Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

En ainakaan nähnyt uutta pinoa, ja tässä linkki viime viikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10781408&p=2&tmod...

Sivut

Kommentit (51)

Olipa kaukana tämä teidän pino, toivottavasti tätä nyt joku lukee:)

Eli tänään se sitten tapahtui, meidän vauva kasvoi isoksi enskaksi, sen kunniaksi käytiin neuvolassakin, tässä uudet mitat: 69,1cm, 8770g ja pipo 45,2cm. Kyllä tuntuu haikealta, näin se vauva kasvaa. Mitäs kertoisin Rasmuksesta¿ no, pyörii ja hyörii ympäri meidän pientä olohuonetta, kovasti yrittää punnertaa konttausasentoon, mutta selkä ei vielä kestä. Kovasti ollaan joko punnerrusasennossa tai pylly pystyssä mutta ei vielä yhtä aikaa. Me istutetaan Rasmusta sylissä, mutta jos laittaa vaikka vaunuihin istumaan niin aika vinossa siellä vielä ollaan, eli selkä ei ole vielä valmis uusiin ponnistuksiin. Suusta pääsee äitiäitiäiti ja sen eri versioita, paljonkin. Aika seurankipeä kaveri ja sylissä viihtyy ehkä liiankin hyvin. Niin kuin olen tuolla pienten puolella kertonut niin soseita menee mukavasti alas. Maitoa nykyään vähemmän, mutta en ota stressiä¿ siinäpä pieni esittäytyminen :)

Sitten mulla olis kysymyksiä, jos joku viitsii vastata edes osaan..

Eli mitä teillä syödään, siis teettekö soseet itse vai ostatteko kaupasta? Jos teette itse, niin minkälainen valikoima teillä on eri ruokia, onko viikon jokaiselle päivälle eri ruoka vai viikko suurin piirtein paria samaa mössöä ja sitten taas vaihtuu? Ja jos pakastatte niin miten, jääpalakuutioihin vai johonkin muuhun?

Sitten haluaisin kuulla teidän nukkumaanlaitto-rituaaleja.. pitääkö lasta nukuttaa vai nukahtaako itse sänkyyn, nukkuuko teidän sängyssä vai omassa..

Mä oon ainakin tähän asti pääasiassa tehny soseet itse, paitsi hedelmäsoseita, mutta tuntuu, että on niin laihat valikoimat meillä, että pitäiskö alkaa ostamaan jotain purkkeja, että tulis vähän vaihtelua.. Ja meillä nukutetaan meidän sänkyyn, makaamalla vaan vieressä, aikaa menee puolesta tunnista tuntiin, kun nukkuu niin nostetaan omaan sänkyyn. Olen alkanut miettimään, että pitäisikö Rasmuksen jo nukahtaa itse omaan sänkyyn..

Sitten vielä ihan aiheen vierestä, jos teillä on kokemuksia polttareista, niin otan kaikkia vinkkejä vastaan¿ minusta tuli kaaso, joten talven aikana pitäisi osata järjestää polttarit, ja mä en ole koskaan polttareissa ollut..

Että tällainen hyökkäys isojen puolelle.. kovin omaa napaa mutta jahka tässä tottuu niin voi alkaa kommentoimaan teidän kirjoituksia..

Toivottavasti joku jaksoi lukea.. :D

Elovena ja Rasmus 6kk tasan

Kiukkupussi on vihdoin nukkumassa..ei meinannut iltapuuron syömisestä tulla mitään kun tyttö huusi ja kiukkusi koko toimituksen ajan, ensi söi jotenkuten mutta sit kun touhu meni ihan mahdottomaksi niin heitin loput puurot pois..no sekään ei käynyt ja siinäpä olikin uusi raivarin aihe kun paha äiti ei anna ruokaa;) No siinä tehtiin sitten sovintoa ja neiti mutusteli vielä talk-muruja vatsan täytteeksi..

Niameylle pitikin sanoa tuosta puuro hommasta, meillä tökki yhdessä vaiheessa puurot pahemman kerran mutta huijasin tyttöä sekoittamalla puolet sileäksi surautettua puuroa ja puolet jugurttia (vauva-jugurtteja vielä silloin)..noi talk-muruthan on vissiin myös aika kuitupitoisia jos teidän neiti ne kelpuuttaa:)

Elovena kyseli nukuttamisesta: Meillä syödään vielä iltapesujen jälkeen unitissiä,sit laitan tytön omaan sänkyyn ja silittelen/hyssyttelen uneen, monesti siinä on vielä kiipeilyä,kikatusta ja itkua ennen unen tuloa..

Mä en henk.koht. pidä mitenkään tavoiteltavana sitä että vauva nukahtais itsekseen omassa huoneessa enkä ole sitä ees yrittänyt tehdä,musta vaan tuntuu luonnollisemmalta ja mukavammalta paijailla pieni uneen, se on tissittelyineen sellainen kiva ja rauhallinen hetki päivän lopuksi:) Jokainenhan toteuttaa nuo asiat niin kuin itsestä tuntuu sopivalta ja toki se riippuu vauvastakin.

Mä oon vihdoin saanut Liian syömään omatekemiä ruokia, pakastan ne ikeasta ostetuissa pikkuisissa muovikipoissa, teen yleensä pari-kolme kertaa viikossa ruokaa niin että teen vuoron perään kanaa,lihaa ja kalaa, pakkasessa on yleensä kahta eri laatua, nyt esim. lohi-kasviskiusausta ja peruna-jauhelikastikemössöä.

meidän viime yö olikin sitten taas näitä ei niin kivoja,tyttö tais herätä 8 kertaa:/

Mies tulee vasta puoliltaöin töistä ja munkin täytyis mennä vielä pariksi tunniksi alakertaan töihin,oltiin vaunulenkillä päikkäreiden aika niin en ehtinyt silloin niitä tehdä..paljon mieluummin kyllä kömpisin peiton alle nukkumaan viime yön univelkoja pois..:)

Queen ja Liia 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=blue]Kandi kyselit imetyskerroista. Meillä tissiä syödään edelleen aika tiuhaan, päivä menee kutakuinkin näin: Aamulla heräämisen (klo 8-9) jälkeen tissiä. Aamupäivällä n.klo 10.30 kasvis-lihasose ja päälle tissiä. N.klo 14 välipalaksi hedelmä-/marjasose ja tissiä. N.klo 17 kasvissose ja päälle tissiä. Klo 20 iltapuuro ja päälle tissiä. Mahdollisesti vielä tissiä pariinkin kertaan ennen nukahtamista, jos (kun) nukahtaminen vaikeaa (nukahtaa klo 21-22.) Yöllä syö kerran tai kaksi.

Meillä ei aamupuuroa vielä ole, otetaan pian kuvioihin sekin kunhan saadaan varmuus kauran sopivuudesta. Aleksi siis ottaa maitoa aina kiinteän jälkeen, mutta vierailu rinnalla tällöin yleensä aika pikainen. Aamulla ja illalla syö sitten molemmat rinnat ja pitempään. Soseen syönnin aikana saa vesihörppyjä.

Ja tarvittaessa tissiä siis syö ruoka-aikojen välissäkin :)

Päikkärit Aleksi ottaa n.klo 11-13 ja toiset n.klo 16-17.

Nyt mulla ei tuukaan mieleen muuta mitä piti kirjoittaa...No palaan jos tulee mieleen.

Viipero & Aleksi 8½kk[/color]

D vetelee päikkäreitä eikä oo mitään tekemistä (=ei huvita siivoilla tms).

Mun oli muutenkin pakko tulla MIAMIK' lle kertoon, et D söi ison purkillisen ruokaa kokonaan yhdellä ruokailulla ;). (Jos muistat sen sun kyselyn, mikä ei koskenut meitä ;)...)

Burde: Meillä on Britax Two Way Elite. Mä olin kans ihan sekasin istuinta hankkies. Liikkeessä vähän tuputettiin yhtä kasvot menosuuntaan penkkiä. Myyjä korosti jotenkin sitä, et kasvot taaksepäin on vaan pohjoismainen suositus. Etin sit hulluna tietoo, et miks näin on. Sain sen käsityksen, et Keski-Euroopassa ajetaan kovilla nopeuksilla motareilla, missä ei tarvi pelätä vastaantulijoita (eikä siis juuri nokkakolareita isoista vauhdeista). Pohjoismaissa ei noita isoja motareja ole juurikaan ja nokkakolarit tapahtuu usein kovasta vaudista. Tolloin kasvot menosuuntaan istuessa on iso riski (pahoihin) niskavammoihin, kun lapsen lihaksisto ei jaksa pitää päätä kunnolla rajussa törmäyksessä. Tää ja istuimen helppo asennettavuus vaikutti paljon meidän valintaan + se että tota istuinta oli paljon kehuttu. Testituloksiakin kannattaa varmasti kasella, mut paljon löyty juttua siitä, et jotkut testit ois " maksettuja" .. Kuka sit mitäkin uskoo :S..

Emmille onnea taidosta ja merkkipäivästä!

Karssulin Ainollekin onnea taidosta! D alko kontata ihan yhtäkkiä. Osas kyllä kontata jo jonkun aikaa, mut aina parin konttausaskeleen jälkeen alkoi ryömiä. Sama oli oikeestaan kävelyn kanssa eli osas ja pysty, mut silti konttas mielummin. Nyt tuo jo melkein juokseekin (ainakin yritys on kova) ;). Eli siis Ainokin voi vielä alkaa yhtäkkiä kontata tai sit ei (niin kuin q) ;). Mun kaverikin saattaa lähteä leffaan, mut teidät otetaan mielellään seuraks kans (ja muitakin tietty). Yritetään vaan välttää säärikarvojen nyppijää ;D.

Jenni ja D unilla

Missäs kaikki enskat luuraa? Mäkin tulin tosin vain pikaisesti kertomaan kuulumiset, pitäis jatkaa eilen kesken jäänyttä siivousta...

Aino konttaa! Piti tietenkin tulla heti hehkuttamaan kun olen sitä niin odottanut ja treffeilläkin sitä pähkäiltiin. Eilen Aino konttasi kunnolla ekaa kertaa ja tänään konttailee jo paljon. Ja pinniksessä nousee nyt koko ajan seisomaan, unet siis hieman katkonaisia... Siis ihan hurjaa tällä hetkellä tuo kehitys kun muutamassa viikossa oppinut suurimman osan taidoistaan.

Eli eilen oltiin siellä Iho- ja allergiasairaalassa ja saatiin lupa 1 v iässä kokeilla maitoa, kananmunaa vasta ensi keväänä. Ainon paino oli nyt vaihteeksi noussut hyvin ja lääkäri oli tosi tyytyväinen Ainon ruokavalioon (olenkin kyllä ihan tarkoituksella lisäillyt ruokia monipuolisesti). Ennen päivähoidon aloitusta lääkäri suositteli lisäämään vielä loput viljat ja kalan. Kanan aion myös vielä ehtiä kokeilla. Ei kuulemma tarvitse enää nenäänsä siellä näyttää jos näin hyvällä linjalla jatkuu. Jey! :)

Olin illalla työkavereiden kanssa syömässä ja täytyy kyllä sanoa että on ihan mega-ahdistus tuosta töihinpaluusta tällä hetkellä. Töissä oli kamala ilmapiiri kun sieltä lähdin ja kuulemma sama meininki jatkuu. Mutta jospa sitä kuitenkin jaksais kestää kun elämässä on tärkeämpääkin nykyään kuin työ - tuo pieni rakas typsy. Olen miettinyt paljon opiskelemaan lähtöä ja nyt kun on tuo vuoden sijaisuus, voisin sen aikana etsiä hyvän oppisopimuspaikan niin pääsisin aloittamaan. Lähihoitajana voisin sitten tehdä keikkatöitä ollessani hoitovapaalla, jos ja kun toinen lapsi meille siunaantuu. Silloin haluaisin olla pidempään kotona.

No, mutta täytyy kai mennä jatkamaan hommia. Hyvää viikonloppua!

Karssuli & Aino pian 10 kk

P.S. Kandi, kiitos kuvista! En ole saanut omiani vielä koneelle mutta kunhan ennätän niin laitan sulle tulemaan. :)

Tällee itsekkäästi nyt vaan omia kuulumisia kirjoittelen. Me käytiin Kassun kanssa siellä lääkärillä ja eihän siellä mitään kivaa kuultu. Paljon tutkimuksia tulossa ja nyt elokuussa alkaa fysioterapia kerran viikossa. Tulevaisuus sitten näyttää mitä kaikkea Kassu pystyy oppimaan ja mikä tulee olemaan haasteellista.

Kassulla on toinen etuhammas puhkeamassa ja se näyttää vaikuttavan niin ettei ruoka oikein maistu ja Kassu nukkuu normaalia enempi. Toinen yläetuhammas puhkesi viikonloppuna. Saa nähdä miten pitkään pystyn imetystä jatkamaan. Muutaman kerran on poika ottanut aika tiukan otteen hampailla rinnasta. Kassu ei vaan suostu vastiketta juomaan tippaakaan, että siinä mielessä ei olisi vielä hoppua lopettaa.

Ollaan taas reissuun lähdössä ja pitäisi siivota ja pakata, joten tässä nyt tällaiset pikakuulumiset. Kommentoin toisella kertaa.

Mörötin

[color=DA70D6] Pikainen kurkistus tänne puolelle:) Huomasin, että MÖRÖTIN olit kysellyt jokin aika sitten äiti-lapsiseuraa Jyväskylästä:) Me asustellaan Jkylässä ja seura kyllä kelpaisi!

Olisipas kiva käydä yhdessä esim. vaunuttelemassa, kaupungilla tai vaikkapa jossain vauvaharrastuksessa (muskarissa, uimassa...) :)

Toivotaan, että pikku-Kassun " käsiasia" pian kohentuisi ja fysioterapiasta olisi teille apua!!! Jaksuja teille lähettelen kovasti!

Vilkutukset kaikille muillekin Enskoille ja pikkuisille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 4 kk ~ ♥ ~

[color=blue]Onpas hiljaista, kaikilla näyttää olevan elämää :) Pikkuenskoihinkaan kukaan ei ole tainnut eilisaamun jälkeen kirjoittaa, vaikka siellä yleensä vilkkaampaa keskustelua kuin täällä (nimim. yksi jolla tänään ei ole ollut elämää..)

Kiva kuulla Quun ja Naperonkin kuulumisia pitkästä aikaa!

Quulle tsemppiä ja pitkää pinnaa pikku quun syömisharjoitusten kanssa :)

Apua, pian se teidänkin poika on jo vuoden vanha!

Rasmukselle onnea ½ -vuoden etapin saavuttamisesta, ja tervetuloa isoihin :)

Soseista, teen itse joitain kasvissoseita, lihasoseet ja hedelmä-/marjasoseet ostan. Meidän sihtikurkku ei huoli itsetehtyjä lihasoseita, en osaa tehdä niistä tarpeeksi sileitä. Nuo kasvissoseet olen pakastanut pilttipurkkeihin. Meillä syödään samaa " porsaanlihaa ja kasviksia" -sosetta joka päivä, kasvisoseissa ja marjasoseissa alkaa olla pikku hiljaa jo vaihteluakin. Tämä siksi, että ollaan jouduttu etenemään hitaasti allergioiden takia, ja moni ruoka-aine ei ole sopinut.

Joten hyvin pärjää pienelläkin vaihtelulla, samat soseet uppoaa hienosti päivästä toiseen :) Eli ihan oman maun mukaan voit vaihdella eri soseita, tuskin sillä niin väliä on antaako joka päivä eri makua vai muutaman päivän samaa.

Nukkumaanlaittorituaalit on meillä iltapesut ja pyjaman vaihto, tissittely ja hampaiden pesu. Sitten _pitäisi_ alkaa nukkumaan, nukuttaminen kestää nykyään puolesta tunnista tuntiin.. Eli ei nukahda itsekseen (tosin ei ole koskaan nukahtanut), vaan hilluu seisaallaan ja riehuu ympäri sänkyä ihan väsyneenä. Lopulta nukahtaa joko rinnalle tai sitten tiukkaan otteeseen sylissä tai kyljellään masu äidin masua vasten tuttia lutkuttaen. Siitä nostan sitten pinnikseen. Osan yöstä nukkuu tosin meidän välissäkin, jos ei yöllä saa muuten rauhoittumaan. (Perhepedissä nukuttu täysin 2kk-8kk)

Polttareista, mulla on sama edessä, eli polttareita tässä olen järkkäämässä juuri kun omista häistä selvittiin. Vielä ei ole mitään erityisiä ideoita.. Itsekään en ole ollut kuin omissa polttareissa. Siellä jouduin myymään jäätelöä musiikkijuhlilla ja patukkoja festareilla, lisäksi käytiin hevosajelulla ja saunottiin.

Oltiin eilen serkun häissä, ja oikein mukavaa oli. Aleksi jaksoi taas tosi hienosti ja oli innoissaan uusista naamoista ja tapahtumista. Kymmeneltä lähdettiin kotiin, tarkoituksena että nukahtaa autoon josta siirretään sänkyyn. Kuinkas kävikään...ei nukahtanut tunnin ajon aikana autoon vaikka oli väsy, ja senkin jälkeen kotona hulinat jatkui, nukahti lopulta 00.10... Mies lähti viihteelle piiiitkästä aikaan, ja minä pelkäsin yöllä kun ukkonen oli ihan päällä, salamoi ja rytisi oikein kunnolla :/

Huomenna lähdetäänkin sitten taas Aleksin kanssa ajelemaan kohti mummolaa. Pari yötä ollaan reissussa.

Hyvät yöt!

Viipero & Aleksi 8½kk+[/color]

[color=#8B008B]KANDI - oisinko kuullut että täysimetyksestä sais 10 lisäpistettä ja osaimetyksestä 5 pistettä!!! :)))

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Omanapaista juttua luvassa, on palstailu jäänyt vähille viime aikoina.

Aino oppi nousemaan seisomaan tukea vasten viime viikolla - jey! Aika harvakseltaan sitä tosin vielä tekee, mutta muutaman kerran on noussut seisomaan sohvaa vasten. Itsekin on vähän ihmeissään vielä tästä uudesta taidosta! :) Ja neiti viihtyy niin hyvin muutenkin nyt pystyasennossa, että mietinpä vaan josko jää konttausvaihe Ainolla kokonaan väliin ja alkaa sitten vaan aikanaan kävellä? Ei nimittäin ole tuo konttaustaito edistynyt yhtään pariin kuukauteen, ryömimälläkin pääsee lujaa!

Mietin juuri tänään että hirmuisesti on Aino nyt kuukauden sisään kehittynyt. Eka hammas on puhjennut, oppi kunnolla istumaan ja laskeutumaan istuma-asennosta mahalleen, kävelyttäminen kiinnostaa ja oppi nousemaan tukea vasten. Se on aika paljon pikku-ihmiselle!

Täytyy sekin vielä kertoa että Aino on vähän paremmin alkanut syödä nyt treffien jälkeen. Treffien perästä nimittäin mietin miten vähän Aino oikeasti syö lihakasvissoseita, ja päätin kokeilla erilaisia jippoja jos alkaisi paremmin sujua. No, maissinaksujen määrää on leikattu huomattavasti ja siirrytty kökköisempään ruokaan. Nyt maistuu päivässä 1-1.5 isoa purkkia kun ennen meni 1 pieni purkki päivässä. Jos olisin vähän aikaisemmin oikeasti asiaa miettinyt, olisihan tuo pitänyt tajuta kun Aino tykkää enemmän normi puurostakin eikä ollenkaan sileästä puurosta. Maitoakin menee nykyään noin 5 dl päivässä + puurossa 1-2 dl edestä. Toivotaan että jatkuisi tämä " syöntibuumi" . :D

Kandi, oletteko lähdössä Turkkuseen? Luumu on meilläkin auttanut kaikista parhaiten ummetukseen. Ainolla tuntuu menevän aika herkästi vatsa kovaksi, joten annan luumua lähestulkoon joka päivä.

MM, osanottoni Idan vaarin kuolemasta. Surullista että Ida ei ehtinyt vaariin paljon tutustua, mutta niin elämä joskus kuljettaa pitkin ikäviä polkuja. Meillä myös isukki antoi aiemmin Ainon juoda koko ajan nokkiksesta, mutta sama juttu kävi ettei sitten enää ruoka maistunut. Piti pitää isukille kurinpalautus. :)

Jenni, onnea D:lle kävelytaidosta! Me tultais mielellään leffaseuraksi tsekkaamaan Danielin köpöttely. :) Taisit siitä leffasta aiemmin jutella...

Burde, meillä myös Britaxin Two Way Elite.

Amy, minäkään en oikein osaa enää ajatella Ainoa tissivauvana. Samoin olen ajatellut että imetyksen lopettaminen oli oikea päätös, sopiva päätös meille. Meillä ei omassa pihassa vattuja kasva mutta Ainokin niitä rakastaa syödä, samoin mustikoita. Ja Aino sai maistella kaurajäätelöä viime viikonloppuna, voi että oli herkkua! :)

Nyt kuuluu miehen kutsuhuuto alakerrasta. Hyvät yöt!

Karssuli & Aino 9,5kk

Siis ton viestin kirjotin jokin aika sitten tuonne taaperopuolelle, mutta tän piti tulla tänne...

Huh, kun tuolla taaperoissa on niin hiljaista, niin aattelin tulla tänne vielä moikkaamaan ¿vikaa¿ kertaa... Siis kun ens ke olis pakko vääntäytyä sinne töihin, vaikken kyllä yhtään haluis... Tällä viikolla soittelin työpaikalle, ja sama meno jatkuu, kuin mitä ennenkin, eli kun meiltä on yksi hoitaja lomalla niin sijaista ei saada! No, tuleepahan ylitöitä, vaikkei niitäkään sais tulla, mutta mä en ainakaan voi jättää työkaverille kymmentä lasta, ja häipyy! Sanokoot pomo mitä sanoo!

Ensiksi Poppikselle ja Miamikille pahoittelut menetyksistänne!

Polttareista oli ollut puhetta. Mulla oli itelläni (sillon kuus vuotta sitten) ihanat ja itseni näköiset polttarit, kaverit tulivat hakemaan mut kotoa kaheksan maissa, aamupalan kera. Ja siitä lähdimme ratsastamaan, ja sitten ¿pukeutumisen¿ kautta Tampereelle (mut puettiin pupuksi, koska meillä oli sillon kaks pupuu) ja Tampereella luistelin rullaluistimilla, kävimme Särkänniemessä, sieltä pizzalle, ja erään lapsuudenkaverin isän mökille saunomaan ja juomaan... Ja sieltä kotiin nukkumaan.

Kaksi vuotta sitten järkkäsin ite kahet polttarit, toiset olivat kaasoni polttarit, ja ensiksi mentiin hänen luokseen aamupalalle (tykkää kokata) ja hän pääsi mm ralliauton kyytiin, jätskikiskalle tekemään jäätelöitä, syömään, mökille saunomaan (ja juomaan) ja loppuillasta lähtivät sitten muut baarikierrokselle, minä kotiin, koska Eetu oli sillon massussa... Niin ja hänet puettiin ensiksi cheerleaderiksi (harrastanut joskus) ja loppuillasta keijuksi.

Ja toiset polttarit, olivat Tampereella, ja siellä käytiin eka pelaamassa minigolfia, ja sitten syömään, mökille saunomaan ja uimaan ja juomaan ja loppuillasta muut lähtivät baariin, minä kotiin... Ja hänen pukunaan oli ampiainen, koska inhoaa niitä ylikaiken!

Veljeni taasen sai herätyksen klo 6! Armeijan tyyliin ja oli päässyt ampumaan erilaisilla aseilla, niittämään nurmikkoa siimaleikkurilla (ollut töissä puistolla), ja loppuillan he olivat olleet baarissa. Kulkuneuvona heillä oli vanha armeijan kuljetusauto (yhden kaverin oma)

Olipa täällä käynyt oikein oppimisen puuska pienokaisilla! Moni oli oppinut konttaamaan, eikä kauhean kaukana ole monelta ensiaskeleetkaan! Vautsi vau!

¿Ihana¿ kuulla että muillakin on kiukkupusseja, kuin vain meillä! Eetu on ihan hirveä riiviö kotona! Välillä ei kelpaa mikään, ei syli, ei lattialla leikki, ei titinalle, ei lelut, ei mikään! Sitä kahen vuoden uhmistä kauhulla odottaen!!!

Ja hienoa että Karssuli olitte saaneet noin hyviä uutisia sairaalasta!

Ja sitten bongasin, että täällä on moni aloittanut vast ikään taikka aloittamassa laihista... Oisko kiinnostusta lähtee ¿porukalla¿ laihduttamaan? Musta olis ihana saada vertaistukea myös siinä asiassa teiltä...

Turvaistuimesta.. Meillä on kanssa tuo Britax Two Way Elite, ja meillä kyllä on ahasta siinä apukuskin penkillä... Siis toisessa autossa, joka on farmari, mutta toiseen mahtuu taasen ihan hyvin, vaikka onkin sedan... En sitten tiedä mistä johtuu, mutta eipä meillä kauhean usein siinä edessä ketään istu, niin eipä tuo haittaa.

Joo, mutta nyt tais tulla taas vähän liikaa tekstii... Joten taidan lopettaa tähän.

napero ja Eetu 1v5,kk, niisk!

burde, meillä myöskin tuo britax two-way-elite. Sen takia ostettiin kun kaikki muutkin ;) Mua vaan niin ärsytti siellä JOhannassa taas kun se myyjä vaan hoki koko ajan että kun teidän tyttö painaa yli 9 kiloa niin kyllä sen voi laittaa kasvot menosuuntaan. Minä vaan jankkasin takaisin, että en halua!!! Takaraivossa kummittelee edelleen autokoulun open sanat ja kuvat siitä että alle 3-vuotias matkustaa aina selkä menosuuntaan jne. Mistäs muuten olette ostaneet sellaisia niskatyynyjä? Idalla kans pää roikkuu aika pahan näköisesti kun meidän typy on alkanut simahtelemaan autoon...

Minä ainakin käsitän hapanmaitotuotteiksi raejuuston, viilin ja piimän? Maustamaton jugu?

Emmille 9kk- ja konttaustaidon onnittelut :)

Meillä olisi tarkoitus muuton jälkeen siirtyä yksiin päikkyihin! Aamupäiväunet kun meinaa venyä kolmeen tuntiin ja lounas siirtyä melkein klo 14-15 ja sitten taas toisille päikyille nukahtaminen on todella vaikeaa ja nekin meinaa venyä liian pitkälle. Jos me annettaisiin niin neiti vetäisi unta palloon päikkäreitä 2x2-3h. Mutta Idan on oltava illalla hereillä vähintään 4-5h jotta suostuu käymään yöunille... Mutta se onkin sitten haaste saada neiti valvomaan aamupäivän ja silleen että nukahtaisi vasta lounaan jälkeen :)

Jennin D:lle onnittelut myös kävelytaidosta! Vai että meni siihen 1v1kk että D:kin söi koko ison purkillisen ruokaa :D:D:D

Karssulin Ainokin jo nousee pystyyn. Se on hieno taito. Siitä alkaa kunnolla pään kolina ;)

On se Liia kyllä aikamoinen tissuttelija :) Ootko muuten Queen miettinyt vierottaa yösyötöistä kun Liia täyttää vuoden? Aikaisemmin kun oli puhetta että jatkat imetystä vielä vuoden jälkeen...

Osse, jos luet tämän niin huuda " hep" ;) Eli kävisikö teille maanantai 30.7? Meille ei oikein muut päivät sovi sen muuton takia...

Älkää muuten ihmetelkö jos meistä ei kuulu ensi viikon jälkeen päiväkausiin. Me muutetaan niin maalle että me joudutaan irtisanomaan nykyinen nettiliittymä ja sen uuden saaminen kun tunnetusti kestää ;)

Mitäs vielä...

Missäs quiero on?

MiaMik ja Iitukka

[color=blue]Kiva kuulla Millistäkin pitkästä aikaa! Voi kun teidän Aksu on iso poika jo, kohta puolitoistavuotias :) Olit työkeikankin tehnyt ja hyvin oli onnistunut. Kauankos sulla vielä ne sh-opinnot kestää? Mihin aiot suuntautua?

Niameykin alkaa pian tonskailemaan, hienoa. Ja Ainokin kohta kävelee.

Bejpi, meilläkin jää ihan hyvin tilaa etupenkille vaikka cosmic on takana selkä menosuuntaan.

Queenille taas kerran jaksuja rikkonaisiin öihin. Meilläkin tuntuu yöhulinat vaan pahenevan kuukausi kuukaudelta :/

D:llehän oli iskenyt oikea siivousvimma ;) Varmasti hauskan näköistä kun toinen tuolla tavalla tohottaa ympäri taloa harjan kanssa.

Kiitos puurokommentista, arvelinkin että saattaa 2dl tarkoittaa sitä syötyä määrää. Isolta määrältä kuulostaa, varsinkin tuo 3dl, en itsekään jaksaisi moista annosta :) Mutta kaipa nuo ipanat kuluttaa niin paljon että isotkin annokset sulaa äkkiä.

Eipä mulla muuta... Kunhan Aleksi herää lähdetään hakemaan koevedoksia hääkuvista. Saas nähdä minkälaisia tuli. Kauhulla odotan ;)

Eveliina nukkuu, niin jotain yrittää kirjoitelle..

Turvaistuimesta, Eveliina on juhannuksesta lähtien istunut Gracon Cosmic XTP:ssä, ja tyytyväisiä ollaan mekin.

Netistä kans sillon tutkin istuimia, ja Cosmicin alunperin hylkäsin sen ruotsalais testin takia.. Mut myyjät sai vakuuttuneeksi ja me ei haluttu

sitä Two way eliteä sen takia kun kaikille on. ;) Ei vaan, niin kuin Viipero sanoi, siinä on se rulla mistä " nukkumis" asentoon, ja tuossa Even pää ei nukkuessa

pääse retkottamaan sivulle, kuten oli Gracon kaukalossa. Kiinnitys on muuten ihan helppo kun seuraa ohjekirjaa, mut niille lisävöille ei meidän autosta löydy

helppoja kiinnityspaikkoja.

Mites muille Cosmicin käyttäjillä ja muillakin selkä menosuuntaan olevissa istuimissa, jääkö etupenkille tilaa matkustajalle? Meille nimittäin väitettiin kiven kovaa

kahdessa liikkeessä, että oli istuin mikä tahansa, etupenkin matkustan paikka menee joka tapauksessa. Kyllä vaan meillä Cosmicin ja miehen siskon lasten TWE:n

kanssa mahtuu istumaan edessä. Esim. lapissa kuljimme vain meidän autolla istuimen takia, ja isäni (185cm) istuin etupenkillä eikä valittanut että olisi ollut

ahdasta. Ihmeellistä puhettä liikkeissä...

Monet olivat oppineet uusia taitoja, tasapuolisesti onnea kaikille!

Käytiin aamusta kärrykerhossa moikkaamassa kavereita. Oltiin menossa vaunuilla mutta kun päästiin parkikselle, niin vähän ripeksi ja onneksi vaihdoimme

pikku-Audit vähän isompaan Audiin. Kotimatkalla olis kastuttu..

Huomenna sit Hämeenlinnaan, ainakin Naperon kanssa tavataan. Saa nähdä miten meidän käy kahdestaan siellä kansallisarkistossa.. :)

Kysyn vielä täältäkin mielipidettä, kun Amyn kanssa jutellin, et Eve on lauantaina sen 7kk, niin voisinko silti jo nyt antaa sellaisia 8kk ruokia, missä on

kaikki tutut ruoka-aineet? Kun Evelle menee ruuat missä on paloja, eli ei niin sileät ruuatkin..

Eveliina nukkuu, pyykit on koneessa.. Nyt vois hetken tutkia sukututkimus hommia ja sit syömään..

Bejpi ja Eveliina 3pvä vajaa 7kk

..täytyy kertoa että justkun taas tuntui siltä etten jaksa valvoa enää yhtäkään yötä niin Liiapa nukkui viime yönä 21-06 heräämättä!:) No kuudelta sitten uni ei enää tullutkaan vaikka yritin tissitainnutusta..väsy oli kyllä taas kun en malttanut itse mennä nukkumaan ennen kuin mies tuli töistä,mutta olipa silti ihana nukkua vähän pidempi pätkä:)))

Toivottavasti Viiperokin saat edes yhden mukavamman yön..

MiaMikille isot halit ja osanotot myös täältä! =/

Josko sitä edes tähän pinoon jotain raapustais kun ei oo pitkään aikaan saanut mihinkään kirjoitettua mitään ja tuntuu että suurin osa tutuista on vielä tässä pinossa.

Karssuli, meillä Aksu käveli tukia pitkin varmaan kuukauden päivät ennen kuin lähti konttaamaan :D Sitten yhtenä päivänä hoksas konttaamisen ja konttas sitten siitä eteenpäin aina kun ei tuen kanssa päässyt kävelemään.

Burde, meillä myös Britaxin Two-way Elite ja sehän on kanssa tosi pitkäikäinen istuin kun käy sitten vielä myöhemmin kasvot menosuuntaan auton omien vöiden kanssa. Mulla oli myös ihan ehdoton vaatimus se, että istuin pitää saada selkä menosuuntaan.

Nyt unohtui mitä muut oli kirjoittanut...

Mä olin sunnuntaina ekan kerran töissä kahteen vuoteen. Kävin tekemässä yövuoron tossa terkkarilla ja ihan hyvinhän siellä sujui. Ja oli muuten Aksukin isin kanssa ekaa kertaa yön kaksin =D Aksu oli nukkunut yön tosi hyvin ja nyt sitten pari viimeistä yötä onkin kukkunut senkin edestä. Viime yönäkin kahden ja neljän välillä heräs kolme kertaa. Aamulla meinas alkaa puoli kasin aikaan heräilemään ja väänsi ja käänsi meidän välissä ja inisi ja itkeä tihrutti välillä silmät kiinni. En sitten tiedä mikä oli harmina. Lopulta nukuttiin Aksun kanssa yhteentoista asti =D

pikku-milli & Akseli 1v3kk

Voih,viiperon viime yö kuulosti just samalta kun meidänkin..meillä herättiin pahimmillaan taas vartin välein, tyttö huusi naama punaisena ja änkesi itseään seisomaan..sitten valvottiin taas aamuyö ja lutkutettiin tissiä tunti tolkulla.Mä ainakin luulisin että tämä on meillä nyt noista uusista taidoista johtuvaa levottomuutta niinkuin olit itsekin miettinyt..mutta johtu mistä johtu niin kyllä mua kans väsyttää..eikä pääse edes lepäämään tässä päivällä kun mieskin on aamupäivästä puolille öin töissä:/

Missäs se Q ja q tosiaan luuraavat?

Bejbi oli käynyt korkeasaaressa:) Se on kyllä mukava paikka lapsiperheelle. Mulla vaan on mennyt vähän maku siihen paikkaan kun siellä kissaeläinten näkee usein kiertävän pakkomielteisesti kehää tylsistyksissään ja niillä on tosi pienet häkit, se tuntuu vaan eläinhöperöstä ihmisestä ihan kauhealta:/

Kandille jaksuja anopin kanssa;)

meillä on turvaistuimena gracon cosmic ja ollaan tykätty hirmu paljon!

Me ostettiin se kun mun tuttu luottomyyjä lastentarvikkeesta suositteli

sitä ja sanoi siinä olevan parhaan päänsuojan, pitkäikäisyys vaikutti toki myös ja varmaan sekin että kaukalo oli samaa merkkiä ja mieluinen sekin.Hintaa en onneksi enää muista;)

Miamik: Saa nyt nähdä miten pian meillä päästään yötissittelyistä, kyllä mä tota vuoden ikää oon ainakin tähän asti pitänyt yösyönnin takarajana..mutta,mutta,,mä oon vähän kehno tollaisissa jutuissa kun en jotenkin raaski tjtn:D Voi se olla että mennään edelleen tätä leppoisaa lapsentahtista linjaa ja katsotaan sitten tarviiko yösyönteihin puuttua.

Tulipa noista amyn ja karssulinkin imetysmietteistä mieleen että ollaan just tosta aiheesta juteltu kaverin kanssa, hän kun lopetti imetyksen vauvan ollessa 6kk ja minä imetän edelleen, kaveri puhui ihan samaa ettei voisi kuvitellakkaan imettävänsä, hänestä se jopa tuntuisi jo jotenkin sairaalta ja minä taas en olisi voinut kuvitellakaan lopettavani silloin ja imetys tuntuu edelleenkin mitä normaaleimmalta jutulta:D

Onnittelut Emmille konttauksesta!!

jenin D oli keksinyt kävelyn,hienoa!

Kiva kuulla millin ja niameynkin kuulumisia (millin toki varmaan löytäis taaperopinosta mutta en oo ehtiny siellä lueskella:))

Niamey: Mä kans mietiskelin tota imetysjuttua tässä taanoin, kun siitä tuntuu olevan niin montaa mielipidettä ja burde keroin että hänelle lääkäri oli sanonut että voi imettää, eli kyllä mä ainakin aion imettää vielä jos sattuisinkin raskaaksi tulemaan:)

Voi vitsi kun nyt ois sitten teoriassa mahdollista raskautua niin mähän olen ihan luuloraskaana koko ajan, vaikka itsestäkin toisaalta tuntuu että mahkut on tosi pienet niin silti kuulostelen kaikkia oireita, eilenkin kun ahmin ensin puoli vesimelonia ja sitten juoksin loppuillan vessassa niin aloin jo tulkita siitäkin raskausoireita..sillä vesimelonilla ei tietenkään ollut osaa eikä arpaa:D

Queen ja tyttönen 11kk

[color=blue]Just kun olin aikeissa etsiä meidän pinoa sitä nostaakseni, niin Karssuli olikin jo ehtinyt sen tehdä :)

Olipas teillä hyviä kuulumisia sairaalasta. Ja kiva kuulla että jo vuoden iässä saa alkaa kokeilemaan maitoakin. Juuri yksi päivä mietin että pitääköhän sitä kuinka kauan välttää ennen kuin ekan kerran saa

kokeilla. Tuo vaan haastetta ruuanlaittoon jos joutuu kovin kauan tekemään maidottomia ruokia joita lapsikin voisi syödä (ts. ei eineksiä..), minä kun en mikään mestarikokki ole muutenkaan.

Tsemppiä töihinpaluuasian kanssa, eiköhän se siitä suttaannu. Mutta se on kyllä ikävää jos töissä huono työilmapiiri, se kun vaikuttaa niin paljon työssäjaksamiseen.

Niin ja onnittelut Ainolle konttaamistaidosta! Meilläkin istumaannousu, konttaaminen ja seisomaan nousu tulivat parin viikon sisään ja kehitys tuntui ihan hurjalta.

Poppiskin oli käynyt, tervetuloa vaan pian tänne puolelle :)

Uskon että ihan hyvin voit ottaa sen kukkakaalin jo viikonloppuna, jos kerran porkkanakin tuntuu sopivan hyvin, se kun usein allergisoi jos lapsella siihen on taipumusta.

Liiahan oli vetäissyt hyvän yöunipätkän, mahtavaa!! Toivottavasti lisää samanlaisia jatkossa?

Meillä yöt jatkuu katastrofaalisina. Tai no, kaikkeen tietysti tottuu.. Varmaan neljä kertaa tissittelyä taas viime yönä, eikä varmasti nälkäänsä, kunhan söi rauhoittuakseen. Ja itkeskelyä ja vähtäämistä joka rauhoittuu vasta äipän kainalossa.. Nooh, ehkä meilläkin joskus nukutaan ;)

Huomenna pitäisi lähteä häihin, kivaa. Saas vain nähdä kuinka Aleksi jaksaa. Onneksi Aleksin mumma ja täti on tulossa kanssa sinne niin saa vähän viihdytysapua.

Me oltiin tänään Idan ja mun äidin kanssa poimimassa mansikoita ja 40 minsassa 4,5 kiloa tuli kerättyä. Juuri äsken sain perattua ne tuonne pakastimeen :) Ajattelin ensin viedä Idan jonnekin hoitoon mutta otinkin mukaan ja laitoin neidille kuravaatteet ja kumisaappaat jalkaan. Neiti istui kiltisti paikallaan 10 minsaa ja sitten laitoin vaunuihin ja nukahti samantein ilman kärrylenkkiä. Saatiin ainakin rauhassa keräillä.

Kandin tavoin minäkin voisin kuvitella imettäväni sinne 1v3kk ikään asti, mutta en ehkä sen pidempään...

Meilläkin meni toissayö taas siihen että alkuyöstä Ida puhui unissaan " joodli joodli lai lai" . Sitten valvoi pölisten klo 4.30-5.30 ja kasilta oli tikkana pystyssä. Viime yö meni taas ilman herätyksiä, kerran taisi nousta seisomaan mutta tältä mammalta ei saa enää yöllä sellaisia palveluksia ettäkö kävisin kippaamassa takaisin makaamaan :)

Siitä tulikin mieleeni eilinen päivä noin niinkuin muutenkin. Vähänkö minulla oli pinna kireänä! Rupesin oikein miettimään että Idalla on kestänyt eroahdistus kohta 4kk, huh huh. Taitaa vaan olla niin mamman tyttö että. Koko ajan itkeskelee mun perääni. Ainut niin kun on mun äidillä tai anopilla hoidossa niin ei välttämättä edes huomaa mun poissaoloa mutta heti kun huomaa että olen taas samassa kämpässä niin konttaa mun perässä koko ajan. Eilenkin huusi koko ajan mun perään taukoamatta. Kotona sitten illalla Ida nousi kylmälaukkua vasten seisomaan ja huusi naama punaisena että haluaa syliin mutta ei uskaltautunut laskeutua. Olin niin hermorauniona että annoin vain neidin huutaa. Menin sohvalle makaamaan ja ajattelin vain että katotaan kumpi on itsepäisempi, minä vai Ida (ok, tosi lapsellista :D). Katsoin seiskan uutiset ja 15 min nelosen uutisia ja sitten luovutin ja otin neidin syliin. Siinä sitten halittiin puoli tuntia ja odotettiin isiä kotiin. Kun mies tuli kotiin niin sanoin vain että nyt mä lähden ja mies kysyi mihin? Sanoin vaan moi moi ja lähdin ovesta ulos :) Vein roskapussin ja se riitti rauhoittamaan mut :D

Nyt unohdin jo kaiken muun tämän purkaukseni takia :)

..kun siis joka aamu tuun tänne roikkuun..

D otti tänään aamulla lattiaharjan ja heilu sen kanssa ympäri taloa, niin kauan et tuli hirvee hiki ja itkuväsy. Meillä oli miehen kans hiukan hauskaa, kun yks kipittää ympäriinsä itteään isomman harjan kanssa ihan hulluna :D. Pitää yrittää jostain löytää D' lle omat siivousvehkeet..

Hapanmaitotuotteita on raejuusto (mitä ei meidän terkan mukaan kannata antaa paljon suolan takia), viili, jogurtti (mieluiten saman terkan mukaan maustamaton), rahka jne jne. D söi maustamatonta jogua hedelmäsoseella aluksi ihan hyvin, mut nyt ei enää uppois. Juustoa (tavallista) D vetäis varmaan kilon palan kerralla, jos sais. Aamupalalla saa aina puuron jälkeen mun leivästä palan, josta syö juuston ja nuolee voin ja sit vinkuu jatkuvasti lisää juustoa. Leipä lentää kaaressa lattialle..

MiaMik: Mä oon yrittänyt saada D' a siirtyyn yksiin uniin kans. Aamulla vaan alkaa 2-3 h kuluttua heräämisestä väsyttää niin paljon, et on ihan pakko laittaa poika nukkuun. Saattaakin sit nukkuu jopa 2h. En tiedä onko yöunet liian lyhyet vai mikä :S. Unikoulun jälkeen meillä on päiväunetkin parantunut niin paljon, et en tiedä mitä tekis kaiken sen D' n nukkuma-ajan, kun noin pitkiä päikkyjä ei oo nukuttu varmaan 3kk iän jälkeen (ainakaan 2 kertaa päivässä).

Viipero: Meillä 2dl puuroa on 2dl valmista puuroa. Mä en koskaan mittaa mitään puuroaineksia, mut tiedän puurolautasesta suunnilleen mihin asti on 2 dl.

Niamey: Meillä on kans puurohirmun puroinnostus laantumaan päin. Ennen D saatto vedellä yli 3 dl' kin kerralla. Nyt menee just 2 dl. Toisaalta ruuat on maistunut paremmin, joten ehkä mahassa ei olekaan niin paljon tilaa puurolle (illalla, aamupuuroa ei anneta kuin max. 2dl kun muuten ei mee lounas alas).

Bejpi: Mulle väitettiin tota samaa, et etupenkille ei mahdu, jos on selkämenosuuntaan istuin. Eniten sitä korostettiin silloin, kun yritettiin kaupata kasvot menosuuntaan penkkejä. So far meidän istuin on ollut vaan farmari volkkarissa, missä tilaa jäi yllinkyllin.. Miksei niitä 8kk ruokia vois antaa. Ei niissä ole muuta uutta kuin kököt ja jotain mausteita, ei kuitenkaan suolaa eikä ne mitään tulisia ole kuitenkaan.. Jos palat on hurjan isoja niin voihan niitä haarukalla vähän mössätä (ainakin Semperin lihapulla-perunamuusi-purkissaon ihan hurjan isoja ne lihapullat).

Kandi: multa sais lähtee joku 5kg, mut en jaksa tehdä mitään sen eteen ;). Katotaan josko kouluun palaaminen auttais asiaan.

Jenni ja D

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat