Vierailija

Minä en. Kaverit ovat kivaa seuraa, mutta uskon heidän tiukan paikan tullen olevan ainakin hiukan vahingoniloisia. Tutkimusten mukaan ihmiset ovat kateellisimpia parhaille ystävilleen, mutta vieraampien ihmisten menestys ei kismitä yhtä paljon. Tämän uskon, sillä jopas kännipäissään monen kaverin kontrolli on sen verran höltynyt että puhetta alkaa tulla ja paljon. Puukotetaan selkään sukulaisia ja toisia ystäviä ja ollaan vahingoniloisia heidän parisuhdeongelmistaan tai lasten ongelmista. Naaman edessä ollaan niin empaattisia ja myötätuntoisia. Siispä nämä samat tyypit puukottavat selkään minuakin, kun en ole seurassa mukana, luulen. Ihmisen on vaikea iloita aidosti toisen onnesta.

Kokemusten kautta olen oppinut, etten luota ihmisiin ja kivoimmatkin kaverit ovat susia tilaisuuden tullen. Jo opiskeluaikoina sai sen kokea, kun yhdessä tällättiin baari-iltoja varten ja pidettiin alkuhauskaa. Hyvät oli fiilikset ja kaikki oli niiiin kivoja ja kohteliaita toisilleen. Baarissa tunnelma kiristyi ja mukaan tuli kilpailu kundien huomiosta. Ja KATEUS!

Kommentit (15)

Ehkä minun on helppo luottaa kun minua ei ole kenenkään koskaan tarvinnut kadehtia. Avioeron hetkellä oikeat ystävät erottuivat ja ne joita luulin läheisiksi sukulaisista osottautuivatkin silmänpalvojiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Silloin kun erosin, sain myötä tuntoa (muka). Kun menin uusiin naimisiin todella hyvän miehen kanssa, ei ystävien vitutuksella ollut rajaa.

tottakai ystävyyssuhteissa voi olal mukana kateutta. OSaan ystävistä luotan, osaa en päästä liian lähelle, koska heille oma napa on tärkein

En osaa tuntea kateutta heitä kohtaan, vaan olen pelkästään onnellinen jos heillä menee hyvin. Jos he töppäävät jotain, tulen surulliseksi ja toivon, että voisin auttaa heitä jotenkin, en ole vahingoniloinen. En koskaan voisi ottaa heidän entisiä miehiään, enkä flirttailisi heidän miehilleen. En halua käyttää heitä hyväksi, vaan haluan, että voin auttaa heitä niin paljon kuin mahdollista. Saatan nauraa miehelleni, jos he tekevät tai sanovat jotain tyhmää, mutta ulkopuolisille ihmisille en arvostele heitä. Edes kännissä en kaiva puukkoa esille. :)

Kuka ei olisi kateellinen ystävilleen? Eikö mistään? Kateus tarkoittaa sitä että haluaa jotain mitä ystävällä on tai vastakkaisesti haluaa ettei ystävälläkään ole jotain hyvänä pidettyä asiaa/ominaisuutta.

Ja kun oikein alan asiaa ajatella, luotan juuri niihin, jotka eivät puhu pahaa minulle muista ihmisistä. Ihmisten tekoja ja niiden syitä voi pohdiskella ilman ihmiseen itseensä kohdistuvaa haukkumista. Kyllä sen erottaa onko puhe hyvän- vai pahantahtoista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat