Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Juhuu, onko täällä ketää?!?!!

Mitens sielä kasvetaan?

Täällä näyttäis ainakin silmämääräisesti ravinnon riittävän. Tukka on lähteny päälaelta (tohtori sykerö kampaus) vaikka luulisi takatukan lähtevän ensin. Samalla tavalla esikoisen vauvatukka lähti.

Mä sain viikonloppuna elämäni ensimmäisen rintatulehduksen. Kurja juttu.

Esikoinen oppii joka päivä uusia hauskoja sanoja. Musta oli erityisen herttainen kun se keksi miten lusikka sanotaan " gulikka" . Veikka on erityisen herkkä ja hellivä pikkusiskoa kohtaan, välillä enään hitusen mustis.

Miten teidän muiden parisuhteet jaksaa? Meillä tuntuu olevan päivä päivältä pahempi kriisi ja olenkin alkanut miettiä että onko enään järkeä asua saman katon alla. Vaikeudet alkoivat jo eiskoisen raskauden aikana, mutta tunteet roihahtivat taas hetkeksi kun esikoinen syntyi. Tulin uudestaan raskaaksi ja samat ongelmat alkoivat taas vainota meitä. Nyt tuntuu siltä että en enään ikinä rakastu mieheeni. En vain viitsi tehdä hätiköityjä ratkaisuja, jos hormoonit onkin kaiken takana, mutta miten saa hillittyä jatkuvaa riitelyä... Löytyykö keneltäkään rohkaisevia sanoja?

Mutta bottom line on kuitenkin se että lapset ovat aivan ihania ja olen onnellinen siitä että saan olla heidän äiti!!!

Terkkuja kaikille nuppusille ja äideille, toivotta vasti sieltä löytyy vielä raskausajan tuttuja!!!

Terv.

-E + poika1,5v ja tyttö3vko6vrk

Sivut

Kommentit (26)

[b]EbbaW[/b] kiitos kommenteista! Viime yönä poika nukkui yhden 6 tunnin pätkän omassa sängyssään (klo 22-04) ja imettämisen jälkeen sitten vielä aamuyönkin tosi rauhallisesti niin nyt on vähän enemmän virtaa äidissäkin :-).

Tuosta maidosta iholla niin pojullahan on poski useimmiten ihan maidossa imetyksen jälkeen ja poskien iho on priimakunnossa, joten tuo antaa toivoa, ettei olis maitoallergiaa. Mutta voiko olla maitoallergiaa niin, että ei olis ihottumaa siitä? Ilmeisesti niinkin voi olla, että pelkästään maha oireilee?

Muistelen, että jossain aiemmassa ketjussamme joku muukin kesäkuinen aloitteli maidotonta dieettiä. Jos oot " linjoilla" niin miten on sujunut ja onko tullut tuloksia?

Meidän pojalla on myös sammasta ja oon antanut sokeroimatonta puolukkamehua muutaman tipan pari kertaa päivässä. Tämä on meillä auttanut, mutta ei vielä poistanut kokonaan sammasta. Varmaankin paranee tuolla jos vaan muistais antaa säännöllisesti muutaman päivän tuota puolukkamehua, keittää tutit joka päivä ja puhdistaa omat rinnanpäätkin aina imetysten välissä.

Jaahas nyt pitää mennä avaamaan maitobaaria ;-D. Kuulumisiin!

-satu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mut eipä näytä juuri muita olevan, kai se on tää kesä kun on muuta tekemistä..tai sitten ei.

tomaatti...tai tomatti vai mitenkä se nyt meni, sinun eka lapsihan syntyi helmikuussa 06?? kumpikos sieltä nyt kesäkuusa tuli ja monesko päivä?? mullahan on tyttö 100206 ja poika 200607.

Miten sun isompi lapsi koki vauvan syntymän, meillä nimittäin tuli kerralla 2 vauvaa..nyt on toki isomman unirytmi tullut takas mut muissa asioissa vauvattaa. Sit toi läpsiminen veljeä kohtaan on tullut, mut ei auta ku kieltää ja selittää ja selittää miksi ei saa läpsiä tai kouria.

Sit vauvalle kannetaan leluja ja vaippoja ihan jatkuvasti...ihanku toinen niistä ymmärtäis vielä mitään..ja tietty tuttia pitää tunkea suuhun vaikka toinen vaan maiskuttaa suuta.

Poitsu on oppinut päätään pitämään ja muutenkin jämäköitynyt. Äänikin on tullut kantavaksi...se onkin miinus puoli tässä pakkauksessa.

Jaa mä taidan poistua takavasemmalle ja antaa muille palstatilaa ;)))

kuumetta ja kersat

Oli taas pino tippunut...

Ebba: Niklas nukkui 5-6 viikon ikäisenä vielä todella paljon. nyt 3kk iässä nukkuminen vaihtelee päivittäin. Eilen tuntui valvovan koko päivän, vain pikku tirsoja välillä. Tänään taas on nukkunut miltei koko päivän. Syönyt vain välillä ja taas nukkunut. En olisi vielä huolissaaan, vaikka nukkuu paljon.

Arvatks mitä? Niklas nukui toissa yönä miltei 9 tuntia putkeen :) Yleensä herää kerran yössä syömään.

Nyt rupean juttelemaan tuon hymypojan kanssa, kun kerran nyt valoo.

..eli täälläkin ollaan vielä olemassa, ei vaan tahdo tosiaan aika riittää tähän koneella istuskeluun ja " turhan" naputteluun. No, mikäs sen hyödyllisempää olis kun purkaa ajatuksia välillä teille " tuntemattomille" - ilmaista terapiaa siis :)

Meillä kyllä kaikki on ihan ok. Poitsu syö ja nukkuu edelleen hyvin ja eiköhän tuo liene kasvanutkin. On sellainen perusrauhallinen tapaus, joka viihtyy sylissä paremmin kuin hyvin (eli siis parasta olisi päästä uniaikaan vaunuilla ulos tai autoon, sylissä nukkuisi, mutta ei siitä poislaskettaessa). Ainoa haittapuoli on, että kiirettä riittää :( mies on ollut pari viikkoa lomalla ja tuntuu että koko ajan mennään tuli hännän alla tai sitten on kotona tekemistä niin että se oikea lomailu, ts. ei minkään tekeminen ja pelkkä oleminen, puuttuu. Ristiäiset oli viikonloppuna ja ajattelin että niiden jälkeen helpottaa, mutta ei sille näytä.. Eli mä toisaalta odotan sitä että mies palaa töihin. Sitten alkaa kyllä kerhot sun muut, eli arjen opettelu alkaa ihan tosissaan; kuinka saada kaikki kolme+itsensäkin matkaan oikeassa ajassa ja vielä sen näköisinä et kehtaa ihmisten ilmoille. Jos opettelisi iltavalmisteluja (siis että vaatteet ja eväät valmiiksi jne.), olisiko niistä apua?!

En kyllä yhtään muista mistä muut on kirjoitelleet vaikka just koko ketjun lukaisin :( eli raskausdementia ei ainakaan ole yhtään helpottanut, muuttanut varmaan muotoaan vauva-ajan dementiaksi :)

Jeps, mutta ukko tuntuu tekevän pakettia vaippaan eli vaipanvaihto kutsuu.. Täytyy palailla kun taas on aikaa ja aivot toimii, että osaa kirjoittaa ;)

-sykkis ja poju tasan 7 vkoa

Pikainen ilmoittautuminen - täällä ollaan! Pino oli pudonnut kauas.

Eilen oli 2 kk neukkula - mitat 6000 g ja 58,5 cm muistaakseni, eli oikein komia poika, ainakin matskua löytyy! TUntuu, että maitoa tulee nyt paremmin kuin esikoiselta tai sittenpoitsu on tehokkaampi syömään.

Ihq vauvanen, hymyilee heti kun äidin naama ilmestyy lähietäisyydelle ja alkaa jokeltaa. Eilen neuvolassa opettivat " vauvatanssia" eli sellasia jumppaliikkeitä, joita olis kiva tehdä joka päivä 5-10 minsaa vauvan kanssa. Kiva tapa, jos vaan muistaa aina tehdä.

Muuten elämssä haipakkaa, mies alottaa maanantaina uudessa duunissa eri paikkakunnalla. Oma asunto myynnissä, oli jo ostajakin, joka sitten teki oharit, kiva mulkvisti! No, saatiin pitää käsiraha kuitenkin, mutta hankaloitti kauppoja, kun meillä oli 4 muutakin tarjousta! Pitäis siis muuttaa meidänkin kohta toiseen kaupunkiin, tosin vanhalle kotipaikkakunnalle, josa myös isovanhemmat asuvat.

Nyt yläkerrasta kuuluu ähinää, täytyy mennä kattomaan ja itekin nukkumaan, moi!

Uula ja poitsu 2 kk

Kuumetta: Mun eka lapsi syntyi 270206 ja toinen 190607. Päivän erolla pienimmät :) Seurailin ahkerasti taustalla helmikuisissa, muutaman kerran taisin kirjoitella. Samoin nyt kesäkuisissa..

Esikoinen otti melko raskaasti vauvan tulon. Siitä tuli samantien iskän poika, en kelvannut enää mihinkään. En saanut syöttää, en nukuttaa, ei halunut olla edes mun sylissä. Vaan iskä kelpasi, mutta iskä taas ei saanut koskea vauvaan. Tätä ennen olin ollut pojalle kaikki kaikessa.

Nyt alkaa jo hieman helpottaa, mutta vauvaa en saisi pitää edelleenkään sylissä enkä muutenkaan saisi huomioida koko pikku pakkausta. Toisinaan vauva saa jo pieniä hellyyden osoituksia isoveikalta, mutta välillä vähän liian rajusti :) Saan olla tarkkana koko ajan ja vahtia ettei vauvaa läpsitä tai heitellä tavaroilla tms.

Esikolla luonnekkin muutui ihan täysin. Se saa nykyään ihan karseita raivokohtauksia ihan pikku asioista. Ja jos ei saa tahtoaan läpi, niin saattaa se hakata omaa päätään lattiaan tai jotenkin muuten satuttaa itseään. Tai vaan hakeakseen huomiota saattaa se kirkua, niin kauan kun sitä huomioidaan.

Mies on ollut tähän asti kotona, se piti isyysloman ja kesäloman putkeen. Huomenna jäädään sitten keskenään lasten kanssa ja täytyy kyllä sanoa et hieman pelottaa. Vauvan kanssa ei mitään ongelmaa, se on todella rauhallinen. Syö ja nukkuu, mutta pelottaa miten poika reagoi. Nimittäin ne kerrat mitä olen nyt lasten kanssa ollut yksin on ollut aika helvettiä. Aina kun on pitänyt imettää tai tehdä jotain vauvan kanssa, on sillä aikaa esikko kirkunut naama punaisena vieressä. Mutta todella toivon, että päästäisiin heti takaisin arjen rutiineihin ja tuttuihin kuvioihin käsiksi.

Mutta nyt sauna kutsuu..

tomaatti, poika 1,5v ja tyttö 5 viikko ja 5 päivää

mä en varmaan enää osaa lukee ollenkaan, kyllähän Tomaatti kirjoitti et eka on poika ja toka tyttö...pitäsköhän lähtee optikolle ;))

Kiva kuulla teistä muista. Tulee niin harvoin tultua tänne, muuta puuhaa, kuten alemyynneissä käyntiä, on ostettu tytölle kaikkee, enimmäkseen vaatetta enemmän kuin laki sallii:)

Meillä kasvetaan hyvin rintamaidolla. Lisäksi tyttö on todella ihana, kiltti, nukkuu hyvin, itkee vähän. Ainoa että hereillä ollessaan tykkää olla vain sylissä ja siinä hymyilee ja kattelee vaan. Yksin ei viihdy. Ero esikoiseen itkun määrässä on n. 150% (esikoinen koliikkihuutaja). En tienny et vauvat voi olla tällaisiakin:)

Mitat 6vkoa: 53cm ja 4,9kg (syntyessä 48cm ja 2,8kg)

Ebba: Koita jaksaa!! Saattaa hyvin olla että hormonit vielä hyrrää niin. Yrittäkää selvittää hiljalleen missä on vikaa ja miten saisitte välinne kuntoon.

Ei sitä parisuhde oo kukkeimmillaan täälläkään mut lähinnä johtuu siitä et haluisin enemmän läheisyyttä ja osallistumista mieheltä mutta hän haluaisi vain s:ää. Hyvä mies, mutta puutteensa kullakin:) Toisaalta imartelevaa et se vielä haluaa mua vaikka itseä inhottaa nämä ylikilot joita tästä raskaudesta on jääny:(

rouvaii: Ei harkita toista lasta perään kun on jo tuo esikoinen, saattaa jopa olla että tämä jäisi viimeiseksi...Katsotaan nyt. Ollaan vielä nuoria (alle 30) joten aikaa on vielä:)

Yritetään pitää ketjua pystyssä vaikka hiljaselta välillä vaikuttaakin!:)

T. Nollaneljä, tyttö 6vko3pv, poika 3v5kk

Koetampa miekin pitkästä aikaa pinoutua. On ollut olevinaan niin kiirettä. Poika kasvaa kohisten rintamaidolla. Eilen mitat oli 6310g ja 59,9cm. Ristiäiset meillä oli kuukausi sitten ja nimeksi tuli Niklas Ilmari. Niklas täyttää huomenna jo 3 kuukautta!!

Rouvaii: Me meinataan toista tähän heti perään. Eli saa tulla kun on tullakseen. Ehkäsyä ei oo synnytyksen jälkeen käytetty, eikä aijota nyt käyttääkään.

Tomaatti81. Mulla poistettiin myös istkka käsinirroituksella likkurissa. Jälkivuoto oli kohtlaisen niukkaa ja kesti noin 2 viikkoa. Jo sairaalassa sanoivat mulle, että ei välttämättä voda hirveesti koska leikkurissa kuivasivat kohdun istukan poiston yhteydessä. Jälkivuodon määrä on tietty muutenkin yksilöllistä.

Meillä myöskin masu vaivaa. Apu onneksi löytyi Disflatylistä. Sitä annan ennen syöntiä. On kimakt kipuitkut helpottanut ja pierut ja röyhtäykset tuntuu irtoavan helpommin :)

Ny taisi nälkä yllättää.... taas ;)

T:Remukka ja poika 3kk

Meillä on torstaina neuvola ja lääkäri, joten silloin saadaan kasvumittoja. Äijä syö pirusti ja komea kaksoisleuka on ollut jo pitkään;) Painoa on varmasti yli viisi kiloa...

Meillä parisuhde voi kyllä mainiosti, tietysti joskus on känää mutta muuten ollaan innokkaasti tehty kahdenkeskisiä kuherrusjuttujakin, mummot veisivät koko pojan jos saisivat:) Ensi viikonloppuna yökylään meneekin sitten.

Mulla on vieläkin jälkivuotoa! Kauan se voi kestää?? Jälkitarkastus on vasta 15.8... Ei siis seksiä vielä:(

Ristiäset meillä on kolmen viikon päästä. Sain kutsut lähtemään tänään. Muuten homma ihan auki vielä, ensikertalaisena en oikein vielä tiedä mitä kaikkea pitäisi tehdä.

Onko kesäkuulaisissa muita jotka suunnittelevat seuraavaa muksua heti perään? Meillä olisi tarkoitus vuodenvaihteen jälkeen ryhtyä seuraavaa hommaamaan.

Semmosia terkkusia Rouvaiiltä ja pojulta 4 vko 3 päivää

Moi,

en tiedä kannattaisko nyt kirjoittaa ollenkaan kun tulee varmaan niin masentunutta tekstiä... Tuo meidän poika on nimittäin todella itkuinen tapaus. Massu sillä pikkuremppanalla on kipeä ja on niin avuton olo kun ei voi juurikaan helpottaa toisen oloa :´(.

Viikonloppuna jätin maidonjuonnin pois ja seurailen jos se yhtään helpottaa tilannetta. En heti lähtenyt nollalinjalle kun oon kuullut, että maidon vähentäminenkin on joillakin auttanut. Mä kun juon todella paljon maitoa niin uskon, että jotain vaikutusta sen juonnin poisjättämisellä on jos syy on maidossa. Vielä kuitenkin elän toivossa, että kyseessä olis vaan se 3kk koliikki ja pian itku loppuu kuin seinään...

Oon henkisesti ihan loppu kaiken kanssa :-{. Poika onneksi hymyilee ja jokeltelee ihanasti silloin kun sillä on hyvä hetki - sen avulla tätä jaksaa. Esikoinen on ihan hirmu kiukkuinen, eikä tottele mua pätkääkään. En aina enää jaksa edes kieltää sitä kun sillä ei ole mitään vaikutusta... Tyttö kyllä sentään kysyy, että " saako" , mutta se on ihan sama mitä vastaan.

Meidän talonrakennusprojektikin tuntuu niin ikuisuusprojektilta, että saa nähdä päästäänkö ikinä muuttamaan ja tää meidän väliaikaisasunto on ihan karmea, homeinen kellariläävä...

Käytiin tänään 2kk neuvolassa. Poika painoi 5,4kg ja pituutta oli 59cm. Pitkä, hoikka poika ja neuvolatäti meinas, että on isonnäköinen ikäisekseen. Rintamaidolla siis jatketaan - hyvä kun poika kasvaa. Rinnassahan tuo koko ajan roikkuukin jos ei nuku. Tissi suussa se ei sentään itke...

Että tämmöstä! Syvä matala painaa pään... Toivottavasti teillä muilla menee paremmin.

-satu ja poika reilut 2kk, tyttö 2v6kk

Koitanpa minäkin kirjoitella pitkästä aikaa. Reissussa oltiin reilu kolme viikkoa ja eilen kotiuduttiin. Viikko sitten oli ristiäiset ja neiti sai nimekseen Anni. Neiti kasvaa kovaa vauhtia ja ensi tiistaina on seuraava neuvola (viimeksi oli neuvola kun Anni oli 4 vkoa vanha, mutta tuon meidän reissun takia tämä neuvolaväli on niin pitkä).

Luin kyllä kaikki viestit, mutta kun en muista mitä piti kommentoida...

Myös meille saa seuraava vauva tulla kun on tullakseen. Minä olen aina haaveillut kahdesta (ainakin ;) ) lapsesta pienellä ikäerolla ja Anni on kyllä niin rauhallinen ja ihana vauva joten tämmöisiä ottaisi vaikka kymmenen ;). Yöllä syödään pari kertaa, mutta kun Anni ei oikeastaan edes herää kunnolla syömään joten meillä jatketaan unia heti syönnin jälkeen (minäkin nukahdan välittömästi syötön jälkeen).

Nyt pitää lopettaa Fay ja Anni

Olen seuraillut ahkerasti keskusteluja taustalla odotus puolella ja päätin tulla tänne kurkkaamaan. Yksinkertaisesti ei ole ollut aikaa kirjoitella, mutta jos nyt..

Parisuhteesta. Meillä parisuhde kuoli jo esikoisen odotus aikana. Tuntuu että saman katon alla asustellaan vain tottumuksesta ja lasten takia. Välillä ero on todella käynyt mielessä, vaikka ei me edes riidellä. Edellisestä halista tai pusustakin on aikaa ties kuinka kauan. Saati sitten seksistä :( Mutta en ole vielä luovuttamassa, jos eka vaikka odottelisin hormoonien tasaantumista.

Meillä vauvan tulo taloon oli todella kova paikka esikoiselle 1,5v. Poika suuttui niin, että vasta nyt on hyväksynyt mut äidiksi uudelleen. Ja antaa nyt jo pusuja pikku siskolleen, ehkä hieman " rajusti" mutta silti.. :) Saan olla todella tarkkana vahtimassa vauvaa koko ajan. Mutta toivottavasti tämäkin helpottaa joskus.

Jälkivuoto jatkuu edelleen ja loppua ei näy. Vuodan aika reippaasti ja kirkasta verta. Kuinka kauan se voi oikeasti kestää?? Esikoiselta kesti 3 viikkoa. Mulla istukka ei meinannut irrota millään, se joduttiin poistamaan leikkaussalissa.. voikohan sillä olla merkitystä vuodon kestoon.. No jälkitarkastus on parin viikon päästä, silloin varmaan olen taas hieman viisaampi.

Olen alkanut epäilemään mielenterveyttäni, sillä jo nyt mulla on hirveä halu tulla uudelleen raskaaksi. Kateellisena olen katsellut muiden pyöreitä massuja :( Onkohan mulla vaan ikävä mahaani vai mikä on?? en oikeasti tajua. Sama oli esikoisen syntymän jälkeenkin. Järkikin jo sanoo että ei, mutta silti haluaisin niin kovasti. Täytyy pyytää miestä väkisin syöttämään mulle pillereitä. En ole kyllä vielä sille uskaltanut ehdottaa, sillä se varmaan näyttäisi vihreää valoa seuraavalle lapselle. Ja itse en usko olevani vielä valmis. Olisi ihana itsekkin päästä tuulettumaan, ja saada ehkä kroppakin omilleen. Esikoiseta tuli raskausaikana 30 kiloa ja nyt tuli 25kiloa, mistä vielä jäljellä 15kg. Miten muilla on paino pudonnut?

no mutta nyt täytyy mennä..

tomsku poika 1,5v ja tyttö 5 viikkoa ja 4päivää

En ole saanut mitään kirjoitettua pojan syntymän jälkeen, mutta jos nyt parantaisi tapansa.

Meillähän oltiin ensimmäiset päivät lastenklinikalla teho-osastolla ja sitten vielä viisi päivää jorvissa tarkkailussa, mutta nyt on kaikki hyvin.

Poika on niin kova syömään, että ei malta rinnoista syödä... repii ja huutaa. Ensin lypsin ja pullosta syötin, mutta sillä touhulla maito väkisinkin väheni, joten nyt olemme sitten korvikkeiden varassa. Tosin pääasia on että vauva voi hyvin ja kasvaa... ja kasvaahan se:)

Ensimmäinen hymykin on annettu ja viikko sitten kävimme ensimmäsien kerran mökillä. Ajomatkaa oli kolmisen tuntia ja todella hyvin vauva nukkui sen ajan.

Enimmäkseen pikkumies nukkuukin ja syö. Olisiko yhteensä noin pari tuntia hereillä vuorokaudessa... ja onneksi mitään itkukohtauksia ei ole tullut.

Neuvolassa olemme joutuneet käymään joka viikko, ihan seurannassa.

Onko ketään ottamassa sitä rota-virus rokotetta? Meille sitä jo sairaalassa ehdotettiin. Pitää välttää kaikki mahdolliset taudit, jotta emme joudu sairaalaan. Olenkin jo neuvolassa ilmoittanut että kun elokuussa on lääkärintarkastus niin haluan samalla sen reseptin rokotteeseen.

Parisuhteesta: Meillä tuo makuuhuone elämä lopahti raskauden aikana ihan lääkärin neuvosta, nyt olen saanut peräsuoleen tulehduksen voimakaasta ripulista, joten ei se ole jälkivuodon jälkeen vieläkään alkanut:) mutta muuten parisuhde voi hyvin. Mies muistaa vielä tuoda kerran viikossa kukkaisia ja osallistuu sekä vauvan että isompien lasten hoitoon...

Isommista sisaruksista: Meillä koululaiset eivät noteeraa vauvaa millään lailla. Niiden elämä on jatkunut ihan samalla lailla kuin ennen vauvaa... jos vauva itkasee ja olen itse vessassa, niin se on 4-vuotiaamme joka siitä tulee ilmoittamaan, isommat eivät edes kuule, että vauva itkee... metkoja nuo lapset. Onneksi kukaan lapsista ei ainakaan vielä ole osoittanut mustasukkaisuus oireita.

Ristiäiset: Meillä on elokuun lopulla. Tietääkö kukaan onko se valkoinen pöytäliina ihan pakko olla? Sain tädiltä kastepöydän... aivan ihana ja se on väriltään valkoinen, joten olisi ihan hassua peittää liinalla niin kaunis pöytä... siinä on koristeena peilejä ja kuvioita...

Nimi: JOko kaikilla on nimi päätettynä? Meillähän tuon nimen vauvalle on keksinyt 4-vuotiaamme, nimi vaan sopii niin hyvin ja kukaan ei meistä sitten parempaakaan keksinyt:)

No, eiköhän tässä tullut jo liikaakin asiaa...

Aurinkoista päivää kaikille!

T: kiisseli ja poika 5viikkoa2päivää

Hetki aikaa...

Kiitos kommenteista. Ongelmiin on tartuttu ja tuntuu taas helpommalta.

Noi teidän kirjoittelut esikoisen käyttäytymisestä kuulostaa tutulta. Mulla esikoinen on myös 1,5 v. Poika on hyvin kiintynyt siskoon, hellittelee ja tunkee tuttia suuhun jnejne, mutta kun väsymys iskee on " peto" irti. välillä repii hiuksia ja raivoaa, välillä riuhtoo tissiä vauvan suusta ja itkee krokotiilin kyyneleitä. Meillä tuntuu enemmänkin oleva niin että vain äiti kelpaa... Mutta onneksi on valta osan päivästä se ihana aurinkoinen ja hassu pikkumies!

Tyttö on kyllä oikea syliaddikti. Haluais nukkua vain sylissä. Yöt menee kivasti yhdellä syötöllä. Rauhalliselta maisenalulta vaikuttaa.

Onko kenelläkää kokemusta keltaisuudesta? Vauva on vielä keltainen, 1kk neuvolassa ei kuitenkaan oltu huolissaan. Käskivät tarkkailla... Kuinka kauan keltaisuus voi kestää?¨

Ja se ketun sammas... Onko hoitivinkkejä? Sitruunaa käytetään. Kuinka usein sitä pitäisi antaa?

Oletko K-P koekillu laittaa tipan maitoa vauvan iholle? Jos on maitoallerginen niin saattaisi reagoida! Vaikka en tiedä miten noin pienellä, mun poika oli n 5kk kun allergia huomattiin (ihottuma). Toivotaan että helpottais pian, jaksamisia!!!

Myös täällä tuntuu että kotona ei paljo ehdi olla. Koko ajan juhlia ja muita menoja. Seinät ei ehdi kaatua päälle. ;)

Meillä ollaa oltu kolmestaan jo reilu 3 viikkoa ja kivasti menee. Isukki vaihtoi työpaikkaa juuri lapsen synnyttyä, joten ei voinut jäädä lomalle. Välillä tuntuu että hermot menee, pitää vain muistaa keksittyä 100% lapsiin eikä edes yrittää tehdä kotihommia.

Se tältä erää.

Öitä!

TErv.

-E + poika 1,5v ja tyttö 5vko

Täällä myös ollaan masuvaivojen vuoksi maidottomalla ja munattomalla (+kofeiinittomalla, rukiittomalla ym) dieetillä. D-vitamiinia annoin 3 pv ja lopetin nekin, oikein herkkävatsa tuo ukko. Esikoinen oli samanlainen ja esikoisella on pelkkä suolioireinen maitoallergia, oireet " räjähti käsiin" kun korvikkeelle siirryttiin, silloin en tajunnutkaan mitään maidotonta pitää. No ei mitään suurta muutosta ole.

Pieni tuo meidän mies on ja huono syömään, saa tissiraivareita jos liian usein tarjoaa tai jos ei maitoa heti tule (yleensä kun syö max 5 min ja aina ei maitoa tule niin pian). Kasvu on nihkeää ja PELKÄÄN että täysimetys loppuu, ei houkuta korvikekokeilut jos tälläkin olis maitoallergia... Mitäs sitten jos oma maito ei riitä???????? Onko muilla samaa ongelmaa?

Meilläkin päivät aika haipakkaa, esikoinen töyttää huomenna 2v ja pikkumies on tänään 1kk 2 vkoa. Esikoinen on ollut ihan kiltti pientä kohtaan, välillä tietty saa raivareita mutta vauva saa vain silityksiä ja haleja (välillä hieman rajuja :) ) TOISTAISEKSI! Onneksi ei ole alkanut läpsiä tai lyödä eikä toivottavasti ala!

Esikoinen lähti mummolle hoitoon, joten nyt on omaa aikaa olla netissä :D Oikeasti kun sais tehtyä jotain.

Myös minä ajattelin " nosto tarkoituksella" kirjoitella!

K-P. Olin esikoisen kanssa maidottomalla (oksenteli korvikkeita ihan kaarella ja sai ihottumaa) ja eron huomasi kyllä heti. Meillä tosin oireet olivat iholla.

Kunka unisia teidän 5-6 vikkoiset olivat. Mua ahdistaa toi unen määrä. On vain kolme kertaa päivässä virkeänä hereillä eikä silloinkaa kauaa. Vieläkin tota keltaisuutta jäljellä, tosin livempänä (päivä päivältä parempi). Mitä tekisitte minun tilanteessa? Kasvu on kuitenkin silminnähtävää...

Nyt taidan painua petiin. Sulake pamahti just, olohuoneen laitteet (telkku jne) pois käytöstä, joten täällä on ihanan rauhallista!

Öitä!

-E + poika 1,5kk ja tyttö kohta 6vko

Me vasta odotellaan miehen loman alkua, joka onkin jo ihan lähellä. Eli tän viikon jälkeen se alkaa, ihanaa!!

K-P: Minä aloitin maidottoman dieetin ja otin heti nollalinjan. Mitään iho-oireita ei meidänkään vauvalle tullut ja on tosiaan niin, että kaikki eivät ihollaan oireilekaan vain suolistollaan. Kyllä dieetistä on ollut apua. En tosin ole tehnyt sitä altistuskokeilua, joka kai pitäisi tehdä, että palauttaisin maitoa ruokavaliooni ja sitten tarkkailisin oireita. En ole uskaltanut, kun niin hyvin on mennyt. Itkut on selvästi vähentyneet ja nekin mitä on, ovat selkeästi väsymystä/nälkää/turhautumista. Semmoinen palosireenihuuto on ollut poissa.

Toivottavasti teilläkin rauhoittuisi! Se on tosi raskasta kuunnella vauvan itkua, kun ei pysty auttamaan vaikka mitä tekisi. :-(

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Kaikki kunnossa. :-) Ehkäisystä puhuttiin tietysti ja siitä sterilisaatiosta kyselin. Sitä ei kuulemma tehdä kuin äärimmäisessä tapauksessa ennenkuin esim. hormonikierukka on kokeiltu. Mulla ei tietenkään ole sitä vielä ollut. Toinen vaihtoehto olisi miehelle sterilisaatio, kun se on niin paljon helpompi. No, se jäi pohdittavaksi vielä. Kai se kierukka pitäisi sitten laitattaa.. Onko jollain siitä kokemusta? Miten esim. vaikuttaa imetykseen? Tuleeko siitä helposti sivuoireita? Mulle ei pillerit ole aikaisemmin käyneet ollenkaan ja siksi hirvittää tuo hormoniehkäisy ylipäätään. Ennen tätä meidän kolmosta mulla oli kuparikierukka, joka oli ok, mutta nyt haluan varmemman ratkaisun.

Hauskaa, että olette kirjoitelleet kuulumisia! Jatkossakin olisi kiva kuulla teistä.

Mutta, nyt nukkumaan

mulla jälkivuoto kesti 3vkoa, esikoisesta 4vkoa.

Menkat ei onneks oo vielä alkanu. Tsemppiä vaan kuumetta:))

Sais tosiaan luvan olla edes vähän aikaa poissa kun on eka jo monen viikon jälkivuoto ja imetys päällä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat