Seuraa 

Antakaapa vinkkejä miten saada hiustenpesu sujumaan 2,5 vuotiaan kanssa! Lapsi on ihan kauhuissaan, kun pelkää veden menevän silmiin.

Uiminen sujuu eikä haittaa vaikka vettä vähän roiskuu kasvoille, mutta hiustenpesu on hankalaa. Hankinko uimalasit (ne kait vasta hankalat ovatkin?) vai mitä tässä voisi tehdä??

Kommentit (10)

Meillä lapsi ja vanhempi istuvat omilla suihkujakkaroillaan. Kropan suihkutan normaalisti.

TUKAN PESU: lattialle pesuvatiin vettä, ja pieni kippo. Kipolla sitten pieneen päähän vettä. Itse suojelee käsillä silmiään ja minä omalla kädelläni aina toista korvaa. Jutustelen niitä näitä rauhallisesti samalla kun lapan pikkukipolla vettä päähän. Sideharsoliina olalla valmiina heti pään kuivaukseen kun operaatio hoidettu. Toimii meillä hyvin.

auttoi myös tuo pyyde juttu. Poika piti pientä pyyhettä silmillä koko tukan pesun ajan. Toinen mikä auttoi (auttaa myös aika monessa muussakin asiassa) oli että äiti/isi laskee vaikkapa kymmeneen tukan pesua tehdessä, tällöin lapsi tietää kuinka kauan pesu vielä kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän 2,5 vuotias ei tykännyt yhtään hiustenpesusta ja pelkäsi koko ajan veden menemistä kasvoille, kunnes itse pyysi että vettä ei laitetakaan tulemaan suihkusta vaan alhaalta hanasta. Lapsi on juuri sen pituinen että kun seisoo selkä hanaan päin ja kallistaa päätä, hiukset on helppo huuhdella. Lasta ilmeisesti pelotti juuri se kun suihku nostetaan ylös pään päälle. nyt vesi tulee alempaa eikä mene niin helposti silmille.

meillä myös oli hieman ongelmia ja konsteja kokeiltiin tai sitten vaan pestiin ja huudettiin.

Kunnes kerran tajusin sanoa, että pistä silmät kiinni. En siis ollut älynnyt, että poika yritti olla suihkussa silmät auki!! Oli aina pesun aikana pää alaspäin ja piteli käsiä naamalla.

Luultavasti teillä silmät onkin kiinni, mutta ihan vaan sen takia kerroin, kun kaikkea ei aina huomaa huomioida...

Meilläkin on molemmilla tytöillä tullut jossain vaiheessa " apua, vettä menee naamalle" -kausi, jolloin aikaisemmin hyvin sujunut hiustenpesu on mennyt hankalaksi. Meillä on helpottanut kun on antanut lapselle pienen pyyhkeen käsiin ja sanonut, että siihen voi kuivata heti jos menee vettä naamalle ja todellakin yrittänyt varoa, ettei kamalasti roiskuisi.

Taidan tänään kokeilla tuota pyyhekonstia. Olen yrittänyt neuvoa tyttöä, että kun päätä pitää takakenossa, niin vesi ei tule silmille. Ei ole tuottanut toivottua tulosta. No, itse olen ollut pienenä melko kova huutamaan hiuksia pestessä, mutta nyt olen jo siihen tottunut (33 v.) :)

...että laitoin suihkun siihen " telineeseen" ja poika sai mennä itse veden alle. Aikaisemmin olin suihku kädessä huuhdellut tukkaa ja joka kerta oli kauheaa itkua huuhteleminen. Eli, kun sai omaehtoisesti mennä sinne suihkun alle niin oli heti tosi kiva juttu. :)

-Mimma ja poju 2,5v

Täällä sama juttu, hiustenpesu on ollut aina enemmän ja vähemmän tuskaa. Välillä se meni jo tosi hienostikin kun tyttö nosti leuan ylös ja katsoi kattoon, että onko siellä muurahaisia tai perhosia jne. eli kun ei mennyt vettä silmiin. Mutta sitten taas jostain syystä alkoi kauhea huuto tukanpesun yhteydessä ja mikään ei ole auttanut. Kokeilin jo niitä uimalaseja, jotka olivat meillä tosi hauskat kunnes mentiin sinne itse toimitukseen... Ja ikää meillä 2 v 2 kk.

Eilen ostin uutta niiskuneiti shampoota ja ehkä vähän helpommin meni kun sai pitää uutta putelia kädessä, ehkä auttoi just yhden kerran??

yllättäen alkoi sujua aika hassulla tavalla.Lapsi menee " pesujakkaralle" = saunajakkaralle makuulle. siinä suihkutellaan samaan tyyliin kun kampaamossa, ymmärtää et kun on hiljaa paikallaan niin silmiin ei mene vettä. samalla suihkutellaan väliin mahasta ja jalkoja jne. tätä ennen suihkuteltiin samaan tapaan sylissä, siten et päätä koitettiin pitää takakenossa ettei silmiin menis vettä, sekin sujui kohtalaisesti, mutta tämä pesupaikka homma jostain syystä oli lapsesta huippujuttu, nyt 2 v 10 kk poika.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat