Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ajattelin aloitella viikolle uuden pinon :)

Tässä linkki viime viikon pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10781738&p=1&tmo...

Hauskaa alkanutta viikkoa

-Sara-Maria-

Sivut

Kommentit (44)

Tipu: Kiitos! Ja oikeassa olet, onnessa täällä kieritään!!! :D Joko Ruotsin reissulta on palattu? Toivottavasti matka meni mukavasti karvanaamoja katsellessa! :)

Malaika_vaavi: Kiitos myös sulle onnitteluista! Voih, kunpa oisin itekin kohta noin pitkällä että voi jo ostella vaaville vaikka mitä ihanaa!!!

Titi: Suuren suuret onnittelut pienestä tytön tylleröstä!! Niin se matka vaan meni kohti vauvapuolta! :)

Miauuu: Miukumauku, onpas sulla jo iiisoo tyttö!! Voi miten se aika menee!! Joo, kunpa se Killa ja muut tuolta l-puolelta tulisivat pikapikaa perässä, kaikille heille kyllä sitä toivon täydestä sydämestäni!!

Sanle: Voi teidän koiruutta, toinen ihan ikävissään siellä! Mutta joo, voin kuvitella että kauan sitä kuunneltua tulee kyllä kiukku! ;)

Jushka: Onnittelut pienestä pojusta! Kaimani on tullut maailmaan! ;)

Sara-Maria: Minä hätähousu yritin heti mennä katsomaan tuota Elloksen supephyvää äippähousutarjousta, mutta jostain syystä just se äitiyskohta ei toiminut...

Liven viikot ne siellä poksahti, toivottavasti viimeisen kerran tällä erää!! :D

MaryRose: Kiva kun piipahdit, kyllä minäkin sut sieltä kuumeilupuolelta muistan... Ja hieno juttu että miehen kanssa on noin uudet tuulet puhaltamassa, onnea!!

Lisbet: Sulla on kyllä niin kunnioitettavat viikot kasassa että!! Melkoinen sissi olet kun noin rautaisesti vielä jaksat!!

Dragondream: Käsittämätöntä tuo vakuutusyhtiön touhu!!! Miten kummassa ne sillä tuulimunalla voi mitään perustella, täysin syvältä tuollainen!! Onneksi saitte kuitenkin muualta vakuutuksen!

Butterfly: Sara-Marialta kyselit, mutta vastaan omasta puolestani... Mulle täti sanoi aikaa varatessa, että ensimmäistään odottavan ensikäynti on yleensä 1,5 tuntia ¿ meille tosin saatiin vain tunnin aika, joten sillä on pärjättävä. Mutta näin siis Treella, en tiedä vaihteleeko paikkakunnittain...

Ja pahoinvointi on saapunut! ;) Tätä toivoin, nyt jo toivon että en olisi toivonut! :D Siedettäväähän tämä vielä on, mutta voin kuvitella millaiseksi tämä voi tästä äityä... Huh!!

Naksu 5+5

[color=red]Terve tyttö syntyi rv40+1 23.7.2007 klo:11.11 ja pitää äidin kiireisenä. Olen yhä KYS:ssa mutta täällä on tietokone ja pääsin nyt vihdoin viimein kertomaan ilouutisen teillekin! Toivon mukaan päästään neidin kanssa kotiutumaan huomenissa. Neiti oli täsmällinen, synnytys nimittäin käynnistyi lasketun päivän iltana! Synnytys meni kaikinpuolin hyvin vaikka ei todellakaan ollut mikään helppo urakka. Tulen sitten kirjoittamaan synnytyskertomusta kunhan vaan ehdin.

T:Titi ja Vimpula 1vrk[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa Enskat!

On ollu yövuoroviikko niin kirjoittelu on jääny vähemmälle. Enää 1 yövuoroviikko ja se on kesätyön viimenen viikko, joten enköhän selviä.

Hmm.. mä oon kyllä onneton, unohdan saman tien mitä täällä on juteltu.

Ensimmäisestä neuvolasta oli puhetta. Mulle sanottiin, että kannattaa varata tunti, mutta ei siellä tainnut mennä kuin reilu puoli tuntia. Aika riippuu varmaan aika paljon neuvolan tädistä ja siitä kuinka paljon itsellä on kyseltävää.

Sara-Maria: Ei kannata olla huolissaan, ainakaan liikaa. Mulla loppu samoilla viikolla väsymys ja huono olo. Sitten alkoi monen viikon odotus kun tuntui, ettei mitään tunnu. :)

.. Kunnes... Viime viikonloppuna tunsin potkun!!! Hihii

Ensin en meinannut uskoa ja seuraavan potkun taisin tuntea jo kädellä mahan päältä. Kaveri ei paljoa potki kerralla, taitaa väsähtää helposti :), mutta itselle tulee hyvä mieli kun tietää, että kaikki on hyvin. Eilen tuleva isukkikin tunsi potkun. Ei meinannu uskoa, että kaveri siellä jumppailee. ;)

Susanna 17+4

Tämä on nyt ihan väärä foorumi..mutta kun itsekin vanhana enskakuumeilijana huomasin Mary-Rosen visiitin, oli pakko tulla moikkaamaan!! Muksaa kuulla Siusta ja vielä noin hyviä uutisia:) Ihanata, että löysitte toisenne miehen kanssa uudelleen. Saako udella, minne päin maailmaa meinaatte kulkunne suunnata? Miullakin elämä heitti kuperkeikkaa, kun löysin avoliiton päättymisen jälkeen vierelleni yllättäen uuden ihmisen- ja en voisi onnellisempi tämän miehuksen kanssa olla. Pikku hiljaa katsellaan, mitä elämä tuo tullessaan. Perhehaave on kummallakin kova, mutta kaikella on aikansa ja paikkansa. Joka tapauksessa Mary, uskon, että meillekin ne omat kääröt suodaan, kun aika on oikea. Kaunista kesää Siulle kera halien:)

Naksuliinikin kyseli kuulumisia tuolla l-puolella, tuossa edellisessä vastaus siihen. Oikein onnellista odotusaikaa Sinulle:)

Julille, Hermionelle (vilkuttaa kollegalle vimmatusti), Sara-Marialle (vilkuttaa toiselle heppahöpölle) ja Dajmille ja kaikille muillekin tutuille Enskattarille paljon haleja ja onnellisia masunkasvatushetkiä:)

rakkaudella,

pariisitar

Päätin tulla kirjoittelemaan ajan kulux pari riviä.. Ois taas neuvolakuulumisia.

rv 41+3

paino +400g kolmessa päivässä..

turvotus pienellä +:lla

RR 132/85, nyt oli lääkkeet purru =)

pissa puhdas

hemppa 133, saan päättää, että jatkanko Obsidanien ottamista. Päätin, että otan 2 tabl./vko.

syke 122-140

liikkeet ++

Terkka meinas, että vauva olis laskeutunu vähäsen perjantaista =) Kiva oli kuulla, että jotain edistystä oli tullu. Keskiviikkona käyn vielä mittaamassa paineet ja tarkistuttamassa pissan. Sitten saan ajan synnärille perjantaina. Saa nähä joudunko sitten jäämään sinne, että synnytys käynnistetään, vai meneekö vielä ensi viikon maanantaille.. Toivon tietenkin, että vauva lähtis ite tulemaan ennen perjantaita, mutta mennään nyt päivä kerrallaan..

Missäs TITI???

Nyt meen katsomaan teeveetä.. Kirjoittelen taas tässä joku päivä ja toivon tietenkin, että seuraavat uutiset olis vauva uutisia =)

=) Lisbet ja poika, rv 41+3.

Terkkuja vaan muillekin ja onnellista odotuksen-aikaa!

NAKSULIINI, häiriköin nyt tässä pinossa sua, mahtavaa, että pääsit o-puolelle! Olin niin ilahtunut, kun +-viesti tavoitti moolin reissuillaan - miehellekin hehkutin, että nyt se Naksukin on oikeasti odottamassa vauvaa! ja ihanaan aikaan syntyy tuo teidän vaavi, eikös se ensi keväälle mene? kas kun tässä kesän mittaan olen miettinyt, että mukavaa on pienen vauvan kanssa, kun ei niin tarvitse vaatettaa. ja teillä ensi kesänä jo muutamakuinen, niin ei tarvitse niin paljon enää varoa vaan voi esim. viltillä varjossaa kelliä! Onnea vielä kovasti ja boolitellaan sitten taas, kun on sen aika;=)!

-mooli ja tyttö 2kk + 3 viikkoa

Jopas on viikko hurahtanut taas nopeasti: töissä ollut kiirusta ja kotonakin tekemistä riittänyt (marjojen pakastusta, kesävieraita, viikonlopun kesäteatterikäynti ja grillikemut yms. ). Mutta nyt näin sadepäivänä on hyvä päivittää teidän kuulumiset: ja paljonhan täällä on tapahtunutkin:

JUSHKA: Onnea pikkuprinssistä!

TITI: Onnea pikkuprinsessasta!

GREETAS: Onnea pikkuprinsessasta!

MALAIKA: Kyllä varmasti menee teillä miehen pojan kanssa ihan hyvin ja onneksi äitisikin on lupautanut auttelemaan. Hyvä kuulla, että noita harjoitussuppareita muillakin tässä vaiheessa. Nyt niitä onkin tullut tän viikon aikana parina päivänä, onneksi tilanne rauhoittuu aina lepäämällä.

SANLE: Siulla myös ollut ihan kivat sf-mitat : ) Miulla myös 21 (oon sua vähän jäljessä), joten ihan itsekin yllätyin, että siellä yläkäyrillä mennään. Nopeesti ovat Kelassa päätöksiä tehneet: pitäs käydä itsekin sivuilla tsekkaamassa, mitä siellä miun kohdalla näkyy. Ja kivoja hankintojakin olit tehnyt. Meillä muuten myös oikein hyvät kokemukset Lastentarvikkeesta: palvelu kyllä pelasi ja hyvin kattavasti esittelivät ¿enskalle¿ mm. vaunuvaihtoehdot.

JULI: Onnea Rouva listaemolle!

PEIPPOSKA: kiitos synnärikertomuksesta, voi että niitä on kyllä mielenkiintoista lukea. Siulla on myös tuo rh-, täällä myös... Miten monta piikkiä sen vuoksi synnytyksessä laitetaan? Ei sillä, että miulla olis piikkikammoa, siitä olen kilpirauhassairauksieni vuoksi päässyt jo ajat sitten.

LIVE: Joo, mukava oli saada kummipojan ¿vanhoja¿ tavaroita. Sen verran pitää kierrätystä harrastaa ja pitkän pennin siinä säästää. Nuohan on vielä ihan uudenveroisia, paitsi tietysti pinnis, joka on yli 30 vuotta vanha ¿perintökalleus¿ ; ) Mutta hyvässä kunnossa sekin ja mies sitä vielä aikoi vähän fiksailla. Hyvä kuulla siultakin kokemuksia noista harjoitussuppareista. Ja siulle päin toivottelen nyt niitä ihan oikeita suppareita : )

SUSANNA: Hienoa, että sait hyviä neuvolauutisia. Ja onnea ekojen liikkeiden tuntemisesta! Meillä mieskin eilen sai tuntea eka kertaa pienen töytäisyn kädellään: aiemmin Pätkis on lopettanut heti potkuttelut, kun on yrittänyt kokeilla. Eilen illalla olikin kovat jumpat masussa käynnissä, lieneekö ilmoitellut äipälle, että nyt vois lähtee liikkeelle jo. Istuin nimittäin töiden jälkeen vielä 2 tuntia kampaajalla.

SARA-MARIA: Vieläkös sie teet yövuoroja töissä? Tuli vaan mieleen, että kuumeilupuolella taisit monesti aloitella yhteen aikaan päiväpinot siellä yövuorolla (vai sotkenko nyt johon kuhun muuhun?). Tsemppiä ekaan ultraan, kerrothan sitten kuulumiset!

HELTSY ja BUTTERFLY: Tervetuloa palstailemaan!

DRAGONDREAM: Tervetuloa palstailemaan! Ja kiva saada marrasmasuja lisää tännekin puolelle: itse olen puolestani käynyt marrasmasujen puolella lueskelemassa kuulumiset, mutta ei aika riitä millään kirjoitella itse molempiin pinoihin.

NAKSU: Tervetuloa palstailemaan! Täällä myös yksi, joka on seuraillut aina säännöllisin väliajoin myös l-puolta, kun sielläkin kuumeilupuolelta tuttuja löytyy. Joten siun tilannetta jännäsin myös ja suuren suuret onnittelut lienevät paikallaan : ) Ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Tuosta karvojen kasvusta: miulle on tässä vähitellen kasvanut mahaan sellaista vaaleaa ohutta karvoitusta, ihan kauttaaltaan koko mahan alueelle. Eli kai se ihan asiaan kuuluu : )

BUUFFA: Miekin soittelin nyt Kelaan ja kyselin vielä omalta kohdaltani ohjeita tuohon 6 kk tulolaskentaan. Eli kun jään äippälomalle 24.9. (joo... päätettiin työnantajan kanssa, että jään jo 50 pv ennen laskettua aikaa: no mulle sopii ihan hyvin!), niin toimitan jonkun netistä tulostettavan palkkalomakkeen täytettynä, johon palkat joko just 6 kk ennen 24.9. tai sitten ajalta 1.3. ¿ 31.8. Neuvolasta antoi täti nimittäin ihan eri tiedot (joita kyllä itse vähän epäilin...), hän sanoi, että voi toimittaa palkkatodistuksen jo hakuajankohdasta 6 kk taaksepäin. Kiva, että olit saanut hyvää tietoa synnytysvalmennuksessa. Meillä ei neuvolassa muuten ole puhuttu asiasta vielä mitään: pitääkin seuraavalla kerralla kysyä, että mitenkäs se täälläpäin oikein toimii.

MARYROSE: Hurjat vilkutukset siulle, jos täällä vielä käyt lueskelemassa! Ihanaa kuulla, että teillä tiet jälleen yhtyivät exän kanssa: oikein paljon onnea ja kaikkea hyvää! Ja ulkomaille muuttokin suunnitelmissa, minne päin?

PARIISITAR: Ja lisää vanhoja kuumeilukamuja, ihana kuulla siustakin ja onnestasi uuden miehuuden kanssa! Oikein hyvää jatkoa toivottelen.

LISBET: Voi, suppareita nyt sinne! Ja tsempitystä maanantaille sitten viimeistään, jos et ennen sitä pääse synnärille.

TIPU: Huh, onpas teillä ollutkin hiukan rankka laivareissu! Vai on jäänyt mieleesi miun Pätkiksen työnimen suunnittelu? Heh!

HOYT: Kiva, että kävit kertomassa kuulumisia vauva-arjesta. Toivottavasti nyt ottavat nuo rytmihäiriösi tosissaan, varmasti kyllä ikäviä. Hyvä, että olet muuten kuitenkin toipunut.

No, nythän tästä tuli ihan megaviesti!!! Loppuun kuitenkin vielä omaa napaa:

(.) Viikko sitten perjantaina oli neuvola: kaikki ihan ok. Sf-mitta otettiin eka kertaa, ja sinne yläkäyrille pompsahti. Sydänäänet oli hyvät ja kaikki mittaukset ok, paitsi verenpaine meinaa olla matalalla vieläkin. Sain Kelan laput mukaan ja ne täytin ja laitoin menemään. Paitsi että haen 6 kk tulojen mukaan äippärahaa, niin sitä pitää vielä jälkikäteen täydentää. Vauva-vakuutuksen varaushakemuksenkin pistin jo menemään. Sitten töissä sovittiin, että jään äippälomalle jo 24.9. eli 50 pv ennen la:aa. Sitä ennen pidän pois lomia, joten töitä ei enää kovin montaa viikkoa jäljellä : ) Ihanaa päästä oleilemaan ja puuhailemaan kotona!

Dajm + Pätkis 23+2

Moikka kaikille pitkästa aikaa, lomareissu on nyt takana ja kotiin on palattu. En ole vielä ehtinyt lukea kunnolla läpi kahden viikon pinoja , yritän kahlailla ne ajatuksen läpi tässä viikonlopun aikana. Paljon täällä ehtii kahdessa viikossa tapahtua.. =)

Enska-vauvoja on syntynyt ainakin pikku-Juskalle, Jushkalle, Greetakselle, Hoytille, Titi-uulle. Lämpimät onnittelut halauksien kera teille kaikille ja oikein ihanaa vauva-arkea =)

Juliaanalle onnittelut naimisiin menosta =) Mä ehdin sua jo ihan kaipailla..

Uusille enskoille tervetulo-toivotukset!! Uusia tais olla ainakin Heltsy, Dragondream, Hobbie, Butterfly, Naksu, Aleida. Suokaa anteeksi jos unohdin jonkun..

Naksulle vielä erityis-onnittelut plussasta, olen käynyt l-puolella lukemassa enskojen pinoa ja muistan sut vauvakuumepuoleltakin.

Mary-roselle ja Pariisittarelle vilkutukset. Tosi ihanaa kuulla että teillä molemmilla on elämän täyttänyt rakkaus. Käykäähän aina kertomassa kuulumisia, mukava niitä on lueskella! Pariisitar-hoitsukamulle vielä extra-halit =)

Lisbetille ja Livelle toivottelen suppareita viime metreille sup~sup!

Täälla on jaksettu ihan hyvin, mitä nyt melkein koko loman vaivas ihan kamala flunssa. Nyt on mies kipeenä.. Viikot vaan lisääntyy täälläkin (niinkuin luonnollisesti kaikilla muillakin.. ). Onneks on ens viikko vielä lomaa ja saa kotonakin rauhoittua, reissussa on mukava olla mut kyllä kotona on paras!!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!

hermione ja Onni 30+4

Täälläkin pitkästä aikaa... Onnittelut vauvan saaneille, hyvin sitä nikit vieläkin muistaa, vaikka pitkä aika täällä käynnistä onkin. :) Tämä mamma-to-be odottelee kovasti jo äippälomaa... Pitääkin vähän copy-pastettaa omia kuulumisia tuolta marrasmasut-ketjusta.

Mulla raskaus on mennyt todella helposti, ei supistuksia, turvotuksia, vessassa juoksemisia ymv. (vielä - *koputtaa puuta*). Ainoastaan ähky iskee helposti. :P Maha on melko pieni, mutta kaiketi selkeä vauvamaha - muttei siis vielä mitenkään pahasti tiellä. Ehkä juuri tämä raskauden helppous tähän mennessä sekä kesälomat ja muut kesäsysteemit ovat minua täältä ahkerasti poissa pitäneet.

Vauvahankintoja olen tehnyt innokkaasti (siis yhdessä kyllä miehen kanssa, mutta minä olen ollut se innokas osapuoli). Vaatteiden lisäksi meillä on jo vaunut, turvakaukalo, pinnasänky (hakematta) ja kehto (hakematta) plus muuta pienempää sälää. 4D-ultrassa meikäläisen masussa molskijan sukupuoleksi sanottiin tyttöä, joten kaikkea pinkkiä tyttömäistä vaatetta on ollut kiva hankkia. :)

Tuleva synnytys hieman kauhistuttaa, kun käy tuolla synnytysasiaa-osastolla lukemassa - varmasti niitä kauheimpia tarinoita. :( Joteskin sitä ajattelee, että mitä jos minun kohdalleni osuu juuri kaikkein pahin synnytys ja vielä koen asian pahimmalla mahdollisella tavalla. :-/

Titi: onnittelut tuoreille tytön vanhemmille. Teillä oli täsmällinen tytskä :)

Dragon: ihmeellistä että joku tuulimunaraskaus voi vaikuttaa vakuutuksen saamiseen.. hyvä että saitte kuitenkin vakuutuksen muualta.

Mary ja Pariisitar: kiva kuulla teistä pitkästä aikaa ja varsinkin kun molempien elämä tuntuu taas luistavan vallan mainiosti :)

butterfly: Meillä tosissaan varattiin tuohon ensimmäiseen käyntiin 1,5h ja mulla meni kieltämättä se koko aika.

Naksu:No voihan harmi ku ei sivut auennu. Musta ne housut oli ihan kivan näköiset eikä mitkään pahan hintaiset. toivottavasti pääset katteleen niitä jossain vaiheessa. toivon mukaan ei pahoinvointi kovin pahaks iske. Ite ei oo toistaiseks tarvinu vielä oksentaa mutta etovaa oloa senkin edestä on varmaan kärsitty. Nyt tuntuu hiukan helpottavan.

Tipu: ei oo vielä työnimeä mietittynä ei, vaikka mielessä on käynyt. Kiva, että pääsitte sentään shoppaileen tukholmassa :)

Oma olo on jotenkin parantunut, mitä tämä on.. vai onko sitä vaan oppinu napostelemaan koko päivän. Jotenkin vaan pelottaa että kerta olo on kohtalaisen hyvä, niin kaikki ei ole kunnossa. Maanantaina pääsee sitten ultrassa näkemään onko kaikki kunnossa vai ei.

-Sara-Maria rv 11+0-

Ensimmäinen aamu kotona koko perheenä. <3

Tai no, Ukkokulta tekee töitä vielä tän ja ens viikon, mutta kuitenkin. On onneks tuossa 3 km päässä töissä, joten on yöt kotona ja muutenkin pääsee ruokatunnille kotiin ja muuta mukavaa.

En voi kun sanoa että huhhuh.

Tulen synnytyskertomusta kertoilemaan myöhemmin. Sen verran sanottakoon että 10+ tikistä huolimatta kaikki meni tosi hienosti eikä jäänyt mitään megatraumoja. Jos nyt minkäännäköisiä traumoja.

Naksu (hih, huomasin tänne tulleen sen nimisen odottajan, onnea!!) on MAAILMAN TÄYDELLISIN poika. Lääkärikin sanoi tarkastuksessa että täydellinen poika. Että mulla on siitä ihan lääkärin lausunto.

Isi on kanssa aivan myyty, kuten kaikki muutkin Naksualaiseen törmänneet.

KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA kok omeidän perheyrityksen puolesta.

Hurjasti tsemppiä kaikille synnytystä lähiaikoina odottaville ja vielä vähän pidempän odottaville hyviä vointeja ja mukavaa odotusaikaa. Nauttikaa masuistanne, kohta ne on tuhisevia nyyttejä kipeillä rinnoilla. ;)

5 pv synnytyksestä ja mulla on raskausmasua ihan ikävä.

Jushka ja Aksu 5pv

ihanaa teille tulee vauva, suuret onnittelut! Olen aina silloin tällöin käynyt jännittämässä koska sinä ja Killa plussaatte, toivottavasti Killa tulee pian perästä! Ja Titi-uulle ja muillekin viimemetriläisille jaksamista ja tsemppiä, kyllä se vauva sieltä syntyy pian, vaikka se loppu raskasta onkin niin suloinen nyytti palkitsee pitkän odotuksen !

Muillekin tutuille terveiset:)

nauku ja suloinen tyttö kohta 4 kk

Onko muilla jo näin varhaisessa vaiheessa ollut lisääntynyttä karvojen kasvua? :) Nolo juttu, mutta huomasin jo jokin aikaa sitten että mun masu kasvaa pientä karvaa - alamasu siis, napaan asti. Ja samoin tissit, nännnipihan ympärille on tullut sellaista pientä untuvaa... Kaverillani kasvoi mahassa oikein kunnon turkki kun oli raskaana, mutta ainakin mainitsi siitä vasta kun maha oli jo iso... Yksi vaihtoehto tosin on, että mulla se johtuu Synarelasta (jossa oli yhtenä sivuvaikutuksena miehinen karvoitus!!! ;) ), mutta kun huomasin tämän vasta jokin aika plussan jälkeen...

Heh, onkohan musta tulossa ihmisapina vai häh?! :D Hassua tämä vielä on, kunhan ei oikein kovaksi ylly! :)

Aikas täsmällinen oli tosiaan teidän neiti. Onnea koko perheelle, ja nyt vaan nauttimaan pikkuisen tuhinasta :)

Lisbetille tsemppiä! Eikös tänään ollut sulla se mahdollinen käynnistys? Pidän sulle peukkuja! Toivottavasti eivät lähetä sinua enää viikonlopuksi kotia.

Jahas - nyt mä siirryn kirjoittelemaan tuonne vauvapuolelle, kun vaavikin on jo melkeen 1 kk vanha. Tsemppiä vielä kaikille odotuspuolen enskoille! Erityistsemppiä teille ihan alkumetreillä oleville - alkuraskaus on kamalan jännittävää aikaa. Pelottaa hirvittävästi se, että onko pienellä kaikki hyvin ja toisaalta haluaisi huutaa raskaudesta koko maailmalle ja ostaa vauvanvaatteita.

Tipulle ja Buuffalle tsemppiä hetkosen päästä lähestyvään synnytykseen - te ootte sitten seuraavat (tietty Lisbetin jälkeen)! Vai unohdinko mä jonkun välistä tai laskinko ihan väärin (sama pää kesät talvet...)? Korjatkaa, jos unohdin. Mutta virallisesti voidaan kuitenkin sanoa, että olette jo loppuraskaudessa ;). Aika menee hurjan nopsaan!

Peipposka ja vaavi 3vko 3pvä

Täällä sitä ollaan kotona, EDELLEEN!! Aamulla menimme klo 8 synnärille ja puoli tuntia makasin käyrillä. Kaikki oli hyvin vauvalla jä lääkäri kävi sitten tekemässä sisätutkimuksen, missä kävi ilmi, että olen 1 cm auki, mutta kohdunkaulaa vielä 2 cm jäljellä ja napakka. Lääkäri oli sitä mieltä, että koska tilanne on se mikä on ja ultrien mukaan vauva viikon pienempi, niin ei lähdetty käynnistelemään. Sanoi, että ainahan on parempi, että lähtis syntymään itsekseen.

Äippäpolille sain sitten ajan maanantaille (klo 10.20), katsotaan onko mitään muutosta viikonlopuna aikana tapahtunu. Tietenkin toivon, että nyt viikonloppuna tulis lähtö.. Ainahan se on hyvä elää toivossa =)

GREETAkselle oikeen sydämelliset onnittelut tyttövauvan johdosta!! =) Tuleppas kertoileemaan sitten synnäritarinaa kunhan ehdit ja jaksat. Sama pätee muuten myös TITIä!! =)

Nyt lähden saunomaan ja sitten miehus meinas viedä syömään jonnekin.

KIRJOITTELEN TAAS!!

=) Lisbet ja poika, rv 42+0.

TITI-UU!!!!! =) Vauvantuoksuisia hetkiä uuden perheenjäsenen kanssa!! =) Ja iskällekin tietenkin onnittelut!! =)

Täällä mä edelleen kärvistelen!! Tänään kävin taas mittauttamassa verenpaineen ja nyt on maanantaista asti ollut hyvät. Alapaine maanantaina 85, tänään oli 84.

Terkka soitti sitten yliaikaiskontrolliajan mulle perjantaille. Eli synnärille mennään (näillä näkymin) klo 8.00. Katsotaan sitten mikä on " tuomio" . Joko ne käynnistää tai sitten menee maanantaille. Tietenkin toivon, että vauva kerkeisi maailmaan ihan luonnollisesti ennen sitä.. Mitään sen kummempia tuntemuksia ei ole ollut, että olis synnytys lähellä. Suppareita on tulla sillon tällöin, mutta ei sen kummempia, kun että masu menee kivikovaks..

Ajattelin ottaa ja siivoilla vähän tänään, jos vaikka siitä se sitten lähtis..

Tulen taas kirjoittelemaan kuulumisia joku päivä.. Jos musta ei mitään kuulu perjantai-iltaan mennessä, niin sitten olen joutunut jäämään synnärille.. Ilmoittelen sitten teille rakkaat ensikot HETI kun saan mahdollisuuden!! =)

=) Lisbet ja poika, rv 41+5.

Naksu, kyselit karvojen kasvusta. En muista kasvoiko mulle ihan noin aikaisessa vaiheessa karvoja mahaan, mutta nyt niitä on kyllä ihan riittämiin. En ole luonnostani mitenkään kovin karvainen ja blondina ne vähätkin karvat on tosi hentoja ja vaaleita, mutta mahan karvoitus on kyllä yllättänyt. En ollut mistään lukenut tai kuullut ennestään siitä, että mahasta voi tulla karvainen, joten yllätyin tosi paljon kun karvoja alkoi kasvaa.

Kai ne sitten poistuu kun vauva on ulkomaailmassa? Toivottavasti... Onneksi maha on kyllä tosi harvoin esillä, joten ei tässä ihan sirkuksen karvaiseksi naiseksi tarvitse ilmoittautua.

Asiasta toiseen: kirjoittelin tänne joskus aikaisemmin, että odottelen innolla Minin ensimmäistä hikkaa. No nyt sillä raukalla on hikka ainakin pari kertaa päivässä ja jos se kestää vähänkin kauemmin niin kaverilla menee hermo. Se alkaa pyöriä ja riehua ihan sairaasti, mikä ei tietenkään musta tunnu kovin kivalta. Kerroin tätä miehelle ja se vaan totesi, että " pieni Mini, pienet hermot" . Lyhytpinnaiselta kaverilta vauva vaikuttaa, ja edelleen se on niin kamalan aktiivinen ja liikkuvainen että saa nähdä mikä ADHD-tapaus tästä tulee...

Tipu & Mini 34+2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat