Seuraa 

Aurinkoista huomenta täältä vantaalta:)

Olipa ihana herätä aamulla kun nukuin koko yön hyvin ja nukahdin nopeasti.

Nyt aamupalan laittoon ja ulos syömään kera naistenlehtien,ihana ilma:)

Sivut

Kommentit (49)

Heippa vaan kaikki syyskuiset,

ollaan taas kotiuduttu mökiltä ja olen yrittänyt kahlata pinoa läpi. Onneksi kaikki ovat luultavimmin vielä yhtenä palana. Pirkka-lehdessä oli muuten juttu keskosesta ja olipas koskettava, tosin en vielä kokonaan lukenut.

Tonttikselle kovasti onnea siviilisäädyn muutoksesta. Kuulosti ihanalta tuo teidän yllätysjuhla! Olisin tykännyt kyllä myös sekä juhlijana että juhlittavana.

Typykkä, tsemppiä kovasti kotiin. Koetahan vähän koulia miestäsi ennen vauvan syntymää. Sinä olet sitten niin kiinni vauvanhoidossa, että tulee muuten shokkina miehellesi ja esikoiselle, kun ovat väistämättä enemmän kaksin touhuamassa. Ja jos olet käymässä lähiviikkoina vaikka latokasken asukaspuistossa, ilmoittele, niin voitais treffata tyyliin " neilikka rinnuksessa" ...

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Vauvan pitäis olla ihan raivotarjonnassa, vaikka sitä onkin tosi vaikea tsekkailla. Hemppa oli laskenut ja rupesin syömään lisää rautaa ja siirsin raudan ottamisen keskelle yötä, että imeytyis paremmin kun ei ole häiriötekijöitä.

Mies lähtee perjantaina viideksi viikoksi reissuun, mutta olo on suht rauhallinen asian suhteen. Parisuhteelle loma on tehnyt ihan hyvää.

Sairaalakassiin lisäisin kurkkupastilleja (jos ääni käheä, niinkuin mulla on ollut...) ja muuta namia, erilaisia juomia synnytykseen ja muutaman naistenlehden.

Mutta nyt kotihommiin, joita riittää! Mulla olis kauhea sisustus- ja laittamisvimma, johon valitettavasti tarvii aika paljon miestä avuksi. Mutta jotain on saatu aikaiseksikin!

Pärjäilkää ja kaikille säteitä jotka saavat vauvat kääntymään raivotarjontaan!!! =)

apinaemo 33+3, hui!

Ensinnäkin onnea rouviintumisesta. Meillä kävi vähän samalla tavalla kun veljen ensimmäinen lapsi kastettiin ja samalla sitten kävi ilmi että heidät myös vihitään. Olihan kummitädillä nyt sentään kolttu päällä, mutta minulle joka en rakasta yllätyksiä vaan elämän pitää olla hallittua ja kontrollissa tuo oli aika iso shokki. Mutta toivuttu on :)

Meilläkin tosiaan esikoinen oli painoltaan 4750 joten olen nyt joka neuvolassa jankuttanut tuota painon seuraamista. Viimeksi nuori lääkärilikka vaan totesi että katsotaan tarjontaa sitten siellä viimeisessä lääkärissä. Juu, onhan se tarjontakin tärkeä mutta minä haluan myös kokotarkastukseen. Yläkäyrillä mennään tämänkin kanssa nimittäin. Eli nyt me likat sitten vaan joka välissä vaadimme vielä pääsyä ultraan/synntystapa-arviota. Ja jos muu ei auta niin sitten pitää varmaan marssia meikäläisen Jorviin ja sinun omaan sairaalaasi ja ollaan lähtemättä pois ennenkuin katsovat missä mennään :) Se on kuitenkin hirmuinen riski sekä lapselle että äidille jos vauva on joku viisikiloinen. Silloin on tosi pienestä jo kiinni että jotain voi mennä pieleen. Se 4d ultran lääkäri onneksi kirjoitti minulle dokumentin että seurata ja ultrata pitää- toivottavasti auttaa edes vähän taistelussa kunnallisia hoitotoimenpiteitä saadakseen.

Pidetään peukkuja että saamme vielä kokoarvio ultran ja kaikki menee loppuun asti hyvin.

t: Typykkä myöskin maansiirtäjän muija :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta kaikille. Kirahviinalla kans kivan aikunen herätys. Toivottavasti sait vielä uudestaan unen päästä kiinni.Ite just sain aamupalan syötyä ja sitä ennen pesin vessan... Heräsin viiden pintaan eikä uni enää suostunu tulemaan. Selkää taas särki niin mukavasti. Nyt sit on pää kipeä, kamala väsy ja selkäkipu. Ajattelin tulla koneella käymään ja ehkä sit jatkan siivousta.

Joudun siivouksen kuitenkin tehä pikku erissä tän selän takia. Jos nyt vielä ainakin osan pölyistä pyyhkis ja iltapäivällä, jos pystys koittas imuroida. Huomiselle sit jättää suosiolla lattioiden pesu.

Töissäkin vois kohta piipahtaa aamu teelle. Meillä kun työt alkaa puol 6 viivan kuuden välillä aamusin. Et ois ainakin siellä porukkaa. Vois ennemmin tehä sen ekaks ja vasta sit siivota. Ois ainakin kunnolla heränny ja pääkipukin ois saattanu hellittää.

Mutta mä lähen laittaan itteni jonkinlaiseen kondikseen ja lähen piipahtaan terminaalilla. Myöhemmin sit lisää juttua!

Niin ja Onneks olkoon horveesti avioliiton sataamn päässeelle. näin aamutuimaan nimimerkki unohtu. Sori! teidän häät kuulosivat aivan ihanilta! Tollasista mä tykkään!

Uma81 32+6

Espoossakin sataa, joten otimme tytön kanssa vapaapäivän ja kävimme bussilla Kampissa shoppailemassa. Tytön mielestä tuo bussilla matkustaminen on tosi jännää, harvoin viitsin sen kanssa lähteä kun tuota väliä saa työn puitteissa suhata aamuin illoin. Jesper&Juniorista ostin tytöille kolme asusettiä ensi kesäksi yhteishintaan 12 euroa. Teeppareita, shortseja ja mekkoa. Shoppailufriikki nauttii näistä alen loppurysäyksistä, niistä ne parhaat löydöt tekee :)

Olin eilen illalla lopulta niin väsynyt että vapaailta miehen kanssa päätyi katastrofiin. Kilahdin täysin mieheen joka yritti lähennellä. Miten ihmeessä tuo mies sukukunnan jakeluun saisi menemään että parasta naisen lämmittelyä olisi osallistuminen perheen arkeen? Meikä kuitenkin alkaa olla aika viimeisillään raskaana ja hoitaa yksin huushollin, likan ja kun vielä on tällaiset veriarvot kuin minulla niin pelkästään niiden kanssakin on tekemistä. En mitenkään jaksa entiseen malliin, mutta miten sen saa väännettyä rautalangasta? Öisin saa rampata vessassa ja tyttökin kävi viimekin yönä pari kertaa, lisäksi se itki kolmen aikaan kun pelkäsi jotain eli aika rikkonaisia öitä jo nyt. Ja itsellä särki joka paikkaa eli särkylääkettä piti taas aamuyöllä käydä nappaamassa.

Jotenkin sitä kaipaa hetken rauhaa ja oloa ihan yksin. Tyttö on nyt ollut pian neljä viikkoa ihan nonstop mukana, tai no lukuunottamatta ehkä neljää tuntia jolloin kävimme siellä Reimalla. Tiedän ettei paranisi valittaa kun monella on lapset alvariinsa kotona mutta kun tähän ei ole tottunut niin ottaa kyllä välillä aivosta. Taidan tänään hävitä kuin tuhka tuuleen kun isäntä saapuu töistä, ei se kuitenkaan minulle mitään puhu kun tuli eilen niin karusti tyrmätyksi, hih!

Omaa vikaahan se on ettei lähde mihinkään, mutta minun logiikkaani ei mahdu ettei voi auttaa mitenkään silloin jos olen kotona. Saas nähdä mitä syksystä tulee kun kuitenkin olen kotona aina. Väsytän itseni kuitenkin kun yritän revetä joka paikkaan, hoitaa tytöt, kodin, päättötyön, ruokaostokset, siivouksen, ruoan laiton, pyykin pesun ja mitä vielä.

Tänään näyttää olevan nurinapäivä, pahoittelen. Ehkä mieli vähän kirkastuu kun otan tytön viereen ja vedetään kunnon päikkärit. Täälläkin pitää sitä arkirytmiä ryhtyä vetämään taas kun se ensi maanantai tulee yllättävän pian. Vai olisiko tämä jotain loman loppumis stressiä, kun joka asia kyrsii...

Toivottavasti muilla on mukavampi päivä.

t: Typykkä ja likat sateen keskeltä Espoosta

Moi!

Ostin juuri viime viikolla harsoja 12 kappaleen paketin ihan tavallisesta Kodin Ykkösestä, hinta oli jotain kympin luokkaa enkä sillä hinnalla viitsi ryhtyä tekemään kun aikaakaan ei oikein ole. NetAnttilassa oli myös samoja myynnissä. Esikoisen kanssa paras hankinta muovifrotee osastolla oli Ikeasta ostettu lakanan kokoinen muovitettu liina, joka oli tytön sängyssä varsinaisen patjan päällä ja ne muovifroteepalat sitten vain sijauspatjan päällä. Kertaakaan ei saatu itse patjaa kasteltua vaikka petivaatteita joskus saikin pestä. Sen hinta oli joku ihan pari euroa, sain aikanaan vinkin yhdeltä kaverilta.

Vauvan lakanat maksoivat saman verran kuin aikuistenkin, mutta minäpä tein niin että ostin aikuisten ja laitoin puoliksi niin saa kerralla kaksi. Nyt ajattelin tehdä lahjaksi saaduista satiinilakanoista tytöille lakanat. Meillä kun on itsellä tuplaleveä petari niin ei siihen oikein noita normilevyisiä saa järkevästi levitettyä.

Toivottavasti löydät harsoja, meilläkään ei ollut tytön vanhoja tallessa kuin kaksi.

t: Typykkä

Mies lähti pelaamaan lentopalloa ja nyt sitten vietän esikoisen kanssa laatuaikaa kahden. Mies siis lomalla vielä tämän viikon...

Tärppäyksestä oli puhetta. Esikoinen sai alkunsa heti, ei tarvinnu ku nähdä. Nyt sitten tämä toinen. Ei millään, 3-vuotta tehtiin. Ei meistä kumpikaan missään kokeissa käyty, kun meinattiin, että on meillä sitten ainakin yksi. Kirveen heitin kaivoon jo ekan vuoden jälkeen, eli sitten ei enään edes yritetty, mutta ehkäisyäkään ei käytetty. No, kyllähän sillai tärppäs, että siinä 3 vuoden aikana 2 keskenmenoa... Mutta nyt on hyvinkin paksukainen olo... :D

Tänään käytiin puistossa leikkimässä. Oli oikein kivaa, kun isukkikin pääsi mukaan, mutta äitin pisuhätä sitten kuitenkin latisti hommat niin, että piti lähteä kotiin...tytsy ei oikein tykännyt.

Masukki on ollut kääntyneenä jo hetken aikaa lähtökuopassa. Pissahätä vaiva on aivan kauhea. Yöllä n. 2-3 tunnin välein ja päivällä parhaassa tunnin välein. Huh! Onneksi ei ole lopullista, toivottavasti. 4 viikkoa kun vielä jaksaisi käydä sielä veskissä, niin hyvä. No, voihan sitä aikaa mennä se 6 viikkoakin, mutta lyhimmillään se 2 vkoa.

Mutta nyt lähden hakemaan pyykkiä narulta.

vm78 ja iiro 35+4

Viikonloppu meni että hujahti, mutta toisaalta, mitä nopeammin aika menee, sitä nopeammin saapuu syyskuu...=)

Raskautumisesta oli ollut puhetta. Meillä tärppäsi oikeastaan saman tien, jätin pillerit pois ja yhdet menkat siinä välissä tuli ja seuraavasta kierrosta osui. Kyllä sitä vähän yhdessä ihmeteltiin, että näinkö nopeasti se onnistui -ja kun ovulaation osuessa juuri joulunpyhiin, jotka vietettiin sukuloimassa, ei harrastettu kuin se yksi ainut kerta, niin piti tehdä kyllä aika monta testiä, ennen kuin uskottiin todeksi=) Vaikka eihän se periaatteessa vaadi kuin sen yhden nuijapään...;)

Viikonloppuna käytiin asuntomessuilla, oli ihan kivat messut. Verrattuna ainakin viime vuoden Espoon messuihin, niin enemmän sellaista " normaalia asumista" oli havaittavissa. Ainut haittapuoli oli ne hirveät määrät ihmisiä!!! Niin ja se portaissa ramppaaminen...=)

Eilen käytiin sitten katsomassa kaveripariskunnan " uutta vauvaa" , on tosin jo kohta 2kk, mutta aikataulut ei oo aiemmin sopineet yksiin. Tyttö oli suloinen kuin mikä...:) Kyllä se aina yhä enemmän konkretisoituu se oman pirpanan syntyminen, kun käy vähän mallia katsomassa:)

Tänään on ollut ihme pyörryttämisiä melkein koko päivän töissä, huomaa, että vaikka istuu, niin huippaa välillä silloinkin... Voi olla, että verenpaine on tosi alhaalla jostain syystä (alhainen mulla on koko ajan ollut, muttei pyörryttänyt sentäs ole). Huomenna onkin sitten neuvola, täytyy siellä taasen kysellä. Nyt onkin pitkästä aikaa oma th ja käynnit alkaakin nyt sit 2 viikon välein.

Mun on muuten tosi vaikea sanoa, että miten päin vauva mahassa on, tuntuu, että on ihan miten päin sattuu...=) Pyörii niin ympäriinsä, välillä tuntuu, että on ihan poikittain, mutten kyllä tajua, miten se niin mahtuis olemaan... No, ehkä viitteitä siihenkin saa huomenna=)

Aurinkoista päivän jatkoa

Poklo ja Papu 31+5

Kaksostenrattaat on Marco Sky L- merkkiset, hinta tuli postikuluineen 175,90. Tämmöiset matkaratas-tyyppiset, kapeat ja kevyet (13,5kiloa). Olen aika tyytyväinen, mutta en tiedä, meniskö täällä Suomessa paksussa lumessa yms, ajattelin kuitenkin että meille sopii, kun lunta uudessa kotimaassa harvoin ja vauva on ihan kuin piilossa, esikoinen saa sitten jarrutella ne uteliaat:)

Tässä vasta heräillään lasten kanssa, mies lähtenyt jo aikoja sitten töihin..

Kiva kuulla coliksestakin, mukavaa, että kaikki ok. Minäkin varmaan viihtyisin vielä mökillä, mutta sinne on turhan pitkä matka, en halua savossa vieraissa maisemissa synnyttää.. =)

Vauva painaa tuonne alas.. Ihan kuin keilapallo olisi välillä jalkojen välissä.. Toivottavasti vaihtaa hieman asentoa, ennen iltapäivää.. Yöllä jo oli vessassa käydessä kävely hankalaa..

Palailen.. Yritän saada jotain kotihommia tehtyä..

Piiu ja 007 rv 35+3

Ja olipa ihana terkkari siellä. Oma terkkari on lomalla, ja tää sijainen oli niin mukava että voi kun hän olisi aina siellä. Kuten epäilinkin, vauva taitaa olla perätilassa. Terkkari oli tuntevinaan pään ylhäällä ja koska sydänääniä oli vaikea löytää, sanoi että sekin kertoo perätilasta. Vajaan kolmen viikon kuluttua on seuraava neuvola ja jos silloinkin näyttää olevan perätilassa, ultrataan.

Painoa mulle oli tullu kohtuullisesti, lisää sais vielä tulla ja terkkari kehotti surutta syömään mitä mieli tekee ja laittamaan ruokaan kermaa jos tykkään jne. :) Siis en mä mikään laiha oo, mutta kun esikoisen aikana imetys tosiaan vei parissa kuukaudessa kaikki 10kg mitä olin raskauden aikana saanu.

Verenpaineet oli hyvät, pissa ok. Kohdunpohjankorkeus 28cm eli keskikäyrällä, kun tähän asti on menty yläkäyrällä. Vauvan syke matalampi ku ennen, 142. Ja se hemoglobiini jota mietin, oli tosiaan laskenu 109. Terkkari kehotti syömään rautaa ja jatkamaan vielä synnytyksen jälkeenkin, samoin kehotti ottamaan reilusti kalkkia kun edellisestä synnytyksestä ja imetyksestä on niin lyhyt aika.

Ei mulle oo se oma terkkari mitään mistään kalsiumista puhunut. Eikä esim. siitäkään, että eka raskauden jälkeen ei tartte samalla lailla odotella sitä vauvan pään kiinnittymistä. Tuntuipa muutenkin että oli oikein hyödyllinen neuvolakäynti, ku kuulin kaikkea uutta ja nimenomaan siitä mitä tarkottaa odottaa toista lasta ja etenkin näin pian esikoisen jälkeen. Ja sekin lämmitti mieltä, kun tää terkkari niin mukavasti kyseli omasta jaksamisesta. Sanoikin, että pitäis parissa viikossa huomata muutos olossa jos mun väsymys johtuu tuosta hemoglobiinista, ja että jos ei olo parane niin pitää sit miettiä jotain muuta. Onhan mulla elokuussa kyllä se psykologiaika joka tapauksessa olemassa, kiva niin.

Meillä oli miehen kans puhetta siitä, koska laitetaan vauvan tavarat valmiiksi. Yllätyin, kun hän olisi valmis laittamaan jo ennen mua! Päätettiin sitten että laitetaan siinä kuukautta ennen laskettua aikaa, jos ei mitään ihmeellistä ilmaannu sitä ennen. Samoin kaukaloasiaa jahkattiin edelleen, että ostetaanko uusi vai ei. Musta tuntuu että voisin käydä ostamassa, kunhan ekat äippärahat tulee. :) No ei se nyt rahasta kyllä oikeasti kiinni oo, enemmän kai siitä periaatteesta että pitääkö kaiken olla uutta vai mihin asti voi kierrättää käytettyjä ilman että tuntuu turvattomalta. Ja mun kohdalla kyse on tietysti siitäkin, että mikä näyttää nätiltä!! :D

Hassua kun just eilen valitin miten oli niin kurja aamu ja kamala uupumus. No nytpä nukuinkin viime yön tosi hyvin, heräsin eka kertaa vasta viideltä vessaan ja olo on sen mukainen. Uskomatonta kuinka paljon se vaikuttaa, että saa useamman tunnin tauotonta unta.

Eilen nukuin kyllä ihan minipäikkäritkin, ja kun olin heränny oli meillä taas orava keittiössä. Että mä alan inhoomaan niitä otuksia. Onhan se söpöjä luonnossa ja pienen matkan päästä, mutta mä EN tykkää kun ne tulee keittiöön ja paskoo parvekkeelle. Melkein päähän piti kalauttaa harjalla ennenkuin lähti pakoon. Ja silti kiipes vain metrin päähän ulkoseinää ja rupes tulemaan takas. Taas huidoin harjalla ja sit se otus keksi kiivetä parvekkeen katolle ja tuli toiselta puolelta kurkistelemaan. Mä en kestä niitä enää. Aattelin kokeilla jotain jyrsijäkarkotinta, siis niitä mitkä lähettää jotain korkeaa ääntä josta pikkuelukat ei tykkää.

Selkäkipu mulla meni tosi pahaks iltaa kohti eilen, en melkein voinu kävellä kun viilsi niin ilkeesti jalkaan. Pidin lämpöpakkausta alaselällä puoli tuntia, se rentoutti mutta ei se siihen kipuun auttanu. Mies sit ystävällisesti rupes kevyesti hieromaan sitä kipeää aluetta ja silleen jännästi venytti jotain. Oikein tunsin semmosen napsahduksen ku joku liikahti, ja sen jälkeen se kipu oli täysin poissa!! Arvatkaa olinko iloinen. Välillä tuntuu että mun miehestä olis pitäny tulla joku kansanparantaja eikä mikään FM ohjelmistosuunnittelija... ;)

Pikkumies pitäs nyt laittaa päiväunille joten äippä häipyy koneelta!

kirahviina rv 30+6

Aivan ihana reissu takana! Olimme siinä uudessa Tallink Spa hotellissa ja kovasti tuli kylvettyä ja nautittua olosta. Mitään ylimääräisiä hoitoja en ottanut, koska ajat olivat kovin varattuja. Hyvin riitti poreammeet, altaat ja saunat kylpylän puolella. Syötiin hyvin ja myös käveltiin paljon, joka jo näillä viikolla on perin hidasta, mutta yllättävän hyvin jaksoin silti. Iltaisin tosin kivisti ja pakotti paikkoja, mutta en pahimmista suppareista kuitenkaan kärsinyt.

Raskauden alkamisesta/tärppäämisestä on täällä näköjään keskusteltu. Meillä raskaudet ovat alkaneet helposti, ensimmäinen tytär sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta, toinen kolmannesta kierrosta ja tämä viimeinen toisesta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Tästä kolmannen tärppäämisestä olimme aika ihmeissämme, koska kuvittelimme, että ikä on jo tehnyt tehtäväänsä hedelmällisyydessäkin, mutta näin taas kävi onnellisesti. Ilmeisesti olemme molemmat aika hedelmällistä sorttia. Siitä täytyy olla enemmän kuin kiitollinen, meilläkin kun on lähipiirissä koettu lapsettomuutta ja on tullut läheltä seurattua sitä tuskaa.

Piiu, huominen on vielä voimassa?

En kommentoi nyt enempää, koska täytyy lukea ajatuksella ja ajan kanssa nuo teidän viikonlopun ja nyt maanatain kirjoitukset.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Haikarapolska ja neiti masukki rv 34 tasan

Mä en käynyt edes uimassa, lapset lotrasivat kavereineen senkin puolesta.. Lastasin koko tila-autollisen täyteen lapsia, omia ja niiden kamuja ja lähdettiin.. =)

Kyllä mä haikarapolska olen huomenna tulossa..

Nyt saunaan..

Tänään saadaan hakea meidän uusi tila-auto Kia Carens:)

Se olisi pitänyt saada jo 2 viikkoa sitten mutta pääasia että ehti nyt ennen vauvan syntymää.

Sunnuntaina mennään sinne jorviin tutustumaan.

Tuleekohan mulle liikutustippa linssiin kun siirrytään sinne lapsivuodeosastolle katsomaan vstasyntyneitä kääröjä.

Harsoista on ollu puhetta.Meillä niitä on 2 lapsen jäljiltä iso pino onneksi valmiina kun äitini on niitä muinoin ommellu (kangaskaupasta löytyy harsokangasta).Ne on kyllä aika ehdottomia vauvan päänalusiksi,röyhtäyttämiseen..Kyllä niitä päivässä kuluu jos vauva on kova pulauttelemaan.

Sairaalakassin olen pakannut valmiiksi.Mun vaatteet vaan puuttuu kun en tiedä mitä sitä laittaisi päälle.Äitiysvaatteita en laita ja sitten ihan normaalitkaan housut tai hameet ei päälle mene.Mulla taitaa löytyä kyllä ehkä joku hame missä on kuminauha vyötäröllä ja sitten joku paita jonka kanssa voi imettää tarttis kanssa olla.Eilen katselin jumbosta yhtä kangas tunikaa jossa edessä napitus mutta jäi sitten kuitenkin kauppaan kun en ollu yhtään sellaisella tuulella että olisin jaksanut mulle mitään ostanut.Meidän 7 vuotiaalle ostin jesper juniorista kivan neuletakin 5e,ovh oli 21,50!

Hansu,tosi hyvä että hait ja sait sitä saikkua.Nyt ei tarvitse kyllä enään yrittää jaksaa riekkua kovin pitkiä aikoja pystyssä jos ei jaksa!

Kotitöistä.Meillä mies on aktiivisempi kotihommissa kuin minä.

Nyt varsikin kun on ollut noita supisteluja talvesta saakka niin mies on halunnutkin auttaa kovasti kotitöissä ja passittanut mut lepäämään.

Ehdin kohta minäkin sitten vastavuoroisesti tekemään enimmät kotityöt kun jään kotiin.Mutta noin muuten meillä ei ole ns.naisten tai miesten töitä vaan molemmat tekee tasapolisesti aivan kaikkea.

Nyt siellä taitaa taaaaaaas sataa.Toivottavasti huomenna ei sada kun meidän tytöt lähtee siskoni kanssa lintsille.

Noi sää tiedotuksetkaan eivät juurikaan pidä paikkaansa joten eipä kannata niiden varaan mitään laskea.

Mä tarviin kyllä aurinkoa ja lämpöä muute oon ihan väsy ja murinapäällä.Oltais varmaan muutettu jonnekkin ulkomaille mutta eihän se vielä onnistu kun on uusioperhe jossa lasten pitää päästä kätevästi myös toisille vanhemmilleen.

Palaillaan asiaan sitten myöhemmin...

Nyt ollaan suunniteltu ennen joulua kokopoppoo egyptin matkaa.Ollaan alettu jo kerää rahaa se on aika kallista lystiä kun 6 lähtee.

Egyptissä en ookkaa aikaisemmin käynyt.

Onko teillä kokemuksia egyptistä?

Kaipa se on ihan hyvä lapsikohde.

Nyt meen laittaa pyykkiä koneeseen..

Möhis+rakkausvauva 33+5

Tänään aamulla olin sitten vihdoin lääkärillä, kun tuota sairauslomaa mietin, ja sen siis sainkin, kun on kaksi viikkoa äitiysloman alkuun. Laittoi supistelu-diagnoosin, vaikka kohdun suu olikin ihan hyvin kiinni.Oli kuitenkin sitä mieltä, että raskas seisomatyö ei nyt ole sitä mitä tarvii tehdä.Henkisestihän tää onkin mulle vaikeinta, töistä luopuminen siis.Pelkään tulevani mökkihöperöksi...Mies lupas kyllä, että heti kun suostun jäämään kotiin, hän ostaa dvd-soittimen (kyllä, meillä ei oo sitä tullu vielä hankittua), että saan viihdyttää itteeni sitten.Nyt siis joutuu kyllä lunastamaan lupauksensa.

Mulla ei ollu mitään käsitystä, että noita harsoja vois ees tarvita enemmän kun pakkauksessa on, eli onpa hyvä että otitte puheeks.Näin kans NetAnttilassa ja vaikka missä niitä.

Joku kysyi myös tukisukista.Ihan meillä Sokoksellakin on tukisukkia, ohuita (sukkahousupaksuudet) ja paksumpia ja varmaan sitten noissa Instrumentarium, ja muissa vastaavissa kaupoissa kans.Omani olivat jotain 7e, joita käytin töissä.Myös lentosukkien nimellä löytyy.

Tänään siis viimesitä kertaa duuniin illaksi, kun huomenna alkaa se saikku.Ehkä sitten joudan roikkumaan täälläkin aktiivisemmin ;)

Hansu ja Hemppa

Heips!

Viimeisen lomaviikon maanantaita tässä jo elellään, onpas mennyt aika nopeasti. Toivottavasti meillä kaikilla nämä viimeiset viikot kuluvat myös samaan tahtiin :) Joillakuilla on alkanut jo väsy painaa kun ei saa nukuttua, noh te pääsette mahoistanne varmaan eroonkin jo viikkoja ennen meitä loppukuun ihmisiä. Pitäisiköhän pistää oikein veikkaus pystyyn siitä koska ensimmäinen ipana syntyy?

Onkohan se laskettu aika taulukko miten hyvin ajan tasalla, pian saadaan ryhtyä seurailemaan kuka olisi seuraavana vuorossa. Jippii!

Tärppäämisestä on ollut juttua, meillä ensimmäinen raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta mutta oli sitten tuulimuna. Tyttö sai alkunsa toisesta mahdollisesta, samoin tämä neiti eli ei ole turhaan meillä ehkäisyä käytetty. Mutta mistäs sitä etukäteen tietää ja kukaan ei todella viitsi testata. Nyt tyttö vinkuu tuossa iltapalaa, ei ole nukkunut tänään päikkäreitä lainkaan joten taidanpa käydä kaatamassa neidin petiin. Jospa sitten saisi vaikka hetken yhteistä aikaa isännän kanssa :)

Ai niin vielä piti kommentoida että meillä vauva on ollut jo pitkään pää alaspäin, vielä tosin siellä 25+ viikon 4d:ssä jalat olivat ensin mutta nyt on kyllä nekin kääntänyt pois pään alta. Potkut tuntuvat selvästi oikealla puolella ja selkä on sitten vasemmalla ylhäältä päin katsoen. Enää ei onneksi supistele kovasti, liiallinen rehkiminen kyllä sitä aiheuttaa mutta pitänee sitten imuroida tämä kaksio vaikka kolmessa erässä, hih! (Kukahan muuten valitteli tuosta asunnon koosta, meillä on kaksiossa pian neljä henkeä ja aika hyvin tähänkin vielä mahdutaan - ainakin seuraava vuosi. Ei ole välttämättä kiva vieraita ajatellen mutta samapa tuo).

Selkäkin vähän oireilee mutta se johtuu tuosta ylenmääräisestä ramppaamisesta joka suuntaan. Tänäänkin piti seistä mustaherukkahilloa tekemässä ja singahdella kaupoissa. Prismasta tein " löytöjä" vauvalle, bodyjä 2 eurolla jne. Alkaapi olla vaatteita jo 80 senttiseen asti ihan tarpeeksi- hyvä niin. Kummallista ajatella että ensi kesänä käyttää 86 senttisiä vaatteita jos yhtään siskoonsa tulee. Hui!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille sateisesta Espoosta

t: Typykkä ja Hermis pian 32 vkoa

Luin nuo loput sunnuntai kirjoitukset ja nauratti heti tuo Kewan toteamus karvoista: ma oon ekan kerran nyt viidessa raskaudessa oikeen apinavaimo! Siis jalan karvat nyt kasvaa miten milloinkin, mutta kampaajalla taytyy kayda kerran puolestoista kk; yleensa leikkautan n. 3kk valein, lyhyet hiukset kun ovat! Vatsakarvotus on ihan omaa luokkaansa, ja myos meikalaisella on hentoa valkosta untuvaa ilmestyny leukaan... kummia noi hormoonit!

Oma olo on mainio; Hope-neito myllertaa paivisin jo ihan saannollisesti; ja kun nukkuu, riittaa nuorimmaisen pikku huudahdus mahan vierella herattamaan; ihan kuin heristaisi nyrkkia, etta annahan mun viela olla!

Mutta nyt kakkonen odottelee nettivuoroaan; siis myohempaan!

Voikaa hyvin

- levinia ja Hope rv 32+2 -

Niin että minkä merkkiset rattaat ostit, Kewa? Muistanko oikein että tilasit Saksasta tms? Minua vain siksi kiinnostaa kun itsekin katselin jotakin vaihtoehtoja sieltä... Mutta en sitten tilannut, vaan ostin Suomesta käytetyt.

Ja sairaalakassiin lisäisin:

- peseytymisvehkeet

- huulirasva

- perusrasvaa itselle

- muutama ponkkari

- kamera(!)

- neuvolakortti (yllätys yllätys)

Jatketaan taas paremmin näpyttelyä, nyt lähdettävä kauppaan :)

Voi TYPYKKÄ, ehkä lepoo autta. Kai se raskaus aiheutta masennusta ja tuleva vauva-arki pelotta. Täälläkin mieliala ylös ja alas, poika raukka saa huudot niskoille. Meis on poissa, mutta totta puhuen ei kaipakaan hirveästi. Vaan illalla kun lapsi nukkuu, haluais juttuseuraa, mutta parempi on nukkua yksin (kauhea pyöriminen nykyään ja ei kaipaa minkälaista korsausta viereeni), saa katsoa telkkarista mitä huvittaa, saa laitta ruokaa kun mieli tekee, lapsen kanssa myös helpompa (mies kun ärsyynty niin nopeasti). Mutta kyllä minuakin pelotta se vauvan syntymä, tuntuu että nyte on jo tarpeeksi vaikea, mutta miten sitten kun on yksi huutaja lisäksi? Minä teen kaikki kotityöt, niin aina ollut, mutta kyllä muistan että odotin jotenkin vauvan alkuajoilla mieheltä apua... Nyte sentään ei ole koiraa, tulis hulluksi jos pitäis vielä miettiä sen ulkoiluttamista (koiralla oli muuten kivasti juoksu- jouluna, juhannuksena ja vauvan synytessä ja laskelmien mukaan olis ollut taas syyskuun keskellä, Huhhhh). Ja minä myös ajattelen että jos sais vähän apua kotihommissa, niin jaksais ehkä seurustella ennemmän miehenkin kanssa. Meillä nimittäin oli kova ihme kun menin vauva kanssa jo 2000 illalla nukkumaan. Ei kai mies raukka ymmärtänyt että kolme kertaa yösyöttöjä, koiran ulkoiluttaminen, ruuan laitto, imetys, siivous, pyykit yms vei voimat kokonaan. Olen ehkä ise myös tyhmä, ajattelen että kun kerran sanon ja jotain ei tapahtuu, niin enää ei yrittä selittä; voi olla että kerralla vaan ei menee kaikki perille...

Asunto on uudessa kotimaassa vuokrattu, remppa aloitettaan pian. Mies sanoi että kuukausi menee, mutta ei ole niin varmaa. Kolme makuuhuonetta, olohuone ja keittiö, leikkipaikka ikkunan takaa, kerrostalon (7kerrosta) ensimmäine kerros. Eli kuulosta hyvälle, vaikka pelotta minkälaiset naapurit tulee, ei ole mikä hiljainen kansa!!! Pitäis katsoa kuvia yms sisustuksen kuuluvaa. Sanoin että tarkka saa olla turvallisuudesta, että kaapit ei kaatuile niskaan yms, kyllä sisustuksen puoli jää miehelle, ei ma täältäpäin pystyy hirveästi vaikuttamaan. Ja näkyy sitten mies itse että toimiiko kaikki, kun joutuu olemaan useasti vielä siellä ennen meidän varsinaista muuttoa.

Eilen saapuivat kaksostenrattaat, aika kapeat ja kevyet, ei ihan osais sanoa että sisarusrattaat. Kasattuna seisoo makuhuoneen nurkassa, poika käy välillä ajelemassa, nallet kyytissä!

Itse oltiin kaverin ja hänen tyttärensa kanssa tänän kaupunkilla, hyvin pienokaiset jaksoivat, äitien shoppailut yms. Välillä käytiin kyllä jossain koriste-vesialtaassa uimaassa, eli Lindexin kautta uudet vaattett ja syömään. Ale oli kyllä kova, t-paita, shortsit ja hattu alle 10 eurolla, ei paha...Toivottavasti poika nukku vielä tovin.

kewa ja toukka 32+1

Hieman huonosti nukuttu yö takana.. Tuli taas pyörittyä sängyssä klo kolmesta viiteen.. Plääh! Hieman närästi ja yhtä asiaa pohdiskelin lopun aikaa.. Paha tapa mietiskellä maailman menoa aamuöisin.. No, josko tästä aamukahvin voimalla heräisi..

Millähän nuo lapset saa taas opetettua uuteen rytmiin, kun koulut alkaa? Kaikki vielä sikeässä unessa.. =)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat