Vierailija

Kommentit (10)

ja kaikkinainen " kaikkea pitää maistaa ainakin lusikallinen" on kyllä minusta tosi soopaa. Kuka aikuinen syö aina sitä mitä joku muu määrää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riippuu lapsesta. Jos hän normaalisti syö kunnon aamupalaa niin yksi meloniaamu ei sitä kaada. Sitten syö jokin aamu melonia muttei siitä tapaa ole tehty.

Älä nyt vaan kokonaan ilman jätä. Noin pieni ei oikein vielä ymmärrä nälässä pitämistä rangaistuksena siitä että ruoka ei edellisellä aterialla maistunut.

Meillä minä laitan ruuan. Lapsi päättää miten paljon syö sitä.

Jos ei kelpaa niin menee leikkiin. Saa ruuan sitten kun on seuraavan ruuan aika.

Ja meillä kaksi tervettä poikaa tällä menetelmällä. Ruoka syödään mitä annetaan, lapsi päättää miten paljon syö. Kaikkea maistetaan lusikkallinen, koitetaan muutamaa lisälusikallista monesti sillä sitten jo alkaa ruoka maistumaan.

Parivuotias kyllä osaa jo kokeilla rajojaan. Kiva huomata miten joissain perheissä näköjään lapsi määrää mitä syödään! :D

Jos on huonoruokahaluinen (laiha jne.), niin antaisin. Meillä tyttö sellainen, ja kyllä minä annan hälle, mitä pyytää, että edes jotain söisi.

Onko ruoka maittanut heti aamusta?

Jos on ennen syönyt ihan ookoo, niin nyt se kokeilee mitä tapahtuu, jos vähän kiukkuilee. Jos on siitä kyse, niin pysyt vaan jämäkkänä, ja parissa päivässä lapsi palaa taas normaaliin aamiaiseen.

Mutta sun pitää itse tunnistaa lapsesi ja se mistä on kyse. Jos hänellä on aamuisin huono olo, mihin vesimeloni voi hyvinkin auttaa, niin onkin aika ikävää, jos pakotat syömään jotain tuhdimpaa.

Mutta toisaalta, jos nyt annat periksi, kun lapsi kokeilee rajojaa, niin siinä joudut suohon.

Eli itse sun on se lopulta tiedettävä, miten on toimittava.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat