi puutuivat. Aamut olivat ihan kamalia, kun ei meinannut edes juustoa pystyä vuolemaan. Minulla siis kumpikin käsi on leikattu ennen raskauksia (olen tehnyt paljon ruumiillista työtä), ja näin ollen vaivaa käsistä ei ollut raskausaikana. Paitsi vasen käsi alkoi hieman oireilla tän viimesen raskauden lopulla siten, että noiden kolmen sormen päät ovat hieman puuduksissa ja tätä on edelleen. Luulen, että vasemman käden leikkaus ei onnistuut yhtä hyvin kuin oikean, vaikka oikea oli alunperin paljon pahempi (olen oikeakätinen). Meidän neuvolaterkkari sanoi muuten, että rannekanavavaiva on erittäin yleinen raskausaikan, johtuen turvotuksen lisääntymisestä. Suosittelen kyllä kääntymään lääkärin puoleen, jos vaiva jatkuu!! Jos terveyskeskuksessa ei oteta vakavasti, niin sitten vaikka käsikirurgille. Minulta otettiin joku ENMG sähköinen hermokoe sairaalassa (tai jotain sinnepäin ..), jossa todettiin vaivaa olevan. Sitten pääsin leikkausjonoon. Ja minulla ei todellakaan auttaneet mitkään rannetuet, särkylääkkeet eikä oikein lepokaan (pienten lasten äitinä sitä lepoa on juu..). Leikkauksen jälkeen oli ihana todeta, että vaiva hävisi todellakin yhdessä yössä!! :-) Miinusta on melko pitkä toipilasaika, mutta kokonaisuutena voin suositella leikkaushoitoa, jos vaiva pitkittyy (siis omana kokemuksena, en ole lääkäri).

Sitten ainakin BEIJAFLORILLE ja MUSTALLE KISSALLE avun saamisesta/ väsymisestä. Täällä ilmoittautuu yksi tosi väsynyt! Apua on todellakin vaikea pyytää. Onneksi isomman lapsen kummit ottavat tyttöä välillä hoiviinsa, niin saan siitä edes hengähtää. Soitin kunnan sosiaalitoimistoon ja kyselin perhetyöntekijästä, mutta mulle ei oikein " auennut" koko touhu. Täällä perhetyöntekijä tulee kerran viikossa perheeseen päiväksi, ja en oikein tiedä mitä hän sitten tekee, kun ymmärsin ettei kotitöitä kuitenkaan ja ihan poikkeustapauksissa voi hetken olla lasten kanssa yksin, jos joku asia hoidettavana tms. Minä nimittäin tarvitsisin juuri sitä lastenhoitoapua siten, että voisin jonkun tunnin olla näistä erossa kokonaan. Jos täällä meillä on vieras ihminen ja minä olen kotona, niin nää roikkuu kahta kauheemmin lahkeessa. Että se siitä lastenhoitoavusta.. Kotityöt saan kuitenkin tehtyä jossain välissä. No saisihan sitä jutttuseuraa tietty, mutta en nyt aina jaksa sitäkään. Onko kellään kokemuksia ns. perhetyöntekijästä? Olenko minä ymmärtänyt nyt jotain ihan väärin!!? Tietysti joka perheen tarpeet on erilaiset.. Tuon vauvan hoitoonjättäminen tuntuu jotenkin niin vaikealta, kun vierastaa todella paljon.

Josta käteväti päästäänkin VIERASTAMIS-G:iin: Juu vierastetaan tosi kovaa. Nyt ehkä hieman vähemmin. Minäkin luulin, että vierastaminen alkaa vasta tuossa 8-9 kk iässä, mutta meillä ainakin on vierastettu 2-3 kuukautta. Isäänsä ei kyllä vierasta, vaikka ei näkisi viiteenkään päivään.

PINSETTIOTE-G: Kokeilin tässä yksi päivä; ei onnistu vielä. Pojalla on niin ronskit ja vahvat otteet, että mustikka oli ihan liiskana. Mutta kyllä se sieltä aikanaan tulee.

NAURU-G: Poitsu nauraa käkättää, kun kutitetaan kainaloista. Samoin siskon kanssa saattaa käkättää jotain (on kai niitä lasten juttuja, jota aikuiset ei ymmärrä). Lapsen nauru on jotenkin niin aitoa ja ihanan kuuloista :-).

PUPINA: Meidän poitsulle maistuu kanssa tosi huonosti soseet, kun hampaat ovat puhkeamaisillaan. Puuro menee parhaiten juu, mutta aina ei sekään. Ja tosiaan kylmänä/ huoneenlämpöisenä ruoka menee parhaiten. Ihme homma nää hampaat; poitsua vaivaa niiden puhkeaminen todella paljon (kitisee, kuola valuu). Tytön hampaidentuloa ei edes huomannut. Onkohan nää pojat kipuherkempiä jo pienestä pitäen, mene ja tiedä. Oon antanut kyllä särkylääkettä aina kun huomaan hampaiden vaivaavan. Meillä on käytössä pronaxen lääkärin toimesta, kun panadol ei auta, ja buranan supon kakkaa heti pois. Tuo pronaxen auttaa kyllä hyvin.

Tulipas tekstiä, kun pääsin vauhtiin. Mutta nyt meen itsekin vähän lepäilemään, kun kumpikin meni just päikkäreille. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

-pinus-

Tyttö päätti mennä tähän aikaan päikkäreille... Koskas mahtaa mennä sit yöunille? Tänään on taas ollu päikkärit ihan hukassa. Aamupäivällä nukutin yli tunnin ja nukkui sit kolme varttia. Toiset unoset otti ku tultiin shoppailemasta, nukahti autoon ja jatkoi unia kaukalossa kotona, yhteensä puoli tuntia. Siinä ne sit olikin.

Oltiin ostamassa pojille koulutarvikkeita. Ostettiin reput, penaalit ja sinne tarvikkeet. Nyt pitäisi leikkiä koulua ja harjoitella kovin. Ovat niin tohkeissaan, jännittää, pelottaa, mut ei malttais enää odottaa koulun alkua. Meitä vain harmittaa miehen kanssa, että ei olla sit mukana kun se koulu alkaa. Menevät tietenkin äitinsä kanssa. Ajatuksissa ainakin ollaan siellä koulutiellä.

NAURUG: Meillä on huivipiiloleikki ollut lemppari jo muutaman kuukauden. Kutittaminen on myös kivaa, siinä pitää myös päästellä hassuja ääniä ja tulla ihan liki. Sohvanselkänojalla kiipeily ja siitä ulos kurkkiminen ovat tämän hetken ykkösjutut. Meillä ei myöskään naureta paljoa ääneen. Kovin nauravainen tyttö, mutta joku on säätänyt volumen minimille. Sit kun " kikattaa" . se kuulostaa ihan apinalta =)

RANNEKANAVAONGELMA: Vaivasi raskausaikana, mutta synnytyssaliin jäi.

VIERASTAMINEN: Alkoi jo pari kuukautta sitten, mutta tällä hetkellä ei ole niin pahana. Nyt suostuu vieraaseen syliin, josta sitten vilkuilee minua. Joskus parahtaa niin sydämelliseen itkuun ja rauhoittuu jo kun on tulossa mun syliin. Välillä ei vierasta ollenkaan ja hurmaa kaikki.

PYYKKIG: Tähän saakka olen pessyt erikseen, mutta nyt kun huomasin kuinka moni pesee samassa muun pyykin kanssa, pesin minäkin. Huuhteluaineita en käytä, kuivausrumpua kylläkin.

GEISHAT: Pitäisi varmaan minukin ostaa jumppapallot. Ei olisi pahitteeksi jos olisi lihakset paremmassa kunnossa, varsinkin jos toista tässä meinataan jossain vaiheessa. Ja siitä seuraavaan galluppiin;

LAPSILUKUG: Mies olisi kovin painostamassa jo toisen ja viimeisen lapsen tekoon :) Minä en halua vielä. Haluan nauttia tästä yhdestä vielä täysin ja pelkään että jos se toinen olisi yhtä vaativainen, etten pärjäisi.

Nyt tyttö heräsi, piti vielä kommentoida muille, mut palaan myöhemmin.

Katsku ja hippiäinen 6½kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maalinkatkuista maanantaita, Terhot! Tässä perheessä viikonpäivät ihan hukassa, olo ihan kuin kunnon lomalaisella, lauantai siis koko ajan :)

Remonttia pukkaa taas näitten sadepäivien vuoksi. Teitä vissiin Suomessa säät hellii? Täällä sataa TAAS vettä taivaan täydeltä. Viime viikolla oli yksi (1) kaunis päivä. Harmittaa. Ois niin ihana olla rannalla ja ulkoilla. No, tuleepahan pyykkitupa valmiiksi ;) Olen pari päivää nyt hionut ja maalaillut kellarin vanhoja ovia. Kamala homma noitten peiliovien hiominen. Mutta olen kolmen vuoden aikana jo 5 kunnostanut, eiköhän vielä pari saa aikaiseksi :)

Hannes on vauhdissa ollut taas kello kuudesta lähtien. Just tyypillistä, kun on mun vuoro herätä aamulla. Eilen nukuin yhteentoista, mies oli aamulla kerennyt poikien kanssa käydä kaupoillakin. Nukkui tosi huonosti viime yön muutenkin, heräili ja itkeskeli ja touhusi. Syynä luulen olevan uuden hampaan pukkaaminen taikka sitten uusien taitojen oppiminen, poika oppi nimittäin eilen konttaamaan. Kauan sitä on harjoitellutkin! Mutta ei näytä siihen tyytyvän, ylös ois päästävä! Nousee " karhukävelyasentoon" , siis suorille jaloille kädet kiinni lattiassa ja yrittää päästää käsiä irti. No, nenälleenhän tuo tulee. Perässä saa olla koko ajan, ettei pääse laattalattialla satuttamaan itseensä. Istualleen pääsee nyt myös konttausasennosta, mutta ei kauaa istu tukevasti vaan horjahtaa kyljelleen ja siitä takaisin kontilleen.

Meku ja Tigger, kiva kuulla teistä! Tai, no, Tiggeriä oon käynyt välillä vaklaamassa tuolla Enskoissa ;)

Nyt käy kitinä tuolla lattialla sen mukaiseksi, että pitäs laitta poika ulos vaunuihin ja nukkumaan! Palaan myöhemmin, jos ehdin..

Voikaahan hyvin kaikki!

/A ja Hannes 19.1

Ei huvita siivoaminen eikä leipominen joten takas tänne ku poitsu edelleen nukkuu!

Meillä näköjään tullut takas nuo aamupäivän pidemmät eli n.1,5 h päikkärit, ku kauan oli niin ettei nukuttu ku 40-50 minsan pätkissä!Toivottavasti on jatkuvaa ja voitais pikkuhiljaa siirtyä kaksiin sen mittaisiin!

PUURU kyseli mille vauvat nauraa: meillä poitsu nauraa kovaan ääneen ku isinsä kanssa hassuttelee, varsinkin piiloleikki on kivaa ja jännittää ihan naama vakavana että mistä se isi seuraavaks hyppää esiin ja sit nauraa kovaan ääneen, ihanan kuuloista!

Ja toinen on kutittaminen, sanon " kuti-kuti" ja kutitan kainaloista, jalkapohjista, kaulasta eli samanlainen on kutiamaan kun äitinsäkin! Ja kylvyssä on niin herttaista kun pesen nivusia, poitsu laittaa kummatkin kädet esteeksi ja naureskelee :)

Nyt poitsu heräskin tai siis jo jonkin aikaa sitten, veteli sen 1,5 h....!

Jatketaan paremmalla ajalla!

Pupina

myrtti: vedet " syntyi" viimenen pv tammikuuta ja tyttö tuli perässä 1.2 :) mammamian kanssa kansotettiin os5, kun hänkin siellä kun synnytti 2.2 :) olitkohan muuten mammamia vauva-lehden raskaustesti osuudessa kevään lehdessä??? ihan mielikuvitus alko laukkaa..

rintaraivariG: täältä löytyy ja aloitti sen 3kk ikäisenä. olin ihan äimänä, kun ei tissi kelvannu :/ aina välillä sitä tekee ja on sitten syömäti hetkisen. väsyneempänä ei sitä sitten teekään.

hiuslähtöG: joo jeesus sentään kun lähtee tuppoina! :) värjäsin just hiukset ja oikein nyhdin irrallisena olevat. ajatus helpottaa, että ne hiukset eivät vaan lähteneet odotusaikana ja lähtevät nyt samaan aikaan sitten.

äityli: minullakin tuota rannekanavan ahtautta ja eipä synnytys vaivaa vienyt. aikoinaan kävin hermoratahieronnassa, kun puutumista aiheutti kireät käsilihakset.. pitäisi taas aika tilata. se ei tosin tätä rannejuttua pois ota :(

laitoin kuumeilijoihin löytyykö imettäviä kuumeilijoita (yrittäjiä) ja ei löytynyt kyllä oikein ketään :( onko terhoissa siis? mary?? imetätkö sinä yhä??

meilläkin gragon kaukalo ja peppusupistajan olen jo poistanut. hyvin mahtuu tyttö siihen ja varmaan talveen sillä mennään, kun ei jalat tule yli :)

istuuko terhoja jo turvaistuimissa? olen katsellut gragon duoflexia ja Britax Evolva Ultraa meille sitten seuraavaksi :)

hirveä pärinä käy vaunuista.. sinne siis!

cec ja pirpanella s.1.2

Soitin äsken Kelaan, ja sanoivat että kodinhoitotukea voi anoa 6 kk takautuvasti, eikä maininnut mitään että olis liian myöhäistä esim. kuntalisää ajatellen! Sanoi että oon ihan ajoissa liikenteessä kun kysyin aikataulua, se on pääasia... Nyt sitten vaan ihanan lomakerumban pariin....:/

Pupina

(joka kohta repii vähäisetkin hiuksensa päästä tän byrokratian takia,

vihaan nimittäin papereiden täyttämistä!! )

En oo taas tosi pitkään aikaa kirjottanut...

Oon ollut sunnuntaisin töissä ja sitten ollaan oltu mm. korkeesaaressa. tosi paljon sitä kaikenlaista onkin, näin kesällä. syksyllä ei sit varmaan muuta tehdäkään ku istutaan kotona. Mutta sitä varten tilasin 5kk Cosmo politania :) Alkaa syyskuusta. Eli just pahimpien kuukausien yli :)

_äityli_ Millaset ne kuulat siis on, tai että mitä niillä tehdään, miltä tuntuu, onko hyötyä, yms?

Pakko ihan kysyy, että mites muut, pesettekö vauvan vaatteet erikseen, eri pesuaineella, tai huuhteluaineella tai jotai?

Ku me kyllä pestään ihan samalla koneellisella kaikkien pyykit...

Ja meillä on viel pesuaineena semmonen ei sensitive, ja huuhteluainekin on hajullista. Ehkä se on niiden allergioiden takia. Muttta eipähän oo Ronjalle mitään ainakaan tullut.

nyt väsyttää kyllä jotenkin niin paljon, että pitää mennä lepää tai keittää kahvii :)

Sitten muuten vielä cec: Onko teidän pirpanella syntynyt samana päivänä kun meidän Ronja? Muistelisin sellasta...

myrtti- ja Ronja s.2.2

Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen ollut nettipimennossa lähestulkoon 2 viikkoa! Ja ihan pihalla...

Alkuun oli vierasta vieraan perään ja viime viikon olimme lomalla Unkarissa. loma oli aivan ihana! Suosittelen Budapestia kaikille! Erittäin hyvä kaupunkikohde perheille, ainoana haittapuolena se että rattailla liikkumista hankaloittaa portaikot (ei " liukuhihnoja" missään). Viikko oli myös ennätys kuuma, pahimmillaan +46c! Niinpä vietimme päiväajat puistoissa varjossa tai vesipuistoissa uiden ja sitten illalla kiertelimme nähtävyyksiä. D keräsi hurjasti huomiota minne ikinä liikuimmekin, en tiedä johtuiko huomio aurinkolaisesta vai hieman normaalia tummemmasta hipiästä... Mutta hauskaa oli kun ihmiset höpöttelee virneet naamalla ja meistä kukaan ei ymmärrä yhtään mitään =D Laitan kuvia blogiin kunhan saan ne ensin koneelle asti.

D on nyt hoksannut että pyörimällä voi päästä pitkälle ja välillä yrittää myös nousta konttausasentoon, näyttäisi että ryömiminen jää välistä kokonaa. Hampaita ei (vieläkään) näy vaikka kuola on valunut jo pitkään ja kaikki mahdollinen menee suuhun. Kiinteitä syödään 3 krt päivässä, muuten tissutellaan. Osan soseista ostan ja osan teen itse. Iltaisin annan velliäD on todella innostunut syömisestä, istua napottaa syöttötuolissaan ja aukoo suutaan, ei heilu, ei päristele. Kunpa vain jatkuisi yhtä helppona ainiaan!!

Yritän nyt vastailla niihin gallupeihin mitä edellisestä pinosta muistan (muut pinot on vielä kahlaamatta)..

Syöttötuoli: Meillä on tuollainen halvempi versio Tripp trappista ja olen ollut tyytyväinen!

Lapsensaanti: Meille D on ensimmäinen ja olin 26v kun hän syntyi. Eilen muutes tuli mulle 27v täyteen. Mutta asiaan: Me yritettiin melkein vuosi ennen kuin pikkuherra sai alkunsa. Olimme jo käyneet tutkimuksissa, koska minulla ei ole koskaan ollu säännöllisiä kuukautisia. Loppujen lopuksi meille alettiin jo puhua keinohedelmöityksestä ainoana vaihtoehtona, mutta ennen siihen ryhtymistä minun oli tarkoitus mennä tähystysleikkaukseen jossa olis selvitetty munatorvien tilanne. Me miehen kanssa päätimme " luopua lapsenteosta hetkeksi ja palata asiaan syksyllä" . Ja sitten yhtäkkiä huomasinkin olevani raskaana =) Voi sitä onnea ja riemua ja epäuskoa että kuinka tämä nyt sitten olikaan mahdollista! Elämä on ihmeellinen!

Väsymys: Mulle on kanssa nukkuminen kaiken A ja O. Jos unessa on ollut vajetta jonkin aikaa niin se alkaa näkyä ihan kaikessa. Joku mainitsikin (sorry en muista kuka) että tuntuu ettei rakasta enää lasta eikä miestä. Mulle tulee ihan samanlaisia tuntemuksia. mutta heti kun saa enempi unta niin kylläpä taas elämä maittaa. Nyt kun mies on lomalla niin hän on huolehtinu enempi kotioloista ja minä olen tavallaan lomaillu, ihan jo pelottaakin miehen töihin paluu kun arki taas astuu kuvioihin..

Ariella ja Ardisia, VOIMIA teille! Toivon sydämmestäni että solmut aukeavat tavalla tai toisella! *halaa*

-Rainy & D (6.1.07)-

Myrtti: minä olen pessyt vauvan pyykit aina samassa kuin muidenkin vaatteet, myös huuhteluainetta olen käyttänyt ja nekin hajusteellisia. Meidän pikku-neiti on syntynyt myös 2.2, laitoinkin kuvia blogiin meidän tytöistä.

Tää on niin tätä, miehellä piti alkaa loma tänään, no yllätys yllätys on ollut KOKO päivän töissä ja on edelleen, juuri soitti että tekee vielä yhden rahoituspäätöken ja tulee sitten, jospa ei sitten huomenna tarvis mennä. Miehellä on vielä isyyslomaakin pitämättä ja mulla alkaa olla pää täynnä näitä seiniä, et jonnekkin reissuun ois päästävä ja pian...

Jätskiautolla käytiin juuri ja nyt on isommat neidit ihan tohkeissaan kun on pakastin täynnä jätskii, luultavasti haluaisivat sitä iltapalaksikin ;) Lusikan kärjellisen annoin Pikku-neidillekkin, tais tuo tietävän että herkkua on, suuttui kun ei saanut enempää.

Pikku-neiti on nyt kolmansilla tirsoillaan, nukkuu kerralla 0,5-1 tunnin kolme kertaa päivässä, on nyt viikon ajan herännyt vasta 9:30, joten eipä siihen päivään paljoo enempää unia mahdukkaan. Mites muuten joko teillä toisilla on siirytty 2 päiväuniin? Pää lyö tyhjää enkä muista minkä ikäisenä yleensä muuttuu 2 päikkäreille??? vuoden ikäsenä ovat nukkuneet yhdet päikkärit sen sentään muistan.

Ja taas tuo prk.. koira herätti tytön, aargh!, no täytyy mennä hakeen vaunut sisälle!

Ei kyllä huvita tänään mikään, plääh....:(

Laiskottaa isolla ällällä!

Putkimiehen sain soitettua huomiseks ku meidän kylppärin hana vuotaa, pitää vissiin joku tiiviste vaihtaa tms. Onneks on tuttu duunari joten kehtaa pikkuhommiin pyytää ;) Meillä taitaa kyllä kellarissakin joku vanha putki falskata ja samoin vessanpönttö on vähän halki, (ei kuiteskaan vuoda!) joten eiköhän tuolle kerry tuota hommaa ihan riittämin! Vanhassa talossa on aah niin ihana asua.....

Ja alkuviikosta sain nyt sen poitsun ekan hammaslääkärikäynnin varattua ja perjantaina olis sitten sinne meno!

Mites te jotka ootte jäämässä kotiin ä-loman jälkeen hoitovapaalle, jokos ootte täyttäneet lomakkeet?

Tuli vaan yks päivä mieleen et mullahan loppuu ä-loma lokakuun puolessavälissä eli 2,5 kk kuluttua ja pitäis varmaan ajoissa laittaa paperit sisään....!

Kattelin jo netissä sitä lomaketta, onneks voi sieltä suoraan printata.

Annatteko (joiden terhot siis syö kiinteitä) jo vehnää vauvoille missään muodossa? Oon vaan sivusilmällä huomannut että jotkut antaa leipää ym., mä oon niinku sitä vehnän antamista venyttänyt mut onko mitään syytä? Riisi, kaura ja ohra on jo listalla puurojen muodossa, mutta keitättekö jo riisiä sellaisenaan ja annatte soseutettuna vai pelkästään puuroina? Tai sit pastaa?

Kauheesti taas kysymyksiä mutta kun tuntuu et oon jämähtänyt tähän peruna-porkkana-kasvislinjalle (ja broileri/possu 1x päivässä lisänä) ja nyt vois jo ruveta jotain uutta ottamaan listalle! Tyyliin riisiä+broiskua tai pastaa+lihaa+tomaattia ym. yhdistelmiä!

Oon yrittänyt kurkkia noita valmisruokapurkkeja kaupan hyllyissä et mitä sisältää, mutta aina on muka niin kiire kaupasta kotiin ettei kunnolla ehdi....

Kattelin taas sivuprofiiliani eilen peilin ohi kulkiessa ja voi sun siunatkoon tätä mun mahaa!!!

Niin vannoin että nyt saa kahvipullat jäädä mut enköhän taas tänään korvannut lounaan sillä tutulla ja turvallisella...:(

Vieläks te pidätte tammitynnyreiden pinoa...? Pitäisköhän liittyä, tai sit vaan ruveta miettimään mitä suuhunsa pistää!

7 kiloa mulla roikkuu edelleen tossa vatsan/lantion seudulla ja on roikkunutkin 3 kuukautta, melkein parikymmentä lähti mut noi kilot on ja pysyy tossa sitkeesti....

Niin vannoin etten rupee miettimään mitään laihduttamista imetysaikana mut nyt nyppii ihan itteäänkin! Täytyy vissiin ruveta lenkkeilemään vaunujen kanssa vähän aktiivisemmin, on niin helppo vaan työntää vaunuja tuossa pihalla ja sit tulla sisään tekemään hommia niin kauan ku poitsu nukkuu....

Laiskuutta ei muuta sanon minä!

Et tämmöistä turhanpäiväistä turinaa tälle päivälle!

Sade onneks vähän hellitti, ehkä se ukkonen ei tuukkaan mitä tälle päivälle lupailtiin!

Mukavaa päivänjatkoa!

Yksinpuhelua jatkava Pupina & uinuva poitsu

... tuo rannekanava systeemi.. Voi pahus, täällä ei vissiin tk:ssa oo koskaan kuultukaan siitä kun jännetupentulehdusta arveli olevan..

Kiitos [b]Pinus[/b] valaisevasta tiedosta. Nyt ei kyllä huvittaisi yhtään mikään käsileikkaus, kun kevät meni käsipuolena jo.. Katotaan miten kehittyy, pitää kysellä hierojalta tms. tietääkö vaivasta mitään ja osaako sille mitään tehdä. Sen verran vielä kysyn, että onko teillä muilla koko käsi kipee? Mulla oli aluksi vaan ranne mutta nyt ei niinkään ranteessa oo kipua vaan enemmänkin käsivarressa aamulla. Puutuminen on sormissa, varsinkin nimettömässä. Mikä tuo tommonen rannekavana oikein on, joku hermoko?

[b]Tau[/b] ooppa hyvä. Itse asiassa katoin kans sitä pyöreetä tukee " sillä silmällä" . Meillä on se makaava malli, mutta tytsi yrittää siitä nyt koko ajan istumaan joten ei voi enää käyttää. Oonkin istuttanut tyttöä punkan pohjalla, siten että on punkassa poikittain..

[b]nauru[/b] Nauraa sattumanvaraisesti hassutuksille. Joskus riittää kun sanoo vaan jotain sanaa niin nauraa ääneen. Eilen oli mun kaveri lapsineen käymässä ja vanhempi -poika- sano tytsille, että töps töps ja vei samalla nallea lähemmäs -tytsi nauroi aivan vääränä! Katto pojan päälle ja nauro =) Jännä juttu toi nauru, että tytöllä tuli eka nauru joskus toukokuulla muistaakseni. Oltiin vieläpä kylässä ja nauro aivan katketakseen semmoselle leillikoiralle siellä ja monta kertaaa sen illan aikana vieläpä. Sitten jotenkin unohti koko naurujutun ja nyt heinäkuussa on tullut takasi!

Sama juttu " pörinän" kanssa. Ei oo pitkään aikaan pörissy ja tänään yhtäkkiä kun oli huonolla tuulella tossa itkuakin tuhersi niin alkoi yhtäkkiä pöriseen! Ei siis yhtään niinkun " sopinu" tilanteeseen, mutta nyyhkytti ja pörisi, jotenkin helluustakin :`)

Just, olishan tätä juttua mutta sitten tulee kello yhtäkkiä vaikka_mitä ja huomenna ei pääse ylös jos nyt ei mee nukkuun. Tytsi jo vetelee sikeitä tuolla.

AI niin piti kertoman vielä se, että ostin Piltti valmispuurohiutaleita, eri viljoja oli siinä eikä tarvinnu ku kuumaan veteen sekoittaa -ei keittämistä. No tytsi ei tykännytkään siitä yhtään :( Olisitte nähnyt niitä veikeitä ilmeitä kun sai puurolusikallisia suuhunsa, oikein kulmakarvatkin menivät kunnon kurttuun! Ostin siksi kun sinne reissuun mennään, mutta taidetaan syötää linnuille..

Hyv' yötä!

Mary & Rixu

Joillakin nukutaan päikkäreitä tähän aikaan, meillä poitsu simahti jo ennen kasia yöunille, sen verran valmista kauraa oli....;)

Meinas jo seiskan maissa simahtaa mun syliin tuttia lutkuttaen, mutta mies otti ja vei kylpyyn joten sillä hieman pitkitettiin unten maille menoa! Muuten herää sitten neljältä jos seiskalta menee jo yöpuulle ;/

Mietin kauan mitä kuulumisia meillä on ollut kerrottavana ja nyt sen muistin: poitsun silmä ei oo rähminyt ollenkaan 5-6 päivään!! Arvatkaas olinko ihmeissäni kun rupesin toissailtana mieheltä kysymään että millonkas muistat viimeksi pyyhkinees rähmää silmästä....? Ja mehän pyyhittiin sitä kymmeniä kertoja päivässä, eli sillee suuri muutos....

Mun toiveisiin vastattiin kun laittelin niitä tippoja silmään että menis ohi tuo vaiva ettei tarttis nukutuksessa sitä hoitaa! Toivotaan että olis nyt pysyvää eikä tulis takas...

Taidanpa laittaa itelleni jalkakylvyn, sain just mun tilaamat kosmetiikkatuotteet ja siellä oli jalkakylpysuolaa, kasvonaamiota, puhdistustuotteita, saippuaa ym. ihanaa!

Ja jos vielä kinuis hieronnan mieheltä, eilen kyllä sain ihan pyytämättä ;) (siis niskahieronnan....;)

Kiitos MARIA kuvien laittamisesta blogiin!

Hyviä öitä kaikille!

Pupina & uinuva pellavapää

[color=CD1076]

Heti G-vastauksia..

[b]pyykki[/b] Pesen tytsin pyykit yhdessä muiden pyykkien kanssa. Kun vauva tuli taloon olin hankkinut sensitive yms pesuaineita valmiiksi ja olen jäänyt nyt niitä käyttämään. Huuhteluaineen jätin myös vauvan tulon myötä pois ja poissa se on pysynytkin MIKÄ SÄÄSTÖ =) Eli vaatteet eivät oo yhtään sen kummempia vaikka en käytä huuhteluainetta eivät haise niin alyttömästä " aineilta" . Meillä on kuivausrumpu ahkerassa käytössä, joten eroa ei ees huomaa..

[b]Äityli[/b] mulla on myös rannekanava-probleema!! " Kiva" kun löytyy joku toinenkin!! Mulla alko joulukuussa tuo ongelma oikeassa kädessä ja se diagnosoitiin jännetupentulehduksena ja kerrottiin, että häviää kun oon synnyttänyt.. just joo.. vaiva paheni tammikuussa huomattavasti ja helmikuun alussa menin lääkäriin joka määräsi rannetuen. Vaiva tuli myös vasempaan käteen. Kädet olivat aamuisin niin kipeät että itku meinasi tulla enkä vauvaa uskaltanut sängystä nostaa. Vasen on ajan saatossa parantunut, mutta oikea vihoittelee yhä. Käsi tosiaan puutuu levossa. Lyhyet päivätirsatkin riittävät puuduttamaan käden kipeäksi ja sen liikuttaminen herättyäni tekee kipeää. Kumma juttu mutta ton kivun kanssa oppii elämään eikä sitä huomaa kuin aamuisin.. Mikä tähän voisi auttaa oikein ?

[b]pioni[/b] jep, meillä tytsi kanssa päristeli syödessään 1,5kk sitten kun hoksasi kyseisen jalon taidon. Mä ihan kielsin tiukkaan äänensävyyn. Tuskinpa tuo kieltoa tajusi, mutta unohti päristä kun hämmästyi yhtäkkistä äänensävyn muutosta ja sai taas tuikattua ruokaa suuhun ;-) Enää pärisee muutenkin harvoin, nyt uudet kujeet: käärmekiemurtelu..

[b]Pihtiote[/b] Huomasin tässä taannoin että on alkanut leluihin ottaan kiinni pihtiotteella. Syötävää en oo tytsille vielä antanut käteen.

Nokkamukista saa itse juoda, kun on syönyt ruokansa. Ruokailun keskellä mä juotan. Nokka kiertää yleensä posken ja nenän kautta suuhun, eikä voi sanoa, että ote olisi hutera: kaksin käsin ja täysillä voimilla pidetään =) Eilen sitten meinasin juottaan ruokailun päätteeksi ja tytsi suuttu aivan totaalisesti:MINÄ ITTE !! Siinä naaman väri muuttui sekunnin murto-osassa helakanpunaiseksi kun raivotar hokasi, että nyt se äippä yrittää tunkea nokkamukia mun suuuhun.. Onse nopee, ainakin suuttumaan!

[b]Seisominen[/b] Meillä ei vielä itse yritetä nousta, kun ei vielä kontatakaan eikä istumaankaan nousta itse. Istumaan toki auttaa itsekään kun käsistä vetää tma. Seisoo kyllä kannateltuna tosi " tykysti" . Muuten tytsi on niin rauhallinen tapaus, ettei näytä olevan minnekään kiire.

[b]Jogurtti[/b] Mitä jogurttia ootte antaneet? Mä kokeilin noita Piltin hedelmäjogurtteja, ootteko te antaneet ihan tavallisiakin jo?

[b]Zatu[/b] Joo, toivon kans, että toi hengityksen pidättäminen on joku välivaihe ja kun tekee sen ihan tahallaan viel! Varsinkin jos on jotain kivaa tekeillä oikein vetää keuhkot täyteen ilmaa ja sitten pidättää hengitystä. Mä yleensä läppään takapuoleen ja sanon että lopeta jo..

Uimarantareissustanne: ärsyttää itsekäkin todella tuollaiset vanhemmat/vanhempi. Muutenkin ärsyttää tyypit, jotka antaa mukuiloiden hyppiä ihan miten tahtoo.. Ja kun nettilehdestä sai taas eilen lukea kuinka kolmevuotias oli hukkunut :/ Kaikki tapahtuu yleensä niin äkkiä.

Eilen kävi yx kaverini lapsineen meillä. Kun ovikello soi ja menin avaamaan niin olin kuin aaveen nähnyt.. Nimittäin just valmistelin tytsiä vaunuihin että lähden kävellen tuon kys.kaverini luokse ja siinä se seisokin meidän oven takana!! Hämmästys oli melkoinen kun ei olla nähty kuin helmikuussa viimeksi!! Eikä tuo oo eka kerta hänen kanssaan nimittäin: ollaan monta kertaa ihmetelty tätä meidän telepatiaa..

Ihanaa tämä kesäaika kun kaverit on kesälomilla ja nähdään viikottain päivisin. Meidän tyttö tykkää kun käy noita lapsia kylässä tai ite käydään. Ja just soitti entinen työkaveri että tulisi käymään huomenna lapsiensa kanssa JEEE !!

Kääk..kello lähenee jo kymmentä. Pitää mennä laittaan ruokaa ukkokullalle =) Ja tytsille ja itselle.. harmittaa kun just nyt paistaa aurinko ja iltapäiväksi on luvattu taas sadetta.... No meen kaverille kylään ip:ksi joten autoreissua tietää.

Olkkarissa on näemmä nukahettu taas laattialle. Ottakoon ny aamupäivätirsat siellä niin mahtuu sitten puuroa!

[/color]

Mary & tytsi

[color=9A32CD]Niin se viikonloppu taas vierähti nopsaan. Olikin ihan kivaa, sillä miehen sisko miehineen oli pe-la meillä kylässä, lauantaina me käytiin tapaamassa minun serkkuani perheineen ja eilen käytiin naapurissa kahvilla (heillä myös aika saman ikäinen poitsu kuin meillä).

Mä niin odotan, että miehellä alkais kesäloma. On se niin kiva, kun mies on kotosalla. Ja päästäis taas reissuunkin, ainakin minun vanhempien ja miehen vanhempien luo ja miehen vanhempien mökille saareen :)

Mut sit piti kommentoidakin jotain...

[b]Tau79:[/b] Meille on ohjeistettu kiinteiden aloitukset niin, että 1 uusi aine/viikko ja jos tulee oireita, niin sitten viikko väliä seuraavaan uuteen. Meillä on tullut onneksi oireita vasta perunasta ja persikasta!!! Toivottavasti ei tule enää muista. Toivottavasti teilläkään nyt ei ihan kaikki saa oireita aikaan!

Meillä ei ole mitään " äiti on pop" -vaihetta. Musta tuntuu, että tuo poika on enemmän isänsä perään iltaisin, kun sitä vihdoin työpäivän jälkeen näkee. Mut ihan hyvä niin! :)

[b]Evelyn79:[/b] Meillähän poika lopetti itse tissinsyönnin juuri puoli vuotta täytettyään ja ihan samalla tavalla kuin teillä, meillä ensin taisteltiin pari viikkoa. Sit mä kyllästyin siihen ainaiseen taisteluun ja päätin, et jos toinen ei tissiä huoli niin olkoon. Kyllähän se äitillä koville otti, mutta nyt ollaan menty pari viikkoa korvikkeella kiinteiden lisäksi ja poika on tyytyväinen. Puolivuotiin pitäisi saada maitoa kiinteiden lisäksi 600-800ml (vellit mukaan lukien). Mä annan kerralla yleensä 100-120ml. Nesteitä kaikenkaikkiaan pitää tietty saada vähän enemmän, mutta nesteeksi luetaan kuulemma kaikki soseetkin, sillä nekin on pääasiassa nestettä.

Mut nyt tää yhdellä kädellä kirjoittaminen käy rankaksi, ku tuo poitsu ei istu mitenkään rauhallisesti tässä sylissä. Jatkan myöhemmin...

-Sulina ja poju (kohta 7kk)-

Kiitokset Sulina vastauksesta. Ja tosiaan nää allergioiden selvittämiset on aikamoista salapoliisityötä niin kuin Pinus kirjoittikin. Meillä täysin varmat on nyt peruna, joka aiheuttaa oksentelua ja ripulia, porkkanasta tulee rosoista ihottumaa, suklaata en voi syödä, siihen reagoi myös tytön iho.

Kysymysmerkkejä on ainakin tomaatti, mansikka, ruis, kananmuna, omena... Pitäs alkaa pitääkin sitä ruokapäiväkirjaa (kiitos, pinus, vinkistä!)

Hankalaa, kun tyttö on viel rintaruokinassa, ni joutuu miettimään omatkin syömiset!

Nii ja kaurapuuroa, kun annan niin kakkaa pitkin päivää. Sitä ennen kerran päivässä.

Pinus:Kyllä mulle käy treffit! Ehkäpä tossa mein lähileikkipuistossa? Tuo esikoinen vaan arastelee/pelkää muita lapsia ihan hirmusti!! On nyt keväästä asti ollut sellainen. Ei halua leikkiä kenenkään kanssa, ei lainata lelujaan ja huutaa vaan suoraa huutoa pihalla ja leikkipuistossa, jos on muita lapsosia paikalla =o Ihan ihmeissäni olen. Aikuisten kanssa taasen on hirmu sosiaalinen ja höpöttää ummet ja lammet!

Neuvolasta kehottivat hakemaan päiväkotipaikkaa... En kyl millään raaskis päikkäriin viedä, kun ite oon kotoon. Seurakunnan kerhosta hain paikkaa, mut ei valitettavasti päässyt =(

Allergiatesteistä: Käytiin ihan tuossa näytteenottokeskuksella, kun lääkäri antoi 4kk neuvolassa lähetteen. Verikoe otettiin ja katsotaan yleisimmät allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet (en enää muista mitä kaikkea lääkäri luetteli...) Tulokset pitäis saada loppuviikosta. Yritän muistaa ilmoitella =)

Ah, pääsin eilen käymään kaupungilla. Läksin niin aikaseen, ettei kukaa ehtin soittaa ukkoo töihin ;) Mut yksin en malttanut lähteä ja otinkin esikoisen mukaan. Ihanaa oli viettää välillä aikaa ihan kaksistaan pojan kanssa ja tuntui jäbäkin nauttivan. Itelleni en taas löytänyt mitään... Oon ihan oikeesti TYNNYRI! Pitäis saada 10-13 kiloo pois, mutta ei vaan oo itsekuria yhtään! Oon ihan riippuvainen makeasta =( Oikeen kokovartalopeili on hoitopöydän vieressä, etten varmasti unohda tätä mahaani, mutta ei auta. Naapurin ukko jo kysyi, että jokos kolmatta ootat...

Nii, mut MARYlle kiitti linkistä pikkupingviinin sivuille! Bongasin sieltä sellasen kylvetystukirenkaan ja kävin ostamassa moisen paikallisesta lastentarvikkeiden liikkeestä =) Kunhyan tuo tyttö vaan oppii istumaan, niin saadaan käyttöön.

Mulla joku shoppailuvimma on. Tänään tuli Jotexin kuvasto ja heti laitoin tilauksen menemään...

Eilen tuli 330 valokuvaa, puolen vuoden digikuvat tuli teetettyä... Nyt pitäs ostaa albumit ja järjestää kuvat paikoilleen.

Edelleen on kahden vuoden kuvat teettämättä...

Rintaraivareista: Niitä riittää aina silloin tällöin. jonkun aikaa tepsi, kun aloin laulaa kuuluvalla äänellä tytölle " pium paum paukkaa, jänis metsässä laukkaa..." , ni hämmenty, lopetti raivoomisen ja alkoi syödä. Nyt piti keksii uus laulu ja tällä hetkellä hoilataan " tuulee, tuulee syksyllä, syksyllä..." =)

NauruG: Onko muita joiden vauvat ei naura? Yhtään en muista, et missä vaiheessa tuo poika alkoi nauraa ääneen, mut tyttö ei edelleenkään naura ääneen, vaikka perjantaina tulee puol vuotta täyteen... Jatkuvasti kyllä hymyilee ja joskus tuntuu yrittävän ääneen nauramista, mut jää vaan pieneksi naurahdukseksi.

Kaukalo/turvaistuinG: Meillä mahtuu vielä tosi hyvin kaukaloon, mut kunhan oppii istumaan, niin pääsee Gracon cosmiciin, jossa isoveikka istuu tällä hetkellä. Ostetaan isommalle uus istuin.

Rainylle paljon onnea eilisen merkkipäivän johdosta!! Vau, mitkä lämpötilat teillä on reissussa ollu! Mie oisin jo ihan sulanut =) En kestä kovin kummosia lämpötiloja, kun olen jo ihan kuumissani ja toiset vaan palelee.

Jaahas, neiti heräs... Mies on pojan kaa korjaas autoa, joten mentävä on.

-tau- & rinsessa

Aurinkoa ja lämmintä keliä piisaa täälläkin, tosin nyt tuulee aikaslailla kovaa. Poju on päikyillä ja tässä kahvikuppi kaverina lueskelin juttuja. Meillä ei vielä ukkeli mee eteenpäin, mutta yritystä on vaikka muille jakaa. On niin hellyttävää ku toinen oikeen tosissaan ja pitkään jaksaa äheltää ja vatkaa käsiä ja jalkoja, mutta sitte ku tulee väsy nii alkaa anovasti yniseen ja kattelee ympärilleen että " auttakaa" . Sitte on taas hyvä ku saa vähän aikaa sylissä levätä, niin jaksaa taas :). Oikeen kovasti ku poika yrittää eteenpäin mennä, niin alkaa turhautuun ku menee entistä vauhdikkaammin taaksepäin. Saas nähä millon hoksaa, että pitäis mennä etiäpäin.

Myrtti: Meillä pestään kaikkien pyykit samassa koneellisessa, mutta käytetään LV:n pesu ja huuhteluainetta. Pojulle tuli ihan pienenä Bio Luvilista vai olikohan Omosta sellasta pientä näppylää vartalolle mikä hävis melko nopeesti ku vaihdettiin pesuaine. Oon ajatellu että en nyt käytä mitään hajustettuja aineita mun tai miehenkään pyykeissä, kun kuitenki poika voi saada oireita sylissä nuhjatessaan esimerkiksi.

Joku kertoili syöttämisen haasteellisuudesta. Täällä on sellanen innostus nyt poitsulla päällä, että pitää päristä syödessä. Meinaa olla mammalla välillä hermoissa pitelemistä, ku tuntuu että ruokaa on jossain muualla paljon enemmän ku pojulla mahassa. Tulikin mieleen että miten te muut toimitte vastaavassa tilanteessa, torutteko ja miten vai jätättekö kokonaan huomioimatta ja yritätte vaan jatkaa syöttämistä? Aattelin vaan että kuinkahan hyvin nää puolivuotiaat ton torumisen päällekään ymmärtävät?

Eipä taas kummempia tuu mieleen. Hyviä vointeja kaikille!

Pioni+poju 6,5kk

[color=darkviolet]Mulla hupenee päivät ihan käsiin ja mittää en saa aikaan. Silti en oo kerinny etes konetta avaan. Sattu päivällä jäämään valmiustilaan niin nyt piti onkireissun päätteeksi tulla sammuttaan. Niin selvennykseksi vaan, ett päivällä piti ukon systerille ettiä tietoo palomuureista ja virusten poisto-ohjelmista.

Ongella tosiaan käytiin ja Kossi oli sen aikaa ukon porukoilla. Reilu tunteroinen oltiin soutelemassa ja sinä aikana Kossi oli saanu iltapuurot ja nannia päälle. Nukku ulkona vaunuissa, ku tultiin :O Työnsin vaunut kotio, riisuin ja nostin sänkyyn. Siellä tuhisee. Ei ollu kai mummun ja papan seura kiinnostanu, ku heti kohta oli pitäny nukahtaa.

Pitäs kyllä itekki kömpiä sänkyyn. Jäi vaan jotenki sähkäsyolo päälle, ku oli liikenteessä.

[b]Mary[/b] kuulostaa kyllä karvoja nostattavalta tuo hengityksen pidättäminen. Jospa se ois nopee ja ohimenevä vaihe.

[b]Evelyn[/b] millon oot ollu opiskelemassa Kajaanissa ja mitä?? Kauhee uteluus iski ;) Laita säpostia, josset täällä haluu huudella.

[b]Chicca[/b] juu ihan oikeen oot lukenu. Ens viikon keskiviikkona ois työhaastattelu. Yhteen paikkaan oon hakenu ja kutsun sain. Jännittää!!

[b]Katsku[/b] onneks ei oo tesmannu tisua purra :/ Lusikkaan ja tuttipulloon välillä tarttuu tyngillä hanakasti. Auh, jos samallalailla tekis mulle. .uh, puistattaa ajatuski.

Heh :D mä kans luulen, ett korkeelta ja kovaa kiljasu saa hyvin otteen irtoon.

Saas nähä tuleeko lähtö, ku kuuluu tuhinaa.

Ei tarvinnut sitten maalailla tänään kun vettä tulee kun esterin p******tä, ihan kiva.. :(

Myrtti: lantion pohjalihasten jumppakuulat laitetaan emättimeen ja yritetään lihasvoiman avulla pitää ne sisällä. Niitä on erikokoisia aluksi minulla oli halkaisialta 3cm olevat kuulat ja nyt tilailin 1,5cm halkaisialla ja huomattavasti painavammat. Kyllä niistä apua on lähinnä juuri alapään palautumiseen synnytyksestä. Ja mikäs niillä jumpatessa kun ne paikoilleen laittaa niin siellä saavat olla... ;) Ja kyllähän niistä lihaksista on apua( kun ovat hyvässä kunnossa) myös siellä makuuhuoneen puolella ;)

PyykkiG: meillä on aina pesty kaikki samassa ja ihan tavallisella pesuaineella.

pinsettioteG: en ole edes kiinnittänyt huomiota, pitäis varmaan katsoa..

NauruG: meillä myöös nauretaan esikon touhuille ja sille kun kutitetaan leuan alta. On se vaan niin ihanan kuulosta ja tarttuvaa =)

VierastamisG. Joitakin henkilöitä vierastaa enempi ja toisia ei taas yhtään tiedä sitte mistä johtuu..

Vai on Katskulalla liikkuvainen likka! muistan kyllä tuon ajan ja kauhulla odotan tulevaa kun kokoajan saapi olla vahtimassa minne toinen on matkalla :)

Mikähän minuu vaivaa kun menkat loppu just viikonloppuna ja sen jälkeen on selkä ollu niin pirun kipeä, just samalla tavalla kun menkkojen aikana tai alkuraskaudessa.. ärsyttävää, voisin luulla olevani raskaana jos en tietäs että en ole :) on meinaa just semmoinen kipu.. noh menköön hormoonihäiriön piikkiin ;)

nyt oli tillukan pituuskin lähtenyt nousuun jihuu! ei ehkä tarvitaan mitään kasvuhormooni tutkimuksia. Muutenkin tytö voi paksusti paino oli 7300g ja pituus 64cm

Zatulle: ONNEAAAA sinne työhaastatteluun!!!!!! Äläkä turhaa ressaa, hyvin se menee!!

mutta se taas tälläkertaa ja jatketaa myöhemmin =)

äityli ja tilliäinen 6kk ja paripäivää

Vettä taas tulee... ankeeta. Mutta onneksi oli sunnuntaina hyvät ilmat ja päästiin uimaan miehen vanhempien mökillä. Pintxo kirkui sen aikaa anopin sylissä :/ Vierastaa aina ekan päivän (tai kaksi) mökillä miehen sukulaisia niin vimmatusti, mutta sitten rauhoittuu ja uskaltaa jopa hymyilläkin mummolleen. Vierastaako teidän vauvat paljon? Tämä on parin kuukauden ajan jo ollut aikamoinen arkajalka, varsinkin väsyneenä. Kumma kun kaikissa oppaissa sanotaan, että vierastus alkaisi vasta myöhemmin, kun kaikki minun tuntemani vauvat ovat vierastaneet jo paljon ennen puolen vuoden ikää.

Myrtin pyykkigallup: Meillä pestään samassa koneessa muiden vaatteiden kanssa, mutta sukkia ja alusvaatteita en ole laittanut vauvanvaatteiden sekaan. Meillä on kyllä niin pieni 40 cm leveä konekin, ettei siihen paljon mahdu.

Katskula: Hurjalta kuulostaa teidän konttaushärdellit! :) Katselin just yks päivä kauhistuneena puistossa, kun joku pieni poika viipotti kieli ulkona menemään aina vanhempien silmän välttäessä, ja isänsä joutui oikein juoksemaan perässä. Huh. Kohta meilläkin on tuota edessä :D

Millekäs teidän vauvanne nauravat useimmin? Minulle tuli eilen illalla varmaan elinvuosia lisää, kun käkätettiin Pintxon kanssa niin mahat solmussa :) Pintxo hengaili vatsallaan sängyllä, ja minä " hyökkäsin" siihen aina kädet sojossa ja sanoin HYÖK!. Se jostain syystä nauratti niin, että välillä oikein kellahteli kyljelleen kikattaessaan. Tuommoinen vauvan nauru on kyllä paras ääni maailmassa! Kurkistusleikkiä olen myös jo kokeillut, mutta sitä ei tunnu vielä tajuavan.

Mullansyönnistä: Olen ihan tahallani antanut vähän maistella nurmikkoa ja multaa. Kun täällä kaupunkiolosuhteissa asutaan, niin ajattelin, että olisi terveellistä tutustua vähän äiti maahankin, heh heh. En kyllä tiedä, miten suurempien määrien syömisen voi välttää. Kait siinä pitää vaan vieressä koko ajan vahtia ja kaivaa ylimääräiset pois.

Tsemppiä kaikille parisuhdekiemuroihin ja jaksamisia yöheräilyjen kanssa!

Puuru ja Pintxo s.21.1.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat