Vierailija

"Vantaan kaupunki edellyttää sijaisperheiltä tasapainoista perhe-elämää, toisen vanhemman kotona oloa ja ainakin vuoden sitoutumista." (emt.)

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

saati sitten palauttamaan vauvaa jossain vaiheessa mahdollisesti huumeita tai viinaa vetäville vanhemmille, jotka eivät lapsesta huolehdi.

Jokainen tapaus täytyy katsoa erikseen niin että lapsen etu toteutuu. Nyt kun ensin on kartoitettava lapsen sukulaisten ja muiden läheisten mahdollisuus ottaa lapsi luokseen asumaan, yksinäinen lapselle läheinen ihminen menee edelle vieraasta perheestä. Vaikka vieraassa perheessä olisi molemmat vanhemmat.

itse asiassa tiedän näin käyneenkin. Sijaisperhe ilmoittautui asiakkaaksi Vantaalle. Minusta ei mikään hyvä ratkaisu, näkevät perhettä kerta per vuosi ja homma ei mene minusta niin kuin pitäis...

sijaisperheessä siis. Outoa muutenkin vantaalta ilmoitella lehdessä tyyliin: "vauvoja annettavana"

On olemassa myös tuettua perhehoitoa koko perheelle! Muistan lukeneeni asiasta perhehoitoliiton sivuilta. siinä Tukiperhe asui "ullakkosiivessa", jossa oli oma makkari, olkkari, ja minikeittiö. Ja perheen keittiössä syötiin muistaakseni päivän pääateriat koko porukka yhdessä.

Mutta ei ne Vantaalta niitä taida tänne Savoon antaa...

Meidän olisi muutenkin tarkoitus ruveta kriisisijoitusperheeksi, mutta en tiedä, saadaanko koskaan ketään, kun pikasijoitettavat laitetaan aina laitoksiin. :( Pitkäaikaissijoitettu taas ei sovi suunnitelmiimme, sillä aiomme parin vuoden sisällä muuttaa kauas täältä.

ja varmaan minun poikani tykkäisi myös.

toisaalta tyhmää koska kyllä varmaan minun luona lapsella olisi parempi kuin laitoksessa, vaikka ei tietenkään ehkä yhtä hyvät oltavat kuin perheessä jossa on kummatkin vanhemmat..

Koska tilastollisesti vauvat saa helposti sijoitettua, mutta teineille on ihan mahdotonta löytää paikkaa. Vauvailmoituksella taas saa paljon hakijoita ja niille voi sitten yrittää niitä isompiakin.

Ihan rauhallinen ja todella kiltti olin. Odottelin vuoden päivät vastaanottokodissa että jollekin perheelle kelpaisin, kun "kukaan ei tahdo murrosikäisiä enää ottaa". :( Niin että kiitos vaan yleistämisestä! Vauvat teille "auttajille" kyllä kelpaavat, mutta jokainen sitä vanhempi on "ongelmatapaus"...

Tosin omatkin ovat nyt vielä melko pieniä ettei mitään kiirettä...Mutta olen tätä just miettinyt ja itse olen hyvä vauvojen kanssa. Mun on helppo kestää vauvan tarvitsevuutta ja itkuja/valvomisia. Itse olen miettinyt että miten vaikea olisi ottaa iso sijaislapsi. Sijaislapsi jolla on tosi kovia kokemuksia, käytöshäiriöitä, agressiivisuutta yms. kun on noi omatkin lapset? En haluaisi että omat lapset joutuisivat taas kokemaan kovia...Ehkä ylipäätään koko sijoituskuvio sopisi meille vasta kun omat lapset ovat vähintäänkin kouluikäisiä.

... vauva varmaan vuodeksi olisi tulossa. Vaan siis edellytetään, että on vuoden ajan sitoutunut siihen, että voi tulla sijoitettava muutaman tunnin varoitusajalla ja mihinkä vuorokauden aikaan vain.

Minuakin kiinnostaisi tuo. Olen yrittänyt nyt raskautua neljän vuoden ajan. Meillä on kuitenkin ennestään yksi biologinen lapsi, jota myös odotimme melko pitkään.

Adoptio on ollut myös mietinnässä, mutta siihenkin liittyen on monta asiaa pohdittavana.

Lyhytaikaiseksi sijoitusperheeksi emme kuitenkaan tällä hetkellä voi ryhtyä, koska käyn itse töissä neljä päivää viikossa.

Mutt aonhan niitä muitakin tukimuotoja. Esim. se, että lapsi tulee kylään vaikkapa yhtenä viikonloppuna kuukaudessa. Se voisi ehkä olla meidän juttu. Pitänee jatkaa pohtimista.

M

Perustelevat sen sillä, että lapsella joka sijoitetaan perheeseen tulee olla normaali perheympäristö, molemmat vanhemmat jotta ei tule uudelleen sijoitusksia. Harmitti silloin kun oliisn ollut halukas ryhtymään sijaisäidiksi. Nyt kyllä ymmärrän miksi näin on.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat