Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kellään kokemusta, tietoa tai mutu tuntumaa, mistä voisi johtua äidin koholla oleva syke ? Nyt mulla rv 38+0 ja verenpainemittarilla syke on koko ajan jotain 90-95 välillä. Normaalisti raskauden aikana on ollut 70-80 välillä. Voiko kertoa esim lähestyvästä synnytyksestä ? Verenpaine on matala niinkuin yleensä muutenkin..

Osaatteko kukaan auttaa ?

lion + lionbaby

Kommentit (4)

mutta minulla on sama " vaiva" . Raskausviikkoja on 36 ja pulssi heiluu 90-100 kieppeillä. Neuvolassa perjantaina kysyin asiasta ja ei terkka osannut paljoa sanoa. Sen sanoi, että jos Hb on alhainen, se selittäisi nopean pulssin. Minulla Hb oli kuitenkin yli 120, joten se ei johdu siitäkään. Yksi syy saattaa kuulemma olla myös jos vauva painaa äidin sydäntä kallelleen, sydämen täytyy tehdä enemmän töitä. Minulla syy on luultavasti syy siinä, pitkä vauva on tulossa ja vauvan pylly on sydämen lähellä.

Mutta ei terkka ollut huolissaan, minun olo on kuitenkin hyvä, en huomaa tuota kohonnutta pulssia muutakun silloin kun mittaan verenpainetta ja syke näkyy siinä. Toivottavasti tästä oli apua! :)

tosin lukemani on vielä korkeampi. Viime viikolla neuvolassa lukema oli 110, tällä viikolla 102. Itsekään en sitä huomaa muuten, mitä nyt hengästyn helposti. Terkka sanoi, ettei korkea pulssi ole vaarallista, muttei viitannut mitenkään siihen, että synnytys voisi olla lähellä tai että vauva painaisi sydäntä. Minullakin kyllä verenpaine on alhaisensorttinen. Täytyypä kysäistä tuosta pulssista , kun varmaan tänään äitiyspolilla joudun käymään (vauvani nimittäin kääntyi rt:sta poikittain).

Hannele9 rv 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oli myös korkea syke loppuraskaudessa, aiheutti hengityksen raskautta ja huonoa oloa, hieman huimaustakin..minulle sanottiin että johtuu alhaisesta verenpaineesta ja stressistä, lepäilin niin helpotti

aika yleistä jos on alhainen verenpaine, jos mietityttää niin kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat