Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Rakastan autoilua (jos mies ajaa tai on hiljaista liikennettä), meillä on hieno auto ja tehokaskin.

Kortti jolla saan ostaa polttoainetta niin paljon kun tarvitsee eli siis voisin ajella niin paljon kun huvittaa .

Auto on omani , mutta minua hirvittää ajella varsinkin jos on ruuhkaa.

Ja hyvin mielusti lähden bussilla lasten kanssa kun että lähdetään omalla autolla.

En ole mikään hyvä ajaja ja saan auton sammumaan paniikissa ( vaarallista Joissakin tilanteissa )

Miten päästä tän kammon yli neuvokaa pliis!

Pitäisikö käydä ottamassa jotain kertausajoja autokoulussa ?

Asutaan helsingissä.

Sivut

Kommentit (29)

Ameriikoissa ja muualla teidät naurettaisiin kumoon. :D

No ei vaan, asiallisesti siis: automaatti on huomattavan mukavampi ajaa, varsinkin kaupunkialueella, eikä sammu omia aikojaan! Hanki sellainen itsellesi, vaikkapa Mitsubishi, niin lähtee valoissakin mukavasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka ajankin lähes päivittäin lyhyitä matkoja, lohduttaudun sillä että liikenteessä näkee niin paljon " muitakin törttöilijöitä" ettei kukaan laita mua merkille!

mut ei siihen muu auta kun ajaminen. mulla on ollut kohta 6 vuotta kortti ja todella vähän olen ajanut.

nyt on pakko ollut alkaa ajamaan ku tarvii kakkosvaihe ajaa.

olen aloittanut ihan lyhkäsillä matkoilla ja tuttuja reittejä. joka päivä vähän kun ajaa niin äkkiä sen oppii taas.

alussa miettisin tosi tarkkaan reititkin ennen ku lähdin ajamaan.

vielä jonkin verran ite jännitän ajamista mutta todella paljon paremmin nykyään menee. tsemppiä, kyllä se siitä lähtee

meillä ei tosin ole autoa, joten paineet ajamiseen eivät ole suuret. Töissä täytyy joskus ajaa (n. kerran kk) ja olen ihan paskanjäykkänä koko loppupäivän. Ilman lapsia uskaltaudun kumminkin rattiin tavallaan pakon edessä.

Meillä on joskus joku laina-auto viikon tai pari, ja silloin kieltämättä häiritsee, kun olen niin vammainen, etten uskalla lähteä liikenteeseen. Esim. lähteäkö lasten kanssa kaverin luo Järvenpäähän autolla (matkaa 30 min suuntaansa) vai bussi-juna-3km-kävely-systeemillä (n. 1,5 h suuntaansa jos sattuu yhteydet hyvin). Ois hiukka helpompaa elämä jos vois/osais/uskaltais ajaa.

Joten sympatiat sulle ap.

Eli en oikein ikinä haluaisi istua ratin taakse. Pitkää matkaa suostun joskus ajamaan, mutta keskustaan minua harvemmin saa ajamaan. Mutta siis ylipäätään en ole ajanut pitkään aikaan. Mutta tämä pelko on siis ollut aina eikä ole tullut mistään onnettomuudesta tjms.

On se kumma jos ei osaa ilman automaattivaihteita ajaa, pitääkö kaiken olla niin automaattista nykyään. Ja paljon suurempi polttoaineen kulutuskin automaattivaihteiston kanssa.

Vierailija:

Lainaus:

Ameriikoissa ja muualla teidät naurettaisiin kumoon. :D

No ei vaan, asiallisesti siis: automaatti on huomattavan mukavampi ajaa, varsinkin kaupunkialueella, eikä sammu omia aikojaan! Hanki sellainen itsellesi, vaikkapa Mitsubishi, niin lähtee valoissakin mukavasti. :)

Automaatti on standardi, manuaali-auto pitaa tilata. Minun autoissani on myos cruise control, ei tarvitse edes kaasua painaa pitkilla matkoilla.

Eiköhän se automaatti ole keksitty jo vuosikymmeniä sitten, Suomessa vain pihistellään kun on autoverotus mitä on.

Bensankulutuksesta en tiedä, en ole lukenut, mutta pikkuautomaatti ei vie paljoa.

Mua pelottaa lähinnä kaupungeissa ajot, se liikennemäärä ja tollot jotka menevät miten sattuu muiden seassa. Mies on onneksi turvallinen seuralainen ja hänen kanssaan olen vähitellen opetellut niitäkin kaupunkiajoja. Tuo helsingin keskusta on vielä valloittamatta, mutta enköhän minä joku päivä sinnekin uskalla. Mutta että muu ei auta kun ajaminen jos mielii rattiin uskaltaa.

Vai ärsyttikö toi aihe ,että auto oma ja polttoainetta rajattomasti saatavilla ?!

Sou !! voisko joku vastata asiallisesti , Ehkä jollain samanlaista kokemusta ?

Kuule voin kertoa, että et ole ainut. Mulla oma auto josta en ole maksanut senttiäkään, ja kaksi, siis kaksi eri yhtiön bensakorttia joilla saa menonestettä niin paljon kuin haluan, ja jopa sämpylänkin jos nälkä yllättää!

Niin, ja mä rakastan ajamista, ruuhkissakin!

tarkoitin lähinnä että nykyään autoissa on ties mitä automaattista muutakin ilmastointi yms. Sanon vain että kohta ovat köyhemmät pulassa kun pitäisi 10 vuoden päästä alkaa näillä nykypäivän autoilla ajaa. Eivät kestäkään enää käytettynä samalla tavalla kuin 80-luvun autot kun niin sähköisiä yms. Tulee kalliiksi autoilu vähävaraisille jotka joutuvat ajamaan vanhemmilla autoilla. Pitäisi tässä autoilussakin palata " perusautoihin" joissa ei mitään turhia hienouksia, turvallisuusasiat tietenkin mutta turhat pois.

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän se automaatti ole keksitty jo vuosikymmeniä sitten, Suomessa vain pihistellään kun on autoverotus mitä on.

Bensankulutuksesta en tiedä, en ole lukenut, mutta pikkuautomaatti ei vie paljoa.

Olin itsekin samassa tilanteessa jokin aika sitten, olin ajanut harvakseltaan kortin jälkeen, meillä oli epämääräisiä autonromuja joiden kanssa sattui noloja pysähdyksiä, enkä muutenkaan ole mikään autoihminen.

Aloin kuitenkin harjoitella ensin lyhyitä matkoja, mökillä vähän rauhallisemmassa ympäristössä jne. nyt ajelen jo viikottain. Ainoastaan taskuparkkeerausta vielä arastelen. Meilläkin on nykyään automaatti ja se on todella simppeli.

15 vuotta sellaisella ajelin. Nyt on automaati, ja se on ihana.

Ap ei pääse pelostaan kuin ajamalla. Eikä minnekään motarille kannata heti lähteä, vaan aja siellä missä yleensäkin joudut paljon ajelemaan. Ensin pikkulenkkejä ja sitten vähän isompia.

Ajoa ajoa ajoa. Sillä se pelko menee ohi. Huomaat nopeasti että sinähän selviydyt kiitettävästi sen auton kanssa helsingissä. Tsemppiä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat