Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla la marraskuussa ja neuvlan th vain varoitteli, että vaikea syksy ja talvi edessä.

On pimeää ja koko pitkä talvi edesä, masentaa ja on paha olla ja pitäisi vielä vauvaakin jaksaa hoitaa...

Onko th:lta oikein pelotella ja masentaa minua jo valmiiksi????

Sivut

Kommentit (27)

Mun poika syntyi marraskuussa ja odotin vauvaa vielä yksin kun mies jätti alkuraskaudessa...

Ei silti tullut ankeaa talvea eikä masennusta...

Kaikenlaisia neuvolantätejä !!!!!

Tsemppiä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Minulla la marraskuussa ja neuvlan th vain varoitteli, että vaikea syksy ja talvi edessä.

On pimeää ja koko pitkä talvi edesä, masentaa ja on paha olla ja pitäisi vielä vauvaakin jaksaa hoitaa...

Onko th:lta oikein pelotella ja masentaa minua jo valmiiksi????

Mä olen saanut vauvan marraskuussa, ja kyllä se vauva oli niin suuri ilon aihe, että en surrut pimeyttä tai kylmyyttä.

Olen saanut vauvan myös kesällä, enkä eroa huomannut. Paitsi että, kesälapselle ei tietenkää vaatteita niin paljon :)

Onnea odotukseen!

käytökseltä. Toisaalta, kunhan pidemmälle raskaus etenee niin voipa sieltä kuulla vielä joitakin muitakin kiinnostavia juttuja.

Esikoiseni syntyi marraskuussa. Neuvolassa ei puhuttu todellakaan mitään masennuksesta, mutta en pitänyt sitä puutteena. Jos olisi puhuttu raskauden aikana kuvaamaasi tyyliin, että marraskuu ankea aika synnyttää lapsi, olisin kyseenalaistanut tiedon kuten ap tekee ellen tuntisi oloani jollakin tavalla alttiiksi. Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole kiinni vuodenajassa vaan henkilökohtaisten tekijöiden takia puhkeava asia.

Kuten sanoin, varmasti kuulet mielenkiintoisia kommentteja jatkossakin. Itseni oli hyvin vaikea ymmärtää raskausaikana sitä, että joka päivä piti käydä parin tunnin lenkillä, koska paino nousi yli 10 kiloa. Mutta nyt jälkeenpäin, oli siitä hyötyäkin. Silti pidän edelleen neuvolan tätiä kyseisen asian takia sadistina...

ihanaa saada talvivauva, vauvat ei tykkää kuumasta. Itse saan kakkosen tammikuussa. Aatteles kuinka kivaa on jouluna kun teillä pieni vauva.

Mun lapsista kaksi on syntynyt marraskuussa, yksi joulukuun alussa, ja yksi kesäkuussa.

Ihan yhtä ihanankamalaa se loppuraskaus ja vauva-arki on jokaisen kohdalla ollut.

Outo terkkari sulla.

Ap, mulla oli 2 * heinäkuu = masennus ja aattelinkin että kun kolmas tulee pimeään aikaan olen varmaan ihan pimeä itsekin. Ja kas ei ollutkaan mitään.

Toki tiedän että johtui myös siitä että mulla oli opinnot kesken ja pääsin illaksi pois kotoo neljän seinän sisältä, mutta kuitenkin...

joissa seuraavat lapset syntyneet. itse asiassa oli tavallaan kaikkein helpointa kun ei ollut vielä ihan paukkupakkaset jotka olisi sitoneet kotiin moneksi viikoksi kuten tammivauvan kanssa ja ei ollut vielä niin kuumaa että vauvan pukeminen ongelmallista kuten oli maalisvauvan kanssa.

Ei muuta kuin onnea odotukseen ja nauti aikanaan vauvastasi täysin seimauksin. kun asennoituu jo etukäteen niin että kyllä sen pimeän kauden jaksaa kun saa vauvaa hoidella niin hyvin menee. Ainakin mulla.

Itse sain vauvan tammikuussa ja ilmat kyllä valitettavasti vaikuttivat mielialoihin. Oli hirmusti lunta ja pakkasta ja kökötin huutavan vauvan kanssa sisällä.

kuitenkin osata varautua tuohon kuin että ei olisi ollenkaan varautunut.

Minulle ikävä kyllä kävi juuri noin mistä th:si on varoitellut. Keväällä alkoi sitten onneksi helpottaa. Yleensäkin koen pimeän ajan aika hankalana.

neuvolan tädiltä. Ei ne saa alkaa pelottelee! Eikä niiden juttuja kannata muutenkaan ottaa ihan kirjaimellisesti, kannattaa suodattaa jutut niin paljon kuin mahdollista. Itsellä oli tosi vanhanaikainen neuvolan tätsky joka sanoi imetyksestäkin että kolmen tunnin välein pitää imettää oli vauvalla nälkä tai ei.. En tokikaan ottanut " neuvosta" vaarin vaan imetin niin vauvan tahtisesti kuin suinkin. Eikä se marraskuu ole sen vaikeampi tai helpompi vauvan kanssa jaksamiselle. Kaikkia tuoreita äitejä väsyttää alkuunsa, riippumatta kuukaudesta. Hyvin sinä pärjäät, heitä romukoppaan tuommoset uskomukset:)

Onpa todella ammattimaista ollut neuvolatädiltä=(

Itse olen saanut lapsia kaikkina vuodenaikoina ja esikoisen marraskuussa.

En masentunut, jaksoin todella erinomaisesti ja nautin vauvasta suunnattomasti=)

Seuraavakin syntyi peloteltuna marraskuuna, enkä nyt yhtään yhdy väitteeseen.

Enemmän toki joutuu vauvaa pukemaan, mutta siinäpä se ainoa ero onkin!!!!!

Odottelen taas lokakuun lopun vauvaa, tulisi vaan pian se pimeä syksy, iloa meille tuo uusi perheenjäsen, kuten myös teille!!!!!

Pois vaan huoli ja murhe, ole iloinen raskaudestasi ja syntyvästä vauvasta, vuodenajalla EI ole mitään merkitystä tässä asiassa=)

ettei vaan sama kuin mulla. Kun olin saanut esikoisen ja olin tietenkin hieman epävarmempi, niin täti oli keksinyt pojasta neljä sairautta kolmen ensimmäisen elinviikon aikana. Mikään ei ollut totta ei tähän päivään mennessäkään.

miten niin marravauvan kanssa on vaikeeta

T: Marrasvauvan äiti jonka mielestä ei ollut yhtään en hankalampaa kuin kuin kesävauvankaan kanssa, itse asiassa marrasvauva oli helpompi.

Vierailija:

Lainaus:

Kuten sanoin, varmasti kuulet mielenkiintoisia kommentteja jatkossakin. Itseni oli hyvin vaikea ymmärtää raskausaikana sitä, että joka päivä piti käydä parin tunnin lenkillä, koska paino nousi yli 10 kiloa. Mutta nyt jälkeenpäin, oli siitä hyötyäkin. Silti pidän edelleen neuvolan tätiä kyseisen asian takia sadistina...

Marraskuu on mitä mahtavin aika saada vauva. Minulla on kolme lasta ja keskimmäinen on syntynyt marraskuussa. Eikä mitään huonoja puolia oikestaan ole mutta hyviä puolia voin luetella:

-loppuraskauden tukalat viikot on ihanan viileää eikä turvota

-synnärillä ei ole ruuhkaa ja voit olla rauhassa vauvan kanssa ;-)

-vauva oppii nopeaa unirytmin kun yöllä on pimeää

-pakkasia ei etelä-suomessa juuri ole joten aina pääsee uloskin kävelylle ja vauva nukkuu hyvin vaikka sataisi joka päivä - oikeastaan nukkuu sitä paremmin mitä enemmän sataa

-jos masennukseen on itsellä taipumusta yleensä se ei iske sydäntalvella vaam esim kevät on pahempaa aikaa

Ja vaikka mitä muitakin hyviä puolia on! Joten älähän masennu puheista vaan nauti raskaudesta!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat