Vierailija

Lapset 2 ja 6 vuotiaat. Aamulla aamupalan jälkeen lojuttiin koko perhe tunti olkkarin sohvalla lastenohjelmia katsellen, kymmeneltä mentiin pihalle. Isä rakensi pihavarastoa 10-17.30, minä istuskelin vieressä vahtien lapsia jotka touhusivat hiekkalaatikolla. Ulkona oltiin puolitoista tuntia. Sitten menin lounaalle lasten kanssa, pieni laitettiin nukkumaan, sillä aikaa isompi (isän avustuksella) täytti pihauima-altaan, pelasi tietokoneella vajaan tunnin ja väritti värityskirjaa. Minä siivosin ja luin. Päikkärien jälkeen välipala, sitten piha-altaaseen lutraamaan, ulkona oltiin kaksi tuntia. Sitten sisälle, lapset leikki, minä tein ruokaa, syötiin, ja illemmalla vein isomman mummolle, meni kalaan ja jäi yöksi mummolaan.. Pienempi touhusi omiaan olohuoneessa meidän vieressämme loppuillan (noin tunti) meidän katsellessa telkkarista urheilua.

Mun mielestä oli onnistunut päivä, ei edes yhtään kinaa, kommentteja?

Kommentit (21)

mutta jos isä on muutenkin paljon poissa kotoa, niin vapaapäivänä olis kyllä hyvä vähän omistaa aikaa lapsillekin. Tunti pari sekä lauantaina että sunnuntaina ihan lasten kanssa vietettyä aikaa joko leikkien, pelaten tai kirjaa lukien voisi tehdä hyvää isän ja lasten suhteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihanalta,toimivalta ja rennolta.

Varmasti jokainen tietää teidän perheessä paikkansa ilman että tarvitsee kinata asioista tai hössöttää rytmeistä yms

Esimerkiksi kun isompi oli koneella, mietittiin yhdessä miten pääsee kentästä läpi, kokeiltiin eri vaihtoehtoja vuorotellen. Piirtämistäkin kävin häiritsemässä vähän väliä katselemalla mitä lapsi piirtää. Kun lapset lotrasivat vedessä, katselin kokoajan ja naureskelin heidän kanssaan. Illalla katsoessamme telkkaria, seurustelimme kokoajan esikoisen kanssa, autoimme palapelien kanssa, opetimme auton osien nimiä jne.. Äiti ainakin oli vahvasti läsnä, väitän minä!

Terveisin AP

Vierailija:

Lainaus:

Ja yleiskommentti päivästä: vanhemmat on paikalla mutta eivät kuitenkaan läsnä.

Isä osallistuu muina viikonloppuina ja viikolla hoitamiseen näin uskoisin.

Jos on joku projekti meneillään onhan sitä tehtävä että valmiiksi tulee.

ette te tee mitään pihavarastolla eikä talojakaan tarvitse maalata. Isit ja äidit istukoon hiekkalaatikolla lasten kanssa aina ja ikuisesti.

Että tiedän mihin kiinnittää huomiota.. Isä on siis paljon töissä, ja esikoinen usein mummollaan yötä. Kuopuskin on mummulassa kyllä aika paljon. Minäkin käyn töissä, ainoastaan viikonloput ovat perheen yhteistä aikaa.

Vierailija:

Lainaus:

Lapset 2 ja 6 vuotiaat. Aamulla aamupalan jälkeen lojuttiin koko perhe tunti olkkarin sohvalla lastenohjelmia katsellen, kymmeneltä mentiin pihalle. Isä rakensi pihavarastoa 10-17.30, minä istuskelin vieressä vahtien lapsia jotka touhusivat hiekkalaatikolla. Ulkona oltiin puolitoista tuntia. Sitten menin lounaalle lasten kanssa, pieni laitettiin nukkumaan, sillä aikaa isompi (isän avustuksella) täytti pihauima-altaan, pelasi tietokoneella vajaan tunnin ja väritti värityskirjaa. Minä siivosin ja luin. Päikkärien jälkeen välipala, sitten piha-altaaseen lutraamaan, ulkona oltiin kaksi tuntia. Sitten sisälle, lapset leikki, minä tein ruokaa, syötiin, ja illemmalla vein isomman mummolle, meni kalaan ja jäi yöksi mummolaan.. Pienempi touhusi omiaan olohuoneessa meidän vieressämme loppuillan (noin tunti) meidän katsellessa telkkarista urheilua.

Mun mielestä oli onnistunut päivä, ei edes yhtään kinaa, kommentteja?

Se että esikoinen meni mummolaan, kuulostaa ihan kivalta. Miksei, jos mummola on niin lähellä, että se onnistuu jouhevasti.

Itse en kovin usein raski omina vapaapäivinäni lapsistani luopua. Mielellään annan heitä esim. viikolla yökylään. Mutta viikonloppuina ja omilla lomilla haluan pitää heidät lähelläni.

Vaikka nuorimmainen touhasi illalla omiaan, televisio vaikuttaa silti taustalla ja lapsi kuuntelee kaikki (= televisio ylimääräinen häiriö lapselle).

Ja yleiskommentti päivästä: vanhemmat on paikalla mutta eivät kuitenkaan läsnä.

Ja isä ei tosiaan varsinaisesti osallistunut, mutta olihan hän kokoajan vieressä, vaikka puuhaili omiaan. Usein hän hoitaakin pihatyöt, ja lapset touhuavat mukana, minun vahtiessa etteivät karkaa tielle tai varasta isän ruuveja.. PItäisikö isän siis istua hiekkalaatikolla, eikö riitä ettähän on kanssamme pihalla??

ap

ei mitään arkea. Arkena on enemmän pakollista hommaa kaikilla perheenjäsenillä eikä vanhemmat pysty koko ajan keskittymään lapsiin (teillähän isommmalla esim. oli viihdytystä koko päivän). Siis todella hyvä päivä jona kaikki lataa akkuja, mutta ei minusta arkea vaan pyhää.

jos mummolasssa on mukavaa, niin miksei lapset saisi käydä siellä. Lapsille on vain hyväksi olla tekemisissä vanhempienkin sukupolvien/sukulaisten kanssa. Se,että isä on jatkuvasti töissä tai tekee töitä, ei ehkä ole kovin kivaa kenenkään kannalta, mutta on korjattavissa. Tärkeintä on ettei tapella tai ettei muutenkaan ole kireä ilmapiiri.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat