Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pieniäkin vinkkejä otetaan vastaan!

Mikä on sun tapa säästää?

Sivut

Kommentit (39)

Lisää voi kirjottaa, mikä vaan aihe!

Mää lykkään kuukaudenkirjoja takasin asiakaspalautuksena postilaatikkoon. Niitä ei tartte ostaa jos ne unohtaa peruuttaa. Avatunkin paketin saa palauttaa, teippaa kunnolla ja kirjottaa asiakaspalautus. Palauttaa tarttee nopsaan, eikä unohtaa kirjaa..

Kaupan muovikassit menee roskapusseiksi. Tuleeko halvemmaksi ostaa jätepusseja?

Mää oon himoshoppaaja, koitan kassaa ennen tarkistaa mitä olen sinne ottanu ja osan herkuista nostan pois. Orjallisesti suosin usean päivän ostoslistaa johon en mielelläni lisäile kaupassa asioita ettei tule ostaneeksi herkkuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

kahvia ja eväät töihin mukaan *reps* oletko yksinäinen susi?

Kahvi meillä on talon puolesta. Eli sitä en ottaisi kotoa mukaan, eikä se termoksessa niin lämpimänä edes pysy.

...käyttää kaupan muovikasseja roskapusseina...

-älä tilaa/osta lehtiä/kirjoja. Niitä voi lukea netistä ja kirjastossa

-kävele/pyöräile

-älä osta cd:tä/dvd:tä. radiosta tule musaa useilta kanavilta ja telkkaristakin ihan tarpeeksi.

-minimoi ravintolassa/kahviloissa syömiset

-älä osta mitään kiskoilta/huoltoasemilta. Viereinen kauppa on usein halvempi

-lopeta tupakointi ja minimoi alkoholin juonti

-vähennä limpsan yms juontia ja makean syöntiä

ota eväät töihin ja iltapäivän kahviseuraksi voi ottaa itse leipomaansa esim. mokkapalaa mukaan jos tulee makeanhimo (ei tartte sitten ostella kalliita patukoita tai kakkupaloja)

-aja autolla vain välttämättömät menot

-kilpailuta lainat, vakuutukset, puhelinliittymät, sähköt

- jos erillinen vesilasku, turha luttaaminen pois

Me säästettiin viime vuonna noin 200 euroo, kun päätettiin kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä. Saatiinkin paljon edullisempi ja parempi vaihtoehto johon sitten vaihdettiin.

ruokalaskut ovatkin pienentyneet! Voi olla että esim ruispasta on kalliinpaa kuin tavallinen makaroni, mutta toisaalta ostoksista on kummasti jääneet pois sipsit, limsat, hampurilaiset, joilla ennen tuli mässäiltyä. Perusruoka on oikeesti aika edullista.

Toi kangaskassi-juttu on mustakin hyvä, olen opetellut käyttämään koria ja kassia. Sitäpaitsi siihen koriin on kätevä pakata maidot.

Ruokakauppana suosin paljon Lidliä, esim hedelmät halvempia.

Olen lopettanut jäsenyyden kaikkiin kirjakerhoihin, ennen kuuluin useampaan. Tuli tilattua kirjoja " vahingossa" kun unohtui peruttaa -nyt suosimme enemmän kirjastoa.

Kyllä se vaan on niin, että ne pienet jutut on tässä asiass tärkeimmät. Kerralla säästö ei ole suuri, mutta ajan mittaan..

...tarvitsetko tosiaan ostamaasi... Tuleko oikeasti käytetyksi vai jääkö käyttämättömäksi. Monet asiat on kivoja tai näyttävät kivoilta mutta oikeasti tarpeettomia ja huonolaatuisia.

Mies oli ennen töissä suuressa marketissa ja teki siinä samalla " hiukan" heräteostoksia. Ruokamenotkin pieneni hurjasti, kun mies ei enää kanna keiken maailman herkkuja iltapalaksi. Lähikaupan perusvalikoissa pysyminen pitää ruokamenot kurissa ;-)

- osta suurpakkauksia esim. wc-paperia ja vaippoja

- talouspaperi on turha- käytä wc paperia talouspaperinakin

- pyydä sukailsilta perennoja pistokkaat- älä osta niitä

- osta vain kestäviä pavekekukkia- kuten lobeliaa ja petuniaa tai kalliimpi pelargoniaa, jota voi pitää sisäkukkana

- osta sukset ja luistimet ym. sesongin ulkopuolella- saat 50 % alella

kerran kuussa syöpöttelyilta, jonka herkkumenun keksit valmiiksi ennen kaupassa käyntiä. Kun normaalilla kauppareissulla tekee mieli herkkuja niin päätäkin säästää tämän syöpöttelyiltaan (ja ostat näin vähemmän karkkia, limsaa yms.).

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat