Vierailija

Luin Aamulehdestä vuosi sitten:

Kalifornialainen yritys kehitti allergikoille sopivan katin. Kalifornialainen biotekniikkayhtiö on kehittänyt allergisille henkilöille sopivan kissan. Tutkijoiden mukaan geenitekniikan ylevä luomus antaa tulevina vuosina tuhansille allergikoille mahdollisuuden nauttia kissasta lemmikkinä.

San Diegossa Kaliforniassa päämajaansa pitävä Allerca Inc. arvelee, että ensimmäiset katit saadaan toimitettua asiakkaille ensi vuoden alussa. Allergikkokissan pentu maksaa rahtusta vaille 4 000 taalaa, runsaat 3 100 euroa. Luvassa on myös allergikkokoiria ja muita nelijalkaisia vipeltäjiä.

Eli tämä siis oli vuosi sitten. Onkos näistä kuulunut mitään uutta? (Kysyin naapurin eläinlääkäriltä, eikä hän ollut kuullutkaan moisesta. Eikö hän lue lehtiä.)

Kommentit (15)

allerca nettisivuilta löytyy.

En pystynyt laittaa koko nettisoitetta suodattivat sen pois mutta alkuun siis www ja sitten toi allerca ja sitten com .

Eli itsekin aina ihmettelin, että enhän minä nyt tuolle ole allergienn. Muutaman vuoden päästä se allergia on sitten jo alkanutkin. Eli en sinuna pitäisi poikasi lähellä kissaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Allergiatestit tehtiin, kun poika oli 4-vuotias ja nyt hän on 19-vuotias. Kissa on meillä ollut 6 vuotta, eikä mitään oireita kissasta. Heinä vaan pistää nyt nenän tukkoon. - 6

Tämä ihminen on " allerginen" muiden kisoille, mutta näistä ei saa allergiaa. Tosin meidän poika on oikeasti allerginen ja reagoi aivan samoin siperiankissaan...

Itse olen allerginen kaikille testattaville eläimille. Harmittaa todella, kun en voi ottaa lemmikkiä. Voisikohan sitä kissan allergisoivaa valkuaista muuttaa riittävästi ihmismäiseen suuntaan geeniteknologian avulla. Tällöinhän se hilse ei allergisoisi. Tosiaan, jos sitä hilsettä muutetaan vaan vähän, niin herkkä allergisoituisi sitten sille uudelle muodolle.

Harmi, että lääkärikin on sitä mieltä, että mahdotonta on. Eipä sitten ole toivoa eläimestä jatkossakaan. ap

herkistyminen tapahtuu kuitenkin ajan myötä myös tälle muuntogeeniselle hilseelle. Vai osaako firma selittää, miksi näin ei kävisi?

t. kissa-allerginen lääkäri

En kyllä uskoisi, että allergiatesteistä voisi tulla noin päin väärää tulosta. Siinähän tulee paukama, jos allergeenia laitetaan viiltoon. Kyllä siinä jonkinlainen allergia on kyseessä. Ehkä sitten on pysynyt kauan lievänä. Hyvä niin.

Meillä oli koira välillä meillä ja välillä mummolassa, kun olin 2-16 -vuotias. Allergiatestit näyttivät koira-allergiaa jotain 12-vuotiaana. MItään oireita en saanut. Sitten olin koraperheessä kylässä 26-vuotiaana ja sain hyvin voimakkaat oireet. Kummallista, mutta sen jälkeen olen aina ollut hyvin allerginen koirille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat