Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse olen toista kuukautta työllistettynä (puolen vuoden työsuhde) kunnalla. Tämä on ensimmäinen työsuhteeni ja olen hieman pihalla asioista. Työpaikallani ei ole vastuuhenkilöä, esimies eri talossa.

Tiedättekö saanko työsuhteen päättyessä ns. " lopputili-rahat?"

Liityin JHL:n liittoon muutama viikko sitten, mitään ei ole vielä kuulunut, mutta en oikein ymmärrä mikä se työttömyyskassa on? Siis miten siihen liitytään ja mitä etuja siinä saa? Oon ihan pihalla näistä kuvioista... Auttakaa!

Kommentit (8)

Noista työllistymisjutuista yleensä kertyy päiviä vain 50% mukaan. Eli kaksi päivää vastaa yhtä. En sitten tiedä onko sitä lähiaikoina muutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se, että saisit ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa työsuhteen jälkeen edellyttää että olet ollut töissä 10kk ennen työttömyyttä (yhteen putkeen tai viimeisen 2 vuoden aikana).

viimeinen tili on siksi isompi, että sinulle maksetaan lomapäivät rahana joka tarkoittaa kahden päivän palkkaa per töissä oltu kuukausi.

Ne on ilmeisesti pakko siis käyttää työssäolon aikana... Ajattelinkin pitää lokakuussa viikon loman ja marraskuussa toisen just ennenku työsuhde loppuu. HARMITTAA ETTÄ LOPPUU jo nyt. Tää on ihana ihana työpaikka! :(

Niin ja kun liityit liittoon vasta muutama vikko sitten tarkoittaa sitä, että työssäoloaikasi (10kk) alkaa kertyä vasta siitä kun olet liittoon liittynyt ja alkanut maksaa liiton jäsenmaksua.

6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat