Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Syksyllä on suunnitteilla pakastettujen alkioiden siirto ja kyselisin mitä kaikkea siihen kuuluu ja kuinka kauan siihen saa varata aikaa. Mitä siis tapahtuu ensimmäisen suunnittelukäynnin jälkeen? Onko käyntikertoja monta, pitääkö useasti ultrata, käytetäänkö yleensä jotain lääkitystä ja päästäänkö yleensä nopeasti itse siirtoon vai kuluuko paljonkin aikaa suunnittelukäynnin ja varsinaisen siirron välissä?

Olipa paljon kysymyksia, mutta toivottavasti joku osaisi kertoa jotain tulevasta Pas:sta.

Kommentit (5)

Meilläkin suunnitteilla PAS nyt elo-lokakuulle. Ensi viikolla pääsen lääkärille, ja sit päätetään tehdäänko luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon. Minulla kierto on niin epäsäännöllinen, että sen vuoksi tarkistellaan tilannetta. Jos ei nyt siis luonnolliseen kiertoon onnistu, niin ensi kierrossa sitten hormonien kera uusi yritys.

Meillä on takana hoitoja jo vuosia. Kolme vuotta " tehtiin" rakasta, nyt 3 vuotiasta, tytärtämme, ja toista lasta on yritetty nyt siis tuo 3 vuotta...

Tyttömme sai alkunsa ivf hoidon jarrupiikin aikana..... Sitä ennen saimme hoidoilla 2 keskenmenoa ja kerran kohdunulkoisen raskauden.

Nyt ollaan kokeiltu jo kahta ivf:ää, josta toisesta saatiin pakkaseen 7 huurunenua. niillä nyt siis kokeillaan eteenpäin.

Onnea meille matkaan! Kiva tietää, et joku on samoissa aikatauluissa meidän kanssa!

Heippa!

Mulla on takana yksi PAS, joka toi kauan toivotun tuloksen. Meillä se tehtiin luonnolliseen kiertoon eli en syönyt mitään lääkkeitä paitsi siirron jälkeen aloitin Luget.

Ultra oli kp 12, jolloin tarkistettiin follikkeleiden tilanne ja lääkäri antoi päivän, jolloin alotin oviksen tikuttamisen. Siirto tehtään ovisplussasta 2-4 päivän kuluttua. Mulla tikut eivät meinanneet näyttää plussaa, joten kävin vielä kaksi kertaa välissä ultrassa kunnes tikku näytti plussaa. Ovisplussa oli lauantaina ja meillä siirto tehtiin tiistaina. Yksi alkio sulatettiin ja yksi siirrettiin ja laskettuaika on 14.12. Pakkaseen jäi vielä 4 huurunenää.

Ei sinullakaan varmaan suunnittelusta kauaa aikaa " tuhraannu" . Riippuu tietysti tehdäänkö lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon. Mulla kierto toimii normaalisti eikä ole pco:ta ja ovulaatio tapahtuu, joten tehtiin luonnolliseen kiertoon.

Toivottavasti teillä nyt tuottaisi tulosta!

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitoksia vaan vastauksista. Meillä ensimmäisesti IVF/ICSI syntyi tyttö (nyt 1v ja 2kk) ja nyt toivottaisiin hänelle sisarusta. Pakkasessa odottaa 9 huurunenää. Mietin vaan että jos saisin ensimmäisen ajan lääkärille muutaman viikon päähän (onkohan kauheat jonot?) niin koska päästäisiin sitten varsinaiseen siirtoon?

Ja sitten olen pohtinut tuota lääke vai luonnolliseen kiertoon tekemistä. Pelkään että jos tehdään luonnolliseen en saakaan tikutettua ovista tai en osaa lukea sitä oikein tikusta ja sitten siirto kaatuu. Tikuttelin joskus aikoinani ja mielestäni se oli vähän hankalaa. Jos tehtäisiin lääketieteelliseen ei tarvitsisi miettiä moisia juttuja eikä tuosta edellisesti IVF lääkkeistäkään mitään sivuoireita tullut. Eli mitä haittaa noista lääkkeistä on?

Pas:n aikataulu on varsin nopea. Mulla takana kolme pas:a, jotka ikävä kyllä eivät ole tuoneet toivottua tulosta. Kp 2 aloitin Zumenonit (vahvistavat limakavoa) ja muistaakseni kaksi seuranta ultraa ja siirto noin kp17. Siirron ajankohta varmaan vähän vaihtelee riippuen limakalvon paksuudesta. Tukilääkityksenä sitten aloitin muutaman päivän ennen siirtoa ihanaiset Luge-pallerot. Yhdessä pas:ssa mulla oli Zumenonien rinnalla myös Estradot-laastarit.

Meilläkin pas tulossa syksyllä, kaksi pikkuista on pakkasessa hytisemässä. Toivottavasti sit selviävät sulatuksesta!

Onko teillä monta pakkasessa? Mulle siis aina tehty lääkkeellinen pas, mutta niitä voidaan tehdä myös luonnolliseen kiertoon.

Tulipas sekava sepustus...mut josko jotain selventää. Kysele lisää, jos haluat.

Onnea teille tulevaan hoitoon!!

Hansuliini :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat