Seuraa 

Heippa kaikille :)

Vihdoinkin pääsin koneelle kun nää työt alkoi!Ollaan tosiaan muutettu lähiaikoina ja netti ei oo vielä auennut,muuten on kyllä hommaa riittänytkin ettei koneelle olis paljoo kerennutkään.

Koko ajan oon jännännyt Noeman synnytystä ja kumpi sieltä ilmestyy,onnea sisukkaalle Sisulle ja niin uskomattoman energiselle äidille!!!!!!!!!!!!Meinasi mullakin tippa tulla silmäkulmaan kun luin synnytyskertomustasi,onneksi kaikki meni hyvin! Kurja juttu tuollainen kotoa häätö ja vielä noin pienen vauvan kanssa,toivottavasti pääsette pian asettuun kodiksi!

Meillä kanssa uhmis kotona,mies hoitaan tän viikon kun oon töissä.Välillä oikein ihmettelee onko neiti vaihtunut vahingossa johonkin toiseen lapseen kun on niin erilainen ;) Haluu maitoo ja sitten ei juo kuitenkaan,kaadan maidon pois ja huutohan siitä syntyy,pompottaa välillä kans niin että ...pim...niinkuin teillä kuulemma muillakin :)!

Nyt en kerkee enempää,jatkan taas paremmalla aikaa.

T:Odottelija ja uhmis :)

Sivut

Kommentit (43)

Eli aivan järkyttävää tuo Noeman perheen tontin romahdus. Mitä ihmettä oikein tarkalleen ottaen tapahtui? Varmasti hässäkkää Onnin ja vastasyntyneen kanssa olisi ollut jo muutenkin.... Oma koti on kuitenkin paikka, jos arki aina on helpointa. Ainakin minusta.

Ei muuta kuin jaksamista sinne ja toivottavasti kaikki selviää pian.

Manna

Teki oikein hyvää käydä eilen vähän tuulettumassa ja tänään on ollut ihan erilainen fiilis kuin eilen. Oli onnistunut ilta, hyvää ruokaa ja hyväntuulinen leffa (Ocean' s 13). Kyllä nautittiin miehen kanssa. Jesse oli vielä jalkeilla kun tultiin kotiin klo 21.30. Olin kyllä sanonutkin anopille ettei ole niin tarkkaa aikataulujen suhteen, mutta olipa kyllä sitten vaikeaa saada Jesse rauhoittumaan unille kun oli poikettu normaaleista iltarutiineista. Ei olisi millään halunnut jäädä sänkyyn.

Mummulla ja Jessellä oli sujunut ihan hienosti sillä aikaa, Jesse jäi hyväntuulisesti huiskuttamaan kun lähdettiin. Olivat käyneet ulkona ja mummu oli mennyt juuri sinne mihin Jesse oli halunnut ja yllättäen viettivät sitten reilun tunnin parkkipaikalla ihmettelemässä autoja ja moottoripyöriä. Anoppi oikein naureskeli meille kuinka Jessen kädet olivat ihan mustat kun oli lääppinyt niitä kaikkia autoja. Onneksi mies antoikin äidilleen palautetta että voisi tuota pikkuherraa kieltääkin koskemasta toisten autoihin ja mopoihin, mutta eipä siltä vaikuttanut että anoppi aikoisi jatkossakaan Jesseä kieltää. Tuo on vaan siitä(kin) syystä ärsyttävää että Jesse haluaisi sitten aina mennä niille parkkiksille pyörimään ja saa kauheita kiukkukohtauksia kun äiti ja isi saneleekin sääntöjä ettei toisten autoja kosketa. Ja ylipäätään estää menemästä sinne parkkipaikalle, sekös vasta mänttiä onkin.

Sitten muihin aiheisiin...

Le Cheile: Mitenkäs teillä sujui iskän paluu? :-) Ottiko poika isänsä hyvillä mielin vastaan vai protestoiko alkuun pitkää poissaoloa?

Odottelija: Hienosti Anna kyllä jo juttelee, vautsi. :-) Kiva kuulla että olette kotiutuneet uuteen kotiin hyvin. Meidän koti on aika vaalean sävyinen, vihreää löytyy meiltäkin ainakin matoista ja kasveista ;-), se on kaunis väri sisustuksessa. En ole kylläkään mikään sisustusihme, kaukana siitä, eli meidän koti on sellainen tyylien sekamelska. Tulkaa Annan kanssa kylään joku kerta niin näet. :-)

Hildalle suuri kiitos toivotuksista. Hiostava ilma täälläkin ja saattaa kyllä tehdä olon ärtyneeksi. Jessellä oli aamupäivällä selkä ja pää aivan märkänä ulkona kun juoksi ympäriinsä, potki palloa, ryömi ja kiipeili. Eli ihan sitä normaalia, mutta tuollainen hikoilu on kyllä hieman epänormaalia. Pistetään sään piikkiin. :-) Saa nähdä ukkostaako vielä tänään.

MrsCeelle ja tytsille jaksamista isukin odotteluun. Hienoa kyllä tämä nykyteknologia kun pääsee kameroiden kautta moikkailemaan.

Manna, kiva oli lukea taas teidän kuulumisia. Mukavaa että häät sujui hyvin. Tuo taaperoikäisen kärsimättömyys on ihan normaalia, voin kuvitella että Jessen kanssa olisi ollut hankaluuksia juuri samoissa asioissa. :-)

Mitä muuten kuuluu Vilmalle ja Hertalle? Tulkaahan kertomaan mitä tytöille kuuluu.

Nyt taikomaan jotain syötävää. Jääkaappi on aika tyhjä kun on ollut muka niin kiire koko ajan ettei ole ehtinyt ruokakauppaan. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

heippa vaan..poikasen nukkuessa äkkiä tulin tänne piipahtamaan. Oon siivonnu pari päivää huushollia ja sain nyt puhtaat matot lattioille..ihanaa kun on puhdasta!

Meillä koti on sekoitus montaa väriä, mut pääväri joka eniten näkyy on vihreä. Tummaa puuta on alkanu kans ilmaantua ja haluaisin sitä enempikin.

Tintta kyseli keinoja saada isovanhemmat kiinostumaan lapsesta..No en tosiaan tiedä keinoa mutta " kohtalotoveri" oon. Miehen vanhemmat eivät ole milläänlailla kiinostuneita meidän lapsista. heillä on 8 lastenlasta ja kaksi niistä on suosikkeja, muut tulee perässä jossain kaukana. Kamalinta mun mielestä on se että tätä asiaa ei edes yritetä piilotella mitenkään,vaan ne kaksi ovat ihan julkisuosikkeja! Mä en voi sietää tollasta, mutta minkäs teet...

Mun vanhemmat ovatkin sitten ihan toista maata, kuuluvat meidän lasten elämään todella paljon.

Huomenna lapset muuten menee mummolaan yökylään, saadaan miehen kans koko kesän ainut kahdenkeskinen ilta ja yö:)

Hampaiden pesusta on ollu puhetta, meillä sujuu ihan suht hyvin,poikanen syö tahnan mielellään pois harjasta:) Purkkaa oon antanu välillä mut poika nielaisee sen..Joten vähän myöhemmin kai sen sit oppii pureskelemaan.

Monet teistä on käyny huvipuistossa. Mekin käytiin sekä Tykkimäellä että Särkänniemessä. Ja poikanen tykkäsi aivan valtavasti kaikista laitteista joihin pääsi joko isompien sisarrusten tai meidän vanhempien kans. Oma ranneke hankittiin tietysti josta poika oli niin tohkeissaan:)

Voi hurja tuota Noeman taloa!!!! Toivottavasti pian pääsette omaan kotiin!!!!

mitäs vielä....en muista mitä vielä piti kommentoida.

Mies muuten hankki itelleen lisää töitä joten se tietää siis mullekin enemmän paperihommia. Taidan soitella päivähoidonjohtajalle ja kysellä millanen päivähoitotilanne meilläpäin on. Pakko mun kai toi " vauva" on laittaa osa-aika hoitoon...Tai ainakin jonoon siis oottelemaan paikkaa. Olin kyllä alunperin ajatellu et voisin pitää poikasen kotona ainakin en s kesään asti, mut eipä siitä taida tulla nyt mitöään kun hommat senkun kasvaa. Mut katellaan nyt millaset jonot tosiaan on.

Mutta mutta, eipä meillä sitten tämän kummempia. Illalla tulee vieraita ja istutaan iltaa. Huomenna sit kahdestaa miehen kans jotain kivaa..

Oikein hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

niin ne plussat..

+aurinkoinen ilma

+siivottu koti

+mukava ilta tiedossa

+ja huomenna lapset mummolaan ja me saadaan lepäillä hetki kahden

äitykkä ja lapsukaiset

Kertokaapa vinkkejä pitkille automatkoille ja omia kokemuksianne. Miten viihdytätte, miten viihdyttiin? Mikä oli paras aika päivästä matkustaa? Miten usein pysähdyitte jne.

Mekin olemme lähdössä n. 450 km matkalle halki Suomen.

ihanaa varmasti le_cheile kun mies tulee kotiin. :) kauankos ehditte olla lapsen kanssa kaksistaan? tule kertomaan miten poika suhtautui isin kotiintuloon.

joko mrs cee on saanut miehen luokseen? kyselit automatkoista, meillä on ollut samanlaisia konsteja automatkoille kuin muillakin. äiti tai isi on istunut lapsen vieressä ja viihdyttänyt ja hassutellut välillä, on luettu kirjaa tai ollut joitain leluja mukana. juomista ja pientä naposteltavaa. välillä pysähdytty pitemmillä matkoilla. tutti on myös pelastanut usein, ja ollaan koitettu ajoittaa päiväunien aikaan matkantekoa jos mahdollista.

noemalla taas sattunut ja tapahtunut. aika hurjaa tuommoinen talon romahdusvaara, ja juuri kun on uusi vauva tullut perheeseen. toivottavasti pian pääsette takaisin omaan kotiin, vaikka kai siinä hotelliasumisessakin voi löytää jotain hyviä puolia. torni taitaa olla ihan viihtyisä hotelli, joskin varmaan lasten kanssa olisi kotona helpompaa. kiva että onni on ottanut sisun hyvin vastaan suukkoineen ja haleineen.

puhihaa, kutsuilla oon muutamilla käynyt. välillä ihan kivaa puuhaa, mutta ei niin isosti mun juttu. hampaitten pesu sujuu vähän niin ja näin, ei kyllä toivoakaan että saisi kaikki hampaat joka suunnista pestyä, kunhan nyt jotain edes.

tinttaliisa ikäviä uutisia sinulla, voimia raskaisiin ja surullisiin hetkiin. pikaista paranemista myös. myöhästyneet nimpparionnittelut!

hildallakin oli suruisia hetkiä ollut, osanottoni. taidat olla kova touhuamaan käsitöitä yms. :) ihanan touhukkaan kuvan olen sinusta saanut. itsekin tykkään käsillä tehdä kaikenlaista, niin työkseni kuin monenlaista muutakin. :)

auringonkukka kiva lukea teidänkin särkisvierailusta. meillä oli hyvät paikat delfinaariossa, joten ehkä se vaikutti että poikanen viihtyi niin hyvin. laitteissa ei kovin monessa käytykään, en tiedä miten olisi viihtynyt, mutta autot ja ratit on nyt olleet niin pop että vanhoista autoista oli innoissaan. harmi että sinne ei päässyt jessen kanssa. muakin kiinnostaa miten teillä purkan syönti sujuu? en oo vielä poikaselle koittanut antaa.

odottelija muutossa on kyllä hurjasti hommaa aina. joko olette kotiutuneet uuteen paikkaan? kylläpäs anna puhuukin jo paljon, oikein parin sanan lauseitakin. poikasella on yksittäisiä sanoja 10-20, mitä sanoo. toisia enemmän toisia vähemmän.

harmaan näköinen päivä tänään. ajattelin houkutella miehen illalla ostoksille yöpöytiä varten. ajattelin tehdä semmoiset ihan simppelit puiset, jotka maalaan sit vihreellä kuultomaalilla. pidän vihreästä väristä tosi paljon. :)

gerda ja karhunpoika

+eilen käytiin poikasen isoisoisän syntymäpäivää onnittelemassa

+poikanen on ollut tänään tosi kiltti ja hellyyttävä

+hyvää musaa

meillä nukutaan päiväunet sisällä pinniksessä, on nukuttu aina. hyvin satunnaisesti rattaissa/vaunuissa jos ollaan oltu kauempana kotoa, mutta niissä ei nuku kuin puoli tuntia. kotona omassa sängyssään nukkuu yleensä 1 1/2 - 2 h päiväunet.

tinttaa en oikein isovanhempien asiaan osaa neuvoa, meillä kun isovanhemmat näkevät myös melko harvakseltaan poikasta. silloin kun itse teemme asian eteen jotakin. oletko koittanut suoraan sanoa, että teistä olisi miehen kanssa mukavaa jos isovanhemmat olis enemmän Lotan elämässä mukana ja heistä tulisi läheisemmät? Siis ihan nätisti mutta suoraan mitä toiveita teillä on.

hilda saa udella, mutta minen oikeestaan tänne välittäis sitä nyt kirjoittaa :) sori. jos kovasti kiinnostaa, voin laittaa sulle sähköpostia :D

aamupäivällä käytiin asioilla ja sit ehdittiin vielä puistoonkin. tuossa yhdessä puistossa melko lähellä meitä on ilmainen ruokailu alle 15-v:lle muistaakseni. se on aika kiva juttu, poikanen söikin sit puistossa. nyt tarttee vaan itselle vielä jotain sapuskaa kun ollaan kotiin päästy. poikanen unilla ja rauha kodissa.

ai niin, pitää vielä kertoa että poikanen on oppinut hiljattain puhaltamaan. ja eilen puhalteli ekaa kertaa saippuakuplia. voi kun oli lystiä :) enempi kuitenkin äiti puhalsi ja poika juoksi pihaa ympäriinsä ja koitti saada kuplia kiinni.

rantapalloonkin leikisti puhaltaa väliin lisää ilmaa. :)

gerda ja karhunpoika

+ sain makkarin siivottua perinpohjin

+mies teki herkullista suolaista piirakkaa, sitä on vielä jäljellä (nam)

+aurinkoinen ja lämmin ilma vaihteeksi sadepäivien keskelle

Kiitos Gerda kysymästä,hyvin ollaan kotiuduttu,oikein viihtyisää ja leppoista olla taas maaseudulla ja siskoni asuu samalla paikkakunnalla niin on lenkkiseuraakin :).

Me tykätään myös kovasti vihreän eri sävyistä ja koti onkin sen näköinen,mies jo hillitsikin ettei koko makkarikin ole ihan vihreä no ei oo aivan :)...minkäs värisiä koteja teiltä muilta löytyy :)?

Pertun kanssa otettiin hyvät nikoset, Perttu meni unille jo 11 ja puoli kaksi mentiin yhdessä meidän petiin ja kolmelta herätiin :)

Le_Cheile: Mukavaa, että pääsette usein vauvaa ultran kautta kurkkaileen.

Hyvä työnimi teillä :) Ja toden totta, että sullakin jo viikkojanoin paljon kasassa.

Meillä tutti käytössä vielä nukkuessa. Neuvoksi antaisin vain, että anna pojan huutaa hyvän yön toivotuksen jälkeen.

Hilda

Jospa yrittäisi kerrankin tulla suht ajoissa kirjoittamaan :) Missä muuten tosiaan 10kaks on? Ja muutkin jotka ette ole hetkeen kirjoitelleet, tulkaa ilmoittautumaan edes! Kittykatti, jeo, jonsku (äh, mikä se nicci nyt olikaan), rapuäiti ....

marica77: taitaa unettomuuten tosiaan vaikuttaa tulevat häät :)

Ja Köppäreillä käytiin :)) Mukaan tarttui Lotalle paita missä lukee

Uhmaiässä ... Ja Kyrön makkaraa myös, on niin nam nam hyvää!

Mitä muuten on Henskat-kutsut??

Gerda79: ollaan muutaman kerran sanottu jo appivanhemmille että olisi mukavaa Lotan kannalta että nähtäisiin useammin. Mutta eipä oo auttanut asiaa, vaikka anoppi sanoi että näinhän se on. Kerran kuussa (jos sitäkään) on liian harvoin mun mielestä, varsinkin kun asuvat niin lähellä. Eilenkin huomasi että käyttäytyi heitä kohtaan ihan kuin olisivat olleet vieraita ihmisiä :(( Sääli mun mielestä. Katselen varmaan vielä muutaman kuukauden tätä touhua, ja aion sitten sanoa suoraan mitä oikeasti ajattelen. Ajattelin ottaa esimerkkinä sen että Lotta ei ikinä tuu tuntemaan vaariaan ja olisi mukava että muistaisi mummin ja paapan, heistä kun joskus aika jättää, ennemmin tai myöhemmin .... Kertokaahan muutkin vaan mielipiteitä mitä kannattaisi tehdä, ja voinko olla " noin" suora sanoissani?

äitykkä80: " mukava" kuulla että on kohtalontoveri isovanhempin suhteen, ikävän kuuloista että teillä miehen vanhemmilla on omat suosikkinsa. Meilläkin onneksi mun äiti tykkää touhata Lotan kanssa, käykin meillä melkein päivittäin (joskus ihan liikaa siis....). Mukavaa kahdenkeskistä illanviettoa teille huomenna!

Käytiin tänään tosiaan markkinoilla, ja voi sitä meteliä autossa ... Tuon meidän pitkän automatkan jälkeen alkaa melkein heti autossa riuhtomaan itseään irti ja itkee lohduttomasti :(( Ja olisi kiva päästä kuitenkin joskus ruokakauppaankin vielä. Miten tästä tuskasta selviäisi yli?? Onko neuvoja?

Päivän plussat:

+ hellepäivä

+ markkinoilla käynti

+ hyvää ruokaa (uusia perunoita ja lohta)

+ Lotta tykkää touhata nukeilla huoneessaan mumman kanssa kaksin

Kyllä on nautinto olla töissä kun pääsee koneelle,kotona ei netti oo vieläkään auki ;)

Tintta-Liisalle ja Lotalle pikaista paranemista ja voimia surun keskelle!!

Myöhästyneet nimpparionnittelut myös sulle!

Tänään on sitten Jaakon päivä ja kylmä kivi lentää veteen ja mulla on vieläkin talviturkki päällä ja näillä näkymin voi olla vaikka ensi kesään asti ;)

Hampaidenpesu meillä on pientä kädenvääntöä...ensin Anna saa pestä itse,harjakset alkaa sojottaan jo joka suuntaan kun puree harjaa ahkeraan...joo sitten tarkastan minä ja siitä riemu alkaa...ääh..yritän kertoa kaikkea tosi mielenkiintoista juttua samalla kun pesen muuten touhusta ei tuu mitään.Purupinnalta saan juuri pestyä ja en tiä mikä taikuri saisin olla että kaikki pinnat tulis puhtaaks.Lopuksi annan xylitol-pastillin jota neiti tykkää pureskella,purkat nielasee melkein samantien.

Meillä Anna reakoi lähinnä kulmahampaiden puhkeamiseen,kärttynen oli ja tais olla lämpöäkin.

Viikko sitten oltiin reissussa Anopin luona ja sinne kestää ajaa n.5-6tuntia. Menomatkalle lähettiin iltapäivällä ja neiti ei nukkunut silmäystäkään...kuunneltiin lastenlauluja ja olin pellenä aina välillä jos meinas kiukkua esiintyä,naposteltiin ja juotiin pillimehua ja kaksi kertaa pysähdyttiin,matka meni ihan ok,lopussa oli jo kyllästymistä ilmassa yhdellä jos toisellakin ;)

Tullessa meni paremmin ja Anna nukkui 18-19:30 joten yöunet alkoi vasta klo.12 jälkeen...

Päiväunia meillä ei oo nukuttu loma-aikaan ollenkaan mutta yöunet on sitten olleet 12-14 tuntia,herännyt n.10:30 ja mennyt nukkuun 20-20.30.Rytmit muuttuu taas ensi viikolla kun hoito alkaa.

Kiva kun oli kivaa Auringon kukan perheellä särkänniemessä...siskoni kanssa oltiin jo aikas isoja kun piti silloinen " pomppiva sohva" siellä pysäyttää kesken kaiken että ei se mitään jos Jessen takia pysäyttivät ja saivat työntekijätkin vähän vaihtelua päivään :)

Eilen kävin siivoommassa työpäivän jälkeen vanhan kodin ja huh kun olikin urakkaa,olin ihan raato kun pääsin kotiin...sitä luulee olevansa melko siisti immeinen mut hyi kun sitä likaa riittikin,pthyi :)

Tubberikutsuilla oon käynyt ja viimeksi ostin valkosipulinpuristimen ja ollut todella tyytyväinen!!(Piilomainontaa;) Tykkään kutsuista.

Eilen Anna sai ajaa autoa mun sylissä pihasta parkkipaikalle ja kyllä oli naama näkkärillä :) Kovasti jo juttelee...ajelun jälkeen koko ajan kertaili...Anna ajaa,äitin sylissä,parkkiin,kääntää rattia :)

Sateista mutta mukavaa päivää kaikille

T:Äiti aurinkoinen,tällä hetkellä...

Nyt on reissut reissattu tältä erää ja arkinen aherrus alkanut.

Viime viikolla vietimme aikaa mummolassani kera sukulaisten ja oli kyllä tosi ihanaa. Otto nautti pikkuserkkujensa ( 5 alle 7-vuotiasta) seurasta ja minusta oli ihanaa viettää aikaa sukulaisten kanssa joita näkee ihan liian harvoin. Ihanaa, että kaikki saimme otettua vapaata samaan ajankohtaan ja pääsimme paikalle eri puolilta maata. Kyllä siellä oli ukillani kiva viettää 78v-päiviä, oli kaikki lapset, lapsenlapset ja vieläpä lapsenlapsenlapsetkin paikalla=) Vipinää riitti pienessä talossa ja pihamaa oli asuntovaunuja ja -autoja täynnä=)

Ystäviemme häätkin menivät oikein kivasti. Poika jaksoi yllättävän hyvin, siitäkin huolimatta että hänelle puhkesi juuri viikonloppuna uusi hammas, mutta panadolin voimalla selvittiin. Kirkossa ei tietenkään malttanut oikein olla ja ruokaillessakin meinasivat hermot mennä, kun ei ruokaa saanut tarpeeksi nopeasti. Mutta muuten kyllä loisti iloisuudellaan ja hurmasi kaikki vieraat. Oma kaasoiluni meni hyvin, miehen mielestä olin kaunis ja sanavalmis kaaso juonnoissani=)

Nyt on sitten palattu takaisin töihin, suhteellisen leppoisa viikko, kun niin vähän lapsia paikalla, mutta ensi viikolla sitten rysähtää, kun lomalaiset alkavat palailla hoitoon. Toisaalta nyt olisi hyvä aika paperihommiin, mutta olen päättänyt nyt olla tällä viikolla mahd. paljon lasten kanssa, touhuta kaikkea kivaa ja olla ihan oikeasti läsnä. Ollaan käyty mustikassa, leivottu mustikkapiirakkaa, kierretty leikkipuistoja, leikitty häitä, ongittu lammella ym. mukavaa.

Poika meni tänään pitkästä pitkästä aikaa hoitoon. Pojan oma päiväkoti on vielä heinäkuun kiinni, eli pojalla täytyy nyt ahertaa 5 päivää vieraassa paikassa. Vähän meitä miehen kanssa jännitti miten päivä hällä menee. Mutta kun mentiin hakemaan, niin siellä istui tyytyväisenä tädin sylissä ja piti sadetta. Oli ollut kuulemma tosi reipas koko päivän. Hoitajat ihailivat kuinka hienosti poika liikkuu epätasaisessakin maastossa, kuulemma oikea pikku-tutkija.

Raksalla ollaan kans aherrettu kovasti ja täytyy sanoa, että työpäivän ja raksa-illan jälkeen on uni maistunut. Varsinkin kun poikakin on vielä ollut aika itkuinen yöt....Seiniä pakkeloidaan, hiotaan ja pohjamaalataan edelleen. Kirvesmies on tällä viikolla jatkanut ulkolaudoituksen laittoa.

Muuten ei mitään erikoisempaa kuuluu. Itse olen tuskaillut kevään ja kesän aina 2 viikkoa kestäneiden menkkojen kanssa ja nyt alkaa riittää. On tuossa aina muutama päivää liikaa=) Huomenna aloitan taas hormonien popsimisen että saadaan homma jotenkin ruotuunsa. Saa nähdä kuinka pistävät pollan sekaisin taas...

Mistähän muusta täällä on ollut puhetta....

Hampaiden pesu sujuu meillä suht ok. Tahnalla pestään ja kohtalaisen hyvin antaa pestä vaikka välillä innostuu puremaan harjaa.

Automatkat on meillä sujuneet aina tosi hyvin. Poika nukkuu tai on muuten vain tyytyväinen. Välillä aina ihan ihmetellään onko hengissäkään, kun ei takapenkiltä kuulu mitään.

Olikohan joskus puhetta lempileikeistä? Meillä suosikkeja ovat edelleen leikkiastiat (ja oikeatkin, tällä viikolla saldona pojan hajottamat teema-lasi ja aalto-kulho). Kirjoista tykkään kans kovasti. Työkaluilla ja autoilla leikkii jonkun verran. Uusi traktori+kärry on ollut mieleinen. Tällä viikolla ostin hänelle uusia Schleichin maatilan eläimiä, ne tunnistaa jo hyvin ja lastaa niitä mielellään autojen kyytiin. Ollaan miehen kanssa aivan hurahdettu noihin elukoihin=)

Tämä tältä erää, moiks!

Manna

Tällä äireellä on tänään sellainen ketutuspäivä ettei tosikaan. Alkaa harmittaa nämä sateiset lomasäät ja se ettei sääennusteiden mukaan aurinkoa ole edes näköpiirissä. Kaipaan uimista ja kesävaatteissa ulkoilua. Sittenkö ne kesäsäät taas alkaa kun pitää palata töihin ensi viikolla? No, parempi edes silloin kuin ei ollenkaan.

Lisäksi Jesse on ollut koko päivän todella rasittavalla tuulella ja oon saanut laskea kymmeneen aika monta kertaa. Tässä Jessen tempauksia mitkä kiristää pinnaa: huutaa ja karjuu pelkästään pitääkseen meteliä (kun kieltää, karjuu kahta kauheammin), kakkailee vaippaan heti potalla istumisen jälkeen, karkailee ja rimpuilee, haluaa jatkuvasti huomiota, ei viihdy hetkeäkään yksin, sekoittaa kaikki paikat tyhjäämällä laatikoita pitkin lattioita. Mur-mur-mur, kiukuttaa. Kotitöitäkin on taas vaikka muille jakaa eikä mies ymmärrä auttaa mua, esittää vaan myötätuntoista kun mulla on niin paljon hommia. Ärsyttävää!!!!!!!! Toisaalta mies on kyllä käynyt mua kovasti halimassa ja hellimässä kun on huomannut miten mulla on pinna kireällä, se on sentään positiivista.

Jospa tämä päivä muuttuisi tästä vielä paremmaksi. Anoppi tulee nimittäin Jesseä hoitamaan iltasella niin että päästään miehen kanssa kaksistaan syömään ja leffaan. Tulee kyllä todella tarpeeseen. Oon viettänyt koko kesäloman niin tiiviisti Jessen kanssa, että tekee ihan hyvää pieni irtiotto äidin rakkaasta pikku riiviöstä. ;-)

Alkaa helpottaa jo heti kun saa tänne vuodattaa kökköä mielialaansa. Sitten niihin purkkajuttuihin...

Ollaan annettu Jesselle purkkaa jo useampi kuukausi lähes joka aterian jälkeen ja osaa sitä itse pyytääkin: " puukkaa, puukkaa" . Jesseä varten on hankittu muumipurkkaa ja Junior-jenkkiä, niissä on enemmän ksylitolia kuin tavallisessa purkassa. Oma-aloitteisesti Jesse ei muista sylkeä purkkaa suustaan, mutta pyydettäessä antaa sen kyllä aika kiltisti. Joskus kun ei malttaisi luopua purkastaan, auttaa kun lupaa vielä ksylitolipastillin kaupan päälle. Ihan alkuun ehti nielaista noin puolet purkista, mutta nykyään saadaan kyllä lähes joka purkka roskikseen saakka. Mitään vatsavaivoja ei ole nielaistusta purkista tullut -onneksi. Kai ne sieltä aika hyvin läpi tulee. :-)

Ihan alkuun kun aloitettiin purkan antaminen, Jesse nuoli vaan purkasta sen päällikerroksen eikä tajunnut juuri pureskella purkkaa. Mutta kyllä sen sitten nopeasti oppi kun näytettiin vähän mallia miten purkkaa pureskellaan. Samoin on näytetty mallia miten purkka otetaan / sylkäistään suusta pois ja viedään roskikseen. Pari satunnaista kertaa on käynytkin itse kuskaamassa purkan roskiin, mutta yleensä sitä pitää siis aina pyytää. Annan yleensä pureskella purkkaansa noin viitisen minuuttia, sitten pyydän sen pois. Mitä pidemmän aikaa purkka on Jessellä suussa, sitä todennäköisempää että se on pian jo matkalla kohti masua.

Nyt lähden lenkille tuulettamaan loputkin harmistukset pois. Palailen huomenissa jutustelemaan.

auringonkukka05: hyvää viikonlopunviettoa mummin ja ukin luona! Ja toivotaan ettei Jesse tosiaan kakkaile :) Ja mukava kuulla että miehen golf-innostus ei ihan täysin ole vienyt mennessään vaan huomioi teitäkin. Kyllä tarhailu taasen varmasti sujuu mahdollisten alkukankeuksien jälkeen.

hildaliina: mä oon vähän kyllä tälläinen turhanpäinen tinttailija välillä, mut mukava kuulla että en ihan turhasta ota pulttia. Mä toivon tosiaan että sitten kun Lotta puhuu ja on isompi (vanhempi) niin jaksaisivat paremmin olla Lotan kanssa. Hyvä teillä kun anoppi ymmärsi asian että teillä tosiaan on 2 lasta, ettei suosi vain ykköstä. Se kun tuntuu tosiaan olevan aika yleistä. Mies ainakin tuntuu välillä olevan aika " katkera" lapsuudestaan kun oli perheen toinen lapsi, isoveli oli saanut kaiken uutena, ja mies sitten hänen jäännöksensä vaatteista, leluista yms. Nykyäänkin anoppi soittelee miehelle oikeastaan vain jos isoveljestä ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään. Miehen perään ei ole samalla tavalla huolissaan, toisaalta hyvä. Minä itse kun olen ainokainen, joten ei ole tietoa moisesta lelujen/vaatteiden jaosta. Tosin mun äiti oli yksinhuoltaja, joten olen sitten sen kokenut.

Le_Cheile: hauskaa iltaa teille miehen kanssa, nauttikaahan toisistanne ;)) Voi hitsi kun teillä jo ihan lauseita puhutaan, meillä edelleen ihan muutama sana vaan. No, kai ne joskus tulee .... Tutinvieroituksessa en osaa auttaa (meillä kun ei ikinä ole sitä syöty), mutta voin sanoa että meillä muuten vaan on ollut ihan samankuuloista nukkumaanmeno aina välillä. Eli saman tien kun on laitettu sänkyyn, on alkanut suora, kova huuto. Meillä on auttanut vain aika, ja se kun olen sanonut tiukasti monta kertaa että nyt on aika nukkua, enkä ole ottanut pois syliin (muuta kuin ehkä kerran). On joskus jaksanut huutaa ja taistella tunninkin. Mutta aikaa myöden on helpottanut ja tällä hetkellä on seesteistä ja helppoa, nukahtaa mukisematta 5-15 minuutissa. Toivottavasti jatkuukin näin. **koputtaa puuta** Ihanaa kun olette nähneet taasen " Pertun" :) Oletpas sinäkin jo pitkällä odotuksessasi, eipä mee kauaa kun synnytys on edessä.

Tuli tässä tällä viikolla muuten mieleen yhtäkkiä että kohta saa alata taas suunnittelemaan synttäreitä, 2 vuotis synttäreitä. Tänä vuonna ei aiota kyllä kutsua kaikkia joita viime vuonna. Aika stressaavaa semmoinen touhaaminen. Lotastakaan ei montaa kuvaa ekoilta synttäreiltä ole kun mä kaadoin vierailla koko ajan kahvia ja mies viihdytti samalla muita vieraita. Olisi pitänyt tajuta pyytää jotakin kuvaamaan meidän kameralla Lottaa ja vieraita, mut tajuttiin se vasta jälkikäteen ... Pitäisi alkaa miettimään vähän mitä lahjoja kannattaisi pyytää lahjaksi.

Nyt mentävä, Lotta alkaa heräilemään päiväunilta.

Päivän plussat:

+ mun äidin piti tulla tekemään tänään meille ruoka, mutta jäi bingoon jumiin joten tarjoaa meille pizzat jossain

+ sai nukkua taas aika myöhään

+ nenän tukkoisuus vähän vähentynyt

Saanpas vähän kommentoituakin, on ollut niin kiireistä ettei ole muka ehtinyt.

Le_Cheile: mitenkäs poikanen suhtautui iskän palaamiseen? Ole muuten onnellinen että hampaat tulevat teillä ongelmitta, meillä nimittäin aina ollaan kärttyisiä päivällä + päiväunet ja yöunet on tosi rikkonaisia. Vielä 4 hammasta meillä on tulematta, toivon vaan että tulevat sitten kertarysäyksellä ettei tarvi montaa kuukautta valvoa ...

MrsCee: mukavaa että teilläkin isi tulee kohta lomalle :)

puhihaa: mä en hirveästi ole kutsuja pidellyt kun ei meinaa kaverit ilmestyä paikalle :(( Pari kertaa oon ollut L&B kutsuilla (hintavia

vaatteita ovat), kerran Partylite kutsuilla ja useammin Tupper-kutsuilla.

Hampaiden pesu, heh heh, ei kyllä kolmesta suunnasta onnistu meillä

ainakaan millään, hyvä kun yhdestä suunnasta välillä saadaan harjattua.

auringonkukka05: vauhdikas Särkänniemen reissu teillä :) Ihana oma ilta teillä miehen kanssa ollut, mäkin haluun semmosen! ;) Ikävää kuulla että anoppi on antanut tehdä kiellettyä parkkipaikalla. Ihan ymmärrettävää kyllä että on kiellettyä. En minäkään antaisi Lotan koskea toisten autoihin tai moottoripyöriin. Ajattelemattomia välillä nuo isovanhemmat.

Manna25: kesälomareissunne kuulostaa mukavalta, varmasti on ollut rentouttavaa ja kivaa. Meillä Lotan suosikkileluina on tällä hetkellä nuket. Kanniskelee niitä ympäri taloa ja vaatii vaihtamaan vaatteita niille. Ja on niin ihana kuunnella kun lauleskelee niille tuutulaulua (tuu, tuu, tuu = tuu tuu tupakkirulla [mikähän muuten toi tupakkirulla on

tietääkö joku?] ) Pitkän aikaa tekin olette olleet jo yhdessä, meille tulee 10 vuotta ensi vuonna täyteen (muistaakseni). Olisiko joku hemmottelupaketti (hieronta, yrttikylvyt yms.) teille kenties sopiva?

Tosin en muista missä asuitte, onko teilläpäin semmoinen mahdollista? :) Hierontaa tosin varmaan saa monesta paikasta, mut siihen lisäks joku kylpy niin onko mahdollista?

Kotien värejä joku kyseli: Meidän kotona on monia värejä, sikin sokin välillä :) Sinisestä oon aina tykännyt, mutta nykyään ruskea/beige/terrakotta miellyttää enemmän silmää. Nyt meillä on

Lotan huone vihreä (entinen työhuone), meidän makuuhuone on sininen, olohuone/keittiötila beige. Ja keittiö on valkoinen.

Niin joo, sää tänä kesänä on kyllä ollut ihan erilainen kuin viime kesänä. Ja kovasti keväällä uhkailivat että tästä kesästä tulee vielä lämpöisempi ja kuivempi kuin viime kesästä. Näinpä joo.

Kysäsenpäs muuten mua mietittytävän asian uudestaan kun kukaan ei ollut vastaillut mielestäni el Miten muuten muilla nukutaan päiväunia, ts. kuinka pitkät ja missä? Meillä nyt yritetty sekä ulkona vaunuissa että sisällä, mut molemmissa sama lopputulos, n. 1-1½ tuntia nukkuu. Yöunet tosin onneksi ovat olleet nyt paremmat (ja pitemmät), paitsi nyt kun on ollut nenä tukossa.

Appivanhemmat kävivät tänään kylässä, viimeksi ollaan nähty heinäkuun 5 päivä. Kertokaan jotain neuvoja miten saataisiin heidät olemaan edes hieman enemmän kiinnostuneita Lotasta ja Lotan elämästä??? V*****ttaa suoraan sanottuna tuollainen välinpitämättömyys ainokaisesta lapsenlapsesta. Tänäänkin kun tulivat niin keitettiin melkein heti kahvit ja mentiin kahvipöytään, ja kun kahvit oli juotu anoppi sanoi että pitää kai tästä lähteä kotiin vähitellen. Mä olin just keittiössä, ja ajattelin mielessäni että mitähäh perkelettä??? Olivat olleet ehkä n. 35-45 minuuttia paikan päällä, ja jo lähdössä kotiin, ei hittolainen. Sanottiin molemmat miehen kanssa että olkaa nyt hetki Lotan seurana kun tehdään ruokaa. Olivatkin onneksi sitten hetken pitempään. Mutta kyllä olin taas sen kyläilyn jälkeen vihainen! Nyt merkkailen kalenteriin ylös kuinka usein nähdään, ja joku kaunis päivä sanon jotain suoraan päin naamaa. Jos nähdään n. kerran kuussa niin jos loukkantuuvat (ts. anoppi loukkaantuu) mun sanomisesta niin saavat loukkaantua, yks kerta kuukaudessa sinne tänne, ihan sama.

Nyt meen nukkumaan, tarkoitus ois mennä huomenna markkinoilla käymään. Tosin nenä mulla on vieläkin tukossa. Toivottavasti menis nopeasti ohi tää tukkoisuus, kun ei meinaa jaksaa mitään kun öisin ei saa nukuttua kunnolla.

Öitä.

Päivän plussat:

+ Lotta näki mummin ja paapan pitkästä aikaa

+ oli hyvää makaronilaatikkoa

Aika hurjaa Noema teillä, menoa riittää. Toivottavasti kaikki menee hyvin talon kanssa ja pääsette pian kotiin takaisin.

Kiitokset myös iltarukous kyselyyn vastanneille. Otin meillä käyttöön tuon Rapuäidin pienen pieni enkeli taivahalla lenteli.

Minä meni ja ostaa täräytin sitten kaksosten/sisarrusten rattaat tänään =) Ovat vuosimallia -03 Emmaljungat ja suoraa sanottuna pientä kangas repeämään jalkaosassa takana, ei edes siis näy, ovat kuin uudet. Pitäis vain pehmeä kantokassi siihen vielä saada. Innostuin, kun olivat täällä samalla paikkakunnalla kuin missä me asumme, pysty heti menee kattomaan ja ei kuljetushankaluutta.

Nyt alkaa jännittämään, kun meillä iskä kotiutuu keskiviikkona. Mitähän poika sanoo, onko kaveria vai murjottaako vähän aikaa. Eilen illalla niin ihanasti puhelimessa lauleskeli iskälle, että laija, laija, minne laija mennee. Laija = Laiva.

Nyt postia hakemaan, ei olla muistettu hakea =)

me lähdetään yleensä liikkeelle silleen että teemu on syönyt ja menee suht nopsaan päikkäreille. sitten ajetaan vaihtelevasti sen mukaan miten nukkuu ja viihtyy. pysähdyksiä tuolla 600km matkalla on yleensä 2, toinen reilu tunnin pysähdys että saa pikkumies jalotella kunnolla ja toinen 30-45min. mitään viihdykkeitä meillä ei ole matkassa, korekintaan rusinapaketti. teemulle riittää maisemien katselu. siis ihan uskomaton matkustaja. viimeksikin ku mentiin pohjoseen niin nukku koko matkalla ainoastaan 1,5h ja jakso ihan koko matka(13-21.30) olla reippaana ja iloisena.

särkkään mekin ollaan tulevana vklna menossa ja ainakin delfinaarioon on päästävä. mutta luultavasti mennään huvipuiston puolellekkin.

Me käytiin tänään siellä Särkänniemessä ja olipahan hyvin tilaa näin sadepäivänä. Ei tarvinut juurikaan jonotella mihinkään mikä oli oikein mukavaa. Meillä ei tainnut olla ihan yhtä riemukasta kuin Gerdan perheellä, mutta ihan ok kuitenkin. Jesse oli vähän turhankin ahnas kaikille elämyksille ja innoissaan halusi mennä niihin pikkuisten laitteisiin. Alkuun olikin aina hymy huulillaan ja nautti, mutta siitä ei tykännyt kun laitteesta ei päässytkään pois heti kun herra niin halusi. Pari laitetta pysäytettiinkin normaalia aikaisemmin Jessen takia kun piti niin kamalaa rääkymistä. Karusellia lukuunottamatta laitteet jäi sitten kertatestaukseen. ;-)

Ne vanhat autot oli harmi kyllä sateen takia pois käytöstä, niistä Jesse olisi varmasti tykännyt kovasti. Käytiin sitten pelihallissa auton ratteja pyörittämässä ja siellä Jesse olisi viihtynyt vaikka kuinka. Kyllä ne autot osaakin olla niin pop juttu. :-) Metkula oli myös oikein hauska paikka, peilisalista Jesse ei olisi malttanut lähteä millään, oli suunnilleen naama kiinni niissä peileissä kun ne oli niin hassuja. Sitten kun malttoi sieltä irtautua, juoksi paikasta toiseen niin vauhdilla että oli oikeasti hankaluuksia pysyä perässä. Juoksipa Jesse sitten kertaalleen läpinäkyvää seinämääkin päin kun labyrintissä ravasi. Pepulleen lennähti ja otsaan tuli pieni, punainen ruhje. Mutta eipä sitä kauaa surtu. Oli hyvä paikka senkin puoleen että sai olla sateelta suojassa. :-) Vaikka oli meillä kaikki sadekamppeet mukana.

Delfinaariossa oltiin myös ja Jesse ei jaksanut olla hetkeäkään paikallaan. Vaihtoi mun sylistä miehen syliin, kieriskeli ja konttaili meidän jalkojen juuressa, yritti lähteä ravaamaan niitä penkkivälejä, katseli kiinnostuneena takana olevia ihmisiä jne. Delffiinien temput eivät siis juurikaan tätä meidän sälliä kiinnostaneet. Taputti kyllä innoissaan mukana kun muutkin taputti muttei varmasti mitään käsitystä mille milloinkin taputettiin. Esityksen lopuksi oli mukavaa kun pääsi altaan viereen delffiinejä katsomaan, silloin Jesse jaksoi jo innostuakin ko eläimistä. Olisi pitänyt kai yrittää varata eturivin paikat, nyt oltiin aika takana ja sivussa. Liekö se vaikuttanut Jessen huonoon keskittymiskykyyn?

Tulipahan raportti, mutta ehkä jotakuta kiinnostaa kun Särkänniemeen menijöitä tuntuu olevan nyt enemmänkin. :-)

MrsCee saikin jo hyviä vinkkejä pitkän automatkan varalle. Meillä ei tosin ole paria tuntia pidempiä reissuja tehtykään, mutta Jesseä joutuu viihdyttämään jo lyhyillä matkoilla kun ei millään malttaisi istua paikallaan. Päikkäriaikaan yritetäänkin yleensä pidemmät matkat tehdä, murojen yms napostelu toimii myös meillä loistavasti ja äidin kehittämät laululeikit ja muut hassuttelut. Istun siis takapenkillä Jessen seurana, muuten ei tulisi matkasta mitään. Alkaa usein kysellä jo alkumatkasta joko ollaan perillä ja joko pääsee pois. Huoh. Ei siis pidempiä matkoja vähään aikaan suunnitteilla.

Hampaiden pesu sujuu tällä hetkellä suht hyvin. Tosin pestään vain iltaisin eikä tosiaan ehdi miettiä mitään kolmesta eri suunnasta pesemistä. ;-) Ei se Jessen mielestä niin kivaa puuhaa ole kuitenkaan. Ksylitolipurkka / -pastilli annetaan jokaisen ruokailun jälkeen.

Tintta-liisalle paranemisia flunssasta ja lohdutuksia masentuneeseen oloon. Ikäviä murheita lähipiirissäsi kyllä. :-(

Nyt menen kurkkimaan joko Jesse on nukahtanut. 10min sitten hillui vielä hereillä sängyssään. Tänään meni kyllä Särkän keikan takia vähän päivärytmi sekaisin, päikkärit nukkui vasta 16.30-18. Tosin aamullakin heräsi vasta 9.30. On ollut ihanaa kun on saanut nukkua lomalla pitkään. :-)

Hyvää yötä ja kauniita unosia!

MrsCee: mekin ollaan yritetty ajoittaa ajot aina päiväunien aikaan, mutta aika usein jaksaa valvoa 2-3 tuntiakin ennenkuin nukahtaa päiväunille. Eli aina ei mee niinkuin suunnittelee :) Siihen siis kannattaa varautua. Meillä myös naposteltava on pelastanut monta tilannetta, on ollut muroja ja karkkiaskeja, pillimehua yms. Se mitä itse olen huomioinut on että mitä väsyneempi Lotta on niin sitä enemmän haluaa ulos autosta, mutta pysähtyminen vaan siirtää ja väsyttää enemmän. Joten olen vain sanonut tiukasti, että vielä ei pysähdytä eikä olla perillä, eli kannattaa nyt nukkua päiväunet autossa :) Ja monesti sitten nopeasti on hyydähtänytkin. Niin ja myös tykkää katsella ulos ikkunasta ja seurailla muuta liikennettä, meillä tosin ollaan edelleen selkä taaksepäin, ja niin aiotaan olla vielä pitkään.

Niisk, niisk, muhunkin on sitten iskenyt kai sama flunssa mikä Lotassa on/oli. On mennyt jo onneksi parempaan suuntaan Lotalla, viime yö oli kyllä aika tuskainen, pitää kai ensi yöksi nostaa sängyn päätyä.

On ollut hieman masentunut olo, miehen serkulla aivokasvain on levinnyt nyt niin pahasti, että on sairaalassa eikä ilmeisesti enää pääse sieltä pois. Samana vuonna todettiin kuin mun isällä keuhkosyöpä, eli vuonna 2004, ja on nyt 2 kertaa leikattu, eikä enempää voida leikata joten häjyltä näyttää ..... Ja se mikä myös lisäksi saa pahan mielen on mietintä kuinka kyseisen henkilön vanhemmat voivat/jaksavat koska heidän toinen lapsensa (minun paras ystäväni) kuoli auto-onnettomuudessa vuonna 1993. Ja kyseessä on perheen ainoat tyttäret. Vielä on 2 poikaa kyllä, onneksi.

Nyt mentävä, heippa.

Päivän plussat:

+ sain 3 nimipäivälahjaa, valokuvakehyksen, suklaalevyn ja piirrustuksen Lotalta :)

+ mies on saanut roskakatoksen melkein valmiiksi

+ väsyttää, mutta monen kahvikupin voimalla on jaksettava vaan ...

Oltiin kylässä aamupvällä paikassa missä 2 lasta ja hekin syntyneet marraskuussa ja 2 vuoden ikäerolla kuten meillekin tulee. =)

Nuorimmainen oli tyttö ja on meijän poikaa 5 pvää nuorempi.

Ollaan jo kauan tunnettu tämän äidin kanssa, mm kutsujen merkeissä, mutta nyt kahviteltiin ja lapset sai leikkiä. Hän edustaa lingon & blåbär lastenvaatteita. Ihania, toisaaltaan hintavia. Pidän ensi kuussa taas häneltä kutsut.

Oletteko muut kovia pitämään kutsuja tai käymään kutsuilla? Minä olen. =)

Illalla serkkuni pitäis perheensä kanssa tulla meille kun ovat Porissa. Heillekin syntyy kk aikaisempaa toinen kuin meille.

Hammaspesusta piti muuten kysyä, että saatteko hyvin pestyä lasten hampaat tai näiden marrasten? KOlmesta eri suunnasta aamuin illoin? Meillä kun oli noin yli kk sitten hammashoitaja niin sanoi että kolmesta suunnasta pitää pestä. Tiedä, mutta kun ne hampaat ei ole niin kauhian isoja, että ei se niin helppoa ole. Muuten kyllä poika tykkää hammaspesusta. =)

Pitkistä automatkoista niin me ollaan pari kertaa ajoitettu matkat niin että poika nukkuu päiväunet matkalla. On leluja, kirjoja ja lastenmusiikkia mukana, naposteltavaa ja kun on seurana takapenkillä niin viihtyy ihan kivasti. Meillä ainakin on mennyt kivasti. Tosin on pari kertaa ehtinyt vähän pitkästyä, kun itsekin pitkästyy pitkiin automatkoihin istumiseen.

Pidemmittä puheitta, kun täällä on taas hiljaista, moikkaloikka

Siis miten ihmeessä Noema noin voi tapahtua! Saako vaatia korvauksia kivusta ja särystä ja elämän hankaloitumisesta? Kuulostaa aika hurjalta touhulta.

Mutta onneksi Tornin sviitti ei ole hassumpi, ja toivottavasti saatte käyttää myös huonepalvelua surutta. Ei tartte ainakaan tiskata. ;)

Silti, toivottavasti pääsette omaan kotiin ja kotiutumaan pienen kanssa. :)

Meille tuli kulmahampaat ylös, selvisi kiukkuilun syy. Ei ihme jos ärsyttää, kun tuollaiset piikit puhkeaa. Neito söi marjapuskasta viinimarjoja, piteli suutaan ja sanoi: oih oih oih!

Me ootellaan isiä lomalle, onneksi kohta tulee. Alkaa vähän vä-syt-tää tämä yksinhuoltajan arki... Samalla nostankin hattua kaikille maamme yksinhuoltajille, rajua hommaa pienen lapsen kanssa.

voikaa hyvin, nyt eräs riuhtoo sormesta ja sanoo: tuuuuut!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat