Seuraa 

Mitä tuon ikäiselle aamiaiseksi, kun puuro ei uppoa ja nykyään ei oikein jugurttikaan (sanoo vain että kylmää...)? Onko muita, joille ei oikein maita aamiainen? En ole sitten liioin tutputtanutkaan (vaikka tiedän että tuo aamupala on yksi päivän tärkeimmistä aterioista)! Syö kyllä useimmiten lounaalla tosi hyvin!

Kommentit (17)

alkuun otin siitä stressiä mutta nykyään en. aamupalaa tarjotaan ja syö minkä syö. välillä paremmin välillä ei juurikaan. leipää pääasiassa ja jos on sämpylää niin uppoaa selvästi paremmin kuin ruis. " kiki" häviää myös takuuvarmasti leivän päältä eli kinkkusiivu. maitoallergian vuoksi kun juustot ei käy. itselle keittelen puuroa, joskus syö sitäkin mutta tosiharvoin. lounas ja päivälline ja iltapala syö tosi hyvin ja isot annokset. isänsä on ollut huono syömään aamuisin pikkupoikana, liekö perinyt sen. saman olen huomannut että puolituntia- tunti heräämisesti syö paremmin kuin jos heti tarjoaa. jos ei kiirettä mihinkään niin makoillaan sängyllä tai istuskellaan sohvalla sylikkäin ja heräillään kaikessa rauhassa.

aamuisin ei syö puuroa. Yleensä syö leipää, banaania, hedelmäsosetta, jugurttia tai viiliä. Siis vain jotakin noista ja maitoa. Lounaalla meneekin sitten hyvin ruokaa. Mäkään en oo jaksanu stressata enää ton syömisen suhteen ja kyllä tyttö itse pyytää leipää, banaania yms. jos nälkä. Iltaisin itse pyytää sitä puuroa ja silloin se menee hyvin.

mehiz ja lapset 05 &07

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vind:

Lainaus:

Itse syön aamiaisen vasta töissä, mies pärjää kahvilla lounaaseen saakka. Olemme siis näyttäneet huonoa esimerkkiä lapsille :-o

Ei kysymys ole välttämättä lainkaan huonosta esimerkistä! Vaan siitä, että ovat perineet äidiltä ja isältä tietynlaisen aineenvaihdunnan. ;o)

Mulla on kolme lasta, joista 8v keskimmäinen vetelee iloisena aamupalansa mihin aikaan hyvänsä - etenkin, jos sitä ei itse tarvitse tehdä... ;-) Mutta 12v esikoinen (ja nyt näemmä kuopuskin 4,5v) esim. aikaisina kouluaamuina istuu ja istuu aamupalan ääressä eikä millään saisi alas... Pakottamalla, sillä samaisella hepulla laskee verensokeri helposti liian alas, mistä seuraa migreenikohtaus.. :-/ Eli pakko syödä...

Mutta muistan jo ihan vauvoina heidän olleen erilaisia ja vain tuon keskimmäiseni olleen selvästi nälkäinen: puuroa ei melkein olisi saanut keittää, vaan heittää vaan ryynit naamaan ja vettä perään - niin hirmuinen nälkä heti herättyä oli! :-D Kaksi muuta sen sijaan leikkivät tyytyväisinä pitkän tovin ennen aamupalaa...

Eli: älkää ihmiset stressatko aamupalasta! :o) Etenkin jos ja kun se ruoka sitten maistuu lounaalla sitäkin paremmin. Ei sitä puuroa tarvitse välttämättä olla - juusto- ja porkkana- tai paprikatikut ovat ihan hyvä aamupala! Tai mikä tahansa muu, mikä maistuu.

Heti herättyä ei vaan maistu, eikä arkiaamuina ole juuri aikaa odotella.

Lapset syövät vaihtelevasti muroja, leipää pieninä paloina, (kaupan valmiita) lättyjä, jugurttia, pullaa, aamiaiskeksejä tai ihan mitä vaan haluavat. Lounaalla meneekin sitten kiitettävästi ruokaa.

Itse syön aamiaisen vasta töissä, mies pärjää kahvilla lounaaseen saakka. Olemme siis näyttäneet huonoa esimerkkiä lapsille :-o

niin meillä vaihtelevasti annetaan leipää, hedelmäpaloja, muroja, mysliä, rahkaa. Jogurttia alkoi karttamaan n. 2-vuotiaana vaikka sitä ennen sitä söi.

Joskus jo puoli tuntia heräämisestä. Tai jos ovat nälkäisiä, osaavat sitten kyllä itse mennä ja kiivetä pöydän ääreen odottamaan ja huutelemaan että äitii ruokaa... :D

Muuten ei maistu tavallisesti mikään aamuisin. Mutta tunti, ja sitten menee se puuro, joskus jogurtti, tai oikeastaan mikä vain.

Meillä 2-vuotias poju, joka syö todella huonosti aamulla. Yleensä tarjoan leipää/jogurttia/muroja/hedelmiä/rahkaa/riisipuuroa (ainoa puuro mitä poika syö) Syö niin paljon kuin maistuu. Yleensä sitten lounasta menee enemmän, poika on kyllä aika pieniruokainen ja voi olla vasta päivällinen mikä kunnolla maistuu. Itse en syö juuri mitään aamuisin, mikään hedelmien lisäksi ei maistu. Nälkä tulee vasta puolen päivän tienoilla.

Esikoisenikin oli pienenä huono syömään aamuisin, mutta nyt isompana aamiainenkin maistuu.

Yhden asian olen poikieni kanssa huomannut, aamiainen maistuu paremmin, kun sen tarjoaa noin tunninkuluttua heräämisestä.

Mareila+Pojat 2v ja 6v

..listaan omia ehdotuksia:

banaani

kiisselit

omppupalat + rusinoita

murot

myslit

marjat

leipä

päärynä

hedelmäsoseet (piltti tms)

rahka

kaakao

lanttu, porkkana, kurkku..palat

vesimeloni

ja on meillä joskus aamupalana mennyt jäätelökin ;)

pieniä paloja leipää (ehkä 2x2cm), omenanpaloja, paprikanpaloja. Tai jotain mitä kaapista löytyy kivasti aseteltuna. Meillä toimii se että on pieniä paloja kivasti aseteltuna, eri lajeja.

ei suostu syömään puuroa. Aamuisin ei maistu oikein mikään muukaan. Maitoa latkisi vaikka litran (kokeiltiin kerran montako desiä juo jos annetaan juoda) mutta mikään kiinteä ei maistu.

Laitan puolikkaan paahtoleivän tai muun leivänpalan ja siihen päälle voita ja juustoa, lisäksi kurkkuviipaletta tai makkaraa jos löytyy. Näykkii hiukan leipää ja syö juustot.

Tunnin kuluttua heräämisestä syödään meilläkin. Jos heti tarjoaa ruokaa, ei mene edes se juusto alas.

Syö sitten päivällä enemmän, ihan kunnon ruokaa.

Siis aamu- ja iltapala maistunut meidänkin 2,5-vuotiaalle aina huonosti. Puurosta ei puhettakaan... Lounaan ja päivällisen syö aina hienosti, pääasia niin.

Vaihtelevalla menestyksellä syödään leipää, karjalanpiirakkaa, jogurttia, viiliä, muroja, mysliä, hedelmiä ym.

joskus jo 30min päästä, jos lapsi itse pyytää jo silloin. Aiemmin ei ole vielä nälkä.

Ja aamu ja iltapalaksi on pääsääntöisesti 1dl-1,5dl puuroa ja 1dl maitoa, 1dl vettä. Noin 2krt viikossa on jotain muuta, kun en jaksa puuroa keittää. Esim leipää, hedelmiä, soseita, jogurttia tms. mitä milloinkin. Puurona maistuu kaurapuuro ja riisipuuro (teen suurinpiirtein vuoropäivinä). Välillä teen mannapuuroa ja neljänviljan puuroa, mutta ne ei meinaa mennä alas niin hyvin. Silloin syö vain muutaman lusikallisen ja odottelee sitten puolinälkäisenä lounaaseen. En halua opettaa nirsoksi, joten meillä ei anneta muuta, jos ei puuro maistu. Jos puurolautanen syödään tyhjäksi, niin sitten saa aina leipää päälle.

monesti banaani menee ja muut hedelmät, jos leipä tai jugurtti ei maistu. En enää jaksa ottaa stressiä aamupalasta, meneepä sitten lounas paremmin alas. Meidän 2v. kyllä pyytää jos on nälkäinen - maitoo, leipää, huustoo.... ;D

puuro lakkasi maistumasta aamuisin ja muutama kuukausi sitten (nyt tyttö 1v 3kk). Ensin tarjosin Weetabix' ä ja se kelpasi, mutta nyt on ehkä äidin laiskuudesta johtuen syöty koko perhe samaa aamupalaa eli leipää, maitoa yms.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat