Vierailija

Ostimme vastikään kiinteistön. Kauppa tehtiin kahdessa erässä, ja aikaa kului n. 4kk kaupan alulle saattamisesta aina sen loppuun lyömiseen asti.

Jälkimaku ostoprosessista on hieman ikävä, sillä huomasimme, että Huoneistokeskuksen välittäjä on antanut meille väärää tietoa monestakin kiinteistöön liittyvästä seikasta.

Ostopäätökseen ne eivät vaikuttaneet, ja minä olin jatkuvasti muutenkin epäilevällä kannalla (välittäjä salaa melko olennaisia tietoja, sekä painostaa nopeaan kaupankäyntiin vähätellen näitä haittapuolia). Poljimme hintaa melko rapeasti alaspäin ja varustauduimme siihen, että meiltä tulee kulumaan joka tapauksessa vähintään 30-40 000 euroa kaupan jälkeen siihen, että saamme talosta pitkäikäisen (mm. maalien uusiminen, salaojitusten teko etc).

Nyt kun kauppa on tehty, uumoilemani asiat ovat lävähtäneet silmille juuri sellaisina kuin ne olivatkin. Kauppa itsessään ei vituta, vaan se, että välittäjä valehtelee silmät ja suut täyteen.

Saa olla viimeinen kauppa, joka tehdään Huoneistokeskuksen kautta.

Kommentit (16)

ei ole kiva, että kaupan jälkeen yhtäkkiä " todellisuus paljastuu" . Se on moraalisesti arveluttavaa.

Itse MYYJÄT sen sijaan ovat avomielisesti kertoneet kaikki talon ongelmat, joten heidän puolestaan no hard feelings.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerro, että koit että painostettiin nopeaan kauppaan ja epäilyttävyyden vuoksi painoitte hintaa mutta välittäjä joka tapauksessa pimitti tietoja, joskin osasitte varautua koska oli epäilyttävä kaveri.

Valehdellaan asunnon myyjälle asunnon todellinen arvo, jotta saadaan asunto välitettäväksi. Kerrotaan olemattomista, valmiista ostajaehdokkaista yms.

meilläkin huono kokemus eli nimenomaan Huoneistokeskuksen välittäjä käyttäytyi asuntokauppoja tehdessämme hyvin epäammattimaisesti, jätti asioita kertomatta, kaunisteli, valehteli parissa pikkuseikassa, " vuoti" toisten tekemiä tarjouksia hinnan nostamisen toivossa jne. Ikävää, en olisi uskonut tätä noin suurelta nimekkäältä toimistolta ja varsinkin kokeneelta välittäjältä! Otimme yhteyttä toimiston pomoon, mutta oli samalla linjalla " tällaista tämä ala on" .... Muiden toimistojen kanssa ei ole niin räikeää vedätystä koskaan tapahtunut, meni maku meillä ainakin ko välitysfirmaan. Toisaalta suuri yritys niin välittäjääkin mahtuu mukaan jos jonkinlaista, on varmasti hyviä ja asiallisiakin.

ja vähättelee remontintarvetta ym. Esim. mulle viime viikolla kehui miten on halvat asumiskustannukset asunnossa. No joo onhan ne, jos katsoo pelkkää vastiketta, mutta kun on suora sähkölämmitys, niin sehän se vasta kallista onkin....

Olne ryhtynyt ostamaan vaan yksityisiltä ja selvitän talon asiat isännöitsijältä ja hallituksen puheenjohtajalta tai omistajilta kirjallisena.

ja ammattimaisia.

Emme olisi tämän kanssa asioineet, ellei kohde olisi ollut kiinnostava.

Olimme toisen välittäjän kanssa myös tekemisissä, hän olisi etsinyt meille sopivan kohteen, vaikutti tosi symppikseltä. Harmi vain, että ehdimme jo kiinnostua tästä kohteesta, jota välitti itse paskaa jauhava haarniskaleidi.

ap

ja ENNENKAIKKEA selvittää, mitä ne tiedot tarkoittavat - millaisia vaikutuksia milläkin asioilla on.

Esim. jo se, että kiinteistön vesi on käytännössä täysin käyttökelvotonta, on asumisen kannalta melko olennainen juttu!

Kiinteistön välittäjä esim sanoi, että myyjät asuneet itse taloa viimeiset 6 vuotta (ei pidä paikkansa lainkaan), hän myös vähätteli veden laadun merkitystä. Myöhemmin kävi ilmi, että koko kaivo on ollut käytössä vasta 1,5v - välittäjä taas sanoi, että " no mutta eihän siinä vedessä voi olla mitään vikaa kun tämä pariskunta on sitä juonut kuuden vuoden ajan" .

Ei siitä vedestä myrkytystä saa, mutta se hapettaa kaiken, myös ruostumattoman teräksen, jopa suht. lyhyessä ajassa.

KYLLÄ!

Esittelyssä  sain välittäjältä tiedon että asunto voidaan jakaa yksiöön ja kaksioon ja myydä erikseen. Tämä oli syy, miksi tein tarjouksen. Myöhemmin isännöitsijä oli kertonut ettei asuntoa voi jakaa. Välittäjä ei ole edes puhunut isännöitsijän kanssa asiasta. Hän vai kertoi minulle tarinan!

Välittäjä oli nimenomaisesti vakuuttanut minullelle, että asunnon ”jakaminen” on varmistettu asia.

Olen reklamoinut asiasta Huoneistokeskukselle alle vuorokauden kuluessa tarjouksen tekemisestä ja ilmoitin että haluan peruttaa tarjouksen ja saada käsirahansa takaisin.  

Huoneiston ”jakaminen” edellyttää yhtiöjärjestyksen muutosta. Muutos tehdään yhtiökokouksessa. Muutos ei astu voimaan ennen kuin päätös on saanut lainvoiman.

Ennen kuin päätös on tehty on epävarmaa voidaanko huoneisto ”jakaa” kahteen asuntoon. Muutosprosessi voi kestää kuukausia.   Minulle ei riitä että on todennäköistä että jakaminen voidaan toteuttaa vaan teen kaupan ainoastaan 100 %:lla varmuudella. 

Vaihtoehtoisesti suostuin siihen, että tehdään esisopimus jonka mukaan myyjä toteuttaa ”jakamisen” omalla kustannuksellaan. Kun yhtiöjärjestys on muutettu sovitulla tavalla niin tehdään kauppa.

Mutta, asunto oli laitettu myyntiin ennen kun sain vastauksen Huoneistokeskukselta. Ja käsirahaa en saanut takaisin!!!

OLKAA VAROVAISIA!! Huoneistokeskuksen välittäjät VALEHTELEE!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat