Seuraa 

Kommentit (16)

Onnentoivotukset viimeisille vauvansa saaneille!!

Jotain oli kommentoitavaa mutta pää tyhjeni täysin.

Minulla myös synnytystä enteilevät oireet kaikonneet välillä. Tosin on koko ajan jomottava menkkakipu.

Väsyttää heti aamusta. Täytyy kuitenkin kehittää jotain virkistävää.

Gaia 38+6

Leppäkerttu -82!

Käytiin tosiaan siellä orimattilassa ja se oli tosi ihana paikka, aurinko paistoi koko ajan! Meillä oli tuttavaperheen tyttö mukana ja nuo 4-v nauttivat etenkin kissanpennuista ja leikkipaikasta! Meilläkin kissaa on manguttu pitkään, mutta hankittiin jouluna hamsteri (tyttöni antoi nimeksi Titti Rusi;) joka on kyllä valloittanut koko perheen sydämmet. Nyt on hyvä vedota siihen että kissa ja hamsteri ei oikein tule toimeen...;) Asutaan hyvinkäällä, joten matka orimattilaan on siedettävä näin viimeisilläänkin olevan istua.

Kirjoitin tosiaan siitä lorahtelusta. Kun silloin kätilölle soitin, oli hän ehdottomasti sitä mieltä että näytille piti mennä. Varmaan oli sitten sitä valkovuotoa, vaikka tunne oli kyllä sama kuin esikoisesta meni vedet, mutta tietysti pienemmässä mittakaavassa. Silloin meni niin runsain mitoin että ei tarvinnut jossitella!

Hyvinkään synnäri on kyllä kieltämättä ihan toden teolla remontin kourissa, mutta sanoivat että ketään ei vielä ole jouduttu käännyttämään muualle sairaaloihin. Vaikka siellä pieni remppakaaos onkin, kätilö painotti että kaikki apu on saatavilla mikä pitääkin. Naureskelin vaan että kuhan joku koppi löytyy...;)

Nyt taidan mennä kokeileman kahta " ässää" niistä kolmesta. Vaikka ihan oikeasti uskonkin että vaavi tulee vasta sitten kun tulee, ei taida mitään poppakonstit auttaa. Mutta täytyyhän tässä jotain huvia illaksi olla, kun esikoinenkin on yökylässä;)

J.E.P 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aamulla oli vähän sellaista menkkakipujen oloista, mutta eipä ole enää. Kitkin kukkapenkista rikkaruohoja, mutta eipä sekään vaikuttanut mihinkään. Sit kävin mun isän kanssa kauppakierroksella. Ei mitään.

Olen vauvalle nyt sanonut, et saa tulla jo ulos. Nyt tulee vaavista leijona, joten kaikki on ok. Mutta ehkä on sit itsepäinen ja tuleekin omia aikojaan. pitää kai alkaa joka ilta saunaa lämmittämään tai jotain. Ovat kai luvanneet vesisateita loppuviikoksi, niin en taida mitään pidempää kävelylenkkiäkään tehdä.

Mä jotenkin tosi itsekkäästi haluaisin, et vaavi syntyis jo heinäkuun puolella. Eihän mulla ole vielä edes laskettuaika tällä viikolla, joten kiirettä ei kai olis. Tällä viikolla olis vaan helppo saada esikoiselle lapsenvahti, niin ei tarvis murehtia sairaalassa ollessa.

oasis 38+5

Täälläkin viel ootellaan..

Alan olla ihan täys tätä napaa kun mitään ei jaksa =/ Selkäkivut aika kovat ja tuo kävellessä kuuluva pauke hirvittää. Eli siis huomenna ois se sovittu äitipoli (käynnistys?!) aika, ja saa nähdä kuinka käy...tiukkaan koko vkl supisteli ja kaikkia mahdollisia konsteja oon kokeillu, vaan ei itestään tämä pikkunen oo valmis tulee ulos...eilen illalla oli outoa vihlontaa alapäässä, kesti tunnin verran ja nukahdin.

Viel on hetki aikaa toivoa et omin avuin lähtis tulee, aamulla tuskin ehdin tänne ilmottelee mut toivottavasti palailen listailemaan vasta nyytin kanssa..

Paljon onnea vauvoista ja jaksuja muille masukkaille <3

Eve & masukki 39+2

Onnea kaikille joilla on vauvoja :)

Tänne ei mitään ihmeempää. Viikonloppuna oli supistuksia, mutta jäivätkin site sinne viikonlopulle. Nyt ei mitään. Tänään taidan leipoa hiukan korvapuusteja ja pestä ikkunoita, niin saan tekosyyn olla pystyssä. Muuten meinaa mulla mennä ihan makaamiseksi vain :)

Huomenna on laskettuaika. Luulempa vain että meidän käärön toimitusaika heittää vähän ja ei tulekaan ajoissa perille. Onneksi se on kuitenki normaalia.

Karkkia on tullu syötyä ihan mielinmäärin, ei mittään tolokkua... Jospa sitä nyt tänään ainaki viitsis rajoittaa. Huomenna on nimittäinki kauheet summat varmasti neuvolan puntarissa :)

Voikaahan paksusti kaikki yhdes koos olevat, heh heh!

-Annemari 39+6-

Nyt pääsee sepustamaan enempi kun ei roiku kommarin varassa, kiduttavan hidasta sillä käydä lukemassa teidän juttuja.

ONNEA, ONNEA kaikille vauvan saanneille!!! Ja onnea ja voimia meille paksukaisille loppurutistukseen:)

Saanko hieman purkaa... Jumatsukkeli, kaksi pitkää viikkoa tullut vedettyä 12h päivää remppaa tehden ja täytyy sanoa, etten tee sitä kyllä vuosiin jos ei ole pakko. Mutta, mutta ei todellakaan fyysinen taikka henkinen rasitus auta vauvaa syntymään sekuntiakaan aikasemmin kuin kaveri on itse päättänyt. Ei supistanut kertaakaan, eikä tuntunut heikolta, ei sitten mitään merkkiä, että tästä voitaisiin laitokselle rynnätä. Mutta meillä onkin muutto nyt edessä eli ihan kiva olisi jos vauva haluaisi odottaa vielä viikon. Äitin pitää nyt pakata;)

Kuinkas monta meitä täällä vielä on? Allekirjoittanut taitaa notkua täällä vielä pitkään elokuuhun...

Joku kyseli jossain vaiheessa josko jatkettaisiin juttua toisella palstalla, mikä lie sen nimi onkaan ja kannatan ehdotusta, olisi mukava kuulla miten kunkin vauva kehittyy ja vauva-arki menee.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Lumituuli rv39+2

Tällärintamalla kaikki vähäisimmätkin merkit lähestyvästä synnytyksestä kaikonneet...

toisaalta myöskään ei ole mitään selkäkipuja, pahoinvointeja, valvomisia, suppareita...

oiskohan tyyntä ennen myrskyä? vai vaan toiveajattelua;)

No. tänään sitten käymme orimattilan kotieläinpuistossa kun on kiva kelikin!

Ihanaa maanantaita heinikset, ja tsemppiä varsinkin " yliaikaiselle" kanssasisarille;)

J.E.P 40+2

Kiitos onnitteluista, meille siis syntyi pikkuinen poika ennen sovittua sektiota... Torstaina alkoi siivousten jälkeen semmoinen koko päivän kestävä supistu, joka ei mennyt ohi millään, ei ollut kovin kipeä, mutta kun sitä oli jatkunut kymmenisen tuntia niin alkoi vauvan liikkeet tehdä kipeää. Puolilta öin olo oli niin tukala etten voinut enää olla missään asennossa ja lähdimme sairaalaan. Isovanhemmat olivat lentäneet sopivasti iltapäivällä tänne, joten pääsivät heti hoitopuuhiin tyttöjä vahtimaan. Sairaalalla sain supistustenestolääkkeet että sain yön nukuttua ja aamulla alettiin sitten valmistella leikkausta, alateitse en siis synnyttänyt vaan sektiolla kaikesta huolimatta, pikku herra vaan päätti itse valita päivänsä ja hyvän päivän valitsikin =) 20072007

Toipuminen oli nopeaa, toki edelleen käynnissä ja rauhallisesti pitää ottaa, vaikka kärryttelemässä hiukan jo kävinkin =) Tänään siis pääsimme kotiin ja siskot ovat innoissaan veljestään =)

Tytöt siis syntyivät aikoinaan 41+ viikoilla ja tämä nyt 39+1.

Nyt lopuille kärvistelijöille paaaaaljon suppareita ja vauvauutisia!!

Ja hurjasti onnea kaikille vauvansa saaneille!

Duracel, tytöt ja pikkuinen mies 3pv

J.E.P: Kirjoitit lorahduksesta housuihin. Minullahan on ollut tuota lorahtelua jo yli kuukauden. Ihan kuin vettä tulisi ja selvästi lirahtaa emättimestä, kyllä sen tuntee. Olen myös käynyt synnärilla tämän vuoksi ja kerran todettiin ettei ole lapsivettä. Valkovuoto voi kuulemma olla ihan kuin vettä. On ollut suhteellisen rasittavaa tuo lorahtelu, kun mistä se sitten tietää koska muuttuu lapsivedeksi. Tai tietäähän sen jos alkaa kunnolla valumaan. Eilen lorisi taas vähän enemmän, mutta viimeisen ultran mukaan lapsivettä oli ihan hyvä määrä.

Masuvauva: Kyselit vyöhyketerapiasta. Minä kävin viime viikolla kahtena päivänä vyöhyketerapiassa. Tarkoitus oli saada aikaan vähän pehmenemistä, kun minulla oli aika taysiin mahdollista käynnistämistä varten. Kohdunsuu oli kuitenkin täysin epäkypsä, joten mitään ei tapahtunut. Hoito oli tosin ihan tavallinen hoito, vähän enemmän stimuloitiin kohdun aluetta. Vyöhyketerapialla käynnistäminen on kai sitten erilainen hoito. Tosi mielenkiintoista olisi kuulla aiheesta lisää ja kokemuksia jos jollakin tosiaan käynnistyy tämän avulla.

Gaia

Ei uutta tällä rintamalla. Alan vaan olemaan jo aika kypsä näihin menkkakipuihin. Tulee niin voimaton olo, kun joku kokoajan " haravoi tuolla alavatsassa" . Ja sitten vatsa tyhjenee...

Masuvauva: Toivottavasti vyöhyketerapia auttaa. Pian taidan minäkin turvautua johonkin ulkopuoliseen apuun.

J.E.P: Kuinka meni Orimattilan reissu? Asutteko jossain lähistöllä muuten?

Käytiin viime kesänä neidin kanssa siellä ja tänä kesänä oltiin Ilolassa Kungsbackan kotieläintilalla. Se oli todella kiva paikka. Aasi ja pienet kilit kulkivat pihamaalla vapaana, joten niitä pääsi silittelemään vapaasti. Ja siellä oli myös 3 viikon ikäisiä kissanpentuja. Meillähän yksi kissa, vanhempi kylläkin, mutta tuli silloin pieni " kissakuume" .

Me oltiin tänään Haltialassa eläimiä ihmettelemässä ja vähän herneitä poimittiin. Ei kyllä sopinut mulle ollenkaan tuo herneiden poimiminen, alkoi heti alavatsakivut.

Kukakohan seuraavaksi saa nyytin syliinsä?!?

Leppis rv 40+3

morjensta,

No niin...vyöhyketerapiassa käyty. Tuli jo hoidon aikana tosi lämmin ja rentoutunu olo. Alaselkäkipu hävisi jo hoidon aikana. Täti paineli nilkasta ja säärestä jotain pisteitä ja korvasta. Laittoi sellaiset magneetit teipillä, joita mies voi painella sitte synnytyksen ajan (rentouttavat kohtua ja alaselkää). Osa pisteistä oli kuulemma sellaisia, jotka pitäis just rentouttaa ja osa " stimuloida" kohtua toimimaan (käynnistämään synnytys). Vaikutus yleensä muutamassa päivässä. Laitoin esikoisen päiväunille kun tulin hoidosta kotiin, ja torkahdin itsekkin. Nyt ois oikein hyvä olo lähteä synnyttämään. Mun sisko täällä esikoisen lapsenvahtina valmiina, joten annahan tulla vaan...

Sain varmuudeks keskiviikko aamulle ajan. Mutta toivottavasti en joudu sitä käyttämään.

Tosta lorahtelusta...mulla ollu vaivana kanssa jo pitemmän aikaa (useamman kuukauden aikana). Oon käyny muutaman poliklinikka käynnin sen takia, mutta on aina ollu valkovuotoa. Jossain vaiheessa mulla kyllä todettiin streptokkoki bakteeri joka myös aiheuttaa lisääntynyttä valkovuotoa. Nyt useamman viikon ajan ollu limaisempaa (paksumpaa) vuotoa, joka todettiin limatulpaksi.

Nyt täällä odotellaan tuntemuksia...täytyy lähtee pikku kävelylle,jos vaikka auttais.

Ilmottelen iltasella jos voinnissa muutoksia.

t.malttamaton mamma 40+2

Täällähän on pitkästä aikaa melkein hiljaista...Ihania vauva uutisia on sadellut kyllä mukavasti.

J.E.P.&Leppäkerttu-82: Minunkin lapsuuden koti on Lahden lähellä ja viime kesänä käytiin myös Orimattilan eläinpihalla. Harmittaa kun tänä kesänä on siellä kuulema minipossu Oiva. Meillä pikku2 on myös Oiva ja välillä ihan kuin pieni possu :-). Tänä kesänä käväistiin vain Marolan eläinpihalla, joka sekin oli ihan kiva kokemus avec 2 ja 4,5v.

Gaia: Mulla samoja ongelmia kohdun suun kanssa. Kävin jalkahieronnossa ja koetettiin kaikkia 4 ässää. Erityisesti siideri teki niin pahaa, että en kyllä varmaan maista pitkään aikaan uudelleen. Supistuksia tulee ja menee, mutta ainakin viimeeksi kohdunsuu kiinni, 3 cm ja vasta pehmenemässä. Mulla ainakin käynnistykseen vaaditaan vähintään 2-3 senttiä aukia ja pehmeä. Entä sulla? Huomenna onneksi taas neuvola lääkäri. Toivottavasti sanoo, että 4cm auki. Ensi maanantaina olisi tarkoitus aloittaa mahdollisesti käynnistely. Mulla raskausdiabetes ja liian vähän lapsivettä.

Myytiäiselle onnittelut. Samoin muille jo vauvansa saaneille.

Kävin tänään ylimääräisellä käyrällä kun vauva niin vaisu. Käyrä oli ok, mut edelleen pikkuinen potkii harvoin. No huomenna ja torstaina vielä sovitut tarkistukset. Kumpa vauva päättäisi jo syntyä. Tutulla oli sama la (28.7), mutta hän pyöräytti jo tänään pojan. Minä haluaisin kokea eka ja vika kertaa elämässäni itsekseen alkaneen synnytyksen. Takana sectio ja käynnistetty alatiesynnytys. Nyt käynnistäminenkin epävarmaa johtuen tosta kahden vuoden takaisesta sectiosta. kalvojen puhkaiseminen kuulemma ainoa keino.

Kuulemisiin,

Vompatti ja Möhköfantti rv 39+2

...eikä mitään tuntemuksia että synnytys olisi lähellä.

Paljon onnea kaikille synnyttäneille!!

Olo on ihan hyvä ja normaali. Malttamaton vain alan jo olemaan. Huomenna olis neuvola. Siellä on sijaisen sijainen terkkana.

Ei mitään erikoista kirjotettavaa oo ollu pariin päivään,lukemassa olen käynyt mut en oo mitään jaksanu rustata.

Toivottavasti pian päästäis kaikki loputkin tositoimiin :)

Tsemppiä kaikille loppumetreille ja hyvää alkavaa viikkoa!

-Beetta 39+4

Onnea myytiäiselle pojasta.

Masuvauva: Missä paikassa kävit vyöhyketerapiassa? Toivottavasti auttaa.

Tuntuu, että meillä heinäkuun viimeisillä on monilla samoja tuntoja. Tulis jo! olo on tukala. Ja tietty vauvauutisten lukeminen saa herkäksi, haluais jo omankin vauvan haisteltavaksi.

Mulla oli siis taas neljän päivän migreenikohtaus kun olimme mökillä. Tänään sitten metsästin itselleni akupunktioaikaa ja meinas mennä vaikeeksi. Kaikki lomilla. Lopulta sain tälle päivälle ajan yksityiseltä lääkäriltä. Ikäväkseni tämä lääkäri ei tiennyt synnytystä käynnistävistä pisteistä mitään. Olis voinut lyödä kaks kärpästä yhdellä iskulla. Otinkin sitten netistä tulosteet pisteistä, vois vaikka vähän itse painella. Kaikki muut keinot on ollu ahkerasti käytössä.

Olen kyllä itse havainnut, ettei millään yrityksillä ole aiemmikaan ollut vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. Pikkuinen tulee kun siltä tuntuu ei siinä äidiltä kysellä. Varautunut olen vielä kahden ja puolen viikon odotukseen. Onneksi edes anoppi on vielä silloin lomilla, se ryntää kuitenkin heti apuun. Ja me tullaan erittäin hyvin toimeen keskenämme.

Jalkoja särkee pirusti koko ajan ja varsinkin yöllä se vaivaa, koko ajan heräilee särkyyn. Onneksi muuten on saanut nukuttua. Ts. pojat nukkuvat yhdeksään asti, joten saa köllötellä sängyssä ihan tarpeeksi pitkään. Huomenna olis neuvola, jokin virstanpylväs sekin, vaikka ei siellä koskaan mitään tapahdu.

Voisikin mennä laittamaan saunan päälle ja mennä painelemaan pisteitä saunan lämpöön. Tässä osoite, josta hain tiedot pisteistä, suurin osa auttaa myös kipuihin synnytyksessä. Kokeillaan, eihän se mitään maksa...

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Helpa ja Sissi 39+4

elikkäs POIKA syntyi 19.7 klo 15.34 3920g 53.5cm, rv 41+2.

Opetellaan vauva arkea. Eilen tultiin kotiin. Isosisarukset ei malta pysyä loitommalla vaan pikkuveli kiinnostaa =) Aika väsynyt olo 2 yön valvomisen takia.

Kirjoittelen synnytyskertomuksen kun jaksan.

Tsemppiä ja paljon suppareita kaikille niitä toivoville!!

-myytiäinen ja pojan möykky

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat