Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (18)

Hmm, eksyin pitkästä aikaa näille sivuille kun jostain syystä nyt tuntuu olevan aikaa. Ja kappas, täällähän oli ihan hurjasti tuttuja nimiä vielä! Jotenkin tuli sellainen tuttu fiilis ja ajattelin kirjoitella muutaman sanasen. En sen enempää lukenut pinoja, mutta kaikilla tuntuu menevän ihan mukavasti! Mukavaa lukea, että vauvelit, jotka tuntuivat olevan vielä masussa kun kirjoittelin, ovat jo " isoja" . Niin meidän Sofiakin on, ainakin mun mielestä...

Meillä on vähän katkonaiset yöt ja unikoulu onkin nyt toista yötä menossa. Ei mitenkään raju, mutta tissiä en anna, sitä hän nimittäin ottaisi tunnin välein. Tutin neiti hylkäsi vapun jälkeen, samaan aikaan puhkesi myös ekat hampaat. Ryömii, melkein konttaa ja melkein pääsee istumaan omin voimin. Ruokahalu on neidillä rajaton, mistä olen kovin iloinen.

Eka korvatulehdus tuli kuukausi sitten ja se vaat muutaman kuurin, ennen kuin parani, nyt tuntuu menneen ohi.

Meillä mies jää lomalle parin viikon päästä, pitää siis pidennetyn isyysvapaan, mikäli Kela sen myöntää, sillä postitin hakemuksen myöhässä. Itse ajattelin jäädä kotiin ainakin vuoden loppuun, haaveena olis vielä ensi kesän yli, mikäli talous antaa periksi.

Me ollaan muutettu tässä kuukausi sitten mukavaan rivariin. Kevään aikana menetin molemmat isoäitini ja parisuhde on ollut aika hakusessa, joten kaikkea on ehtinyt meidän elämässä jo tapahtua. Nyt näyttää kuitenkin jo valoisemmalta. Ehkäpä myös nämä asiat ovat vaikuttaneet palstailuaktiivisuuteeni....

Mutta, voikaahan hyvin ja pärjäilkää kaikki!

Tiina ja tytöt

...että työ alkaisi täyspäiväisesti vuoden alusta. Eli kohta on tarhapaperit laitettava vetämään. Tuntuu ihan järkyttävältä ajatukselta, mutta ei auta jos talo meinataan rakentaa. Päätin jo, että säästän säästötilille vähitellen ja pidän sitten hoitovapaata jossain välissä muutaman kuukauden.

Nyt sinne suihkuun.

K&A, taas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nefilille nimpparionnittelut ja taitavalle Adamille käsientaputuksia :)) Minullakin näyttää olevan toisen nimen nimipäivä; onnittelee itseään myös :))

Tultiin juuri tytön kanssa hammaslääkäristä :( repivät yhden poskihampaan pois ja huomen aamulla sitten toiselta puolelta sama homma :(( lupasin jätskiä palkaksi ja lisäksi käydään divarissa hakemassa vanhoja lehtiä (lasten lempipuuhaa penkoa siellä isoja pinoja lempparilehtiä).

Tuossa etusivulla näytti olevan kysymys aiheesta; kun 8kk ei syö.... Mitenkäs, missä vaiheessa muksut aloittavatkaan opettelun itsekseen syömiseen?? Muistelisin nuiden vanhempien kohdalla että juuri tässä vaiheessa kun pureskelupalojakin itse suuhunsa laittavat niin miksei menisi lusikkakin? Aikaa kulunut tässä lasten välissä niin etten muista - - lahopää olen :/

---- kävin selaamassa lasten valokuvia ja juu-u, sieltä löytyi syömisenharjoittelukuvia :)) ja juuri 8kk kohdalla :)) Voi sentään, joko sekin vaihe meillä koittaa :o

Pitänee kerätä keittiön matto varastoon ja komentaa koira pöydän alle aina sapuskan aikaan :)) Mutta nyt oikeesti perunat tulelle että ukko saa murkinaa töistä tullessaan :))

Hammaslääkäristä heikkona (vaikkei mul mittään tehtykkää) RauPotar ja Akseli melkeistänsä 8kk

Pitkästä aikaa minäkin pinoudun. Jotenkin vain aika on hurahtanut tämän vauva-ajan kanssa.

Meidän perheen arki alkoi tänään, kun mies palasi töihin kesäloman jälkeen. Niin kuin Kirsikkakin kirjoitti, niin meilläkin on tällainen äiti kausi meneillään. Ei kärsi käväistä edes toisessa huoneessa niin alkaa jo huuto. Siihen ei auta siskot, isän sylissä sentään viihtyy. Muutenkin tämä meidän tyttö on todella kova ääninen tapaus. Hermoja koetteleva kausi. Onneksi tämäkin on ohi menevää... Jotkut kaudet kun saisi vain pikakelattua.

Meillä Maria lähti ryömimään toukokuun lopussa eli 5kk:n iässä ja samoihin aikoihin puhkesi kaksi hammasta alas. Nyt ryömii edelleen täystuhona ympäri asuntoa. Varsinkin kun isosiskot ovat levitelleet Barbien pikkutavarat lattialle niin Maria spurttaa niiden kimppuun. Toivottavasti ei tule sitä päivää, että täytyy kiikuttaa neitiä lastenpäivystykseen nieltyjen pikkutavaroiden takia.

Nyt kun elokuu alkaa lähestymään, niin oliko teissä äitejä, jotka aikoo jatkaa kotona oloa hoitovapaalla? Missä vaiheessa Kelaan täytyy tehdä raha-anomukset? Työpaikan kanssa mulla on jo paperiasiat selvänä. Aion olla kotona viellä vuoden verran. Vanhempainlomahan mulla loppuu jo syyskuun puolessa välissä.

Mutta nyt Marialla paloi pinna ja täytyy alkaa jakaa huomiota siihen suuntaan..

Bambi3 kera kiukkuisen Marian (7kk ja risat)

Jos olisin kirjoitellut viestiä ensimmäisenä " arkipäivänä" , olisi tekstistä tullut painokelvotonta. Olihan NIIN ankeaa aloittaa taas arki miehen loman jäljiltä!

Nyt loman jälkeen ollaan enimmäkseen päivät pitkät kolmisin. Jonkin verran nähdään naapuruston muita lapsiperheitä ja omia kavereita, mutta kesälomalla mummoloissa tottui siihen, että seuraa oli " tarjolla" jatkuvasti. No, onneksi varasin jo lennot pohjoiseen syyskuussa miehen isäkuukauden aikana. Olemme mummoloissa pari viikkoa silloin.

Kuinka monella mies pitää [color=purple]isäkuukauden?[/color] Meillä se onneksi järjestyy myös tämän kuopuksenkin kanssa. Tosin tämä vaatii kyllä aikamoista joustoa etenkin naisen työnantajalta. Itse pidän vuosilomia syyskuun lopun ja lokakuussa menen pariksi viikoksi töihinkin, iik!

Tästä tulikin mieleeni [color=purple]Kirsikka.[/color] Miten työhaastattelu sujui?

[color=purple]Bambi[/color] kyseli [color=purple]hoitovapaasta.[/color] Täytyy itsekin perehtyä noihin säännöksiin. Luulen, että minun täytyy hakea virkavapaata työnantajalta kaksi kuukautta ennen aloitusta. Kelalta tukia voi kai hakea jopa jälkikäteenkin.

Meillä ilmeisesti mies pitää minun hoitovapaani jälkeen pari kuukautta hoitovapaata. Minä lähden töihin helmikuussa ja tyttö hoitoon sitten huhtikuussa. Esikoisen kohdalla varhainen päivähoidon aloittaminen ei tuottanut tuskaa, mutta nyt asia käy mielessä jo päivittäin. Sara tuntuu niin kovin pieneltä silloin huhtikuussa... Toisaalta välillä tuntuu täällä kotona, että pääsisipä töihin lepäämään ja käyttämään vähän aivojaankin! :-D

Kirsikan Akseli oli päässyt takaisin (kadehdittavaan) rytmiinsä. Hienoa! Onnittelut Nefilin Adamille uusista taidoista. Niin, ja tervetuloa [color=purple]pikkusisko[/color] takaisin langoille! Äitikuukin taisi palailla. Aina on mukava kuulla vanhojen palstatuttujen kuulumisia.

Meillä ei netissä enää ehditä roikkumaan entiseen malliin, kun tyttö harrastaa tuota seisomista. Hän myös konttailee jo pitkin ja poikin kotiamme, joten äidin on oltava nyt melkein jatkuvasti henkivartijana.

Meillä muuten alkoi [color=purple]ruoka maistua aiempaa paremmin. [/color] Kop kop kop. Meillä syödään nyt neljä kertaa päivässä. Olemme ihan purkkiruokalinjalla. Kunhan tässä saan aikaiseksi, yritän ryhdistäytyä ja alkaa itsekin väsätä noita sapuskoita.

Viime yönä meillä nukuttiin meiksi ruhtinaallisesti: ensin 4,5 h putkeen ja sitten vielä 4 h päälle. Sitten tyttö heräsi, ja nyt hän onkin jo päivän ensimmäisillä päikkäreillä. Päiväunet ovat tätä nykyä useimmiten sellaisia varttitunnin pikatorkkuja. Tytön unentarve on enimmäkseen n. 11 h/vrk. Eli aikasen vähän, mutta on ihan selvästi ja valitettavasti tullut isänsä sukuun tässä asiassa...

Meillä myös näkyy tuota [color=purple]äitiriippuvuutta.[/color] Esikoisen kohdalla tätä ei ollut, mutta poika onkin iskän poika henkeen ja vereen.

Vielä tsemppiä [color=purple]Rusinalle[/color] remonttiin!

Nyt lopetan tämän novellin.

Iituli

Pikkusisko kyllä sinut muistetaan, ompas kiva kuulla sinustakin. Tule ihmeessä useammin palstailemaan. täälä me samat " naamat" hengataan edelleen :D

Kirsikka sinulle on postia

Meillä on ollut pulautus päivä, en ymmärrä miks nouta spuklia on tullut tänään melko reippaasti. Todennäköisesti jotain mitä herra on syönyt tai äippä. Vai voisko se olla jotain muuta??

Vitsit et tekis mieli mönkiä tuonne Aatun vieree soffalle huilimaan, vaan odotas jos siihen kaatuisin NIIN HETI olisivat nua kaksi muuta joitain vailla.

Taidampa sitten keitellä itselleni nimppari kaffit, jos vaik löytyis jukunen keksi tuolta kaapista.

Mukavaa päivää kaikille :D

nefili ja Himppua vailla 7kk Adam

Kylläpä Sara nukkuu vähän ku vertaa Lassiin... Lassi nukkuu vieläkin semmoset 12-13 tunnin yöunet ja siihen päälle vielä kahdet tai kolmet 15-60 minuutin päikkärit =o No, unikekojahan me ollaan koko perhe =)

Olipa kiva kuulla pikkusiskostakin! Toivottavasti teillä menee jatkossakin paremmin ja pääset kirjottelemaan lisää =)

Adam on ollu taitavana ja vielä nukkunutkin hyvin =)

Iitulille kovasti jaksamista arkeen! Jospa se lähtis rullamaan taas ja päivät helpottuis =)

Meillä muuten kävi huonosti eilen... Lassi tippui aamulla TAAS sängystä! En ymärrä miten mä voin olla näin typerä että en tiputa vauvaa vain yhdesti vaan kahdesti sängystä - luulis nyt että viimeistään sen ensimmäisen kerran jälkeen oppii! Mä olin eilen niin vihainen itselleni että soitin jo ukollekki että se saa jäädä hoitovapaalle ja minä meen kouluun ku oon liian vaarallinen äiti, mutta jospa tässä vielä kokeilis vähän aikaa... Koko yön pyörin sängyssä ja se kauhee kuva Lassista tippumassa pää edellä lattialle kummitteli päässä =( Mä olin aivan varma että nyt kävi tosi pahasti ku tippui pää edellä ja niskat meni vielä tosi pahan näköisesti mutta eipä tuo taaskaan ku itki vähän aikaa ja rupes juttelemaan... Ressukka ku saa kokea vähän liian kovia =(

No, nyt ei oo poika enää meidän sängyssä ku vaipan vaihdon ajan ja silloinki pidän varmasti kiinni koko ajan. En antanu jäädä tänä aamuna edes mun viereen jatkamaan unia vaan siirsin omaan sänkyynsä maidon jälkeen... Siitä ei tuo kyllä tykkää, mutta saa luvan oppia ku ei kyllä tipu sängystä enää kertaakaan.

Asiasta kolmanteen... Näyttää siltä että mä en pääsekään lauantaina sinne mahdolliseen [color=green]Oulun tapaamiseen[/color] =( Anoppilassa alkaa olemaan mansikat valmiina ja meidän pitää lähtä poimimaan jos halutaan mansikoita ens talveksi. Siellä meneekin sitten koko viikonloppu koska jäädään luultavasti yöksi. Mä käyn lähettämässä MrsCruiserin puhelinnumeron Mirpan sähköpostiosoitteeseen niin voitte sitten sopia keskenään paikkaa ym jos tapaatte viikonloppuna.

Nyt täytyy mennä kahvin keittoon että jaksaa siivota.

Voi kun satais vettä niin ei tekis mieli ulos... On niin likainen kämppä että pakko jo tehdä jotain =/

Pimmi ja Lassi

Huomenta tähtöset ja heidän äitinsä!

Tänään on työhaastattelu! Mukava kutina vatsanpohjassa, uskon kyllä että hyvin se menee. Nyt täytyisi mennä vaan etsimään sopivaa vaatetta, se onkin vaikeampi homma.

Meillä on nyt kaksi hammasta, tulivat esiin perättäisinä päivinä. Ja ah, meillä oli eilen kuin uusi vauva! Söi valtavasti, nukkui pitkät päiväunet ja oli oma iloinen itsensä. Yökin meni vähemmällä itkulla. Tosin itku alkaa aamuyöllä vasta ja johan tuolla on nälkä kun syö puuron klo 19.30 ja nukahtaa klo 20. Tissillinen maitoa ja nukutaan kahdeksaan, loistava rytmi, sopii minulle!

Onko muilla vauvoilla ollut havaittavissa äiti-riippuvuutta? Meillä alkaa oireilla. Aamuyöstä kun Akseli syö ja laitan takaisin omaan sänkyyn niin hän katsoo vessan ovelle niin kauan, että tulen takaisin viereen, sitten kääntää päänsä ja nukahtaa. Tai aamuisin hän istuu syöttötuolissa keskellä eteisen lattiaa, näköyhteys on vessaan jossa minä suoritan aamutoimia. Muuten tulee aivan järkyttävä huuto. Viikonlopun rippijuhlissa Akseli myös vierasti kovin, olipa ihanaa kun meidän esiteini oli suu väärinpäin ja vauva vierasti niin ettei häneen päin voinut kukaan edes katsoa. Siinä sitten patsasteltiin juhlatamineissa hiki päässä...

Maksoinpa tuossa laskuja ja sinne se äitiysraha tuli ja meni, hyvä kun tilanteen ehti nähdä! Ensi sunnuntaina töihin muutamaksi tunniksi, saapahan meikäläinen hieman ihan omaa toimintarahaa.

Mutta nyt " lilat" luomeen ja menoksi.

Kirsikka ja hampailla varustettu aurinkoinen Akseli

ehtii koneellekin :))

Onnea rouvautuneille sekä työpaikkahaastatteluihin (nimimerkkejä en edes yritä tässä hötäkässä muistaa).

Voiko ihanammin päivä enää alkaa :// Kovalla kiireellä aamutuimaan hölkättiin tytön hammaslääkäriin kun oikomishoito jatkuu taas. No, eikös tuo koko laitos ollut suljettu ja se aika olisikin ollut pääasemalle :(( kyllä olis voinut meillekin kertoa!! No, eikun takasin kotiin ja olihan koira paskonut joka huoneen lattialle kunnon ryjät :(( Vissiin osoittaa mieltä kun arki alkoi.. Huoh, jos vaikka loppupäivä sujuisi paremmin *peukuttaa*

Meillä Akseli ei ryömi, ei konttaa, ei nouse seisomaan mutta istua täpittää lattialla ilman tukea. Hänestä se vissiinkin riittää kun siitäkin näkee hyvin ja leluja on ympärillä :)) Juuh, ja sama homma täälläkin: vessassa pitää käydä ovi auki ja poika istuu eteisen lattialla :o

Akselilla on yksi hammas :)) Ihan outoa kun nuilla vanhemmilla muksuilla puhkesi vasta yli 1v ja tällä pojalla on nyt jo!! Kovalla huudolla ja kitinällä sekä unettomilla öillä sitä legoa sitten pukattiinkin mutta nyt on yksi kaunis valkoinen hampu alhaalla :))

Minä en jää hoitovapaalle, ei ole taloudellisesti mahdollista :( Työt alkavat 15.10. kun siinä on sitten kuukauden kesälomakin jo mukana. Loppuvuoden teen kyllä vajaata päivää eli 6t/pv :)

Pojan hoitokokeilut menivät mallikkaasti :)) oli isovanhemmilla kahteen otteeseen yökylässä tossa loman aikana eikä ollut ongelmia: kiltti poika.

Nyt perunaa poppoolle ja palailen ahkerammin linjoille :))

RauPotar ja Akseli 6pv vaille 8kk!!

Ja samalla iloinen uutinen, meillä nukuttiin viime yönä inahtamatta! Klo 20-5.30, sitten tissiä ja nukkui klo 8! Eikä huutamista ollenkaan. :D

Nyt täytyy lähteä kakkapyllyn pesuun, herra on saanut tuotoksen valmiiksi.

Kirsikka ja hra hajuherne

Kiitos kysymästä, työhaastattelu meni oikein hyvin. Kehityspäällikkö haastatteli ja lupaili minulle paikkaa. 300 hakijaa, 30 saa paikan. Eli kohtuullisen kova kilpailu. Tänään näin kaupassa haastattelijan(olin varmaan aika erinäköinen kuin haastattelussa, hih), hän tuli juttelemaan ja pyysi, että olisinko valmis aloittamaan su-työt heidän toimipaikassaan samalla kaavalla kuin vanhassa paikassa? Eli siihen malliin puhui, että työ olisi minun mutta minä en luota ennenkuin nimi on työsopimuksessa. Pyysin 400¿/kk enemmän palkkaa kuin vanhassa työssä ja hän ei sitä pitänyt pahana. Hitto, olis pitänyt pyytää enemmän!!!

Kiva kun vanhat tähtöset aktivoituu, mukaan vaan rohkeasti!

Meidän Akseli ei vieläkään ryömi, liikkuu kierimällä, varsin jännän näköistä touhua. Tänäänkin olin vessassa ja poika narisi kun en ollut näköpiirissä, huutelin hänelle että tule tänne! Pieni hetki ja poikanen oli kierinyt paikalle, en tiedä kumpi oli iloisempi kun näkökontakti syntyi?

Tää äitee menee nyt veden alle seisomaan, pitäkäähän pino pystyssä. On sitten reippaana ja raikkaana kun kulti tulee töistä. ;D

Kirsikka ja kierivä vauva 6,5kk

Laitoin sulle nyt sähköpostilla MrsCruiserin puhelinnumeron niin voit lähettää tekstiviestiä jos pidätte tapaamisen.

Nyt iltapalalle =)

Pidän yksin pinoa tänään...

Adam oppi tänään nousemaan kontilleen ja nousee istumaan itse, ankara harjoittelu tuotti tulosta

nefili ja Niin taitava Adam :D

Ukko lähti töihin 4 viikon tauon jälkeen ja taas ollaan sitten pojun kanssa kahdestaan... Hyvin ei oo kyllä lähteny päivä käyntiin ku Lassi on ollu yhtä kitinää ja kitinää ja aamupuuronkin syönti meni ihan huudoksi =/ No, sain suurimman osan mahaan asti ja sitten mentiin sänkyyn ja poika kainaloon - nukahti alle 5 minuutissa että väsy oli jääny ku oli kuudesta asti ihan levottomana. No, sainpa syödä aamupalan ihan rauhassa =)

Täällä on samaa ongelmaa eli tuota äitiriippuvuutta! Homma alkaa jo aamulla kun Lassi herää seitsemän jälkeen ensimmäisen kerran tissille... Sen jälkeen on pakko antaa jäädä viereen nukkumaan ja auta armias jos mulla tulee vessahätä ja häviän näkökentästä - kauhee huuto vaikka isä on veressä =/ Päivä jatkuukin sitten samaan malliin... Ei saa mennä edes käymään toisessa huoneessa ku alkaa huuto ja vaikka mies oli nyt lomalla niin useimmiten ei kelvannu isi minkäänlaiseksi " korvikkeeksi" ... Paitsi että oli myös niitä päiviä että kumpikaan ei saanu hävitä huoneesta ja sehän olikin sitten hauskaa ku poika huutaa koko ajan =o

Vierasta ei vielä (onneksi) ja tuota takiais-ongelmaa ei oo kylässä kun Lassi on niin innokas " kyläilijä" eli on sentään tyytyväinen jossain =)

Bambi kyseli hoitovapaasta ja mulla on tarkoitus jäädä tän vanhempainloman jälkeen hoitovapaalle tän vuoden loppuun asti. En oo vielä lähettäny kelalle lappuja ku haen myös sitä hoitolisää ja siihen vaikuttaa miehen tulot - eli miehen pitäis saada aikaiseksi pyytää töistä viime kuun ja vuoden tuloselvitykset. Ens kuun alussa ois tarkoitus lähetää paperit ettei käy köpelösti. Täällä Oulussa kun tuo kela on aivan hiivatin hidas ja nyt syksyllä niiden pitää käsitellä vino pino opiskelijoidenkin papereita.

Mullakin loppuu vanhempainloma 11.9 eli jos viimeistään 11.8 sais paperit menemään niin ois hyvä =)

Vielä viimeiseksi [color=red]kirsikalle[/color] kovasti onnea työhaastatteluun ja toivottavasti haastattelu menee tosi hyvin =)

[color=red]Leenullekin[/color] paljon onnea avioitumisen johdosta! =)

Pitänee mennä tekemään jotain hyödyllistäkin ennen kuin Lassi herää =)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Pimmi ja Lassi

On se kumma ettei koneelle meinaa ehtiä kun on kaikki mukelot kotona... onneksi(tunnustaa nolona) pian helpottaa kun vanhemmat aloittaa dagiksen jälleen.

ONNEA LEENU ruovautumisesta, toivottavasti päiväsi oli ikimuistoinen.

ONNEA myös kirsikalle haastatteluun, pidän peukuja pystyssä. Niin ja nyt oltais tulossa niille nurkille siis viikol. tarkkaa aikataulua en viel osaa sanoa.

Äitikuu on vissiin saanut koneen pelaamaan? Mukavaa kun olet taas linjoilla.

Aikas monen ukko on palannut töihin ja arki alkaa taas.. Joko se kesä on pian ohi ja just se vasta alkoi. Mulla on kauhea huoli et kesä loppuu, hullua eikös.

Meille ei kuulu sit mitää uutta, vain yksi hammas on tullut ja ainoastaa ryömimällä liikutaan. Istumaan on nyt aloitettu harjoitukset, siis Adam nousee itse lattialla istumaan. Istuuko muiden tontut jo hyvin ilman tukea?

Missäs muuten luuraa heina ja raupotar??

nyt siirtyy varaamaan hotellia hän.

nefili ja Adam

Menee nämä viikot ihan liian nopeeta. Pian on elokuu ja kesä alkaa loppua. =( Tulee syksy ja pimeetä. No, nautitaan nyt vielä tästä ihanasta ilmasta.

Meillä ryömitään päivä päivältä lujempaa ja koiramme on kohteena. Meillä neiti on nykyään kanssa äitin tyttö, varsinkin kun laittaa nukkumaan neiti tarkistaa usean kerran istunko vieressä ennen kuin nukahtaa. Ennen nukahti itsekseen kun laitto sänkyyn nyt pitää nukuttaa. Onneksi hän ei vierasta vielä. Hymyilee suurimmalle osalle kun on äitin tai isin sylissä ja kun hetken on ollu niin voi mennä jopa vieraan syliin.

[color=red] Bambi3 [/color] Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Mun mielestä kelalle pitää ilmoittaa viimeistään kuukautta ennen kuin jää hoitovapaalle ja työnantajalle kaksi kuukautta ennen.

Mä aion jäädä hoitovapaalle näillä näkymin tammikuun puoleenväliin ja kelalle oon jo jättäny paperit. Mulla vaan ei niin suuri into palata vanhaan työpaikkaan ja tässä lähellä vapautuu paikka kun yks työntekijä jää eläkkeelle elokuun lopussa joten jos hyvin käy mulla vaihtuu työpaikka syksyllä.

[color=red] Kirsikkka [/color] Onnea työhaastatteluun! Hyvin se menee. Koska sun pitää aloittaa jos saat paikan?

Nyt pitää mennä antaan neidille perunaa. =)

rusina

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat