Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Anoppi on ajelemassa apen kanssa meille kylään. Olen koko viikonlopun ollut ihan hermona ja nyt vituttaa koko ajan tosi raskaasti. Mun on tosi vaikea ymmärtää, millä logiikalla se pari aina änkee meille moneksi päiväksi, vaikka mun naamasta näkee IHAN selvästi, että juuri ja juuri sietäisin yhden päivän. Vittu kun olisi pokkaa sanoa, että eikö yksi päivä ole kohtuuden rajoissa näin aikuisiällä, kun meillä ei ole lapsiakaan. Nytkin stressi on ihan katossa kun he ovat tulossa x päiväksi, ja pahin pelkoni on, etteivät ne tajua lähteä kahden päivän jälkeenkään. Tiedän, että mieheni on keksinyt ohjelmaa kahdeksi päiväksi, joten ainakin sen verran ne majailevat meillä, vittu.

Sivut

Kommentit (59)

Sitten rouva on kotona naama norsunvitulla...

Itse emme ole esim. missään tekemisissä mieheni isään ja tämän sukulaisiin. Kusipää kun on. Ja minä tuen miestäni hänen päätöksessään olla pitämättä yhteyttä näihin ihmisiin, mutta jos mieheni rakastaa ja haluaa tavata jotain ihmistä, yritän vähintään olla kohtelias, oli henkiläkohtainen kokemukseni tästä ihmisestä mikä tahansa. Sinä ja miehesi saatte ihan rauhassa olla pitämättä yhteyttä miehenne sukuun, jos se kerran on teidän molempien kokemus asiasta.

Mikä minun viestissäni nyt oli niin vaikea ymmärtää?

43/48

Samoin ku appi-vanhempiin, omiin sisariin, miehen sisariin...

Ootteko ajatellu, että se, ettette tule toimeen omien/appivanhempienne kanssa, on kiinni siitä, mitä teillä on korvienne välissä??

Ootteko edes yrittäneet tulla toimeen heidän kanssaan?

Vai tuominneet heidät jo siinä, kun teiltä on kielletty saunaolut!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sitä paitsi appiukollani on alzheimer ja välillä saa päähänsä mitä tahansa syyttelyjä, mutta aina, aina hän on meille tervetullut. Ja miksikö? No siksi, koska hän on mieheni isä.

Vierailija:

Lainaus:

Ihan oikeesti? Vai millä meriiteillä kritisoitte mua?

Ja vielä se, että kyseessä on uskovainen pari, joten kaikenlainen saunaoluen juominen tai muu rento kesämeininki taukoaa viikoksi. Vähän esimakua siitä, miten saa minun kesälomaviikkoni takuuvarmasti pilattua. Siis edes yhtä saunaolutta ei voi ottaa ilman että anoppi alkaa itkeä (oikeasti!)

ap

Jokaisella on takuuvarmasti ihmisiä töissä, kotona, kaupassa, suvussa tms. joista ei niin pidä ja joide kanssa ei halua viettää kesälomaa. Kuka sitä on arvostelemassa? Mutta jos AP ei tykkää appivanhemmista, heti on TEINI ja kypsymätön. Hohhoijaa. Kaikista EI voi pitää. KAikken appivanhemmat eivät ole kivoja, mukavia jne. Kaikki appivanhemmat eivät pidä miniöistään. Harvoin syy on VAIN toisessa osapuolessa. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

t. myös hankalat kiihkouskovaiset appivanhemmat omaava

Otat sen saunakaljas ihan kaikessa rauhassa, annat anopin vollata, olet ihan omat itses koko ajan, voit tehdä tikusta asiaan ja käydä maleksimasa kaupoissa, kirjastossa, kavereilla jne, nyt on hyvää aikaa ja syy keskittyä uusiin jumppiin., teette piitkiä kävelylenkkejä, hommat appiparille kesäteatteriliput, vi harmi oli enää 3 paikkaa no jos meette poikanne kanssa... :)

Viikko menee nopeasti, nappaat hermosuklaata ja käyt potkimassa seinää nurkan takana.. :)

Tekisin varmaan murhia jos appipari tulis meille yökylään.

nen vanhempiaan, tulee aikuisen ihmisen ottaa kokonaisuus huomioon valitessaan itselleen partneria ja sitoutuessaan toiseen ihmiseen. Meillä ihmisillä kun on työ, sukulaisia, ystäviä jne. ja vaikka monissa asioissa voi ja tulee tehdä kompromisseja, tulee nämä partneriin liittyvät asiat myös jossain määrin pakettiratkaisuna partneria ottaessa...Oletan, että miehesi haluaa tavata vanhempiaan, jos on oikein ohjelmaakin järjestänyt jne. Silloin minusta sinun tulee MIEHESI TAKIA yrittää sietää näiden vierailuja. Sillä ei sinänsä ole mitään merkiystä, kuinka usein tapaatte sinun vanhempiasi. Toiset nyt ovat läheisempiä sukunsa kanssa kuin toiset ja haluavat tavata heitä useammin myös aikuisiällä. Ihan kuin toiselle työ tai harrastukset ovat tärkeämpiä ja aikaavievempiä kuin toisille.

Jos miehesi vaatisi jotain täysin kohtuutonta vanhempiensa suhteen, kuten että tapaisitte heitä tyyliin jokatoinen viikonloppu, olisi miehesi aika ymmärtää, että hän on nyt aikuinen ja ihmissuhteessa, eikä voi vaatia puolisoltaan mitä tahansa, vaikka kuinka läheinen ITSE olisi vanhempiensa kanssa. Mutta tuo jokunen päivä/viikko kesälomalla ei kyllä minusta vielä ole mitenkään outoa tai liiallista. Itse asiassa itse varmaan arvostaisin miestä, jolle suku ja omat vanhemmat ovat tärkeitä. Ja hei, cmoon, melkein kaikki vanhemmat ovat superärsyttäviä! Omanikin ovat, mutta silti rakastan heitä, ja olen teini-iästä päästyäni vain oppinut sietämään sitä kaikkea. Äitini motkotusta ja kalkatusta, isäni omituisia tapoja. Ja miehenikin on oppinut ja tapaamme heitä säännöllisesti. Vanhemmille ihmisille nyt vain täytyy antaa vähän siimaa, sulkea korvat välillä ja purra hammasta.

Mielestäni asenteesi kertoo juuri tietystä kypsymättömyydestä. Sinua ärsyttää ja ahdistaa anoppi ja appi, ja pidät kuin teini kiinni oikeuksistasi valita oma seurasi ja aina pitää vain kivaa. Ei se elämä aina mene niin, ja juuri asennemuokkauksella muuten voi tehdäkin olosuhteista itselleenkin siedettävämmät.

Sitäpaitsi sinullakin on oikeutesi omaan elämääsi ja omiin tapoihisi. Olette nyt miehesi kanssa aikuisia, ja anoppi ja appi ovat tulossa TEIDÄN KOTIIN TEIDÄN VIERAIKSENNE. Teidän tehtävänne on olla kohteliaita vieraitanne kohtaan, ei näytellä pitkää naamaa ja saada heitä tuntemaan olonsa ei halutuiksi. Toisaalta sinulla on omassa kodissasi oikeus saunakaljoihisi ja kesäillan viettoihisi, eikä appesi ja anoppisi uskomuksien pitäisi vaikuttaa tähän mitenkään! Jos ei teidän seura kelpaa sellaisena kuin olette, niin olkoon sitten tulematta kylään. Edelleen teillä on kyllä oikeus päättää, kuinka kauan pariskuntaa majoitatte. Sopikaa miehenne kanssa etukäteen, kuinka monesta päivästä on kyse, ja sitten ilmoitatte vieraillenne, koska heidän pitää lähteä, sillä teillä on jotain muuta...

Minusta tässä on nyt kaikenkaikkiaan outo yhdistelmä ihmisiä: Sinä et kunnioita miehesi sukua tai miehesi läheistä suhdetta vanhempiinsa, etkä pysty oman napasi yli näkemään tiettyjä sukuvelvoitteita, joita aikuisuuteen kohtuuden rajoissa kuuluu. Miehesi taas selvästi ei ole omaksunut aikuisen roolia oman kotinsa herrana, vaan antaa anopin ja apen tulla ja olla miten lystäävät ja dominoida jopa teidän elintyyliänne. Ja anoppi ja appi taas eivät arvosta asemaansa teidän vierainanne, vaan pomppivat ilmeisesti silmille. Puhu sinä nyt ekana asiasta miehesi kanssa, asetatte vierailulle rajat, mutta myös yrität itse olla aikuisempi ja sietää vähän enemmän. Äläkä nöyristele, vaan avaa se saunakalja kuten sinulla omassa kodissasi on oikeus tehdä.

Ota vierailu HAASTEENA! Kokeile omaa aikuisuuttasi, stressin sietokykysi rajoja ym.

Tee tietoisesti parhaasi, hymyile ole ystävällinen, tarjoa, ole hyvä emäntä ja miniä!

Älä jo etukäteen inhoa vierailua, silloin se varmasti menee kaikilta pilalle!

Kyllä miehesi vanhemmilla on oikeus tulla poikansa kotiin!

Yllätä SINÄ kaikki ja koita kasvaa henkisesti!

Kyse kuitenkin vain muutamasta päivästä!!

Näytä niille nainen!

Ota tavoitteeksi vielä vilkuttaa hymy korvissa kun he kotia päin lähtevät!

Luulen että anoppi ja appikin ovat puulla päähän lyötyjä kun lähtevät!! :)

VOITA ITSESI!

ei niitä mummi ja ukki saisi tulla tapamaan.

Joten lapsista seuraisi lisää ongelmia kun ihminen on minä minä minä minä minä keskeinen.

Toki jos on alkoholiongelmaa ei niitä lapsia tarvitakaan, jos ei voi olla ryyppäämättä muutamaa päivää on alkkis.

Minä en kuulu mieheni sukuun, eivätkä kuulu lapseni. Meillä on minun nimeni, emmekä me ole missään tekemisissä heidän kanssaan.

Miksi pitäisi?

isovanhempiaan. Enkä minä heitä 14 vuoteen. Häissämme olivat ja silloin minulle riitti.

Miksi pitää väkisin kärvistellä kusipäiden kanssa? Ketä se jalostaa? Miten se lapsia jalostaa/auttaa?

Ehkä aloitukseni oli raflaava, mutta kyllä todellisuudessa olen yrittänyt tehdä paljon töitä asian kanssa ja yrittänyt sulattaa appivanhempani. Jotenkin vierailut vievät minusta aina kaikki mehut ja ahdistavat minua.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat