Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mitä sinne pitää laittaa päälle, tuleeko siellä kylmä = onko se katettu katsomo / sisällä? auttakee jos joku tietää minkälainen mesta se on!

Kommentit (7)

Savonlinnan oopperajuhlat pidetään Olavinlinnassa, jonne kävellään pientä ponttoonisiltaa pitkin. Joo, oopperaan kuuluu kyllä laittaa siistit vaatteet, mutta ei kannata laittaa mitään ohuenohutta iltapuku-unelmaa. Sillä vaan paljastat olevasi ensikertalainen. Olavinlinna on katettu sadekatoksella. Korkokengissä pärjää kyllä, jos haluaa, kunhan katsot mihin astut ts. lattia on linnan lattia, isoista kivistä tehty mutta matot koko matkan katsomoon asti estää pahimmat kompastelut.

Nykyään sisällä ei tule kovin kylmä yölläkään, paitsi jos istut C tai D katsomossa; niihin osuu yötuuli kovastikin. Eli pasmina kannattaa ottaa mukaan laukkuun. Mulla oli heinäkuun alussa kahtena iltana sukkahousut hameen kanssa just in case, mutta olenkin ihminen, joka kestää paremmin kuumaa kuin kylmää.

Viiniä ja kahvia saa ostettua väliajalla, joka kestää 30min. Yksi pieni tarjoilupiste on lavan " takana/alla" ; jos istutte siinä lähellä ja näin ollen ehditte väliajan aikana, kannattaa käydä! Jonot väliajalla ovat isot, mutta kyllä kaikki ehtivät.

Antoisaa oopperailtaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- hyvät kengät, ei siis mitään ohutkorkoisia piikkareita. Siellä on todella epätasainen maa

- vaatetus kelin mukaan. jos ilma on yli 20 astetta, niin katsomossa on lämmintä, mutta jos ilma on kylmä, niin katsomossakin on kylmä.

- monilla on viltti mukana hartijoille

- itse olin kerran ihan toppatakissa (mutta silloin olikin tosi kylmä)

- monilla on myös omat eväät eli termarissa lämmintä kahvia tms. mukana

taidan ottaa lämmintä mukaan koska ooppera loppuu kuitenkin vasta klo 24 ja voi olla kylmä..

eikös siellä porukka sitten pukeudu siististi? voiko sinne mennä missä vaatteissa vaan? yleensä oopperaan pukeudutaan..

eli ne tulee yleensä ohuissa mekoissa ja piikkikoroissa

nää todelliset alan konkarit tulee lämpimissä ja käytännöllisissä vaatteissa, viltin kanssa ja eväät mukana

- 2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat