Seuraa 

Suuri päivä on koittanut. Tunnin päästä on aika kierukan poistoon. Toivottavasti menee hyvin ja vaivattomasti. Kuopus nukkuu päikkäreitä sohvalla, johon nykyään aina itsekseen simahtaa kun on unien aika.

soffala aloitteli keskustelua raskauksien vaikutuksesta kroppaan. Itse koin suurimman " järkytyksen" heti ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Kroppa tuntui hieman vieraalta kun oli tullut kiloja, raskausarpia, kipeä episotomia haava jne. Kesti hieman aikaa totutella muuttuneeseen kehoon. Ennen ensimmäistä raskautta olin hyvin timmissä kunnossa jatkuvan urheilun takia. Sittemmin muutoksia ei ole enää tullutkaan. Kahdessa seuraavassa raskaudessa ei tullut yhtään lisää raskausarpia. Välilihaa ei tarvinnut enää leikata ja rinnat on pitkistä imetyksistä huolimatta pysyneet ihan kauniina. Olen saanut aina kiloja todella reippaasti odotusaikoina, mutta sitten myös palautunut hiljalleen ilman laihduttamisia. Ok, myönnetään että vatsanahka ei ole enää niin tiukka kuin ennen lapsia, mutta olen ihan tyytyväinen vartalooni. Vaalenneet kymmenen vuotta vanhat raskausarvet eivät minua eikä tietääkseni ketään muutakaan haittaa. En kylläkään viihdy bikineissä vaan puen mieluummin kokouikkarin yleisille rannoille ja mieluiten sellaisen joka vähän tukee povea.

Kirjoitelkaahan kuulumisia. Sofur

Sivut

Kommentit (25)

eli Hei! onko teillä esittelylistaa ja kuinka isosta suurperheestä kuumeilette? Sopiiko tällainen kahden lapsen äippä joukkoonne? (lapset -03 ja -07) Olen ollut täällä palstoilla ennenkin, mutta en löytänyt teidän porukan esittelyä, joten onko porukkanne kuinka tiivis ja onko kovakin yritys päällä? ;)

Ystävällisin terveisin

KJ25

Toivottavasti huominen on parempi! Mielialan heittelyt ja pienoinen potutus ovat tuttuja tunteita. Mun vauvakuume on ollut jo kuukauden päivät ihan miinuksella. Ja toukokuussa vauvakuume oli muka niin kova, että oikein piti kierukka käydä poistattamassa. On tämä kanssa... Kaikille vatkaajille ja veivaajille (kuten minä) pitäisi käydä niin kuin Omppikselle kävi. Eli paras olisi raskautua vähän kuin varkain tai puolivahingossa. Eipä tarvitsisi itse tehdä päätöksiä ja puntaroida asiaa :D :D

Mä saan kohta harmaita hiuksia ärsytyksestä ja stressistä, kun menkat ei ala. Kp nyt 51 ja vuoto tipotiessään. Raskaana en varmuudella ole. Testattu on moneen kertaan ja meillä ei ole tämän kuun puolella edes ollut elämää sillä osa-alueella, jota pitää harrastaa, jotta raskaus edes olisi mahdollista. Kuulostaapa kauhealta, että lähes kuukausi on oltu selät vastakkain, mutta niin se vaan on. On ollut kaikenlaista puuhaa, hoppua ja reissua, että ei ole vaan jaksanut/huvittanut. Pitänee ryhdistäytyä.

Onko kenelläkään kokemuksia hormonihäiriöstä, joka pitää menkat poissa. Mitähän tässä pitäisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vielä olisi pari viikkoa lomaa ja sit töihin. Maanantaina meen vielä verikokeisiin testaamaan ettei mitäänb raskaushormoneja oo kehissä mukana keskenmenon jälkeen, mutta olen kyllä varma että kaikki siltä osin kunnossa. Pari kertaa on kyllä jo puuhasteltu mielihalujen mukaan ilman ehkäisyä kun vuotokin on loppunut...

Minä kyllä uskaltaisin muutaman ottaa jos raskaustesti näyttää negaa, eihän sitä kaatokänniä kuitenkaan tarvii ottaa =)))

Mielialat neljännen saamisesta tai ees haaveilemisesta bvaihtelee täälläkin yhä päivittäin. KEskenmenon jälkeen on useemmiin ollut neg. tunteita, kun ainakaan uutta keskenmenoa ei haluaisi. Oma jaksaminenkin rankasti mietityttää, kun ikää on kuitenkin jo pian 36...

Tosiaan, kun vaan raskautuisi mahd. pian niin moiset ajatukset oisi pakko heittöää romukoppaan!! Meillä olisi nyt jo valmiina se 7-hengen tila-auto, joten se asia olisi jo ainakin valmiina....

Tältä puolelta on loikannut paljon porukkaa lähiaikoina tuonne odottajien puolelle, joten hiljaista on aina aika-ajoin. Ei sitä itsekään aina aktiivisesti tule kirjoiteltua. Välillä on sellaisia kausia, että ei muka ole mitään sanottavaa. Ja kesä on tietysti aina kesä...

Me käytiin äsken kylässä, jossa on puolivuotias vauva. Voi vitsit, kun vauveli oli ihana! Mieskin oli aivan myyty ja piteli pallukkaa sylissään.

niin ilmoitan että apteekin oma testi näytti tänään selvää ++ vaikka menkat pitäs alkaa lauantaina (kärsimätön kun olen testaamisen suhteen) Vielä kerran testaan sunnuntaina ja sitten se on jo uskottava todeksi ja pikku hiljaa odotus puolelle :)

http://s190.photobucket.com/albums/z138/ mamaa82/?action=view¤t=testi.jpg

M@m@ kp 35/39, yk 1.

Se samperin testi näytti plussaa!!!! En meinaa millään uskoa tätä todeksi. Olen kymmeniä kertoja käynyt sen testin katsomassa ja niin vaan siinä on edelleen kaksi ihan selvää viivaa! Voi herran jestas, ei tämän nyt näin äkkiä pitänyt tapahtua :) Tuli ihan tippa linssiin kun tuloksen katsoin. Luulin kyllä että tätä vauva " tekemistä" saisi vähän aikaa vielä harrastaa mutta tuolla se nyt sitten jo on. Nyt sitten alkaa murehtiminen ja toivominen että kaikki menee hyvin. Keskenmenoa en ole vielä koskaan kokenut mutta aina sitä pelännyt. Joten arvatkaa vaan nyt kun on neljäs kerta miten sitä kuvittelee että " tällä kertaa varmasti ei voi mennä niin hyvin kuin ennen, ei vaan voi olla niin hyvä tuuri" . Mutta huh... Plussaa siis näytti!!! Jipii!

Ps. Minulla ei ole vieläkään mitään oireita. Ei tunnu yhtään siltä että olisin raskaana? Mutta olen aina ollut hidas näissä jutuissa. Joten tuskin syytä huoleen... Pahoinvointi esim. on aina alkanut vasta viikolla 8-9. Ja sitten jokainen raskaus on mennyt yli lasketun ajan ainkin kahdella viikolla. Eli jotenkin hitaampi tämä ruumiini on :)

Meillä tämä vauvakuume on myös niin on/off - toisena päivänä on ihan selvää, että sitä joukon viimeistä vielä yritetään kun taas toisina päivinä ehdottomasti ei... Tuo fiilis on vielä toistaiseksi ollut se vahvempi, mutta katsellaan nyt. Pelottaa vähän tuo jaksaminen, kun esikoisella ja kakkosella on ikäeroa hiukan reilu vuosi ja täytyy sanoa, etten nauttinut heidän vauva/taaperoiästään juurikaan. Nyt kun kakkonen on 5v ja kuopus pian 1v, niin olen nauttinut pienimmäisestä ihan eri tavalla. Saisin viettää hänen kanssaan ihan kahdenkeskistä aikaa sitten kun vanhemmat on koulussa ja tiedän että se olisi upeaa! Samoin pelottaa hiukan sairastelut, jaksanko vielä sitä jatkuvaa nuhakuumeilua ja yöheräilyjä kun pikku-nenut on tukossa... Yhden kanssa sen vielä jaksaa.

KUITENKIN - olisi mukava saada kuopuksellekin oma " aisapari" ja kaveri. Olen saanut näin myöhemmin hyvin myös " oman vapaahetken" , kun isommat leikkivät yhdessä. Minua ei tarvita koko ajan keksimään leikkejä tai leikkiseuraksi.

Joku kyseli miten raskaudet on vaikuttaneet kroppaan. No, minulle tuli heti esikoisen aikaan todella rumat raskausarvet vatsaan ja niitä on paljon. En usko niiden nyt enää lisääntyneen myöhemmissä raskauksissa, mutta punottavat nyt taas enemmän. Tämän viimeisimmän jälkeen painonpudotus on ollut hankalaa, tosin minulla ei sitä ylimääräistä ole koskaan ollut. Normaalipainossa olen pysynyt raskaana ollessanikin. Mutta nyt tämä vatsalöllö inhottaa :/! Enkä tunnu pääsevän siitä millään eroon! Eihän se tietysti palaudu, kun on revennyt, mutta kakkosen ja kuopuksen välissä ehdin olla todella hyvässä kuosissakin. Tässä ehkä yksi asia mikä myös hiukan jarruttaa raskautumis-intoa... Mutta tätähän tämä elämä on. Etenkin naisilla ;D.

Kesäterveisin, Kaakaokirahvi =)

Hienoa että lähti kierukka pois ilman sen kummempaa ongelmaa. Minulla myös ekat kuukautiset olivat aika rankat. Kipuja oli mutta ei sentään ihan noin kovina kuin sinulla :) Vuoto oli vaan todella ankaraa.

Omaa napaa jos tuijotellaan niin fiilikset on sitä sun tätä. Huomenna teen raskaustestin aamuvirtsasta ja tulen kertomaan sitten mitä näytti. Veikkaan negaa koska mitään tuntemuksia tai oireita ei ole :( Mutta pakko testata kun illalla olen menossa juhliin jossa tarjotaan alkoholia. Jos testi näyttää negaa niin ei ainakaan luulisi olevan varaa vaikka muutaman oluen juo? Vai mitä meinaatte jos kuitenkin olen hedelmöittynnyt luultua myöhemmin ja testi vaan sen takia näyttää negaa. Ei kai alkoholista ole vaaraa sikiölle ennen kuin sen sydän on kehittynyt ja verenkierto yhdistynyt äidin verenkiertoon? Ja tässä vaiheessahan kyllä testin jo pitäisi plussaa näyttää. Auts, uskallanko sittenkään ottaa mitään...

Ihan oikeassa olet meriutu, kyllä ne pähkäilyt loppus kun vaan paksuksi pamahtaisi :) Sinun pitää varmaan kohta ottaa jo yhteyttä lääkäriin jos ne menkat ei ala. Ei kai se kuitenkaan ihan normaalia ole että kuukautiset jää pois kierukan jälkeen. Minulla alkoi ainakin ihan normaalisti ja aivan hirveät kuukautiset olikin!

Kävin tänään lääkärissä ja kysta oli hävinnyt. Lääkäri totesi vain että " paikat on kunnossa joten tervetuloa synnyttämään" . Sama lääkäri on ollut avustamassa jokaisen meidän lapsen synnytystä ja hän on varsinainen huuliveikko. Aivan ihana :) Ekan lapsen syntymän jälkeen totesi että " tervetuloa uudestaan vuoden parin päästä" . Minähän vihaisena tuhahdin että ei kyllä koskaan enää. Mutta voi kuinka oikeassa hän olikaan. Siellähän sitä taas oltiin parin vuoden päästä :) Nyt on hyvä mieli taas. Tuollaiset mukavat ihmiset pelastavat kyllä päivän.

Nyt jännittää jo kovasti. Kp 27/35 on nyt menossa ja rinnat turvoksissa ja kipeät. Mitä se nyt sitten tarkoittaa kun minulla ei koskaan ainakaan se ollut raskausoireena? Teen kyllä raskaustestin jo perjantaina tai lauantaina koska meillä on juhlat viikonloppuna joissa tarjoillaan alkoholia. En kyllä turhaan ala herättelemään sukulaisten epäluuloja olemalla juomatta. Jos olenkin raskaana niin miten saisin sen pidettyä salassa? Hetihän ne alkaa epäillä kun en juo mitään! Minkä selityksen keksisin? En haluaisi niin aikaisessa vaiheessa vielä kenelekään kertoa...

Voi hitsit sun kanssa Soffala! Aivan todella hienoa, että raskauduit noin " helposti" . Onnea ja enkeleitä matkaan!

Isot onnittelut myäs M@m@lle: Hienolta näyttää tuo viiva :)

Niin siinä sitten taas käy, että suurperhekuumeilijoiden rivit harvenevat, kun porukkaa hyppää toiselle puolelle. Sehän toki tämän homman tarkoituskin on ja hienoa, että niin käy. Kaikki uudet suurperhettä haaveilevat olisivat kuitenkin todella tervetulleita mukaan, jotta tämä palsta ei vaalan kokonaan hiljene!

T, Kuukautisia YHÄ odotteleva Meriutu. Nyt jo kp. 54!!!!!

soffala:

Lainaus:

Nyt sitten alkaa murehtiminen ja toivominen että kaikki menee hyvin. Keskenmenoa en ole vielä koskaan kokenut mutta aina sitä pelännyt. Joten arvatkaa vaan nyt kun on neljäs kerta miten sitä kuvittelee että " tällä kertaa varmasti ei voi mennä niin hyvin kuin ennen, ei vaan voi olla niin hyvä tuuri" .

Mutta sitten ajattelin että pakko on saada iloita ja otettava vastaan se mitä tulee :(

Paljon onnea plussanneille, Soffala ja M@ma !!!!!! Odotuspuolen viestejä on taas mistä lukea, kun kuumeiljat testaavat plussia -niinhän sen pitää ollakin.

Meriutu, eikö tekis mieli testata?

Mulla edelleen kierukka. Huomenna pitäis soitella lääkäriaika kierukan tarkastukseen. Pitäkää peukkuja, että uskallan sanoa, että kierukka joutaa kokonaan pois! Meinaan kokoajan on jonkinlaista vuotoa ja epäilen taas, että kyseinen vuoto johtuu emätintulehduksesta. Emätintulehduksia ei ole aiemmin ollut... Jotenkin tuntuu, että lääkäreille vaikea puhua omista asioistaan ja siksi en vielä keväällä saanut sanottua suoraan, että ottais sen härvelin tuolta alapäästä pois. Ajattelin, että liityn sitten esittelypinoon, kun saan kierukan pois ja jonkinlainen mahdollisuus raskautua, ellei mies muista käyttää ehkäisyä ;-)

Vierailimme kavereilla, joilla neljä lasta. Lapset suht samanikäisiä kuin meillä. Tosin meillä siis kolme lasta. Eihän se vauvakuume vauvoja halaamalla lähtenyt päinvastoin sain vain varmistusta tunteelle, että vauva olisi meille tervetullut. Kyläilyn jälkeen en ole miestä painostanut, mutta vihjaillut hieman siihen malliin, että vauvakuume vaivaa.

Mutta toisaalta eihän tässä kiirettä ole neljännen suhteen, mutta olisihan se mahdottoman ihanaa saada ensi vuonna oma tuhiseva nyytti kainaloon.

Pahoittelut keskenmenon kokeneille ja onnea plussanneille!! Ainakin Omppuaippä olet jäänyt mieleen aikaisemminkin, kun meillä oli vähän samat aatokset siitä, että vasta vähän myöhemmin (loppukesällä tai syksyllä) aletaan tositoimiin. Mutta sinä raskauduitkin ihan vaivihkaa!! Tosi ihana yllätys varmasti oli! Meillä aikoinaan kakkonen sai alkunsa sillä tavalla, että ei häntä varsinaisesti yritetty ja sitten olinkin raskaana (juuri kun olin saanut uuden työpaikan, heh heh!)....Meillä ei siis itsellä vielä yritystä päällä. Ensimmäinen yrityskierros taitaa lähteä käyntiin vasta syyskuussa...Katsotaan nyt uskalletaanko silloinkaan...En tiedä, ajatukset ja tunteet vaihtelevat minullakin paljon asian suhteen. Haluaisin vielä kovasti neljännen (olen jostain syystä aina haaveillut neljästä lapsesta), mutta silti kaikki raskauteen, synnytykseen, vauvanhoitoon, sairauksiin ym. mietityttää. Minulla on mennyt aika hienosti kaikki raskaudet/synnytykset. Kammoja ei ole jäänyt, eikä raskausarpia, eikä ylikilojakaan, vauvoilla ei ollut koliikkeja, eikä vaikeita allergioita. Tietysti oma jaksaminenkin mietityttää. Tuntuu, että kolmenkin kanssa saa koko ajan olla huolehtimassa jostain ja hankkimassa jotain (esim. uusia vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä). Kotityöt lisääntyisivät neljännen myötä. Nytkin pyykkiä ja tiskiä tuntuu riittävän. Onneksi mies osallistuu täysillä kotitöihin. No, parempihan se on kai tässä vaiheessa miettiä näitä juttuja...Nyt heräsi kuopus päiväuniltaan...t.Menninkäinen

Onhan se esittelylista tuolla jossain mutta en tiedä kuka sitä ylläpitää. Välillä täällä riittää juttua vaikka millä mitalla mutta näin kesällä on vähän hiljaisempaa. Lomallahan on rikos istua koneella! ;)

Onnea kovasti molemmille! Täältä taitaa siirtyä pikavauhtia aika moni tuonne odotus-puolelle! Itse en nyt sinne puolelle vielä pariin kuukauteen ainakaan yritä, kunhan haaveilen vielä...Miehelläni kuume on kovempi ja hän olisi valmis vaikka heti yrityksen aloittamiseen. Viime viikolla tuli kahdelta tutulta tekstrari vauvan syntymisestä. Tulee kyllä silloin aina vähän enemmän kuumetta, kun ajattelee sitä tunnetta synnytyksen JÄLKEEN...kun on saanut oman pikkuisensa vierelleen...Kyllä se olisi vielä niin ihana kokea, samoin toki kaikki muukin siihen liittyvä, vaikka kyllä minulla viimeisimmässä raskaudessa oli välillä sellainen olo, että ei ikinä enää...(vaikka sinänsä raskaus meni ihan hyvin, mutta silti). No katsellaan...

Iloisia uutisia on aina mukava kuulla. Toivotan kaikkea hyvää ja peukut pystyyn että kaikki menee hyvin! :)

Oi että kun itsekin saisi jo testata. Lauantaina olen päättänyt testata kuitenkin. Mitään oireita ei kyllä ole joten tuskin raskaana olen mutta varmuuden vuoksi testaan. En ole muuten koskaan vielä testiä tehnyt ennen kuin kuukauiset ovat olleet myöhässä :) Mutta nyt olen aivan malttamaton.

Soffala Kp 28/35 yk1

Minulla siis on kerran jääneet kuukautiset tulematta ilman raskautta jolloin lääkäri määräsi Terolut-kuurin. Toisen kerran jäivät pois ja olin varma että samoja Teroluteja tarvitaan. Menin gynekoligille joka sanoi että testaapa kuitenkin ennen, että et ole raskaana, ennen kun rupeat syömään ko. pillereitä. Olin varma että en ole raskaana, ja kuinka ollakaan, testi näyti plussaa ja terolutit jäi syömättä (ko. raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon kun viikkoja oli 8 ja risat, tämä siis 7 v sitten).

Tässä siis minun kokemukseni poisjääneistä kuukautisista...

Jatkan tätä kuukautisten poisjäännistä aloittamaani kekustelua. Soffala, mainitsit, että sulla alkoi normaalisti menkat kierukan poiston jälkeen. Niin mullakin tuli tyhjennysvuoto heti pari päivää poistosta ja vielä seuraavatkin menkat alkoivat ajallaan 27 pvän päästä poistovuodosta, eli kesäkuun alussa. Nyt sitten eletään kp. 52!

Täytyy varmaankin alkuviikosta tavoitella lääkäriä.

Voi että kun olisin onnellinen, jos se monen inhokki, punainen paholainen, kaartaisi paikalle...

Vai toivotettiin Soffala tervetulleksi synnyttämään :) Toivottavasti otat kutusn vastaan ja pääsisit tositoimiin maalis- huhtikuulla. Koskas sinä meinasitkaan testailla?

Tänään on sitten taas ollut sellainen päivä, että vauvakuume on pakkaselta hilautunut vähän nollapisteen yläpuolelle. Kauppareissulla tuli ihastellen katseltua muiden vauvamahoja.

Saa nähdä, mihin suuntaan viisari seuraavaksi menee :D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat