Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (11)

mä miettiny lähinnä et missä mä synnytän...kun ei oo mitää tietoo mihin sitä muuttaa ja mikkelin sairaalasta jäi niin hyvät muistot...mul kesti synnytys vajaa 11h ja kuitenkin kaikenkaikkiaan erittäin hyvä fiilis jäi...ei mitään pelkoja tullut ym...toivon vain ettei toista niin pitkään taritsisi tehdä...

liikkeitä tuntuu ja mies suuttuu kun aina kun se tulis kokeilee ei enää tunnu...äidin käsi hyvä käsi=)

mul ei vaan paino nouse=(,masukin olemattoman pieni pallo...haluu ison masun=)

neidin kaa kaksin tämä päivä oltu,mies työ matkal tämän päivää...kivasti menny päivä kun ollu hyvä ilma... koht tulee ilta vieraita...herkutellaa sit jäätelöllä=)

mukavaa illan jatkoa=)

manja ja vilperi 19+5

Ollaan oltu mökillä, niin ei nettiyhteydet pelaa. Nyt taas kotona ja töissä, joten paluu arkeen on ihanan viikon jälkeen taas alkanut. Ihan pihalla siis olen teidän jutuista... täytynee teidän juttuja lueskella sitten kun on aikaa.

Supisteluja ei onneksi ole tuntunut. Niitä pelkään kokoajan, kun viimeksi jouduin sairaalaan niiden takia. Nyt olo on ihan hyvä, paitsi että liitoskivut välillä vaivaavat.. mutta niidenkin kanssa selvitään. Muksu oli tosi rauhallinen koko lomaviikon, mutta heti kun automatka kotiin alkoi, niin alko masussa tuttu mylläys. Nytkin on myllerryspäällä. Keskiviiikona on neuvola saas nähdä onko painoa tullut kauheesti, kun mökillä tuli vaan maattua ja syötyä. :D

Mymmeli rv 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menee aina niin myöhään ennen kun ennättää mitään rustailla..

Tänään on tehty taas rehua.. Mua työllistää lähinnä ruuanlaitto isomalle poppoolle kun on ollut isännällä nyt noita kavereita. Joskus ennenmuinoin ennen lapsia ajelin välejä ja vähissä polin läjää mutta nykyään vähempiki osallistuminen piisaa.

Tänään on ollutkin lämmin, huomenna pitäs sitten tulla vettä..

Kauppareissulla käytiin pikkuhousun ostossa kun alkaa alkkarit kirraamaan. On kyllä kalliita ihka aidot mammapöksyt, hui. Kerran jo ostin ihan vaan sellasia isojentyttöjen tavallisia maxipöksyjä mutta ei ne oikeen oo kivoja kumminkaan kun enemmän alkaa tää pömppö eteenpäin työntyä.

Vanhoja ei ollut jäänyt kun yhdet kaapin perälle.

Masuvauva on aikas rauhallinen, tuossa lauantaina oli reippaammalla tuulella mutta nyt taas ottaa iisimmin. tai se istukka siellä taitaa olla nyrkkeilysäkkinä pikkusella=)

Vähän on ollut öklömäistä oloakin mutta onneksi se vaan käy eikä jää sen kummemmin vaivaksi.

Mä en synnytystä vielä uskalla kamalasti miettiä.. Lähempänä vuodenvaihdetta sitten enemmän kun on pakko;D.

Nuorimman synnytys oli kyllä todella ihana kokemus, ei kivuton mutta supparit oli niin siedettäviä ettei isäntä ollenkaan meinannut tajuta, että vauva kohta syntyy;O

Kaksi ekaa on ollut kivuliaampia, niissä oon saanut kohdunkaulanpuudutuksen joka esikoisen kanssa auttoi kyllä tosi hyvin tunteroisen, toisen kanssa ei yhtään. Istukka irrotettiin molemmissa synnytyksissä käsin nukutuksessa eikä ne äiskän pulleropallerot ihan löysässä olleet muutenkaan.

Tosin ei tuo kolmannen synnytyksen istukan irrottaminen kyllä mikään kiva homma ollut kun oli se salissa raakalla voimalla nykästiin irti...Melkeen on nukuttamalla ollu kivempi se homma, nyt vaan en joutunut vauvasta eroon usemmaksi tunniksi mikä oli kyllä tosi ihana.

Mä tuudittaudun siihen uskoon,e ttä saan nyt neloskerrallakin epiduraalin kuten nyt kuopuksen kanssa, spinaalia olin ajatellut mahdollisesti kokeilla vaan kun sen laitto sattui niin penteleesti kun polvi tähystettiin tammikuussa, että en taida uskaltaa antaa sitä laittaa.. tosin nukkumatin ammattitaidostahan on pitkälti kyse, ekassa polvileikkauksessa oli ihan kivuton spinaalin laitto, jälkimmäinen vaan jätti nyt pelon poikasen..

Mua haittaa edelleen se Himpulan ultrakäynti.. Onneksi olet itse ajatellut asiaa ja hivenen rauhottunut ja vähän positiivisellakin mielellä.

Tuli vaan mieleen kun olin tuota kuopusta ultrassa moikkaamassa OYSsissa pari vuotta sitten ja sillon tuli yks pari sieltä ultrahuoneesta , laitto istumaan odotuspenkille ja kohta lastenkardiologi tuli ja menivät yhdessä toiseen ultraushuoneeseen.. Niin olisi sinunkin pitänyt päästä lastenkardiologin ultrattavaksi oitis suoraan, tuollaista epätietoisuuden taakkaa on raskas kantaa parikin viikkoa.

Omaa ultraa odottelen jännityksellä mutta siihenhän on vielä rutkasti aikaa, vähän meinaa huolestuttaa nuo liikkeet jotka niin harvakseltaan tulee, tosin järki sanoo,e ttä viikkoja on niin vähän että vasta pitäs alkaa edes tuntumaan touhuilu vaan kun alkoi niin aikasessa vaiheessa tuntumaan ja sillon tuntui paljon useemmin. Mutta istukkakin oli vielä tuolla " kohdun katossa" .

Jo vain , pakko alkaa höyhensaarille menoahommata jaksaa aamulla taas ylös.

Lahja ja masu 17+3

Mitenkähän nää päivät meneekin niin nopeesti, melkein viikko on siitä kun viimeks kuulumisia kirjottelin.

(.) Liikkeet tuntuvat päivä päivältä selvemmin ja nyt jo masun päälllekin asti, tosin en ole vielä edes yrittänyt että tuntisko tytöt vauvan potkut. Ainakin nämä vanhemmat lapset on aina rauhottunu ku iskä tai joku muu on yrittäny tunnustella niin luulen tämänkin masuasukin niin tekevän :) Torstaina ois neuvola joten sittenpä sitä taas tietää missä mennään. Mulla on issiaskivut hieman alkaneet vaivata, muta otinkin sitten tukivyön käyttöön, en vielä kokoaikaisesti mutta enemmälti kävellessä ja apua on ollut!!!

Synnytyksistä: Vähänpä tuota on vielä miettinyt, mutta jännityksellä odotellaan miten nopea kaveri on tulossa tällä kertaa... Onneksi nyt ei oo kovin pitkä matka sairaalaan. Meillä kun on keskimmäinen tytöistä syntyny kotia... 56min on synnytyksen koko kesto, eikä siinä edes ambulansiiin ehditty. Nuorin on tosin syntynyt sairaalassa, meni osittain lapsivesi ja sitten puhkaistiin kalvot kun oli jo 6cm auki sinne mennessä. Synnytys kesti 1h6min. Kahden edellisen lapsen aikaan meillä oli 50km sairaalamatkaa ja siksi sitten puhkaistiin ne kalvot, ettei taas pääse kotia syntymään. Enkä kyllä varmaan olisi sairaalaan taaskaan ehtinyt jos synnytys olisi suppareilla alkanut :)

Kaikki tytöt kerrankin nukkuvat päikkäreitä ja tämä äippä taitaa mennä herkuttelemaan kahvikupposen ääreen, aamukahvitkin on vielä keittämättä...

Vointeja mammat ja masuasukit! Toivottelee; daisy82 rv 18+6

saas nähdä milloin on luettuna sitten. Ja illalla päsen ihan yksikseni katsomaan sen uusimman Potter- elokuvan =) Siinähän ne kuulumiset sitten olikin.

Edelleenkään en ole liikkeitä varmasti tuntenut ja se alkaa pikkuhiljaa masentamaan, kun niissä ultrauksissakaan ei ole liikettä ollut. No perjantaina taas neuvolaan ja ultraan joko pikkuinen heiluisi ja voisi lopettaa stressaamisen. En oikein osaa varata rakenneultraankaan aikaa kun en tiedä mitä tässä nyt seuraavaksi tapahtuu ja jos tonttunen on samassa mykkyrässä niin ei ne siinä ultrassa mitään näe, että kaikki on aivan turhaa niin kauan kunnes hän suostuu liikkumaan.

No aurinko paistaa ja sillai!

Rilla-ma-rilla rv 18 ja tonttunen

Edellinen synnytys mulla oli aika nopea.Vedet meni yhdellä loiskauksella klo 20 illalla ja täydessä vauhdissa oltiin klo 21, niin että pakkaamisestakaan ei tahtonut tulla mitään kun supistukset veti sängylle kaksin kerroin. Onneks oli vielä aina n 5 min väliä että pysty aina jotain tekemään, että päästiin lähteämään. Synnärillä olin auki vasta sormelle, mutta parin tunnin päästä jo 5 cm ja sitten sainkin puudutuksen ja siitä pari tuntia niin vauva synty. Turkasen kipeätä ja rajuahan tuo oli, mutta onneksi puudutus auttoi vähän niin sai hengähdettyä edes jonkin verran. Niin, nyt kyllä meinaan jo ovelta pyytää tuon puudutuksen kun viimeksi ei ehtinyt oikein vaikuttaa kun painontunne ja kipu pyllyssä oli jo niin valtava.

NO nyt tuolla kaatui puuu!!! Ja suoraan tielle meidän tontilta. Minneköhän pitäs soittaa, että tulevat sen siitä raijaamaan pois. Hirvee tuulen myllerrys kyllä käy. Täytynee lähteä selvittämään.

ei vaan selvinny, kumpi on ja TAHTOO TIETÄÄ.

Kyselin jo terveystalon hintaa ja se oli huimat 250 e,

EI raski millään, sanokaa arvon leidit halvempia vaihtoehtoja. Liikun aikapaljon ympäriinsä joten voisin mennä vaikka jollekin muulle paikkakunnalle.

Potterin lukeminen etenee hyvin:-) miten muilla (tais olla muitakin ko. kirjan kimpussa)??

P-M 19+1

...apua mimmoiseksi napa pian menee, kun maha kasvaa ja iho kiristyy! Näyttää hassulta.

Synnytyksiä oli täällä vertailtu. En osaa kommentoida muuta, kuin että en ajattele koko asiaa tässä vaiheessa. Sitä joutaa pohtia sitten talvella.. Itse olen kuullut kauhutarinoita käynnistetyistä synnytyksistä tuttavapiirissä, joten toivon, ettei siihen tarvitse ryhtyä.. Kivut kuulemma tosi paljon pahemmat kuin luonnostaan syntymään lähteneillä.. Mutta jokainen synnytys on yksilöllinen, eikös näin. Otetaan vastaan mitä tuleman pitää.

Vettä vihmoo, väsyttää. Taidan mennä seikkailemaan turvakaukalo- ja vaunuaiheisille nettisivuille :-)

Oon ihan varma, että tänään tunsin liikkeitä!!! Siihen malliin muljusi, että jos suoli oli, niin olisi jo pihalla ;-)

IHANAA!!! Pikku g liikkuu!

G ja g 17+4

Täällä mietitään lomapäivän suunnitelmia tälle päivälle..

Eilen kävelin 4km lenkin ja voi että loppumatka oli hankalaa, mulla on nilkka oireillut koko raskauden ajan ja varsinkin rasituksen jälkeen :-( Hormoonithan ne, mutta harmittaa, kun kävely on intohimoni ja haluaisin edes kävelyllä yrittää pitää painoa kurissa.

Synnytyksestä...Olen juu miettinyt muutaman kerran ja lopettanut sitten heti ;-) Mulla synnytykset on nopeita, mutta myös siksi rankkoja. Toisaalta saa sitten palkinnonkin nopeaa syliin, niin kyllä sen kestää. Viimoisin ja kuudes synnytykseni käynnistettiin ja se on edellisiäkin nopeampi ja rankempi, tehdyt supistukset oli vieläkin kovempia. Tästä synnytyksestä jäi kyllä vähän kammo, kun on vanha konkari saa olla aikas yksin ja joku käy välillä kurkkaa tilannetta, meillä siivottiin synnytyshuonetta edellisen synnytyksen jäljiltä ja minä onneton pyysin peräruiskeen, jota sitten tyhjentelin vessassa, olo oli jo tosi kipeä. Miehen hälyytin jo pyytämään jonkun apuun, kun en pystynyt enää olla ja tuskan hiki vaan valui. Kun lopulta kykenin vessasta , mentiin synnytyshuoneeseen, kätilön kättelin ja viiden minuutin päästä olin synnyttänyt vauvan. Onneksi olin miestä " valmentanut" aiemmista synnytyksistä, joten hän tiesi kertoa kätilölle, että synnytys on varmaan nopea ja kätilö kiittelikin, laittoi hanskat käteen, kun on joskus käynyt niinkin etteivät ole kerenneet. Kätilö oli toiminut 20 vuotta alalla eikä ollut kertaakaan tämmöstä synnytystä hoitanut. Eikä siinä vessassa juoksun välissä älynnyt edes että synnytys oli jo niin käynnissä, ei puhettakaan puudutuksista eikä edes ilokaasua. Minä sanoin mennessäni sairaalaan, että haluan epidulaarin ekaa kertaa elämässäni, no olihan se tilattu, mutta anestialääkäri peruutettiin, kun vauva oli jo syntynyt. Oli ainakin helppo päätös vuorolle, kun edellinen synnytys oli kestänyt tosi monta tuntia.

Mutta jäi tuosta paniikki, kun vauva olis voinu syntyä myös sinne vessaankin.. Että ottaako kätilöt tosissaan tälläkään kertaa.. Ja tyhjennystä en ota!

ponnari ja itu 19+4

Maydaylle vielä...joku muistaakseni kyseli sille Savonlahdelle rakenneultraa 4D laitteella ja oli hintaa 130¿ meille rakenneultra tavallisella laitteella oli 65¿ ja katto lopuks vielä 4D:lläkin ja dvd kuulu myös hintaan + toki paperikuvat =)

Tänään onkin vielä kaunis ilma, pitäs varmaan raahautua pihalle ja tehdä noita sisähommia sit loppuviikko kun on luvattu sadetta vallan..

Isäni eilen kommentoi mahaani että on se aika palljo jo..ja eipä tuo enää ihan epäselväks jää kenellekkään ;) Liikkeitä tuntuu nyt kovin ihanan paljon ja eilen 4v:kin yritti tunnustella masun päältä mutta vauva rauhottu heti kun vieras käsi tulu masun päälle =) Esikko oli aikoinaan ihan samanlainen. Aina kun mua väsytti jatkuva rummutus niin pyyntö vaan isukilta että lainaappas kättäs ja äiti sai hetken rauhan ;D

Eilen kylässä istuin lattialla silleen toisella kankulla ja en tie jäikö ressukka väliin mutta monoa tuli siihen tahtiin että kiljasinkin muutaman kerran kun niin säikähdin kovaa monotusta! Rauhottu kyllä kun vaihdoin asentoa.

Seuraava neuvola mulla taitaakin olla jo ens viikolla..vai oliko sitä seuraavalla mut aika pian kumminkin! Taitaa olla kerenny oleen jo kolme kertaa sillä välillä kun muilla siellä helsingissä ei kertaakaan! Vaaka näyttää taas ihan varmasti järkyttäviä kun tuntuu että oma vaaka ainakin kasvattaa lukemia ihan kohisten!! =((

Tulevana lauantaina meidän pikkuiset menee ekaa kertaa yökylään =O Miehen kanssa vietetään 8-vuotis hääpäivää ja todettiin että kun tullaan niin myöhään kotiin niin samalla tytöt voi olla anoppilassa yötä..ja päästään paikalle jos tulee jotain. Pitää ees kerran harjotella jos synnytykseen lähtö tulee yöllä tai niin että ollaan yö pois ;)

Tässä pari päivää on tullu pohdittua jo synnytystä ja mitenköhän menee tällä kertaa jne..onko muilla käyny vielä mielessäkään? Mä olen sitä naureskellu että kun molemmissa meno on kestäny yli 12h ja lopulta aina laitettu tippa jonka jälkeen alkaa tapahtua et jos nyt heti pyytäs tipan kun menee ovesta sisään ja hoitas homman alle 30min ;) Viimeeks tipan laiton jälkeen aukesin 15min 6->10cm ja tippa oli kumminkin minimillä, et paljoa apua ei tarvii mut tarvii kumminkin. Ainakin meinaan pyttää sen aikasemmin kuin odotella sen 12h eka!!

Jep, jospa sais taas muutakin aikaseks kuin turinaa ;)

masu 21+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat