Seuraa 

Eikö meillä ollu vielä pinoa??

Sivut

Kommentit (33)

Minäkin jo kovasti odottelen liikkeitä mahassa, mutta vielä en ainakaan tiedä niitä tunteneeni. Sillä jo niin kovasti odottelen ku esikoista oottaessa liikkeet tuntu juuri näillä viikoilla. ne tuntu silloin tosi alhaalla ja silleen yhessä kohassa toistuvasti tykytyksenä.

Pahoinvointi alkaa kunnolla hellittään. viime viikolla ei tarvinnut oksentaa kuin kerran. nyt enään lähinnä sitä yökkimistä mutta sitäkin enään harvemmin. mutta tämä väsymys ei ole lähössä yhtään mihinkään. ku selälleen pääsee sängylle sitä on parissa minuutissa jo tajuton.

kaikki muut on vissiin nähny jo vauva ultrassa. meillä ei ole ollenkaan np-ultraa. kävin vaan verikokeessa. rakenne ultra on sitten se missä saan ekakertaa nähdä tämän kaverin. tosi outoa odotella niin kauon. mutta eihän tuohon ole enään kuin kolmisen viikkoa.

monella oli jo tuntemuksia että kumpi on tulossa. minä en ossaa sanoa vielä yhtään. no jospa sitä sitten ois jotain mieltä kun maha enemmän kasvaa.

pipali rv15+5

Minä otan äitiyspakkauksen. Meillä lapsia kolme, enkä ole ottanut kun ensimmäiselle pakkauksen, siitä jo aikaa kymmenen vuotta.. joten innolla odotan, että pääsen hiplaan uusia, ihania vauvan vaatteita! Ja sitten kun jään äippälomalle, on aikaa käydä kirpparilla katteleen vaatteita ja muuta, kun on tullut suurin osa vauvakamppeista myytyä.

Mulla nyt viikkoja vissiin 16 ja risat, kohta 17, ja kovasti edelleen odotan, että alkaisin tunteen liikkeitä. Se jotenkin helpottais hermoja, jos liikkeitä tuntis edes päivittäin..

Vaunujakaan ei enää oo, aattelin hankkia kolmipyöräiset yhdistelmät, ehkä I´coonit. Millasia kokemuksia sellasista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole minäkään esimiehelle tästä kertonut. Nyt olen kahdelle työkaverille sanonut, joten taatusti (vannomisista huolimatta) asia leviää aika nopeasti. Jos pomo ei nyt tällä viikolla saa tietää, saan pari viikkoa armonaikaa hänen lomansa vuoksi...

Mutta maha alkaa olla jo aika pyöristynyt, joten on ajan kysymys, koska kysymyksiä alkaa sadella :)

Babyblossom: Työnantajallehan on kerrottava vähintään 2 kk ennen vapaan aloittamista, joten syyskuussa vielä ehtii. Jolleivät tosiaan huomaa sitä ennen. Ajattelitte siis pitää yhteistä vanhempainvapaata? Eli toinen ensin ja toinen sitten vai miten? Samaan aikaan ei kai kaksi vanhempaa voi olla vanhempainvapaalla.

Siru-Sofia: Ai sinä sait seerumiseulan tulokset postitse. Minulta otettiin np-ultran lisäksi tuo seula ja sanottiin, että soittavat kahden viikon kuluessa jos siinä on jotakin huolestuttavaa. Muuten asian voi unohtaa. Ja mitään ei kuulunut, joten voin olla siltä osin iloinen.

Miikaro: Minusta tuntuu ihan samalta, että kaikki muut juoksevat neuvoloissa ja ultrissa koko ajan. Minä kävin neuvolassa rv6, np-ultrassa rv12. Ja seuraava neuvola on parin viikon kuluttua, eli neuvoloitten välillä yli 10 viikkoa!

Liikkeitä tunnen ajoittain, varsinkin iltaisin kun kääntää kylkeä, niin huomaa ettei pikkuinen sitten pitänytkään ajatuksesta vaan joutui sekin vaihtamaan asentoa :)

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Sen arvo on moninkertainen rahalliseen korvaukseen nähden ja täynnä ihania uusia vaatteita. Eihän vauvan vaatteet menneet vielä esikoisen kanssa miksikään, eli ihan käyttökelpoisia ovat. Mutta haluan pienelle myös uusia omia vaatteita. Ja onhan se pakkaus täynnä kaikkea tärkeää, myös käyttötavaraa.

Tilajärjestelyt tässä mietityttävät. Meillä on kolme makuuhuonetta, joista yksi on kirjasto / tietokonehuoneena. Ja se huone tulisi tietenkin uudelle perheenjäsenelle. Mutta mihin ihmeeseen ne kaikki kamat sieltä??? Nooh, on tässä onneksi aikaa sitä miettiä, nukkuuhan vauva meidän makkarissa kuitenkin aika kauan.

Sellaisia tänne,

ipu 14+5

Onhan tätä päivää jo ootettu et saa alkaa viikonlopun viettoon. no muutama tunti enään töissä ja sit saa huilia. tosin ei täälä oikeen mitään tekemistä ole, mut mielummin sitä hommais kotona ku täälä pyörittelee peukaloita.

Lily: Mulla on kans ollu alaselkä kipeä jo kolme viikkoa. yleensä on tullut kipeeksi iltasin ku on päivällä tehny jotain, kumarrellu tai nostellu jotain. imurointikin ottaa selkään. Nyt sitten on ollu jo kolme päivää putkeen selkä kokoajan kipiä. ei tykkää ku pitää töissä istua ja sit kotona siivota ja kantaa kauppakasseja. mut kai tähän tottuu. Neuvolassa ovat sanonee että jos tää sietämättömäksi menee niin sitten pitää varata aika lääkärille ja fysioterapeutille. Mut katotaan nyt. pitää ens viikolla neuvolassa jotain tästä mainita.

hyvät viikonloput kaikille!

pipali ja masuasukki rv16+2

Tervetuloa Lily!

Painon tulosta on ollut puhetta. Mulla tuli viikoilla 4-8 semmoset 1,5 kiloa painoa (kotivaa' alla punniten). Nyt sitten jatkuvan kuvotuksen takia paino on pudonnut lähtö tasosta reilun kilon, joten kaikkiaan 2,5 kiloa. Kuvittelin pari viikkoa sitten että kuvotus on kadonnut, mutta nyt jälleen saa vessanhenkeä käydä melkein päivittäin moikkaamassa. Esikoisen ruokinta on hankalinta kun kuvottaa niin vietävästi, onneksi isäntä on lomalla niin saa hoitaa kaikki ruokinnat.

Meillä pikku herra (1 v 2 kk) on oppinut nukkumaan koko yön ilman heräämistä. JEE!!! Siihen asti kun söi tuttia heräsi yöllä tutin putoamiseen. Kunnon yöunet on nyt kultaakin arvokkammat. Nukun 10 tuntia yössä ja vielä pikku herran päikkäreiden aikana ehkä puol tuntia. Ihanaa. Toisaalta toisina päivinä tuntee itsensä yli väsyneeksi kun herran kanssa on koko ajan touhuttava eikä hengähdyshetkiä ole.

Liikkeitä olen tuntenut viikon verran. Eppulaista odottaessa tunsin liikkeet viikolta 16. Joka päivä tuntuu hienoisia hipauksia, mutta niihin on kyllä vielä oikeen keskityttävä että ne huomaa.

Sarode+Mönkis 13+4

Olen lueskellut jo jonnin aikaan kirjoituksia ja keskusteluja eri aiheista ja ajattelin sitten ilmoittautua tammitenavien listalle. Itsellä on esikoinen masussa ja laskettu aika on 14.1, neuvolatädin mukaan.

Ensimmäisessä ultrassa kävin noin kolme viikkoa sitten. Kaikki oli hyvin, onneksi. Olen pelännyt ja pelkään vieläkin että jotakin tapahtu tai että tämä on vain unta. Ehkä sitten havahtuu kun on viimeiset viikot ;)

Ensmmäisinä viikkoina minulle oli kerääntyny noin 2 kiloa ylimääräistä. nyt olen varmaan kilon verran painavampi mitä keväällä olin. Maha on iso. Turvonnut. En ole mikään mallimittainen, mutta en lihavakaan. Sellainen tukevahkon sopusuhtainen :) mutta huomaa silti että on kasvanu masu. Tarjoilijana toimin ja asiakkaat ovat myös huomanneet.

Rakenne ultra on vasta syyskuun alussa, rv:llä 20+6, en jaksa mitenkään odottaa sinne saakka. Tuntuu että kaikki muut juoksee ultrissa ja neuvoloissa joka viikko. Minä en. Olen rv:llä 15 ja kerran olen neuvolassa käynyt ja kerran ultrassa. Toivotaan että kaikki on hyvin rakenne ultrassa.

Mutta vointeja kaikille mammoile, uusille ja kaiken kokeneille :)

tsempataan toisiamme ja ollaan tukena :)

aurinkoisin ilta terveisin MiiKaro, rv 15

me ei taideta ottaa kun se 06 pakkaus on jo esikoisesta. Ostetaan sillä rahalla vaikka hoitopöytä....

Talleroiselle vastaan että äp haetaan sillä " raskaustodistuksella" minkä saa nauvolasta muistaakseni joskus rv20. Mutta riippuen asuinpaikasta sen saapumiseen voi kyllä mennä aikaa. Muistan että me saatiin se viimeksi jokus lähellä 30rv. Siskoni oli saanut kahen viikon päästä hakemuksen jättämisestä.

Tammitynnyri rv 13+jotain

Paljonko Plumeria oli tullu painoa? Mulla 2,8kg eikä se naurata, kun moni on tässä vaiheesa laihtunut vaan.

Maha on jo semmonen et jengi luulee mun suunnilleen ens kuussa synnyttävän=) Mut sen kasvu tyssää sit jossain vaiheessa tai oikeestaan turvotus laskee sitä mukaa ku vauva kasvaa.

Hesen lohihamppareita ei psty enää syömään.Alkaa olla kortilla taas mitä kykenee evästää.Salaatteja menis, mut en jaksa niitä tehä, joten jos satun ruokapaikkaan, niin siellä syön.Samoin sosekeittoja menis.

Yöunet on alkaneet taas lyhetä, ärsyttävää!!!Ei tuu uni niinku toivois.Ja kylmä ja kuuma vuorotellan.

Muutehan tässä menee ihan omalla painollaan=)

rv 15+6

Mulla alkaa kyllä pahin väsymys ja etominen helpottaa. Olo tuntuu välillä jopa riehakkaan pirteältä parin kuukauden ainaisen väsymyksen jälkeen! Tänäänkin olen saanut vaikka mitä aikaiseksi... Kyllä mä kuitenkin joka päivä pienet päiväunet otan (15-30min), kun vanhempainvapaalla olen, niin se on mahdollista. Esikoista odottaessa mun piti aina mennä työpaikan pukuhuoneen penkille 5-10 minuutiksi makoilemaan/torkahtamaan, kun olin niin uupunut (työkaverit ymmärsi tilanteen ja pomokin vaan naureskeli mun " unitautia" ).

Öisin nukun kuin tukki. On niin ihana, kun saa nukkua noin 10 tunnin yöunia ja tarvitsee vain " enää" kerran antaa pikkuneidille (9,5 kuukautta vanha) maitoa. Mielessä on vielä hyvinkin selkeänä ja kirkkaana ne yövalvomisajat, kun niistä ei niin kovin monta kuukautta ole. Täytyy nyt nauttia, että saa nukkua yönsä suht rauhassa, kun tulevaisuudesta ei taas tiedä...

Mä olin viime viikolla neuvolalääkärissä ja kaikki oli ok. Sydänäänet kuului ja kohdunsuulla kaikki oli ok. Ainut kontroloitava asia (rakenneultrassa varmistuu) on istukan paikka. Np-ultran mukaan istukka on takaseinässä alhaalla ja sehän ei kovin hyvä paikka alatiesynnytyksen kannalta ole. En vielä lääkäriltä kysellyt, että mitä riskejä tuo istukan paikka voi synnytyksessä voi aiheuttaa. Käsitykseni mukaan voi aiheuttaa mm. sen, että napanuora liuskahtaa ulos ennen vauvaa!(?). Onko jollakin tammikuisista kokemusta asiasta tai muutoin tarkempaa tietoa? En ole asialla stressannut, kun en muutoinkaan ole kauhean stressaavaa tyyppiä. Katsotaan mitä viikot tuo tulessaan...

Tänään on mun elämäni tärkeimpien miesten syntymäpäivät. Isä täyttää 64 vuotta ja aviomies 39 vuotta, joten illalla on pienimuotoiset juhlat tiedossa. Jännä sattuma, että ovat syntyneet samana päivänä ja nimipäiväkin on samana päivänä. Täytyy kai mennä vähän valmistelemaan juhlia...

Terkuin, Aamuhalla rv 16+2

Neuvolakäyntien välissä oli tullut 2,5 kg painoa ja th:kin sanoi, että se on paljon. Lupasin vähentää karkin syöntiä, mutta taas tuli laivalta ostettua karkkia, kun käytiin Tallinnassa :( Onneks mies on kova mussuttamaan makeaa, jospa se söis ne äkkiä pois. Yhteensä mulle on tullut jo 5 kg ja se on liikaa! Enää saisi tulla 5 kg lisää, jos meinaisin samaan kuin edellisessä raskaudessa, kääk!

Joku kyseli noista H&M:n starttipaketeista. Mun mielestä siellä ei ole ollutkaan, mutta Josefssonilla/Elloksella oli ainakin syyskuvastossa sellaiset paketit. Itsekin tilasin Elloksen alesta sellaisen keltaisen. Itse tykkään kyllä ulkonäöllisesti ja laadullisesti eniten just H&M:n vauvanvaatteista, mutta kuvastossa on vain poika/tyttö -vaatteita. Liikkeessä on onneksi se Newborn-mallisto, joka on väriltään neutraalimpi.

Lily, tervetuloa mukaan :)

plumeria 16+6

Viime viikolla oli np ultra. Sikiö oli aika laiskana eikä paljon liikuskellut, olin jo vähän huolissani mutta ultraaja sanoi että kaikki on hyvin. Mulle tuli jotenki ihan tyttö olo....vaikka salaa ehkä vähän toivon poikaa.

Pahoinvointi jatkuu....painoki alkaa taas varmaan nousta kun mehujäätelöitä kuluu. Mulla jotenki ahdistaa tämä lihominen. Vaikka väkisinkinhän se painoo alkaa taas nousemaan..

Kiitos kaikille onnittelijoille, minä olen tosiaanki 2 viikon päästä rouva! ...me pidetään ihan pienet ja rennot häät. Kirkossa kyllä mutta sen jälkeen grillataan mökillä makkaraa:)

Minä odottelen kovasti liikkeitten tuntemista....monenlaista kuplintaa mahassa on jo ollukki, mutta en usko että ne on ollu liikkeitä. Esikoisesta muistan että liikkeet tuntu alussa tosi hentoina kutituksina, kuin joku olisi tosi pienellä siveltimellä kutitellut:)

Loppuraskaudessa siellä heiluiki jo kokonainen pesäpallojoukkue mailoineen, siltä tuntui:D

Hauskaa alkuviikkoa!

Tammitynnyri rv 13+0 [color=red][size=6]♥[/size][/color]

Esikoinen syntyi 2002 ja olen myynyt tosi paljon vauvanvaatteita pois, vain sellaiset ihanat olen säästänyt. Pakkauksen vaatteet ovat aivan ihania, joten olisin hullu, jos en pakkausta ottaisi ;)

Tervetuloa mukaan, MiiKaro!

plumeria rv 17+0

Huomenta!

Loppuukohan tämä väsymys ikinä... Olen nyt ekaa viikkoa töissä loman jälkeen ja töiden jälkeen olen ollut joka päivä aivan poikki. Onneksi nyt saa sentään hyvällä omalla tunnolla levätä, mutta silti harmittaa kun olisi vaikka mitä tekemistä kotona eikä saa mitään aikaan. Miten muilla, onko väsymys jo helpottanut?

Mustakin tuntuu, että muut on koko ajan jossain tutkimuksissa. Meillä kunta ei tarjoa kuin rakenneultran, mutta mä pääsin kahteen alkuraskauden ultraan edellisen epäonnisen raskauden takia. Neuvolassa olen käynyt nyt kaksi kertaa, ja siis esikoista odotellaan. Seerumiseulaan olen menossa viikon päästä.

Onko muilla alaselän särkyä? Mulla on sellaista toistuvaa menkkamaista kipua lähes päivittäin, mutta kuulunee asiaan. Vatsa on myös arka. Farkkuja ei enää pysty pitämään töissä, joten tällä hetkellä mulla on kahdet kesähousut, joita voin pitää. Pakko varmaan lähteä ostoksille. Maha ei kyllä ole vielä kuin tosi pieni pömppä, mutta kiristääpä kuitenkin housuja jo. Tuntuu vaan jotenkin hassulta mennä ostamaan äitiysvaatteita, kun mitään ei vielä kunnolla näy. :-)

Lily 13+6

Eipä ole tullut kuukauteen pinouduttua, vaikkakin kyllä tuossa joku päivä aloittelin tämän viikon pinon lukemista. Niin kauan menee jo pelkkään lukemiseen, että huh huh.

Heti alkuun vastaan ainakin [b] Tintille[/b], joka kyseli talvivauvan pukemisesta. Meillä esikoinen syntyi jouluaattona 05. Riippuu tosiaankin talvesta ja Sammermanni laittoikin hyviä pointteja. Allekirjoitan tuon kerrospukeutumisen hyvyyden, kaksivetoketjuisen haalarin kätevyyden ja myös sen ettei vauvan haalarissa tarvi olla mm.tuulenpitävää pintaa (kun rattaissa nukkuu suojassa). Ruskovillan tuotteita voin suositella todella lämpimästi. Ihanan ohuita ja hyvänmallisia. Meillä 2 vuotias käyttää edelleen ja toivon, että viime talven isompi puku menee vielä tulevanakin talvena (venyy käytön mukaan hieman).

Jep, mutta siis tuossa muutamia kokemuksia. Oma napa näyttää rv16+4 ja olo on hyvä. Ruoka maittaa liiankin hyvin ja sanoisin että olen 3 päivää tuntenut hentoja liikkeitä, luultavasti 2 viikon ajan jo kutittelua mahassa. Eiköhän ne siitä voimistu. Seuraava neuvola ens viikolla, jolloin oikein pelottaa mennä vaakaan. Ruoka ja herkut tosiaan maistuu liiankin hyvin ja on vähän sellainen " hälläväliä" asenne välillä syömisen suhteen, että huh huh.

Voikaa hyvin, tammitenien tulevat äipät! Ja hyvää viikonloppua.

-pompelo

...ja lomapäivät hupenee! =( Eli viimeinen lomaviikko menossa, ääh. No loma on kuitenkin ollut ihan antoisa ja kun tietää että mammaloma häämöttää niin eiköhän sitä jaksa muutaman kuukauden pusertaa töissä.

Mulla pahoinvointi on tyssänny oikeestaan kokonaan ja ruoka maistuu taas. Kaikki muu paitsi ennen niin suuri herkku sipuli. Kahviakin juon taas puoli kuppia aamuisin ja lämpimät ruuatkin saa irvistämättä alas, ihanaa. Painoa ei oo kuitenkaan vielä tullut, päinvastoin olin taas neuvolan vaa' an mukaan laihtunu puoli kiloa viime kerrasta eli n. kuukaudessa. Johtuneeko sitten siitä että oon myös jaksanu nyt liikkua enemmän ja oon innostunu sauvakävelystä?

Maha on jo ihan selvä vauvamaha ja vaatekaapin sisällön juuri perkasin niin että nyt sieltä löytyy vaan ne mitkä mahtuu ja voin sanoa ettei siellä montaa housua tai paitaa ole. Ostin tänään juuri sitten kans H&M:n mammafarkut ja oi miten ihanat ne on päällä ja ihan hyvännäköisetkin niinkuin joku muukin edellä hehkutti! (Oon ihan onneton muistamaan teidän nimimerkkejä, suokaa anteeksi...)

Karkki ja herkut maistuu täälläkin mutta pitäs himmailla kun tuppaa hiivasieni olemaan vaivana, onko teillä muilla?? Eilen kävin labrassa antamassa valkovuotonäytteet ja kattovat ettei oo mitään muuta tulehdusta.

Supistellu on kans, mitä oon vähän pelästyny kun esikoisesta ei supistellu ku vasta ihan loppuvaiheessa. Mutta terkkari epäili että hiivasieni vois aiheuttaa sitä supistelua... Labran tuloksia nyt ootellaan ja sit katotaan pitääkö mennä ihan lekurille miettiin mitä tehdään.

Liikkeistä: Olin tuntevinani liikkeitä jo viikoilla 12-13 mutta en enää. Ultrassa totesivat että istukka on etuseinämässä ja terkkari sanoikin että silloin liikkeitä ei tunne niin herkästi. Ihan tosi harvoin iltasin kun makaan ihan paikoillani olen tuntevinani jotain mutta se on vielä niin pientä ja ohimenevää etten kyllä uskalla hehkuttaa niiden olevan selviä liikkeitä... On ihan outoa kun esikoisesta oli ensin liikkeet ja sitten vasta selvä maha, nyt on maha kuin jalkapalloa mutta ei kunnon tuntemuksia liikkeistä!?

Rakenneultra on se seuraava etappi jota ootellaan kuin kuuta nousevaa, se on meillä elokuun puolessa välissä.

Onnellista odotusta kaikille!

-miina-liina

mua vieläki väsyttää ja ajoittain on pahaolo mut ruokahalut on aivain kauheet. oon 1.5 viikkoa syönyt suunilleen parin tunnin välein ja äsken vaaka näytti et oon lihonut 3 kiloa eli painoa on tullut vaikka aluks mikään ei oikein maistunut.

minä taas löysin h&m ihania äitiysvaatteita ja oli pakko tilata ku tuo maha alkaa kasvaa ja oon joutunut siirtymään isompiin höusuihin. viikonloppuna kävin anoppilassa ja kyllä anoppi heti huomas et maha on kasvanut...

minäki kovasti odottelen liikkeitä. töissä kerroin pomolle tänään raskaudesta ja ihan hyvin otti sen asian vastaan.

mimmu-83 ja väinö rv 13+2

Yritän täällä aktivoitua kirjoitteluun. Itse olen lukenut teidän juttuja, mutta itse olen vasta pari kertaa kirjoittanut. :) Tosi kiva on kuulla muiden kuulumisia, jotka on samassa veneessä.

Täällä on viikkoja 15+0 ja ensimmäistä lasta odotellaan. Pahoinvointi on jäänyt ällötyksen tasolle, väsymys on ollut tosi kovaa. Ruoista parhaiten maistuu kaikki raikas. Kiloja pamahti heti alussa n. 5! :O

Nyt kiloja on tullut suunnilleen 7-8kg. Toivottavasti painonnousu vähän tasaantuu. Oon kuitenkin syönyt koko ajan ihan normaalisti ja kohtuudella. Jo kahdeksannella viikolla MIESpuoleinen ystävä epäili ääneen, että taidan olla raskaana, kun oon niin " hyvässä lihassa" . Aika kummaa, että joku mies huomaa yhtään mitään! ;)

Nyt en enää salaile tätä asiaa, koska maha on aika turvonnut, varsinkin iltaisin.Töissä kerroin pomollekin ja iloisesti otti asian vastaan, vaikka työpaikalla on muutenkin monenlaista mullistusta ilmassa.

Pari viikkoa sitten oli np-ultra ja kaikki vaikutti olevan ok! Vauva lähinnä poseerasi suoraan kameraan, joten mittojen otto oli hankalaa. Ultraaja sai ne mitat sitten vatsan päältä otettua. Jotenkin en osaa ajatella muuta, kuin että tyttö olis tulossa. Aiotaan kyllä rakenneultrassa kysyä, mikäli kertovat. :)

Tällä hetkellä on kumma olo, kun ei tunne vielä mitään liikettä tms. Huolettaa vähän väliä, että onko kaikki hyvin.. Kuuluu varmaan asiaan. Mua huolettaa myös, kun mulla oli joku kaamee ruokamyrkytys viikolla 8. Lääkärit kyllä vakuutteli, ettei pitäisi olla vaikutusta, mutta silti se mieitityttää. Lisäksi oon siitä listerioosista saanut jonkun kauheen pään vaivan, kun oon fetaa syönyt esim. ravintolassa. Sen piti kyllä olla pastöroidusta tehtyä. Ylipäätänsä oon kauhean helppo aloittamaan huolia ja liioittelemaan ihan tyhjästäkin. Onko muilla näitä kaikenmaailman huolia?

Tsemppiä kaikille odottajille! Ja toivottavasti kaikilla on olokin jo parempi! :)

Niin se varmaan käy meilläkin että äitiyspakkausta en ota ku kerran ne entiset on tallessa. mietinkin just tuota että jos sillä rahalla sitten ostais vaikka sen toppapuvun vauvalle ku taitaa hukkua siihen äippäpakkauksen pukuun. muakin kiinnostaisi että kuin paksu sen toppapuvun pitäisi ihan pienellä vauvalla sitten talvella olla?

pää on taas älyn kipiä. alko särkeen päätä ku ärsyynnyin niin tuohon armaaseen mieheeni. kyselin tänään että lähteekö hän sitten siihen rakenneultaraan mukaan, ni sano että mitä sielä muka on uutta että pitäs mukaan lähtä. mä olin että aha! tosi paljo näyttää tuleva vauva kiinnostavan. vissiin sitä mieltä että ku eka kerralla oli muutamassa ultrassa mukana ni ei tarvi enään nähä sitä. ihme tyyppi. kohta se vissiin ilmottaa ettei lähe synytykseen mukaan ku ei sielä oo mitään uutta ja viime kerran muistaa hyvin. voi että joskus ottaa niin päähän toi ukko.

miina-liina: Hokasin että meillä on sama laskettuaika ku viikkoja kerran on saman verran. :)

pipali rv16+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat