Seuraa 

Huomenta !

Mulla alkoi loma ja ihanaa viettää ekaa lomapäivää aamukahvia juoden ja koneellla notkuen, isukki meni töihin ja muksut nukkuvat.

Viikonloppu meni juhliessa ( siis minä kuskina ja isukki juhli ), perjantaina oli kavereiden häät ja lauantaina kuopuksen kummien häät ja kummitätösen 40-set ja ihan kivaa oli mutta kun juhlista lauantaina puoliltaöin lähdettiin mökille ajamaan niin hirvi meinasi tulla alle. En ole koskaan nähnyt hirvenpäätä niin läheltä kun tuolloin vänkärin ikkunasta kurkistamassa mutta onneksi oli refleksit tallella selkäytimessä ja koukkaamalla vältin kolarin.. ´Kyllä siinä muutama ajatus lensi ja kun tämä sattui ihan alkumatkasta niin loppumatka oliki ihan kamalaa kun koko ajan pelkäsin, muksut nukkui takapenkillä ja isäntä " pienessä sievässä" etupenkillä ja muutama kipeä supparikin matkalla tuli.. no loppuhyvin ja kaikki hyvin ja mökille päästiin turvallisesti ja uinahtihan se isukkikin loppumatkasta ;-)

Tänään olisi ohjelmassa siivousta, ja kaupassakäyntiä kun illalla tulee serkut pohjoisesta meille ja huomenna on muksujen kauan odottama Linnanmäki-reissu..ei kyllä yhtään huvittaisi lähteä sinne päiväksi kävelemään lähteä ( kiitos viikonlopun ajelun mun vasen lonkka on ihan jumissa ) mutta saahan siellä penkeillä sitten istuskella ja syödä vaikka vohveleita...

Mä luin eilen illalla vanhan pinon mutta en yhtään muista mitä mun piti kommentoida.. palailen myöhemmin paremmalla aikaa nyt pitää viedä sessuli aamupissalle..

Heipat ja mukavaa viikonalkua kaikille !!

Isotikru

Sivut

Kommentit (32)

tätä hiljaista pinkkaa ettei vallan tiputa pois ekalta sivulta.

Anqelic mukavaa lomaa! Rantakuntoon pääsee ottamalla vaatteet pois ja laittamalla bikinit tilalle :) Et taatusti ole yksin heittelehtivien tunteiden kanssa ja mun mielestä ne vähän kuuluu asiaankin kun onhan kyse kuitenkin tosi isosta jutusta ihmisen elämässä. Aina muutama päivä ennen kuukautisia mä mietin, että onkohan tää nyt ihan viisasta mutta sitten kun täti AINA saapuu, niin pettymys kaarmea.

Ani toivottavasti joku kiva työ- tai opiskelupaikka natsaa. Voihan gyneltä kysellä mitä mieltä se olisi irroituspiikistä. Mulla ainakin oviksen aikaan on aina vatsakipu ja joskus niin paha, ettei meinaa kävelemään pystyä ja vatsa on kuin jalkapallo. Viime inssikierrossa tikutin aamulla ovisplussan ja pistin irroituspiikin, niin jo samana iltana seitsemän aikoihin oli kamala vatsakipu ja seuraavana päivänä ultrassa näkyi, että ovis oli todellakin jo tapahtunut. Olen muutenkin ollut omasta kierrostani sitä mieltä, että ilman kemiaakin ovis tapahtuu lähempänä LH-huippua kuin 24 tuntia saati 36 tuntia, vaikka näitä aikoja aina oppaissa tarjotaan.

Täällä on kp23 menossa eli normaali kuukautisten alkamispäivä. En toisaalta ihmettele, jos tätiä ei tänään kuulu sillä varmuuden vuoksi olen perjantaista saakka laittanut lugeja iltaisin, jotta loppukierto vähän venyisi ja näin saattaa käydäkin kun mulla on vissiin aika keltarauhashormoniherkkä kroppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun ystävällä oli niitä kohdussa kaksi kappaletta viimeisen raskauden aikana eivätkä aiheuttaneet mitään ongelmia tai vaivoja. Yksi gyne mua ultratessaan arveli, että mulla olisi yksi pieni ja sanoi, että meidän ikäisillä naisilla niitä tuppaa olemaan melkein jokaisella.

Pippuri, toivottelen onnea ja jaksamisista piinaan, oletko menossa verikokeeseen jossain vaiheessa?

Senniina, meillä ei varsinaisesti pelattu ennen kuin lopetin imettämisen kokonaan, koska paikat oli niin arat ja kuivat, että ei yksinkertaisesti onnistunut koko homma.

Perunalla ja porkkanalla meilläkin ollaan aloitettu kiinteät, mutta aika nopeasti olen kummankin kanssa laajentanut repertuaaria. Uuden lajikkeen tarjosin aluksi kuitenkin aamupäivällä, ettei yötä vasten yllätä mahdolliset vatsavaivat.

Kesälomalainen ilmoittautuu... Vika lomaviikko menossa jo - plääh, maanantaina siis töihin. Ollaan mökkeilty ja käyty sukulaisia moikkaamassa. Nopeastihan se neljä viikkoa näyttää menevän, vaikkei mitään erikoista tekisikään. Pihaprojektikin edistyy, joten eiköhän elo/syyskuussa päästä istuttamaan pensaita oikein urakalla.

Olen käynyt lukemassa heinäkuun viestiketjut, mutta en varmastikaan muista seuraavassa kommentoida kaikkea mitä piti.

Valtsulle siis ekaksi oikein hurjasti onnea!

Minealle pahoittelut km:sta, toivottavasti tärppää nopeasti uudelleen - kuten Wempalla keväällä!

Ullrikelle toivon, että miehesi antaa jatkoaikaa. Juu ja olen myös kade Metallican konsertista. Testosteronitaso oli keikalla varmastikin huipussaan. =) Ihanan runon kirjoitit Minealle.

Emmi - samaa mieltä, että uudet taidot tekevät vauvasta helposti levottoman, kun pitää prosessoida kaikkea oppimaansa ja samaan aikaan nukkua. Vaihe menee kyllä ohi - tullakseen sitten jonkun ajan kuluttua uudestaan, kun taas opitaan uutta. Toivottavasti appesi ehtii nähdä Tiinun - jaksamista koko perheelle.

Pietu - kiva kuulla, että pulla on hyvin uunissa. =) Täällä sitä VIELÄKIN odotellaan kunnon liikkeitä, välillä (lue: iltaisin ja öisin kun heräilen) meinaa jo epätoivo iskeä, että onko siellä vatsassa mitään elävää.

Tikru, onneksi selvisitte hirvikolarista säikähdyksellä. Itse olen myös ollut läheltä piti -hirvikolarissa ja kyllä säikäytti. Raskaana ollessa säikähdys on varmasti vielä suurempi. Sullakin viikkoja jo komeasti kasassa!

Ani - kiva kuulla sinusta! Sullahan on monta rautaa tulessa, niin sitä pitää. Tiedäthän sen sanonnan, että miehet ovat kuin ratikat, ensin ei tule yhtään ja sitten samaan aikaan monta yhtä aikaa. Luulenpa, että sulle käy samalla tavalla eli saat uuden työn/opiskelupaikan ja raskaudut. =) Peukutan sille.

Ankkis - peukutetaan plussaa! Maalisvauva kultaisiin! Muistahan juoda piinapunkkua.

ON: Liikkeitä ei edelleenkään tunnu säännöllisesti, ehkä välillä pientä hiplausta, mutta sitten taas piiitkiä aikoja, että ei mitään. Mulla on kyllä istukka edessä, joten josko se voisi vaikuttaa - Senniinallako oli tälla tavalla? Maha on kasvanut kiitettävästi ja paino noussut liikaakin, mutta se taitaa mennä grilliherkkujen ja jätskin piikkiin.

Huomenna on rakenneultra ja pelottaa kyllä mennä sinne näiden liikkeiden olemattomuuden takia. Onneksi mies pääsee mukaan. Muistaakseni toisessa raskaudessa tässä vaiheessa tuntui jo kunnon potkuja. Eli tässäpä se mitä suurimman osan aikaa ajattelen. Säälittävää. Tulen sitten kertomaan, mitä uutisia ultrasta saadaan.

Peltis 18+4

Piti tulla puhaltamaan plussatuulta Ankkikselle - sieltä taitaa tulla nyt kultaisten seuraava plussa! Ja Ani - hyvä kun piinapunkku maistuu ;) - sinä sitten seuraavana jonossa. Kovasti toivon tärppiä teille kummallekin!

Emmi, kyselit, että tiesinkö, että tulokas on poika. Juu, tiedettiin, sillä minähän olin siinä istukkakokeessa ja saatiin silloin tietää 100% varmuudella.

Wemppa - tulepas kertomaan kuulumisiasi, kun pyykinpesulta ehdit. Mennään niin samoilla viikoilla, että ihan senkin takia kiinnostaa kovasti. =) Joko tunnet liikkeet kunnolla? Minä en vieläkään... Tosin rakenneultrassa viime torstaina kätilö sanoi, että edessäolevan istukan takia liikkeet alkavat tuntua huomattavasti myöhemmin eli pari viikkoa voi vielä mennä. Voi plääh, että tuntuu kurjalta ja jotenkin negatiiviselta odottaa sitä, vaikka tietääkin, että mikään ei ole/ei pitäisi olla pielessä.

Vielä omaa napaa sen verran, että huomenna neuvola. Siellä saan sitten kuulla taas sydänäänet, helpottaa varmasti tätä " liikkeettömyyttä. Senniina - sinä varmasti ymmärrät tätä liikkeiden odotuksen tuskaa...

Peltis 19+2

Viime syksystä saakka vaivaiset 22 päivää, viimeksi 21. Loppukierron normalisoimiseksi laitoinkin lugeja ihan omiin nimiin viitenä iltana kp19-22 kun niitä sattui kerran olemaan jäljellä. Molempissa inssikierroissa oikean, paljon pidemmän, lugekuurin jälkeen kuukautiset ovat alkaneet neljäntenä päivänä lopettamisesta, joten sen perusteella odottelin kuukautisten alkavan viimeistään eilen.

Isotikru: voi hurja millaisen kohtaamisen olet hirven kanssa kokenut!! Ihan meni kylmät väreet selkäpiissä. ONNEKSI selvisitte kunnialla. Itse olen pari kertaa lyönyt liinat kiinni kun peuraporukka on juossut tien yli ja jo se sai mun sydämen lyömään kahtasataa... tulis varmaan ulos rinnasta jos moikkaisin hirvee silmästä silmään.. HUI! Hyvää lomanalkua sulle ja nauti.. vaikkakin sitten foffeleita syömällä :) ei muuten mikään paha tapa ;)

Mukava oli kuulla Valtsusta :) Kyllä ne vauvat semmoisia aarteita on, ettei niistä kyllä silmiään, eikä nenäänsä, irti saa! *huokaaaaaaaaa* Ja mikäs näillä keleillä on ulkoilla, saa äitikin raitista ilmaa ja väriä poskiin :) Ihanaa vauva-arkea teille!!

Emmi: hyvä että appiukko on nyt taas paremmassa kunnossa. Toivon tosiaan että pääsette häntä katsomaan, parempi kunto ei varmaankaan kovin kauaa kestä. Vakava sairastelu on tuskallista katsella sivusta, ja kun tietää ettei siitä enää tokene. Menetin oman isäni v. 95, jä hän kuoli ns. saappaat jalassa, eli aivan yht' äkkiä. Se oli meille muille aivan valtava shokki. Hän oli 54 vee, eikä yli kymmenen vuoden jälkeenkään mene päivääkään ettenkö isää ajattelisi.

No, nyt piti vielä muutakin kommentoida, mutta makaronivesi kiehuu siihen malliin että pitäisi varmaan käydä viskaan ne makaronit veteen niinkauan kun sitä vettä vielä kattilassa on :)

Palailen :)

ANI (p.s. ei vieläkään ovistuntemuksia ja kp on 16..plääh!!)

Pippurin kanssa sama ongelma, eli kirjoitin aamulla Piiiitkän stoorin, mutta se katosi johonkin .. No nyt en jaksa samanlaista ' novellia' kirjoittaa, mutta koitan tiivistää aamuisen :-))

Täällä kaikki on hyvin, tiinu kasvaa, kehittyy ja oppii joka päivä jotakin uutta. KIITOS, muuten kommenteistanne tuohon ähinään ja puhinaan, nyt on puhinat LOPPUneet, mutta kahden yön ajan on Nti ollut todella levoton itkeskellyt jatkuvasti ja ollaan saatu kanniskella, hyssytellä jnejne. Viime yö oli hurja, nukuttiin ehkä noin 3tuntia, ja omat öiset pelailumme ei juurikaan paranna asiaa :-// No mutta kuitenkin, olemme aloittaneet juuri kolme päivää sitten antamaan maissivelliä 40ml +loput 60-70ml maitoa, joten oisko masu reistaillut kun kovasti paukutti(?) Ollaan myös muutaman päivän ajan annettu maistella soseita sellaisen t-lusikallisen verran, pataatti on herkkua :-)) Ruusunmarjastakin tykkää .. mutta nyt saa muut hedelmät ja marjat odotta ... Olen pumpannut maitoa yöksi koska klo.3 aikoihin Ndillä on kova nälkä ja silloin ei maltti riitä tissutteluun .. No meillä siis tälläisia öitä. Muistelen, että teti kirjoitteli samanlaisesta juuri kuukausi sitten ..

Täällä oli ovis kp10 ja nyt mennään kp13, oviksen aikoihin tuli veristä vuotoa mitä ei aikaisemmin ole tullut, joten onko kyse jostakin hormonaalisesta vajeesta vaiko ylikuormituksesta ??? Pelattu ollaan aktiivisesti, eli sekin on palannut ' melkein' vanhaan tuttuun takaisin, mutta nyt tietty vain yöaikaan .. huoh- Mutta ollaan päätetty odottaa ensi huhtikuuhun tai siis mä olen sopeutunut ajatukseen(?)

Mieheni isä on taas kotosalla pitävät häntä elossa kaikenmaailman koneiden ja lääkkeiden avulla. Hän ei juurikaan enää syö, mutta antavat hänelle päivittäin ravinneliuksia jne. Tuntuu hurjalta, ettei ihminen saa edes kuolla arvokkaasti lman kipua ja tuskaa, vaan sitäkin halutaan pitkittää, tehdä ihmisen loppu mahdollisemman tuskalliseksi. Emme ole matkustamassa sinne nyt elokuussa, mutta ajatuksissa on meno joulukuussa ja silloin olisimme siellä n. kuukauden.

Olen ollut muutamia päiviä töissä tai iltoja ja aloittanut kuntosali treenit. Ihana olo kun on oikein ahertanut. Paino ei ole pudonnut ja tuo masukin näyttää olevan samanlainen, mutta nyt tuli lähtö sellulle ja muulle ylimääräiselle.

Pietusta oli kiva kuulla, hyvää mökkilomaa edelleen sinne teidän perheelle ja pikku-pullalle .. Pietu mistä tuo pulla nimi on tullut? Tulipa vain mieleeni, että paistuu kuin pulla uunissa :-)) Eli oisko äidin masu nyt se uuni ..

Peltikselle paljon onnea pikkumiehestä ja hyvistä ultra näkymistä, täällä peukuttelinkin koko päivän. Mullahan oli aivan sama, että liikkeet eivät tuntuneet selvästi kuin vasta vkoilla-27, vaikka hivelyä sun muuta tunsin jo todella aikaisilla viikoilla, mutta kunnon jytke antoi odottaa. Onnea vielä kerran .. Tiesitkö että poitsu siellä on, vai selvisikö tänään ?

Ani onnea tähän kiertoon !!! Kiva että olet palannut mökiltä takaisin .. Mene ihmeessä gynelle ja kysy sitä irroituspiikkiä(oliko se sellainen?) Oletko tikuttanut ovista ?

PIPPURIlle mega onnittelut ' huurunenusta' ihanaa, pieni pakkasukko tai akka on kyydissä. Toivotaan parasta !!!

Levinialla on kuumaa, ei käy kateeksi :-// Tuollaiset lukemat saa meikäläisen voimaan pahoin :-)) Oletko muuten sopeutunut tuohon ilmastoon hyvin, vai kaipailetko suomen lempeää kesää ja talvea ??

Sonjaemmallakin kaikki vihdoin hyvin, hienoa !!!

Ankkikselle onnea että ei täti tulisikaan vaan saisimme plussa-uutisia !!

Ja Isollatikrulla oli onnea matkassa, kun ei pahemmin käynnyt, kauhistuttaa pelkkä ajatuskin mitä siinä olisi voinnut tapahtua-hui .. JA hyvää kesälomaa !!! Nauti .. !!!!

teti mitä kuuluu ?? Meinaatko jäädä hoitovapaalle vaiko palata työhön ä-loman jälkeen ?? Oletko ottanut selvää kotihoidontuesta ym. paljonko niitä maksetaan yhdestä lapsesta ?? Mitä pojulle kuuluu .. Onko kasvanut ??

Pinkertonin prinsessalle onnea nimestä !!!! Äänessähän juhlakalun kuuluukin olla ..

Lisää viikonloppuna nyt hyvää yötä kaikille !!! t. emmi ja tiinu

Tällä kertaa ekaksi vaan omaa napaa. Tänään oli siis rakenneultra, ja jännitti kyllä kovasti etukäteen, kun ei niitä liikkeitä ole tuntunut. Syynä siihen istukan sijainti, sillä mahassa potkii vilkas miehenalku. =) Kaikki näytti olevan kunnossa ja koko vastasi 18+6 eli la on edelleen 21.12. Iiiks, huomenna siis jo rv 19. =))) Ehkä tässä voi alkaa vähitellen uskoa, että meidän perheeseen todella on tulossa kolmas lapsi.

Vähän harmittaa, etten muistanut kätilöltä kysyä mitään myoomasta, joka mulla kuulemma on. Se selvisi silloin toukokuun alussa, kun kävin yksityisellä gynellä. Np-ultrassa kesäkuussa siitä kysyin, ja silloin myooman koko mitattiin (on kuulemma pieni) ja silloin kätilö sanoi, että sitä pitää seurata, ettei ole niitä harvinaisia, jotka alkavat kasvaa raskauden aikana. No nyt en sitten tänään kaikelta jännitykseltäni muistanut koko asiaa, mutta ei tutkimuksen tehnyt kätilökään kyllä maininnut asiaa. Sanokaa nyt mulle, että kyllä se kätilö olisi siitä jotain sanonut, jos siitä pitäisi huolestua tai sitä seurata. Vitsi, että tunnen itseni taas kerran yksinkertaiseksi. Tulipa vuodatus.

Pippuri - juuri eilen mietinkin, kun ei susta ollut kuulunut mitään, onko huurunenujen siirtoa tehty jne. Peukutetaan, että kaikki menee hyvin ja plussa tulee.

Pinkerton - vai on teilläkin ristiäiset pidetty. Huh, aika menee nopsaan, vastahan sulla oli pikkuinen vatsassa ja muistan, kuinka kadehdin sun hurjia rv-määriä huhtikuussa.

Nauttikaahan auringosta ja syökää paljon jätskiä!

Peltis - huomenna 19 (oli pakko kirjoittaa noin, kun näyttää jotenkin NIIN paljon enemmältä kuin 18+6)

ja hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Pojan vein aamulla päiväkotiin ja oli se vähän jumissa hetken, kun paikalla ei näkynyt yhtään tuttua tätiä tai lasta. Onneksi leluvarastosta löytyi sentään tuttu kuorma-auto.

Tikru, hyvä että selvisitte hirvestä säikähdyksellä. Ne on niin tolkuttoman isojakin, että helposti tulee tosi rumaa jälkeä.

Ani joo ei ole meitä montaa piinaajaa jäljellä. Oletko ovista odotellessa miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että clomeilla kasvatetut munikset myös irroittettaisiin lääketieteen avustuksella? Oletko menossa ultraan lähiaikoina katsomaan mitä siellä tapahtuu?

Mä täällä odottelen tätiä huomiseksi tai ylihuomiseksi. Tässäkään kierrossa ei tuntunut selkeää ovista ja alavatsaakin vähän jo jomottelee.

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

Pinkerton

Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.

Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.

Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.

Peltimetsuri

Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.

Ullrike

Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.

Pippuri04

39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.

Snööpe

Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)

-crisse-

Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.

äitivelho

Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.

hobe69

Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07

Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07

Tale68

Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07

Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07

Panjo

Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07

Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07

Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia 15.9.07

syystoive 16.9.07

Pietu 13.11.07

Isotikru 22.11.07

Peltimetsuri 21.12.07

Wemppa 29.12.07

Jotenkin on ollut niin vetämätön olo iltaisin, etten ole jaksanut edes nettiin vääntäytyä. Mikähän lie matalapaine on iskenyt, varmaan tuo sateinen ja viileä ilma saa jotenkin apaattiseksi. Uhkasin tänään, että villavaatteet kaivan esille kun jotenkin oli niin kosteaa ja viileää. Pöh.

Voi Ullrike, mitä luinkaan tässä taannoin, niinkö se on sitten ettei lisäarpoja enää tule? Jäi jotenkin sellainen kuva että tän kierron jälkeen lyöt ' pillit pussiin' ? Toivottavasti olen ymmärtänyt väärin, toivoisin niin kovasti että pysyisit vielä piinakaverina.

Anqeliq (kirjoitinkohan oikein), mukavaa oli kuulla sinusta, harmi ettei ole vielä tärpännyt. Samassa piinavenheessä siis ollaan.

Pojat tappelee alakerrassa ja ajatus katkeaa tämän tästä, mutta sitkeästi vielä yritän jatkaa.

Joo, vähiin käy piinakaverit. Se on superhieno juttu sillä näinhän tässä kuuluu käydäkin. Itse olen levollinen sen suhteen että me vielä onnistumme vaikka kaikki todennäköisyys raskaaksi tulemiseen tuntuu välillä olevan olematon.

Oma kroppa vielä hakee tasapainoa keskenmenon jälkeen, ovistuntemuksista ei ole toistaiseksi ollut tietoakaan, olen kyllä jättänyt koopeen laskemisetkin, että mennään nyt vaan sitten päivä kerrallaan.

Ainoa mikä tässä on askarruttanut että onko kohdussa sitten jotain, kun nyt pari kertaa on käynyt samalla tavalla että plussan saamme ja se on sitten muutaman päivän päästä ohitse koko ilo. Jos vaikka joku estää sen kiinnittymisen tai jotain. No. se selviää sitten Syyskuun alussa kun kohtu ultrataan jälkitarkastuksessa. Siihen asti vaan arvailen.

Ja saman ruljanssinhan sitä kävi noiden kahden nuoremman kanssa, ensin näitä keskenmenneitä ja sitten viimein on onnistuttu.

Mustikkametsästä ollaan haettu voimaa ja mansikoita tulee popsittua, olen nyt vähän hedelmä/marja/vihannes/puuro-linjalla, että tasaantuisi tuo paino...

Noh, onneksi punaviini kompensoi kalorihukkaa ;)

Nyt mentävä, sota käynnissä. Sovittelijaa huudetaan

-minea-

Huomenta paivaa siis kaikille tasapuolisesti!

Alahan nyt Pietu manaa piruja seinille; vai etta vaihtais taa masuneito viela sukupuoltakin; noita vaatteita kun oon pessy pikkuhiljaa ja kylla ne paa-asialtaan on vaaleanpunaisia, niin alkoi iskea paniikki! Kaak, pitanee viela kerran kysaista gyneltani (joka muuten nauraa asialle joka kerran) etta varmasti neito ON neito! Noh, viime tarkastuksestahan on jo aikaa kun kesakuun puolvalissa kavin, nyt naitten tulevien paivien aikaan pitaiskin menna, kun turvotuksia on yli oman hyvan voinnin ja katsellaan koska tuo babydisperiini lopetetaan?

Hope-neito myllertaa kylla kovin, nytkin sain kovan potkun kasivarteen kun hiukan erehdyin nojaamaan masuun!

Muttei auta itku markkinoilla ja keittioon on mentava! Eika kylla yhtaan huvita! Helteet jatkuu taallapainkin maailmaa; nuo edelliset paivat oli niita +42° ja nytkin on luvattuna sita ' normaalia' + 35°!!!

Voikaahan hyvin

-levinia ja Hope rv 32+5 -

tännekin. Pidetäänpäs meidät etusivulla.

Meille ei ihmeempiä kuulu. Melko tasaista vauva-arkea elellään:-) Emmille täytyy kyllä hattua nostaa noissa peliasioissa. Mulla on käynyt jo mielessä, mutta toteutusasteelle ei olla päästy ja haluan kyllä käydä siellä jälkitarkastuksessa ensin (1.8.) Mua jos väsyttää, niin saa kyllä monopolit ja koronat pysyä kaapissa. Aika jumppaaminen taitaa meikäläisen " tavarassa" olla, mitä sormituntumaan on luottaminen. En edes revennyt pahasti ja pari tikkiä vaan laitettiin ja silti tuntuma on tuollainen. Kai se siitä paranee, onko kokemuksia?

Tiinun ähinöitä vielä mietin, että kannataisko pysyä alkuun yhdessä hyväksi havaitussa soselajissa? Tosin jos t-lusikallisia mennään, niin ei kai niistä isompia vaivoja voi tulla. Muistan kuitenkin esikoiselta, että tosi pitkään mentiin pelkällä perunalla ja porkkanalla tissimaidolla höystettynä enkä muista, että mitään vaivaa niistä olis tullut tai syömisistä muutenkaan. Vellejä en koskaan antanut, joten niistä ei ole kokemusta.

Jaahas, ei taida neiti nukkua, joten hyssyttelemään..

ettei pudota etusivulta.

Mä ainakin nautin piinispunkkua hyvällä omallatunnolla samalla kun katsottiin leffaa, joka ei kyllä ollut eilisen valvomisen arvoinen. Kylään ollaan kohta lähdössä, mutta voisin ennemmin mennä päikkäreille.

Peltis oikein eli mulla oli istukka edessä ja liikkeet tuntui oikeesti vasta rv19 ja eteenpäin. Esikoinen hillui jo rv14, joten paniikkia pukkas. Tuolla se liikkumaton lapsi nyt virittelee äänijänteitään ja on oikein topakka ja jäntevä naisenalku:-)

Että rupes eilen kyrdeen ja pahasti *arrgghh*. Olin kirjoittanut piiitkät pätkät ja saanut jopa kommentoitua pietun ihanan pullan, ankkiksen piinan, peltiksen ultrakuulumisen odottamisen (ihanaa että meni hienosti), ym ym, jota nyt en enää muista. Ja sitten vielä omannavan löpinät ja kun painoin ok-namiskaa, niin hetken päästä kaikki oli hus hemmetissä. Otti muuten niin raivoon, että kiukusta puhisten paiskasin koneen kiinni. Ymmärrän siis enemmän kuin hyvin pippurin ja emmin harmin tekstien katoamisesta.

Ja pippurilla on sitten huurunenä massussa :) Ihanaa, toivottavasti pieni pakkas" ukko" pysyy matkassa huhtikuulle asti. Peukutan kovasti :)

Emmi: samaa homma täällä kuin senniinallakin eli perunalla ja porkkanalla aloitin molempien tyttöjen kanssa kiinteät, eikä mitään ongelmia ollut. Annoksethan on alussa tosi pieniä, siis sitä t-lusikan luokkaa. Pikkulikalle kun annoin sitten jossain vaiheessa vähän maissisosetta perunan joukossa, niin johan tuli ilmavaivoja, eli maissi on aika kaasua aiheuttava. Ruusunmarja on hyvä, jos kakka on kova eli löysyttää. Kiva että tiinun yöpuhinat ovat jo menossa pois.

Senniina: kyllä se peli-into ja halu vielä tulee takaisin ;) Mä myös olen odottanut jälkitarkastukseen, en tiedä miksi. Paikat " kiinteytyy" yllätävän hyvin ja nopsaan kun koronat keppeineen kaivetaan kaapista ;) Mutta sanoisin että hitaasti hyvä tulee, kannattaa kuunnella omaa " haluaan" ja vointiaan. Ja miehien täytyy vain ymmärttää vaikka joskus se tuntuu olevan niille aikas vaikeeta. Meralille pusut :)

Oma olo ei kummempi. Ei mitään raskauteen viittaavaa. Tissit on turpeet niinkuin ollut koko ajan clomien syönnin aikana. Nännit on niin hiton kipeet, sattuu kun hipaseekin. Mutta se " oire" oli myös viime kierrossa ja luulinkin jo sen tarkoittavan raskautta (kuten elättelin muutenkin turhia toiveita), mutta kissan kontit tarkoitti. Eli sitä en lue enää raskausoireeksi vaan clomien syyksi.

Pikkulikka istuu potalla ja haju alkaa tulvia tänne asti. Taitaa ruusunmarja tehnyt tehtävänsä :) Neidillä on taipumus kovaaan vatsaan (kakkii välillä vain 2 krt/vko), ja ruusunmarjalla olen saanut massun toimimaan joka toinen päivä. Nyt kyllä putoo jo kohta nenän värekarvatkin, sen verran aromikas on tuoksu.

CU naiset!!

ANI

Ihan ekana valtsulle hurjasti onnea pojasta! Niitä olikin jo odotettukin vaikka ei yliajalle mennytkään. Kuulosti juuri sellaiselle synnytykselle jonka toivoisi itsekkin kokevan eli vähillä kivuilla ja nopeasti. Onnea vielä paljon!

Emmi, sinulle ja miehellesi paljon voimia tulevaan. Toivotaan että teidän matka jotenkin järjestyisi ja pääsisitte käymään miehesi kotimaassa. Tuohon tiinuskan puuhailuun minäkin veikkaan uusia temppuja mitä hän on oppinut tekemään. Eli taitaa niiden takia käydä ikäänkuin ylimääräisillä kierroksilla. Muistelen että meillä oli vanhimmainen samassa iässä hiukan huonompi nukahtamaan mutta se meni ohi.

Ullrike,minä myös täällä kateellisena sinun konsertista ja tuota viidestä tähdestä... Olisinpa päässyt kärpäsenä olkapäälle katsomaan....

Ymmärrän haikeutesi vauvasta mutta toivotaan että miehesi tulee ajasta vastaan. Itsekkin jo valmiiksi suren sitä ettei enää koskaan? tule tällaista ihanaa masua ja potkuja ja synnytystä ja.... Kyllä itku tulee silmään...

Ani,toivotaan että se kipu oli ovis ja juuri se oikea ovis. Minulla tuo kipu oli ainakin tärppikierrossa ihan selvästi tunnettavissa tai oikeastaan niissä muissakin mutta kaipa se oikea ovis ei vain joka kuukausi ole. Peukkuja! Niin ja tuleviin työhaastatteluihin myös peukkuja.

En muista mitä kaikkea piti kommentoimani. Kaikilla odottajilla menee onneksi hyvin ja masut kasvaa. Levinia taitaa olla vuorossa seuraavana,vai? Niin ja levinia,oletko ihan 100 varma että siellä on pikku prinsessa? Koskaan ei ole varmaa ennen kuin vauva on syntynyt....

Me tultiin juuri mökiltä katsomaan posti ja pesemään pyykit. Huomenna olisi tarkoitus suunnistaa mökille takaisin. Pakastin juuri 4 ämpäriä mustikoita. Niitä taitaa koko suomen metsät olla pullollaan...

Vointi on hyvä ja pulla potkii kovaa ja usein. Välillä vähän hirvittää miksi se niin paljon potkii,onko sillä huono olla siellä. No ensi viikolla on ultra jolloin näkee mitkä oltavat siellä on.

Tytöistä on hauska katsoa kun vauvan liikeet näkyy päälle päin. Ja vähän väliä kysyvätkin mitä pullalle kuuluu.

Nyt ottamaan pyykit koneesta ja uutta putkeen.

Kaikille kuumeilijoille ja odottajille mukavaa heinäkuun loppua. Meillä loma jatkuu vielä puolitoista viikkoa,onneksi. Ei nimittäin työt oikein kiinnosta tässä vaiheessa pätkääkään...

-pietu ja pulla 24 tasan

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat